Takie miasto BONN. Glowna ulica w centrum. Sa 4 pasy 2/2. Pasy sa waskie jest 30km/h przy olbrzymim ruchu nikt nie jedzie szybciej. Auta jada wolno, plynnie i cicho. A Wygospodarowane zwężonymi pasami dla aut miejsce jest przeznaczone na droge dla rowerow.
maciekk123PL22 godzin temu
8:33 i wszędzie powinno być węziej, wszędzie w mieście 50 i mniej! Będzie mniej wypadków, mniej spalin, mniej halasu na litosc Boska tam wszędzie mieszkaja ludzie, chodzą dzieci! Pan Dworak jako przyklad słusznie stawia Niemcy. Więc proszę zauważyć ze w tym kraju na ulicach tj Wielicka jest 50, a na takich jak Kalwaryjska, starowislna 30 i jest to rygorystycznie przestrzegane. Czas u nas na rozwiazania CYWILIZOWANE. Miasto to nie autostrada!
maciekk123PL22 godzin temu
Co jak co nie popieram przejazdu na czerownym ale faza zoltego prawie 3 sekundy przy 70 ? niewiem jak w Polskim rozpodrzadzeniu ale w Niemczech faza zoltego dla 50km/h to 3 sekundy dla 60km/h 4 sekundy a dla 70 km/h 5 sekund ..do tego dochodzi sekunda tolerancji fazy czerwonego i dopiero wtedy jak jest radar robi zdjecie.Jest wystarczajaco kierowcow co i tak bedzie lapanych ale takie naiagane na oko policjanta to troche srednio.Kierowca nr 1 napewno nie wjechal na czerwonym jeszcze a musialby gwaltownie hamowac.
Matz 32Dzień temu
A czy Pan Mądraliński ma zapięty pas?
Michał Karol Neumann4 dni temu
Pas bezpieczeństwa widać na koszuli )))
Alex Takoj4 dni temu
Nowe intro fajne, ale troche długie
YouTube-Kanal4 dni temu
5:30 piesza też miała możliwość wyhamowania? dlaczego przyśpiesza i to jeszcze z dzieckiem. Już nie płaczcie tak nad tym czerwonym...
Szymon Stepaniuk5 dni temu
Ale pruć ponad 100 na wielickiej przy takim ruchu to już czysty bandytyzm drogowy i typ powinien za takie coś zawijać na celę na 3 miesiące a prawko zatrzymane minimum na rok. To już nie są piraci ale drogowi bandyci.
Pietrzykow12345 dni temu
Niestety nie ma skrzyżowania żeby takiego czegoś nie było. Za wjazd na skrzyżowanie na czerwonym świetle powinna być kara 500zł a nawet 1000zł płatne i to na miejscu bez wyjątków. W innym przypadku nigdy nie zniknie ten problem.
Michał Badziu8817 dni temu
Wow nowe intro :>
kezicss7 dni temu
Propos świateł to z jednej strony kretyni, fakt. Z drugiej strony ktoś faktycznie mógł źle wyliczyć odległość. W takich sytuacjach stanowczo brakuje mi rozwiązania stosowanego w wielu krajach - migającego zielonego przed światłem żółtym, a podpieranie się papierem z lat 60tych by tego nie wprowadzić to moim zdaniem przesada
krzechix7 dni temu
W Austrii według mnie jest to lepiej rozwiązane. 3 razy migające zielone, później żółte i czerwone.
