Jedź bezpiecznie odc. 814 (mnogość wykroczeń)

3 paź 2020
37 973 wyświetleń

Komentarze
  • Przepisy są ok, ale ich egzekwowanie... policja drogowa nie ma bladego pojęcia o tym, jak to trzeba zrobić, co widać na każdym kroku...

    NommaD79NommaD7916 dni temu
  • Nie potrafią do 50 zwolnić, to ograniczenie 30 i podwyższyć przejścia lub progi zwalniające

    NeativNeativMiesiąc temu
  • W 4:00 minucie filmu widać nie oznakowany srebrny Ford Mondeo z radarem w atrapie chłodnicy???

    niejakipanniejakipanMiesiąc temu
  • Marku przyjedź do Warszawy tu nie tylko ręce opadają burza mózgów 🤔😳

    Dontomas WarszawaDontomas Warszawa2 miesięcy temu
  • ten rowerzysta to chyba pomarańczowe miał

    damian kempadamian kempa4 miesięcy temu
  • Czy można kierowcę tego Passata i Hondy zgłosić na Policję? Czy Redakcja może to zrobić?

    CebulaAndrzejCebulaAndrzej4 miesięcy temu
    • Dużo zachodu. Próbowałem, można przez email, ale trzeba się fatygować na komisariat aby złożyć zeznania jako świadek.

      Damian NowakDamian Nowak4 miesięcy temu
  • Wielce szanowny Panie Dworak! Myślę, że odnośnie rowerzysty, i Pan i rowerzysta jesteście w głębokim błędzie. Jadąc ulicą Starowiślną od Wisły stoi jak byk znak ustąp pierwszeństwa przejazdu dotyczącym jak mniemam i samochodów, i tramwajów i rowerzystów. Chyba, że w jednej z ustaw kowidowych zostało zapisane, że rower ma bezwzględne pierwszeństwo przed wszystkimi i zawsze i poza takim zapisem żadne inne go nie obowiązują, albo została zmieniona hierarchia ważności znaków i sygnałów drogowych.

    Al CaponeAl Capone4 miesięcy temu
    • Zaznaczam, że nie pamiętam obecnego oznakowania na skrzyżowania Dietla-Starowiślna, ale nawet jeżeli tak jest rzeczywiście, to powyższe nie zmienia faktu, że kierowca Range Rovera powinien się udać na badania okulistyczne, bo chyba ostatnio wzrok mu się pogorszył, skoro nie zaważył rowerzysty przejeżdżającego przez przejazd rowerowy.

      pawel miszczykpawel miszczyk4 miesięcy temu
  • Mam nadzieję, że wszyscy „bohaterowie” odcinka stracili prawo jazdy albo stracą w najbliższej przyszłości

    Emil O.Emil O.4 miesięcy temu
  • Nie wozimy sie lewym pasem... nigdy... nawet na zakopiance gdzie jest 50. Od szeryfowania jest Policja. Nie egzaltujemy sie tym ze ktos nam zajechal w miescie droge bo zawsze trzeba miec bufor na czyjes pomylki. Nie wybieramy sobie wewnetrznego pasa na rondzie do zjazdu z niego bo prosimy sie o klopoty... ABC poruszania sie po drodze.

    Podunk ManPodunk Man4 miesięcy temu
    • Idiotyczne ABC. Może jeszcze: Nie jeździjmy autem bo to powoduje sytuacje niebezpieczne.

      Piotrek BPiotrek B4 miesięcy temu
    • "Nie wozimy sie lewym pasem... nigdy... nawet na zakopiance gdzie jest 50". Rozwiń bo nie wiem co masz na myśli.

      Coliber112Coliber1124 miesięcy temu
  • Są na zakopiance miejsca, gdzie właściwsza by była sygnalizacja wzbudzana (przyciski dla pieszych chociażby) zamiast ograniczenia do 50. Ale byłoby drożej, a bezpieczeństwo ruchu (w tym pieszych) decydentów mało obchodzi

    Janusz LepionkoJanusz Lepionko4 miesięcy temu
    • Tak jest na drogach wyjazdowych z Warszawy i chyba się sprawdza

      p0358p03584 miesięcy temu
  • Bo rowerzysta jest głupi i tyle oni dadzą się przejechać mimo że mogą uniknąć kolizji ale dadzą się przyjechać i będę mówić że oni mieli pierwszeństwo

    MartinoMartino4 miesięcy temu
  • Póki nie Będzie wysokich kar za wykorzenia to tak się będzie działo oczywiście że jak będą wysokie kary to wykorczenia też będą ale nie w takiej ilości jak teraz, po drugie dlaczego te filmy nie trafiają na policję i policja nie kara i odbiera prawa jazdy bo za nie które wykroczeń ja zabierałbym prawo jazdy i koniec kropka

    MartinoMartino4 miesięcy temu
  • Dla mnie to trochę kuriozalne jest czepianie się wcześniejszego wjechania na skrzyżowanie kuriera. Nagrywający specjalnie przyspieszył. Zachowanie naganne nagrywającego.

    Mistrz odcinyMistrz odciny4 miesięcy temu
    • Zart czy poważnie?

      Jan TwardyJan Twardy4 miesięcy temu
  • Nie chcę nic mówić ale prawy pas należy do jazdy gdy się nie wyprzedza, nie lewy. Dla mnie hipokryzja.

    Mistrz odcinyMistrz odciny4 miesięcy temu
  • Może czas zrobić z Zakopianki drogę z przejściami na ulicą i bez kolizyjnych wjazdów/skrzyżowań? Nie chcę bronić ludzi łamiących przepisy, ale skoro to ma być dobra, ułatwiająca jazdę dla turystów do Zakopanego i miejscowości które występują po drodze, to trzeba ją zmodernizować.

    GibsonekGibsonek4 miesięcy temu
  • 5:05 i ani słowa o tym, że kamerkowiec przykleił się do lewego. 2 samochody zdążyły wyprzedzić z prawej a ta sierota kiśnie na lewym.

    Daniel WrotnyDaniel Wrotny4 miesięcy temu
    • Jak to nie jest żart to podziwiam wyparcie i brak umiejętności przyswajania informacji

      KenjiroPLKenjiroPL4 miesięcy temu
    • Jazda samochodem to nie tylko "bo w Polsce jest prawstronny ruch" to też znaki drogowe. taka Okrągłą tablica z cyframi, to ograniczenie prędkości, i oznakowanie poziome, te białe paski, to przejście dla pieszych. Czy się wyprzeda na przejściu dla pieszych? Nie. + jeszcze kontekst że nie może wrócić na prawym pasie gdyż już mu wyprzedzają inni kierowcy.

      Iskander67Iskander674 miesięcy temu
    • Pokaż mi w którym momencie mógł zmienić pas na prawy.

      Apache AApache A4 miesięcy temu
    • Według mnie nie miał możliwości zjechania na prawy pas. Zaraz po wyprzedzaniu były znaki ograniczające prędkość więc zwolnil. W tym momencie miał jeszcze za małą odległość od tego samochodu wyprzedzanego na prawym pasie. Widać jak szybko zresztą go dogonił. Potem cały czas ktoś go z prawej brał.

      Bartłomiej RokickiBartłomiej Rokicki4 miesięcy temu
    • Ciśnie zgodnie z przepisami, gdy wyprzedził zobaczył ograniczenie do 70, zwolnił ale miszcze z prawej dalej cisnęli do dechy, jak miał wrócić na prawy pas, następnie ograniczenie do 50. Miszcze mają w dupie przepisy i cisną ile fabryka dała a tam pasy, srasy i gnające kutasy. Zakopianka to szeroka szosa a nie autostrada a jazda nią to nie gra. Masz jedno życie!

      errata Zdenekerrata Zdenek4 miesięcy temu
  • I takie dzbany potem dają łapki w dół! :/

    Tomasz SmaglińskiTomasz Smagliński4 miesięcy temu
  • Za mało policjantów, radarów, patroli, itd. I przez to tak jest. Ja znam kilka (dosłownie kilka) miejsc w Krakowie, gdzie zawsze stoi policja. A poza Krakowem, na krajówkach i wojewódzkich, nie kojarzę takich miejsc. Więc jak kierowcy mają się stosować do przepisów? Oni mają wyobraźnię pozytywną - nic się nie stanie, bo mi się nic nie może stać, bo ja mam refleks, dobry samochód, itp. A statystyki policyjne mówią co innego. No ale to innym się wypadki zdarzają, nie mi... Takie to jest myślenie. Jak jadę Kapelanką przepisowe 50 km/h (+/- 2-3 kmh), to jakieś 90% samochodów mnie wyprzedza. Podobnie jest na odcinku Grota-Roweckiego między Norymberską i Kobierzyńską (w stronę Kobierzyńskiej), albo też na odcinku od Bobrzyńskiego/Chmieleniec do Czerwonych Maków. A tam już były niebezpieczne sytuacje z pieszymi (często z winy pieszych, ale kierowcy mogliby jechać wolniej tak czy inaczej, no chyba że chcą kogoś wysłać do szpitala lub kostnicy - wina nie jest ważna, ważny jest efekt). No ale przecież.. wracając trochę wyżej w moim wywodzie.. mi się to nie zdarzy, mi pieszy nie wybiegnie.. itd.

    ArekS RocksArekS Rocks4 miesięcy temu
    • Najlepiej postawić radiowóz na stella,jasnogórskiej lub na łowińskiego

      Kuba NowakKuba Nowak4 miesięcy temu
  • 05:09 Ale bajki. Jeśli ktoś twierdzi że po wyprzedzeniu nie miał miejsca na zjechanie na prawy pas to raczej nie powinien siadać za kierownicę. Swoją drogą ciekawe jak jeździ w mieście jeśli potrzebuje tyle miejsca na zmianę pasa.

    RafalRafal4 miesięcy temu
    • @Apache A Jasne xD Nie wiem czy wiesz ale niektórzy czasem mają okazje zobaczyć tą przepisową jazdę w Niemczech xD

      RafalRafal4 miesięcy temu
    • @Rafal Nadal nie rozumiesz, ale mniejsza. W Niemczech przepisowa jazda jest normalnością, w Polsce jak to w Polsce. Taki obraz wasz Polacy.

