Ten bandyta z filmu 10: 16. Dożywotni zakaz prowadzenia wszelkich pojazdów mechanicznych.
Pietrzykow12348 dni temu
Dopóki takim skurwielom bandytom za wyprzedzanie na trzeciego nie będzie się odbierać prawa jazdy na kilka lat pod rygorem 2 letniej odsiadki za złamanie zakazu to ci bandyci będą czuć się bezkarnie
Pietrzykow12348 dni temu
Obywatelowi RP nigdy nie będzie wstyd że wyprzedzał omal nie doprowadzając do tragedii gdyż w jego mniemaniu to absolutnie nie była jego wina, tylko wina tego co tak wykonał drogę która zmusiła go do wyprzedzania
Pietrzykow12348 dni temu
Bo to potomkowie Partyzantow sa
Patrick Rogowski8 dni temu
Za spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym powinien następować zakaz dożywotni prowadzenia poj. samochodowych i wszelkich innych. Zakaz odliczeń podatkowych.
suski DlaWas-info20 dni temu
6:04 czy ma znaczenie to że kierowca rozpoczął manewr zanim ten znak się pojawił? (pomijając to że nadjechały auta z przeciwka)
atbi beliar22 dni temu
Każdy wyprzedzony pojazd to osobny manewr wyprzedził nagrywającego poprawnie potem kolejny samochód ten biały to nowy manewr i powinien jeszcze raz upewnić się o tym ze ma widoczność czas i miejsce, oraz że nie ma zakazu, zakaz był była też ciągła.
Maaxii 1920221 dzień temu
Debile!
Black MoonMiesiąc temu
A na mostach?
Tomasz Tuchowski2 miesięcy temu
wyprzedzać można jeśli jest na to miejsce ale nie wolno się zatrzymywać
Maaxii 1920221 dzień temu
roczne zarobki w mandacie na podst pitu... przy 3-4 tys/m to zaplacic 40-50tys napewno ostudzi gorace glowy.. nawet gwiazdorzy w nowiutkich audicach z pensja 20t/m zastanowia sie czy warto.. codzien gina dziesiatki na drodze czy to auto vs auto czy auto v pieszy/rowerzysta bo sie komus spieszylo..
k0lib3rek3 miesięcy temu
Tylko podniesienie wysokości mandatów może coś zmienić, i to srogie, minimum x10. Maksymalny mandat 500zł miał jakąś wartość w 1997 roku, ale teraz to śmiech. Jakby jeden z drugim miał z tyłu głowy, że za chwilę wybuli 5 kawałków czy 8, to zaraz byłby grzeczniejszy. Tylko, że za tym powinno też pójść urealnienie ograniczeń prędkości, bo te obecne, stawiane wg zasady "dajmy 50, to będą jechać 70"itd. są do d..y i powodują że nikt się do ograniczeń nie stosuje. W Niemczech jak przed zakrętem jest 50, to wiadomo, że 60 przejechać może być problem. W Polsce znam zakręt gdzie jest 30, a każdym autem można tam przejechać spokojnie 60-70. I oczywiście nikt tam 30 nie jedzie. I nikt też nie pojedzie 30 tam, gdzie to będzie naprawdę potrzebne. Bo takie przyzwyczajenia. Tylko jak znam życie, w PL możemy liczyć wyłącznie na podwyżkę mandatów, na rozsądek organizatorów ruchu drogowego niestety już nie.
Matt3 miesięcy temu
Bardzo mądrze powiedziane, nie sądziłem ze jeszcze kiedyś coś takiego się zdarzy.
Maaxii 1920221 dzień temu
7:00 znaki poziome nie zakazują wyprzedzania?
mar ku3 miesięcy temu
mogą nie zakazywać co nie zmienia faktu że musisz widzieć co jest przed tobą. u mnie też jest podobne miejsce jak to w filmie. wyprzedzanie na potege
simon1313ss33 miesięcy temu
8:20 jprdl już bez przesady. Czasami te przejazdy są w takich miejscach że widać już z kilkuset metrów czy pociąg jedzie czy też nie więc lajtowo można przemknąć. Pociągi to nie mrówki i jak jest otwarta przestrzeń i ma się oczy to po h się zatrzymywać do zera. Mózgu trzeba używać
Technik_Krzysztof3 miesięcy temu
@eddkkm ograniczanie czynnika ludzkiego do zera owszem zapewni 100% bezpieczeństwa ale stawia człowieka jako zwierzę - głupie i nierozumne
Technik_Krzysztof21 dzień temu
@Technik_Krzysztof W tym rzecz- w słowie "ryzyko" i w słowie "jeżeli"- nie rozumiesz istoty tego przepisu- tak sformułowany przepis jest po to, by uwolnić kierującego od podejmowania decyzji, czy można jeszcze wyprzedać. Nie wolno. Kropka. Dostosuj się. Jest wiele sytuacji interpretowanych ewidentnie błędnie przez takich, którzy "wiedzą lepiej", a to przez niezrozumienie istoty przepisów. Nic więc dziwnego, że w Polsce jest tyle niepotrzebnych ofiar wypadków drogowych.
eddkkm21 dzień temu
@eddkkm Tłumaczę i tłumaczę jak grochem o ścianę - czytać ze zrozumieniem. Jeśli widoczność zarówno drogi jak i torów kolejowych jest znakomita to nie widzę żadnego problemu - ryzyko jest żadne
Technik_Krzysztof21 dzień temu
@Technik_Krzysztof Ten zakaz jest bezwarunkowy i ma to sens, bo nie istnieje granica, przy której można bezpiecznie wyprzedzić na przejeździe i kierowca nie powinien nigdy rozważać: uda się jeszcze przejechać bezpiecznie, czy nie. Dla Ciebie widoczność jest wystarczająca, ale czy nie możesz się pomylić, przeoczyć nadjeżdżający pociąg? Akurat ten przepis jak najbardziej ma sens. Oczywiście- nie mam nic przeciwko temu, żebyś tak wyprzedzał, to Twoje życie.
eddkkm21 dzień temu
@Lukasz Janosik Nie mi oceniać moją technikę jazdy, a już totalną głupotą byłoby stwierdzić że jeżdżę lepiej niż kierpwca rajdowy... Ale historia ta nijak się ma do przykładu - po pierwsze przejazd w Rzezawie ma ograniczoną widoczność, szczególnie od Topolowej, a po drugie to ze względu na tą właśnie niedogodność jest to przejazd strzeżony. I jasno podkreślony jest błąd dróżniczki przy tym zdarzeniu. Ja pisałem o przejazdach z fenomenalną widocznością...
Technik_Krzysztof22 dni temu
To w końcu jak z tym jest? Przecież dopuszczalne jest wyprzedzanie przy dojeżdżanie do wierzchołka wzniesienia oraz na zakrętach oznaczonych znakami ostrzegawczymi na jezdni jednokierunkowej, dwukierunkowej na odcinku z wyznaczonymi pasami ruchu, pod warunkiem że kierujący nie wjeżdża na część jezdni przeznaczoną do ruchu w kierunku przeciwnym - w miejscu, gdzie jest to zabronione znakami na jezdni.
Abra Kadabra3 miesięcy temu
bo kierowcy widząc ciągnik rolniczy (lub innego "wolnobieżaka") dostają "małpiego rozumu", wyprzedzić jak najszybciej za wszelką cenę, bo przecież nie "wypada" wlec się za czymś takim !!!
giergus3 miesięcy temu
Za takie akcje to powinno być bezwzględne zabrania prawa jazdy na 5 lat. Materiał wideo na komisariat policji i nara.
Patryk Ruryk3 miesięcy temu
A gdy taki dzban lubiący prędkość ginie to zawsze znajdą się tacy którzy obwiniają drzewa, słupy, drogowców którzy nie posypali drogi i wszystko inne ale nie kierowcę który mimo złych warunków zapieprzał ile fabryka dała.
Ewa Tyrpa3 miesięcy temu
Panie Marku, jaki wstyd? Przecież te bezmózgi drogowe jeszcze się tym chwalą i myślą, że są fajni. Ich nie interesuje życie i zdrowie innych, oni są NAJ..... głupsi na drodze.
Mar Ko3 miesięcy temu
Należy natychmiast i niezwłocznie podnieść kary ! w innym razie nawet krakowska Policja, która jest na każdym skrzyżowaniu, na każdym zakręcie nie podoła głupocie Polskich kierowców..
BHP Prywatny4 miesięcy temu
Pan Marek mistrz! A wariatom drogowym STOP!
Knut Oswald4 miesięcy temu
Dobrym pomysłem jest posiadanie kamer w autach. Wszystkim tym królom szos, zabrał bym prawko i do kostnicy na sekcje zwłok osób ginących w wypadkach
Jacob4 miesięcy temu
To jest bandytyzm drogowy. Imbecyle za kierownicą.
woj264 miesięcy temu
polecam film dla relaksu i refleksji w swoim zachowaniu na drodze od 50 lat nie wiele się zmieniło tylko prędkości większe dziś zasady jednak aktualne plworld.info/show/g5epgb6eh6DIa5c/wideo.html
Piotr L4 miesięcy temu
Przykłady tutaj pokazane są drastyczne i nigdy nie powinno dojść do takich sytuacji - tu chyba nikt nie ma wątpliwości. Jednak coraz bardziej irytują mnie miejsca, gdzie czasami przez kilka kilometrów jest linia ciągła. Chodzi mi o pociągnięcie ciągłej przez całą miejscowość, cały odcinek drogi z zakrętami, łuk drogi wśród samych pól (bez drzew) - oczywiście mowa o miejscach gdzie widoczność jest wystarczająca żeby wyprzedzić. Trafiamy na takiej drodze na ciągnik rolniczy, koparkę czy rowerzystę (przy braku pobocza) i mamy jechać przez kilka kilometrów 20km/h mimo pięknej widoczności? Nikt tego nie robi i przez to uczymy się, że ciągła linia to tylko sugestia. Przez bezmyślność organizatorów ruchu.
Tomasz Waś5 miesięcy temu
@Jan Twardy chodzi o to że przechodzenie w odległości nie większej niż 100 merów jest od przejścia jest wykroczeniem a przejścia dla pieszych zdają się często osłabiać czujność samych pieszych no bo to przejście to mam pierwszeństwo i idę
Technik_Krzysztof3 miesięcy temu
@Tomasz Waś Pieszy w każdym miejscu będzie potrzebował przejść więc twoje rozmyślania zakrawają mount everest głupoty. Niech sobie przechodzi gdzie mu pasuje. Ja p....le!
Jan Twardy4 miesięcy temu
@Jan Twardy przeczytaj jeszcze raz, to tylko dwa zdania... Napisałem o bezpiecznym przejściu w miejscu gdzie tego potrzebuję. I tak praktyka jest właśnie taka - na osiedlach, czy innych małych drogach piesi chodzą wszędzie, tylko teoretycznie nielegalnie. Teoretycznie, bo nawet policja nie wystawi mandatu w takim miejscu.
Tomasz Waś4 miesięcy temu
@Tomasz Waś Czyli zalecasz bezmyślne łażenie gdzie tylko sie da?
Jan Twardy4 miesięcy temu
@Jan Twardy to, że piesi (w tym też ja) uczą się przechodzić poza przejściami, bo przecież widać, że nic nie jedzie. A jak ktoś dokładnie przestrzega przepisów, to musi iść specjalnie dookoła ma przejście, a mógłby zupełnie bezpiecznie przejść w miejscu gdzie mu pasuje.
