Jedź bezpiecznie odc. 828 (korekta oznakowania skrzyż. ul. Topolowej i Zygmunta Augusta w Krakowie.)

30 gru 2020
60 322 wyświetleń

Korekta "niedziałającej" organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Topolowej i Zygmunta Augusta w Krakowie, prezentowanej w JB 764 (plworld.info/show/e2msn9TTo2qzY8Y/wideo.html)
Następnie o bezmyślnym skręcaniu w prawo generującym korki - z Alei Mickiewicza w Focha.

Komentarze
  • Nie krytykujcie TVP, bo jednak tylko oni mają taki program. Inne stacje nie zajmowały się BRD i tu należy obiektywnie oddać szacunek dla TVP Kraków. Być może są jakieś problemy z powodu odejścia M. Dworaka na emeryturę.

    Polskie DrogiPolskie Drogi3 miesięcy temu
    • @Tomasz Gwiński hm, myślisz, że konfederata?

      Eunuch dużywórEunuch dużywór22 dni temu
    • racja - program zresztą starszy niż opcje polityczne przez wielu nielubiane

      MargPL srMargPL sr2 miesięcy temu
    • Panie Marku proszę nie kończyć programu ponieważ jest świetny i fajnie mi sie ogląda

      super saiyaninsuper saiyanin2 miesięcy temu
    • A może Ty Michał poprowadzisz? Też by się udało pewnie.

      DanieLLoDanieLLo3 miesięcy temu
    • @Rafi X Nie zgadzam się z Tobą nie można nazwać programu Stop Drogówka gdzie można się uczyć na błędach.Bo tam jest pokazana praca drogówki i czasem analiza na grafice jak doszło do wypadku a w Jedz Bezpieczniej pokazują jak należy jeździć ja bym nie porównywał tych dwóch programów.

      TomaszTomasz3 miesięcy temu
  • Zrobiłeś to przed znakiem lebiodo

    Pawlik DPawlik DMiesiąc temu
  • Na ulicy Topolowej i Zygmunta Augusta organizator ruchu chyba zapomniał o oznakowaniu przejścia dla pieszych którzy jak widać dość często tamtędy przekraczają ulicę

    FiliposFiliposMiesiąc temu
  • Wszystkie te warunkowe strzałki powinny być usunięte. W zamian przepis, że w prawo zawsze można jechac warunkowo na czerownym i tyle. Przerosło by nas to i byśmy się pozabijali?

    mbomam89mbomam89Miesiąc temu
  • Uszom now wierzę... Pan Dworak mówi jak człowiek. Zauważa mankamenty organizacji ruchu która niepotrzebnie spowalnia jazdę, bez wyraźnego celu BRD. Szkoda, że program jest zdejmowany... Może za 800 odcinków dowiedzieliśmy się dlaczego nie namalować linii prowadzącej w sytuacjach gdy 1 pas skręca w prawo na 3 pasy, zamiast namalować 1 pas w prawo i jeden na wprost i w prawo, aby nie tworzyć niepotrzebnych korków przy prawoskręcie (np. meissnera / pilotów). Cały świat daje max. relacji skrętnych a w Krk pokutuje organizacja ruchu generująca korki. Jedynym miejscem gdzie jest to dobrze zrobione to wyjazd spod Ikei na Conrada. 3 pasy wjeżdżają na 5 pasów, wszystko oznaczone i pokierowane, żadnych problemów. Czyli się da. Teraz czekamy na naprawienie kilkudziesięciu skrzyżowań w ten sposób.

    Ptas PtasznickPtas PtasznickMiesiąc temu
  • Smutne,ze ludzie sa tacy tepi,ze nie rozumieja znaku wyjazdu ze strefy zamieszkania.

    Wisniowy WSNWisniowy WSNMiesiąc temu
  • z tym koncem strefy zamieszkania to troche przesadzili

    matimati2 miesięcy temu
  • 7:55 Zjeżdża Pan na bus pas ,dwieście metrów dalej regularnie stoi policja i wlepia za takie cos mandaty.Czy w razie co, mogę się powołać na Pana ze nie maja racji ?

    SzpejSzpej2 miesięcy temu
    • @Piotr K oczywiście że tak, ale infra może sprzyjać lub nie wykroczeniom. Na szerokich jezdniach międzyosiedlowych jak Sokratesa w Waszawie ciągle dochodzi do potrąceń pieszych. Jest tam szeroko i równo, przez to 'odbiór' prędkości oraz poczucie bezpieczeństwa, powoduje że zdecydowana większość kierowców przekracza tam prędkość i są znacznie mniej skupieni. Zostałem wielokrotnie 'strąbiony' (nawet przez zawodowych kierowców) za zatrzymanie się przed warunkową

      Piotr C.Piotr C.2 miesięcy temu
    • @Piotr C. Na każdym skrzyżowaniu, gdzie jedna droga jest podporządkowana, a druga główna dochodzi do wymuszeń. Tak samo tam gdzie stoi znak STOP, czy ustąp pierwszeństwa. To że dochodzi tam do wymuszeń, to wyłącznie wina kierowców, a nie samej strzałki.

      Piotr KPiotr K2 miesięcy temu
    • @Piotr K Na warunkowej wymuszają pierwszeństwa, to dochodzi o likwidacji tego warunku. Jeśli dochodziłoby do najechań, to nie likwidacja PDP, tylko wymuszenie zwiększenia uwagi na kierowcach przez np. progi zwalniające.

      Piotr C.Piotr C.2 miesięcy temu
    • @Piotr C. Strzałka jest zdecydowanie w wielu miejscach pomaga rozładować ruch, a wielu różnych przypadkach można zostać najechanym, np. przy przejściu dla pieszych, bo ktoś się zagapi z tyłu. Je też należy likwidować?

      Piotr KPiotr K2 miesięcy temu
    • Przecież on powiedział że nie widzi przeciwskazań żeby dopuścić wcześniejszą zmianę pasa do prawoskrętu, a nie ze to legalne przy obecnej organizacji ruchu. Druga rzecz, dziwi mnie ze on się dziwi że warunkowe strzałki są usuwane. Są usuwane przez debili którzy nie pamiętają ze warunkowa strzałka jest warunkowa i trzeba ustąpić pierwszeństwa. Sam zostałem najechany w takiej sytuacji

      Piotr C.Piotr C.2 miesięcy temu
  • te odcinki powinno się oglądać od liceum plus edukacja! jak w Czechach! i mniej zabitych na drogach, mniej stłuczek i karamboli powodujących wszystkim wzrosty opłat za ubezpieczenia

    MargPL srMargPL sr2 miesięcy temu
  • Mam pytanie. Czy jest jakaś różnica pomiędzy przejściem dla pieszych na którym są pasy ale nie ma znaku D 6 a tym na którym są pasy i jest znak pionowym D 6 informującym o przejściu dla pieszych? Czy w obu tych sytuacjach kierowca musi zachować się tak samo, czy też może są jakieś różnice wynikające z niuansów? Szukałem w internecie informacji na ten temat ale nic nie znalazłem. Pytam, ponieważ mieszkam na ulicy na której są wymalowane pasy a nie ma znaku pionowego informującego o przejściu dla pieszych. I wszystko jest ok. dopuki pasy są dobrze widoczne. Ale problem może pojawić się, gdy dojdzie do potrącenia pieszego a pasy były słabo widoczne ponieważ były wytarte a przy tym była słaba widoczność z powodu pory dnia, albo pasy zostały zakryte śniegiem. Czy to może rzutować na skutki prawne?

    John BrownJohn Brown2 miesięcy temu
    • Nie ma żadnych różnic. Należy wystąpić do włodarzy, żeby postawili również znaki pionowe. Takie zasypane śniegiem przejście czy też wytarte, może być niewidoczne dla kierowców i stwarza zagrożenie dla jego użytkowników.

      Piotr KPiotr K2 miesięcy temu
  • Dzień dobry. Kiedy kolejny odcinek będzie?!

    SQ5RGP /MSQ5RGP /M2 miesięcy temu
    • @krzechix Tu też były ale usunęli

      MichałMichał2 miesięcy temu
    • @Michał Na stronie TVP Kraków jest odcinek 829, a dziś wyszedł 830

      krzechixkrzechix2 miesięcy temu
    • prawdopodobnie nigdy

      MichałMichał2 miesięcy temu
  • Te strefy ruchu to tylko chaos wprowadzają to nic nikomu dobrze nie sluzy

    MrPowiemMrPowiem3 miesięcy temu
  • Ja jeżdżę już dziewięć lat i tylko raz miałem mandat za pasy niezapięte

    super saiyaninsuper saiyanin3 miesięcy temu
  • Panie sekretarzu od bezpieczenstwa drogowego gdzie sa zapiatne pasy?

