Jedź bezpiecznie odc. 837 (Najwięcej wypadków w Krakowie - ul. Wielicka.)

28 mar 2021
64 426 wyświetleń

Komentarze
  • 1:29 Czy to pomiar prędkości z z odległości 236 m. Jest to miarodajne i zgodne z zaleceniami producenta tego urządzenia?

    Paweł BPaweł B7 dni temu
    • @TaurendilPoszukałem informacji, znalazłem napisałem :) Dziwne też dla mnie są pomiary z ręki na tak duże odległości. Z tego co wyczytałem to dużo wyroków uniewinniających przy tak odległych pomiarach. Jedynie czego nie mogę znaleźć to opisu funkcji robienia dwóch pomiarów, z dużej odległości oraz z mniejszej.

      Paweł BPaweł B3 dni temu
    • @Paweł B nie wiem po co w takim razie zadajesz to pytanie jeśli znasz odpowiedź, ja napisałem to co znalazłem u producenta na stronie. Z tego co wyczytałem są dwie wersje tych mierników jeden max 600m i 1.2 km A to że urządzenie nie posiada możliwości przybliżenia to już inna sprawa, stąd te 70m o których wspominasz. ps. doczytałem i są też wersje z lunetą powiększająca 3.5x

      TaurendilTaurendil4 dni temu
    • @Taurendil instrukcji obsługi LTI TruCam producent wyraźnie napisał, że pomiar może być precyzyjny tylko z odległości do 70 m

      Paweł BPaweł B4 dni temu
    • Oj to dużo większy zasięg maja, te nowe laserowe (a taki był tu użyty) nawet ponad 1 km łapią max 1,2 km

      TaurendilTaurendil5 dni temu
  • Pomarańczowy to jest sok i to jeszcze wypełniony sztucznymi barwnikami i słodzikami! Sygnalizacja świetlna jest żółta i koniec dyskusji!!!

    Maciej OkulowskiMaciej Okulowski8 dni temu
  • Trzeba nosić kamyki w kieszeni i rzucać w tych buraków co nie myślą. Tępić "bandytów" za kierownicą.

    Kukuryku KogucikKukuryku Kogucik15 dni temu
    • I iść siedzieć za próbę morderstwa. Brawo ty!

      P@ULLOP@ULLO14 dni temu
  • Jak w mieście przy ograniczeniu do 50km/godz. można jechać ponad 100 takiemu bandycie drogowemu należy odbierać prawo jazdy dożywotnio.

    Ryszard M KrakRyszard M Krak18 dni temu
  • Za duzo slowa "niestety" z ust pilicjanta. Niestety mandat, niestety zatrzymujmy prawo jazdy. A powinno byc niestety nie umie pan jezdzic e zwiazku z czym prawko do smietnika i idz pan po kredyt do skoku bo kara nedzie sroga.

    priv mrwpriv mrw18 dni temu
  • Wielicka to jedna z najdłuższych ulic w mieście. Dłuższa jest chyba tylko Księcia Józefa - ale tam się jedze głównie przez las. Skąd nagle to zaskoczenie, że statystycznie najwięcej na niej wypadków i kolizji?

    Jacek SiudaJacek Siuda20 dni temu
    • To jest ta twoja refleksja? Od Modliniczki do NH też masz długą prostą drogę. A może nie ma co robić 3 pasmowych dróg z prędkością pow. 50km/h, bo ludzie mają w dupie przepisy i nie potrafią jeździć z głową?

      MarvellousMarvellous2 dni temu
  • inteligentne światła jak w Austrii zielone miga 5 razy i zmienia sie na żółte to jest bezstresowa jazda i bardzo bezpieczna co wy na to ?

    Andrzej NowakAndrzej Nowak21 dzień temu
    • @Niklaus Mikaelson Były liczniki i właśnie się nie sprawdziły przynajmniej we Wrocławiu i przestali je montować, a nawet w niektórych miejscach je demontują. Prawdopodobnie dlatego że ludzie widząc że maja mało czasu znacznie przekraczali dozwoloną prędkość, aby móc jeszcze przejechać.

      TaurendilTaurendil5 dni temu
    • Dobry pomysł

      Michał BulaMichał Bula18 dni temu
    • Albo liczniki, gdzie z daleka widać, że pewnie nie przejedziesz, możesz sobie spokojnie powoli dojeżdżać. I wtedy niech mandat będzie nawet 1000zł - nie ma już żadnego usprawiedliwienia dla przejazdu na czerwonym. Przy dobrej organizacji niech będą kamery na każdym skrzyżowaniu. No ale wtedy kasa z mandatów by się mogła nie zgadzać, tak to zawsze ktoś się zagapi albo znajdzie w niewygodnej sytuacji. Z resztą mnóstwo problemów można rozwiązać przy odrobinie dobrej woli. No ale nie, ty patrz czy ci się w ostatniej chwili światło nie zmieniło, wypatruj znaków w gąszczu reklam itd. Nieustanna kalkulacja. Już od kilku policjantów po godzinach usłyszałem: daj mi kierowcę, znajdę ci wykroczenie. Nawet jak się starasz, prędzej czy później przepisy złamiesz. Sam nigdy mandatu nie wyłapałem ale nie wypieram ze świadomości tego, że od czasu do czasu zdarza się przepisy złamać. Nawet dobry kierowca może mieć gorszy dzień, ale każdy debil może mieć prawo jazdy - więc drogi powinny być planowane tak, by nawet taki debil nie stwarzał zagrożenia. Jazda powinna być automatyczna, skupiasz się wyłącznie co się dzieje na jezdni, nie co po bokach i na górze. Organizacja pod kierowców + ogromne kary i większość problemów znika. No, ale w Polsce możemy liczyć najwyżej jedynie na to drugie, bo u nas się jedynie "leczy", nie zapobiega.

      Niklaus MikaelsonNiklaus Mikaelson20 dni temu
  • 4:05 Od kiedy to pasy ruchu liczy się od osi jezdni? Aby można było tak pojechać, jak zostało to wykonane przez Pana Dworaka - powinny być namalowane linie prowadzące.

    PrzPrzPLPrzPrzPL21 dzień temu
  • dlaczego z Wielickiej nie można skręcić w prawo na Kamieńskiego, tylko są trzy pasy do skrętu w lewo?

    TomaszTomasz22 dni temu
    • @Jacek Siuda ok

      TomaszTomasz20 dni temu
    • Bo to byłoby bezproduktywne - jak chcesz jechać Kamieńskiego w prawo, łatwiej wcześniej skręcić w Malborską.

