Jedź bezpiecznie odc. 818 (punkt widzenia kierowcy autobusu komunikacji miejskiej)

14 paź 2020
78 832 wyświetleń

Komentarze
  • kierowców autobusów miejskich w moim mieście bym pozabijał chamy zwykła nic więcej. TFU

    Jakub JendrzejekJakub Jendrzejek7 dni temu
  • 👍 Przy okazji zachęcam do wsparcia w postaci 1% dla Pawełka. Szczegóły w moim profilu.

    Dariusz RskiDariusz RskiMiesiąc temu
  • Niestety w czwartym przypadku kierowcy myślą że autobus skoro się nie mieści to wpuszcza osobówki.

    Mikołaj KornetMikołaj Kornet2 miesięcy temu
  • Linia 99 - autobus w barwach Sosnowca

    Paweł PajorPaweł Pajor2 miesięcy temu
  • Skrzyzowanie równolegle to pułapka Lepsze jest rondo

    Jerzy ŚwizdorJerzy Świzdor3 miesięcy temu
  • filmik 2 Gdańsk skrzyżowanie Świętokrzyska Havla, tam sygnalizacja to żenada, i każdy wciska się jako może, o 16nastej jest taki korek ze czasem trzeba 15 minut na zjechanie ze skrzyżowania filmik 3 Gdańsk Świętokrzyska Niepołomicka, to skrzyżowanie to powód korka z filmiku 2 :), tu tez dzieją się cyrki, to skrzyżowanie powinno być dawno przebudowane , powinna być sygnalizacja kierunkowa aby zlikwidować korek z filmiku 2 filmik 3 Gdańsk ulica Niepołomicka jakieś 150 m od Świętokrzyskiej, tutaj wyjechać z podporządkowanej to graniczy z cudem w godzinach szczytu. korek ma kilkaset metrów w godzinach szczytu, dlatego każdy próbuje się wcisnąć To jest dzielnica i drogi dojazdowej które są niestety w ostatniej kolejce do rozbudowy

    Agnieszka AAgnieszka A3 miesięcy temu
  • W Polsce poprostu jest brak kultury

    Zenon PatulaZenon Patula3 miesięcy temu
  • nie zgadzam sie z panem, kierunkowskaz jak najbardziej prosze wlaczac przy wlaczaniu sie do ruchu, po panu spodziewalem sie nieco wiecej rozsadku, pozdrawiam

    MrNathaniel99MrNathaniel993 miesięcy temu
  • 8:47 niektóre modele autobusów np w SCANII można to spotkać iż bez uruchomienia lewego kierunkowskazu nie odpuści hamulec przystankowy.

    norbertolo1232norbertolo12323 miesięcy temu
  • W Krakowie kierowcy autobusów nagminnie na czerwonym jeżdżą, a policja nic z tym nie robi, nawet jak jedzie bezpośrednio za takim.

    Marek GMarek G3 miesięcy temu
    • @Studio Artfilm kto nie jest wierny? Dobrze że ty wiesz co piszesz. Hahahaha

      Marek GMarek G3 miesięcy temu
    • Jakie to mądre i cwane - co za inteligencja oj chyba nie wierny co piszemy nie?

      Studio ArtfilmStudio Artfilm3 miesięcy temu
  • a Pan kierowca autobusu może sobie kierować jedną ręką na styl "Sebixa z BMW" jak sobie sam jezdzi a nie jak ma ze soba pasazerow za ktorych bierze odpowiedzialnosc

    Michał JeżakowskiMichał Jeżakowski3 miesięcy temu
  • 0:00 - 5:10 Gdańsk!!! 😏

    10Zeta10Zeta3 miesięcy temu
  • Pan "wyjasniajacy" sytuacje powiniem sie doedukowac troszeczke. Zaleca podjezdzanie w korkach maksymalnie blisko samochodu przed nami... xD

    Oskar LaskowskiOskar Laskowski3 miesięcy temu
    • autobusem 18 metrowym co to za mądrość oj?

      Studio ArtfilmStudio Artfilm3 miesięcy temu
    • 3:03, sluze uprzejmie

      Oskar LaskowskiOskar Laskowski3 miesięcy temu
    • A gdzie on to sugeruje?

      Michał JaczyńskiMichał Jaczyński3 miesięcy temu
    • Bierz pod uwage kiedy zostal dodany material, a wytlumacz mi jak przepuscisz karetke siedzac komus na dupie w korku?

      Oskar LaskowskiOskar Laskowski3 miesięcy temu
    • Jakoś nikt się tutaj z Tobą nie zgadza w formie łapki w górę a minęły dwa dni :)

      RaperrekRaperrek3 miesięcy temu
  • W takich miejscach puszczam 1-2 mrugnięcia kierunkiem żeby dać sygnał osobowym aby już się powstrzymywali od wyprzedzania. :)

    Damian N.Damian N.3 miesięcy temu
  • Bardzo ciekawy program. Prowadzący zamiast przepisòw ruchu przedstawia swoją ich interpretację. Pojazd (a takim jest też autobus), zatrzymując się przy prawej krawędzi jezdni, sygnalizuje to prawym kierunkowskazem. Włączanie z tej pozycji do ruchu, lewym. A Pan prowadzący ma na ten temat swoje zdanie. Jak nie zmieniasz pasa ruchu to po prostu ruszasz bez kierunkowskazu! Ale w TVP już chyba inaczej nie potrafią. Tam nawet zamiast wiadomości są przedstawiane ich interpretacje...

    Piotr JarzabekPiotr Jarzabek4 miesięcy temu
    • @Piotr Jarzabek on ma rację z tym kierowunkowaskazem - czego nie rozumiesz? nie ma zmiany ani kierunku jazdy ani pasa . To nie jest włączanie do ruchu, jest uczestnikiem ruchu. Podaj podstawę prawną skad ci sie wzielo z tym kierounkowskazem. Oczywiscie, ze czasem autobusy dają bo jakis debil wyprzedza na ciaglej zeby dac znac ze juz ruszaja i uwazam, ze powino byc w prawie ze powinno sie dawac w takich przypadkach ale nie ma takiego przepisu. Dawanie kierunkowskazow jest regulowane przepisani - chcesz zmienic -to podzialaj w tym kierunku

      MargPL srMargPL sr4 miesięcy temu
    • @MargPL sr No i wszystko jasne. Nie wiem kim ten pan jest i co zrobił bo mnie to ch. obchodzi. A komentarz dotyczył wypowiedzi w tym odcinku, a nie był banem na całokształt dokonań gostka.

      Piotr JarzabekPiotr Jarzabek4 miesięcy temu
    • aleś zmyślił - mylisz sie (sluchaj ze zrozumieniem) - oglądaj i ucz się - to najlepszy program gdzie się duzo mozna nauczyc - tu nie ma polityki (a prowadzący jest sekretarzem Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Krakowie i dzięki niemu wiele bubli z oznaczeniem pionowym czy poziomym było poprawiane)

      MargPL srMargPL sr4 miesięcy temu
  • Pan Maciej jest na YT: plworld.info/post/HSUgOLQNtdRIJQJAlRE2pQ.html

    YouTube-KanalYouTube-Kanal5 miesięcy temu
  • Tak jak poniżej było poruszane, kierunkowskaz, gdy autobus załadował pasażerów i jest gotowy jechać dalej, jest niezbędny, bo informuje (!), że teraz autobus rusza i dla nas nie ma już czasu na omijanie go.

    arot77arot775 miesięcy temu
    • @mortimer madheim To są trzy słowa😉. Mnie nie obchodzi co się komu podoba, ja prowadząc autobus dokładnie znam przepisy i wiem jak to wyglada w realu. Problem z tym mają najczęściej kierowcy osobówek z mniejszych miejscowościach, wiem bo jeździłem w kilku miastach polski i poza polską. Przepisy mówią co mówią.Trzeba się douczyć i będzie Ok 😉

      Łukasz SulowskiŁukasz Sulowski2 miesięcy temu
    • @Łukasz Sulowski a wiemy o przepisach że ten kumaty uczestnik zostanie ukarany bo.....NIE wolno wyprzedać wytedy z lewej strony,a z prawej nie ma miejsca. Jednym słowem Ci nie wyszło:_)

      mortimer madheimmortimer madheim2 miesięcy temu
    • Jeśli masz na myśli przystanki bez zatoki, to jesteś w błędzie, autobus nie może używać kierunkowskazu przy zatrzymaniu jak i przy ruszaniu z takich przystanków, doucz się!!! Chodzi o to, że używając w takich sytuacjach przez autobus kierunkowskaz, kumaty inny uczestnik podczas kolizji, użyje argumentu, że został wprowadzony w błąd, bo myślał, że autobus gdzieś skręca, Pozdro

      Łukasz SulowskiŁukasz Sulowski3 miesięcy temu
  • Ja miałem nie raz taki przypadek, że będąc na wysokości praktycznie połowy autobusu, kierowca po prostu włączył kierunkowskaz i wyjechał. Ja musiałem nagle hamować, samochody za mną także. No i kto miał pierwszeństwo?

    greep89greep895 miesięcy temu
    • @greep89 Przypominam że przepis dotyczy obszaru zabudowanego.

      GraothGraothMiesiąc temu
    • @Paw dlaczego autobus? Podstawa prawna? Dla mnie to wymuszenie pierszeństwa. Co mam się zatrzymać na drodze krajowej i czekać aż kierowca oznajmi że wyjeżdża?

      greep89greep893 miesięcy temu
    • autobus

      PawPaw3 miesięcy temu
    • Ty, to oczywiste

      Mieszko StelmachMieszko Stelmach5 miesięcy temu
  • Włączanie kierunkowskazu przy ruszaniu z przystanku bez zatoki jest uzasadnione wtedy, kiedy samochody omijają autobus. Kierunkowskaz sygnalizuje, że autobus rusza z miejsca aby przestali go wyprzedzać.