      Apache AApache A4 miesięcy temu
    • @Apache A "tusz" za nim nie było ale ok wiem że każdy mierzy innych swoją miarą więc możesz uważać że Mitsubishi złośliwie go blokowało. Nie no jeśli robił to dla dobra innych to jasne że miał rację. Jutro zaparkuj na wjeździe do jakiegoś garażu podziemnego żeby ludzie nie wyjechali bo przecież jeszcze zginą w jakimś wypadku.

      RafalRafal4 miesięcy temu
    • @Rafal Ale wiesz, że jeśli Mitsubishi było tuż za nim, to też nie mógł zmienić pasa ruchu. Z resztą, jakby zmienił pas ruchu to Honda, a na pewno Skoda wyprzedzałaby na przejściu dla pieszych.

      Apache AApache A4 miesięcy temu
    • @Apache A No jak ty nie widzisz na filmie kiedy Mitsubishi pojawiło się po jego prawej stronie to już tylko twój problem.

      RafalRafal4 miesięcy temu
  • 8:17 Panie Marianie gdyby cechowała Pana wysoka kultura jazdy to nie przejąłby się Pan tą sytuacją. Mnie się wydaje, że Pan przyspieszył, żeby tylko "ukarać" skręcającego w lewo. Założę się, że nie omieszkał Pan klaksonem wyrazić swojej złości.

    Rafal KrawczyqRafal Krawczyq4 miesięcy temu
    • Też tak jeżdżę i szczerze lubię jak ktoś jeździ tak na granicy wymuszenia i też zwalniam bo widać że kierowca jest ogarniety i umiw się włączyć do ruchu a nie czeka jak pizda

      MrMaxi8810MrMaxi88104 miesięcy temu
  • A ten rowrzysta to miał pierwszeństwo?

    Eryk ArtmamEryk Artmam4 miesięcy temu
    • @Skręć W Lewo Już pisałem wyżej, że przejazd rowerowy to szczególny przypadek przecięcia się kierunków ruchu, więc nie należy odwoływać się do art. 25. Zgadza się, przepis mówi o pierwszeństwie przejazdu rowerzysty znajdującego się na przejeździe. Z tego należy wnioskować, że jak rowerzysta wjedzie na przejazd, a pojazd na jezdni był metr przed przejazdem to kierowca naruszy prawo nie ustępując pierwszeństwa rowerzyście. Zwracam uwagę, że pierwszeństwo przejazdu przez rondo jest uregulowane w podobny sposób, gdyż § 36. rozporządzenia o znakach także mówi o kierującym znajdującym się na skrzyżowaniu, a nie dojeżdżającym do niego.

      mrJoemrJoe4 miesięcy temu
    • @Eryk Artmam Ale skąd miałyby się wziąć znaki pierwszeństwa na przejeździe dla rowerzystów? Na przejściach dla pieszych jakieś widziałeś?

      Łukasz BieńŁukasz Bień4 miesięcy temu
    • @Eryk Artmam Lex specialis derogat legi generali

      mrJoemrJoe4 miesięcy temu
    • @mrJoe Nie rządzi się innymi prawami. To znaki pierwszeństwa lub ich brak definiują kto ma przed kim jechać.

      Eryk ArtmamEryk Artmam4 miesięcy temu
    • @Eryk Artmam Bzdura. Przejazd rowerowy rządzi się swoimi prawami. Jest to prawo bardziej szczegółowe niż ogólne zasady pierwszeństwa na skrzyżowaniu. Kiedyś istniał przepis, który zabraniał wjazdu na przejazd rowerowy bezpośrednio pod nadjeżdżający pojazd, tak jak inny przepis zabrania wejścia pieszemu na pasy bezpośrednio pod jadący pojazd. Gdyby i ten przepis anulować, to de facto pieszy miałby możliwość wchodzenia na przejście niemal zawsze.

      mrJoemrJoe4 miesięcy temu
  • To żadni kierowcy tylko najzwyklejsi bandyci za kierownicą.

    Marek KaminskiMarek Kaminski4 miesięcy temu
  • 7:15 ja bym nie hamował ... niech puntowiec płaci

    Paweł Krzysztof KołodziejPaweł Krzysztof Kołodziej4 miesięcy temu
    • @Przesterowany To jest oszustwo ubezpieczeniowe. Miedzy innymi przez ludzi ktorzy sie tak zachowuja i wyludzaja odszkodowania te ciagle drozeja, bo to by nie bylo na koszt kierowcy punciaka tylko na koszt jego ubezpieczyciela. Zgodnie z prawem nalezy zrobic wszystko aby kolizji uniknac, nawet jesli ktos inny lamie jakis przepis.

      SergioSergio4 miesięcy temu
    • I bys mial bite auto i stracony czas, no rewelacyjne rozwiazanie. :)

      SergioSergio4 miesięcy temu
  • Popełniają wykroczenia bo mogą. Bo państwo ma to gdzieś i nic z tym nie robi.

    Paweł Krzysztof KołodziejPaweł Krzysztof Kołodziej4 miesięcy temu
  • Tym wyprzedzającym zabrać prawko i wysłać na ponowny kurs. Do tego powinien być mandat z 5 tys. zł

    BarthBarth4 miesięcy temu
  • Pilotazowy projekt: przez rok nie dawac mandatow tylko zabierac Prawka na 3 miesiace i Krakow bez korkow!

    TheSzummTheSzumm4 miesięcy temu
    • @Piotr Wilk Wiesz może, jakie są kary za recydywę jazdy bez uprawnień?

      Janusz LepionkoJanusz Lepionko4 miesięcy temu
    • Spoiler alert - będą jeździć bez prawa jazdy.

      Piotr WilkPiotr Wilk4 miesięcy temu
  • Policja nie karze nie łapie wiec kierowcy czują się bezkarni

    BYKUBYKU4 miesięcy temu
    • @BHP Prywatny za każdym razem gdy proszę policję o reakcję słyszę : "panie, żeby tylko takie wykroczenia były..."

      Paweł Krzysztof KołodziejPaweł Krzysztof Kołodziej4 miesięcy temu
    • Polica łapie, karze i zabiera prawka, ale to sądy są zbyt pobłażliwe, A my kierowcy często ostrzegamy piratów drogowych, nietrzeźwych mrugając światłami czy w inny sposób przed patrolami Policji !!

      BHP PrywatnyBHP Prywatny4 miesięcy temu
  • Mate quo vadis?

    du_gidu_gi4 miesięcy temu
  • Jak kolega wyprzedził na zakopiance to mógł zmienić pas na prawy... Tak jechał płynnie że wyprzedzany gość go wyprzedził mając poniżej dozwolonej prędkości 😁

    Łukasz BŁukasz B4 miesięcy temu
  • Mandaty powinny być tak z 10x wyższe. Wtedy może by niektórzy się hamowali.

    MiscyfionMiscyfion4 miesięcy temu
    • Najpierw popraw ściągalność, potem zastanów się kto będzie te mandaty wystawiał.

      Apache AApache A4 miesięcy temu
    • @Piotr Kaczyński mi sie wydaje że tylko kary p[owiązane z ubezpieceniem by coś dały, jakby komuś skoczyło roczne oc z 1000 na 2 lbo 3 to by jeździł spokojnie jak trusia

      luk kloluk klo4 miesięcy temu
    • Tylko wysokie mandaty mogą coś zmienić . Punkty karne powiązane z ubezpieczeniem

      K BK B4 miesięcy temu
    • @luk klo kierowcy będą bardziej uważać..a przez to będzie mniej mandatów i mniej z nich kasy..kary mają zachęcać do łamania przepisów a kierowcy mają chętnie je płacić🙂

      Piotr KaczyńskiPiotr Kaczyński4 miesięcy temu
    • @Piotr Kaczyński dlaczego większe mandaty to mniej wystawionych?

      luk kloluk klo4 miesięcy temu
  • Niestety ale u nas są bardzo tanie mandaty. Trochę podcinam gałąź na której również siedzę ale moim zdaniem wyższe mandaty x2 a nawet x3 spowodowałby odrobinę zastanowienia u niektórych kierowców 🤷‍♂️.

    Michał Badziu881Michał Badziu8814 miesięcy temu
    • @rafau Owszem wykłócają się, gdyż przy niskiej nieuchronności kary, nie traktują mandatu jako słusznej kary a jako pech przez który tracą w pieniądze, więc chcą ich stracić jak najmniej. Jak widziałeś ryzyko wysokiego mandatu na Słowacji nie ostudziło naszych wyścigowców od urządzania wyścigów na słowackich drogach. A ryzyko więzienia i to wysokie ryzyko, odstraszyło ich od podobnych zabaw jak mieli zloty w Szwajcarii czy Niderlandach. Owszem kary finansowe za rażące naruszenia przepisów również powinny być dotkliwe, ale tego nie osiągniemy podnosząc obecny taryfikator i niewiele to da jeśli nie zostanie podniesiona skuteczność wykrywania tych wykroczeń. I same finanse to zawsze będzie za mało, co być może trudno jest zrozumieć osobom mało zarabiającym.

      raf1ksraf1ks4 miesięcy temu
    • Przy okazji budżet państwa w tych trudnych czasach zostałby wzmocniony. Czyli dwie pieczenie na jednym ogniu - poprawa bezpieczeństwa i kasa. Jestem ogromnym zwolennikiem podniesienia mandatów. Nic tak nie boli jak przetrzepanie portfela.Proszę zobaczyć jak w programach typu Stop drogówka ludzie nawet w luksusowych samochodach wykłócają się o jakieś 300 złotych. I tylko pomyśleć co by było gdyby podnieść kary o jakieś x 3?

      rafaurafau4 miesięcy temu
    • U niektórych, ale to nie jest rozwiązanie problemu. Ważniejsza jest nieuchronność kary, a także skuteczne eliminowanie z ruchu tych co się do niego nie nadają. Skuteczny system punktów karnych oraz upowszechnienie odcinkowych pomiarów, nieoznakowane fotoradary, dalmierze laserowe w cywilnych radiowozach. Trzeba zacząć też w końcu korzystać z miejskiego monitoringu do karania wykroczeń.

      raf1ksraf1ks4 miesięcy temu
  • Pani Beato - polecam mniej solarium, samoopalacza czy co tam Pani używa ;)

    spawacztwbspawacztwb4 miesięcy temu
    • To je mejkap, zoba ze szyjna normalna.

      lulu4 miesięcy temu
  • Sprawa "zakopianki" między Krakowem a Myślenicami jest do rozwiązania w bardzo prosty, choć bolesny sposób: odcinkowe pomiary prędkości. Szkoda, że nasze kartonowe państwo nie dorosło do takich kompleksowych rozwiązań, co pokazała kontrola Najwyższej Izby Kontroli z 2019 r. (raport warty przeczytania - obraz porażki "naszego" ministra Adamczyka i podległych mu urzędów).