      Jacek SiudaJacek Siuda20 dni temu
  • Niestety większość kierowców interpretuje żółte-przyspiesz. Stąd biorą się najechania, gdy ktoś zatrzyma się zanim włączy się czerwone. Dla przypomnienia "sygnał żółty ciągły - zabrania wjazdu za sygnalizator, chyba że w momencie jego zaświecenia kierujący pojazdem był tak blisko sygnalizatora, że nie mógłby się przed nim zatrzymać bez gwałtownego hamowania, informując jednocześnie o zmianie nadawanego sygnału na czerwony."

    tapatik2000tapatik200023 dni temu
  • Takie miasto BONN. Glowna ulica w centrum. Sa 4 pasy 2/2. Pasy sa waskie jest 30km/h przy olbrzymim ruchu nikt nie jedzie szybciej. Auta jada wolno, plynnie i cicho. A Wygospodarowane zwężonymi pasami dla aut miejsce jest przeznaczone na droge dla rowerow.

    maciekk123PLmaciekk123PL24 dni temu
  • 8:33 i wszędzie powinno być węziej, wszędzie w mieście 50 i mniej! Będzie mniej wypadków, mniej spalin, mniej halasu na litosc Boska tam wszędzie mieszkaja ludzie, chodzą dzieci! Pan Dworak jako przyklad słusznie stawia Niemcy. Więc proszę zauważyć ze w tym kraju na ulicach tj Wielicka jest 50, a na takich jak Kalwaryjska, starowislna 30 i jest to rygorystycznie przestrzegane. Czas u nas na rozwiazania CYWILIZOWANE. Miasto to nie autostrada!

    maciekk123PLmaciekk123PL24 dni temu
  • Co jak co nie popieram przejazdu na czerownym ale faza zoltego prawie 3 sekundy przy 70 ? niewiem jak w Polskim rozpodrzadzeniu ale w Niemczech faza zoltego dla 50km/h to 3 sekundy dla 60km/h 4 sekundy a dla 70 km/h 5 sekund ..do tego dochodzi sekunda tolerancji fazy czerwonego i dopiero wtedy jak jest radar robi zdjecie.Jest wystarczajaco kierowcow co i tak bedzie lapanych ale takie naiagane na oko policjanta to troche srednio.Kierowca nr 1 napewno nie wjechal na czerwonym jeszcze a musialby gwaltownie hamowac.

    Matz 32Matz 3224 dni temu
  • A czy Pan Mądraliński ma zapięty pas?

    Michał Karol NeumannMichał Karol Neumann27 dni temu
    • @Michał Karol Neumann spoko

      TaurendilTaurendil3 dni temu
    • @Taurendil Sorry! Patrzę dobrze, ale źle widzę. Już nie te oczy ;-).

      Michał Karol NeumannMichał Karol Neumann3 dni temu
    • @Michał Karol Neumann To źle patrzysz bo ma zapięte jest pod marynarka, jak zawsze u pana Marka. Ten czas dokładnie jaki dałeś jak byk widać pod krawatem tam gdzie ma mikrofon przyjrzyj się

      TaurendilTaurendil5 dni temu
    • @Alex Takoj 1:45. Patrzę, patrzę -- i nie widzę. Garniturek, owszem: elegancki, ale paska jakoś nie mogę dostrzec. Ale to może starość: oczy już nie te, co za Gomułki ;-) W każdym razie: poZDROWIAm! Stary Michał

      Michał Karol NeumannMichał Karol Neumann9 dni temu
    • Pas bezpieczeństwa widać na koszuli )))

      Alex TakojAlex Takoj27 dni temu
  • Nowe intro fajne, ale troche długie

    YouTube-KanalYouTube-Kanal27 dni temu
  • 5:30 piesza też miała możliwość wyhamowania? dlaczego przyśpiesza i to jeszcze z dzieckiem. Już nie płaczcie tak nad tym czerwonym...

    Szymon StepaniukSzymon Stepaniuk28 dni temu
  • Ale pruć ponad 100 na wielickiej przy takim ruchu to już czysty bandytyzm drogowy i typ powinien za takie coś zawijać na celę na 3 miesiące a prawko zatrzymane minimum na rok. To już nie są piraci ale drogowi bandyci.

    Pietrzykow1234Pietrzykow123429 dni temu
  • Niestety nie ma skrzyżowania żeby takiego czegoś nie było. Za wjazd na skrzyżowanie na czerwonym świetle powinna być kara 500zł a nawet 1000zł płatne i to na miejscu bez wyjątków. W innym przypadku nigdy nie zniknie ten problem.

    Michał Badziu881Michał Badziu881Miesiąc temu
  • Wow nowe intro :>

    kezicsskezicssMiesiąc temu
  • Propos świateł to z jednej strony kretyni, fakt. Z drugiej strony ktoś faktycznie mógł źle wyliczyć odległość. W takich sytuacjach stanowczo brakuje mi rozwiązania stosowanego w wielu krajach - migającego zielonego przed światłem żółtym, a podpieranie się papierem z lat 60tych by tego nie wprowadzić to moim zdaniem przesada

    krzechixkrzechixMiesiąc temu
    • W Polsce były gdzieniegdzie testy sekundników, niestety konsekwencją ich wprowadzenia było jeszcze większe przyspieszanie przez kierowców przed skrzyżowaniami, kiedy widzieli że za kilka sekund nastąpi zmiana światła. Dlatego zostały one zabronione. Ludzie nie umieją korzystać z dobrodziejstw techniki.

      khartvinkhartvin21 dzień temu
  • W Austrii według mnie jest to lepiej rozwiązane. 3 razy migające zielone, później żółte i czerwone.

    Kuba MarshalKuba MarshalMiesiąc temu
    • akurat w Krakowie to mógłby być wielki baner który odliczałby czas do czerwonego, a ludzie by dalej gonili na czerwonym - dziki zachód i tyle

      czajakczajak23 dni temu
  • Do kiedy policja będzie dawać małe mandaty, to będzie tak na codzień. 100 zl mandatu - policja się ośmiesza, dlatego plują Wam na mundur, za Waszą pobłażliwość.

    w ww wMiesiąc temu
  • Chyba jak taki kierowca straci zdrowie, życie lub kogoś bliskiego przez podobnego sobie kierowcę to może wtedy się nauczy.

    xawery81xawery81Miesiąc temu
  • 0:28 to sie nie zmienilo... Od tego momentu sie rozpoczyna material

    jarom91jarom91Miesiąc temu
  • W Polsce jest za duzo pierd... sie ! Patologia drogowa od lat ! !W Niemczech wszedzie fotoradary, na skrzyzowaniach na autostradach tez !! Wystarczy postawic fotoradary, na czerwone swiatlo tez. A policja niech sie zajmie innymi waznymi sprawami. Myslicie ze Niemcy sa lepszymi kierowcami ? Bo maja lepsze auta? NIE, na pewno nie sa lepsi, tylko tam sie poprostu nie pier.. Ludzie wiedza ze jak jest 50 km/h to 50 km/h za 56 juz leci fotka a za 76 w miescie juz leci prawko na miesiac. A u nas 101 na 50 no ludzie !

    KamilczakKamilczakMiesiąc temu
  • przekroczył o 30km, mandat 100zł Hahaha to są kpiny

    infeltkinfeltkMiesiąc temu
    • Taryfikator nie zmienił się od ponad 20 lat, gdzie najniższa krajowa wynosiła poniżej 1000 złotych

      dariuszdariuszMiesiąc temu
  • 0:55 babka zatrzymana w środku miasta i nie wie jakie jest ograniczenie xd fakt, są miejsca z wyjątkami i podniesieniem limitu, ale jak ktoś powie 50 to i tak nie będzie to straszny błąd

    Kane CloneKane CloneMiesiąc temu
  • Policja do ukarania - co to za maski ????