    SerpherSerpher5 miesięcy temu
  • Na skrzyżowaniach równorzędnych panuje dziwny zwyczaj, wedle którego kierowcy poruszający się na wprost uzurpują sobie prawo do pierwszeństwa i pędzą na pewniaka na wprost przez skrzyżowania. Wystarczy, że trafi się w tym samym czasie i miejscu dwóch delikwentów myślących w ten sposób, poruszających się w kolizyjnych kierunkach. Nieszczęście gotowe.

    miszaelmiszael5 miesięcy temu
    • Trudno, selekcja naturalna. Jeszcze jak droga na wprost jest dosyć szeroka to już w ogóle

      Qba _Qba _4 miesięcy temu
  • Proszę ruszcie temat rowerzystów bez świateł. Oni myślą że jak na ulicy świeci lampa sodowa to ich oświetlenie już nie obowiązuje. Znowu będą ofiary, bo nie chciało się kupić kompletu lampek za 19,99 i odblasku za 5zł

    homopoeticus1homopoeticus15 miesięcy temu
    • Dokładnie, pół biedy jak coś świeci (nie usprawiedliwiam), ale poza miastem potrafią na kompletnie nie oświetlonych drogach jeździć nawet bez żadnego odblasku. Chociaż w mieście też mi się zdarzyło parę lat temu na ddr (jechałem rowerem) między Mostem Grunwaldzkim a Wawelem, że mi zupełnie nie oświetlony z przeciwka wyskoczył i to rozpędzony to jakiejś kosmicznej prędkości, w nocy oczywiście pod wysokimi i gęstymi drzewami.

      PiotrPiotr5 miesięcy temu
  • Kiedy nowy odcinek

    roblox noobroblox noob5 miesięcy temu
    • No właśnie chcialem o to samo zapytać w związku z duzym ruchem przed 1 listopada. Ale chyba już nieaktualne...

      homopoeticus1homopoeticus15 miesięcy temu
  • Akurat z kierunkowskazem przy wyjeździe z zatoki czy przystanku na jednym pasie się zgadzam - tutaj łatwiej ocenić czy jesli jest możliwość ominięcia autobusu - mozna powiedzieć że trzeba obserwować autbous, ale tak jest to o wiele wygodniejsze bo wiadomo kiedy się wstrzymać przed takim manewrem - przecież to logiczne że ten autobus nie pojedzie pod prąd...

    Billy CorganBilly Corgan5 miesięcy temu
  • Kierowca autobusu ruszając z przystanku na jezdni nie włącza się do ruchu a jego zatrzymanie wynika z warunków ruchu czyli tak jakby zatrzymał się na czerwonym świetle albo przed znakiem stop dlatego nie włącza kierunkowskazu a Pan stwierdził że włącza się do ruchu. Włączając się do ruchu włączamy kierunkowskaz. Kolejnym niebezpiecznym manewrem jest wjeżdżanie przed autobus w końcu jest miejsce. Owszem miejsce jest ale po to,że autobus/ciężarówka ma większą masę, pasażerów którzy mogą się przewrócić dlatego ma dłuższą drogę hamowania więc to miejsce jest mu potrzebne a nie po to żeby osobówka sobie wjechała

    Rafał W.Rafał W.5 miesięcy temu
    • Brawo super tak jest i to 100% racji.

      Studio ArtfilmStudio Artfilm3 miesięcy temu
  • Niestety wiekszosc kierowcow autobusow nie sygnalizuje wlaczania sie do ruchu z przystanku. Wydaje im sie chyba, ze kierowcy z daleka widza zamykajace sie drzwi i domysla sie, ze kierowca autobusu chce sie wlaczyc do ruchu. Kierowcom autobusow wydaje sie rowniez, ze ulica to tez przystanek i przy zmianie pasa ruchu maja pierwszenstwo przed jadacymi tym pasem autami. Jesli kierowcy autobusow zaczna szanowac innych uczestnikow drogi, to moze inni uczestnicy drog zaczna szanowac kierowcow autobusow. Na razie wyglada to niestety tak arogancko jak na tym filmie: plworld.info/show/hYaJiNe9cHzPmMo/wideo.html

    MarcinMarcin5 miesięcy temu
    • Kierowca autobusu troche burak. Pomimo że wiem prawdopodobnie co było powodem tej sytuacji ciężko bronić tu kierowce mzk.

      GraothGraothMiesiąc temu
  • Kierowcy autobusów, bardzo proszę jak wyjeżdżacie, zawsze sygnalizujcie chęć włączenia się do ruchu kierunkowskazem! Ułatwi to ruch i zwiększy bezpieczeństwo.

    MG VOLTMG VOLT5 miesięcy temu
  • każdy, kto włącza się do ruchu, powinien przepuścić pojazdy już jadące. Bardzo dobrze, że autobusy dają kierunkowskaz, zazwyczaj wiem, że zamierza ruszyć i mam czas na reakcję, przyspieszyć, albo zwolnić, żeby autobus mógł bezpiecznie włączyć się do ruchu. Jakby taki pacan mi na hama wymusił bez kierunkowskazu, najpierw bym go wyprzedził, potem dał po hamulcach poczekał aż wyjdzie bym mu wytłumaczył, najlepiej nie sam, że czasami trzeba pomyśleć! Potem bym się zastanawiał, kto miał pierwszeństwo :P

    MG VOLTMG VOLT5 miesięcy temu
    • Po pierwsze kolego - narobił byś w pampersa a nie wytłumaczył. Po drugie - zrób tak jak mówisz. Tylko tak porządnie depnij po hamulcach. Stracisz prawko za umyślne spowodowanie zagrożenia w ruchu lądowym to będzie jednego cfaniaka mniej.

      GraothGraothMiesiąc temu
  • Moim zdaniem jazda w korku blisko zderzaka nie jest zalecana gdyż w razie nadjezdzania pojazdu uprzywilejowanego jest trudniej ułatwić mu przejazd

    Andrevv90Andrevv905 miesięcy temu
  • I właśnie dlatego po 5 latach odchodzę z tej pracy, to nie na nerwy normalnego człowieka.

    Jarosław KolanekJarosław Kolanek5 miesięcy temu
    • @Yooogi Yooohooo zależy jaka robota i gdzie, jedziesz np do Zakopanego z Krakowa to autostrada praktycznie ale jak masz np wąskie ulice w Krakowie jak MPK to trzeba mieć stalowe nerwy.

      Antonio de Santa AnnaAntonio de Santa Anna3 miesięcy temu
    • @Neativ zależy jakie miasto wypłacane są najczęściej w najniższej krajowej cała reszta to premia którą mogą ci uciąć za wszystko

      Yooogi YooohoooYooogi Yooohooo3 miesięcy temu
    • Zarobki też lipne podobno, jak na taką odpowiedzialnością, prawda to?

      NeativNeativ3 miesięcy temu
    • Po ilu latach pracy ?

      Yooogi YooohoooYooogi Yooohooo5 miesięcy temu
  • Niestety, nie raz się widzi jak potrafią niebezpiecznie i głupio jeździć kierowcy autobusów. Szkoda że tego nie pokazano.

    UnrelGoDUnrelGoD5 miesięcy temu
    • Może nie pokazano bo takie sytuacje z powodu kierowcy autobusu, w porównaniu do wyczynów kierowców osobówek to jakiś ułamek procenta ?

      GraothGraothMiesiąc temu
    • 8:35 pokazano :)

      Piotr SobierskiPiotr Sobierski5 miesięcy temu
  • posiadacze prawa jazdy kat. B nie posiają wyobraźni.

    Major GrubyMajor Gruby5 miesięcy temu
    • Tak bo tylko smierdziele z tira potrafią jeździć

      Jan JankowskiJan Jankowski5 miesięcy temu
    • Dobrze że kierowcy zestawów nie jeżdżą z przekonaniem o swojej hegemonii...

      Grigori GGrigori G5 miesięcy temu
    • Krzywdzące uogólnienie. Są tacy co posiadają i są tacy, co go nie posiadają.

      maciaszczyk65maciaszczyk655 miesięcy temu
  • Uwielbiam ten program :)

    LiviaTarkLiviaTark6 miesięcy temu
  • Ja tak miałam , to mnie z tyłu strąbili, dobrze że był patrol i zajoł się trębaczami he he , ręce opadają

    Wiki KowalWiki Kowal6 miesięcy temu
  • Komentarz prowadzącego pojazd odnośnie włączania lewego kierunkowskazu przez autobus na przystanku bez zatoki jest bezzasadny. Komentarz powinien być następujący: Kierowca autobusu zbliżając się do przystanku autobusowego bez zatoki przystankowej powinien włączyć prawy kierunkowskaz i mieć go włączonego przez okres wymiany pasażerów i zamknięcie drzwi. Włączając się do ruchu powinien zmienić kierunkowskaz na lewy. Uzasadnienie: Autobus mając włączony prawy kierunkowskaz na postoju na przystanku powiadamia innych użytkowników ruchu o możliwości ominięcia autobusu, gdy ten stoi na przystanku. Natomiast bezwzględny brak możliwości ominięcia autobusu jest, gdy kierowca autobusu zmieni kierunkowskaz na lewy. Jest to bardzo logiczne i ułatwia wszystkim życie. Jestem kierowca autobusu w Wolfsburg-u i takie praktyki (przepisy) stosowane są tutaj przez wszystkich kierowców. Tak jeździ zachodnia Europa. Ponadto likwiduje się zatoki przystankowe, a nawet wysuwa się przystanki do osi jezdni przy szkołach, przedszkolach, itp., żeby autobus zatrzymujący się na przystanku zajmował całą jezdnię i nie dochodzilo do wypadków z udziałem dzieci. Wtedy taki układ przystanków ma literę S.