    Zbigniew TurZbigniew Tur3 miesięcy temu
    • Aż obejrzałem cały odcinek jeszcze raz - bie zauważyłem momentu by Pan Marek miał niezapięte pasy. Pragnę zauważyć, że krawat powinno się przerzucać na pas bezpieczeństwa, tak jak robi to Pan Marek, przez co ten pas ciężko zauważyć z tej perspektywy kamery

      krzechixkrzechix2 miesięcy temu
  • ten idiota który polikwidował malowane zielone strzałki siedzi w parlamencie europejskim.u sąsiadów są i nikomu nie szkodzą

    zbyszek grędeckizbyszek grędecki3 miesięcy temu
  • Nie krytykujcie programu "jedz bezpiecznie" Każdy powinien ten program oglądać i czerpać z niego wiedzę . Jeżdzę od 25 lat i widzę zmiany w zachowaniu na drogach ,jest duzo lepiej ,świadomość i kultura jazdy rośnie .P Marek bardzo zrozumiale i cierpliwie tłumaczy .Miałem okazje poznać Go osobiście ,w 2015r dostałem nagrodę za najlepszego motorniczego w konkursie bezpieczna jazda komunikacją ,Gratulacje składał mi również P Marek ;-) chciałbym kiedyś poznać osobiście Panią prowadząca ,jest przeurocza ;-P pozdrawiam grześ ,motorniczy z pięknego miasta Krakowa ...

    pisio_ rekpisio_ rek3 miesięcy temu
  • Oglądnijcie ten film, ja nie rozumiem o czym mówią ale rozumiem zasadę tego filmu .Jak to jest mozliwe że w 21 wieku dochodzi do takich rzeczy ? to jest nienormalne , w normalnym kraju od egzekwowania prawa jest policja .łamanie przepisów ruchu drogowego to jest jedna sprawa ,egzekwowanie prawa należy do służb a nie do bandy wariatów z kamerami .naklejają naklejki ,wskakują na maski samochodów .normalne wariaty,nie wolno nikomu naklejać naklejek ani wskakiwać na samochód mimo tego że łamie przepisy zakazu wjazdu,W Polsce takie zachowania były by niedopuszczalne .Rosja te jest jednak inny stan świadomości hehe ;-))))) plworld.info/show/ZWOOlrG2qJnHlg/wideo.html

    pisio_ rekpisio_ rek3 miesięcy temu
  • Ten program to powinni kilka razy dnia przed wiadomościami puszczać to by się sytuacja i kultura jazdy kierowców poprawiła w Krakowie pozdrawiam prowadzących :)

    Konrad 92Konrad 923 miesięcy temu
  • Po co w 2:15 tam stoi powtórzony znak po lewej stronie??? To nie autostrada.

    SpadajSpadajSpadajSpadaj3 miesięcy temu
    • Kiedyś tam nie było tej strefy wyłączonego ruchu. I można było od lewej krawędzi skręcić wlewo.

      Peter KurbatskyPeter Kurbatsky2 miesięcy temu
    • @krzechix Na jednokierunkowej obowiązkowe jest powtórzenie tylko kilku znaków.

      SpadajSpadajSpadajSpadaj2 miesięcy temu
    • Bo to droga jednokierunkowa

      krzechixkrzechix2 miesięcy temu
  • Co do drogiej sprawy to tam jest tylko jeden pas ruchu więc nawet jeśli samochód jest na jego prawej stronie następny samochod powinien czekać za nim a nie kreować sobie pas którego nie ma. Pozdrawiam

    Adam JamroAdam Jamro3 miesięcy temu
    • Jeśli na pasie zmieści się drugi pojazd to nie ma to żadnego znaczenia. Pasy nawet nie wyznaczone mogą być wyznaczane tym czy i jak zmieszczą się tam bezpiecznie dwa czy trzy auta.Przykro mi ale takie są przepisy.

      Studio ArtfilmStudio Artfilm3 miesięcy temu
  • Z całym szacunkiem, ale to okropne intro powinno być już zmienione

    KarqueKarque3 miesięcy temu
  • Ppodjedzcie na Myslenicka w Krakowie sprawdzić oznakowanie bo to jakieś jaja jak i cała ta droga

    Mateusz MateuszMateusz Mateusz3 miesięcy temu
  • 7:53 Lamborghini Urus

    xMattChałxxMattChałx3 miesięcy temu
  • mozna wyprzedzac z prawej w obrebie jednego pasa ruchu?

    BasiorBasior3 miesięcy temu
    • @KenjiroPL oczywiście masz rację. Ogólnie rzecz biorąc. Natomiast w odniesieniu do tej konkretnej sytuacji i komentarza głównego, gdzie @Basior zastanawia się czy p. Dworak nie popełnił błędu, przejeżdżając obok pojazdów stojących na tym samym pasie po ich prawej stronie, to odpowiedź brzmi, że błędu nie popełnił, ponieważ ich nie wyprzedzał, tylko omijał (pojazdy się nie poruszały)

      Tomasz PlasterTomasz Plaster3 miesięcy temu
    • @Tomasz Plaster Można gdy osoba wyprzedzana sygnalizuje zamiar skrętu w lewo.

      KenjiroPLKenjiroPL3 miesięcy temu
    • Nie można wyprzedzać, ale można omijać

      Tomasz PlasterTomasz Plaster3 miesięcy temu
    • Jeśli fizycznie na jednym pasie mieszczą się dwa pojazdy, to mamy dwa niewyznaczone pasy. Nie, nie można w takiej sytuacji wyprzedzać. Za wyjątkiem poruszania się pojazdem jednośladowym.

      Zamenis longissimusZamenis longissimus3 miesięcy temu
  • Pan Marek i Jedź bezpiecznie wcale nie znika! lovekrakow.pl/aktualnosci/program-marka-dworaka-wraca-do-tvp-krakow_39345.html?fbclid=IwAR1PubIpLD6mdainC2GcQadBDnnDgMStuE8RsRDb9qg4Wm8NuCM5pdEtJAo

    Marc MarceMarc Marce3 miesięcy temu
    • Świetna wiadomość :)

      LiviaTarkLiviaTark2 miesięcy temu
  • Uwaga! Od najbliższego poniedziałku (25/01) program wraca do TVP Kraków!

    MapinguariMapinguari3 miesięcy temu
    • @Roman K 25 stycznia po godzinie 18.00

      P.S.P.S.3 miesięcy temu
    • @Mapinguari o dzięki nawet nie wiedziałem obejrzę sobie :)

      Roman KRoman K3 miesięcy temu
    • @Roman K Tego nie wiem, ale przypuszczam, że tak, bo tutaj dociera do dużo większej liczby widzów. Jednak jeśli nie byłyby tutaj publikowane to wszystkie odcinki (łącznie z najnowszym 829 - usuniętym stąd) masz na internetowej stronie TVP Kraków.

      MapinguariMapinguari3 miesięcy temu
    • Super a jakieś info czy na YT dalej też będzie?

      Roman KRoman K3 miesięcy temu
  • Pozdrawiam całą załogę "Jedź Bezpiecznie" . Jestem z województwa lubelskiego .( Okolice Zamościa , Biłgoraja . To co się dzieje na naszych ulicach , to jest poprostu dramat. Dopuszczalnej prędkości Nikt absolutnie nikt nie przestrzega . Wymuszenia, wyprzedzanie na przejściu, to tak powszechne jak jedzenie obiadu. Człowiek gdy jedzie przepisowo jest traktowany jak kaleka drogowa. Czuję się jak w Rosji czy w Ukrainie , a nie w europejskim kraju . Pozdrawiam. Świetną robotę robicie.

    Marek mMarek m3 miesięcy temu
  • SERIO NIE BĘDZIE WIĘCEJ ODCINKÓW? !

    JanōsikJanōsik3 miesięcy temu
  • Przy Muzeum nie ma zielonej strzałki, bo jest tam torowisko które było by nagminnie blokowane przez skręcających w prawo. Już teraz są tam problemy, bo ludzie wjeżdżają na skrzyżowanie nie mogąc z niego zjechać.

    HiszpanMotorHiszpanMotor3 miesięcy temu
  • Niech się Pan wypowie o rondzie przy Spodku w Katowicach. Oznakowanie poziome na rondzie sugeruje, że można zjeżdżać z lewego pasa z ronda co jest oczywiście niedopuszczalne.

    EraktusEraktus3 miesięcy temu
    • tu nikogo nie interesują Katowice.Tylko Kraków!

      Pi JayPi Jay3 miesięcy temu
  • znak poziomy do prawo skrętu jest wyraźnie oznaczony po co mają się tam pchać 2 pojazdy obok siebie

    M DM D3 miesięcy temu
  • 2.45 minuta. Masz nakaz skrętu w prawo. Nie możesz skracać w lewo.

    Kamil SzczechuraKamil Szczechura3 miesięcy temu
    • Tam niżej masz tablicę, na której jest wylistowane jakich pojazdów ten nakaz nie dotyczy.

      Dushan ChaciejDushan Chaciej3 miesięcy temu
  • Kiedy musisz zmieniać organizację, bo kierowcy nie znają znaków, to wiesz, że system szkolenia w tym kraju jest totalną porażką.

    Drenn3Drenn33 miesięcy temu
    • @Ryszard Ryszard w jego interesie jest aby się dostosować.

      Drenn3Drenn32 miesięcy temu
    • Nie organizację, ale głupie oznakowanie skrzyżowania. Takie oznakowanie jakie było groziło każdemu, bo mógł tam jechać cudzoziemiec, który nie musi znać polskich słów na znakach. Dlatego stosuje się sześciokąt, odwrócony trójkąt, który każdy zna, a nie jakieś napisy "droga wewnętrzna", "strefa ruchu".

      Ryszard RyszardRyszard Ryszard2 miesięcy temu
  • Da się da się. A nie durnota która była odeszła w zapomnienie. Brawo Dworak.

    mortimer madheimmortimer madheim3 miesięcy temu
  • -----------------------------> PROGRAM MUSI WRÓCIĆ!

    JanōsikJanōsik3 miesięcy temu
  • na rondach tez duzo osob nie uzywa kierunkowskazow

    Michal zdziarskiMichal zdziarski3 miesięcy temu
  • Ja zas jezdze w garazu ..na fotelu DIY ... Audi Quattro S1E1 plworld.info/show/mnGJgN-9cHWpeKg/wideo.html ,a jak sie juz najezdze, to na ulicy poruszam sie po meksykansku 50 max 60 ... Pozdrawiam Pana Marka i wszystkich widzow Jedz Bezpiecznie ... walka z patologiami to troche jak zawracanie kijem Wisly ale warto...bo moze choc ktos kto wogole oglada TVP przekaze swoje wnioski innym. A i na YT to ma duzy efekt edukacyjno prewencyjny. Szkoda ze taki chaos z oznakowaniem i infrastruktura . Trudno sie mowi i zyje sie dalej.