    JohnJohnMiesiąc temu
  • 3:05 nooo, w końcu jakoś wyglądający policjant w dopasowanej kamizelce, a nie wąsaty janusz z wywalonym bebechem i rozpiętą kamizelką.

    welniasty25welniasty25Miesiąc temu
  • Komu się nie zdarzyło, niech pierwszy rzuci kamień.

    bartosz148bartosz148Miesiąc temu
  • 1:00 to nie podkomisarz tylko podinspektor.

    MateuszMateuszMiesiąc temu
  • Panie Dworak , ręce na kierownicy. Rutyna gubi. Za taką jazdę oblewa się na egzaminie, o czym powinien pan pamiętać z czasów zarządzania mordem

    Przedsiębiorcy TVPrzedsiębiorcy TVMiesiąc temu
    • @edek kredek Akurat on tam ma automat. ;-)

      Michał GawronMichał GawronMiesiąc temu
    • Cały czas na kierownicy ;) a biegi czym zmieniasz ? k.tasem ;)

      edek kredekedek kredekMiesiąc temu
  • Jeżdżę często autobusem MPK w rejonie tego przejścia na wielickiej, i daje rady się zatrzymać przed czerwonym.

    Antonio de Santa AnnaAntonio de Santa AnnaMiesiąc temu
  • 1:28 jest pokazane że zmierzył prędkość z ręki na odległości 236 metrów - to raczej jest nielegalne działanie policji.

    JA TeżjaJA TeżjaMiesiąc temu
  • intensywne działania mające na celu uzupełnienie budżetu.

    Andrzej GAndrzej GMiesiąc temu
  • Ostatnio latalem z tym idiata po 314 km/h. Wstyd ze tak licho cisnol tam taka gablota. Siary nam narobiles. Mialo byc premium a ty pyrgales 106 po miescie.

    Mateusz MałeckiMateusz MałeckiMiesiąc temu
  • 1. A może by tak zainwestować w sekundniki??? 2. Przejazd na późnym żółtym (bo na czerwonym tutaj przejechała może 1 osoba) jest dużo bezpieczniejszy (z uwagi na bufor czasowy między czerwonym z jednej a zielonym z drugiej) niż gwałtowne hamowanie (a takie przy dozwolonej 70/h będzie na prawdę ostre, wystarczy ze będzie jechał dostawczak z ładunkiem i nie wyhamuje tak szybko za np autem osobowym, a to może spowodować wypadek lub w przypadku złej rekacji kierowcy dostawczaka nawet uderzenie w ludzi na chodniku czy cokolwiek innego) - Przypuszczam, ze pan nie jechał chyba nigdy autem cięższym niż 3,5t nie mówiąc o większym. 3. O bezpieczeństwie na drodze mówi pan ze źle ustawionym zagłówkiem, bez pasów i z jedną rączką na kierownicy???

    Zombie HunterZombie HunterMiesiąc temu
    • prawie 3 sekundy zoltego przy 70 to jakis zart..

      Matz 32Matz 3224 dni temu
    • @Maciej przecież to żadna nowość że chodzi o pinionszki

      Zombie HunterZombie HunterMiesiąc temu
    • W Krk często przy 70 nie da się zatrzymać a skoro się nie da to po co tam dali takie ograniczenie? oczywiście sekundniki, dłuższe żółte, migające zielone ułatwiłyby życie ale nie o to chodzi gdy w kasach urzędasów pusto xD

      MaciejMaciejMiesiąc temu
  • 9:37 Cwaniaczek - nawet na logikę wiadomo, że nie będzie w takim miejscu 90!!! Przecież na Bora, gdzie są 3 pasy jest 80! W mieście nie ma 90-tek! Tak czy inaczej ten PSYCHOL pozwoliłby sobie na przekraczanie o ponad 35 (w jego mniemaniu)! SKANDAL - ODIZOLOWAĆ POTENCJALNEGO MORDERCĘ!!! Trzeba zmienić pod względem audio tę czołówkę ...

    młody kierowcamłody kierowcaMiesiąc temu
  • Nieopodal na ul. Teligi też strach jeździć i strach przez nią przechodzić. Ze 3 miesiące temu przeorganiozwano tam ruch, wylano wiele litrów farby, która jednak nie spowodowała załatania dziur. Co więcej, farba zeszła, na nowych miejscach postojowych syf i pył (a później raban, że powietrze słabe). Dziury jak w kraju trzeciego świata. Przechodzić też ciężko, gdyż na koleinach idzie się po prostu wy**dolić. Trochę to przypomina malowanie trawy na zielono. DZIADOSTWO.

    xdrxdrMiesiąc temu
  • zaostrzają się przepisy bedą się zaostrzać

    JedynyTakiZiomixJedynyTakiZiomixMiesiąc temu
  • Uff, dobrze że nigdy mnie nie nagrano. Może dlatego, że nie jeżdżę po Krakowie

    Paweł DudekPaweł DudekMiesiąc temu
  • Bzdura takie tłumaczenie. Koleś miał dość dużo dystansu żeby zobaczyć światła jak się zmieniają i mógł spokojnie wyhamować na żółtym.

    Rosyjski Agent WpływuRosyjski Agent WpływuMiesiąc temu
  • Nie rozumiem dlaczego "niestety dochodzi mandat". Liczę, że w głowie policjanci mówią "bo najchętniej bym cię zakuł w kajdanki na tyle siedzenie radiowozu". Wielicka to jest moja droga do domu, całym tym odcinkiem jeżdżę od 20 lat w tą i z powrotem i 100% potwierdzam te czerwone światła. Jak się jedzie ok. 70kmh to nie ma żadnego problemu żeby się zatrzymać. Czas hamowania z tej prędkości to ile jest, 2 sekundy? A żółte świeci się ze dwa razy dłużej.

    bj42paulbj42paulMiesiąc temu
    • Może policjant mówiąc "niestety dochodzi mandat" miał w głowie "sorry stary, takie mamy prawo i musze ci ten mandat dać"

      Nico SanchezNico SanchezMiesiąc temu
  • 6:47 proszę ustawić poprawnie zagłówek

    Cz3koladowyPotwoRCz3koladowyPotwoRMiesiąc temu
    • o to to to, az razi, szczegolnie ze Pan tlumaczy jak poprawnie jezdzic, a nie najwyrazniej nie umie ustawic fotela

      Piotr CieleckiPiotr CieleckiMiesiąc temu
  • I pouczać i tłumaczyć przepisy ma facet, który niepoprawnie trzyma kierownicę?

    samsel001samsel001Miesiąc temu
  • 5:0 jakie głupie tłumaczenie. Niech typ walnie się w babel

    PorywkiPorywkiMiesiąc temu
  • Masakra. Jak widzę tego ostatniego durnia z Mustanga to myślę że łeb z niego straszny. 50 to 50 a nie 106 w terenie zabudowanym! Skończony idiota! 1000zl mandatu i zabrane prawo jazdy dożywotnio!