    Krzysztof GryzKrzysztof Gryz6 miesięcy temu
    • @Broli_PL Wszystkie NOWSZE (na pewno roczniki 2017-2018) Solarisy w Szczecińskim Przedsiębiorstwie Autobusowym Dąbie mają tak skonfigurowany hamulec przystankowy, że konieczne jest użycie lewego kierunkowskazu aby ruszyć z przystanku. Hamulec przystankowy uruchamia się automatycznie w momencie otwarcia drzwi bądź użycia przyzwolenia (tzw. gorący przycisk). Do jego deaktywacji są konieczne trzy rzeczy: 1. zanik przyczyny jego uruchomienia czyli zamknięcie drzwi bądź wyłączenie przyzwolenia. 2. użycie lewego (i tylko lewego) kierunkowskazu 3. wciśnięcie pedału gazu. punkt drugi i trzeci muszą wystąpić ale nie muszą być spełnione jednocześnie, wystarczy mignąć choć raz kierunkowskazem a potem nacisną pedał gazu i to też wyłączy hamulec. Do deaktywacji hamulca uruchomionego przyciskiem na desce rozdzielczej nie jest wymagany kierunkowskaz, wystarczy samo użycie pedału gazu.

      T PapaT Papa14 dni temu
    • @Graoth Nie wiem, mówię tylko to co widzę praktycznie prawie na codzień na ulicy, możliwe że producent nie ma tu nic do rzeczy i jest to system montowany dodatkowo, a na celu ma przypomnienie kierowcy, że ruszając z przystanku (w sensie z zatoczki) powinien zasygnalizować to właśnie lewym, dokładnie jak to działa to nie powiem, bo nie jestem kierowcą autobusu.

      Broli_PLBroli_PLMiesiąc temu
    • @Broli_PL Nic takiego NIGDY nie widziałem w Solarisie. Nie wiem na jakiej zasadzie i po co by to miało być. Lepiej - rzadna marka produkująca autobusy które w jakiejkolwiek liczbie występują w naszym kraju nie stosują czegoś takiego.

      GraothGraothMiesiąc temu
    • @Broli_PL Moim zdaniem to niemożliwe.

      Łukasz SulowskiŁukasz Sulowski2 miesięcy temu
    • @Łukasz Sulowski Choćby w Solarisach, nie wiem czy najnowszy model, bo nie jestem kierowcą autobusu, ale w Szczecinie w niektórych jest taka blokada, że kierowca musi włączyć lewy kierunek przed ruszeniem i nie jest ona fabryczna w każdym, tylko pewnie na zamówienie, pewnie w zależności od przewoźnika.

      Broli_PLBroli_PL2 miesięcy temu
  • Jesli pojazd stoi to linia ciągła a nawet podwujna nie ma zastosowania pojazd jest omijany co innego jak za nim jest przejście dla pieszych to omijamy z zachowaniem ostrożności

    Adam SyrowyAdam Syrowy6 miesięcy temu
    • @Bart Z miłego stania w korkach

      Adam SyrowyAdam Syrowy3 miesięcy temu
    • @Adam Syrowy taki madry a migacze ma w samochodzie :D

      Bart ZBart Z3 miesięcy temu
    • @Skręć W Lewo medycyna rozkłada ręce nad takimi ułomnymi kierowcami

      Adam SyrowyAdam Syrowy4 miesięcy temu
    • @Skręć W Lewo to jak się pojazd zepsuje to stoisz

      Adam SyrowyAdam Syrowy4 miesięcy temu
    • @Adam Syrowy Ustawa PoRD, oddział 4., art. 22., pkt. 5. W myśl tego zapisu nawet nie powinien.

      ToponomastykaToponomastyka4 miesięcy temu
  • A czy przypadkim jak Autobus stoi na przystanku a jest podwójna ciągła to nie jest wyprzedzanie tylko omijanie stojącego pojazdu A w takim wypadku przepisy ruchu drogowego nie zabraniają robić tego na podwójnej ciągłej zabrania się tylko i wyłącznie wyprzedzania pojazdu na podwójnej ciągłej

    M SM S6 miesięcy temu
    • Pamiętam taka sytuację z egzamin na prawo jazdy na mieście. Egzaminator musiał mi wyraźnie pozwolić na ominięcie takiego pojazdu komendą słowną.

      Marcin KonopskiMarcin Konopski5 miesięcy temu
    • Linia ciągła nie zakazuje wyprzedzania tylko przekraczania jej, za wyjątkiem powrotu z pasu dla ruchu z przeciwnego kierunku.

      Tomasz AntczakTomasz Antczak5 miesięcy temu
    • @Krzysztof Gryz Autobus na przystanku nie znajduje się w ruchu (później z przystanku do ruchu się włącza). Linia ciągła zakazuje wyprzedzania, a nie omijania przeszkody.

      UnrelGoDUnrelGoD5 miesięcy temu
    • Nie jest. Muszą być spełnione warunki. Auto na postoju ma wyłączony silnik, tj. podstawowy pierwszy warunek, drugi warunek, to światła awaryjne lub jeżeli akumulator jest wadliwy, to trójkąt ostrzegawczy na zewnątrz pojazdu lub wewnątrz za tylną szybą.

      Krzysztof GryzKrzysztof Gryz6 miesięcy temu
  • Ha ha ha a Kraków i samowolki kierowców MPK czemu o nich nikt nie wspomniał

    PiotrPiotr6 miesięcy temu
    • @UnrelGoD wiesz kto pracuje tam, i sprawdzasz ich?

      NeativNeativ3 miesięcy temu
    • Szkoda że nie pokazują jakie potrafią niebezpieczne rzeczy robić kierowcy z MPK... No ale przecież, teraz to samochody mają być niemodne, więc niepolitycznie by było szanownych szoferów krytykować.

      UnrelGoDUnrelGoD5 miesięcy temu
    • nie bulgocz :)

      huihui6 miesięcy temu
  • Hahahahahahahahaha. .. kierowca bmw dziękuję kierowcy autobusu 😂 jaki ćwierćmózg bmw 😂😅😃😁

    Juzek KurońJuzek Kuroń6 miesięcy temu
  • rozumiem, że Pan Marek mówiąc o niepotrzebnym kierunkowskazie przy włączaniu się do ruchu po postoju, także skrytykuje prawy kierunkowskaz przy zatrzymaniu do postoju/parkowania na jezdni. A ja mam nadzieje, że te wskazówki weźmie do siebie jaknajmniej kierowców. Chyba nie ma nic bardziej irytującego niż samochód za którym jedziemy i który w pewnym momencie parkuje na jezdni bez zasygnalizowania.

    olo koloolo kolo6 miesięcy temu
    • @Toponomastyka zdaje sobie sprawę z brzmienia przepisów. Natomiast Pan marek nie raz zalecał pewne zachowania, mimo, że przepisy ich nie nakazywały. Tutaj widzimy jaskrawy przykład, że mimo, że przepisy tego nie nakazują, to NALEŻY włączać kierunkowskaz do zasygnalizowania, ze pojazd włącza się do ruchu lub parkuje włącznie z busami na przystankach

      olo koloolo kolo5 miesięcy temu
    • Ale takie są przepisy, a nie wymysł pana Marka. Kierunkowskaz jest w użyciu przy zmianie pasa ruchu (chyba wiemy, czym jest pas ruchu?) lub kierunku jazdy. Zatrzymanie przy krawężniku nie jest ani jednym, ani drugim.

      ToponomastykaToponomastyka5 miesięcy temu
  • Kierunkowskaz autobusu na przystanku bez zatoczki według mnie nie jest wcale taki zły. Daje informację kierowcom za nim, że rusza już z przystanku i kierowcy wiedzą żeby go już nie wyprzedzać. Nie wiem kto może się pogubić jak kierowca przy odjeździe z przystanku włącza kierunkowskaz. Osobiście jakbym był kierowcą autobusu, to też bym sygnalizował że się zatrzymuję na takim przystanku i że ruszam.

    Michał SzablickiMichał Szablicki6 miesięcy temu
    • @Łukasz Winiarczuk Do sygnalizowania przez autobus się przyczepił, natomiast do włączania świateł awaryjnych przez BMW już nie... Obydwa przypadki są nieprawidłowym zachowaniem w myśl przepisów o ruchu drogowym, natomiast są normą społeczną i kurtuazją.

      EvantekEvantek5 miesięcy temu
    • Oczywiście, że tak, nie rozumiem gdzie tu wprowadzanie w błąd innych. Sam kiedyś chciałem zwrócić uwagę jednemu, dlaczego nie włącza kierunkowskazu jak wyjeżdża z takiego przystanku bez zatoczki :)

      Łukasz WiniarczukŁukasz Winiarczuk6 miesięcy temu
  • Ten facio chyba kiedyś marzył o autobusie. Pokaż pargr. że autobus z przystanku ma pierszeństwo

    Amadeusz MozartAmadeusz Mozart6 miesięcy temu
    • @undefined luki A ja to rozumiem w ten sposób, że jak z daleka widzę kierunkowskaz autobusu, to powinienem zwolnić, aby włączył się do ruchu, bo mogę być współwinny kolizji.

      Witold BorczykWitold Borczyk5 miesięcy temu
    • @Witold Borczyk tu bardziej chodzi o kulturę i zaleca sie wpuszczenie autobusu nisz typowo o nakaz wpuszczania autobusu

      undefined lukiundefined luki5 miesięcy temu
    • Przepis mówi wyraźnie wpuść autobus, jeśli sygnalizuje zamiar włączenia się do ruchu z przystanku w obszarze zabudowanym. Jednocześnie kierowca autobusu ma tego nie traktować jako bezwzględne pierwszeństwo tylko upewnić się, że manewr nie spowoduje zagrożenia. Więcej tu nie ma co rozkminiać.

      Witold BorczykWitold Borczyk6 miesięcy temu
    • Gdzie on powiedział, że autobus ma wtedy pierwszeństwo?

      Łukasz WiniarczukŁukasz Winiarczuk6 miesięcy temu
    • @Aleksandra Klusińska "a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem " - umożliwić. Autobus nie ma pierwszeństwa - tak samo jak w jeździe na suwak, zmieniający pas nie ma pierwszeństwa

      passenger9000passenger90006 miesięcy temu
  • Nie zgodzę się z wypowiedzianym twierdzeniem w 2:03 iż szarpana jazda jest szalenie nieprzyjemna dla pasażerów. Wolę kierowcę który jezdzi dynamicznie i szybko i jeśli trzeba to i depnie po cheblach niż mułowatego jak to się dawniej mawiało pekaesiarza! Dlatego nie jeżdzę autobusami a w czoraj jechałem dalekobieżnym autokarem i byłem miło zaskoczony stylem jazdy kierowcy iż jechał dynamicznie a jeśli trzeba było to niesety albo stety depał po heblach, ale wolę depanie po heblach niż "rejs statkowy"

    Jan JanJan Jan6 miesięcy temu
    • Ja tam wolę, jak kierowca jedzie spokojniej. Nie ma potem mdłości.