    Zielak77Zielak773 miesięcy temu
  • 4.30 Z tym zbliżaniem się do prawej krawędzi to trochę średnia sprawa, owszem jak jest się na jedno kierunkowej to jest to wręcz wskazane, ale w takim miejscu. Ja osobiście jeżdzę tak jak wszyscy. Nie bede sobie alufelg charowal bo komuś będzie wygodniej przejechać.

    PRObiszczonPRObiszczon3 miesięcy temu
    • Fajna logika, albo 1 metr od krawężnika, albo felgami po krawężniku. Nie potrafisz tego prostego manewru zrobić tak jak Dworczyk? Może zapisz się na jakieś lekcje doszkalające..... W sumie, to szkoda mi takich zabłąkanych kierowców.

      Zamenis longissimusZamenis longissimus3 miesięcy temu
  • Wiecie może dlaczego odcinek 829 jest niedostępny?

    paw kuspaw kus3 miesięcy temu
    • @paw kus Właśnie. tez nie rozumiem skąd to zamieszanie, ale wczoraj powinien być odc 830 a nie ma.

      JanōsikJanōsik3 miesięcy temu
    • @Janōsik dzięki za linka. Tak naprawdę to z filmu nie wynika, że nie będzie nowych odcinków, tylko że był to ostatni w roku 2020.

      paw kuspaw kus3 miesięcy temu
    • Tu masz krakow.tvp.pl/1279100/jedz-bezpiecznie

      JanōsikJanōsik3 miesięcy temu
    • @Lukasz Dzięki za informację.

      paw kuspaw kus3 miesięcy temu
    • Z powodu komentarzy. Po tym jak okazało się że zdejmują program z anteny i to ostatni odcinek ludzie zaczęli krytykować tvp i jechali po nich jak po burej suce. To wzięli i usunęli

      LukaszLukasz3 miesięcy temu
  • Ze skręcaniem w prawo może być problem przez chamskich rowerzystów. Gdy dojeżdżam do skrętu w prawo przy prawej krawędzi i czekam na światłach, to często dojeżdża do mnie cham na rowerze i robi awanturę, że nie zostawiłem mu miejsca.

    amigoo2012amigoo20123 miesięcy temu
  • 6:45 chce wjechać na pas który jest zajęty i jeszcze trąbi, za to chyba jakiś mandacik by się przydał

    blaz blazblaz blaz3 miesięcy temu
    • @blaz blaz to że auto nieuprawnione jedzie pod prąd nie oznacza przyzwolenia na wymuszanie pierwszeństwa przejazdu

      adiosamigo1988adiosamigo19883 miesięcy temu
    • @adiosamigo1988 to że auto nieuprawnione jedzie buspasem nie oznacza przyzwolenia na wymuszanie pierwszenstwa przejazdu

      blaz blazblaz blaz3 miesięcy temu
    • Chce wjechać na buspas, którym jedzie zwykłe auto osobowe. Imo warto ustawić jadącego bezprawnie buspasem jako automatycznie winnego szkody. Wtedy wyłudzacze odszkodowań zlikwidują blokujących buspasy. Będzie trochę ofiar, ale warto.

      adiosamigo1988adiosamigo19883 miesięcy temu
  • Warszawskim policjantom przydałoby się trochę więcej dyscypliny :-( plworld.info/show/qp2DnMW2saC4oqQ/wideo.html

    Amadeo アマデオAmadeo アマデオ3 miesięcy temu
  • Prawdziwa poprawa oznakowania skrzyżowania Topolowa / Zygmunta Augusta nastąpi dopiero wtedy, gdy zostanie przywrócone pierwszeństwo z Topolowej. Geometria skrzyżowania oraz fakt, że Topolowa jest ślepa, a Zygmunta Augusta nie, powoduje, że jedynym logicznym i zwiększającym bezpieczeństwo rozwiązaniem bez zainstalowania sygnalizacji świetlnej, jest pierwszeństwo z Topolowej, czyli tak, jak było kiedyś. Jaki rozum stał za tym fikołkiem logicznym pod nazwą „dajmy pierwszeństwo tym z Zygmunta Augusta”? Podejrzewam kogoś, kto nigdy nawet nie siedział za kierownicą.

    Janusz LepionkoJanusz Lepionko3 miesięcy temu
    • Przecież to zwykłe celowe uspokojenie ruchu. Siedziałeś kiedyś za kółkiem?

      Zoth OmmogZoth Ommog3 miesięcy temu
  • Ogólnie, zgadzam się ze wszystkim: przepisy są, są wystarczające, obejmują cały zakres sytuacji w ruchu (no, prawie...). Trzeba się tylko zmobilizować do ich przestrzegania. Ewentualnie, wymusi to policja - chyba najbardziej agresywna i uwłaczająca na świecie. Jednak, nie rozumiem, czemu mam ustawiać się przy krawężniku na pasie do prawoskrętu. Po pierwsze, to jest pas do prawoskrętu i nie można zeń pojechać prosto. Kropka. Po drugie, przy krawężniku są zwykle studzienki odwodnienia drogi. Przeważnie są zapadnięte, ale niekiedy wystają ponad nawierzchnię. To jest wprawdzie technicznie niemożliwe, aby tak celowo zrobić/niedopilnować/zaniedbać, ale polski drogowiec poradzi ze wszystkim. Ponadto, na pasie do prawoskrętu czekamy na możliwość wykonania manewru za: autobusem, osobówką, ciężarówką, czołgiem, motocyklem i rowerem. W przeciwnym razie wprowadzamy bezład.

    Chris SchwarzChris Schwarz3 miesięcy temu
    • "Jednak, nie rozumiem, czemu mam ustawiać się przy krawężniku na pasie do prawoskrętu." - bo obligują cię do tego przepisy. "to jest pas do prawoskrętu i nie można zeń pojechać prosto" - po oznaczeniu widać, że nie jest to tylko pas do skrętu w prawo.

      Marek KamińskiMarek Kamiński3 miesięcy temu
  • własnie oglądałem 829 i nic tam nie ma o przerwaniu nadawania krakow.tvp.pl/51534539/odc-829

    mikimiki3 miesięcy temu
    • Ta informacja była tylko w opisie domu na yt.

      LukaszLukasz3 miesięcy temu
    • Było w opisie filmu na YT.

      sir ejayysir ejayy3 miesięcy temu
  • Oglądam jedz bezpiecznie od kiedy zdałem prawo jazdy, przyznam szczerze, że dopiero ten program nauczył mnie, że przepisy nie są żeby nas stłamsić, tylko faktycznie są one z jakiegoś powodu. Można się kłócić co do pewnych sformułowań w polskim prawie, jednak pan Dworak zawsze podchodził do przepisów w sposób logiczny i znajdował ten powód dla którego warto się do najsensowniejszej interpretacji przepisu stosować. Program nauczył mnie też jak bardzo ważna jest konsekwentność w zachowaniu się na drodze, dokładnośc w ustawianiu się na pasie ruchu, jak i czytelność używania kierunkowskazów, to wszystko w każdym momencie, nawet wtedy gdy wydaje się nam, że wszystko wiemy, widzimy, albo i nawet jesteśmy sami. Bo jeśli raz o czymś zapomnimy, to będziemy zapominać i nie zwracać na to uwagi coraz częściej, aż kiedyś przez nas ktoś zginie lub zostanie ciężko ranny. Dziękuję serdecznie prowadzącym za ten program, nabytą wiedzę z pewnością będę rozpowszechniał wśród rodziny i znajomych, tak by wciąż promować modę na bezpieczną i kulturalna jazdę :)

    Grzegorz BieleckiGrzegorz Bielecki3 miesięcy temu
  • 4:16 Przecież osoba wchodząca na przejście dla pieszych musi zachować szczególną ostrożność więc już teraz nie można przeglądać telefonu idąc po zebrze. Prawo, które ma zostać wprowadzone tylko uzupełnia i doprecyzowuje przepisy.

    Maciek KucharskiMaciek Kucharski3 miesięcy temu
    • Dokładnie, sam PR o tym mówił..

      Apache AApache A3 miesięcy temu
  • Teraz wzorem Roberta Malkłowicza prosimy o kanal na youtube!!!

    P0lishPr1deP0lishPr1de3 miesięcy temu
    • Bardzo dobry pomysł, ciekawe czy znajdzie się sponsor (np obecny)

      Łukasz KŁukasz K3 miesięcy temu
  • 5:20 to uczucie gdy krytykujesz kogoś żeby za chwilę go pochwalić ;p

    Janek1236Janek12363 miesięcy temu
  • 8:16 zielona strzałka i tramwaj ? Brawo Panie Dworak...

    Dominik WDominik W3 miesięcy temu
    • ​@Rafał Mój komentarz dotyczył Krakowa, czyli miasta, w którym w godzinach późnowieczornych i nocnych na pustych ulicach trzeba stać na prawie każdym skrzyżowaniu co kilkaset metrów. W tutejszym zarządzie dróg jest silny opór przed mrugającymi żółtymi nawet na rondach i obrzeżach miasta, czyli w miejscach, gdzie aż się prosi i gdzie zagrożenie kolizyjne jest bliskie zeru, więc na zielone strzałki tym bardziej mają wywalone. Jak widać co miasto to obyczaj. Ja na szczęście jeżdżę bardzo rzadko w nocy, bo bym chyba zwariował.

      Marek ŚlązakMarek Ślązak3 miesięcy temu
    • @Dominik W 100% skutecznym rozwiązaniem będzie likwidacja strzałek warunkowych w całym kraju...tylko, że to chyba nie o to chodzi...taka argumentacja jest nietrafiona jeśli mówimy tylko o jednym miejscu.