    Slavko KielonskySlavko KielonskyMiesiąc temu
  • Sekundnik na światłach byłby najlepszym rozwiązaniem.

    Szymon KSzymon KMiesiąc temu
    • Najlepszym rozwiązaniem byłby fotoradar wraz z fotopułapką podłączoną do czerwonego światła.

      Maciej OlędzkiMaciej OlędzkiMiesiąc temu
  • Szkoda, że nie ma już muzyczki ze starej czołówki. :(

    204wras204wrasMiesiąc temu
  • A stwierdzili nasi mądrzy włodarze stwierdzili, że sekundniki nie zmieniają bezpieczeństwa i płynności ruchu na sygnalizowanych skrzyżowaniach...

    Góral_92Góral_92Miesiąc temu
    • Takich mondryh włodarzy możnaby zatrudnić do dojenia byków 😡

      Bartolomeo BartłomiejBartolomeo Bartłomiej23 dni temu
  • Znam skrzyżowania gdzie jadąc przepisowo muszę się bardzo skupiać na światłach gdy się do nich zbliżam, żeby wyhamować z impetem bo zmieniają się w dwie sekundy na czerwone - chore😤😩

    AK 902AK 902Miesiąc temu
  • Ale pasy to mógł pan zapiac

    Piotr WłPiotr WłMiesiąc temu
    • ale do okulisty to polecam się udać

      edek kredekedek kredekMiesiąc temu
    • Pan Marek ma zapięty pas, jest trochę przykryty prawą stroną marynarki, ale jest!

      zigzy100zigzy100Miesiąc temu
  • dobre, jestem tu drugi raz hehehhe, to znaczy że przepisy co miasto to inne??

    Damian on GravelDamian on GravelMiesiąc temu
  • Nowe intro!

    roblox noobroblox noobMiesiąc temu
  • O bezpieczeństwie mówi Pan który jedzie z zimnym łokciem

    Dariusz SmęderDariusz SmęderMiesiąc temu
  • 38 tys. wyświetleń, jakby było ich 1000 razy więcej i każdy by się stosował, to na drogach panowałaby utopia

    Bartek WolskiBartek WolskiMiesiąc temu
  • może pod marynarka coś widać, ale na co mu ta marynarka za kierownicą?

    Tomasz NyczTomasz NyczMiesiąc temu
  • Może jestem ślepy, ale gdzie pan Dworak ma pas bezpieczeństwa zapięty?

    Tomasz NyczTomasz NyczMiesiąc temu
    • @zigzy100 Nie oszukujmy się ;) To nie był parking. Miał koszulkę z nadrukiem imitujący pas bezpieczeństwa i w sumie tyle.

      Carter SladeCarter SladeMiesiąc temu
    • @Carter Slade Na parkingu może robić co chce.

      zigzy100zigzy100Miesiąc temu
    • 6:59 :/

      Carter SladeCarter SladeMiesiąc temu
    • Przecież na skos pod krawatem widać na pierwszy rzut oka.

      ArekS RocksArekS RocksMiesiąc temu
    • W każdym ujęciu z wnętrza samochodu widać przecież ewidentnie pas na jego koszuli, część pasa oraz zapięcie ma przykryte marynarką

      Filip O.Filip O.Miesiąc temu
  • § 95. 1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator S-1 oznaczają: sygnał żółty - zakaz wjazdu za sygnalizator, chyba że w chwili zapalenia tego sygnału pojazd znajduje się tak blisko sygnalizatora, że nie może być zatrzymany przed nim bez gwałtownego hamowania; sygnał ten oznacza jednocześnie, że za chwilę zapali się sygnał czerwony. - każdy ma prawo do obrony.

    Stellar XStellar XMiesiąc temu
  • Irytuje mnie ten przepraszająco-tłumaczący ton policjantów, kiedy zatrzymują ludzi mających wszystko dookoła w dupie. Jak i ich tracenie czasu na tłumaczenie debilom czegoś, o czym doskonale wiedzą, ale udają, że jednak nie. Walić mandaty z górnej półki, bo i tak są skandalicznie małe, a jak się komuś nie podoba to droga wolna, odwołać się do sądu. Na to chamstwo innej metody nie ma, za twarz to trzeba wziąć. Pozdrawiam Pana Marka :)

    cielakovskycielakovskyMiesiąc temu
    • Czas traci także zatrzymany kierowca i pewnie o to chodzi. Pieniądz rzecz nabyta, ale czasu kupić się nie da.

      Krzysztof RudnikKrzysztof RudnikMiesiąc temu
    • To są mandaty pocieszenia.

      ozieeizoozieeizoMiesiąc temu
  • 3:15. Facet ma racje. Jak się prześledzi po klatkach, to po minięciu słupka A zapala się czerwone, czyli on już nie mógł go zobaczyć. No ale „przyjmuję, co mam zrobić” i tak działa policja. Zastraszając, podając nieprawdę kierowcom, wymusza przyjęcie mandatu, a potem jest problem, że ludzie ostrzegają się światłami przed policją. No tak. Ostrzegają się, i to zasadnie. Bo jest to prawdziwe niebezpieczeństwo dla obywatela na drodze.

    Artur NowackiArtur NowackiMiesiąc temu
    • w niemczech MUSI byc 5 sekund zoltego przy dozwolonych 70 i wtedy niema zaskoczenia. Trzeba by dokopac sie do rozpodrzadzenia w PL jesli tak niema to nalezy dazyc do zmiany jesli jest a nie jest stosowane to jeszcze gorzej

      Matz 32Matz 3224 dni temu
    • @Tomasz Nycz Z palcem w dupie zatrzymam się z 70 do 0 przez te 3 sekundy (1 sekunda reakcji to chyba jak ktoś jest po alkoholu ;-)).

      Michał GawronMichał GawronMiesiąc temu
    • @psychoone123 Wiesz doskonale, że jakby się paliło nawet 5s, to i tak ci, co przejeżdżają, dalej by przejeżdżali. Nie w braku fizycznej możliwości leży tu problem (bo jakoś inni się zatrzymują), a w mentalności ludzi. Oni nawet nie próbują hamować, nie próbują też tego udawać - po prostu im "się nie opłaca", jadą i dobre jest. A jak policja złapie, to rżnie głupa jeden z drugim.

      cielakovskycielakovskyMiesiąc temu
    • @cielakovsky ale żóte pali się 3s. Nawet jak dać tylko 1s na czas reakcji i rozpoczęcie hamowania i około 3s na hamowanie z 70km/h (wyliczyłem z dostępnych wzorów zakładając, że droga hamowania to 28m) to daje nam 4s i minimum tyle powinno się palić żółte

      psychoone123psychoone123Miesiąc temu
    • @cielakovsky No, a ile czasu minęło od włączenia się zółtego do włączenia się czerwonego? Max 3 sek. www.prawko-kwartnik.info/kalkulator-drogi-reakcji-hamowania-zatrzymania.php#wynikid ...