      ToponomastykaToponomastyka5 miesięcy temu
    • @piotr lauzer w MPK tez nie zawsze, a ten co stoi nich sie trzyma

      undefined lukiundefined luki5 miesięcy temu
    • w dalekobieżnych nie stoją ludzie.

      piotr lauzerpiotr lauzer6 miesięcy temu
  • 9:20 sygnalizuje, żeby go nikt nie wyprzedzał podczas ruszania

    mikimiki6 miesięcy temu
    • dokładnie, nie wiem jak można w takiej sytuacji nie wiedzieć o co mu chodzi...

      Michał SzablickiMichał Szablicki6 miesięcy temu
  • Nie trzymam jak oglądam ten film plworld.info/show/cWCggNCToWXLmdY/wideo.html Pomyśleć że jest to film stworzony przez naukę jazdy.

    Łukasz TurońŁukasz Turoń6 miesięcy temu
    • @DonPadreMateo Strach pomyśleć, że Pan ma prawo jazdy

      Karol SamselKarol Samsel6 miesięcy temu
    • Obejrzałem proponowany przez Pana film z czystej ciekawości. Ten koleś który to prowadzi żyje chyba w alternatywnej rzeczywistości. Strach pomyśleć że absolwenci tej szkoły jeżdżą potem po drogach. Pozdrawiam.

      DonPadreMateoDonPadreMateo6 miesięcy temu
  • Oglądam kanał od dłuższego czasu i w wielu przypadkach zgadzam się z prowadzącym. Ten odcinek zrobił na mnie jednak negatywne wrażenie. Mam pytania: 1. Dlaczego autobus ruszając z przystanku bez zatoczki nie musi włączać kierunkowskazu? Hipotetycznie - auto dojeżdża do autobusu stojącego na przystanku, rozpoczyna manewr omijania autobusu i w tym momencie autobus rusza. Kierowca auta zamierzał zrobić szybki manewr omijania bo z przeciwka nadjeżdżało auto. Ruszający autobus spowodował zagrożenie bo ruszył i zaczął przyspieszać a dla auta zabrakło miejsca na dokończenie manewru i musi schować się za autobus. Auto z przeciwka zdążyło dojechać i mamy niebezpieczną sytuację na drodze. 2. Czy zatrzymując się przy chodniku by wysadzić żonę (zakładamy, że mogę się zatrzymać) nie muszę włączać prawego kierunkowskazu i ruszając po wysadzeniu żony nie muszę włączać lewego kierunkowskazu??? To co Pan prezentował w tym odcinku może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Czasem warto włączyć kierunkowskaz by dać znać innym użytkownikom ruchu o moim zamiarze. Czasem gdy kierowca nie wie jak ma postąpić to lepiej by włączyć światła awaryjne (mówiąc w ten sposób "uważajcie na mnie") niż stał czy poruszał się w dziwny sposób powodując zagrożenie w ruchu.

    Krzysztof MłynarczykKrzysztof Młynarczyk6 miesięcy temu
    • @DonPadreMateo Czasami lepiej włączyć myślenie zamiast z klapkami na oczach na sucho paragrafy analizować. Owszem pytający nieco niefortunnie zadał pytania opierając je na konstrukcji 'czy nie musi'. No faktycznie nie musi według przytoczonych paragrafów. Ale równie dobrze można by powiedzieć, że nie musi myśleć bo też nic o tym nie ma w tych paragrafach. Naczelną zasadą na drodze, to zachować bezpieczeństwo i unikać działania, które bezpieczeństwu zagrażają, przy czym przez działanie czasem przyjmuje się zaniechanie. Zasygnalizowanie przez autobus zamiaru włączenia się do ruchu w pokazanych okolicznościach powoduje przesłanie informacji dla kierowcy dojeżdżającego aby powstrzymał się z omijaniem, bo może ono zmienić się w wyprzedzanie i przez to znacznie wydłużyć czas trwania. Zaniechanie działania polegającego na zasygnalizowaniu lewym migaczem powodowało by więc obniżenie bezpieczeństwa i tym samym było by wbrew Art 3.

      Tomasz AntczakTomasz Antczak5 miesięcy temu
    • Ja zaś oglądam ten film jako pierwszy na tym kanale. I choć osobiście się z tym nie zgadzam to z przykrością muszę stwierdzić, że prowadzący ma tu rację. Art. 17 Kodeksu Drogowego jasno precyzuje czym jest włączanie się do ruchu i "czego nie trzeba włączać" :) włączając się do ruchu. Odpowiadając na twoje pytania: 1) bo Art. 17 KD. 2) zatrzymując się nie bo Art. 46 KD, ruszając nie bo Art. 17 KD. Pozdrawiam

      DonPadreMateoDonPadreMateo6 miesięcy temu
  • Kierunkowskaz jest potrzebny. Sygnalizuje on wlaczanie sie do ruchu , ostrzega niefrasobliwych kierowcow , zwieksza bezpieczenstwo ruchu.

    Andrzej KlausAndrzej Klaus6 miesięcy temu
    • Niefrasobliwych kierowców nic nie ostrzeże, a frasobliwy dobrze obserwuje otoczenie i zachowuje ostrożność, decydując się na manewr omijania.

      ToponomastykaToponomastyka5 miesięcy temu
    • Kierunkowskaz służy tylko do dwóch rzeczy. Po pierwsze zmiana pasa ruchu, po drugie zmiana kierunku jazdy. Do tego i tylko tego.

      iamchris. ziamchris. z6 miesięcy temu
  • Ile razy mnie strąbili jak nie wyjeżdżałam na skrzyżowanie, bo nie bylo miejsca żeby je opuścić... Ech :(

    embellie2412embellie24126 miesięcy temu
    • mam podobnie jak chce się jechać prawidłowo, nie wjeżdżam na skrzyżowanie, ale na pasie sąsiednim już wjeżdżają i zmieniają pas na skrzyżowaniu przede mnie :D trzeba szukać tego balansu niestety i złotego środka i naginać trochę przepisy

      Paweł WoźniakPaweł Woźniak6 miesięcy temu
  • Tak jak ludzie opisują tu swoje przypadki, tak ja podam mój - wściekam się, gdy jest skrzyżowanie X, na którym na mojej drodze, którą jadę, nie ma znaku pierwszeństwa lub ustąpienia pierwszeństwa. Wówczas domniemywam, że skrzyżowanie jest równorzędne i pomalutku zaczynam przez nie przejeżdżać, patrząc się w prawo, czy coś nie jedzie. No i akurat jedzie, ale gość patrzy się na mnie jak na idiotę, albo nawet czasem zatrąbi. Patrzę, a tam za jakimś drzewem, albo w inny sposób zasłonięty, stoi sobie znak stop lub ustąp pierwszeństwa przejazdu dla niego. Jak jest ciemno, albo kiedyś jak były konkretne śniegi, to często w ogóle można nie widzieć, że on ma jakiś znak, poza tym ja oświetlam światłami na wprost, a nie na boki. Dlatego uważam, że absolutnie obowiązkowe powinno być oznakowanie dla mnie do jakiej drogi czy skrzyżowania się zbliżam.

    Squeeze PolskaSqueeze Polska6 miesięcy temu
  • 5:30 Jak to Pan Marek mówi "od momentu zasygnalizowania kierunkowskazem" autobus ma mieć wyjazd udostępniony. Patologia jest natomiast, zwłaszcza wśród kierowców Mobilisa, że wjeżdżają na wysepkę i jeszcze zanim otworzą drzwi dla pasażerów, to już włączają lewy kierunkowskaz. I co Panie Marku, mam czekać minutę-dwie, blokując ruch i czekać, aż autobus łaskawie ruszy?

    Pietro697Pietro6976 miesięcy temu
  • Dla Pana Marka to są równi i równiejsi. Samochód blokujący skrzyżowanie - koniec świata. Autobus blokujący skrzyżowanie - no przecież nie miał wyjścia. Autobusy obowiązują takie same przepisy, jak inne pojazdy. Ostatnio na ok 10 minut autobus zablokował całe skrzyżowanie Kobierzyńska-Miłkowskiego. Żaden samochód nie mógł przejechać ani w lewo, ani w prawo, ani prosto.

    Pietro697Pietro6976 miesięcy temu
    • Który moment masz na myśli? W nagraniu użyte były słowa "musiałby" i "domyślam się" (w trybie przypuszczającym), tzn. zachowanie kierowców większych pojazdów może być zrozumiałe, ale nigdzie nie było mowy o tym, że jest ono w jakikolwiek sposób tolerowane.

      P. A.P. A.6 miesięcy temu
  • 6:32 Może był ostatni? Wtedy byłoby, to bez sensu.

    młody kierowcamłody kierowca6 miesięcy temu
  • w tym białym był kierowca zawodowy od niego więcej wymaga przy tym przystanku 6:38

    zenon lipkazenon lipka6 miesięcy temu
  • 9:16 O co chodzi? Spieszę by tłumaczyć. Jako kierowca autobusu używam lewego kierunkowskazu ruszając z tego typu przystanku z czystej "kultury", żeby poinformować innych kierujących, że już zakończyłem wymianę pasażerów i ruszam z przystanku w celu kontynuowania jazdy. Jaki tego jest efekt? W wielu przypadkach kierujący, który próbuje mnie ominąć/wyprzedzić widząc, że włączam kierunkowskaz lewy przy ruszaniu z tegoż przystanku zaprzestaje tego manewru dzięki czemu jest po prostu bezpieczniej. Tak się przyjęło i w większości przypadków pomaga innym kierującym zorientować się czy my dalej stoimy czy już właśnie ruszamy.