      RafałRafał3 miesięcy temu
    • @Marek Ślązak to może trzeba komuś podpowiedzieć, że może być też inne rozwiązanie niż 0-1...w dzisiejszych czasach to nie jest wielki problem tak zaprogramować sygnalizację, tym bardziej, że tego typu rozwiązania są w PL stosowane (migające żółte zamiast pełnej sygnalizacji w godzinach nocnych).

      RafałRafał3 miesięcy temu
    • @Rafał Jeśli jesteś kierowcą który jeździ dużo to wiesz, że 99% kierowców nie zatrzymuje się na zielonej strzałce.

      Dominik WDominik W3 miesięcy temu
    • ​@Rafał Na ul. Legionów Piłsudskiego przy skrzyżowaniu z Kalwaryjską sygnalizator zielonej strzałki jest, ale od lat nie działa. Prawdopodobnie więc zbyt często dochodzi w takich miejscach do wymuszeń pierwszeństwa i blokowania torów przez skręcających, a co za tym idzie - zmuszania motorniczego do nagłego hamowania, stąd taka, a nie inna decyzja. Jednak w godzinach późnowieczornych i w nocy, gdy tramwaje już nie jeżdżą, strzałki w tych miejscach byłyby bardzo przydatne.

      Marek ŚlązakMarek Ślązak3 miesięcy temu
  • Są jeszcze w TVP pożądni ludzie :-)

    Amadeo アマデオAmadeo アマデオ3 miesięcy temu
  • Program powinien być reklamowany szeroko, ja przesyłałam wszystkim znajomym i polecalam do oglądania innym. Warto! Nie moze go zabraknąć! NIE MOZE ZNIKNAC z youtube!

    MargPL srMargPL sr3 miesięcy temu
  • Najlepszy program o ruchu drogowym jaki kiedykolwiek był robiony. Wiele się od Państwa nauczyłem. Jeśli nie w telewizji to może chociaż będziecie kontynuowali nagrywanie programu dla widzów na yt. Telewizja nie jest do niczego potrzebna, ja zawsze ogládałem Was na yt. Pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego w 2021 roku

    Błażej MochBłażej Moch3 miesięcy temu
    • @Janek1236 hmm, w latach 90-tych raczej myślałem o tym, żeby się nie wywalić na rowerze. Prawko mam od 2000 roku. Pan Dworak bardzo fajnie i przystępnie wszystko wyjaśnia, w sensie, że nie jest to stricte akademicki wykład (np. taki jak na kursie) tylko wszystko jest na żywo, w ruchu drogowym.

      Błażej MochBłażej Moch3 miesięcy temu
    • Żeby jeszcze Jerzy Bitner znów robił programy o ruchu drogowym.. pamiętam auto kurier na WOT jeszcze z lat 90. Oglądałem każdy odcinek. Szkoda że nigdzie tego nie można znaleźć.

      Janek1236Janek12363 miesięcy temu
  • Dlaczego zdjeliście ostatni film?

    Kuba :3Kuba :33 miesięcy temu
    • bo wylał sie hejt na pis.. zasluzenie oczywiscie

      gostek gosteksgostek gosteks3 miesięcy temu
  • I co niby mam się zatrzymać na skrzyżowaniu i czytać te małe literki na białej tablicy???

    Cybulak DarioCybulak Dario3 miesięcy temu
    • @Cybulak Dario tez mnie zastanawiaja te male literki pod znakiem .. jak je przeczytac a aucie..skandal

      gostek gosteksgostek gosteks3 miesięcy temu
    • @Programister czyli co chcę skręcić w lewo ale mam nakaz skrętu w prawo więc się zatrzymuje i czytam tabliczkę czy mogę skręcić w lewo bez sensu jakbym nie był z tego miasta i tam nie jeździł codziennie to bym skręcił w prawo i tyle.

      Cybulak DarioCybulak Dario3 miesięcy temu
    • Tylko jeśli chcesz skręcić w lewo. Bo jak w prawo to ta dodatkowa tabliczka nie ma żadnego znaczenia.

      ProgramisterProgramister3 miesięcy temu
    • Też się nad tym zastanawiam

      Qba _Qba _3 miesięcy temu
  • Prowadźcie dalej ten program. On musi być obowiązkowo. Jestem fanem tego programu, oglądałem od samego początku. Dlaczego to robicie? Mi bardzo te programy dużo dały. Prawo jazdy robiłem w 1996 roku, bardzo dużo rzeczy przez ten program sobie utrwaliłem, przypomniałem. Wiedzę wykorzystałem w jeździe, bo sporo się poruszam w mieście jak i na trasie. Jestem z Torunia. Ja nawet powiem mocniej...jeśli ten program zlikwidujecie, będziecie mieć ludzi na sumieniu, bo może jak ktoś obejrzy i zobaczy, że przed przejściem i na nim nie można wyprzedzać, to jakiś pieszy będzie ocalony? Pomyśleliście o tym? Pozdrawiam, wszystkiego dobrego w roku 2021 i oczywiście czekam na kolejne odcinki, obowiązkowo. Drogi Marku, Droga Beato... nie róbcie Nam tego...wracajcie.

    Marcin StaszakMarcin Staszak3 miesięcy temu
    • @Marcin Staszak Powiem panu tak, że miałem sytuacje gdzie musiałem nagle hamować czy to jak padał deszcz czy było lekko oblodzone, i to wynikało z błędu kierowcy poprzedzającego który sygnalizuje w ostatnim momencie skręt czy to w lewo czy w prawo, owszem człowiek uczy sie na błędach, ale dużo innych kierowców nie zważa na innych uczestników ruchu drogowego. Jest pan handlowcem, pytanie czy jeździ pan od sklepu do sklepu wciskać produkty czy jeździ pan dużym samochodem bo to jest róźnica, ja kierowcy który nie jeździ pojazdem dostawczym czy tirem nie uznaje za kierowce zawodowego, a co do myślenia to czy pan mysli czy nie podczas jazdy nie zmienia faktu że jedna sekunda i może ktoś panu wyjechać czy wybiec pod samochód, a im człowiek starszy tym ten czas reakcji jest gorszy, dlatego czasami zastanawiam sie dlaczego osoby po 60 maja dalej prawo jazdy.

      YodaYoda3 miesięcy temu
    • @Yoda Przyjacielu. Szczerze Ci powiem, że robiąc prawo jazdy w 1996 roku, zdając za pierwszym razem, jako jeden z 15 wtedy, nie wiedziałem, a może mi to umknęło, a może nikt mnie na to nie uczulił, ale nie wiedziałem, że nie wyprzedza się pojazdu na drodze jednokierunkowej np lewym pasem przed przejściem dla pieszych, albo za. Albo, że z prawej strony nie wyprzedza się na drodze bez wyznaczonych pasów ruchu. Jeździć potrafię. Jestem zawodowym kierowcą. Handlowcem. Przez 25 lat miałem tylko jeden mandat. Jedno z prywatnych aut poszło na złom z przebiegiem 700 tys km. Jeżdząc myślę, dlatego nikogo nie zabiłem. Jak posiadasz prawo jazdy od 1.5 roku to tak jakbyś zaczynał, nie wiesz nic, znasz przepisy jedynie, bo fakt, że poziom nauczania jest większy, ale zobaczysz, że doświadczenie jest ważne. Deszcz, śnieg, uczysz się na błędach. Dużo by tu gadać. Z tymi ludźmi na sumieniu to specjalnie przesadziłem. Wszystkiego dobrego w roku 2021. 🙂

      Marcin StaszakMarcin Staszak3 miesięcy temu
    • Panie Marcinie, taki program nie będzie zapobiegać wyprzedzaniu przed jak i na przjesciu dla pieszych, więc pisanie że będą mieć ludzi na sumieniu jest jak najbardziej nie na miejscu, jeśli pan uczy się jazdy z takiego programu, gdzie posiada pan prawo jazdy już 25 lat, pokazuje że nie umie pan jeździć, ja posiadając prawo jazdy od 1,5 roku widziałem kierowców którzy nie patrzą na znaki i tym bardziej stwarzają zagrożenie w ruchu lądowym, znak pierwszeństwa nie zwalnia nikogo z zachowania ostrożności.

      YodaYoda3 miesięcy temu
  • W warszawie jest tendencja do kasowanie zielonych strzałek, nie raz sygnalizatory zielonej strzałki są zasłonięte czarną folią. Przykład: www.google.com/maps/@52.2316564,20.9559707,3a,75y,209.4h,88.05t/data=!3m6!1e1!3m4!1saXK98N-A38UnD7UFXh6vUQ!2e0!7i16384!8i8192

    protonmmprotonmm3 miesięcy temu
  • A wystarczylo na alejach domalowac czwarty pas do skretu w prawo i by nie bylo problemu z pojedynczym pasem co ma az cztery metry. A jakby chlopaki sie postaraly to moze i sciezke rowerowa by tam upchali. Brakuje mi tez slupkow i jakiegos progu zwalniajacego.

    jorkee1jorkee13 miesięcy temu
  • To nie jest nakaz jazdy w prawo?..więc skąd chęć skręcania w lewo..?

    Mariusz ProkopMariusz Prokop3 miesięcy temu
    • Sorry, jeśli jest..nie było tematu..muszę okulary zmienić ;o)

      Mariusz ProkopMariusz Prokop2 miesięcy temu
    • A widzi pod znakiem tabliczkę "nie dotyczy:..."?