Tomasz Waś4 miesięcy temu
W tym odcinku powiedziano, że zabrania się wyprzedzania na skrzyżowaniu o ruchu niekierowanym, bez podania wyjątku, czyli PoRD Art. 24 pkt. 9. Dopuszcza się wyprzedzanie w miejscu, o którym mowa w ust. 7 pkt 3, pojazdu sygnalizującego zamiar skręcenia, pod warunkiem że kierujący nie wjeżdża na część jezdni przeznaczoną do ruchu w kierunku przeciwnym.
LtKiqVxmnE5 miesięcy temu
kamikadze
Anonymous5 miesięcy temu
Debile jak sie sami zabija to niech sie zabijaja tylko najgorsze jest to ze z reguly taķi debil zabije jeszcze kogos....
Driver 25 miesięcy temu
w takich warunikach wymuszanie zdjeżdżania na pobocze to skarajny debilizm - koło może złapać jakąś ziemięm kałużę, wpaść w poślizg i a ludzie mogą zginąć. Mam nadzieję, że autor nagrania zgłosił to
MargPL sr5 miesięcy temu
Niemcy wysyłają takich piratów na badania psychiatryczne, a potem na leczenie. Później już mają niezwykle trudno, aby odzyskać prawo jazdy. Takim ludziom to nawet roweru bym nie dał.
Tomasz Pinter5 miesięcy temu
I do celi z Trynkiewiczem:)
inkwizytorrMiesiąc temu
słusznie.
MargPL sr5 miesięcy temu
Boże, yen gość na początku był jak robot
Michał5 miesięcy temu
Sugerowanie, że znak A-23 jest potrzebny, by było wiadomo, że zbliżamy się wierzchołka wzniesienia jest IMHO błędem, bo wcale nie musi być stromo. żeby nie było widać.
Jarek Andrzejewski5 miesięcy temu
Sytuacja odnoście przejazdów kolejowych nagrana 2 dni temu.>> plworld.info/show/dGileL7ThXfYlJc/wideo.html
Arsen Kolej5 miesięcy temu
Ale przecież po co zwracać na to uwagę.. lepiej gonić ludzi za maseczki wszak większa szkodliwość społeczna wedle ustawodawcy. szkoda słów.
arot775 miesięcy temu
Za wyprzedzanie w miejscach niedozwolonych odpowiada też organizator ruchu. Przykładem jest droga wojewódzka 971 między Piwiczną, a Krynicą. Prawie 40 km bez możliwości wyprzedzania zgodnie z oznakowaniem, choć miejsca bezpieczne gdzie można by je dopuścić są. Najprościej wymalować na osi jezdni ciągłe linie i po problemie.
Arek B5 miesięcy temu
6:42 Przy powrocie znowu dwóm zagroził 8:13 Autor zdecydowanie bez STOPU! 9:40 "skoda" nie miała dużo czasu na reakcję, a ten zamiast skończyć ten debilny manewr najpóźniej przed autorem lub VW "do końca pojechał"
młody kierowca5 miesięcy temu
plworld.info/show/nnqpqNy6nJbWito/wideo.html A dlaczego tam jest przerywana a nie ciągła?
Niktnaprawde Nobodyreally5 miesięcy temu
Masz rację, dla każdego debila powinna być wymalowana linia, najlepiej betonowy płot zamiast linii. Typowy Janusz Debil nie potrafi ocenić czy może bezpiecznie wyprzedzić.
Fabian Konarski4 miesięcy temu
9:44 że co? jaki śnieg? przecież w Polsce nie ma śniegu
A P-C5 miesięcy temu
@Michał M komu to tłumaczyć, z Warszawy chłopak się nie rusza :)
Gass Monkey3 miesięcy temu
Lokalnie, np. na Mazurach jak najbardziej występują ciężkie opady śniegu i/lub oblodzenia drogi. Rok temu wracając z Morąga w stronę pomorskiego jakieś 40 kilometrów trzeba było jechać góra 20 na godzinę, bo wieczorem momentalnie na drogach pojawiła się gołoledź.
Michał M5 miesięcy temu
powinno się nazywać mordercaPL
Piotr Sobierski5 miesięcy temu
Niektórzy po prostu nie powinni posiadać prawa jazdy - brak wyobraźni, brak znajomości zasad fizyki i jeszcze kilka innych braków.
rtsp5 miesięcy temu
No i po co usuwacie komentarz? Powiedziałem dobitnie co o nich myślę! Czy to jest wolność słowa?
SzajbiencjaGeneralna5 miesięcy temu
wyprzedzanie na łuku - sam mam w opilicy podobne miejsce. Generalnie widoczność jest doskonała tylko w krótkich okresach czasu gdy rośnie zboże to jest kiepsko. Przed zakrętem nie ma znaku zakazu więc gdy jest widoczność to kierowcy wyprzedzają. Problemem w naszym kraju jest różne oznakowanie w różnych rejonach. Widać, że w jednym miejscu organizator ruchu uznał, że zakręt nie jest niebezpieczny a w innym uznał inaczej. Stąd bierze się brak zaufania do oznaczenia dróg.
Krzysztof Młynarczyk5 miesięcy temu
Kierowca jadący Volvo na 100 % to musiał być jakiś szczyl młody co to życie na patyku nosi,a cudze ma w głębokim ...
mrGP121215 miesięcy temu
jak by raz zaplacil dobra sume ,, albo auto zabrali jako narzedzie przestepstwa i zrobili z tego auta paczke metr metr to za chwile by nie bylo bochaterow
Jerzy Dieppe5 miesięcy temu
Kierowca wyprzedzającej astry to niczym krowa.Aż dwa metry odstępu potrzebuje żeby wyprzedzić widząc że z przeciwka coś jedzie.Takich debili dożywotnio pozbawić prawka i hulajnoga...Może ogląda to ten pajac?
mrGP121215 miesięcy temu
Wolę jak Pan Marek odpowiada na pytania z ruchu drogowego, niż komentuje te filmy. Moje serce mimo, że siedzę w wygodnym fotelu tego (tego co wyprawiają kierowcy) nie wytrzymuje
paswoord15 miesięcy temu
ale odcinek,niby proste podsatwy a trzeba przypominac,przykre . bialy opel i volvo prawo jazdy do zwrotu...
Mati Bezimienni5 miesięcy temu
wszyscy Ci kierowcy powinni stracić nie tylko prawo jazdy ale i auto.
MsApacz5 miesięcy temu
Jak będą dalej takie śmieszne kary to nic się nie zmieni. Powinno być najmniej 5000zł grzywny i miesiąc pierdla.
Eryk Artmam5 miesięcy temu
Polać Wam Panowie. Niestety z nieznanych przyczyn politycy mają ten temat głęboko w dupie.
. PyniolekMobile5 miesięcy temu
Miesiąc pierdla na swój koszt.
Paweł B5 miesięcy temu
8:10 Nie pochwalając tego kierowcy Seata, ale coś mam wrażenie, że to jest jeden z tych przejazdów w polu, bez domów, bez drzew i krzaków, bez stacji z peronami, gdzie już z daleka bez problemu widać czy jedzie pociąg czy nie, a autor nagrania jest typem, który zatrzyma się nawet na środku księżyca "bo tak trzeba"... Ani nikogo nie bronię ani nikogo nie oskarżam, pisałem to już kiedyś pod innym filmem tego typu - stosowanie znaku STOP dla bezpieczeństwa jest sensowne i uzasadnione wtedy, gdy faktycznie warunki drogowe ograniczają widoczność, ograniczają możliwość płynnego wyjechania - czyli tam gdzie zatrzymanie się samo z siebie przychodzi odruchowo nawet bez takiego nakazu. Natomiast stosowanie tego oznakowania wszędzie, niejako "z szablonu" i wymaganie żeby się zatrzymywać (nie mylić ze zwolnieniem, zachowaniem ostrożności, ustąpieniem pierwszeństwa w razie potrzeby) kompletnie bez potrzeby, dla zasady, to już niestety przesada. Ludzie to dostrzegają i zaczynają ignorować, podobnie jak ograniczenia 70-50-70 lub 90-50-90 poza zabudowaniami na odcinku 50 metrów bo tam jest przejście dla pieszych - intencja dobra, ale prowadzi do stopniowego ignorowania tego ograniczenia bo każdy z daleka widzi czy na przejściu ktoś jest czy nie ma, a jak nie ma no to nie zwalnia bo to nie ma sensu. Dlatego powtórzę to raz jeszcze - konieczna jest gruntowna rewizja przepisów, ich uproszczenie, redukcja niepotrzebnych zawiłości, które narastały przez lata niedbalstwa. Następnie sensowne oznakowanie dróg adekwatnie do potrzeb. I dopiero wtedy można piętnować i karać piratów nieprzestrzegających tych przepisów...
Soulstone05 miesięcy temu
@Fabian Konarski aaa.
MsApacz4 miesięcy temu
@MsApacz To było do autora oryginalnego postu jakby co ;)
Fabian Konarski4 miesięcy temu
@Fabian Konarski wolę być czarną owcą w tym kraju, niż jak stada baranów jeździć jak baran ;)
MsApacz4 miesięcy temu
Kolejny mądry, wszystko widzi, wszystko słyszy, a potem taki spokojny chłopak był, zawsze dzień dobry mówił xD
Fabian Konarski4 miesięcy temu
@Redpike też tak mam. Jadę w mieście 4-5 km, jadę tą 50tką, a ludzie mnie wyprzedzają, a potem stoję za nimi na światłach :)) a te 5 km, to ile byłbym szybciej na końcu trasy? 20 sekund? 30?
MsApacz5 miesięcy temu
6:51 "niektórym pseudokierowcom nie staje" hahaha i pewnie sfrustrowani tym faktem, decydują się na samobójcze manewry wyprzedzania
fleksi5 miesięcy temu
A gdzie jest policja? Jeżdżę bardzo często trasy rzędu 300-400 km, przez ostatnie dwa lata widziałam policję RAZ. Polskie drogi, zwłaszcza poza miastami przypominają mi plac zabaw, nikt nie patrzy, można robić WSZYSTKO. Szkoda że skutki mogą o wiele bardziej tragiczne niż na placu zabaw. Wiem że policjantów jest mało, ale inaczej niż karaniem, Polak się nie nauczy pokory.
nick name5 miesięcy temu
Pilnują kościołów
Sławek Kierczak5 miesięcy temu
Niektórym pseudokierowcą nie staje. Tu by trzeba było zakończyć wypowiedź z 6:53
Filip Kęska5 miesięcy temu
nie zgadzam się z tezą, że przypomnienie przepisów dotyczących wyprzedzania jest niezbędne zaprezentowane przykłady pokazują przede wszystkim skrajną głupotę połączoną z totalnym brakiem albo wyobraźni, nieprzejmowaniem się konsekwencjami - na pytanie „czy nie wstyd wam kierowcy?” raczej odpowiedź będzie brzmiała „nie” 😉 choć nie chcę umniejszać znaczenia przepisów, w tych przykładach nie były konieczne, a wystarczyłby zdrowy rozsądek
Julian Nawałka5 miesięcy temu
4:25 - hola hola, to nie jest wyprzedzanie "na trzeciego" tylko wyprzedzanie na czołówkę. Na trzeciego to jest taki pełnosprytny manewr, gdzie samochód wyprzedzający sam jest jednocześnie wyprzedzany przez jakiegoś mistrza kierownicy, który zazwyczaj jedzie już poboczem.