    StreeciarzStreeciarz6 miesięcy temu
    • @Krzysztof Gryz Mówimy tu o autobusie czy osobówkach ? Życze powodzenia przy przełączaniu setki razy dziennie z biegu na neutral w autobusie. Warsztaty będą miały co robić. Autobusu posiadają do tego hamulec przystankowy. Uruchamia się automatycznie przy otwieraniu drzwi. Ale można go też uruchomić ręcznie - co zazwyczaj robi się stojąc na czerwonym świetle itp.

      GraothGraothMiesiąc temu
    • @Krzysztof Młynarczyk Możliwe, że uczą. Chyba też na wszelki wypadek, bo wielu jest tak niecierpliwych i/lub zdekoncentrowanych, że dla nich zgaśnięcie świateł STOP to automatycznie sygnał, że już trzeba ruszać... co poradzić.

      Łukasz BieńŁukasz Bień5 miesięcy temu
    • @Łukasz Bień jasność świateł STOP jest na poziomie pmgielnych a te bardzo oślepiają. jest nawet przepis w prawie o ruchu drogowym mówiący kiedy można je załączyć. Odnośnie świateł STOP to odnoszę wrażenie, że teraz uczy się iż stojąc na płaskim przez światłami należy trzymać naciśnięty hamulec (sic!). Ja na egzaminie musiałem ruszyć z ręcznego pod górę na skrzyżowaniu i skręcić w lewo. To dopiero było wyzwanie. Dzisiaj 90% kierowców stoi na płaskim z naciśniętym hamulcem.

      Krzysztof MłynarczykKrzysztof Młynarczyk5 miesięcy temu
    • @karol k. jak masz automatyczna skrzynię biegów, to są dwie metody, żeby nie stać na skrzyżowaniu na hamulcu: 1. Zmienić bieg na neutralny (oznaczenie N) 2. używać AutoHold (auta np. z koncernu VW) Auto w pierwszym przypadku będzie się zachowywać identycznie jak auto z manualną skrzynią biegów. W drugim przypadku auto ma elektryczny hamulec (taki sam jak hamulec przystankowy w autobusach).

      Krzysztof GryzKrzysztof Gryz6 miesięcy temu
    • @Robert Wielewski Tylko, że hamulec przystankowy jest po to, aby tego hamulca roboczego nie dusić cały czas i aby noga sobie "odpoczęła" podczas takiego stania na światłach czy na przystanku. W każdym razie każdy robi jak uważa. Ja wychodzę z założenia, że od włączenia kierunkowskazu nikomu korona z głowy nie spadnie, a będzie przynajmniej bezpieczniej dla wszystkich dookoła.

      StreeciarzStreeciarz6 miesięcy temu
  • 9:00 Lewy kierunkowskaz jest bardzo potrzebny - zwłaszcza w sytuacji gdy obok jest linia przerywana. Pamiętajmy, że włączony kierunkowskaz oznacza dla pojazdu z tyłu zakaz wyprzedzania. Jak obok jest ciągła, to teoretycznie i tak nikt nie powinien (hm...) wyprzedzać, ale włączenie kierunkowskazu też nie zaszkodzi, a może powstrzymać jakiegoś rajowca. Lewe migacze w autobusach są ok!

    Przemysław KwiatkowskiPrzemysław Kwiatkowski6 miesięcy temu
    • @UnrelGoD Istotnie. :-) Ale lewy migacz zabrania także omijania pojazdu, który stoi - dlatego jest potrzebny. :-)

      Przemysław KwiatkowskiPrzemysław Kwiatkowski5 miesięcy temu
    • Pojazd na postoju nie jest wyprzedzany a omijany, jako stacjonarna przeszkoda. linie ciągłe nie zakazują omijania przeszkody.

      UnrelGoDUnrelGoD5 miesięcy temu
  • 8:48 mogę podpowiedzieć, dlaczego jako kierowca autobusu włączam w tej sytuacji kierunkowskaz. Żeby za przeproszeniem „cymbały” nie wyprzedzały mnie już w tym momencie kiedy ruszam. Bo potem są pretensję klaksony itp. Zbieram się 18m autobusem to nie jest osobówka, którą się wyprzedzi w 1-2 sekundy. Często w takich chwilach dochodzi do groźnych sytuacji, że z przeciwka nadjeżdża inny pojazd, a ja rozpędzając się muszę przyhamowywać by te dwa pojazdy się nie zderzyły. Natomiast gdy włączę ten kierunkowskaz osobówki stają i nie tworzy się groźna sytuacja i dla osobówek i dla moich pasażerów którzy często podczas ruszania autobusu jeszcze nie siedzą, albo wędrują po autobusie by zająć miejsce. Według mnie to jest zwykły sygnał dla osobówki jadącej za mną.

    AntyixAntyix6 miesięcy temu
    • @Paweł B. Nie wiem gdzie mieszkasz, ale ja mieszkając 46 lat we Wrocławiu gdzie też jest sporo przystanków bez zatoczki nigdy nie widziałem autobusu, żeby włączył na przystanku awaryjne przy wymianie pasażerów. W 95 % to jest prawy kierunkowskazy przy zatrzymaniu na przystanku i lewy przy ruszaniu. Pozostałe 5% to Ci kierowcy, którym zdarza się nie używać kierunkowskazów. Natomiast stojący na awaryjnych na przystanku to w 100% albo autobus uszkodzony albo awaryjny

      Albert MaciaczykAlbert Maciaczyk6 miesięcy temu
    • @pawex84 chyba brakuje tu definicji ogarniętego kierowcy bo inaczej trudno odnieść się do tego wpisu.

      Krzysztof MłynarczykKrzysztof Młynarczyk6 miesięcy temu
    • @Serek tak,mamy swiatla awaryjne tu gdzie mieszkam,bardzo duzo jest takich przystankow na pasie drogi i wtedy kierowca wlacza swiatla awaryjne

      Paweł B.Paweł B.6 miesięcy temu
    • Tak naprawdę ogarniętemu kierowcy to nie jest potrzebne. Ale kierunek jest dla całej reszty i jest bardzo pomocny.

      pawex84pawex846 miesięcy temu
    • Kierunkowskaz przy tego typu wyjeździe jest jasnym sygnałem, że za chwilę autobus ruszy. Czy mamy jakieś inne sygnały którymi kierowcy autobusów byliby w stanie nas poinformować o swoim zamiarze ruszenia?? Uważam, że mignięcie kilka razy nikomu nie zaszkodzi, a jedyne co przyniesie to spokój i bezpieczeństwo na drodze.

      SerekSerek6 miesięcy temu
  • 6:33 to nie jest kierowca tylko złotówa, co mózg wyjmuje i zostawia w lepiance przed wyjściem do "pracy"..

    smok wawelskismok wawelski6 miesięcy temu
  • Lewy kierunkowskaz przy ruszaniu z przystanku bez zatoki, jest formą poinformowania żeby samochody za autobusem odpuścili wyprzedzanie, oszczędzając różnych niebezpiecznych sytuacji.

    harnaskaliszharnaskalisz6 miesięcy temu
  • Pozwolę się nie zgodzić z kierunkowskazem. Dla mnie zatrzymanie autobusu, takie w którym wiem co będzie robił kierowca powinno wyglądać tak: autobus stoi - kierunek "w przystanek" - wtedy wiem że mogę go wyprzedzić, będzie wyjeżdżał - kierunek "w ulicę" - wtedy jest to dla mnie sygnał iż mam po prostu czekać aż odjedzie.

    Maciej ZawadzkiMaciej Zawadzki6 miesięcy temu
    • Ja mówię o tym, że nie ma żadnych formalnych podstaw, żeby kogoś takiego na egzaminie uwalić. Jeśli takie znasz, to też możesz dać znać. Niewątpliwie to jest sytuacja trudna, ale formalnie nie ma takiego obowiązku i tyle. Nie wiem, na czym opieraliby się tacy egzaminatorzy przed sądem.

      Łukasz BieńŁukasz Bień6 miesięcy temu
    • @olo kolo Nie wiem czy będzie w stanie😄 Mnie zawsze wkurzają tacy. Jedzie, nagle hamuje i nie wiadomo co chce.

      Albert MaciaczykAlbert Maciaczyk6 miesięcy temu
    • @Łukasz Bień spróbuj zatrzymać na jezdni do postoju/parkowania samochód, bez prawego kierunkowskazu w momencie, gdy za Tobą jedzie inny pojazd/pojazdy. Zrób tak 10 razy w różnych miejscach. A potem wróć i opowiedz wrażenia.

      olo koloolo kolo6 miesięcy temu
    • @Groupon Internet W jakim WORD-zie taki wynalazek jest promowany? Kodeks drogowy nic nie mówi o kierunkowskazach przy zatrzymaniu i włączaniu się do ruchu, taki obowiązek jest tylko przy zamiarze zmiany pasa ruchu lub kierunku jazdy. Jeśli ktokolwiek nie zdaje egzaminu z tego konkretnego powodu, to wygra przed każdym sądem, bo po prostu nie ma takiego obowiązku. Co najwyżej można tak zrobić na wszelki wypadek (choć czasem może to narobić jeszcze większego zamieszania).