    Wiesław MurzynowskiWiesław Murzynowski4 miesięcy temu
    • @PsychoMantisPL postęp nie zawsze jest dobry. Nie widzisz co za burdel się dzieje teraz , problem pokolenia gimbazjum 🤨

      Hfyug HfyuhHfyug Hfyuh4 miesięcy temu
    • @Hfyug Hfyuh ja widzę że ktoś tu został w głębokim XX wieku z poglądami i świadomością :) teraz mamy XXI i nawet w samochodowym kraju jakim jest USA następują zmiany mające na celu uspokojenie ruchu i zwiększenie bezpieczeństwa.

      PsychoMantisPLPsychoMantisPL4 miesięcy temu
    • @raf1ks Gier w to nie mieszajmy. ;) Sam jestem graczem i jeżdżę normalnie. ;) A co do wysokości mandatów, to się troszkę nie zgodzę. Musi być i wysoki mandat i nieuchronność kary. Fajnie się to spisuje chyba w Skandynawii, gdzie mandat zależy od zarobków. Poza tym idioci zawsze na drogach będą. Trzeba zminimalizować ich ilość. A wysoki mandat podziała na niejednego. Myślę, że w jednym się na pewno zgodzimy. Trzeba coś zrobić, a u nas nie robi się z tym nic.

      RaissonRaisson4 miesięcy temu
    • @raf1ks dobrze , idź pan spać panie specjalista.

      Hfyug HfyuhHfyug Hfyuh4 miesięcy temu
    • @Hfyug Hfyuh I znów nie trafiłeś panie pirat drogowy. Nie jestem urzędnikiem. Co więcej pracowałem nawet swego czasu jako przedstawiciel handlowy czy kierownik regionalny. Nie używałem CB ani żadnych aplikacji i mandatów też nie dostawałem i zdążałem wszędzie na czas, pomimo że w miarę się do przepisów stosowałem. A obecnie jeżdżę hybrydą ze skrzynią CVT, która Ciebie by zapewne do szalu doprowadziła. Tak przy okazji polecam kiedyś spróbować na takiej szutrowej drodze między drzewami. Zobaczymy czy również będziesz w ten sam sposób oceniał prędkość bezpieczną co na zakopiance czy jednak mając świadomość że drzewa po boku z drogi Tobie nie zejdą w razie jak coś pójdzie nie tak, już taki chojrak nie będziesz.

      raf1ksraf1ks4 miesięcy temu
  • ten w pasiaku to potencjalny morderca - takim piratom prawko zabierać dożywotnio i karać konfiskatą pojazdu jeśli mimo to będą się poruszać

    HAL 9000HAL 90004 miesięcy temu
  • 2:06 USIŁOWANIE ZABÓJSTWA! 3:20, 3:38 BANDYCI 5:40 ŚWIRA do więzienia! Brak wiedzy oraz odpowiedniego stroju do jazdy jednośladem!

    młody kierowcamłody kierowca4 miesięcy temu
  • panie Pawle rowerzysto zawsze walicie w samochody to normalne :p

    Peliko PelePeliko Pele4 miesięcy temu
    • a kto ma pierwszeństwo?

      PiotrPiotr4 miesięcy temu
  • mam nadzieje że wszystkie te filmiki trafiły na policje i ci pseudo kierowcy zostali ukarani

    miras2190miras21904 miesięcy temu
  • W GZM jest to samo, od covida chyba nawet gorzej, bo jak się mistrzowie kierownicy dowiedzieli, że policemani z drogówki kontrolują teraz ofiary kwarantanny, to im wszelkie hamulce puściły. Ciekawe tylko, że jak się jedzie A1 do Czech, to nagle od granicy polaczki pokornieją i nawet lewym pasem jadą 110 jak jest znak, przypadek?

    MarcinMarcin4 miesięcy temu
  • Sytuacja z 2:06, ewidentnie Janusz spieszył się na "promkę w biedronce", a w ogóle to "wina nagrywającego" 😁 Oczywiście żart

    marcin mmarcin m4 miesięcy temu
  • Standardowe tlumaczenia "polskich mistszuf kierofnicy", : - a przecież tam nie było policji, więc mogłem tak jechać. - znaki są dla frajerów (frajer - kierowca jadący/próbujacy jechać zgodnie z przepisami rd) - kamerkowicze konfidenci, - no i najlepsze "jeżdżę szybko, ale bezpiecznie". - aha i jeszcze, że rower to chwast drogowy a rowerzyści to pedalarze. No i po przeczytaniu komentarzy nt zakopianki: - "zamiast przejść i ograniczeń budować kładki". Szkoda bardzo, trzeba wydawać kasę na budowę kładek, bo banda debili nie chce odpuścić trochę gazu ew. lekko nacisnąć hamulec przed przejsciami.

    marcin mmarcin m4 miesięcy temu
    • Zwiększyć mandaty to znajdzie się na systemy monitoringu plus nowe fotoradary, a potem będziemy bogaci i dodatkowo kładeczki pobudujemy i kary będą jeszcze wyższe by tą infrastrukturę utrzymywać. Wtedy może zrozumieją😀

      Artur MamesArtur MamesMiesiąc temu
    • Dostosowywanie infrastruktury drogowej do kierofców łamiących przepisy, to codzienność w Polsce(Kraju Paździerzu).

      Apache AApache A4 miesięcy temu
  • Ciagla linia jest tyle warta co ograniczenie prędkości czyli nic, jakby były odbojniki jak na nie których rondach turbinowych ptoblemu by nie bylo, bariera najlepiej działa.

    BoB BiBoB Bi4 miesięcy temu
  • Kara mandatem za przedstawione wykroczenia powinna być zastąpiona karą 2 lat pozbawienia wolności, oraz zabraniem 'prawka'. Po takim wyroku będą mieli w papierach - więzienie - o pracę ciężko, o zaufanie innych ciężko, o zrobienie nowego 'prawka' ciężko. To będzie współmierna kara.

    BasiaBasia4 miesięcy temu
    • @Przesterowany To nie znaczy aby im nie zapobiegać

      lulu4 miesięcy temu
    • @Basia No to biedniejsi placic kary a bogaci 2 lata wiezienia.

      lulu4 miesięcy temu
    • @lu Ci biedniejsi, a reszta będzie miała to w nosie.

      BasiaBasia4 miesięcy temu
    • @Basia ale pare tysięcy juz zrobi.

      lulu4 miesięcy temu
    • @lu To dlaczego płacąc mandaty dalej tak jeżdżą? Dla nich te parę stów więcej nie robi różnicy. Liczy się prędkość.

      BasiaBasia4 miesięcy temu
  • I to są dopiero wyprzedzania do karania, a nie naciąganie na mandat jak ktoś przejedzie o 5km/h więcej obok kogoś na pustej dwumpasmówce jednokierunkowej

    AdrianXAdrianX4 miesięcy temu
  • Może darujmy sobie dla tych najgorszych mandaty, a wprowadźmy łajanie batogiem na rynku? Tak z pięć do dwudziestu batów, poleżą trochę w domu to może się czegoś nauczą?

    Lukas BisurmaninLukas Bisurmanin4 miesięcy temu
  • I tak właśnie jeździ większość posiadaczy prawka bo dla mnie to nie są kierowcy. Sami doprowadzą do tego że zrobią na Zakopiance jezdnię jednopasmową i jeszcze większe ograniczenia a potem będzie płacz. Bo jak widać wciąż są tacy którym się wiecznie spieszy a przepisy i znaki mają gdzieś. A jak miasto chce takich debili utemperować i robi jezdnię jednopasmową to wtedy jest płacz w internetach.

    Ewa TyrpaEwa Tyrpa4 miesięcy temu
    • @sebus bojko Ok, ale: 1. Zatrzymując się na światłach stracisz dużo więcej czasu. 2. Rozpędzając się od zera trzworzy się większy smog. 3. Oczywiście to sfinansujesz? 4. To rodzi kolejny problem, bo są kierowcy którzy jeżdżą na czerwonym. Co z nimi? 5. Idąc dalej to na każdej wiosce też trzeba byłoby robić sygnalizacje. 6. Co wtedy z korkami tworzącymi się przez sygnalizacje? Oczywiście winny byłby zarządca drogi? Niestety przez takich kierowców jak Ty, którzy nie umieją zachować się na drodze i potrzebują sygnalizacji bo nie wiedzą czy i ile mogą jechać mamy takie korki i zagrożenie na drogach.

      termobulbulator0termobulbulator04 miesięcy temu
    • A nie łatwiej na każdym skrzyżowaniu dać sygnalizacją świetlną? I wtedy można dać 90 na całej trasie albo i lepiej, a ograniczenia do 70 zrobić tylko na skrzyżowaniach i też by się dało, ale nie jedźmy 40 najlepiej w kolejce no bo przecież tak najszybciej....

      sebus bojkosebus bojko4 miesięcy temu
  • Jest nagranie , zabrać kwity i pałą na dupę nie mandat , kary cielesne lepsze by były he he

    Wiki KowalWiki Kowal4 miesięcy temu
    • Dokładnie, to jak z pijanymi im więcej kar tym więcej ich na drogach, raczej to mentalność i nic się nie zmieni

      BoB BiBoB Bi4 miesięcy temu
    • Powinni im zabierać auta jako potencjalne narzędzia morderstwa.