BluesyBor5 miesięcy temu
Fakt. Właśnie przez takiego mistrza, który pchał się na trzeciego i wyprzedzał wyprzedzającego, mój przyjaciel w wieku 25 lat odszedł do krainy wiecznych łowów...
G. J.Miesiąc temu
3:30 - mozna też wyprzedzić motorower i tramwaj..
smok wawelski5 miesięcy temu
4:25 Nie na 3go tylko na czołówkę. Na trzeciego jest wtedy kiedy 3 pojazdy jadą w tym samym kierunku i pojazd B wyprzedza pojazd A i pojazd C wyprzedza z lewej strony (W tym samym czasie ) pojazd B i A .
kamil gwizdala5 miesięcy temu
@kamil gwizdala nadal bredzisz, oddzielone są P4 czyli podwójną ciągłą, poza tym obaj - wyprzedzany i wyprzedzający jadą po "swojej" stronie drogi przecież.. tak, wyprzedzanie "na trzeciego" ma miejsce tylko na drodze o jednym pasie ruchu w każdym kierunku, gdy trzeci wpier..dala się między mijające się pojazdy.. przeważnie nie ma tam nawet miejsca, pomijając zakaz takiego manewru..
smok wawelski5 miesięcy temu
@smok wawelski wówczas rzeczywiście mogą. Ja opisałem sytuację jeżeli jest 1 pas ruchu do jazdy w danym kierunku. Według Ciebie jeżeli jest droga ekspresowa co ma 2 pasy do jazdy w jednym kierunku i 1 pas w kierunku przeciwnym oddzielony tylko lina ciągła to ten pojazd jadący w środku wyprzedza na 3go ?
kamil gwizdala5 miesięcy temu
bredzisz - to co widać jest zakazanym wyprzedzaniem "na trzeciego".. To co opisujesz, jest dozwolone, moga być przecież trzy a nawet cztery pasy ruchu i co wtedy?? ten na lewym i na lewym skrajnym nie mogą wyprzedzać??
smok wawelski5 miesięcy temu
plworld.info/show/e3esg6jJjpbep6Q/wideo.html
Paweł Iwat5 miesięcy temu
10:16 DK11 Piła - Ujście (www.google.com/maps/@53.0731858,16.7311924,3a,75y,179.55h,91.3t/data=!3m6!1e1!3m4!1sRYkIiuXSxsBYwXb_bmS5bg!2e0!7i16384!8i8192?hl=pl-PL). Jadąc od storny Ujścia i zwoalniając do ok 10km/h prze przejazdem (pociągi towarowe jeżdżą tam kilka razy w tygodniu do Wytwórni Podkładów Strunobetonowych w Mirosławiu Ujskim) na tyle nie spodobało się to kierowcy za mną że po przejechaniu przejazdu od razu wyprzedził mnie na podwójnej ciągłej jadąc w kierunku Piły.
cludePL5 miesięcy temu
Proponuję kompilację nt. nie stosuję kierunkowskazów a wyprzedzam czy skręcam. Obserwuję to na codzień przejeżdżając przez powiat FSD.
cludePL5 miesięcy temu
Kretyni skończeni, nic tylko zatrzymać i wpier... Jak tam się jeszcze sami roztrzaskają to mam to gdzieś, ale tu jawnie narażają innych na smierc/uszczerbek na zdrowiu.
Kris5 miesięcy temu
opis filmu powinien zawierac adres do redakcji.Kierowca opla zjezdzal wrecz na lewy pas zmuszajac dostawczy do zjechania na pobocze.Pozdrawiam !w szczegolnosci pana Dworaka
Kamil Kamilkowski5 miesięcy temu
3:19 - na skrzyżowaniu wolno również wyprzedzić pojazd silnikowy pod warunkiem że jest to skrzyżowanie o ruchu okrężnym lub z ruchem sterowanym. 6:06 - wyprzedzanie za jednym razem wielu pojazdów. Zmora naszych dróg. Powinien być przepis nakazujący powrót na swój pas po wyprzedzeniu chyba że droga ma kilka pasów w tym samym kierunku.
SWK5 miesięcy temu
O skrzyżowania to logiczne ze chodziło o niesterowane bo na drodze przecinając sie moze byc auto ktore jedzie ma wprost , ze światłami taka sytuacja w teori nie ma miejsca chyba ze ktos na czerwonym pojedzie ;)
ArukJeździ5 miesięcy temu
Jeśli ktoś chce dużo filmików i zobaczyć skalę problemu polecam stop cham.
Patrycja Filipczak5 miesięcy temu
To kto jest winny widać na filmikach. Ale chodzi o to że skoro tyle materiałów udostępniają to skala problemu z łamaniem przepisów jest ogromna.
Patrycja Filipczak5 miesięcy temu
W większości chamów są nagrywający, brak selekcji nagrań powoduje wielki zamęt .Kanał który idzie na ilość a nie na jakość.
Starszy Brat5 miesięcy temu
Najczęściej w ich 15 minutowej komplikacji są 3-4 akcje warte uwagi. Resta to nuda. Już dawno ich odsubskrybowałem. .
Justyna Biber5 miesięcy temu
Z tą różnicą że tam to nagrywający łamią przepisy w większości przypadków
WishMe5 miesięcy temu
Prawda! Większość piratów żyje tylko dzięki innym. Żałośni są!
Waflo Kazmierczyk5 miesięcy temu
Już myslalem ze nigdy nie bendzie odc
roblox noob5 miesięcy temu
Na wzniesieniu można wyprzedzać, jeśli jest linia przerywana
Seweryn Michalak5 miesięcy temu
@adiosamigo1988 Dopuszczalne jest wyprzedzanie przy dojeżdżanie do wierzchołka wzniesienia oraz na zakrętach oznaczonych znakami ostrzegawczymi na jezdni: 1) jednokierunkowej; 2) dwukierunkowej na odcinku z wyznaczonymi pasami ruchu, pod warunkiem że kierujący nie wjeżdża na część jezdni przeznaczoną do ruchu w kierunku przeciwnym - w miejscu, gdzie jest to zabronione znakami na jezdni.
Abra Kadabra3 miesięcy temu
@Seweryn Michalak filozof za dychę, jakich pełno na drogach.
olo kolo5 miesięcy temu
@adiosamigo1988 a czy ja coś takiego napisałem
Damian Góreczny5 miesięcy temu
@Damian Góreczny Który znak informuje o dojeżdżaniu do wierzchołka wzniesienia? Na pewno nie a23.
adiosamigo19885 miesięcy temu
Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego po jezdni: 1) przy dojeżdżaniu do wierzchołka wzniesienia; Czy jest tu napisane ? Zabrania się wyprzedzania ... Przy dojeżdżaniu do znaku ostrzegającym o wzniesieniu ? Chyba nie ?! Sam sobie znak ostrzegawczy o wzniesieniu zabrania wyprzedzania.
Damian Góreczny5 miesięcy temu
powiem dosc brutalnie i sorry jesli kogos uraze ale jesli polacy nie potrafia jezdzic lub nie chca przepisowo jezdzic to moze na wies krowy doic co? a moze nawet tego byscie nie umieli bo nie wiedzielibyscie za ktorego cycka chwycic. no to moze unia europejska powinna sie zajac polskimi kierowcami skoro sami nie mozemy?! a wiecie jak oni sie zajmuja zwlaszcza polakami. moze kara za byle nie wlaczony lub zle wlaczony kierunek utrata prawka na kilka miesiecy a za wyprzedzanie na ciaglej zakaz prowadzenia do konca zycia co wy na to? zbyt malo brutalne?
Krystian Dziegielewski5 miesięcy temu
@Freeman1000000 nie nigdy nie migam trzema mrugnieciami albo nie daj Boże dwoma bo kierunek nie jest dla mnie tylko dla was. Zresztą już kilku się o tym przekonało mając styczność (dosłownie) ze mną.
Krystian Dziegielewski5 miesięcy temu
@Freeman1000000 chcialbym zobaczyc jego placz i lament w momencie jak policja mu zabiera uprawnienia za brak kierunku hahahahha
malecki00015 miesięcy temu
Bredzisz kolego, bredzisz. Zanim napiszesz komentarz proponuję trochę ochłonąć z emocji pod wpływem obejrzenia kilku sytuacji, które można znaleźć wszędzie na świecie. Za kierunkowskaz powiadasz utrata prawa jazdy? Chcesz mi powiedzieć, że tobie nigdy się nie zdarzyło?
Freeman10000005 miesięcy temu
5:19 "Ci kierowcy ulegają". Tutaj stosowałbym przepisy ogólne Kodeksu Wykroczeń "Nie popełnia wykroczenia sprawca czynu zabronionego, jeżeli nie można mu przypisać winy w czasie czynu" bo jakie niby wykroczenie popełniają nagrani kierowcy ratując własne życie?
Marcin Kw.5 miesięcy temu
Niech Pan Marek sie troche doksztalci, Bo traktory jadace 20 Km/h mozna tez na zakazie wyprzedzac.
seba lep5 miesięcy temu
@MrRemy440 zajebiste..
smok wawelski5 miesięcy temu
@The Tempted Man czasem nie za darmo ..
smok wawelski5 miesięcy temu
Może Pan Sebix niech się trochę dokształci. Nienawidzę takich ludzi którzy myślą że coś wiedzą. Traktor Czyli ciągnik rolniczy jest pojazdem silnikowym. A znaki o których mowa dotyczą pojazdów silnikowych. Od Pana Marka się odpierdol bo on ma kodeks ruchu drogowego i nie tylko w małym paluszku a ty jak widać go nigdy nawet nie czytałeś tylko coś słyszałeś. Jeśli będziesz chciał zostać kiedyś instruktorem jazdy w Krakowie ( czego sobie i innym kierowcą nie życzę) to pan Marek będzie osobą która będzie cię egzaminować i która na 99,9 % cię upierdoli.
E tam Panie Marku piknie nirmalnie film sajen sfikszin... Usmiac sie mozna ha ha ha
Prze-Mytnik5 miesięcy temu
Za to powinno być najwięcej punktów, tak z 15pkt, a nie za samą prędkość
AdrianX5 miesięcy temu
1 wyprzedzanie na ciągłej 2 wyprzedzanie na skrzyżowaniu 3 wyprzedzanie na przejeździe kolejowym to już masz 3 więc dostałby ze 20
06mateusz125 miesięcy temu
6:47 aż Pan Dworak ze śmiechu ledwo wytrzymuje, aż taka głupota. Nagrania straszne, sam jestem kierowcą i wiele błędów popełniłem, święty nie jestem, ale ci na nagraniach to już są hardcorami totalnymi...
Tomasz pkoo5 miesięcy temu
ludzie faktycznie wyprzedzają jak potencjalni mordercy, ale mamy jesień, wrócili na ulice jeszcze lepsi mistrzowie, mgła, widoczność 30m i światła dzienne 👍👍👍👍
maxick5 miesięcy temu
Dodam od siebie bo ostatnio widziałem. 5rano czyli jeszcze noc. Mgła że ja na ograniczeniu 120km/h jadę 90 a mnie wyprzedziła astra na dziennych.