      Łukasz BieńŁukasz Bień6 miesięcy temu
    • @Groupon Internet tak samo jak z "zaleceniem" jazdy na zderzaku w korku. Zasada jest prosta jak budowa malucha: toczymy się tak, aby widzieć koła samochodu przede mną. Mamy wtedy możliwość zareagować, zwolnić zamiast hamować (generując tym hamowanie auta z tyłu i następnego itd.. - efekt domina). Złote zasady niejako "spisał" Kickster w jednym ze swoich filmów, uważam że powinna być to "lektura obowiązkowa" dla każdego: plworld.info/show/oKibdrKYiZbMrLQ/wideo.html

      Maciej ZawadzkiMaciej Zawadzki6 miesięcy temu
  • Jestem kierowcą "tira" może zróbcie odcinek o fatalnym oznakowaniu zakazów dla pojazdów ciężarowych. Ostatnio miałem sytuacje, gdy wykonuję lewoskręt, obserwując znaki nigdzie nie było zakazu wjazdu dla poj cieżarowych powyżej 7m(długości) , dopiero gdy opuściłem skrzyżowanie, 300m dalej pojawia się owy znak. I jako kierowca się denerwuję bo ani nie mogę cofnąć na skrzyżowanie, ani za bardzo jechać przed siebie bo wąsko, bo ludzie się patrzą co ja robię. To oczywiście jedna z na prawdę wielu sytuacji, które spotykam, organizacja ruchu czasem jest fatalna. Dlaczego nie można ostrzec kierowcę wcześniej?w tedy ja nie muszę się stresować, ani ludzie się nie denerwują, nie blokuję ruchu.

    Tomasz pkooTomasz pkoo6 miesięcy temu
    • najlepiej zablokowac caly ruch, wezwac policje i prosic o pomoc w wycofaniu :) niech ich szlag trafi XD

      Bart ZBart Z3 miesięcy temu
  • te filmy sa na kanale TransporTv sympatyczny kierowca z Gdanska

    Krzysztof KrawczykKrzysztof Krawczyk6 miesięcy temu
  • 6:04 na siłe powolna jazda i czekanie aż autobus wyjedzie. Co do lewego kierunku podczas ruszania to wg mnie dużo lepsze i czytelniejsze dla innych kierowców niż gdy po prostu sobie rusza.

    KillerKiller6 miesięcy temu
    • @krzechix To już pytanie do ustawodawcy nie do mnie, choć moim skromnym zdaniem oczywiście nie :)

      Przemek6085Przemek6085Miesiąc temu
    • To powiedz mi w takim układzie, czy jak jadę 40 na ograniczeniu 40, a za mną siedzi gość mi na zderzaku, który chce jechać szybciej, to wg tej definicji łamię przepis o prędkości nie utrudniającej jazdy innym?

      krzechixkrzechixMiesiąc temu
    • ​@krzechix ale fikoły robisz, a przepis jest jasny i mówi o prędkości nieutrudniającej jazdy innym, czyli właśnie poruszania, ale w sposób ślamazarny, nieadekwatny np. do ograniczeń czy warunków drogowych

      Przemek6085Przemek6085Miesiąc temu
    • Źle interpretujesz ten artykuł. Pojazdy jadą - nie ma utrudnienia jazdy, tu nie chodzi o utrudnianie jazdy z określoną prędkością, tylko w ogóle jazdy

      krzechixkrzechixMiesiąc temu
    • @krzechix ale jest art. 19 PoRD mówiący, że należy poruszać się z prędkością nieutrudniającą jazdy innym

      Przemek6085Przemek6085Miesiąc temu
  • Nowsze typy autobusów marki Solaris mają zamontowane specjalne blokady, że nie ruszy się bez mignięcia lewym kierunkowskazem. Tak sobie zażyczyli niektórzy organizatorzy choćby szczecińskie SPA Dąbie. Nie wiem jak w Krakowie, ale podejrzewam, że niektóre też mają taki system.

    Mariusz Adam TarkaMariusz Adam Tarka6 miesięcy temu
    • To o czym wspomniałeś - o ile istnieje - dotyczy znikomej ilości autobusów. Większość tego nie posiada.

      GraothGraothMiesiąc temu
  • 3:02 w korkach radzimy stać zderzak przy zderzaku... A co w przypadku gdy jedzie pojazd uprzywilejowany? Nie ma gdzie ustąpić miejsca, a Pamiętajmy że mózg człowieka bez odychania umiera w 4 minuty! Więc tu liczy się każda sekunda. A gdy samochody stoją za blisko nie mają ani jak wycofać, ani jak zjechać na bok.

    Rusinowice 998Rusinowice 9986 miesięcy temu
    • @The Catmother O czym ty do cholery mówisz? Jakie kuźwa osiedla?!

      Rusinowice 998Rusinowice 9986 miesięcy temu
  • 1:20 jakie wymuszenie przecież kierowca autobusu nawet nie drgnął w związku z przejeżdżająca osobówka.

    Pablo PicassoPablo Picasso6 miesięcy temu
  • Niby jakiś program na PLworld, ale dzięki niemu jeżdżę bezpieczniej i szczegolnie zwracam uwage aby nie wyprzedzac i nie omijac na przejsciu dla pieszych :)

    Deckard 246Deckard 2466 miesięcy temu
  • 3:32 kierowcy sygnalizują skręt w prawo... Ten autobus poza skręcającym zatamowałby komukolwiek innemu?

    Mały KsiążeMały Książe6 miesięcy temu
    • @Marcin K dlatego tam zadałem pytanie jaki długi ten autobus czy na pewno dwa pasy by zasłonił - bo jeśli tylko jeden a tamten sygnalizował skręt to autobus puszczał

      Mały KsiążeMały Książe6 miesięcy temu
    • A jak by z ulicy, w którą ma jechać autobus z naprzeciwka ktoś chciałby skręcić w lewo to co? To samo z ulicy po prawej stronie (w stosunku do autobusu) pojechać prosto. Skąd wiadomo ile ten korek będzie trwał, w ruchu drogowym w każdej sekundzie zmienia się wiele rzeczy, na nagraniu nie zatamowałbym nikomu, ale chwilę potem mogło by do tego dojść

      Marcin KMarcin K6 miesięcy temu
  • Mocno się nie zgodzę ze stwierdzeniem "ten kierunkowskaz nie jest tu potrzebny" z momentu 9:15 - oczywiście że jest potrzebny ponieważ informuje że autobus rusza z przystanku. I zawsz e liepiej zamrugać i wstrzymać "uporczywych omijaczy" niż nie zamrugać i ruszyć z nienacka powodując (nie z winy autobusu) jakieś ryzyko. Są różne sytuacje z przystankami bez zatoczek i z oznaczeniami poziomymi na jezdni, także może spaść śnieg i oznaczenia przysłonić. Proszę rzucić okiem na zjazd z Ronda Mogilskiego na północ w Beliny-Prażmowskiego, jest tam długa zatoka z której autobusy włączają się do ruchu jadąc na wprost, notorycznie wymuszając pierwszeństwo i nie sygnalizując wyjazdu z zatoki.

    Andrzej WAndrzej W6 miesięcy temu
    • Dworak mówi o przepisach - nie wymagają tego. A że kierowca autobusu mignie, nie uważam za jakiś bład, do tego mieszający innym w rozpoznaniu co kierowca ma na mysli..

      smok wawelskismok wawelski6 miesięcy temu
  • Szanujmy wszyscy siebie nawzajem , kultury , kazdy jest człowiekiem chce dojechać do celu bez problemów . Sytuacja na alejach centrum krakowa , pus bas , przystanek i autobus wyprzedza inny autobus wbija na lewy pas zatrzymuje kierwoców i wbija spowrotem na buspas . Czy nie powinno być tak ze już jak jedzie bus pasem to niech jedzie do końca ?

    rObSoNrObSoN6 miesięcy temu
  • Podoba mi się rozwiązanie stosowane w Kanadzie na skrzyżowaniach równorzędnych. Z każdej strony na ulicach dojazdowych są znaki "STOP". Każdy dojeżdżając do tego skrzyżowania musi się zatrzymać. Pierwszeństwo przejazdu ma ten, który pierwszy dojechał do skrzyżowania. Zasada ta działa bardzo dobrze. Poza tym, nie widziałem wyprzedzania w mieście. Wszyscy jadą równym tempem i nie ma potrzeby wyprzedzania.

    Piotr PawlukiewiczPiotr Pawlukiewicz6 miesięcy temu
    • @PsychoMantisPL 4 way stop - w Polsce też jest takie skrzyżowanie..

      smok wawelskismok wawelski6 miesięcy temu
    • W USA to samo. All way Stop to się nazywa.

      PsychoMantisPLPsychoMantisPL6 miesięcy temu
  • Panie Marku na temat blokowania skrzyżowań ale przez autobusy krakowskiego MPK przy tandecie w stronę Limanowskiego. Jest jakiś przepis że owe autobusy mogą blokować skrzyżowania?

    bayou525bayou5256 miesięcy temu
    • Jest przepis, zrobić Buspas i problem się zakończy.

      Antonio de Santa AnnaAntonio de Santa Anna3 miesięcy temu
    • Jeżdżę tamtędy codziennie i niestety masz rację, częściej niż co 2. dzień trafiam na taką sytuację.

      PiotrPiotr6 miesięcy temu
    • Blokowanie skrzyżowań przez MPK jest tak nagminne ze juz znam niektórych specjalistów z twarzy jak im brawo biję

      gary011gary0116 miesięcy temu
  • 9:05 "Włączania się do ruchu nie sygnalizujemy" ? Od kiedy?

    krZ waskrZ was6 miesięcy temu
    • @Mały Książe , to jest metoda grzecznosciowa. Nie można wszystkiego traktowac tak ortodoksyjnie. Tak samo jak sekundniki przy zmianie swiateł na skrzyżowaniach - nie muszą być, a jednak coraz cześciej są.

      homopoeticus1homopoeticus16 miesięcy temu
    • @Marcin Berman właśnie dodałbym jeszcze pytanie "który kierunkowskaz sygnalizuje jazdę na wprost?"

      Mały KsiążeMały Książe6 miesięcy temu
    • @Grzegorz K. A jak ze strefy zamieszkania się włączasz w lewo bądź w prawo?

      krZ waskrZ was6 miesięcy temu
    • Nie. Od zawsze.