      Ewa TyrpaEwa Tyrpa4 miesięcy temu
  • W filmie z zakopianki absolutnie niedopuszczalne jest zachowanie kierowcy który hamuje na lewym pasie, lewy pas jest do wyprzedzania a nie do pouczania innych kierowców , nie masz możliwości wyprzedzenia nie wyprzedzaj tylko jedz przepisowo na prawym pasie, dziwie się ze, pan redaktor chwali taki sposób jazdy, który powoduje większe zagrożenie, bo kto może spodziewać się wolniej jadącego lewym pasem, druga sprawa widać na załączonym filmie jak taki sposób jazdy wpływa na innych kierowców, mimo ze, kierowca nagrywający cała sytuacje jedzie zgodnie z ograniczeniem prędkości to łamie rażąca przepisy ruchu drogowego jadąc lewym pasem, albo ja jestem ślepy ale ja nie widzę zeby wogole miał zamiar zjechac z tego lewego pasa wiec o czym pan mówi.

    ArturArtur4 miesięcy temu
    • Dla mnie to wygląda tak, że gość wyprzedza, potem widzi znaki ograniczające prędkość do których się stosuje ale nie może zjechać na prawy pas bo widzi w lusterku szybko zbliżające się auta, które nie stosują się do znaków. Dodatkowo przejście dla pieszych przed którym nie może przyspieszyć i wyprzedzić auta będącego na prawym pasie

      Łukasz RzyszkowiczŁukasz Rzyszkowicz26 dni temu
  • Pan Paweł nie jest rowerzysta tylko pedalarzem nazywajmy rzeczy po imieniu

    Robert MikuśRobert Mikuś4 miesięcy temu
    • Paweł jumper?

      Павел МатПавел Мат4 miesięcy temu
    • A ty kim jesteś?

      Damian SmigielskiDamian Smigielski4 miesięcy temu
  • Ile (przeliczając na patrole policyjne) jest warte ludzkie zdrowie i życie ? Powinno się zwiększyć liczbę policjantów na drogach, którzy będą wyłapywać i karać łamaczy prawa (pieszych i rowerzystów także) Ile ludzi musi zginąć, żeby ktoś pomyślał o takim rozwiązaniu. A na drogach dwupasmowych w okolicach przejść dla pieszych powinny stać fotoradary, tak wykalibrowane, żeby łapały kierowców po jednym dla każdego pasa ruchu. Pieniądze na to się znajdą, skoro się znalazły 2 mld na propagandę, 70 mln na wybory które się nie odbyły itp.

    paswoord1paswoord14 miesięcy temu
  • Dla mnie zakopianka to totalna porażka. Nie rozumiem dlaczego na drodze gdzie ruch jest intensywny praktycznie całą dobę i jest najważniejszą drogą z Krakowa na południe, nie zrobiono kładek dla pieszych tylko są porobione zwykłe przejścia. Jak widac ograniczenia prędkości nie skutkują więc może warto było by rozważyć takie rozwiązanie.

    MiklaZMiklaZ4 miesięcy temu
    • ​@Skręć W Lewo to rozporządzenie jest dla ździchów produkujących znaki drogowe i januszy montujących je na drogach, nie dla kierowców i kierujących.

      Marcin PawłowskiMarcin Pawłowski4 miesięcy temu
    • @Marcin Pawłowski A jakie rozwiązania proponujesz dla starszych osób mieszkających w górach, żeby nie musieli ciągle z górki lub pod górkę chodzić?

      Albert MaciaczykAlbert Maciaczyk4 miesięcy temu
    • Tak samo skręt w lewo z Zakopianki przy dużym ruchu, to tragedia. Powinny być swiatla

      Павел МатПавел Мат4 miesięcy temu
    • @MiklaZ betonowe kloce zwężające jezdnię do jednego pasa ruchu sprawdzą się lepiej niż kładki lub światła.

      Marcin PawłowskiMarcin Pawłowski4 miesięcy temu
    • @Marcin Pawłowski czyli rozumiem że kasa ważniejsza niż ludzkie życie? No cóż , różne ludzie mają priorytety.

      MiklaZMiklaZ4 miesięcy temu
  • Zamiast pieprzyć głupoty, to może pan Marek powie nam, co za idiota ograniczył tam prędkość do 50 km/h? Bo jest przejście dla pieszych? A na "ch" tam jest przejście zamiast np. kładki?

    RobertRobert4 miesięcy temu
    • @Hamper26 tu chodzi o życie pieszego. Kładka mimo że swoje kosztuje i trzeba poczekać aż powstanie jest bezpieczniejszym rozwiązaniem niż przejście przez 2 pasy ruchu na drodze o tak uczęszczanej drodze jak zakopianka. Ewentualnie światła te na przycisk dla pieszego. Wiem że czerwone światło dla wielu nie jest blokadą ale działa lepiej niż znak informujący o zbliżaniu się do przejścia dla pieszych i ograniczeniach, kończąc na samym przejściu. Ile wypadków musi się zdarzyć aby wprowadzano ma przejściach przez 2 pasmówki światła?

      hajdihajdi4 miesięcy temu
    • Jak jesteś tak wspaniałomyślny to zasponsoruj kładki co 500 m na tych odcinkach Zakopianki gdzie są potrzebne. Wydawać miliony złotych bo kretyn z debilem nie potrafi na chwilę zwolnić? Jedź na zachód albo do naszych południowych sąsiadów, przekraczaj tam nagminnie prędkość i dyskutuj sobie o infrastrukturze, które jest taka niedogodna dla jaśnie kierującego autem. Tam szybko delikwent zostanie nauczony rozumu.

      Hamper26Hamper264 miesięcy temu
    • @marcin .k1989 dlatego farba i beton są lepsze.

      Marcin PawłowskiMarcin Pawłowski4 miesięcy temu
    • @Marcin Pawłowski jak dbasz tak masz. Jesli mieszkasz w patologicznej okolicy to korzystasz z ujebanych rzeczy.

      marcin .k1989marcin .k19894 miesięcy temu
    • @marcin .k1989 czyli jedna, nie każda.

      Marcin PawłowskiMarcin Pawłowski4 miesięcy temu
  • Tym kierowcą passata powinna szybko zająć się policja bo to głupi bandyta.Policjo do dzieła!

    mrGP12121mrGP121214 miesięcy temu
  • 7.10.Panie Marku ale ten gosc jechał ze zlego pasa.Był ustawiony do zawracania a nie do jazdy na wprost.Mieszkam na 2 Pulku i takie operacje widze codzienie.Oczywiscie kierowca ktory z pasa do jazdy na wprost chciał zawrócić tez dal ciała ale tutaj obydwoje popelnili błąd.

    djzibi100djzibi1004 miesięcy temu
    • Zmień miejsce zamieszkania albo zacznij patrzeć na znaki.

      . PyniolekMobile. PyniolekMobile4 miesięcy temu
    • Przecież nawet na filmie widać sygnalizatory kierunkowe pokazujące że z obu pasów można skręcać w lewo, tylko ze skrajnego można dodatkowo zawracać...

      bar10005bar100054 miesięcy temu
    • @Cpc1906 lewy pas jest do skrętu w lewo (w kierunku Bora-Komorowskiego) i zawracania (kierunek Al.Jana Pawła) prawy tylko do skretu w lewo.

      MiklaZMiklaZ4 miesięcy temu
    • Naprawdę tam mieszkasz? Pas z sygnalizatorem kierunkowym do zawracania, bez możliwości skrętu w lewo?! 🤣

      Cpc1906Cpc19064 miesięcy temu
    • A popatrz na sygnalizator. Strzałka w lewo i do zawracania. Mógł tam pojechać prosto.

      KornettKornett4 miesięcy temu
  • Tak naprawdę to nie wiem czy jest coś co może mnie zaskoczyć, z wszystkimi takimi incydentami spotykam się niemalże codziennie. Dziwić może jedynie fakt, że niektórym zdobycie prawa jazdy przychodzi z trudem, wykupują po kilkadziesiąt godzin i wykładają się na jakiś drobnostkach a takie osoby co im się uda za pierwszym razem no to widać jak jeżdżą.

    gosiaczek521gosiaczek5214 miesięcy temu
  • Akurat oni są najgorszą firmmą już musiałem jechać do siedziby ale zapłaciłem do domu !!!!

    Grzegorz KapłonGrzegorz Kapłon4 miesięcy temu
    • @Grzegorz Kapłon Nie licząc w tym czasie sześciu wyjść z pieskiem na spacer i dwunastu do sklepu 😄

      Albert MaciaczykAlbert Maciaczyk4 miesięcy temu
    • Niby mnie nie było !!! A byłem trzy dni w domu !!!

      Grzegorz KapłonGrzegorz Kapłon4 miesięcy temu
  • Serdecznie pozdrawiam panią Beatę , mam żonę więc teraz ryzykuję życiem i zdrowiem , ale uwielbiam panią 😁😁😘

    MARIUSZ ZYCHMARIUSZ ZYCH4 miesięcy temu
  • Hej, może mój kanał zainspiruje Was trochę do szlifowania języka angielskiego! Sprawdźcie, zapraszam wszystkich, pozdrawiam serdecznie i do usłyszenia!:)

    AllAboutEnglishAllAboutEnglish4 miesięcy temu
    • @Olaf Kowal a co on ci przeszkadza? zwady szukasz? pretekstu aby srać ogniem?

      PorywkiPorywki4 miesięcy temu
    • @Olaf Kowal Masz rację. Powinien ogłosić się w TV, na bilboardach i słupach ogłoszeniowych😂

      Danieleczko0589Danieleczko05894 miesięcy temu
    • @Olaf Kowal Rzeczywiście, wezmę to pod uwagę, dziękuję.

      AllAboutEnglishAllAboutEnglish4 miesięcy temu
    • ten rodzaj reklamy to pasożytowanie na cudzym kanale.

      Olaf KowalOlaf Kowal4 miesięcy temu
  • Najbardziej przerażające w tym filmie jest stwierdzenie Pana Dworaka "Przecież wszystko w organizacji ruchu jest dobrze"...