Pawel Pawlowski5 miesięcy temu
Nawet nie przypominaj o takich ciołkach...🤦🏼♂️
Ireneusz5 miesięcy temu
Ciekawe czy autorzy programu zgłaszają odpowiednim organom tak ewidentne nieposzanowanie cudzego życia czy tylko rozwodzą się na temat prawny pokazanych tu materiałów .
Ja chyba Ty5 miesięcy temu
4:20 Jeszcze raz zwracam uwagę na błędne użycie terminu "Wyprzedzanie na trzeciego". Te określenie dotyczy tylko i wyłącznie sytuacji wyprzedzania pojazdu, który wyprzedza inny pojazd. Pojazd jadący z przeciwka jest pojazdem wymijanym i nie bierze udziału w wyprzedzaniu. Kto jest więc tu tym trzecim? "Nie ma przepisu, który zabraniałyby wyprzedzania na trzeciego" Kierujący jest zobowiązany do upeniewienia się przed rozpoczeciem manewru wyprzedzania czy nie jest wyprzedzany przez inny pojazd. Art 24 pkt 1 PoRD Bzdura goni bzdurę. Złe użycie pojęcia powoduje absurdalne wnioski.
Michał Godlewski5 miesięcy temu
No właśnie tym drugim jest pojazd, który jest wymijany, a trzecim, ten degenerat drogowy, który wyprzedza bez zachowania zasad ostrożności, czyli upewnienia się, że z naprzeciwka nie nadjeżdża (ten drugi, wymijany) pojazd. Sytuacje z wyprzedzaniem pojazdu wyprzedzającego są rzadsze, ale to również tzw. "na trzeciego".
janusz dm5 miesięcy temu
Termin 'wyprzedzania na trzeciego' odnosi się w tym momencie do obu tych sytuacji. Z samej nazwy nie da się wywnioskować, że chodzi o drugi wyprzedzający pojazd, bardziej chodzi o to, że w momencie wyprzedzania biorą udział trzy pojazdy. Trzeba też wziąć pod uwagę, że sytuacje z nagrań zdarzają się częściej niż wyprzedzanie pojazdu wyprzedzającego. W związku z tym większy sens językowy ma wykształcenie pojęcia do opisania takich zdarzeń jak na filmie.
Krzysztof Kabanos5 miesięcy temu
Nie rozumiem ludzi co tak bezmyślnie cwaniakują. To nie jest gra! Tylko raz można się zabić! - niestety postronni też mogą zginąć.
MrRemy4405 miesięcy temu
Wszystko do czasu , szukają adrenaliny tylko że giną niewinni ludzie , ręce opadają
Wiki Kowal5 miesięcy temu
8:10 też miałem taką sytuację że tak zostałem wyprzedzony. Tutaj uważam że to było zwykle cwaniactwo polegające na tym że wykorzystuje zwalniające i zatrzymujące się samochody bo w ten sposób łatwiej się je wyprzedzi.
DawidS5 miesięcy temu
7:42 tutaj ja myślę że kierowca źle oszacował. Myślał że zdąży wyprzedzić bo nie tyle długość lecz prędkość tego ciągnika mogła mieć duże znaczenie. Często te nowe ciągniki dość szybko jeżdżą i myślę że to mogło być tego przyczyną
DawidS5 miesięcy temu
W ogóle nie szacował. Gdyby to zrobił to brałby pod uwagę znak A-1.
riesling5 miesięcy temu
6:05 no tutaj mamy przykład gdzie kierowca tego białego nie mógł widzieć znaku ponieważ zaslonił mu dostawczak. Nie mniej jednak miał farta że kiedy zjechał na lewą stronę to w tą samą nie zjechały samochody z przeciwka (ich prawą) chcąc uniknąć zderzenia
DawidS5 miesięcy temu
@MrRemy440 Jeszcze jest sama geometria drogi, że zakręt widać i auta z przeciwka.
adiosamigo19885 miesięcy temu
jeszcze są białe linie na jezdni, ale dlaczego nie wjechał za dostawczaka? - gna nie widząc nic z przeciwka i liczy na fart.
MrRemy4405 miesięcy temu
Zabrania się wyprzedzać czarnych samochodów, czerwonymi proszę państwa, a inne mogą przecież 😊😊😊😊👍👍. Żart taki oczywiście. Pozdrawiam serdecznie.
Wojciech JW23055 miesięcy temu
Publikować numery rejestracyjne, odbierać prawa jazdy plus mandat kilka tysięcy złotych. Tutaj nie ma miejsca na cackanie. Przecież to zwyczajni mordercy na drogach.
Bobbie M.5 miesięcy temu
@Wiki Kowal chłosta w rynku na pręgierzu i upublicznić bandytów, a nie chronić "wizerunek"
MrRemy4405 miesięcy temu
To morze by coś dało , ale bat na dupę morze by coś pomogło 🤔
Wiki Kowal5 miesięcy temu
Świetny program i wspaniali prowadzący. Pozdrowienia z Mazowsza.
Janōsik5 miesięcy temu
Proszę nie czepiać się tych kierowców - to na pewno potomkowie Żołnierzy Wyklętych!…
Sławomir Jastrzębski5 miesięcy temu
raczej kamikadze
MrRemy4405 miesięcy temu
Oho potomek żołnierza KBW się odezwał...
Radomir Kowalczyk5 miesięcy temu
Czyli motorowerem można wyprzedzać pojazd silnikowy wielośladowy przy znaku zakazu wyprzedzania?
MultiKomentator5 miesięcy temu
Pewnie dobrze to było wyjaśnione. Kiedy bedzie taki znak, to tramwajem też można wyprzedzać i rowerem zwykłym/elektrycznym także.
MultiKomentator5 miesięcy temu
@HAL 9000 Było wyjaśnienie ze czerwony pojazd wyprzedzający to jest każdy pojazd silnikowy, a motorower jest pojazdem niesilnikowym.
MultiKomentator5 miesięcy temu
@Leszek Grabowski art 2. 37) pojazd silnikowy - pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem motoroweru i pojazdu szynowego;
Dawer5 miesięcy temu
@Leszek Grabowski tak, motorower jest zaopatrzony w silnik, ale nie jest pojazdem silnikowym. To dosyć śmieszne i paradoksalne, ale tak jest
Dawer5 miesięcy temu
@Dawer ustawa Prawo o Ruchu Drogowym art. 2 ust. 46 motorower - pojazd dwu- lub trójkołowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3 lub w silnik elektryczny o mocy nie większej niż 4 kW, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;
Leszek Grabowski5 miesięcy temu
Mamy zbyt liberalne prawo o ruchu drogowe. Zacznijmy traktować najpoważniejsze wypadki jak usiłowanie zabójstwa (lub zabójstwo). Czym się różni jazda na czołówkę od tego gdyby taki kierowca stanął przy drodze i zaczął strzelać do przejeżdżającego samochodu z pistoletu. Myślę, że niczym. Z tym, że prawdopodobieństwo, że się kogoś trafi w jadącym szybko pojeździe jest mniejsze.
Andrzej5 miesięcy temu
Podpisałbym się obiema rękami, gdyby nie „zabójstwo”... Mógłbym Pana prosić, by Pan to poprawił, bo aż oczy bolą :/
Łukasz Skr5 miesięcy temu
7:30 Dlaczego nie można wprowadzić przepisu, który nakaże zabieranie prawa jazdy dożywotnio za taki manewr?!
DanieLLo5 miesięcy temu
A myślisz że dla ludzi mających tak bardzo w dupie przepisy, zabranie prawka coś będzie znaczyło? Jasne że nie. Znam ludzi którym zabrano prawko za jazdę 190 km/h w mieście. I co? I nic. Dalej jeżdżą. Tak samo jak wcześniej. Już od dawna mówię to samo. Za tak skrajne łamanie przepisów tylko i wyłącznie zatrzymanie pojazdu. Początkowo na 3 miesiące, potem na stałe (i sprzedanie go na publicznej licytacji). Od razu pojawiają się głosy "a co w przypadku pojazdu służbowego/pożyczonego?". Bardzo łatwe do rozwiązania. Właściciel pojazdu/firmy jedzie na parking policyjny razem z ukaranym kierowcą i odbiera pojazd, a kierowca dostaje karę równą wartości pojazdu + koszty. Ale nie wartości pojazdu z faktury (bo zaraz by się znalazły lewe faktury z ceną 500zł za Mustanga), a wartość wyceniona przez rzeczoznawcę, którego koszt również pokrywałby kierowca.
Adam Łuczak3 miesięcy temu
Mamy utrudniony dostęp do broni palnej, to bandyci usiłują mordować nas samochodami.
Andrzej5 miesięcy temu
8:57 Dwie minuty później i tak pewnie musiał stanąć - jak wszyscy - na czerwonych światłach w Ujściu. :D
130rapid5 miesięcy temu
Mój dzisiejszy wyprzedzacz: plworld.info/show/hIpkd73JjqWpeMY/wideo.html Zgłoszony na skrzynkę policyjną.
130rapid5 miesięcy temu
Brawo! Dobra robota. Zgłaszać bandytów drogowych. Najwyższa pora wyplenić to dziadostwo.
Bobbie M.5 miesięcy temu
3:28 "Rowerzystę na skrzyżowaniu wyprzedzić można". Moim zdaniem to jeden z katastrofalnych błędów PoRD, z którym należałoby się rozprawić.
130rapid5 miesięcy temu
Nie lubię wyprzedzać
Zbignief Ix5 miesięcy temu
Wyprzedzanie na trzeciego to wyprzedzanie pojazdu który w tym samym czasie wyprzedza inny pojazd. Wtedy trzech jedzie w jednym kierunku obok siebie.
Rozan9995 miesięcy temu
Witamy w zachodniej Rosji.
tom live5 miesięcy temu
@Piotr Pilinko Raczej będzie gorzej bo kary u nas są śmiesznie niskie i nie zapowiada by coś się w tej materii zmieniło.
tom live5 miesięcy temu
Taki obszar przejściowy - jesteśmy tak mniej więcej w połowie drogi między Niemcami a Rosją (patrząc na liczbę zabitych w wypadkach drogowych na milion mieszkańców). Może być gorzej, ale może być też znacznie lepiej.
Piotr Pilinko5 miesięcy temu
Fajnie, że sobie wszyscy oglądamy, ale gdzie konsekwencje?
Dominik Borek5 miesięcy temu
Dokładnie. Obejrzymy, ponarzekamy i co dalej? Bandyci z filmu dalej jeżdżą bezkarnie po polskich drogach.