      Tomasz NyczTomasz NyczMiesiąc temu
  • Z takimi mandatami jak teraz nigdy nie będzie bezpieczniej. Ale nikt nie podniesie mandatu np. za przekroczenie o 51-60 na np 2 tys. zł, bo kierowcy to największa grupa wyborców i wszyscy politycy się boją. A dostać 2 tys. to już zabolałoby jednego z drugim. I stopniowo za 60-70 2,5 tys. itd.

    Paweł G.Paweł G.Miesiąc temu
  • Lubię i bardzo cenię Pana programy, gdyż wiele można się z nich nauczyć. Jednak dzisiaj to mamy lekki festiwal przegięć. 1. Cóż to za zdziwienie, że na najdłuższej ulicy w Krakowie (jeśli jest jakakolwiek ulica o jednej nazwie, to proszę mnie poprawić) w dodatku wlotowej, w przeważającej mierze 3-pasmowej jest najwięcej wypadków? No po prostu szok... 2. Przecież pierwszy pacjent zhaltowany za przejazd na czerwonym, ewidentnie wjechał jeszcze na żółtym! Co miał hamować z piskiem narażając siebie i innych kierowców? To zatrzymanie to ewidentne przegięcie niebieskich. 3. Cóż to za koncepcja, że jak jest już długo zielone, to należy zwolnić, bo może będzie czerwone? Gdzie Pan to w przepisach wyczytał? Przecież to jest totalny absurd! Zresztą, jeżdżąc tamtędy codziennie, każdy w miarę skoncentrowany i obserwujący kierowca doskonale wie, kiedy będzie jakie światło. 4. Uprzejmie proszę o wytłumaczenie mi kolejności ograniczeń na tym odcinku Wielickiej, który pokazany jest na końcu odcinka. Skoro normalnie na tej 2-jezdniowej ulicy w terenie zabudowanym jest 50km/h to po co takie samo ograniczenie przed skrzyżowaniem z Malborską? Byłem przekonany, że tam jest 70km/h i dopiero przed skrzyżowaniem z Malborską (od strony Wieliczki) jest 50km/h, które dodatkowo jest kasowane przez samo skrzyżowanie. Następnie dziwi mnie ten znak 70 km/h. Mam rozumieć, że od skrzyżowania z Dworcową, aż do Powstańców Wielkopolskich jest 50 km/h? No skoro tak, to po co w pierwszym Pana przejeździe w tym odcinku (przejazd w drugą stronę, w stronę Wieliczki) są wstawiane ograniczenia 50 km/h? Wydaje mi się, że ktoś tutaj robi wodę z mózgu kierowcom i od kilku miesięcy niebiescy urządzili sobie polowanie na Wielickiej na niczego nie świadomych kierowców! Bardzo proszę o analizę tej sekwencji ograniczeń w obydwie strony na dwupasmowym odcinku Wielickiej. Pozdrawiam serdecznie.

    PadikFCIPadikFCIMiesiąc temu
  • Zielone powinno migać jak w innych krajach znaczy to że za moment zostanie wyświetlony sygnał żółty. Nie da się?

    Rafał GrochalRafał GrochalMiesiąc temu
    • Może jeszcze SMS ostrzegawczy z RCB? Sygnał żółty jest jak czerwony, też nie pozwala na przekraczanie sygnalizacji, z tym że kierowcy nie są za to przekroczenie karani. Taki Pan nr 3 (4:28) miał sygnał żółty na tyle wcześnie zapalony, że ze 100 km/h by się zatrzymał sprawnym autem.

      adiosamigo1988adiosamigo1988Miesiąc temu
  • 106 przy ograniczeniu do 50 w mieście a policjant nakłada 400 zł mandatu ? dziwne, moim zdaniem zero litości dla takich kierowców

    Tarix965Tarix965Miesiąc temu
    • @Tarix965 Jak przyjmujesz mandat potulnie, nie cwaniakujesz i się nie kłócisz, to dostajesz mniejszą kare. Jak zgrywasz ważniaka, wtedy jadą po bandzie. Z drugiej strony, 500 dla właściciela tego Mustanga to trochę śmiech na sali, pewnie nawet nie zauważył.

      Jacek SiudaJacek Siuda20 dni temu
    • @Krzysztof Rudnik Tak bo przekroczyl ponad 50 w zabudowanym i policjant musial zatrzymac, ale z tym mandatem policjant mial wybór czy 400 czy 500 i dal mu tylko 400 co jest smieszne

      Tarix965Tarix965Miesiąc temu
    • Dostał jeszcze zatrzymanie prawa jazdy.

      Krzysztof RudnikKrzysztof RudnikMiesiąc temu
    • A korepetycje z matematyki raptem 50 zł / h. :)

      adiosamigo1988adiosamigo1988Miesiąc temu
  • Bo dobre są sekundniki , bądź takie rozwiązanie ,gdzie zaczyna pulsować zielone. Przy klasycznym rozwiązaniu ,zawsze jest ta niepewność. Przy innych rozwiązaniach, gdzie kierujący widzi dokładnie ,że nie zdąży ,a pcha się na chama, powinno być odbierane prawko na 3 miesiące .

    Tadek RafałTadek RafałMiesiąc temu
    • @adiosamigo1988 Od tego ,że na żółtym masz się zatrzymać ! Chyba ,że wymaga to gwałtownego hamowania, to można przejechać. Chodzi o komfort , aby kierowca wiedział ,czy zdąży ,czy nie , bez jakiegoś zastanawiania .

      Tadek RafałTadek RafałMiesiąc temu
    • A od czego jest żółte?

      adiosamigo1988adiosamigo1988Miesiąc temu
  • Panie Marku, obniży Pan sobie ten zagłówek...

    maslakkacpermaslakkacperMiesiąc temu
    • XD

      Tadek RafałTadek RafałMiesiąc temu
  • Niestety w Polsce dużo kierowców myśli, że na żółtym się przejeżdża. I to nie jeden tylko kilka samochodów pod rząd próbuje na tym żółtym przejechać. Wydaje się, że kierowcy są bardziej zdziwieni tym, że ktokolwiek się zatrzymuje na żółtym ponieważ nieraz trąbią na tych co się zatrzymali bo przecież zdążyli by przejechać ;)

    Martin Max KingMartin Max KingMiesiąc temu
  • w styczniu bieżącego roku na latarni za skrzyżowaniem z ul. Wodna pojawił się znak podwyższający prędkość do 70, wisiał tylko jakieś 2 tygodnie i został zdjęty, nie popieram przekraczania prędkości, ale to miejsce to ewidentna zasadzka na kierowców, taka dojna krowa krakowskiej drogówki, całkowicie niezrozumiałe że na równoległej zachodniej jezdni jest 70 a na odcinku wschodnim oddzielonym betonowym separatorem jest 50 i milutkie miejsce w którym policja rozstawia regularnie swoje mobilne biuro

    bottlesundertiresbottlesundertiresMiesiąc temu
  • W Niemczech przekroczenie o 30 km/h skutkuje odebraniem prawa jazdy. U nas? Mandat 100 do 200 zł, proponuję 100.