    Soulstone0Soulstone04 miesięcy temu
  • Jutro wybieram się do Krakowa zakopianką. Będzie Pan miał materiał na kolejny odcinek. Jutro niedziela więc dzidz będzie wracać do swoich 20mkw.

    SzoGun.!SzoGun.!4 miesięcy temu
  • 3:25 z prawej standardowo ITD w Mondeo..... ten z hondy napewno foto dostal...

    Tomasz BirgielTomasz Birgiel4 miesięcy temu
    • @Major z Bombasu Zapewne w tym Mondeo jechali tajniacy z Inspekcji Transportu Drogowego z kamerą.

      Puma261Puma2614 miesięcy temu
  • Wszystko fajnie ale obawiam sie ze pomimo tego ze kurier przepis zlamal i wymusil pierwszenstwo to w razie wypadku dostalby mandat za wymuszenie ale to nagrywajacy bylby winny. Kurier zaczal manewr pierwszy i nagrywajacy ma czas na reakcje. Prawo jest niestety po stronie chama w takiej sytuacji.

    BelormorothBelormoroth4 miesięcy temu
    • @Hamper26 dokładnie. Zupełnie inny przypadek

      PorywkiPorywki4 miesięcy temu
    • @tomc997 No tak w tamtej sytuacji która opisujesz masz rację bo wyjeżdżający był na drodze podporządkowanej. Ale przypadek z filmiku jest zgoła inny bo tutaj pierwszeństwo miał nagrywający

      Hamper26Hamper264 miesięcy temu
    • @Porywki niestety ale nie... Był jakiś czas temu w tv materiał (chyba Drogówka) w którym patrol z kamerą został wezwany do kolizji. Sprawa wyglądała tak: jechał gość pod prąd a drugi wyjeżdzający prawidłowo z drogi podporządkowanej lub parkingu. Doszło do kolizji. Kierujący jadący pod prąd dostał mandat za swoją jazdę a prawidłowo wyjeżdzający nie ustąpił pierwszeństwa i to on został uznanym za winnego kolizji. Z tego powodu jak widzę w kompilacjach typu polskie drogi albo stop cham wyjeżdzającego z drogi podporządkowanej który zarejestrował wyprzedzanie na skrzyżowaniu to zastanawiam się czy taki kierowca wie że to on byłby uznany za winnego podczas kolizji. Zapewne wielu kierujących nie zdaje sobie z tego sprawy. Co do nagrania z kurierem. Jak zostało już tu wspomniane przez @Belormoroth to nagrywający w przypadku kolizji zostałby uznany winnym bo nie zachował szczególnej ostrożności podczas manewru zmiany kierunku jazdy. Takie mamy przepisy...

      tomc997tomc9974 miesięcy temu
    • @Belormoroth co ty nowe prawa wymyślasz. Coś ci się pomieszało

      PorywkiPorywki4 miesięcy temu
    • @SzoGun.! jak juz napisalem kurier wymusil pierwszenstwo i bezsprzecznie dostalby mandat. Jednakze nagrywajacy zostalby uznany winnym kolizji poniewaz mial czas na reakcje. Owszem o ile w teorii prawo nie powinno popierac wyscigow o tyle w praktyce jest troszeczke inaczej.

      BelormorothBelormoroth4 miesięcy temu
  • 9:00 niestetyy największe kórestwo na naszych drogaqch. To niebezpeiczeństwo to nie taksiarze ( choć są w czołówce), top nie kierowcy ciężarowqych zestawów . To są (s)ku(w)rier(rzy)le

    iowa406iowa4064 miesięcy temu
    • @Albert Maciaczyk A dlaczego kurierzy tak nagminnie i z premedytacją łamią przepisy? Proste sa przeładowani pracą. To co było by możliwe do rozwiezienia w czasie kilkunastu godzin, firmy spedycyjne narzucają kurierom czas kilku godzin. A dlaczego tak się dzieje? Kasa Panie, kasa. Gdyby kurierzy normalnie rozwozili przesyłki, to ich cena wzrosła by o co najmniej połowę. Więc przestała by być konkurencyjna. A że kurierzy są na umowach śmieciowych, lub na własnej działaności, a nie jak to powinno bytć na umowie o pracę. To firmy spedycyjne moga narzucać takie stawki. Po prostu jeżdżąc zgodnie z przepisami kurierka indywidualna nie miała by sensu ekonomicznego.

      iowa406iowa4064 miesięcy temu
    • @Albert Maciaczyk No tu się mylisz. Bo w takiej sytuacji najpierw kontaktuje sie z kurierem. O ile mam taka mozliwość, bo nie zawsze ją mam. Po drugie niezwykle rzadko kozystam z przesyłek kurierskich. Zdecydowanie bardziej wolę przesyłki pocztowe, lub zakupy stacjonarne.

      iowa406iowa4064 miesięcy temu
    • @SWD NSW A jeśli taki iowa406 nie dostanie przesyłki odpowiednio szybko to jeszcze potrafi złożyć skargę na kuriera. Wtedy jakoś nie pomyśli, że z tego powodu, że może akurat kurier jechał zgodnie z przepisami?😉

      Albert MaciaczykAlbert Maciaczyk4 miesięcy temu
    • iowa406 To oni Ci przywożą paczkę na która pewnie wyczekujesz w oknie. No i właśnie przez takie naginanie o których wspomniałeś są wypadki. Nie mówię i nie popieram szaleńczej jazdy.Ale słowa których używasz są abosolutnie nieadekwatne.Nie przeżyłeś,nie zrozumiesz proste ;)

      SWD NSWSWD NSW4 miesięcy temu
    • @SWD NSW Oczywiście że święty nie jestem. Zdarzy mi się prowadzic ( nie jechaĆ ) ROWER PO PIJANEMU. zDARZY SIE PRZEJŚC PRZEZ JEZDNIE BEZ pDP ( ALE W ODLEGŁOŚCI WIEKSZEJ NIC 100M OD NAJBLIŻSZEGO pDp) Zadarzy się przekrozyć linie ciągłą przy wyprzedzaniu : rowerzysty, ciągnika rolniczegho, pojazdu budowlanego itd. Owszem zdarza mi się "naginać" przep[isy. Jedsnak ich nie łąmię śwadomie i z prenedytacją jak skórwiele zwani kurierami.

      iowa406iowa4064 miesięcy temu
  • Brak egzekucji i niski taryfikator. Efekty są oczywiste.

    southyasunarisouthyasunari4 miesięcy temu
    • @southyasunari ????? przeciez egzekucja następuje ZAWSZE. Co ty chłopie palisz?

      TXDTXD4 miesięcy temu
    • @TXD definicja znajduje się w internecie. Egzekucja oznacza konsekwentne stosowanie przepisów prawa na każdym szczeblu władzy. www.iustitia.pl/79-informacje/2240-raport-na-temat-przestrzegania-praw-czlowieka-polska-2017r

      southyasunarisouthyasunari4 miesięcy temu
    • @southyasunari no to czym jest? chce to uslyszec od ciebie

      TXDTXD4 miesięcy temu
    • @TXD Egzekwowanie przepisów nie ma nic wspólnego z obecnością policji w każdym samochodzie. Wypada poczytać, czym jest egzekwowanie przepisów i dlaczego w Polsce jest na niskim poziomie, co rodzi określone skutki m. in. brak konsekwencji policji w działaniu wobec kierowców i zasłanianie się akcjami, które nie zastąpią codziennej pracy na drogach.

      southyasunarisouthyasunari4 miesięcy temu
    • dokladnie, z kazdym kierowcą powinien jechać policjant obok.

      TXDTXD4 miesięcy temu
  • Zapraszam do Warszawy mamy tor wyścigowy na Ul Wołoskiej śpieszą się na zakupy do galerii Mokotów 🤔🕶

    Dontomas WarszawaDontomas Warszawa4 miesięcy temu
  • Żadnego BMW łamiącego przepisy ?! Dziwne

    karol k.karol k.4 miesięcy temu
  • Panie Pawle taką kamizelkę żółtą ( laserową ) polecam. Będzie Pan wyglądać jak Policjant może wtedy zauważą ( Sam taką mam z napisem POLSKA 😀 )

    Łukasz TurońŁukasz Turoń4 miesięcy temu
    • @tom live W sensie że ja trol? Ja tylko sprzedałem własny pomysł na zwiększenie swojego bezpieczeństwa na drodze. Wszystkiego nue wiem więc i zadaję sobie pytania co i jak. Prawojazdy nie są stwierdzeniem że się wie wszystko o przepisach ruchu drogowego lecz posiada się wiedzę minimum. Trzeba ją uzupełniać. Pozdrawiam

      Łukasz TurońŁukasz Turoń4 miesięcy temu
    • @Łukasz Turoń widzę że to wszystko to karmienie trolla :)

      tom livetom live4 miesięcy temu
    • @tom live Po co taka kamizelka ma być w samochodzie jak koło zapasowe czy trójkąt? (Jak nie do tego by mógł kierowca uczyć kiedy będzie taka potrzeba.) Ok szczegół przepisy mówią o tym by była nie wiem czy określą jej użycie (Moim zdaniem poza obszarem zabudowanym.)

      Łukasz TurońŁukasz Turoń4 miesięcy temu
    • @Łukasz Turoń Tu nie chodzi o to tylko jakiś kierowca lata koło samochodu i jest kompletnie niewidoczny dla drugiego kierowcy a kamizelkę ma w samochodzie.

      tom livetom live4 miesięcy temu
    • @tom live A z tego co wiem to przy zmianie koła taka kamizelka jest obowiązkowa w godzinach zmroku. (A zwłaszcza tam gdzie obecność pieszych jest nie przewidziana przez organizatora ruchu.)

      Łukasz TurońŁukasz Turoń4 miesięcy temu
  • Mandat powinien być nakładany na auto tj. tablice rejestracyjną a kto zapłaci to już nie powinno nikogo interesować.