Bobbie M.5 miesięcy temu
Widzę, że Pan Marek stara się trzymać kulturę wypowiedzi. A mi się cisną inne słowa. I nie bójmy się ich użyć i nazwać rzeczy po imieniu. To są po prostu bezmózgie debile... Ja osobiście nie uważam manewru wyprzedzania za trudny i jakoś wybitnie niebezpieczny. Pod warunkiem, że zanim się go rozpocznie, to się przeanalizuje sytuację i upewni, że wszelkie przesłanki do jego rozpoczęcia zostały spełnione. Ja dodatkowo mam zasadę, że jeśli się zawaham, tzn, że manewr w tym momencie trzeba sobie odpuścić. I kieruję się tą zasadą nie tylko przy wyprzedzaniu, ale i włączaniu się do ruchu, czy wyjeżdżaniu z podporządkowanej. Wolę stracić parę sekund, niż zdrowie, a może i życie...
jednoreki6665 miesięcy temu
Ja rozumiem, że chcą przez ten program sprawić żeby ludzie zaczęli lepiej jeździć, ale nie jestem pewien czy to przyniesie rezultaty. Skoro ci ludzie decydują się na wyprzedzanie ryzykując życie to wątpię żeby byli zdolni do refleksji, skoro brak im zupełnie jakiejkolwiek wyobraźni. Oglądając materiały z kanału Stop Cham niejednokrotnie osoba która wyprzedza w taki sposób zostaje "obtrąbiona", a potem w ramach rewanżu zmusza osobę która trąbiła do ostrego hamowania, nieraz zatrzymuje ją, wysiada ze swojego auta by się kłócić na środku drogi, a w skrajnych przypadkach z zamiarem pobicia tej osoby. Jak więc ten program ma trafić do umysłów takich osób?
xMasterDevilx Mich5 miesięcy temu
@MrRemy440 To program dla tych, którzy nie są świadomi, iż inni mogą być aż takimi kretynami na drodze - niech się przygotują na to, co ich czeka na polskich drogach.
Piotr Pilinko5 miesięcy temu
pytanie kto ogląda? czy piraci, czy ci mądrzejsi? - pierwszym nie wytłumaczysz, drudzy jeżdzą bezpiecznie, bo mają wyobraźnię.
MrRemy4405 miesięcy temu
@Franciszek Łęgowski Konfiskata plus z 5 - 6 tysi mandat z przeznaczeniem dla ofiar wypadków.
Bobbie M.5 miesięcy temu
chyba konfiskata auta by pomogła, bo zabieranie prawka w niektórych przypadkach też nic nie daje bo jeżdżą bez
Franciszek Łęgowski5 miesięcy temu
Wyprzedzanie nie jest niebezpieczne, wystarczy myśleć i przewidywać i mieć wyobraźnie, logicznym jest gdzie nie można wyprzedzać a gdzie można. Niektórzy po prostu są debi*ami i nie powinni nigdy wsiadać za kierownicę...
Maciek5 miesięcy temu
@Marcin Gierliński Po prostu z logicznego myślenia.
Maciek5 miesięcy temu
Wyprzedzanie powinno wynikać z prostej kalkulacji czy te zyskane sekundy czy minuty są warte ryzyka i zużytego paliwa.
Marcin Gierliński5 miesięcy temu
Z tym jazda po poboczu bym w tej sytuacji nie nazwał tego wykroczeniem, wszak zachodzi tu Wyższa konieczność nie dopuszczenia do wypadku przecież nie z naszej winy.
Robertslawno5 miesięcy temu
Działanie w stanie wyższej konieczności może zwolnić od odpowiedzialności, ale nie zmienia faktu iż to jest nadal wykroczenie.
Piotr Pilinko5 miesięcy temu
Takiej ilosci debili za kierownica jak w Polsce nie widzialem w calej Europie ! wyjatek Rosja ale to inny temat. Polacy powinni z funduszu EU otrzymac tanie auta i ogromne ilosci taniego alkocholu i problem rozwiazany bez wojny.Polscy kierowcy ( niby ) do boju albo inaczej DAJ GAZU !!!!
Roman5 miesięcy temu
Tylko strzelba, albo w ucho z placka .
Artur Mac5 miesięcy temu
6:50 "Niektórym pseudokierowcom nie staje (...)" xP
HermanKoszarek5 miesięcy temu
"Niektórym pseudo kierowcą nie staje" i tu powinna być kropka :D
Ten bandyta z filmu 10: 16. Dożywotni zakaz prowadzenia wszelkich pojazdów mechanicznych.
Dopóki takim skurwielom bandytom za wyprzedzanie na trzeciego nie będzie się odbierać prawa jazdy na kilka lat pod rygorem 2 letniej odsiadki za złamanie zakazu to ci bandyci będą czuć się bezkarnie
Obywatelowi RP nigdy nie będzie wstyd że wyprzedzał omal nie doprowadzając do tragedii gdyż w jego mniemaniu to absolutnie nie była jego wina, tylko wina tego co tak wykonał drogę która zmusiła go do wyprzedzania
Bo to potomkowie Partyzantow sa
Za spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym powinien następować zakaz dożywotni prowadzenia poj. samochodowych i wszelkich innych. Zakaz odliczeń podatkowych.
6:04 czy ma znaczenie to że kierowca rozpoczął manewr zanim ten znak się pojawił? (pomijając to że nadjechały auta z przeciwka)
Każdy wyprzedzony pojazd to osobny manewr wyprzedził nagrywającego poprawnie potem kolejny samochód ten biały to nowy manewr i powinien jeszcze raz upewnić się o tym ze ma widoczność czas i miejsce, oraz że nie ma zakazu, zakaz był była też ciągła.
Debile!
A na mostach?
wyprzedzać można jeśli jest na to miejsce ale nie wolno się zatrzymywać
roczne zarobki w mandacie na podst pitu... przy 3-4 tys/m to zaplacic 40-50tys napewno ostudzi gorace glowy.. nawet gwiazdorzy w nowiutkich audicach z pensja 20t/m zastanowia sie czy warto.. codzien gina dziesiatki na drodze czy to auto vs auto czy auto v pieszy/rowerzysta bo sie komus spieszylo..
Tylko podniesienie wysokości mandatów może coś zmienić, i to srogie, minimum x10. Maksymalny mandat 500zł miał jakąś wartość w 1997 roku, ale teraz to śmiech. Jakby jeden z drugim miał z tyłu głowy, że za chwilę wybuli 5 kawałków czy 8, to zaraz byłby grzeczniejszy. Tylko, że za tym powinno też pójść urealnienie ograniczeń prędkości, bo te obecne, stawiane wg zasady "dajmy 50, to będą jechać 70"itd. są do d..y i powodują że nikt się do ograniczeń nie stosuje. W Niemczech jak przed zakrętem jest 50, to wiadomo, że 60 przejechać może być problem. W Polsce znam zakręt gdzie jest 30, a każdym autem można tam przejechać spokojnie 60-70. I oczywiście nikt tam 30 nie jedzie. I nikt też nie pojedzie 30 tam, gdzie to będzie naprawdę potrzebne. Bo takie przyzwyczajenia. Tylko jak znam życie, w PL możemy liczyć wyłącznie na podwyżkę mandatów, na rozsądek organizatorów ruchu drogowego niestety już nie.
Bardzo mądrze powiedziane, nie sądziłem ze jeszcze kiedyś coś takiego się zdarzy.
7:00 znaki poziome nie zakazują wyprzedzania?
mogą nie zakazywać co nie zmienia faktu że musisz widzieć co jest przed tobą. u mnie też jest podobne miejsce jak to w filmie. wyprzedzanie na potege
8:20 jprdl już bez przesady. Czasami te przejazdy są w takich miejscach że widać już z kilkuset metrów czy pociąg jedzie czy też nie więc lajtowo można przemknąć. Pociągi to nie mrówki i jak jest otwarta przestrzeń i ma się oczy to po h się zatrzymywać do zera. Mózgu trzeba używać
@eddkkm ograniczanie czynnika ludzkiego do zera owszem zapewni 100% bezpieczeństwa ale stawia człowieka jako zwierzę - głupie i nierozumne
@Technik_Krzysztof W tym rzecz- w słowie "ryzyko" i w słowie "jeżeli"- nie rozumiesz istoty tego przepisu- tak sformułowany przepis jest po to, by uwolnić kierującego od podejmowania decyzji, czy można jeszcze wyprzedać. Nie wolno. Kropka. Dostosuj się. Jest wiele sytuacji interpretowanych ewidentnie błędnie przez takich, którzy "wiedzą lepiej", a to przez niezrozumienie istoty przepisów. Nic więc dziwnego, że w Polsce jest tyle niepotrzebnych ofiar wypadków drogowych.
@eddkkm Tłumaczę i tłumaczę jak grochem o ścianę - czytać ze zrozumieniem. Jeśli widoczność zarówno drogi jak i torów kolejowych jest znakomita to nie widzę żadnego problemu - ryzyko jest żadne
@Technik_Krzysztof Ten zakaz jest bezwarunkowy i ma to sens, bo nie istnieje granica, przy której można bezpiecznie wyprzedzić na przejeździe i kierowca nie powinien nigdy rozważać: uda się jeszcze przejechać bezpiecznie, czy nie. Dla Ciebie widoczność jest wystarczająca, ale czy nie możesz się pomylić, przeoczyć nadjeżdżający pociąg? Akurat ten przepis jak najbardziej ma sens. Oczywiście- nie mam nic przeciwko temu, żebyś tak wyprzedzał, to Twoje życie.
@Lukasz Janosik Nie mi oceniać moją technikę jazdy, a już totalną głupotą byłoby stwierdzić że jeżdżę lepiej niż kierpwca rajdowy... Ale historia ta nijak się ma do przykładu - po pierwsze przejazd w Rzezawie ma ograniczoną widoczność, szczególnie od Topolowej, a po drugie to ze względu na tą właśnie niedogodność jest to przejazd strzeżony. I jasno podkreślony jest błąd dróżniczki przy tym zdarzeniu. Ja pisałem o przejazdach z fenomenalną widocznością...
To w końcu jak z tym jest? Przecież dopuszczalne jest wyprzedzanie przy dojeżdżanie do wierzchołka wzniesienia oraz na zakrętach oznaczonych znakami ostrzegawczymi na jezdni jednokierunkowej, dwukierunkowej na odcinku z wyznaczonymi pasami ruchu, pod warunkiem że kierujący nie wjeżdża na część jezdni przeznaczoną do ruchu w kierunku przeciwnym - w miejscu, gdzie jest to zabronione znakami na jezdni.
bo kierowcy widząc ciągnik rolniczy (lub innego "wolnobieżaka") dostają "małpiego rozumu", wyprzedzić jak najszybciej za wszelką cenę, bo przecież nie "wypada" wlec się za czymś takim !!!
Za takie akcje to powinno być bezwzględne zabrania prawa jazdy na 5 lat. Materiał wideo na komisariat policji i nara.
A gdy taki dzban lubiący prędkość ginie to zawsze znajdą się tacy którzy obwiniają drzewa, słupy, drogowców którzy nie posypali drogi i wszystko inne ale nie kierowcę który mimo złych warunków zapieprzał ile fabryka dała.
Panie Marku, jaki wstyd? Przecież te bezmózgi drogowe jeszcze się tym chwalą i myślą, że są fajni. Ich nie interesuje życie i zdrowie innych, oni są NAJ..... głupsi na drodze.
Należy natychmiast i niezwłocznie podnieść kary ! w innym razie nawet krakowska Policja, która jest na każdym skrzyżowaniu, na każdym zakręcie nie podoła głupocie Polskich kierowców..
Pan Marek mistrz! A wariatom drogowym STOP!