      Qba _Qba _3 miesięcy temu
  • Panie Marku pan się dziwi czemu na końcu w filmie nie ma na skrzyżowaniu zielonej strzałki warunkowej....proszę doczytac przepisy... ps.pozdrawiam- instruktor nauki jazdy

    Lukasz LukaszLukasz Lukasz3 miesięcy temu
    • @Grzegorz Ka On przeinaczył ten przepis, bo chodziło mu o 2 lub więcej pasów na drodze na którą skręcamy, a w rzeczywistości chodzi o 2 lub więcej pasów przeznaczonych do skrętu na tę drogę.

      Jonasz Koran-MekkaJonasz Koran-Mekka3 miesięcy temu
    • @ElipseX Zapewne Lukasz miał na myśli ten fragment: "nie wolno stosować, gdy do jazdy w kierunku zgodnym z kierunkiem wskazanym strzałką przeznaczone są dwa lub więcej pasów ruchu" ale tutaj mamy tylko jeden pas do skrętu w prawo. Natomiast myślę, że nie zastosowano zielonej strzałki ponieważ musimy ustąpić pierwszeństwa kolejno pieszym, tramwajom, samochodom a pomiędzy tymi "etapami" brak jest miejsca na przeczekanie. Jeżeli nie przejedziemy jednym ciągiem to możemy np. blokować tramwaj który właśnie nadjechał - taką sytuację widuję często przy skręcie z Bitwy nad Bzurą w Piasta Kołodzieja gdzie zastosowano zieloną strzałkę.

      Grzegorz KaGrzegorz Ka3 miesięcy temu
    • @Antoni Krajewski Prawdopodobnie chodzi o przepis z Dz. U. Nr 220, poz. 2181 (2003r): Punkt 6.2.1.3. z załącznika w/w ustawy stanowi jak powinno wyglądać "Stosowanie sygnału dopuszczającego skręcanie w kierunku wskazanym strzałką". Sygnał dopuszczający skręcanie w kierunku wskazanym strzałką stosuje się, jeżeli w czasie, gdy nadawany jest sygnał czerwony ogólny, istnieje możliwość bezkolizyjnego ruchu pojazdów skręcających w prawo lub w lewo. Sygnału tego nie wolno stosować, gdy do jazdy w kierunku zgodnym z kierunkiem wskazanym strzałką przeznaczone są dwa lub więcej pasów ruchu. Sygnał stosuje się w szczególności: - na skrzyżowaniach trójwlotowych dla skręcających w prawo z drogi, której kierunek ma kontynuację na skrzyżowaniu, - na skrzyżowaniach, na których na innych wlotach zastosowano sygnalizatory kierunkowe i istnieje możliwość nadawania sygnału zezwalającego na skręcanie w prawo w czasie, gdy na kierunku poprzecznym nadawany jest sygnał do skręcania w lewo i zabronione jest zawracanie.

      ElipseXElipseX3 miesięcy temu
    • Też jestem ciekawy podstawy prawnej. Mógłbyś ją podać?

      Antoni KrajewskiAntoni Krajewski3 miesięcy temu
    • @Lukasz Lukasz jak już się odwołujesz do rozporządzeń technicznych odn. oznakowania dróg to by wypadało podać normę czy inny odnośnik do ww. rozporządzenia - oraz konkretny ustęp. No chyba, że nie istnieje i sam ją wymyśliłeś. Piszę, bo jestem ciekawy, gdyż na wielu skrzyżowaniach z drogami wielopasmowymi można spotkać zielone strzałki - czyli one są niezgodne z rozporządzeniem?

      Jonasz Koran-MekkaJonasz Koran-Mekka3 miesięcy temu
  • Bardzo przykro z powodu końca emisji tego programu.. widać że jest taka strategia aby likwidować mądre i pouczające programy, a tworzyć jakieś szmiry, i emitować tureckie telenowele. Panie Marku, Pani Beato i ekipo filmowa - trzymajcie się i mam nadzieję że jeszcze kiedyś was zobaczę w Tv.

    propanum butanumpropanum butanum3 miesięcy temu
  • Taxi wieczorem tam nie staje na stopie... 3 na 10 zatrzymuja sie

    Robert TakeyaRobert Takeya3 miesięcy temu
  • Dlaczego chcecie zakończyć program? Usunęliście odcinek 829 tylko dlatego że wasi widzowie nie chcieli aby zdejmować program. Tak się nie robi....... Szkoda...

    Łukasz RząsaŁukasz Rząsa3 miesięcy temu
    • podziekujcie pisowi

      gostek gosteksgostek gosteks3 miesięcy temu
  • Nie usuwajcie tego wspaniałego programu !!!!!!!!!!!!!!

    Daniel BasDaniel Bas3 miesięcy temu
  • Co to ma być ? Najlepszy program o tym jak poruszac sie na drogach ma zostać zlikwidowany !? Zwariowaliscie tam w tej telewizji ?

    Wolf3DWolf3D3 miesięcy temu
    • Żeby móc się nad czymś zastanawiać to trzeba mieć mózg a nie trociny

      LukaszLukasz3 miesięcy temu
  • Usunęliście *829* odcinek z setkami komentarzy, bo prawie wszystkie krytykowały decyzję o zaprzestaniu produkcji tego wspaniałego programu?? I tyleż samo było pochwalnych dla samego programu i jego roli w edukacji kierowców. Nieładnie.

    Radek68Radek683 miesięcy temu
  • A pisałem ?, jest ciągła to jest i stop :))))

    janek tamjanek tam3 miesięcy temu
  • Właściwie jeden z najlepszych programów Telewizji Polskiej. Przeżył wiele, obecnego kierownictwa TVP chyba nie da rady.

    Fan kota Igi ŚwiątekFan kota Igi Świątek3 miesięcy temu
    • Nie będzie już czego oglądać w TVP.

      errata Zdenekerrata Zdenek3 miesięcy temu
  • Żeby usunąć odcinek 829 Gdzie były takie ładne komentarze i toczyła się dyskusja w sprawie zawieszenia programu, nosz k...

    MrGrexikMrGrexik3 miesięcy temu
  • 5:01 bo większość kierowców jak widzi jeden pas ,to myśli że na jeden samochód

    MariuszSrMariuszSr3 miesięcy temu
    • @erykko1 Wiesz co, ja chyba podziękuję za nowoczesność w takim wydaniu jakie prezentujesz. W Twojej opinii USA jest więc zacofanym krajem. PS. Tam jak widzi się kogoś poruszającego się na rowerze/komunikacją miejską to mu się współczuje, bo ewidentnie nie stać go na podstawową rzecz jaką jest samochód. PS. 2 Ludziom w tej Europie już całkowicie siada na łeb psuedo-ekologia, co będzie skutkowało zacofaniem. A efekty widać już właśnie w branży motoryzacyjnej bo są wyśrubowane wymagania... Taka mentalność cofa nas w rozwoju i sprowadzi warunki jak w Afryce, czyli przeładowane środki masowego transportu...

      Rafi RafaRafi Rafa3 miesięcy temu
    • @Rafi Rafa to pojedź gdzieś na zachód od Polski i zrozumiesz, że motoryzacyjnie jesteśmy 100 lat za Murzynami. I właśnie takie podejście (mam samochód - jestem nowoczesny) przez bogate zachodnie społeczeństwa było reprezentowane dobre 20 lat temu. A u nas nadal trzeba mieć samochód w dużym mieście, bo sąsiad patrzy... Dramat. I najlepiej dać argument od czapy o samolotach.

      erykko1erykko13 miesięcy temu
    • @erykko1 Uwstecznienie? Ręce mi opadają, nie ma sensu prowadzić dalszej rozmowy bo zaraz się okaże, że uwstecznieniem jest lot samolotem xD Dobry jesteś xD

      Rafi RafaRafi Rafa3 miesięcy temu
    • @Rafi Rafa bo samochód w mieście to dla mnie uwstecznienie (co zresztą pokazują statystyki, gdzie Polska przoduje w liczbie samochodów w Europie, choć podobno tacy biedni jesteśmy), ale przecież jakoś na obwodnicę trzeba się dostać. Poza tym z autobusu/rowera też dobrze widać jak się ludzie zachowują.

      erykko1erykko13 miesięcy temu
    • @erykko1 To jak nie jeździsz po mieście, to na jakiej podstawie twierdzisz, że tutaj nagminnie kierowcy zajmują dwa pasy? What the heck?

      Rafi RafaRafi Rafa3 miesięcy temu
  • 6:49 oznakowanie poziome nie jest zgodne z pionowym. ciekawe są też te przerwy w obszarach wyłączonych. a następująca po tym jak współprowadzący zmienia pas, jest jakimś nieporozumieniem. ogólnie to wszędzie jest problem z oznakowaniem bus- pasów.

    Marek PiaseckiMarek Piasecki3 miesięcy temu
  • na tych białych tablicach pod znakiem "Nie dotyczy..." to jeszcze dłuższe elaboraty piszcie

    Darinho8Darinho83 miesięcy temu
  • No i co? Dało się poprawić oznakować?! Dało się!

    LL3 miesięcy temu
  • W Warszawie też co niecierpliwisi wjeżdżają na pas dla autobusów przed jego końcem i też jest potem problem z wjazdem. Zdarzają się też i odwrotne przypadki, że w sytuacji kiedy pas dla autobusów obowiązuje w godzinach i można nim jechać po za nimi to pojawiają się gorliwi kierowcy, którzy nie wjeżdżają na ten pas i dopiero po jego zakończeniu się wciskają między inne pojazdy, których kierowcy bardziej orientują się w sytuacji w tym miejscu.

    Michał GodlewskiMichał Godlewski3 miesięcy temu
    • Jeżeli litery są za małe lub się rozmazują trzeba iść do okulisty albo jechać wolniej. Ja nie mam problemu z odczytywaniem tych tabliczek.