    Pawel StasiakPawel Stasiak4 miesięcy temu
    • @Asdf Qwert obydwu, a co tam, z rozmachem. ;)

      Lukas BisurmaninLukas Bisurmanin4 miesięcy temu
    • @MoSDawidson ale na czyj dowód osobosty? Wlascicela auta czy kierujacego?

      Asdf QwertAsdf Qwert4 miesięcy temu
    • @Asdf Qwert Na dowód osobisty, każdy dorosły go ma i uczestniczy w ruchu, a nie że tylko z prawkiem.

      MoSDawidsonMoSDawidson4 miesięcy temu
    • A punkty też na samochod?

      Asdf QwertAsdf Qwert4 miesięcy temu
  • To nie jest motocyklista tylko koleś w koszulce wpierdolce , bez prawka.

    Jarosław StefaniukJarosław Stefaniuk4 miesięcy temu
    • To samo miałem napisać. Pajac w krótkim rękawie i krótkich spodenkach to nie motocyklista. Oby nie musiał potwierdzać stwierdzenia, że skóra ściera się tylko i aż do kości.

      Marcin OrłowskiMarcin Orłowski4 miesięcy temu
  • Co do sytuacji na Zakopiance - na takich drogach wszystkie przejścia dla pieszych powinny być bezwzględnie wyposażone w sygnalizacje świetlne. Zarządca drogi jest naiwny, jeśli myśli, że postawi ograniczenia prędkości przed przejściami i to załatwi sprawę. To jest tworzenie alibi i porządku w papierach, ale na bezpieczeństwo nie wpływa wcale.

    ostoja27ostoja274 miesięcy temu
    • Fakt, fotoradar to też dobry pomysł. Kładkom i tunelom mówię nie.

      ostoja27ostoja274 miesięcy temu
    • Rozumiem ideę. Ale lepiej zamontować fotoradar na każdy pas jezdni. Dla niektórych byłaby to ostatnia jazda. :D Ewentualnie można przed przejściem montować zaporę z siłowników hydraulicznych. To chyba jedyna rzecz zdolna powstrzymać idiotów.

      Lukas BisurmaninLukas Bisurmanin4 miesięcy temu
    • Wydawać tyle kasy na kładki bo banda debili ma w dupie znaki? I żeby starsi ludzie musieli chodzić po schodach w górę i w dół? Sygnalizacja świetlna także bardzo dużo kosztuje. Taniej i lepiej będzie zawężenie do jednego pasa ruchu w rejonach przejścia za pomocą betonowych kloców i 2 litrów farby.

      Marcin PawłowskiMarcin Pawłowski4 miesięcy temu
    • @esperto pl to są zapierdalacze. Mają w dupie ograniczenia, przejścia i czyjeś życie. IQ pozwala im tylko wcisnąć gaz w podłogę i długie światła żeby poganiać.

      SzoGun.!SzoGun.!4 miesięcy temu
    • @karol k. Może takie specjalne dla tych co nie potrafią zwolnić żeby mieli obowiązek przepychać po nim swój samochód? To że Ty wszędzie autem jeździsz nie znaczy że wszyscy tak robią. Tak Ci ciężko nogę z gazu zdjąć na chwilę ale pieszym dygać po przejściach podziemnych czy kładkach to byś kazał. Niech zasuwają po schodach z wózkiem czy zakupami nawet jak mają problemy z chodzeniem, bo przecież dla Ciebie podniesienie nogi to nadludzki wysiłek, a jak już na hamulec byś musiał przełożyć to dopiero byś się spocił.

      esperto plesperto pl4 miesięcy temu
  • Mandaty stanowczo są za małe 🤔

    Dontomas WarszawaDontomas Warszawa4 miesięcy temu
  • chwila, w 4:41 wyraźnie widać że wyprzedzanie i zmiana pasa ma miejsce jeszcze tam gdzie linia jest przerywana

    Dolmio89Dolmio894 miesięcy temu
    • linia przerywana nie ma tu żadnego znaczenia - zabronione jest wyprzedzanie PRZED i na przejściu dla pieszych

      AzaranexAzaranex4 miesięcy temu
    • @Dolmio89 jak jest przerywana to można pas zmieniać tylko. Bo może być przerywana i znak "zakaz wyprzedzania". Na linie ciągłą nie można najezdzać. Dwa pasy ruchu w jednym kierunku oddzielone linią ciągłą ( można wyprzedzać nie można zmienić pasa).

      SzoGun.!SzoGun.!4 miesięcy temu
    • @bromar no jak jest przerywana to można na jej długości wyprzedzać...

      Dolmio89Dolmio894 miesięcy temu
    • Zmienić pas przed przejściem można. Ale nie wyprzedzać !

      bromarbromar4 miesięcy temu
  • Ten idiota w pasacie o mały włos walnął by dodatkowo pieszych na przejsciu mandat i z pół roku w gumowych scianach jak by się trochę o nie główką poobijal to może ten mały możdżek by mu lepiej zaczął pracować

    Krzysztof2811Krzysztof28114 miesięcy temu
  • "Drogie" TVP, macie tutaj przykład bardzo wartościowego programu, co jest w Waszych stacjach rzadkością, więc zamiast popychać gnioty, to zajmijcie się promocją właśnie tej produkcji.

    cygacyga4 miesięcy temu
    • no przecież ten program jest od TVP :D

      Adam TAdam T4 miesięcy temu
    • Po co maja mówić że źle na drogach jak ich elektorat tylko w niedzielę jeździ do kościoła

      karol k.karol k.4 miesięcy temu
  • Przyjedzcie na dk7 w Czosnowie. Bedziecie mieli swietny materiał jak sie ignoruje sygnalizację i przejeżdża na czerwonym, raz naliczyłem Siedmiu (sic! Siedmiu) kierowców co w stronę Warszawy przejechali z rozpędu na czerwonym !!!! Gdzie jest policja??? Aaa no tak, w Polsce dopiero jak zginie z 5 osób i małe dziecko to sie władza bierze do roboty a znieczulica ludzka przeciera oczy.

    Przemek DzimińskiPrzemek Dzimiński4 miesięcy temu
  • dlMNIE TY JESTEŚ FAŁSZYWY KŁAMIESZ

    krzysiek112 kowalkrzysiek112 kowal4 miesięcy temu
  • uczy ludzi ciekawe co ty robisz z to babo

    krzysiek112 kowalkrzysiek112 kowal4 miesięcy temu
    • A ty się poprawnej pisowni naucz, bo "żadno babo" cię nie zechce i ciekawe, co wtedy ze "swojo ręko" będziesz robił.

      cygacyga4 miesięcy temu
    • lepiej milczeć i udawać mądrego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości...

      karolkuichkarolkuich4 miesięcy temu
  • 8:19 wcale nie fedex

    RIGUXRIGUX4 miesięcy temu
    • Ja tam widzę GirlEx 🤔🤣

      SzoGun.!SzoGun.!4 miesięcy temu
    • A widzisz co tam jest napisane? :p

      GrasolGrasol4 miesięcy temu
  • 7:45 dosłownie 200 m dalej w stronę Hali Targowej miałam identyczną sytuację: Na moje automatyczne "No i gdzie?" Pan taksówkarz odparł z pretensjami, że mam się zatrzymać do 0 i mu ustąpić. Jadący za mną rowerzysta z Pyszne mówił, że w identycznej sytuacji tutaj potrącił go samochód :(

    Aleksandra XAleksandra X4 miesięcy temu
    • @Łukasz Bień Dobrze znają przepisy tylko mają je gdzieś tylko jak pojadą za granicę to sobie o nich.

      tom livetom live4 miesięcy temu
    • Przypuszczam, że jakieś 99% kierowców nie ma pojęcia o zasadach na przejazdach dla rowerzystów, choć istnieją u nas co najmniej od kilkunastu lat. Powiem więcej - duży procent kierowców po pokazaniu na zdjęciu takiego przejazdu nie wiedziałby w ogóle, co to jest. Ogólnie dramat.

      Łukasz BieńŁukasz Bień4 miesięcy temu
  • Kto jedzie 50 km/h w mieście niech pierwszy się do mnie zgłosi to dam mu 500 zł . Absolutnie nikt nie jedzie tyle często widzę jak rozpędzają się do 70 i toczą się do skrzyżowania ale czy to ma sens w oszczędności ?

    marcingp5marcingp54 miesięcy temu
    • Zgłaszam się. Podać numer konta?

      Krzysztof TrybowskiKrzysztof Trybowski4 miesięcy temu
    • @Redpike Ja osobiście nie spotkałem takiej osoby, może w Centrum Krakowa większości jedzie faktycznie wolno, ale im dalej od centrum tym szybciej. W Hiszpanii samochodem nie byłem, ale w innych krajach których byłem, też sporo osób mam jednek problem z ograniczeniami.

      fhumajkafhumajka4 miesięcy temu
    • @fhumajka nie sądzę, jest trochę przykładów gdzie jednak ludzie jeżdżą tak jak trzeba zgodnie z tym co jest na znakach. Sorki, to że Ty tak jeździsz ze łamiesz te 10-15 to spoko, Twoja sprawa. Prawo nie jest po to, żeby je łamać. Jeździłem po kilku krajach europejskich, np. w Hiszpani a dokładniej na Teneryfie, w stolicy Santa Cruz jest wiele miejsc w mieście, gdzie masz ograniczenia 30-40, myślisz że tam ludzie jeżdżą 50-55? To się mylisz. Można? Można. Tylko u nas jest to ciągłe zacofanie społeczne i większość za kółkiem robi po swojemu. Gratuluję takiego podejścia...