Dobrym pomysłem jest posiadanie kamer w autach. Wszystkim tym królom szos, zabrał bym prawko i do kostnicy na sekcje zwłok osób ginących w wypadkach
To jest bandytyzm drogowy. Imbecyle za kierownicą.
polecam film dla relaksu i refleksji w swoim zachowaniu na drodze od 50 lat nie wiele się zmieniło tylko prędkości większe dziś zasady jednak aktualne plworld.info/show/g5epgb6eh6DIa5c/wideo.html
Przykłady tutaj pokazane są drastyczne i nigdy nie powinno dojść do takich sytuacji - tu chyba nikt nie ma wątpliwości. Jednak coraz bardziej irytują mnie miejsca, gdzie czasami przez kilka kilometrów jest linia ciągła. Chodzi mi o pociągnięcie ciągłej przez całą miejscowość, cały odcinek drogi z zakrętami, łuk drogi wśród samych pól (bez drzew) - oczywiście mowa o miejscach gdzie widoczność jest wystarczająca żeby wyprzedzić. Trafiamy na takiej drodze na ciągnik rolniczy, koparkę czy rowerzystę (przy braku pobocza) i mamy jechać przez kilka kilometrów 20km/h mimo pięknej widoczności? Nikt tego nie robi i przez to uczymy się, że ciągła linia to tylko sugestia. Przez bezmyślność organizatorów ruchu.
@Jan Twardy chodzi o to że przechodzenie w odległości nie większej niż 100 merów jest od przejścia jest wykroczeniem a przejścia dla pieszych zdają się często osłabiać czujność samych pieszych no bo to przejście to mam pierwszeństwo i idę
@Tomasz Waś Pieszy w każdym miejscu będzie potrzebował przejść więc twoje rozmyślania zakrawają mount everest głupoty. Niech sobie przechodzi gdzie mu pasuje. Ja p....le!
@Jan Twardy przeczytaj jeszcze raz, to tylko dwa zdania... Napisałem o bezpiecznym przejściu w miejscu gdzie tego potrzebuję. I tak praktyka jest właśnie taka - na osiedlach, czy innych małych drogach piesi chodzą wszędzie, tylko teoretycznie nielegalnie. Teoretycznie, bo nawet policja nie wystawi mandatu w takim miejscu.
@Tomasz Waś Czyli zalecasz bezmyślne łażenie gdzie tylko sie da?
@Jan Twardy to, że piesi (w tym też ja) uczą się przechodzić poza przejściami, bo przecież widać, że nic nie jedzie. A jak ktoś dokładnie przestrzega przepisów, to musi iść specjalnie dookoła ma przejście, a mógłby zupełnie bezpiecznie przejść w miejscu gdzie mu pasuje.
W tym odcinku powiedziano, że zabrania się wyprzedzania na skrzyżowaniu o ruchu niekierowanym, bez podania wyjątku, czyli PoRD Art. 24 pkt. 9. Dopuszcza się wyprzedzanie w miejscu, o którym mowa w ust. 7 pkt 3, pojazdu sygnalizującego zamiar skręcenia, pod warunkiem że kierujący nie wjeżdża na część jezdni przeznaczoną do ruchu w kierunku przeciwnym.
kamikadze
Debile jak sie sami zabija to niech sie zabijaja tylko najgorsze jest to ze z reguly taķi debil zabije jeszcze kogos....
w takich warunikach wymuszanie zdjeżdżania na pobocze to skarajny debilizm - koło może złapać jakąś ziemięm kałużę, wpaść w poślizg i a ludzie mogą zginąć. Mam nadzieję, że autor nagrania zgłosił to
Niemcy wysyłają takich piratów na badania psychiatryczne, a potem na leczenie. Później już mają niezwykle trudno, aby odzyskać prawo jazdy. Takim ludziom to nawet roweru bym nie dał.
I do celi z Trynkiewiczem:)
słusznie.
Boże, yen gość na początku był jak robot
Sugerowanie, że znak A-23 jest potrzebny, by było wiadomo, że zbliżamy się wierzchołka wzniesienia jest IMHO błędem, bo wcale nie musi być stromo. żeby nie było widać.
Sytuacja odnoście przejazdów kolejowych nagrana 2 dni temu.>> plworld.info/show/dGileL7ThXfYlJc/wideo.html
Ale przecież po co zwracać na to uwagę.. lepiej gonić ludzi za maseczki wszak większa szkodliwość społeczna wedle ustawodawcy. szkoda słów.
Za wyprzedzanie w miejscach niedozwolonych odpowiada też organizator ruchu. Przykładem jest droga wojewódzka 971 między Piwiczną, a Krynicą. Prawie 40 km bez możliwości wyprzedzania zgodnie z oznakowaniem, choć miejsca bezpieczne gdzie można by je dopuścić są. Najprościej wymalować na osi jezdni ciągłe linie i po problemie.
6:42 Przy powrocie znowu dwóm zagroził 8:13 Autor zdecydowanie bez STOPU! 9:40 "skoda" nie miała dużo czasu na reakcję, a ten zamiast skończyć ten debilny manewr najpóźniej przed autorem lub VW "do końca pojechał"
plworld.info/show/nnqpqNy6nJbWito/wideo.html A dlaczego tam jest przerywana a nie ciągła?
Masz rację, dla każdego debila powinna być wymalowana linia, najlepiej betonowy płot zamiast linii. Typowy Janusz Debil nie potrafi ocenić czy może bezpiecznie wyprzedzić.
9:44 że co? jaki śnieg? przecież w Polsce nie ma śniegu
@Michał M komu to tłumaczyć, z Warszawy chłopak się nie rusza :)
Lokalnie, np. na Mazurach jak najbardziej występują ciężkie opady śniegu i/lub oblodzenia drogi. Rok temu wracając z Morąga w stronę pomorskiego jakieś 40 kilometrów trzeba było jechać góra 20 na godzinę, bo wieczorem momentalnie na drogach pojawiła się gołoledź.
powinno się nazywać mordercaPL
Niektórzy po prostu nie powinni posiadać prawa jazdy - brak wyobraźni, brak znajomości zasad fizyki i jeszcze kilka innych braków.
No i po co usuwacie komentarz? Powiedziałem dobitnie co o nich myślę! Czy to jest wolność słowa?
wyprzedzanie na łuku - sam mam w opilicy podobne miejsce. Generalnie widoczność jest doskonała tylko w krótkich okresach czasu gdy rośnie zboże to jest kiepsko. Przed zakrętem nie ma znaku zakazu więc gdy jest widoczność to kierowcy wyprzedzają. Problemem w naszym kraju jest różne oznakowanie w różnych rejonach. Widać, że w jednym miejscu organizator ruchu uznał, że zakręt nie jest niebezpieczny a w innym uznał inaczej. Stąd bierze się brak zaufania do oznaczenia dróg.
Kierowca jadący Volvo na 100 % to musiał być jakiś szczyl młody co to życie na patyku nosi,a cudze ma w głębokim ...
jak by raz zaplacil dobra sume ,, albo auto zabrali jako narzedzie przestepstwa i zrobili z tego auta paczke metr metr to za chwile by nie bylo bochaterow
Kierowca wyprzedzającej astry to niczym krowa.Aż dwa metry odstępu potrzebuje żeby wyprzedzić widząc że z przeciwka coś jedzie.Takich debili dożywotnio pozbawić prawka i hulajnoga...Może ogląda to ten pajac?
Wolę jak Pan Marek odpowiada na pytania z ruchu drogowego, niż komentuje te filmy. Moje serce mimo, że siedzę w wygodnym fotelu tego (tego co wyprawiają kierowcy) nie wytrzymuje
ale odcinek,niby proste podsatwy a trzeba przypominac,przykre . bialy opel i volvo prawo jazdy do zwrotu...
wszyscy Ci kierowcy powinni stracić nie tylko prawo jazdy ale i auto.
Jak będą dalej takie śmieszne kary to nic się nie zmieni. Powinno być najmniej 5000zł grzywny i miesiąc pierdla.
Polać Wam Panowie. Niestety z nieznanych przyczyn politycy mają ten temat głęboko w dupie.
Miesiąc pierdla na swój koszt.
8:10 Nie pochwalając tego kierowcy Seata, ale coś mam wrażenie, że to jest jeden z tych przejazdów w polu, bez domów, bez drzew i krzaków, bez stacji z peronami, gdzie już z daleka bez problemu widać czy jedzie pociąg czy nie, a autor nagrania jest typem, który zatrzyma się nawet na środku księżyca "bo tak trzeba"... Ani nikogo nie bronię ani nikogo nie oskarżam, pisałem to już kiedyś pod innym filmem tego typu - stosowanie znaku STOP dla bezpieczeństwa jest sensowne i uzasadnione wtedy, gdy faktycznie warunki drogowe ograniczają widoczność, ograniczają możliwość płynnego wyjechania - czyli tam gdzie zatrzymanie się samo z siebie przychodzi odruchowo nawet bez takiego nakazu. Natomiast stosowanie tego oznakowania wszędzie, niejako "z szablonu" i wymaganie żeby się zatrzymywać (nie mylić ze zwolnieniem, zachowaniem ostrożności, ustąpieniem pierwszeństwa w razie potrzeby) kompletnie bez potrzeby, dla zasady, to już niestety przesada. Ludzie to dostrzegają i zaczynają ignorować, podobnie jak ograniczenia 70-50-70 lub 90-50-90 poza zabudowaniami na odcinku 50 metrów bo tam jest przejście dla pieszych - intencja dobra, ale prowadzi do stopniowego ignorowania tego ograniczenia bo każdy z daleka widzi czy na przejściu ktoś jest czy nie ma, a jak nie ma no to nie zwalnia bo to nie ma sensu. Dlatego powtórzę to raz jeszcze - konieczna jest gruntowna rewizja przepisów, ich uproszczenie, redukcja niepotrzebnych zawiłości, które narastały przez lata niedbalstwa. Następnie sensowne oznakowanie dróg adekwatnie do potrzeb. I dopiero wtedy można piętnować i karać piratów nieprzestrzegających tych przepisów...
@Fabian Konarski aaa.
@MsApacz To było do autora oryginalnego postu jakby co ;)
@Fabian Konarski wolę być czarną owcą w tym kraju, niż jak stada baranów jeździć jak baran ;)
Kolejny mądry, wszystko widzi, wszystko słyszy, a potem taki spokojny chłopak był, zawsze dzień dobry mówił xD
@Redpike też tak mam. Jadę w mieście 4-5 km, jadę tą 50tką, a ludzie mnie wyprzedzają, a potem stoję za nimi na światłach :)) a te 5 km, to ile byłbym szybciej na końcu trasy? 20 sekund? 30?
6:51 "niektórym pseudokierowcom nie staje" hahaha i pewnie sfrustrowani tym faktem, decydują się na samobójcze manewry wyprzedzania
A gdzie jest policja? Jeżdżę bardzo często trasy rzędu 300-400 km, przez ostatnie dwa lata widziałam policję RAZ. Polskie drogi, zwłaszcza poza miastami przypominają mi plac zabaw, nikt nie patrzy, można robić WSZYSTKO. Szkoda że skutki mogą o wiele bardziej tragiczne niż na placu zabaw. Wiem że policjantów jest mało, ale inaczej niż karaniem, Polak się nie nauczy pokory.