      Michał GodlewskiMichał Godlewski3 miesięcy temu
    • W Krakowie jest to samo na Kamieńskiego. Jedziesz dopuszczalną 70 km/h, widać z daleka napis BUS na prawym pasie, zmieniasz na lewy, a na początku buspasa stoi znak pionowy z malutką tabliczką pod spodem i coś tam małymi literkami napisano. Nie masz szans tego przeczytać, a potem zdziwko, czemu wszyscy kozaczą prawym. Dopiero jak przejdziesz pieszo chodnikiem koło tego znaku i przeczytasz, to może zapamiętasz na przyszłość - ale jazda na pamięć też może być zgubna, bo za tydzień zmienią godziny. Nawet jak przeczytasz, to już trochę musztarda po obiedzie, po co zmieniać z powrotem, jak za kawałek buspas się kończy.

      Oglądacz JutjubaOglądacz Jutjuba3 miesięcy temu
    • Bo w Warszawie moim zdaniem głupotą są te tabliczki z godzinami obowiązywania buspasów. Niejednokrotnie nie da się tego przeczytać podczas jazdy. Jak ktoś chce robić coś takiego to niech robi wyświetlacze albo znaki pryzmatyczne, które będą zmieniać komunikat o danej godzinie. Takiego zalewu znaków jak w Polsce ze świecą szukać w normalnych motoryzacyjnie krajach.

      erykko1erykko13 miesięcy temu
  • Nie ma strzałki bo Janusze i Grażyny nie znają zasad z niej korzystania.

    Kris MOREKris MORE3 miesięcy temu
  • Jeżeli nie ma jakiegoś ważnego powodu żeby było inaczej, to wszystkie sytuacje powinny być wyjaśnione jednocześnie znakami pionowymi i poziomymi. Znak może zostać zasłonięty, zawiany śniegiem albo błotem, zmieciony z powierzchni przy okazji kolizji, może się przydać dzieciakom wracającym z imprezy, słyszałem też o sytuacji, że ktoś przypiął rower do znaku i ktoś wyrwał znak żeby zabrać rower. Sama tabliczka ze strefą też się jakoś szczególnie nie rzuca w oczy. Maznąć szlaczek na jezdni i już by się sytuacja zmieniła... Ale pomysł ze stopem też bardzo dobry, bo czytelne, ale nikt nie zarzuci nadmiarowego oznakowania (tak, są ludzie, którym przeszkadzałoby, że jest wyjazd ze strefy i jeszcze ustęp, bo ten drugi niby nic nie daje). Znak wprowadza nową zasadę, więc jest potrzebny ;)

    dupakropkaosiemdupakropkaosiem3 miesięcy temu
  • Pierwsza sytuacja to porażka systemu bezpieczeństwa na drogach. Bo zamiast edukować i karac łamiących , zmieniono znaki. Na dodatek zabierając pieszym kilkanaście metrów "bezpiecznej" przstrzeni zagwarantowanej znakiem "strefa zamieszkania".

    iowa406iowa4063 miesięcy temu
    • @Paweł Krakus Oczywista oczywistość. połowa znaków i 2/3 przepisów jest do skasowania i uproszczenia. Już nie do pomyślenia są te słupki na znakami w centrach miast gdzie jest po kilka, kilkanaście znaków i do każdego tablica z opisem drobnym maczkiem na 5 minut czytania. A wystarczyłoby wprowadzić zakaz wjazdu i symbol. Np. zakaz wjazdu A, B, C. I każdy sobie może wejść na stronę ZDM i zawnioskować o zezwolenie na wjazd po zakaz danej grupy, lub sprawdzić czy przypadkiem nie jest w grupie z dozwolonym wjazdem. Nawet można zrobić aplikację na tel. z objaśnieniem takich grup. Rozwiązań jest miliardy. To samo znaki z odległościami do miast na A i S. Po co to jak każdy ma za free nawi na telefonie. Ileż to kosztów zakupu i utrzymania by odpadło. Ah. Temat rzeka.

      TheYouDejmienTheYouDejmien3 miesięcy temu
    • @TheYouDejmien Zgadzam się, czasami nowe znaki wprowadzają niepotrzebny chaos i dezorientację kiedyś nie było strefy ruchu, od zawsze był STOP, USTĄP PIERWSZEŃSTWA i każdy z daleka wiedział jak się zachować, teraz stawia się tyle znaków oraz świateł że ciężko się na nich skupić.

      Paweł KrakusPaweł Krakus3 miesięcy temu
    • @iowa406 Nie wiem.

      TheYouDejmienTheYouDejmien3 miesięcy temu
    • Oczywiście, że każdy powinien radzić sobie przy tym starym oznakowaniu. Niemniej jednak organizacja ruchu i jej oznakowanie powinno być jak najprostsze, bo tak jest po prostu bezpieczniej. Skoro można prościej, to trzeba prościej tyle. Kiepscy kierowcy byli, są i będą.

      Dawid DDawid D3 miesięcy temu
    • @TheYouDejmien To p[o kiego chuja wydają po egzaminie takie cusik jak "prawo jazdy" ?

      iowa406iowa4063 miesięcy temu
  • TE EXSPERT KRAKOWSKI A OD KIEDY TO Z LEWOSKRĘTU MOŻNA JECHAĆ NA WPROST

    Krzysztof W.Krzysztof W.3 miesięcy temu
    • @Daniel Tatara to nie jest bus pas mądralo, bus pas kończy się wcześniej

      Konrad KKonrad K3 miesięcy temu
    • Expert poczytaj, upewnij się zanim coś napiszesz.

      SMD HOMIESSMD HOMIES3 miesięcy temu
    • Na BUS pasie może jechać taksówka, autobus, czy samochód elektryczny mądralo

      Daniel TataraDaniel Tatara3 miesięcy temu
    • A to ciekawe gdzie tam był LEWOskręt

      Daniel TataraDaniel Tatara3 miesięcy temu
    • No i widzisz, chciałeś błysnąć i być mądrzejszy od papieża, a znów ci nie wyszło, pewnie nie pierwszy raz

      GrzybanGrzyban3 miesięcy temu
  • To dwa samochody mogą stać obok siebie na wyznaczonym pasie ruchu?

    Olaf KowalOlaf Kowal3 miesięcy temu
    • @raf1ks takie coś już się pojawiło w którymś z poprzednich odcinków. Proszę żebyś ty (lub ktokolwiek inny) podał konkretny przepis, który mówi o tym, że na jednej jezdni jednokierunkowej lub części jezdni dwukierunkowej przeznaczonej do jazdy w tym samym kierunku mogą występować JEDNOCZEŚNIE wyznaczone i niewyznaczone pasy ruchu. Nie ma czegoś takiego. Pasy ruchu są wyznaczone albo nie i koniec. W takiej sytuacji mamy 4 wyznaczone pasy ruchu, ale tak naprawdę to 5, bo ten 4 to 2 niewyznaczone...skoro nie są wyznaczone, to jeśli przy lewej krawędzi pasa będzie jechać jakiś pojazd, to przy krawężniku nie można dojechać do sygnalizacji lub linii zatrzymania, bo n niewyznaczonych pasach ruchu nie wolno wyprzedzać z prawej. To spowoduje wydłużanie się korków, przynajmniej 2x. Takie coś to absurd.

      RafałRafał3 miesięcy temu
    • @Olaf Kowal skoro przygotowujesz się do egzaminu to proponuję znaleźć DOBRĄ szkołę nauki jazdy bo ten kto cię "uczył" to chyba tylko siedział obok ciebie w aucie i mówił gdzie jechać a nie jak jechać. Dobry i doświadczony instruktor powinien tobie takie rzeczy przekazywać. A czy jestem doświadczony? No cóż, prawko ponad 20 lat z czego 15 lat za kółkiem osobówek i dostawczaków... Mi się wydaje że jestem...

      MokotowianinMokotowianin3 miesięcy temu
    • @Mokotowianin Dzięki! Zawsze warto posłuchać życzliwego i mądrego doradcy i rozumiem doświadczonego kierowcy. Na razie się przygotowuję do egzaminu, może w przyszłym roku. Chyba, że totalny lockdown będzie.

      Olaf KowalOlaf Kowal3 miesięcy temu
    • @raf1ks jesteś gość👍

      Krzysztof L.S.R.GKrzysztof L.S.R.G3 miesięcy temu
    • @raf1ks OK, dzięki za wyjaśnienie.

      Olaf KowalOlaf Kowal3 miesięcy temu
  • 8:15 Redaktor się dziwi, czemu nie ma zielonej strzałki. Kiedyś była, kierowca musiał upewnić się, czy: 1. Nie przechodzą piesi w obu kierunkach. 2. Nie jadą tramwaje w obu kierunkach. 3. Nie jadą pojazdy z lewej po jezdni poprzecznej. Z mojego doświadczenia wiem, że było to niemożliwe, a biorąc pod uwagę, że praktycznie nikt nie zatrzymuje na zielonej strzałce, dochodziło do wielu b. niebezpiecznych sytuacji. Apeluję do organizatora ruchu, żeby nie przywracał tam zielonej strzałki. Redaktorze, życzę więcej wyobraźni.

    Adalbert 2Adalbert 23 miesięcy temu
    • @Adalbert 2 Zatem prościej wprowadzić ogólne zezwolenie na warunkowy skręt w prawo na czerwonym z wyłączeniem, gdy będzie znak mówiący o braku takiej możliwości.