      RedpikeRedpike4 miesięcy temu
    • Taa, jasne i aż tyle świetnych nagle się znalazło, to że na jakimś odcinku ktoś pojedzie zgodnie z przepisami, to nie znaczy że ciągle tak jeździ, 10-15 to każdy gdzieś na drodzę złamie

      fhumajkafhumajka4 miesięcy temu
    • Zgłaszam się również i powiem więcej, jeżdżę 50 km/h w każdym terenie zabudowanym oznaczonym stosownymi znakami ;)

      RedpikeRedpike4 miesięcy temu
  • Na tej zakopiance to nagrywający mógłby się nie wlec wieki na lewym to by do takiej sytuacji nie doszło

    Arkadiusz LArkadiusz L4 miesięcy temu
    • myśl trochę. Wyprzedzał i wjechali na ograniczenie do 70 i 50km/h. Jak miał zjechać na prawy pas, jeśli wszyscy w tym momencie za nim nie zwolnili i zaczeli go wyprzedzać prawym pasem, łącznie z tym którego ledwo co wyprzedził i przez którego nie miał nawet szans zmienić pas na prawy. Gdzie miał zjechać? na pas zieleni?

      olo koloolo kolo4 miesięcy temu
    • Yyy najpierw wyprzedzał to mógł zjechać na prawy. Po co po wyprzedzaniu dalej wisieć na tym lewym pasie?

      Arkadiusz LArkadiusz L4 miesięcy temu
    • Nie zjechał na prawy, bo tam były pojazdy jadące szybciej od niego.

      karolkuichkarolkuich4 miesięcy temu
    • Ograniczenie 50 km/h obowiązuje na dwóch pasach.

      rafalmmrafalmm4 miesięcy temu
  • A moze w koncu przestancie nazywac takich kierowckw motocykli motocyklistami???!!! Motocyklista to pasjonata, nie samobojca jak to niektorzy maja w zwyczajau naduzywac mocy motocykla. Sam jezdze cruiserem i czesto widze naduzycia, czy to w Pl czy europejskich krajach, ale przyznac musze, ze wasze filmiki uczulily mnie bardzo na reakcje ludzi na drogach. Bycie w pierwszeństwie nie zawsze znaczy, ze sie w nim jest.

    Grzegorz SwirskiGrzegorz Swirski4 miesięcy temu
  • 6:07 Motocyklista ??? w krótkich spodenkach i klapkach :)

    ZEDZED4 miesięcy temu
    • Jeśli tyle potrzebuje do szczęścia to czemu nie w spodenkach i klapkach?

      Chris ZenfoneChris Zenfone4 miesięcy temu
  • W taki sposób właśnie dochodzi do śmiertelnych wypadków. I to jest tak że się rano wyjeżdża w drogę z myślą 'dziś mi się uda wyprzedzić na przeksciu, przejechać na czerwonym itp' '. Niestety przez bohaterów dzisiejszego odcinka dzieci tracą ojców, matki, najbliższych.

    Em PeEm Pe4 miesięcy temu
  • jade zgodnie z regulaminami, ale wszystko jedno obtrobiony ...

    Anton BondarenkoAnton Bondarenko4 miesięcy temu
  • 8:00 to nie samochód "pędzi", tylko rowerzysta.

    gyrayecgyrayec4 miesięcy temu
    • @gyrayec widzę że jest tutaj teoria względności prędkości rowerzysty wg janusza w paseratti

      Marcin PawłowskiMarcin Pawłowski4 miesięcy temu
  • Dobry cyrk, nie ma co...

    Pasza713Pasza7134 miesięcy temu
  • 5:15 wszystko w organizacji ruchu jest dobrze? To po co to ograniczenie do 50 ZA przejściem? Tak jakby nie można było dać znaku ogr.pr. do 70 zaraz za przejściem, tylko jakieś 200m za? Po co to?

    Kamil KrowiakKamil Krowiak4 miesięcy temu
    • Przypuszczam, że jakby 70 było tuż za przejściem, to jeszcze przed przejściem wielu kierowców zaczęłoby przyśpieszać, aby po minięciu znaku już mieć te 70. Myślę, że gdybyśmy żyli w utopijnym świecie, gdzie każdy stosuje się do przepisów - jakie by nie były - to taki znak spokojnie mógłby stać tuż za przejściem.

      ThiefSoulThiefSoul4 miesięcy temu
  • Przydałoby się odświeżenie intro :) Mamy 2020 rok a intro w jakości z roku 2008.

    WhiteArrow91WhiteArrow914 miesięcy temu
    • Ja tam tęsknię za starym outro, a dokładnie za tą melodią z końca.

      Jonasz Koran-MekkaJonasz Koran-Mekka4 miesięcy temu
  • Ten kierowca z kamerka co mu Punto zajechało też powinien jechać szerszym łukiem tak jak linia prowadząca a nie wjechał na pas do zawracania a jednak chciał jechac w lewo

    raki435raki4354 miesięcy temu
    • Dlaczego? Mógł jechać lewym albo prawym pasem, wybrał lewy. Za to ten zawracający mógł jechać tylko z lewego, a wybrał prawy. Nie stawiajmy rzeczy na głowie.

      Łukasz BieńŁukasz Bień4 miesięcy temu
  • Takie filmiki powinny być prawnie uznane jako dowód wykroczenia.

    enterpriseenterprise4 miesięcy temu
    • I są uznawane jako dowód wykroczenia. Można wysłać takie nagranie na policję. Można przedzwonić na komendę swojego miasta i spytać jak zgłosić takie wykroczenie i pokierują gdzie i jak wysłać. Kto wie, może to jedyny sposób, aby ludzi nauczyć rozwagi.

      ThiefSoulThiefSoul4 miesięcy temu
    • Ktoś zaraz napisze "uprzejmie donoszę" i będzie pier*olił komunistyczne farmazony, ale masz rację. Skoro to jest jedyny sposób by choć trochę ograniczyć zapędy drogowych psycholi to chyba trzeba zacząć po prostu wysyłać materiały z kamerek w miejsce inne niż PLworld.

      Pasza713Pasza7134 miesięcy temu
  • Ten kmiot na motocyklu, to nie żaden motocyklista, a zwykła motopizda w ubraniu na zdrapkę i instynktem kamikaze. Wcale by mnie nie zdziwiło, jakby jego kask był z aliexpress za 150zł.

    fiorehencerbinfiorehencerbin4 miesięcy temu
  • 6:47 Pan Sławomir po skręcie w lewo powinien się trzymać linii prowadzącej na lewy pas do jazdy na wprost, a został na pasie do zawracania. Punto nie powinno zawracać ze swojego pasa (jego wielka, wielka wina), ale nagrywający swoją jazdą "zasugerował", że też chce zawrócić.

    ChemlockChemlock4 miesięcy temu
    • @Łukasz Bień Czy miał prawo zająć 2 pasy, to bym polemizował. Powinien wjechać na pas stosowny do manewru, który chce wykonać- czyli prawy (przy linii prowadzącej). Jak już pisałem: kierowca Punto pojechał nieprawidłowo, nagannie, itp., a jazda nagrywającego powinna być bardziej "czytelna". Kończę i pozdrawiam.

      ChemlockChemlock4 miesięcy temu
    • @Chemlock Nie no, moim zdaniem częściowo jest na pasie do zawracania, a częściowo na środkowym. Ma do tego zresztą prawo. Do tego nie wiem, czy kierowca Punto w ogóle dobrze widział tego nagrywającego, mam wątpliwości. Sam już wyjechał lewą osią na środkowy pas, zanim zaczął na dobre skręcać. Ogólnie dramat.

      Łukasz BieńŁukasz Bień4 miesięcy temu
    • ​@Łukasz Bień Oczywiście, że nie usprawiedliwiam kierowcy Punto za swój manewr. Napisałem, że nagrywający trzymając się wyspy rozdzielającej, czyli pasa do zawracania, mógł "zasugerować" (cudzysłów jest celowy) kierowcy Punto, że też chce zawrócić. Gdyby nagrywający trzymał się linii prowadzącej, to MOŻE Punto by się zatrzymał (blokując ruch na pasie), pojechał prawidłowo lub walnął w bok nagrywającego. Po prostu wg mnie interpretacja p. Dworaka o odbiciu w celu uniknięcia zderzenia jest mocno naciągana. W chwili, gdy "odbija trochę w lewo" nagrywający znajduje się na pasie do zawracania.

      ChemlockChemlock4 miesięcy temu
    • @Chemlock No rozdziela się na trzy, ale nie od razu, a do tego ten poszkodowany nie mógł jechać już normalnie tym środkowym, bo Punto już zaczęło mu go zajeżdżać i sam musiał trochę odbić w lewo. Poza tym, gdyby wszystko było normalnie, też nadal miał przez tę sekundę czy dwie prawa wyboru między pasem lewym i środkowym, bo nikt nie miał prawa pojawić się równocześnie na żadnym z nich. A tutaj było już widać, że od minięcia sygnalizatora to Punto zaczęło wjeżdżać na pas, na którym być nie mogło. Nie stawiajmy rzeczy na głowie, nie ma żadnego usprawiedliwienia dla zawracania z prawego pasa, choćby ten z sąsiedniego robił nawet piruety. Po prostu nie powinno go tam być i tyle. A nie jakieś „zasugerowanie się”. Nie rozumiem też kwestii „został na pasie do zawracania”. Jak można zostać na czymś, czego przed rozpoczęciem skręcania w ogóle nie ma? Ten dodatkowy pas do zawracania pojawia się dopiero po minięciu torów tramwajowych, gdy to Punto ewidentnie zaczyna już kombinować. Wychodzi na to, że kierowca Punto chciał być najpewniej cwany i po zawróceniu od razu znaleźć się na prawym skrajnym. Diabli wiedzą po co, skoro i tak mógł tam później bez problemu zjechać. A jeśli zrobił tak przez przypadek, to chyba jeszcze gorzej...

      Łukasz BieńŁukasz Bień4 miesięcy temu
    • @Łukasz Bień Lewy pas do skrętu w lewo (na którym stoi nagrywający) za sygnalizatorem rozdziela się na pas do skrętu w lewo (przy linii prowadzącej) i pas do zawracania (przy wyspie rozdzielającej). W 6:47 wydać linię prowadzącą i linię jednostronnie przekraczalną. Punto powinno się znaleźć na prawym skrajnym pasie, ale ściął ten skręt.