Kuba Marshal7 dni temu
Do kiedy policja będzie dawać małe mandaty, to będzie tak na codzień. 100 zl mandatu - policja się ośmiesza, dlatego plują Wam na mundur, za Waszą pobłażliwość.
w w8 dni temu
Chyba jak taki kierowca straci zdrowie, życie lub kogoś bliskiego przez podobnego sobie kierowcę to może wtedy się nauczy.
xawery818 dni temu
0:28 to sie nie zmienilo... Od tego momentu sie rozpoczyna material
jarom918 dni temu
W Polsce jest za duzo pierd... sie ! Patologia drogowa od lat ! !W Niemczech wszedzie fotoradary, na skrzyzowaniach na autostradach tez !! Wystarczy postawic fotoradary, na czerwone swiatlo tez. A policja niech sie zajmie innymi waznymi sprawami. Myslicie ze Niemcy sa lepszymi kierowcami ? Bo maja lepsze auta? NIE, na pewno nie sa lepsi, tylko tam sie poprostu nie pier.. Ludzie wiedza ze jak jest 50 km/h to 50 km/h za 56 juz leci fotka a za 76 w miescie juz leci prawko na miesiac. A u nas 101 na 50 no ludzie !
Kamilczak9 dni temu
przekroczył o 30km, mandat 100zł Hahaha to są kpiny
infeltk9 dni temu
Taryfikator nie zmienił się od ponad 20 lat, gdzie najniższa krajowa wynosiła poniżej 1000 złotych
dariusz7 dni temu
0:55 babka zatrzymana w środku miasta i nie wie jakie jest ograniczenie xd fakt, są miejsca z wyjątkami i podniesieniem limitu, ale jak ktoś powie 50 to i tak nie będzie to straszny błąd
Kane Clone9 dni temu
Policja do ukarania - co to za maski ????
John9 dni temu
3:05 nooo, w końcu jakoś wyglądający policjant w dopasowanej kamizelce, a nie wąsaty janusz z wywalonym bebechem i rozpiętą kamizelką.
welniasty259 dni temu
Komu się nie zdarzyło, niech pierwszy rzuci kamień.
bartosz1489 dni temu
1:00 to nie podkomisarz tylko podinspektor.
MUSIC WORLD9 dni temu
Panie Dworak , ręce na kierownicy. Rutyna gubi. Za taką jazdę oblewa się na egzaminie, o czym powinien pan pamiętać z czasów zarządzania mordem
Przedsiębiorcy TV9 dni temu
@edek kredek Akurat on tam ma automat. ;-)
Michał Gawron9 dni temu
Cały czas na kierownicy ;) a biegi czym zmieniasz ? k.tasem ;)
edek kredek9 dni temu
Jeżdżę często autobusem MPK w rejonie tego przejścia na wielickiej, i daje rady się zatrzymać przed czerwonym.
Antonio de Santa Anna9 dni temu
1:28 jest pokazane że zmierzył prędkość z ręki na odległości 236 metrów - to raczej jest nielegalne działanie policji.
JA Teżja9 dni temu
intensywne działania mające na celu uzupełnienie budżetu.
Andrzej G9 dni temu
Ostatnio latalem z tym idiata po 314 km/h. Wstyd ze tak licho cisnol tam taka gablota. Siary nam narobiles. Mialo byc premium a ty pyrgales 106 po miescie.
Mateusz Małecki9 dni temu
1. A może by tak zainwestować w sekundniki??? 2. Przejazd na późnym żółtym (bo na czerwonym tutaj przejechała może 1 osoba) jest dużo bezpieczniejszy (z uwagi na bufor czasowy między czerwonym z jednej a zielonym z drugiej) niż gwałtowne hamowanie (a takie przy dozwolonej 70/h będzie na prawdę ostre, wystarczy ze będzie jechał dostawczak z ładunkiem i nie wyhamuje tak szybko za np autem osobowym, a to może spowodować wypadek lub w przypadku złej rekacji kierowcy dostawczaka nawet uderzenie w ludzi na chodniku czy cokolwiek innego) - Przypuszczam, ze pan nie jechał chyba nigdy autem cięższym niż 3,5t nie mówiąc o większym. 3. O bezpieczeństwie na drodze mówi pan ze źle ustawionym zagłówkiem, bez pasów i z jedną rączką na kierownicy???