      Grzegorz K.Grzegorz K.6 miesięcy temu
  • 8:45 Panie Marku, uważam że jest Pan w błędzie. Oczywiście kierowca autobusu nie zmienia pasa ale kulturalnie sygnalizuje kierunkowskazem, że rusza. To pozwala nam kierowcom zrozumieć, że niekoniecznie należy go w takim momencie wyprzedzać.

    krZ waskrZ was6 miesięcy temu
    • @Marcin Berman No jasne, masz rację! Przecież czas wyprzedzania wcale się wtedy nie zmniejsza, a dystans przebyty na lewym pasie również :D

      krZ waskrZ was6 miesięcy temu
    • @Marcin Berman 1. autobus, 2. nie masz dwóch pasów w tym samym kierunku (przynajmniej na przykładzie na nagraniu), 3. podwójna ciągła, 4. kultura ustępowania autobusom

      Andrzej WAndrzej W6 miesięcy temu
  • Wszystko fajnie, zgoda, ale jedną rzecz muszę wyrzucić niektórym kierowcom autobusów miejskich. Mają oni zwyczaj stać na zatoce z włączonym lewym kierunkowskazem mimo że dopiero zaczęli obsługę pasażerów. Takie zachowanie powoduje frustracje u kierowców którzy się zatrzymują, chcąc wpuścić autobus a autobus stoi dalej i miga... czasem dopiero po chwili wyłącza kierunkowskaz kiedy orientuje się że jeszcze chwilę to potrwa. Zupełnie niepotrzebne i głupie zachowanie, szanowni kierowcy autobusów nie róbcie tego. CO prawda nie jest to nagminne aczkolwiek ja się na to łapę przynajmniej kilka razy w miesiącu i zapewne każdy z kierowców potwierdzi że nie cieszą go takie sytuacje.

    michalr22michalr226 miesięcy temu
    • Gdzie tak jest? Nigdy się nie spotkałem z tym, żeby kierowcy autobusów zatrzymując się na przystanku włączyli w tym momencie od razu lewy kierunkowskaz.

      Albert MaciaczykAlbert Maciaczyk6 miesięcy temu
  • Sytuacja z 3:20 jest bez podstawna. Dobrze jeżeli był by zakaz wjazdu na zablokowane skrzyżowanie wtedy bym się zgodził, ale tu takiego nie ma i inni kierowcy interpretują to jako uprzejmość.

    Olaf SadłowskiOlaf Sadłowski6 miesięcy temu
    • Wg mnie, chodzi o uczulenie kierowców, aby zwracali uwagę na takie rzeczy. Czy kierowca większego pojazdu nie wjechał na skrzyżowanie, bo chciał być uprzejmy, czy dlatego, że nie chciał go kompletnie zablokować?

      P. A.P. A.6 miesięcy temu
    • @Kraven ale te osobówki nie blokują skrzyżowania, więc sam bym się wcisnął

      Gonzo3553Gonzo35536 miesięcy temu
    • Wjazd na zablokowane skrzyżowanie jest wykroczeniem

      KravenKraven6 miesięcy temu
  • zobaczcie se co się dzieje w centrum katowic w godzinach szczytu, jak nie wjedziesz na skrzyżowanie mimo braku możliwości zjazdu to nie przejedziesz wcale

    noteknotek6 miesięcy temu
  • A na wsi jeśli nie ma lini oddzielającej jezdnie to mogę wyminąć autobus czy mam za nim czekać?

    Sabina LSabina L6 miesięcy temu
    • Nie. Zabrania przejeżdżania i najeżdżania na nią.

      Sir GryzliSir Gryzli6 miesięcy temu
    • Nawet jak masz podwójną ciągłą Autobus stoi to na podwójnej ciągłej możesz omijać stojący pojazd na podwójnej ciągłej czy nawet na pojedynczej ciągłej zabrania się tylko i wyłącznie wyprzedzania czyli pojazdu który się porusza

      M SM S6 miesięcy temu
    • @Sir Gryzli przepraszam. O to mi chodziło. Dziękuje.

      Sabina LSabina L6 miesięcy temu
    • Nie wyminąć, tylko ominąć. Tak, możesz.

      Sir GryzliSir Gryzli6 miesięcy temu
  • nie że toyota nie pomyślała tylko koniecznie chciał przejechać na zieloinym

    VlogVlog6 miesięcy temu
  • linia ciągła dotyczy wyprzedzania a nie omijania stojącego pojazdu

    VlogVlog6 miesięcy temu
    • @Beata KowalskaOgólnie. Ale jest wiele przypadków w kodeksie które są odstępstwem od art

      krZ waskrZ was6 miesięcy temu
    • @krZ was §86 ust. 5 rozporządzenia ws znaków i synałów drogowych: „ Znak P-4 "linia podwójna ciągła" rozdziela pasy ruchu o kierunkach przeciwnych i oznacza zakaz przejeżdżania przez tę linię i najeżdżania na nią”.

      Beata KowalskaBeata Kowalska6 miesięcy temu
    • @Beata Kowalska Nie ma czegoś takiego jak bezwzględny zakaz przekraczania linii ciągłej.

      krZ waskrZ was6 miesięcy temu
    • @Beata Kowalska absurd , gdy mamy uszkodzony pojazd to stoimy bo mamy ciągłą , gdy ktoś na ciągłej i na zakazie zostawi auto to stoimy i czekamy aż wróci albo aż się zapakuje bo w takim ceku został dostawczak ... bezsens

      VlogVlog6 miesięcy temu
    • Jeżeli pojazd stoi to go omijamy, a nie wymijamy. Co do linii, to jest bezwzględny zakaz przekraczania linii ciągłej.

      Beata KowalskaBeata Kowalska6 miesięcy temu
  • kierowca wyjeżdżając z zatoki włącza się do ruchu tak uczą teraz i od 3 lat jak jeżdżę więc osobówka ustępuje pierwszeństwa a ktoś kto go wpuści ustępuje mu , w niektórych miastach są nalepki na autobusy dziękuję , reszty nie ma , to się nie przepuszcza ... a co było kiedyś to nie wiem i jak się przepisy zmieniały

    VlogVlog6 miesięcy temu
    • Ty się słyszysz ?? Jak bredzisz?? O P-4, pierwszeństwie autobusu.. Kto cie uczył??

      smok wawelskismok wawelski6 miesięcy temu
  • 3,50-4,0 min ale jest ruch płynny , nie ma korku więc kierowca powinien ruszyć do przodu , a nie czekać on w tym momencie nie blokuje porusza się powoli i opuszcza skrzyżowanie, w dodatku zostawia takie miejsce jak by chciał ich przepuścić

    VlogVlog6 miesięcy temu
  • Tym razem nie zgadzam się, kierowca sygnalizując ruszanie z przystanku UŁATWIA życie innym kierowcom.

    Raweł PackRaweł Pack6 miesięcy temu
    • Dokładnie. To jest miły grzecznosciowy gest. Pan Marek to totalny ortodoks, ale nie oszukujmy się. Nikt nie jeździ w 100% idealnie.

      homopoeticus1homopoeticus16 miesięcy temu
  • 6:57 "gdzieś z Polski" :P

    zubek1988zubek19886 miesięcy temu
    • Dokładnie to jest Będzin

      borsuczekborsuczek6 miesięcy temu
  • 7.04 Grodziec Kopalnia

    Luj PolLuj Pol6 miesięcy temu
  • 8:50 - dokładnie, dość często widzę, jak kierowcy autobusów (w Warszawie) włączają kierunkowskaz, jak ruszają z przystanku, mimo że nie wyjeżdżają z zatoki i nie zmieniają pasa ruchu, co jest mylące szczególnie jeśli są np. 2 pasy ruchu w 1 kierunku i nie wiadomo czy autobus rzeczywiście chce zmienić pas na lewy czy po prostu błędnie "sygnalizuje" odjechanie z przystanku (i jazdę dalej prawym pasem).

    Hotel SpotterHotel Spotter6 miesięcy temu
  • Jest potrzebny w wielu przypadkach , np jak zaraz za przystankiem jest skręt w prawo i wtedy z daleka wiadomo czy go ominąć bo jeszcze stoi czy już rusza i trzeba mieścić się za nim . Tu akurat też bo wiadomo z daleka czy zdążymy ominąć bo stoi czy już nie ....to jak z kierunkowskazem na rondach....niby nie trzeba używać ale ja wolę dać innym znać co zamierzam zrobić i tym ułatwiać innym podejmowanie decyzji ....

    Kornik DrukarzKornik Drukarz6 miesięcy temu
    • Także uważam że sygnalizowanie zamiarów jest bezpieczniejsze, aczkolwiek nie zwalnia to z nauki cierpliwości pojazdów chcących na siłę ominąć autobus nie szacując sytuacji bo ja jadę i mi się spieszy.

      Premier KingPremier King6 miesięcy temu
  • Kierunkowskaz przy włączaniu się do ruchu przy braku zatoczki jest z uprzejmości mile widziany i niech tak pozostanie...

    SzelestSzelest6 miesięcy temu
    • @Marcin Berman Bzdury gadasz, zaprzeczasz sam sobie. Właśnie po to ten kierunkowskaz, by innych poinformować.

      krZ waskrZ was6 miesięcy temu
    • Dokładnie. Wtedy wiemy, czy omijać, czy jednak odpuścić.

      krZ waskrZ was6 miesięcy temu
    • no chyba że są np. dwa pasy ruchu w 1 kierunku, bo wtedy nie wiadomo co kierowca autobusu sygnalizuje...

      Hotel SpotterHotel Spotter6 miesięcy temu
  • Bez paniki, Yaris spokojnie zdążył. Bez spinania d...