      ChemlockChemlock4 miesięcy temu
  • Dziękuję za film ☺️☺️

    KobraWarriorKobraWarrior4 miesięcy temu
  • 2:36 jedzie prosto przez skrzyżowanie na prawym kierunkowskazie... debil do kwadratu

    Mały KsiążeMały Książe4 miesięcy temu
  • nie masz kluczyka to nie istniejesz

    Marcin LMarcin L4 miesięcy temu
  • pracowałem w kurierce jakiś czas, w tym także w fedexie gdzie jest chyba najciężej bo kurier punkt 6 rano musi już być przy taśmie i sam ściąga paczki na palety, potem jak skończy się rozładunek koło 8:30-9:00 palety te przewozi na rampę i czeka łaskawie aż ktoś zwolni miejsce aby mógł się załadować a to kolejny stracony czas + czas na załadowanie do auta, potem czas na dojazd na rejon a w aucie niejednokrotnie załadowane po dach paczki, trzeba to rozwieźć ale i też zebrać odbiory, potem powrót na bazę, rozładunek, rozliczenie i dopiero powrót do domu, nawet i o 20:00 więc ja się kurierom nie dziwię że spieszą się, oni też maja rodzinę do której chcą wrócić, dlatego ja im też nie utrudniam, dochodzi do tego wszystkiego też inny czynnik ludzki bo taki kurier spotyka nie raz po prostu idiotów zatrzymujących ich przy odbiorze paczki bo im się nie podoba że pognieciona a on chce do paczki zaglądnąć przed opłaceniem co nie może mieć miejsca albo odbiorca nieobecny a chciałby żeby mu paczkę na inny adres zawieźć a jak nie to się poskarży że kurier mu paczki dać nie chce albo odbiorca nie ma kasy na pobranie i szuka dopiero po rodzinie, sąsiadach i wiele innych sytuacji, trochę zrozumienia ludzie

    radoslaw555radoslaw5554 miesięcy temu
    • Fragment materiału nie piętnuje sposobu ładowania towaru na samochód, nie zarzuca Twoim pracodawcom sposobu egzekwowania obowiązków, które do Ciebie należą. Nikt tutaj nie zarzuca odbiorcom przesyłek, że zachowują się w taki, czy inny sposób. Pewnie większość z widzów ma równie ciężką pracę jak kurierzy, ale nawet ci, którzy nie muszą ciężko pracować, nie próbują usprawiedliwiać takiego zachowania na drodze- publicznej drodze. Swoją drogą- piękne zdanie wielokrotnie złożone...

      mariusz sochamariusz socha4 miesięcy temu
    • @oporopowrotnik blah blah blah miłej nocy nie chce mi sie toczyć gownoburzy o jakis (za przeproszeniem) zasrany przepis.

      Przemek DzimińskiPrzemek Dzimiński4 miesięcy temu
    • @Przemek Dzimiński Niestety, prawo przewozowe nie daje takiej możliwości. Poczytaj trochę o tym.

      oporopowrotnikoporopowrotnik4 miesięcy temu
    • @oporopowrotnik No a o czym ja mówiłem? Może niewyraźnie, albo niechcący w obcym języku? A co pokwitowania, jak widzę że paczka wygląda jakby ktoś ją torturował, to ch. a nie podpis kurier zobaczy bez upewnienia się z mojej strony, że przedmiot (o sporej wartości) jest cały.

      fiorehencerbinfiorehencerbin4 miesięcy temu
    • @oporopowrotnik to nieprawda co napisałeś, paczka może być nieuszkodzoną natomiast towar w środku jak najbardziej, dlatego mam prawo otworzyć o kurier ma czekać.

      Przemek DzimińskiPrzemek Dzimiński4 miesięcy temu
  • Popieram "jedź bezpiecznie" , tylko proszę nie zmieniać tego programu w drugie "śmiechu warte" 🙂

    Pablo PabloPablo Pablo4 miesięcy temu
  • Zakopianka to kompletna porażka jak tam ludzie jeżdżą. Zresztą kiedyś zgłosiłem do Komendy Głównej Policji w Krakowie takie sytuacje ale sprawa przepadła w machinie proceduralnej. Zresztą wszędzie jest tak samo że kierowca który jako pieszy nie spotka się z wymuszeniem pierwszeństwa na przejściu przez innego kierowcę sam nie będzie szanował innych pieszych. A kurierzy to wcale nie są tacy źli. Gorsi są Krakowscy taksówkarze, kierowcy tirów, nie wyedukowani policjanci i te weekendowe amatory co auta w piątek z garażu wyciągają żeby na zakupy jechać albo w niedzielę żeby na mszę jechać. Starsze osoby też są niebezpieczne, przedstawiciele handlowi następni samobójcy.

    TURECKITURECKI4 miesięcy temu
    • Każda droga której przekrój jest inny niż 1x1 i ma przejścia bez sygnalizacji tak wygląda :(

      raki435raki4354 miesięcy temu
    • Zakopianka to jeden tor F1 tam pomiary być wszędzie fotoradary i odcinkowe pomiary prędkości.

      tom livetom live4 miesięcy temu
  • W miastach wystarczyłoby naprawdę ustawić kamery nakierowane na przykład na przejścia dla pieszych i walić mandaty każdemu, kto wyprzedza i omija. W przypadku braku możliwości zidentyfikowania kierującego, płaci właściciel auta - zawsze. I do tego należy dostosować ustawę w trybie przyspieszonym, nie ma że się unika, zwodzi i odpuszczamy. Przestańmy też już z tym "mandaty są za niskie", bo to tylko część problemu. Zapędy hamuje nie wysokość, a nieuchronność kary. Świadomość, że się nie wywiniesz, że to nie jest tak, że "ma się pecha", tylko kara jest regułą - wtedy naprawdę nie musi być wysoka, aby skutecznie zniechęcała. Biorąc pod uwagę nagminność tego wykroczenia, wydaje mi się że koszt instalacji w większych miastach zwróciłby się w ciągu roku, a może i szybciej. Może to brzmi jak permanentna inwigilacja i kontrola, ale dosyć mam już słuchania, że na pasach znowu ktoś zginął z winy omijającego kretyna.

    BoosterBooster4 miesięcy temu
    • @The Tempted Man nie wiesz kim jestem, nie wiesz jako kto pracuję i dla kogo pracuję, nie wiesz komu wchodzę i kto mi wchodzi na głowę, nie masz zielonego pojęcia, ile razy w roku mogę pojechać na urlop, a zachowujesz się jakbyś wiedział o mnie wszystko. Nie wiesz, przyjacielu. To nie ja proszę się o możliwość wykonywania pracy, nie zapierdalam po cichu, a kiedy ktoś każe mi zapierdalać nad czymś, co mi nie odpowiada, rozwiązuję kontrakt. Urlopów nie mam brać w zwyczaju, bo mogę pracować z dowolnego miejsca na Ziemi pod warunkiem dostępu do sieci, mój urlop można zdefiniować stwierdzeniem "dziś nie włączam komputera". Jestem "bardziej wolny" niż Ci się zdaje. Po prostu nauczyłem się radzić sobie w warunkach, jakie zastałem, czego i Tobie życzę. Nie zakładaj za dużo w ciemno na temat ludzi, których nie znasz, wyjdzie Ci to po prostu na dobre. :) A to, co napisałem wyżej, to temat rozważań wielu filozofów, poczytaj sobie - bardzo ciekawe interpretacje wolności i tego, jak bardzo nie możemy jej mieć, bez nadania jej formy na poziomie jednostki. Takie tam dyrdymały. I nie zapomnij opierdolić niczemu winną i skuloną ze strachu panią w Żabce, że nie jesteś niewolnikiem i maski nosił nie będziesz, jak to wyzwoleni mają w zwyczaju. Normalnie współczesne Spartakusy, chapeau bas. A czekaj, jeszcze xDDDDDDDDD żeby było prawilnie.

      BoosterBooster4 miesięcy temu
    • @The Tempted Man z tym że mi na tym świecie żyje się całkiem nieźle, więc jeśli prowadzę życie niewolnika, mogę sobie nawet nadrukować na koszulce taki napis. Człowiek od zarania dziejów był niewolnikiem takiego czy innego systemu. Wolność w zorganizowanym społeczeństwie, gdzie obowiązują jakiekolwiek zasady, po prostu nie istnieje.

      BoosterBooster4 miesięcy temu
    • @The Tempted Man uwierz mi, że wiem o inwigilacji więcej, niż Ci się wydaje, zwłaszcza w sektorze IT. Nie zatrzymasz tego, nie zmienisz tego, a system o którym wspominałem wyżej, funkcjonuje na świecie (choćby w Londynie) od lat. I odpuść sobie ten ton, dziadku, bo dzieckiem nie jestem już od dawna. Zresztą parząc na Twoje personalne wrzuty, dyskusja na argumenty raczej nie wchodzi w grę, jesteś na to za cienki. Wpadniesz, wyklepiesz swoje mądrości, napiszesz "xD" i uciekniesz jak każdy tego typu oświecony, co "wyłączył TV i włączył myślenie". Ewentualnie powyzywasz i trochę powywyższasz przy okazji.

      BoosterBooster4 miesięcy temu
    • @The Tempted Man tej maszyny już nie zatrzymasz, a przynajmniej przysłuży się ograniczeniu ofiar. Zresztą, kto ma mózg i nie chce być inwigilowany, nie będzie inwigilowany.

      BoosterBooster4 miesięcy temu
    • @tom live Właśnie w tym problem że nikt, przynajmniej w kwestii wykroczeń drogowych.

      esperto plesperto pl4 miesięcy temu
  • Niech ktoś podeśle redakcji wyczyny kierowców wszystkich pojazdów jeżdżących po warszawce. Ostatnio był piękny filmik z wyczynami tamtejszych rowerzystów. Ciekawi mnie komentarz szanownych ekspertów. Niestety debile są wszędzie i żadne programy takich ludzie nie nauczą niczego. W dzisiejszym odcinku (w większości przypadków) mieliśmy przykład właśnie takich ludzi, bo to były przykłady skrajnej głupoty i nieodpowiedzialności. To nie były wypadki, czy pomyłki, które można by usprawiedliwiać w ten czy inny sposób, to byli potencjalni mordercy, którzy wiedzieli co robią i robili to celowo. Wyłapać i dożywotnio odbierać prawo jazdy. Innej metody nie ma.

    Freeman1000000Freeman10000004 miesięcy temu
PLworld