    Michał NowakowskiMichał NowakowskiMiesiąc temu
    • A na autobahnie mogą cisnąć ile fabryka dała... I gdzie tu logika xD

      Michał BulaMichał Bula18 dni temu
  • Widziałem już takie rozwiązanie, że przed zmianą światła miga zielone światło i następuje zmiana na żółte i czerwone. Na pewno takie rozwiązanie by można wprowadzić na naszych sygnalizacjach.

    PanevPanevMiesiąc temu
  • 4:27 A ja widzę czerwone. 4:24 zapalenie się żółtego 4:27 czerwone. 3s na wyhamowanie

    PanevPanevMiesiąc temu
    • Wjazd na światło żółte jest zakazany. Wyjątkiem od tej reguły jest sytuacja, kiedy kierujący nie jest w stanie zatrzymać się przed tym światłem, lub zatrzymanie może spowodować najechanie na niego innego pojazdu: Prawo o ruchu drogowym

      youhasekyouhasekMiesiąc temu
  • 2:59 O jakiej ty gościu prędkości mówisz. Masz jechać bezpiecznie z prawidłowym odstępem od poprzedzającego pojazdu. Nie ten typ ma tak , że nie patrzy na kolory. Bo po co. Wlepiać mandaty niech łatają budżet, a tym samych uszczuplają swój. Przejazd od 200 do 500 i 6 pkt na czerwonym , a 300 to dobry wynik. Należy pamiętać, że jak jedziesz z kimś to będzie już 500.

    PanevPanevMiesiąc temu
  • A wystarczy wydłużyć czas świecenia sygnału żółtego...

    GrawekGrawekMiesiąc temu
  • Nie dalej, jak wczoraj, oglądając odc. 836 pomyślałem: "Co za cudownie archaiczna czołówka! Jak ona się tak długo uchowała?" A tutaj patrzcie Państwo jakie zmiany! Łezka się w oku kręci - to już tyle lat. Pozdrowienia dla Pani Beaty i Pana Marka. I oczywiście dla Pana Sierżanta, starszego zresztą, też. Jeden z najbardziej pożytecznych programów w tv. Nie przesadzę chyba stawiając tezę, że przyczyniliście się Państwo się do... nie bójmy się słów: uratowania wielu istnień ludzkich.

    Wiesław MurzynowskiWiesław MurzynowskiMiesiąc temu
  • ten ze skody lejce do zabrania po prostu

    stara Basistastara BasistaMiesiąc temu
  • Kilkadziesiąt odcinków temu pisałem, że warto by zmienić to intro robione ClipArtami z lat 90tych. Nowe jest, elegancko! Trzeba iść z duchem czasu :D

    Kamil BełdowskiKamil BełdowskiMiesiąc temu
    • tyle lat przetrwało, w koncu rip :D

      Piotr WPiotr WMiesiąc temu
  • a ogolna refleksje z przejsc szczegolnie na wielopasowej jezdni moze powinny byc zwezenia do jednego pasa by te dwa pozostale wylaczyc z ruchu na przejsciu? latwiej bedzie sie zatrzymac nawet tym ktorzy sie zagapili

    k0lib3rekk0lib3rekMiesiąc temu
  • czy jazda po najniebezpeiczniejszej ulicy w Krakowie jest bezpieczniejsza prowadzac samochod jedna reka?

    BasiorBasiorMiesiąc temu
    • @Basior To zależy jak trzymasz jedną ręką kierownicę , uwierz mi ,że małych rączek nie mam i trzymam ja w taki sposób ,że byle co mnie nie zaskoczy. Owszem ,że bywają sytuację,że trzeba oburącz złapać kiere ,ale na co dzień bez przesady. Chyba ,żę jeździsz czymś co ma układ kierowniczy jak z Ursusa C330 ,że obiema rękami czasem problem to utrzymać XD Tak poza tym ,to nie prowadzenie jedną,czy obiema rękami powoduje wypadki , tylko debile bez mózgu wyprzedzający na siłę i "mistrzowie' prostej i często zwykłe gapiostwo , choć tu głównie kolizje.

      Tadek RafałTadek RafałMiesiąc temu
    • @Basior zebym tego nie wiedzial? prowadze dziesiatki aut poza swoim. myslisz ze jade na ulozeniach innych kierowcow? raczej bym glebe gryzl gdybym nie stosowal tych zasad. . 3 i 9 sie ma tylko do drog miejskich jednojezdniowych gdzie wiecej sie dzieje niz na wielopasmie.. pojezdzij czlowieku wiecej po kraju z wielopasmowymi to zobaczysz roznice \

      k0lib3rekk0lib3rekMiesiąc temu
    • @k0lib3rek zapraszam na kurs nauki jazdy, ustawienie fotela lusterek, prawidlowa pozycja za kierownica

      BasiorBasiorMiesiąc temu
    • @Tadek Rafał z tym ze lecisz 100 i nagle masz koleine na naszej pieknej polskiej drodze i lecisz na beriere energochlonna

      BasiorBasiorMiesiąc temu
    • I co z tego ? W czym, to przeszkadza ? Chyba ,że jeździcie jakimś złomem bez wspomagania. Przecież długo nie da się trzymać obu rąk na kierownicy , chyba ,że podłokietnik umożliwia oparcie prawej ręki .

      Tadek RafałTadek RafałMiesiąc temu
  • prosze o jeden kadr, gdzie prowadzacy trzyma obie rece na kierownicy

    BasiorBasiorMiesiąc temu
  • trzymaj kierownice dwiema rekoma panie prowadzacy, a nie machasz perorujac

    BasiorBasiorMiesiąc temu
  • Kolejne sensownie działania + ponownie jęczenie nueudaczników i różnych łamag drogowych. Jakoś sa kierowcy, którym odpowiednie zatrzymanie się przed światłami nie sprawia żadnych problemów i nie dotyczą ich tego rodzaju trudności. Mamy więc sytuacje, gdzie część kierowców, której ewidentnie brakuje UMIEJĘTNOŚCI próbuje usprawiedliwić swoją miernotę zachowaniem "systemu". Sorry ale dla mnie i dla masy innych kierowców Wasze problemy są abstrakcyjne, więc zamiast biadolić nauczcie się po prostu porządnie jeżdzić samochodem - skorzystajcie z kursów doszkalających chociażby. Mi byłoby wstyd w ogóle przyznawać, że coś tak banalnego jak dostosowanie się do świateł stanowi wyzwanie :D

    Beniamin DudaBeniamin DudaMiesiąc temu
  • Czy Pan Dworak jeździ bez pasów bezpieczeństwa czy tylko mi się wydaje?

    SAAB & METALSAAB & METALMiesiąc temu
    • Jak dla mnie, to widać tam pas, ma odpięty tylko jak stoi i gada.