    SzelestSzelest6 miesięcy temu
    • Tak jak Pan Marek powiedział - to było na granicy wymuszenia, można się kłócić, ALE ta prędkość! Zero czasu na reakcję... 🙄

      TransporTVTransporTV6 miesięcy temu
  • Tak się zastanawiam, w jaki sposób mylące jest użycie przez autobus kierunkowskazu, gdy rusza z przystanku, nie zmieniając w istocie pasa ruchu. Nie chcę twierdzić, że jest to dobre, czy złe, po prostu się zastanawiam, czy ktoś na prawdę pomyśli sobie "kurde, co on robi, zabrał pasażerów, a teraz skręci w krzaki?"? No i kolejne rozważanie. Czy większe niebezpieczeństwo spowoduje włączając kierunkowskaz, czy też bez sygnalizowania ruszając, w tym samym momencie gdy inny kierowca podejmie manewr omijania, który nagle zamieni się w wyprzedzanie. Czy wtedy nie będzie większego zaskoczenia? Czy nie wydłuży to drogi potrzebnej na wykonanie manewru, czego kierowca mógł się nie spodziewać? EDIT: Dodam jeszcze, że rozważam tę konkretną sytuację, gdzie jest możliwość ominięcia takiego autobusu, absolutnie zgadzając na przykład z Gohan, mówiącym (mówiącą?) nieco niżej o takim użyciu na buspasie, gdzie faktycznie jest to bezzasadne i mylące. Analogicznie więc nie widzę sensu włączania kierunkowskazu, gdy jest więcej niż jeden pas ruchu w danym kierunku, bo tam faktycznie nikogo o niczym nie informuję, poza wprowadzaniem w błąd. Kto ma mnie ominąć, zrobi to drugim pasem i ma w nosie czy w tym czasie ruszę, czy nie. Prowadzenie pojazdów nie jest zero-jedynkowe, a nasze przepisy niestety nie zawsze jasne, czasem nieporuszające ważnych kwestii, a innym razem wzajemnie wykluczające.

    v0jciechv0jciech6 miesięcy temu
    • @Hotel Spotter TL:DR Dokładnie to napisałem pod koniec mojego przydługiego komentarza. ;)

      v0jciechv0jciech6 miesięcy temu
    • Jak są dwa pasy ruchu w 1 kierunku to jest to mylące.

      Hotel SpotterHotel Spotter6 miesięcy temu
  • Ja bym jeszcze dodał że jak ktoś wpuszcza z zatoki autobus miło jak mrugnie światłami, wtedy sprawniej to idzie bo kierowcy autobusu nie zawsze łatwo odczytać intencje kierowcy. Są tacy co jak widzą kierunkowskaz autobusu to przyspieszają.

    bioly_murzynbioly_murzyn6 miesięcy temu
  • 6:54 ogólnie nie powinno być takich przystanków . Za dużo jest miejsc szczególnie na obrzeżach miast gdzie przystanki autobusowe są umieszczane przed przejściami lub skrzyżowaniami oraz brak zatoczki. Powoduje to niebotyczne korki za jadącym autobusem. Dla usprawnienia i bezpieczeństwa ruchu powinno się dbać aby w jak najwięcej miejscach były zatoczki.

    msalchemik89msalchemik896 miesięcy temu
    • @Marcin Berman projektowane na mały ruch 30 lat temu te ulice wszystkie były

      John Paul IIIJohn Paul III6 miesięcy temu
  • Potrzebny jest jeszcze jeden odcinek wyjaśniający sytuację z autobusami i kiedy używać kierunkowskazów przy włączaniu się do ruchu. Sekcja komentarzy budzi grozę, że tylu ludzi jest kierowcami!!

    paswoord1paswoord16 miesięcy temu
  • Rowerzysta ma tą wiedze że udostępnił kierocy autobusu wyjazd z zatoki. Kierowcy samochodów nie uznali rowerzysty za uczestnika ruchu. Tak mam jak jadę motorowerem. Nie raz przepuszczam a obok mnie przejeżdzaja z impetem. Kierowcy pasuje do poduszki poczytać kodeks drogowy. Plaga juz nie niedzielnych kierowców tylko takich którzy jak twierdzą pracują samochodem, nie umieją jeżdzić. Czy parkowanie przed przejsciami dla pieszych na awaryjnych kolejna zmora.

    Beautiful corsetsBeautiful corsets6 miesięcy temu
    • @Kamil Art Ogólnie dramat, powinny być społeczne zatrzymania takich kierujących i odawani być w ręce Policji, podobnie jak tych po alkoholu czy środkach odurzających. To co się dzieje na autostradach czy "S" jest dramatem do potęgi. Ci sami ludzie prawdopodobnie robia te numery w miastach i wsiach.

      Beautiful corsetsBeautiful corsets6 miesięcy temu
    • To bardzo czesto sie zdarza, szczegolnie jak puszczam pieszych.

      Kamil ArtKamil Art6 miesięcy temu
  • Ten kierunkowskaz przy ruszeniu jest bardzo mylący, kiedy są buspasy. Ja nie znam całej infrastruktury, żeby wiedzieć kiedy taki buspas się kończy. I są przypadki, że autobus się zatrzymuje na przystanku na buspasie, rusza, daje kierunek w lewo, bo się buspas kończy. Ja jadąc wtedy na pasie prawym, zwalniam i go wpuszczam. A kiedy daje taki kierunkowskaz ruszając z buspasa, który się nie konczy, ja też zwalniam, bo nie wiem czy wyjeżdża z przystanku, a dalej jest buspas, czy właśnie będzie wjeżdżał na mój pas, bo buspas się kończy.

    GohanGohan6 miesięcy temu
  • Błagam, jeżeli włączenie kierunku że odjeżdża ma być napiętnowane, a są miejsca gdzie nie ma zatoki, na ma linii (a więc i podwójnej ciągłej) oraz pasów to upłynnijmy ruch drogowy. Nie ma kierunku (lub miga prawy) jak wolne jadę omijajac busa. Włącza lewy grzecznie staję. Takie to miłe :).

    Łukasz Gr.Łukasz Gr.6 miesięcy temu
  • 5:55 Ja się zawsze zastanawiam dlaczego kierowcy autobusów mi dziękują, gdy ich wpuszczam, przecież to mój obowiązek.

    push3kpropush3kpro6 miesięcy temu
    • Ponieważ w naszej drogowej "Afryce dzikiej" zwyczajową reakcją na widok włączającego do ruchu z zatoki autobusu jest wciśnięcie gazu, a nie jego puszczenie (co często wystarczy, by autobus mógł się włączyć, a my pojechać dalej, bez używania hamulca.). Trzeba więc połechtać tego robiącego dobrze, by nie pomyślał w końcu "co ja mam z tego wpuszczania? Tamten już pojechał daleko, daleko i stoi na następnych światłach, a ja dopiero do niego dojeżdżam i jestem dwa auta za nim, więcej nikogo nie wpuszczę." :)

      v0jciechv0jciech6 miesięcy temu
  • Uważam , że takie włączenie kierunku pozwala ocenić lepiej sytuacje . Przecież nie widzmy co jest przed autobusem czy stoi autobus bo jest korek czy pasażerowie już wsiedli. Poza tym jak widze kierunek to na przykład rezygnuje z wyprzedzania bo może nie wsytarczyć czasu i miejsca.

    Rafal StachowiczRafal Stachowicz6 miesięcy temu
    • @krZ was Co co? Po co wprowadzać zachowanie sprzeczne z obowiązującym prawem skodyfikowanym oraz nie mające umocowania w prawie zwyczajowym? W którą stronę skręca autobus ruszający prosto?

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko6 miesięcy temu
    • @Piotr Pilinko CO???

      krZ waskrZ was6 miesięcy temu
    • @krZ was A mruga przednim kierunkowskazem?

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko6 miesięcy temu
    • @Piotr Pilinko Może i jest błedem w świetle prawa ale pozwala kierowcom z tyłu zrozumieć, żą autobus rusza.

      krZ waskrZ was6 miesięcy temu
    • ja optowałbym za tym, aby kierowcy mieli cały czas włączony prawy kierunkowskaz stojąc na przystanku, a jak chcą ruszyć to go wyłączają. Wtedy wszystko było by jasne

      Adrian LatoAdrian Lato6 miesięcy temu
  • Nie wiedziałem, że włączania się do ruchu nie sygnalizujemy. Dzięki za info.

    Piotr WilkPiotr Wilk6 miesięcy temu
    • Jeżeli wyjeżdżasz z drogi gruntowej/obiektu przydrożnego i jedziesz na wprost (bo tak prowadzi Cię trasa) to jak chcesz zasygnalizować włączenie się do ruchu? Lewy kierunkowskaz? Prawy? Kodeks drogowy do przeczytania i zrozumienia. Przepisy się kłaniają. Aż strach, że tyle jeździ kierowców po naszych polskich drogach.

      paswoord1paswoord16 miesięcy temu
  • 7:03 co za debil tak projektuje przystanki? przystanków nie powinno byc wogole w odoległosci minimum 10m od przejscia dla pieszych, organizator powinien odpowiadać za to zabrania się zatrzymywania jakich kolwiek pojazdów 10 m przed przejsciem dla pieszych

    Choobo flexChoobo flex6 miesięcy temu
  • Co do wyjazdu z zatoki to przepisy zostały zmienione, kiedyś było inaczej obszar zabudowany i niezabudowany były odrębne. Teraz jest równouprawnienie w tych obszarach przy wyjeździe z zatoki. Zapraszam do Zabrza dokładnie na zaborze przystanek wolności. Przejście podwójna ciągła światła i mijają na potęgę autobus i jeszcze potrafią trąbić.

    st4lk134 Damianst4lk134 Damian6 miesięcy temu
    • @smok wawelski poczytaj dokładnie. Nie ma tam wzmianki w ogóle. Chyba Ty nie jesteś do uczony. Takie przepisy były 3 lata temu.

      st4lk134 Damianst4lk134 Damian6 miesięcy temu
    • Kto i kiedy zmienił art. 18?? Bredzisz czlowiecze.. obowiazek wypuszczenia autobusu z zatoki jest tylko w OZ..

      smok wawelskismok wawelski6 miesięcy temu
  • Niech pan kierowca autobusu z Gdańska pochwali się jak szybko przejeżdża przez przejścia dla pieszych. Progi zwalniające są zrobione w taki sposób, żeby autobus nie podskakiwał i niestety kierowcy autobusów w Gdańsku nawet nie zwalniają przed takim progiem. Nie raz miałem taką sytuację na przejściu dla pieszych na Hynka jak się idzie od skm. Nawet nie zwalniają przed przejściem, a gdzie tu mówić o przepuszczeniu pieszego. Proponuję zacząć od swoich ziomków, a potem czepiać się innych.

    Jacek PolańskiJacek Polański6 miesięcy temu
PLworld