      Andrew AndrewskiAndrew Andrewski3 miesięcy temu
    • Poza tym, to że w Stanach masz możesz generalnie warunkowo skręcać w prawo na czerwonym, nie oznacza, że zawsze jest to możliwe. Gdy na danym skrzyżowaniu nie da się bezpiecznie skręcić, jest to zabronione (No turn on red). Bądź pewien, że na takim skrzyżowaniu w USA warunkowy skręt byłby zabroniony. plworld.info/show/d5qurNqZp2bdldI/wideo.html

      Adalbert 2Adalbert 23 miesięcy temu
    • @Pawel Dabrow USA to różne stany. W Nowym Jorku (city) np. nie wolno skręcać w prawo na czerwonym. Bardzo często w PL jestem obtrąbiany, gdy stanę przed strzałką. Tak samo zresztą, gdy nie ruszę po podniesieniu rogatek przejazdu kolejowego, ale przed zgaszeniem czerwonego światła.

      Adalbert 2Adalbert 23 miesięcy temu
    • Zielona strzałka nie nakazuje jazdy, jak ktoś nie jest pewny sytuacji może poczekać. Ja uważam, że powinno się strzałki całkiem zlikwidować i po prostu zezwolić na warunkowy przejazd w prawo na czerwonym świetle zawsze (tak jest np w USA).

      Pawel DabrowPawel Dabrow3 miesięcy temu
  • 3:11 Zatrzymanie powinno nastąpić przed linią bezwzględnego zatrzymania. Pan zaś staną bezpośrednio na niej, a nawet ją przekroczył. Niezły przykład jak na filmik edukacyjny.

    MortimerMortimer3 miesięcy temu
    • Gdzie masz w przepisach, że należy zatrzymać się przed linią? § 89 znaki i sygn. drog. Linie bezwzględnego i warunkowego zatrzymania 1. Znak P-12 "linia bezwzględnego zatrzymania - stop" wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w związku ze znakami pionowymi B-20 lub B-32. Zresztą linia nie została przekroczona przez oś pojazdu, zatem nie kwalifikuje się jako jej przekroczenie.

      Andrew AndrewskiAndrew Andrewski3 miesięcy temu
    • Trochę racja, ale z drugiej strony ludzie nagminnie tak robią, i podejrzewam, że właśnie dlatego ta linia została tak przesunięta nieco do tyłu

      p0358p03583 miesięcy temu
    • @Garrixon Skoro pan redaktor potrafi przyczepić się do błahostek to my również mamy takie prawo. Na tym filmie poza zatrzymaniem się za linią zatrzymania jest jeszcze przekroczenie linii ciągłej i nadużywanie korzystania z klaksonu.

      GerwantosGerwantos3 miesięcy temu
    • Zastanawiam sie, czym ludzie tacy jak ty kierują się w życiu

      GarrixonGarrixon3 miesięcy temu
  • 2:21, 2:32, 3:19 Brak STOPU! 2:47 Nieuzasadniona "niedokładność" prowadzącego (linia) 3:09 Idealne zatrzymanie przed linią! 5:21 To nie jest ciągła tylko pole wyłączone. To nie jest podwójna ... 6:26 Wprowadzanie w błąd, że skręca do biblioteki! 8:35 Na środkowym powinni ustawiać się tu do lewej co też pomoże.

    młody kierowcamłody kierowca3 miesięcy temu
    • @Bartłomiej Kowalski Jak ktoś nie wie, to nie jest kierowcą tylko co najwyżej "kierującym", "posiadaczem prawka", a najlepszymi określeniami niech będą pseudokierujący/ pseudokierowca ...

      młody kierowcamłody kierowca2 miesięcy temu
    • @młody kierowca ale ja to wiem A jak to wygląda w realu Czy kierowcy nie wiedzą czy się do tego stosują jawampowiem z polskiego ja ja jako strażaka Widzę że nie dotarło do polskich kierowców Co to jest korytarz życia to jest niestety prawda

      Bartłomiej KowalskiBartłomiej Kowalski3 miesięcy temu
    • @Bartłomiej Kowalski To przejście między wysokimi płomieniami, które są z prawej i lewej. :-P

      młody kierowcamłody kierowca3 miesięcy temu
    • @Bartłomiej Kowalski a w dupie to mam kim jesteś ja jestem astronautą

      Mexico Z-45Mexico Z-453 miesięcy temu
    • JESTEM strażakiem co to jest kortaż życia

      Bartłomiej KowalskiBartłomiej Kowalski3 miesięcy temu
  • 2:49 najeżdżanie na podwójną linię.

    Олег КузнецовОлег Кузнецов3 miesięcy temu
    • Ojoj, faktycznie wyprzedzał tam na podwójnej ciągłej XD

      Andrew AndrewskiAndrew Andrewski3 miesięcy temu
  • Odnośnie ustawiania się przy prawej krawędzi w przypadku skrętu w prawo. Niekoniecznie mam na myśli ten przypadek, ale często jest tak, że kierowcy unikają ustawiania się przy prawej krawędzi ze względu na to, że nie chcą zaliczać studzienek, czy innych dziur, które często tam występują. ;)

    YokyYoky3 miesięcy temu
    • to moze rowerzysci niech jeżdżą środkiem z tego samego powodu

      omgoatomgoat3 miesięcy temu
    • Z jednej strony racja, z drugiej strony przy takich prędkościach idiotyzm ;) Zdecydowana większość jeździ jak to jest określane w materiale "niechlujnie". ;)

      Rafi RafaRafi Rafa3 miesięcy temu
  • Rozumiem że przepis zabraniający używania telefonów na przejściach dla pieszych nie będzie stosowany na przejściach dla pieszych sterowanych sygnalizacją świetlną.

    CysiekCysiek3 miesięcy temu
    • Mało było przypadków (nawet w Jedź Bezpiecznie) jazdy na czerwonym świetle?

      Qba _Qba _3 miesięcy temu
    • Mam nadzieję, że będzie stosowany. Mało to ludzie przejeżdżają na czerwonym? Jeśli nie będziesz gapić się telefon, to jest szansa na uniknięcie potrącenia. Masz zachować czujność nawet na przejściu kierowanym.

      Sławek KierczakSławek Kierczak3 miesięcy temu
  • Świetny pomysł - nakłanianie, żeby dwa samochody były na jednym pasie. Myślę, że bardzo dobrze sprawdziłby się to na autostradach.

    leszek frasleszek fras3 miesięcy temu
    • @leszek fras Właśnie pokazuje min. w takich osobach i podejściu jak twoje.

      Andrew AndrewskiAndrew Andrewski3 miesięcy temu
    • @Andrew Andrewski Mnie nie trzeba tłumaczyć, ani przekonywać. Twierdzę tylko, że można wymyślać różne przepisy, a rzeczywistość i tak pokaże palec.

      leszek frasleszek fras3 miesięcy temu
    • @leszek fras Tu masz wytłumaczone przez profesjonalistę www.prawodrogowe.pl/informacje/ekspert-wyjasnia/robert-dorosz-w-kwestii-nieoznaczonego-pasa-ruchu

      Andrew AndrewskiAndrew Andrewski3 miesięcy temu
    • @leszek fras Ładnie odpowiedziałeś, wszystko tylko nie na temat ;) Jeśli na pasie obok siebie mieszczą się dwa pojazdy wielośladowe, to mamy dwa pasy niewyznaczone i tyle, tak ciężko to pojąć? Tak ciężko zrozumieć, że jeśli mamy miasto, duży ruch - to stając przed skrzyżowaniem (najczęściej tam, pojawia się taka możliwość) możemy stanąć przy krawędzi i zrobić miejsce obok dla kolejnego pojazdu, który np. może skręcić w prawo na strzałce, a dzięki temu mniej korkujemy miasto i samych siebie(w twojej wersji, stoisz sobie wesoło na środku pasa i wszyscy stoją razem z tobą - za tobą) :V

      Andrew AndrewskiAndrew Andrewski3 miesięcy temu
    • @Andrew AndrewskiKierowcy samochodu są przyzwyczajeni inaczej reagować na pojazd jednośladowy, a inaczej na wielośladowy. Jako rowerzysta (do pracy jeżdżę rowerem) nie uprawiam slalomów między samochodami. Jako kierowca samochodu to nie jest przyjemne gdy 30 cm od lusterka śmiga motocyklista. NIE MAM PROBLEMÓW Z PRZEPUSZCZANIEM KOGOKOLWIEK I GDZIEKOLWIEK.

      leszek frasleszek fras3 miesięcy temu
  • "Kierowcy mają wreszcie znaki, które znają" - ja pier...niczę, to jest właśnie podsumowanie naszych umiejętności i naszej wiedzy. Tu nic więcej nie trzeba dodawać. Złoto :)

    Andrzej FAndrzej F3 miesięcy temu
  • Generalną przyczyną takich sytuacji jest bezsensowne mnożenie znaków. Konia z rzędem temu, kto zdał prawko 30 lat temu i zna wszystkie aktualne znaki...

    Krzysztof KuletaKrzysztof Kuleta3 miesięcy temu
    • @Krzysztof Kuleta Nie, bo nie muszę. Nie żyję na biegunie bez kontaktu ze światem. Ps. Jeżeli dalej stosujesz przepisy z Kodeksu Drogowego.... to Chłopie masz ogrom zmian do nadrobienia. Ten akt prawny nie obowiązuje od 23 lat.

      iowa406iowa4063 miesięcy temu
    • @Krzysztof Kuleta Droga wewnętrzna- nie obowiązują przepisy ruchu drogowego tylko znaki, strefa ruchu - obowiązują przepisy i chyba nie jest droga publiczną Strefa zamieszkania- piesi mają pierwszeństwo jak łażą jezdnią i musisz jechać 20

      Kiczort111Kiczort1113 miesięcy temu
    • @Kiczort111 to mądralo powiedz, czym się różni strefa ruchu, droga wewnętrzna od strefy zamieszkania?

      Krzysztof KuletaKrzysztof Kuleta3 miesięcy temu
    • @iowa406 jeszcze powiedz, że co roku kupujesz kodeks drogowy i wkuwasz wszystkie zmiany.