Pilnują kościołów
Niektórym pseudokierowcą nie staje. Tu by trzeba było zakończyć wypowiedź z 6:53
nie zgadzam się z tezą, że przypomnienie przepisów dotyczących wyprzedzania jest niezbędne zaprezentowane przykłady pokazują przede wszystkim skrajną głupotę połączoną z totalnym brakiem albo wyobraźni, nieprzejmowaniem się konsekwencjami - na pytanie „czy nie wstyd wam kierowcy?” raczej odpowiedź będzie brzmiała „nie” 😉 choć nie chcę umniejszać znaczenia przepisów, w tych przykładach nie były konieczne, a wystarczyłby zdrowy rozsądek
4:25 - hola hola, to nie jest wyprzedzanie "na trzeciego" tylko wyprzedzanie na czołówkę. Na trzeciego to jest taki pełnosprytny manewr, gdzie samochód wyprzedzający sam jest jednocześnie wyprzedzany przez jakiegoś mistrza kierownicy, który zazwyczaj jedzie już poboczem.
Fakt. Właśnie przez takiego mistrza, który pchał się na trzeciego i wyprzedzał wyprzedzającego, mój przyjaciel w wieku 25 lat odszedł do krainy wiecznych łowów...
3:30 - mozna też wyprzedzić motorower i tramwaj..
4:25 Nie na 3go tylko na czołówkę. Na trzeciego jest wtedy kiedy 3 pojazdy jadą w tym samym kierunku i pojazd B wyprzedza pojazd A i pojazd C wyprzedza z lewej strony (W tym samym czasie ) pojazd B i A .
@kamil gwizdala nadal bredzisz, oddzielone są P4 czyli podwójną ciągłą, poza tym obaj - wyprzedzany i wyprzedzający jadą po "swojej" stronie drogi przecież.. tak, wyprzedzanie "na trzeciego" ma miejsce tylko na drodze o jednym pasie ruchu w każdym kierunku, gdy trzeci wpier..dala się między mijające się pojazdy.. przeważnie nie ma tam nawet miejsca, pomijając zakaz takiego manewru..
@smok wawelski wówczas rzeczywiście mogą. Ja opisałem sytuację jeżeli jest 1 pas ruchu do jazdy w danym kierunku. Według Ciebie jeżeli jest droga ekspresowa co ma 2 pasy do jazdy w jednym kierunku i 1 pas w kierunku przeciwnym oddzielony tylko lina ciągła to ten pojazd jadący w środku wyprzedza na 3go ?
bredzisz - to co widać jest zakazanym wyprzedzaniem "na trzeciego".. To co opisujesz, jest dozwolone, moga być przecież trzy a nawet cztery pasy ruchu i co wtedy?? ten na lewym i na lewym skrajnym nie mogą wyprzedzać??
plworld.info/show/e3esg6jJjpbep6Q/wideo.html
10:16 DK11 Piła - Ujście (www.google.com/maps/@53.0731858,16.7311924,3a,75y,179.55h,91.3t/data=!3m6!1e1!3m4!1sRYkIiuXSxsBYwXb_bmS5bg!2e0!7i16384!8i8192?hl=pl-PL). Jadąc od storny Ujścia i zwoalniając do ok 10km/h prze przejazdem (pociągi towarowe jeżdżą tam kilka razy w tygodniu do Wytwórni Podkładów Strunobetonowych w Mirosławiu Ujskim) na tyle nie spodobało się to kierowcy za mną że po przejechaniu przejazdu od razu wyprzedził mnie na podwójnej ciągłej jadąc w kierunku Piły.
Proponuję kompilację nt. nie stosuję kierunkowskazów a wyprzedzam czy skręcam. Obserwuję to na codzień przejeżdżając przez powiat FSD.
Kretyni skończeni, nic tylko zatrzymać i wpier... Jak tam się jeszcze sami roztrzaskają to mam to gdzieś, ale tu jawnie narażają innych na smierc/uszczerbek na zdrowiu.
opis filmu powinien zawierac adres do redakcji.Kierowca opla zjezdzal wrecz na lewy pas zmuszajac dostawczy do zjechania na pobocze.Pozdrawiam !w szczegolnosci pana Dworaka
3:19 - na skrzyżowaniu wolno również wyprzedzić pojazd silnikowy pod warunkiem że jest to skrzyżowanie o ruchu okrężnym lub z ruchem sterowanym. 6:06 - wyprzedzanie za jednym razem wielu pojazdów. Zmora naszych dróg. Powinien być przepis nakazujący powrót na swój pas po wyprzedzeniu chyba że droga ma kilka pasów w tym samym kierunku.
O skrzyżowania to logiczne ze chodziło o niesterowane bo na drodze przecinając sie moze byc auto ktore jedzie ma wprost , ze światłami taka sytuacja w teori nie ma miejsca chyba ze ktos na czerwonym pojedzie ;)
Jeśli ktoś chce dużo filmików i zobaczyć skalę problemu polecam stop cham.
To kto jest winny widać na filmikach. Ale chodzi o to że skoro tyle materiałów udostępniają to skala problemu z łamaniem przepisów jest ogromna.
W większości chamów są nagrywający, brak selekcji nagrań powoduje wielki zamęt .Kanał który idzie na ilość a nie na jakość.
Najczęściej w ich 15 minutowej komplikacji są 3-4 akcje warte uwagi. Resta to nuda. Już dawno ich odsubskrybowałem. .
Z tą różnicą że tam to nagrywający łamią przepisy w większości przypadków
Prawda! Większość piratów żyje tylko dzięki innym. Żałośni są!
Już myslalem ze nigdy nie bendzie odc
Na wzniesieniu można wyprzedzać, jeśli jest linia przerywana
@adiosamigo1988 Dopuszczalne jest wyprzedzanie przy dojeżdżanie do wierzchołka wzniesienia oraz na zakrętach oznaczonych znakami ostrzegawczymi na jezdni: 1) jednokierunkowej; 2) dwukierunkowej na odcinku z wyznaczonymi pasami ruchu, pod warunkiem że kierujący nie wjeżdża na część jezdni przeznaczoną do ruchu w kierunku przeciwnym - w miejscu, gdzie jest to zabronione znakami na jezdni.
@Seweryn Michalak filozof za dychę, jakich pełno na drogach.
@adiosamigo1988 a czy ja coś takiego napisałem
@Damian Góreczny Który znak informuje o dojeżdżaniu do wierzchołka wzniesienia? Na pewno nie a23.
Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego po jezdni: 1) przy dojeżdżaniu do wierzchołka wzniesienia; Czy jest tu napisane ? Zabrania się wyprzedzania ... Przy dojeżdżaniu do znaku ostrzegającym o wzniesieniu ? Chyba nie ?! Sam sobie znak ostrzegawczy o wzniesieniu zabrania wyprzedzania.
powiem dosc brutalnie i sorry jesli kogos uraze ale jesli polacy nie potrafia jezdzic lub nie chca przepisowo jezdzic to moze na wies krowy doic co? a moze nawet tego byscie nie umieli bo nie wiedzielibyscie za ktorego cycka chwycic. no to moze unia europejska powinna sie zajac polskimi kierowcami skoro sami nie mozemy?! a wiecie jak oni sie zajmuja zwlaszcza polakami. moze kara za byle nie wlaczony lub zle wlaczony kierunek utrata prawka na kilka miesiecy a za wyprzedzanie na ciaglej zakaz prowadzenia do konca zycia co wy na to? zbyt malo brutalne?
@Freeman1000000 nie nigdy nie migam trzema mrugnieciami albo nie daj Boże dwoma bo kierunek nie jest dla mnie tylko dla was. Zresztą już kilku się o tym przekonało mając styczność (dosłownie) ze mną.
@Freeman1000000 chcialbym zobaczyc jego placz i lament w momencie jak policja mu zabiera uprawnienia za brak kierunku hahahahha
Bredzisz kolego, bredzisz. Zanim napiszesz komentarz proponuję trochę ochłonąć z emocji pod wpływem obejrzenia kilku sytuacji, które można znaleźć wszędzie na świecie. Za kierunkowskaz powiadasz utrata prawa jazdy? Chcesz mi powiedzieć, że tobie nigdy się nie zdarzyło?
5:19 "Ci kierowcy ulegają". Tutaj stosowałbym przepisy ogólne Kodeksu Wykroczeń "Nie popełnia wykroczenia sprawca czynu zabronionego, jeżeli nie można mu przypisać winy w czasie czynu" bo jakie niby wykroczenie popełniają nagrani kierowcy ratując własne życie?
Niech Pan Marek sie troche doksztalci, Bo traktory jadace 20 Km/h mozna tez na zakazie wyprzedzac.
@MrRemy440 zajebiste..
@The Tempted Man czasem nie za darmo ..
Może Pan Sebix niech się trochę dokształci. Nienawidzę takich ludzi którzy myślą że coś wiedzą. Traktor Czyli ciągnik rolniczy jest pojazdem silnikowym. A znaki o których mowa dotyczą pojazdów silnikowych. Od Pana Marka się odpierdol bo on ma kodeks ruchu drogowego i nie tylko w małym paluszku a ty jak widać go nigdy nawet nie czytałeś tylko coś słyszałeś. Jeśli będziesz chciał zostać kiedyś instruktorem jazdy w Krakowie ( czego sobie i innym kierowcą nie życzę) to pan Marek będzie osobą która będzie cię egzaminować i która na 99,9 % cię upierdoli.
Mówiąc krótko, głupi jesteś.
wyprzedzanie traktora: plworld.info/show/d2NqfsyahYTWo6w/wideo.html
E tam Panie Marku piknie nirmalnie film sajen sfikszin... Usmiac sie mozna ha ha ha
Za to powinno być najwięcej punktów, tak z 15pkt, a nie za samą prędkość
1 wyprzedzanie na ciągłej 2 wyprzedzanie na skrzyżowaniu 3 wyprzedzanie na przejeździe kolejowym to już masz 3 więc dostałby ze 20
6:47 aż Pan Dworak ze śmiechu ledwo wytrzymuje, aż taka głupota. Nagrania straszne, sam jestem kierowcą i wiele błędów popełniłem, święty nie jestem, ale ci na nagraniach to już są hardcorami totalnymi...
ludzie faktycznie wyprzedzają jak potencjalni mordercy, ale mamy jesień, wrócili na ulice jeszcze lepsi mistrzowie, mgła, widoczność 30m i światła dzienne 👍👍👍👍
Dodam od siebie bo ostatnio widziałem. 5rano czyli jeszcze noc. Mgła że ja na ograniczeniu 120km/h jadę 90 a mnie wyprzedziła astra na dziennych.
Nawet nie przypominaj o takich ciołkach...🤦🏼♂️
Ciekawe czy autorzy programu zgłaszają odpowiednim organom tak ewidentne nieposzanowanie cudzego życia czy tylko rozwodzą się na temat prawny pokazanych tu materiałów .
4:20 Jeszcze raz zwracam uwagę na błędne użycie terminu "Wyprzedzanie na trzeciego". Te określenie dotyczy tylko i wyłącznie sytuacji wyprzedzania pojazdu, który wyprzedza inny pojazd. Pojazd jadący z przeciwka jest pojazdem wymijanym i nie bierze udziału w wyprzedzaniu. Kto jest więc tu tym trzecim? "Nie ma przepisu, który zabraniałyby wyprzedzania na trzeciego" Kierujący jest zobowiązany do upeniewienia się przed rozpoczeciem manewru wyprzedzania czy nie jest wyprzedzany przez inny pojazd. Art 24 pkt 1 PoRD Bzdura goni bzdurę. Złe użycie pojęcia powoduje absurdalne wnioski.