Zombie Hunter9 dni temu
prawie 3 sekundy zoltego przy 70 to jakis zart..
Matz 32Dzień temu
@Maciej przecież to żadna nowość że chodzi o pinionszki
Zombie Hunter7 dni temu
W Krk często przy 70 nie da się zatrzymać a skoro się nie da to po co tam dali takie ograniczenie? oczywiście sekundniki, dłuższe żółte, migające zielone ułatwiłyby życie ale nie o to chodzi gdy w kasach urzędasów pusto xD
Maciej8 dni temu
9:37 Cwaniaczek - nawet na logikę wiadomo, że nie będzie w takim miejscu 90!!! Przecież na Bora, gdzie są 3 pasy jest 80! W mieście nie ma 90-tek! Tak czy inaczej ten PSYCHOL pozwoliłby sobie na przekraczanie o ponad 35 (w jego mniemaniu)! SKANDAL - ODIZOLOWAĆ POTENCJALNEGO MORDERCĘ!!! Trzeba zmienić pod względem audio tę czołówkę ...
młody kierowca9 dni temu
Nieopodal na ul. Teligi też strach jeździć i strach przez nią przechodzić. Ze 3 miesiące temu przeorganiozwano tam ruch, wylano wiele litrów farby, która jednak nie spowodowała załatania dziur. Co więcej, farba zeszła, na nowych miejscach postojowych syf i pył (a później raban, że powietrze słabe). Dziury jak w kraju trzeciego świata. Przechodzić też ciężko, gdyż na koleinach idzie się po prostu wy**dolić. Trochę to przypomina malowanie trawy na zielono. DZIADOSTWO.
xdr10 dni temu
zaostrzają się przepisy bedą się zaostrzać
JedynyTakiZiomix10 dni temu
Uff, dobrze że nigdy mnie nie nagrano. Może dlatego, że nie jeżdżę po Krakowie
Paweł Dudek10 dni temu
Bzdura takie tłumaczenie. Koleś miał dość dużo dystansu żeby zobaczyć światła jak się zmieniają i mógł spokojnie wyhamować na żółtym.
Rosyjski Agent Wpływu10 dni temu
Nie rozumiem dlaczego "niestety dochodzi mandat". Liczę, że w głowie policjanci mówią "bo najchętniej bym cię zakuł w kajdanki na tyle siedzenie radiowozu". Wielicka to jest moja droga do domu, całym tym odcinkiem jeżdżę od 20 lat w tą i z powrotem i 100% potwierdzam te czerwone światła. Jak się jedzie ok. 70kmh to nie ma żadnego problemu żeby się zatrzymać. Czas hamowania z tej prędkości to ile jest, 2 sekundy? A żółte świeci się ze dwa razy dłużej.
bj42paul10 dni temu
Może policjant mówiąc "niestety dochodzi mandat" miał w głowie "sorry stary, takie mamy prawo i musze ci ten mandat dać"
Nico Sanchez10 dni temu
6:47 proszę ustawić poprawnie zagłówek
Cz3koladowyPotwoR10 dni temu
o to to to, az razi, szczegolnie ze Pan tlumaczy jak poprawnie jezdzic, a nie najwyrazniej nie umie ustawic fotela
Piotr Cielecki10 dni temu
I pouczać i tłumaczyć przepisy ma facet, który niepoprawnie trzyma kierownicę?
samsel00111 dni temu
5:0 jakie głupie tłumaczenie. Niech typ walnie się w babel
Porywki11 dni temu
Masakra. Jak widzę tego ostatniego durnia z Mustanga to myślę że łeb z niego straszny. 50 to 50 a nie 106 w terenie zabudowanym! Skończony idiota! 1000zl mandatu i zabrane prawo jazdy dożywotnio!
Slavko Kielonsky11 dni temu
Sekundnik na światłach byłby najlepszym rozwiązaniem.
Szymon K11 dni temu
Najlepszym rozwiązaniem byłby fotoradar wraz z fotopułapką podłączoną do czerwonego światła.