      Krzysztof KuletaKrzysztof Kuleta3 miesięcy temu
    • Zdajac na prawko i je odbierając zobowiązałeś się do śledzenia i przyswajania zmian w prawie drogowym. I nie, nie jest to wymysł ostatnich lat. Taki obowiązek istnieje co namniej od lat 50-ych 20 wieku.

      iowa406iowa4063 miesięcy temu
  • Szkoda że od razu stop a nie ustąp pierwszeństwa. Od przesady do przesady.

    Dawid HochausDawid Hochaus3 miesięcy temu
    • @Dawid Hochaus Koniec strefy jest bardziej ogólny niż ustąp pierwszeństwa. A jak kierowcy olewali ten pierwszy, to teraz muszą się zatrzymać.

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko3 miesięcy temu
    • @Konrad K Nie ustąp ale konec strefy. Sam sie łapie że nie patrze na ten znak a mam go pod blokiem. Znak ustąp i kreski na jezdni są 100 razy lepsze.

      Dawid HochausDawid Hochaus3 miesięcy temu
    • Był ustąp, nic nie dał.

      Konrad KKonrad K3 miesięcy temu
    • Sami są sobie winni.

      Sławek KierczakSławek Kierczak3 miesięcy temu
  • JA BYM TAM NIE DAWAL ZIELONEJ STRZALKI! A to dlatego, że drogę przecina tam zebra, tory i ruchliwa ulica - mając zieloną strzałkę musi się tak ułożyć, że masz 3 opcje wolne, bo jeśli zatrzymasz się przy drodze, to blokujesz torowisko, zatrzymasz się przy torach, to blokujesz pasy... w tak ciasnym miejscu ja rozumiem brak strzałki, bo znam naszych kierowców ;)

    Zoth OmmogZoth Ommog3 miesięcy temu
    • @Fornal - 998 wtedy bedą blokować tramwaje, a tramwaje będą blokować innych.

      AnonymousAnonymous3 miesięcy temu
  • Zielonej strzalki pod Cracovią nie ma ze wzgledu na tramwaje. Skrecajacy w Focha patrzyliby w lewo a tu z prawej tramwaj i boom!😎

    Piotr B.Piotr B.3 miesięcy temu
    • Albo blokowali by tramwaje czekając na przejazd.

      gurciugurciu3 miesięcy temu
  • BRAWO !!!!! Po raz pierwszy ktoś zrobił coś dobrze !!

    Waflo KazmierczykWaflo Kazmierczyk3 miesięcy temu
  • Uwielbiam państwa program jest bardzo pro edukacyjny oby nigdy się nie skończyła jego emisja

    Jacek TabiszJacek Tabisz3 miesięcy temu
    • @Lukasz no coś właśnie słyszałem a bardzo szkoda

      Jacek TabiszJacek Tabisz3 miesięcy temu
    • Chyba nietrafione życzenia, program zdjęto z anteny

      LukaszLukasz3 miesięcy temu
  • Co do tego skrętu w prawo to jeżeli są wyznaczone pasy ruchu to czy na 1 pasie mogą być obok siebie 2 pojazdy? Coś mi się nie wydaje, więc nie widzę jak niby skręcając w prawo ustawiając się na środku mamy niby blokować pojazdy jadące prosto.

    l0htl0ht3 miesięcy temu
    • @l0ht Nie wbrew logice - za to zgodnie z definicją pasa ruchu. Polecam PoRD (art. 2).

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko3 miesięcy temu
    • @l0ht Wyznaczone pasy ruchu mają konkretne wymiary dla każdej kategorii dróg. Jeśli pas jest szerszy niż przewidziano to w rozporządzeniu i mieszczą się na nim przez to dwa rzędy pojazdów wielośladowych, to mamy w takim miejscu dwa niewyznaczone pasy ruchu.

      raf1ksraf1ks3 miesięcy temu
    • @rafaldollar To jest raczej wbrew logice, ale jeśli tak jest, niech będzie.

      l0htl0ht3 miesięcy temu
    • @l0ht Nie znam przepisów które by tego zabraniały. Jeśli znasz takowe, to podaj, chętnie się dowiem. (Piszę bez ironii, serio chętnie dowiem się czegoś nowego)

      rafaldollarrafaldollar3 miesięcy temu
    • @rafaldollar Czyli niewyznaczone pasy ruchu mogą być na wyznaczonym pasie ruchu. A to ci dopiero niespodzianka

      l0htl0ht3 miesięcy temu
  • 2:46 dlaczego Pan skręcił w lewo? Jak jest nakaz jazdy w prawo?

    Andrzej KozdrowieckiAndrzej Kozdrowiecki3 miesięcy temu
    • @fasola403 A co jeśli takich tabliczek z wyjątkami jest więcej? Każdy musiałby zatrzymać się, wysiąść z samochodu i czytać dłuższą chwilę kogo dotyczą wyjątki. Przykład: www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_VuRnOBqwP1H5mKWrYokzaHBgTCIlg58q.jpg

      Albert MaciaczykAlbert Maciaczyk3 miesięcy temu
    • wlasnie!! tez rozkimialem czemu ale okej fasola wytlumaczyl

      gostek gosteksgostek gosteks3 miesięcy temu
    • Powiedział ,że ma do tego uprawnienie. Pod nakazem jest biała tabliczka z wykazem wyjątków ;)

      fasola403fasola4033 miesięcy temu
  • Nie bardzo wiem w czym problem mieli kierowcy przy poprzednim oznakowaniu? Nawet jak ktoś nie wie co to strefa ruchu to ponieważ nie było tam powszechnie znanych A-7 i D-1 to i tak trzeba przepuszczać tych co jadą z prawej strony.

    rieslingriesling3 miesięcy temu
    • Cóż: nasz system egzaminowania dopuszcza do ruchu ludzi, którzy nigdy nie widzieli ustawy PoRD, czy rozporządzenia dotyczącego znaków i sygnałów drogowych. Są tacy, którzy nie mają wielkiego pojęcia o pierwszeństwie: znają kilka znaków i to wszystko.

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko3 miesięcy temu
    • Tyle teoria, a praktyka swoje. Niektórzy oszczędzają mózg i za dużo nie myślą. Jeśli nie zobaczą wielkiego znaku stop albo ustąp pierwszeństwa to jadą i już. A tutaj jeszcze jadą na wprost, a przecież wiadomo, że jak ja jadę prosto to mi się pierwszeństwo należy!

      rafaldollarrafaldollar3 miesięcy temu
  • Oj, Pan Marek ostatnio to zbyt często najeżdza na linie ciągłe i obszar wyłączony z ruchu, nu nu nu! W tym odcinku 7:52 i 2:46

    Bir ManBir Man3 miesięcy temu
    • @Marcin Kwapisz jeśli nie wie, to wątpię żeby się domyślił jak zatrąbisz ;)

      RafałRafał3 miesięcy temu
    • @Rafał Ta jasne, a jak wytłumaczysz coś kierowcy co nawet nie wie że przepisy łamie. Zatrąbisz i może później zwróci uwagę, że jednak źle robi.

      Marcin KwapiszMarcin Kwapisz3 miesięcy temu
    • Dodam jeszcze nadużywanie sygnału dźwiękowego w celu "skarcenia" innych...

      RafałRafał3 miesięcy temu
    • Naprawde az tak to analizujesz?😎

      Piotr B.Piotr B.3 miesięcy temu
    • Nie popuść ;)

      Zoth OmmogZoth Ommog3 miesięcy temu
  • Bez sensu te linie na drodze , trzeba stać w korku by zmienić pas do skrętu w lewo

    JohnJohn3 miesięcy temu
  • 3:10 Peugot skręca w lewo, na nakazie jazdy w prawo.

    Konrad RozwadowskiKonrad Rozwadowski3 miesięcy temu
    • @Konrad Rozwadowski 2:07 - wszystko widoczne :)

      czerentanoczerentano3 miesięcy temu
    • Ok, nie widziałem tego długiego drobnego tekstu pod znakiem :p

      Konrad RozwadowskiKonrad Rozwadowski3 miesięcy temu
    • @Qba _ Napisałem, że mi się wydaję więc nie osądzałem tego na 100%. Do tego najwazniejsza kwestia wypowiedzi to był wjazd peugeota. Sam się czepiasz człowieku. :)

      k dwak dwa3 miesięcy temu
    • @k dwa Rozumiem jeszcze jakiś neutralny komentarz, ale pouczanie kogoś i wymądrzanie bez sprawdzenia czegoś nie jest zbyt poważne

      Qba _Qba _3 miesięcy temu
    • @Qba _ Może miał może nie. Jeśli już robią o tym film to pewnie ma no i dobra zapomniałem o tej opcji.

      k dwak dwa3 miesięcy temu
  • Według kanału *Moto prawda w Internecie " nic się na to nie zapowiada aby w 2021 była zmiana związana ze smartfinem pieszy na pasach

    Dominik KrzykawskiDominik Krzykawski3 miesięcy temu
    • @Qba _ piesi powinni miec zakaz korzystania z telefonów w czasie ruchu jak kierowcy i mandat 1000 zł powinien być, chcą korzystać to mają stać!!!!!

      omgoatomgoat3 miesięcy temu
    • @Qba _ nie rozumiem po co przecież widzę ile mam łapek w górę pod komentarzem

      Dominik KrzykawskiDominik Krzykawski3 miesięcy temu
    • @Qba _ nie ale ma tam wtyki (informacje dostaje ) *w ostatnim odcinku pokazuje plany jakie będą o przepisach drogowych -zmiany

      Dominik KrzykawskiDominik Krzykawski3 miesięcy temu
    • A Moto prawda w Internecie to w komisjach sejmowych zasiada?

      Qba _Qba _3 miesięcy temu
PLworld