No właśnie tym drugim jest pojazd, który jest wymijany, a trzecim, ten degenerat drogowy, który wyprzedza bez zachowania zasad ostrożności, czyli upewnienia się, że z naprzeciwka nie nadjeżdża (ten drugi, wymijany) pojazd. Sytuacje z wyprzedzaniem pojazdu wyprzedzającego są rzadsze, ale to również tzw. "na trzeciego".
Termin 'wyprzedzania na trzeciego' odnosi się w tym momencie do obu tych sytuacji. Z samej nazwy nie da się wywnioskować, że chodzi o drugi wyprzedzający pojazd, bardziej chodzi o to, że w momencie wyprzedzania biorą udział trzy pojazdy. Trzeba też wziąć pod uwagę, że sytuacje z nagrań zdarzają się częściej niż wyprzedzanie pojazdu wyprzedzającego. W związku z tym większy sens językowy ma wykształcenie pojęcia do opisania takich zdarzeń jak na filmie.
Nie rozumiem ludzi co tak bezmyślnie cwaniakują. To nie jest gra! Tylko raz można się zabić! - niestety postronni też mogą zginąć.
Wszystko do czasu , szukają adrenaliny tylko że giną niewinni ludzie , ręce opadają
8:10 też miałem taką sytuację że tak zostałem wyprzedzony. Tutaj uważam że to było zwykle cwaniactwo polegające na tym że wykorzystuje zwalniające i zatrzymujące się samochody bo w ten sposób łatwiej się je wyprzedzi.
7:42 tutaj ja myślę że kierowca źle oszacował. Myślał że zdąży wyprzedzić bo nie tyle długość lecz prędkość tego ciągnika mogła mieć duże znaczenie. Często te nowe ciągniki dość szybko jeżdżą i myślę że to mogło być tego przyczyną
W ogóle nie szacował. Gdyby to zrobił to brałby pod uwagę znak A-1.
6:05 no tutaj mamy przykład gdzie kierowca tego białego nie mógł widzieć znaku ponieważ zaslonił mu dostawczak. Nie mniej jednak miał farta że kiedy zjechał na lewą stronę to w tą samą nie zjechały samochody z przeciwka (ich prawą) chcąc uniknąć zderzenia
@MrRemy440 Jeszcze jest sama geometria drogi, że zakręt widać i auta z przeciwka.
jeszcze są białe linie na jezdni, ale dlaczego nie wjechał za dostawczaka? - gna nie widząc nic z przeciwka i liczy na fart.
Zabrania się wyprzedzać czarnych samochodów, czerwonymi proszę państwa, a inne mogą przecież 😊😊😊😊👍👍. Żart taki oczywiście. Pozdrawiam serdecznie.
Publikować numery rejestracyjne, odbierać prawa jazdy plus mandat kilka tysięcy złotych. Tutaj nie ma miejsca na cackanie. Przecież to zwyczajni mordercy na drogach.
@Wiki Kowal chłosta w rynku na pręgierzu i upublicznić bandytów, a nie chronić "wizerunek"
To morze by coś dało , ale bat na dupę morze by coś pomogło 🤔
Świetny program i wspaniali prowadzący. Pozdrowienia z Mazowsza.
Proszę nie czepiać się tych kierowców - to na pewno potomkowie Żołnierzy Wyklętych!…
raczej kamikadze
Oho potomek żołnierza KBW się odezwał...
Czyli motorowerem można wyprzedzać pojazd silnikowy wielośladowy przy znaku zakazu wyprzedzania?
Pewnie dobrze to było wyjaśnione. Kiedy bedzie taki znak, to tramwajem też można wyprzedzać i rowerem zwykłym/elektrycznym także.
@HAL 9000 Było wyjaśnienie ze czerwony pojazd wyprzedzający to jest każdy pojazd silnikowy, a motorower jest pojazdem niesilnikowym.
@Leszek Grabowski art 2. 37) pojazd silnikowy - pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem motoroweru i pojazdu szynowego;
@Leszek Grabowski tak, motorower jest zaopatrzony w silnik, ale nie jest pojazdem silnikowym. To dosyć śmieszne i paradoksalne, ale tak jest
@Dawer ustawa Prawo o Ruchu Drogowym art. 2 ust. 46 motorower - pojazd dwu- lub trójkołowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3 lub w silnik elektryczny o mocy nie większej niż 4 kW, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;
Mamy zbyt liberalne prawo o ruchu drogowe. Zacznijmy traktować najpoważniejsze wypadki jak usiłowanie zabójstwa (lub zabójstwo). Czym się różni jazda na czołówkę od tego gdyby taki kierowca stanął przy drodze i zaczął strzelać do przejeżdżającego samochodu z pistoletu. Myślę, że niczym. Z tym, że prawdopodobieństwo, że się kogoś trafi w jadącym szybko pojeździe jest mniejsze.
Podpisałbym się obiema rękami, gdyby nie „zabójstwo”... Mógłbym Pana prosić, by Pan to poprawił, bo aż oczy bolą :/
7:30 Dlaczego nie można wprowadzić przepisu, który nakaże zabieranie prawa jazdy dożywotnio za taki manewr?!
A myślisz że dla ludzi mających tak bardzo w dupie przepisy, zabranie prawka coś będzie znaczyło? Jasne że nie. Znam ludzi którym zabrano prawko za jazdę 190 km/h w mieście. I co? I nic. Dalej jeżdżą. Tak samo jak wcześniej. Już od dawna mówię to samo. Za tak skrajne łamanie przepisów tylko i wyłącznie zatrzymanie pojazdu. Początkowo na 3 miesiące, potem na stałe (i sprzedanie go na publicznej licytacji). Od razu pojawiają się głosy "a co w przypadku pojazdu służbowego/pożyczonego?". Bardzo łatwe do rozwiązania. Właściciel pojazdu/firmy jedzie na parking policyjny razem z ukaranym kierowcą i odbiera pojazd, a kierowca dostaje karę równą wartości pojazdu + koszty. Ale nie wartości pojazdu z faktury (bo zaraz by się znalazły lewe faktury z ceną 500zł za Mustanga), a wartość wyceniona przez rzeczoznawcę, którego koszt również pokrywałby kierowca.
Mamy utrudniony dostęp do broni palnej, to bandyci usiłują mordować nas samochodami.
8:57 Dwie minuty później i tak pewnie musiał stanąć - jak wszyscy - na czerwonych światłach w Ujściu. :D
Mój dzisiejszy wyprzedzacz: plworld.info/show/hIpkd73JjqWpeMY/wideo.html Zgłoszony na skrzynkę policyjną.
Brawo! Dobra robota. Zgłaszać bandytów drogowych. Najwyższa pora wyplenić to dziadostwo.
3:28 "Rowerzystę na skrzyżowaniu wyprzedzić można". Moim zdaniem to jeden z katastrofalnych błędów PoRD, z którym należałoby się rozprawić.
Nie lubię wyprzedzać
Wyprzedzanie na trzeciego to wyprzedzanie pojazdu który w tym samym czasie wyprzedza inny pojazd. Wtedy trzech jedzie w jednym kierunku obok siebie.
Witamy w zachodniej Rosji.
@Piotr Pilinko Raczej będzie gorzej bo kary u nas są śmiesznie niskie i nie zapowiada by coś się w tej materii zmieniło.
Taki obszar przejściowy - jesteśmy tak mniej więcej w połowie drogi między Niemcami a Rosją (patrząc na liczbę zabitych w wypadkach drogowych na milion mieszkańców). Może być gorzej, ale może być też znacznie lepiej.
Fajnie, że sobie wszyscy oglądamy, ale gdzie konsekwencje?
Dokładnie. Obejrzymy, ponarzekamy i co dalej? Bandyci z filmu dalej jeżdżą bezkarnie po polskich drogach.
Widzę, że Pan Marek stara się trzymać kulturę wypowiedzi. A mi się cisną inne słowa. I nie bójmy się ich użyć i nazwać rzeczy po imieniu. To są po prostu bezmózgie debile... Ja osobiście nie uważam manewru wyprzedzania za trudny i jakoś wybitnie niebezpieczny. Pod warunkiem, że zanim się go rozpocznie, to się przeanalizuje sytuację i upewni, że wszelkie przesłanki do jego rozpoczęcia zostały spełnione. Ja dodatkowo mam zasadę, że jeśli się zawaham, tzn, że manewr w tym momencie trzeba sobie odpuścić. I kieruję się tą zasadą nie tylko przy wyprzedzaniu, ale i włączaniu się do ruchu, czy wyjeżdżaniu z podporządkowanej. Wolę stracić parę sekund, niż zdrowie, a może i życie...
Ja rozumiem, że chcą przez ten program sprawić żeby ludzie zaczęli lepiej jeździć, ale nie jestem pewien czy to przyniesie rezultaty. Skoro ci ludzie decydują się na wyprzedzanie ryzykując życie to wątpię żeby byli zdolni do refleksji, skoro brak im zupełnie jakiejkolwiek wyobraźni. Oglądając materiały z kanału Stop Cham niejednokrotnie osoba która wyprzedza w taki sposób zostaje "obtrąbiona", a potem w ramach rewanżu zmusza osobę która trąbiła do ostrego hamowania, nieraz zatrzymuje ją, wysiada ze swojego auta by się kłócić na środku drogi, a w skrajnych przypadkach z zamiarem pobicia tej osoby. Jak więc ten program ma trafić do umysłów takich osób?
@MrRemy440 To program dla tych, którzy nie są świadomi, iż inni mogą być aż takimi kretynami na drodze - niech się przygotują na to, co ich czeka na polskich drogach.
pytanie kto ogląda? czy piraci, czy ci mądrzejsi? - pierwszym nie wytłumaczysz, drudzy jeżdzą bezpiecznie, bo mają wyobraźnię.
@Franciszek Łęgowski Konfiskata plus z 5 - 6 tysi mandat z przeznaczeniem dla ofiar wypadków.
chyba konfiskata auta by pomogła, bo zabieranie prawka w niektórych przypadkach też nic nie daje bo jeżdżą bez
Wyprzedzanie nie jest niebezpieczne, wystarczy myśleć i przewidywać i mieć wyobraźnie, logicznym jest gdzie nie można wyprzedzać a gdzie można. Niektórzy po prostu są debi*ami i nie powinni nigdy wsiadać za kierownicę...
@Marcin Gierliński Po prostu z logicznego myślenia.
Wyprzedzanie powinno wynikać z prostej kalkulacji czy te zyskane sekundy czy minuty są warte ryzyka i zużytego paliwa.
Z tym jazda po poboczu bym w tej sytuacji nie nazwał tego wykroczeniem, wszak zachodzi tu Wyższa konieczność nie dopuszczenia do wypadku przecież nie z naszej winy.
Działanie w stanie wyższej konieczności może zwolnić od odpowiedzialności, ale nie zmienia faktu iż to jest nadal wykroczenie.
Takiej ilosci debili za kierownica jak w Polsce nie widzialem w calej Europie ! wyjatek Rosja ale to inny temat. Polacy powinni z funduszu EU otrzymac tanie auta i ogromne ilosci taniego alkocholu i problem rozwiazany bez wojny.Polscy kierowcy ( niby ) do boju albo inaczej DAJ GAZU !!!!
Tylko strzelba, albo w ucho z placka .
6:50 "Niektórym pseudokierowcom nie staje (...)" xP
"Niektórym pseudo kierowcą nie staje" i tu powinna być kropka :D