      Marcin RogackiMarcin RogackiMiesiąc temu
  • 70 km/h na drodze przy, której toczy się życie. Tysiące przechodniów i pędzące samochody, aż dziw, że tam nie było kilku wypadków śmiertelnych.

    southyasunarisouthyasunariMiesiąc temu
  • 70 idealna predkosc oraz ekonomiczna wedlug mnie

    Adrian ProniewiczAdrian ProniewiczMiesiąc temu
  • 5:19 3-sekundowy sygnał żółty przy dopuszczalnej prędkości 70 km/h jest PUŁAPKĄ w majestacie polskiego prawa. 3 sekundy to jest wartość właściwa dla prędkości 50 km/h. ANI GRAMA szybciej! Dlaczego w starszych motoryzacyjnie krajach, przy ograniczeniu do 70 km/h, żółte świeci 4-5 s.???

    130rapid130rapidMiesiąc temu
  • 5:42 tu na środkowym pasie ktoś się chyba zagapił :D

    misiekkimisiekkiMiesiąc temu
  • Wreszcie nowa czołówka. I dobrze :) Pamiętam jak pisaliście że nie ma budżetu. Oczywiście część ludzi trochę ponarzeka i się potem przekona. Pamiętam jak po nowym roku był odcinek gdzie powiedzieliście że ostatni. A tutaj proszę, rozwija się. I dobrze. Jeszcze przebijcie się z tym do ogólnopolskiej TV. No i jak gdzieś jedziecie w gości do innych miast też o czymś zróbcie (jak już robiliście w przeszłości :)

    PsychoMantisPLPsychoMantisPLMiesiąc temu
  • Zrobię może jeszcze jeden komentarz, bo wielu tutaj jedzie po tych kierowcach jak po burych... Albo nie jesteście kierowcami, albo takimi "znawcami" kodeksu, że nawet nie wiecie, że przepisy łamiecie. A przepisy łamią wszyscy. Ile to razy widziałem radiowozy przekraczające dozwoloną prędkość, albo parkujące w niedozwolonych miejscach, panów motorniczych wjeżdżających na tramwajowym czerwonym - tam właśnie na wielickiej przy urzędzie, albo blokujących rondo grzegórzeckie. W zeszłym roku byłem świadkiem, jak przegubowy wypełniony autobus miejski przeleciał na czerwonym z prędkością grubo przekraczającą 50, na skrzyżowaniu Powstańców i Wielickiej w stronę tandety. O mały włos nie zmiażdżył osobówki skręcającej z Wielickiej w prawo. Dobrze, że tam pomiędzy pasami jest metr chodnika (na który musiał wjechać, żeby nie wystrzelić osobówki w kosmos). Pasażerowie tam musieli mieć wrażenia po tym krawężniku. Wszyscy łamią przepisy i w związku z tym każdemu, tutaj piętnującemu proponuję zrobić rachunek sumienia z kodeksem w ręku.

    mors byczymors byczyMiesiąc temu
    • @mors byczy Ale jak ma się to co piszesz do treści filmu? Bo nie bardzo rozumiem. Oczywistym jest, że każdy popełnił błędy jeśli masz zamiar się czepiać, ale to nie o to chodzi. Co innego nie wrzucić kierunkowskazu przy zjeździe na posesję i zerowym ruchu czy najechać trochę na ciągłą linię, a zupełnie co innego przejazd na czerwonym świetle. Wiadomo, że trzeba z głową podchodzić do egzekwowania przepisów, ale którego kierowcę z tego filmu starasz się usprawiedliwić? Skoro przejeżdżają na czerwonym albo gnają ponad 50 więcej niż dozwolona prędkość, to karę trzeba nałożyć. Jeśli ktoś uważa, że jest niesłusznie ukarany, to może nie przyjmować mandatu i bronić się w sądzie.

      Marcin RogackiMarcin RogackiMiesiąc temu
    • @Qnik Ja z kolei prawo jazdy mam dopiero dwadzieścia sześć lat, mam więc jeszcze trochę czasu żeby dobić do tych dziesięciu mandatów ;-) I nie oznacza to, że obiektywnie nie należało mi się tych mandatów więcej. Natomiast mimo tego, że znam kilku bezszkodowych i bezmandatowych kierowców, jak na przykład moja żona, to chyba nie dam się przekonać, że są tacy kierowcy, którzy nigdy nie sięgnęli po telefon w czasie jazdy, zawsze zatrzymali się przed zieloną strzałką, zawsze zatrzymali samochód przed znakiem stopu (0 = 0, a nie 1 km/h), zawsze włączają kierunkowskaz, gdy droga z pierwszeństwem skręcą w lewo, itd... Pozdrawiam

      mors byczymors byczyMiesiąc temu
    • @mors byczy Szanowny Panie przepraszam, jeśli obraziłem. Oczywiście, że nie znam kodeksu na pamięć. Czy jestem kierowcą? Nie pamiętam. Prawo jazdy posiadam grubo ponad 30 lat. Kiedy zapłaciłem ostatnio mandat? Było to tak dawno, że naprawdę nie pamiętam. Do tej pory zapłaciłem najwyżej 10 mandatów ( słownie DZIESIĘĆ ). Nigdy nie spowodowałem kolizji jak też NIE uczestniczyłem w takowej. Ciągle jeżdżę, chociaż nie pamiętam czy jestem ... chyba się powtarzam. Oczywiście to co napisałem może być nieprawdą i czy ktoś w to uwierzy, czy nie, w ogóle mnie to nie interesuje. Pozdrawiam

      QnikQnikMiesiąc temu
    • @Qnik Przeczytaj jeszcze raz i jeszcze raz. Przeciętny kierowca nie miał w ręku kodeksu drogowego nawet jeden raz w życiu. Nawet kiedy się uczył do egzaminu. Ja sobie nie przypominam, żeby mi na kursie kazali kodeks przeczytać. A potem się ty się przyznaj, czy kodeks masz wykuty. Bo jak nie masz to znaczy, że większości przepisów nie znasz, a to oznacza, że sporo z nich łamiesz. Oczywiście, jeśli jesteś kierowcą. No i też mnie wrzuciłeś do jakiegoś worka panie inteligencie. I to nie prędkość zabija, tylko brak inteligencji.

      mors byczymors byczyMiesiąc temu
    • Zbyt mało w tej "epopei" powtórzeń, że wszyscy łamią przepisy. Otóż nie wszyscy. Wrzucanie wszystkich do jednego worka to taka komunistyczna "urawniłowka" panie emerycie.

      QnikQnikMiesiąc temu
  • Można sobie do nich gadać, oni mają plany sprzedaży mandatów, budżet socjalny trzeba jakoś spinać. A ten prowadzący... W obu pierwszych przypadkach przejazdu na "czerwonym" w bezpośredniej bliskości jezdni nie było pieszych. I pytanie do policji, czy wystawiła mandat tym dwóm pieszym staruszkom przechodzącym na czerwonym, uciekającym przed tramwajem? Prowadzący tego politycznie nie zauważył. Sekundniki są zainstalowane w wielu miejscach w Krakowie, dlaczego nie wszędzie? Nie sprawdzają się? To dlaczego ich nie pozdejmują?

    mors byczymors byczyMiesiąc temu
    • @mors byczy Perfekcyjne to by było połączenie Park & Ride i rozbudowane metro, ale to niestety jest mrzonka. Niestety mamy to co mamy i szanujmy się nawzajem na drodze, żeby każdy bezpiecznie dotarł do pracy i z niej wrócił :-). Pozdrawiam!

      robert sochrobert sochMiesiąc temu
    • @robert soch Najkorzystniej byłoby, żeby dało się wszędzie dojść na piechotę. Kiedyś mieszkałem w małym mieście i wszędzie sobie doszedłem. Obecnie dojeżdżam spoza Krakowa i bus plus dwie przesiadki... Poza tym nie sądzę, żeby w Krakowie ci wszyscy dojeżdżający się zmieścili do komunikacji miejskiej.

      mors byczymors byczyMiesiąc temu
    • @mors byczy Ja mam takie podejście, że w mieście najważniejsza powinna być komunikacja zbiorowa, potem piesi, następnie rowerzyści, a na końcu samochody. Żeby nie było korzystam z każdego tych rodzajów przemieszczania się i znam wady/zalety każdego z nich. Jeśli w takim razie to przejście ułatwia poruszanie się pieszym, to powinno tam być i tyle. Kładka jest spoko alternatywą, ale polecam spróbować Ci przejść się po kilku takich kładkach - z reguły zajmuje to więcej czasu i jest tam syf. A co do władzy i przepisów, to zgadzam się, że polskie przepisy są zbyt rozbudowane. Tak czy siak, przepis o zakazie przejeżdżania na czerwonym świetle wydaje się jednym z podstawowych.

      robert sochrobert sochMiesiąc temu
    • @robert soch Tam jest akurat niepotrzebna, bo niedaleko jest kładka dla pieszych nad jezdnią :) Pytanie zasadnicze, ile z tych około 1100 ustaw razy niepoliczalna ilość artykułów w każdej ustawie, obowiązujących obecnie w Polsce jest potrzebne. Pewnie 10%. Daliśmy sobie po prostu "wytłumaczyć", że władza wie lepiej od nas, no i tyle.

      mors byczymors byczyMiesiąc temu
    • Ale co to za argument, że "w bezpośredniej bliskości jezdni nie było pieszych". To po co w ogóle ta sygnalizacja świetlna jest tam potrzebna?

      robert sochrobert sochMiesiąc temu
  • Nudne jak flaki z olejem... Psiarnia przypieprza się na siłę. Straszna okropna propaganda i kolejny atak na kierowców.

    zahir666666zahir666666Miesiąc temu
    • XD koleś przeczekał w ciul długie pomarańczowe, i wjechał jeszcze na chama na czerwonym i to jest "przypierzanie się na siłe" ? to jest robienie kur** z logiki

      bloszkabloszkaMiesiąc temu
    • Przejechali na czerwonym? Przejechali. Próbowali hamować? Nie próbowali. Więc ja nie wiem gdzie widzisz czepianie się pajacu.

      M1CH43LLM1CH43LLMiesiąc temu
  • Jest drogie rozwiązanie problemu, dać sekundniki moim zdaniem zmniejszy się liczba jeżdżących na czerwonym, ale z pewnością nie wyeliminuje ich

    Damian MazurekDamian MazurekMiesiąc temu
    • @PsychoMantisPL i co z tego że przyśpieszają? czy są tego jakieś skutki negatywne?

      Bru dasBru dasMiesiąc temu
    • Już niektóre badania pokazują że przy sekundnikach niektórzy przyspieszają by zdążyć.

      PsychoMantisPLPsychoMantisPLMiesiąc temu
    • To jest złe. Jak z 600m zobaczą że zaraz będzie czerwone to będzie ćwiczona prędkość maksymalna

      M1CH43LLM1CH43LLMiesiąc temu
  • W końcu nowe intro na miarę naszych lat a nie z późnego PRLu, ale Yanushe i tak będą narzekać :D

    MMMiesiąc temu
  • Passat przejechał na żółtym, mam nadzieję, że nie przyjął mandatu!

    LLMiesiąc temu
    • @Rafał Bubel "chyba że w chwili zapalenia tego sygnału pojazd znajduje się tak blisko sygnalizatora, że nie może być zatrzymany przed nim bez gwałtownego hamowania" Skąd wiesz jak blisko skrzyżowania był i czy nie musiał by gwałtownie hamować?

      LLMiesiąc temu
    • @Rafał Bubel oczywiście, że można, doedukuj się lepiej

      shock7258shock7258Miesiąc temu
    • @L a to z ustawy: § 95. 1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator S-1 oznaczają: sygnał zielony - zezwolenie na wjazd za sygnalizator, sygnał żółty - zakaz wjazdu za sygnalizator, chyba że w chwili zapalenia tego sygnału pojazd znajduje się tak blisko sygnalizatora, że nie może być zatrzymany przed nim bez gwałtownego hamowania; sygnał ten oznacza jednocześnie, że za chwilę zapali się sygnał czerwony. A więc może wjechać na żółtym czy nie?? Na filmie widać zapalone żółte a nie zielone światło :)

      Rafał BubelRafał BubelMiesiąc temu
    • @Rafał Bubel późne czy wczesne ale nadal żółte a nie czerwone. W przepisach nie ma definicji "późne żółte".

      LLMiesiąc temu
    • @L z tym się zgodzę. Lecz passat przejechał na tzw. późnym żółtym, który zmieniał się na czerwony. A to dozwolone nie jest. TYLKO zielony kolor uprawnia do opuszczenia skrzyżowania z sygnalizacją świetlną :)

      Rafał BubelRafał BubelMiesiąc temu
  • Zróbcie te głupie urządzenia odliczające czas na swiatłach i nie bedzie problemu.....

    P CP CMiesiąc temu
    • To by było za proste.

      Bartolomeo BartłomiejBartolomeo Bartłomiej23 dni temu
  • Przy wielickiej warto się przyjrzeć jeszcze wyjazdom z nakazem skrętu w prawo. Np przy wyjeździe spod Urzędu Miasta.

    Łukasz OchmanŁukasz OchmanMiesiąc temu
  • Wiedzial ze nie ma prawka i co i tak bedzie jezdzic

    Starszytat Namsok56Starszytat Namsok56Miesiąc temu
  • Zawsze ten sam problem, do puki mandaty nie będą DOTKLIWE dopóty będą przepisy łamane.

    Wojciech Ko-taWojciech Ko-taMiesiąc temu
  • Szkoda, że czołówka zmieniona.

    GrzegorzGrzegorzMiesiąc temu
    • Moim zdaniem ta jest bardziej dopracowana i już nie przestarzała ;)

      Łukasz SzczęśniakŁukasz SzczęśniakMiesiąc temu
  • Jestem motorniczym, bardzo często jeżdżę linią 50 lub 24 bardzo ciekawe jest to że ja jako motorniczy dostaje sygnał do jazdy, ruszam tramwajem wyjeżdżając na ulicę wielicką muszę zwolnić wręcz się zatrzymać używać dzwonka ponieważ bardzo dużo samochodów przejeżdża w tym również busy 🙄po tym odcinku to ja już widzę na jakim sygnale świetlnym te jamochody wyjechały na skrzyżowanie. Brak słów, 👎

    pisio_ rekpisio_ rekMiesiąc temu
PLworld