Maciej Olędzki11 dni temu
Szkoda, że nie ma już muzyczki ze starej czołówki. :(
204wras11 dni temu
A stwierdzili nasi mądrzy włodarze stwierdzili, że sekundniki nie zmieniają bezpieczeństwa i płynności ruchu na sygnalizowanych skrzyżowaniach...
Góral_9211 dni temu
Takich mondryh włodarzy możnaby zatrudnić do dojenia byków 😡
Bartolomeo Bartłomiej8 godzin temu
Znam skrzyżowania gdzie jadąc przepisowo muszę się bardzo skupiać na światłach gdy się do nich zbliżam, żeby wyhamować z impetem bo zmieniają się w dwie sekundy na czerwone - chore😤😩
AK 90211 dni temu
Ale pasy to mógł pan zapiac
Piotr Wł11 dni temu
ale do okulisty to polecam się udać
edek kredek9 dni temu
Pan Marek ma zapięty pas, jest trochę przykryty prawą stroną marynarki, ale jest!
zigzy10011 dni temu
dobre, jestem tu drugi raz hehehhe, to znaczy że przepisy co miasto to inne??
Damian on Gravel12 dni temu
Nowe intro!
roblox noob12 dni temu
O bezpieczeństwie mówi Pan który jedzie z zimnym łokciem
Dariusz Smęder12 dni temu
38 tys. wyświetleń, jakby było ich 1000 razy więcej i każdy by się stosował, to na drogach panowałaby utopia
Bartek Wolski12 dni temu
może pod marynarka coś widać, ale na co mu ta marynarka za kierownicą?
Tomasz Nycz12 dni temu
Może jestem ślepy, ale gdzie pan Dworak ma pas bezpieczeństwa zapięty?
Tomasz Nycz12 dni temu
@zigzy100 Nie oszukujmy się ;) To nie był parking. Miał koszulkę z nadrukiem imitujący pas bezpieczeństwa i w sumie tyle.
Carter Slade7 dni temu
@Carter Slade Na parkingu może robić co chce.
zigzy10011 dni temu
6:59 :/
Carter Slade11 dni temu
Przecież na skos pod krawatem widać na pierwszy rzut oka.
ArekS Rocks12 dni temu
W każdym ujęciu z wnętrza samochodu widać przecież ewidentnie pas na jego koszuli, część pasa oraz zapięcie ma przykryte marynarką
Filip O.12 dni temu
§ 95. 1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator S-1 oznaczają: sygnał żółty - zakaz wjazdu za sygnalizator, chyba że w chwili zapalenia tego sygnału pojazd znajduje się tak blisko sygnalizatora, że nie może być zatrzymany przed nim bez gwałtownego hamowania; sygnał ten oznacza jednocześnie, że za chwilę zapali się sygnał czerwony. - każdy ma prawo do obrony.
Stellar X12 dni temu
Irytuje mnie ten przepraszająco-tłumaczący ton policjantów, kiedy zatrzymują ludzi mających wszystko dookoła w dupie. Jak i ich tracenie czasu na tłumaczenie debilom czegoś, o czym doskonale wiedzą, ale udają, że jednak nie. Walić mandaty z górnej półki, bo i tak są skandalicznie małe, a jak się komuś nie podoba to droga wolna, odwołać się do sądu. Na to chamstwo innej metody nie ma, za twarz to trzeba wziąć. Pozdrawiam Pana Marka :)
cielakovsky12 dni temu
Czas traci także zatrzymany kierowca i pewnie o to chodzi. Pieniądz rzecz nabyta, ale czasu kupić się nie da.
Krzysztof Rudnik9 dni temu
To są mandaty pocieszenia.
ozieeizo11 dni temu
3:15. Facet ma racje. Jak się prześledzi po klatkach, to po minięciu słupka A zapala się czerwone, czyli on już nie mógł go zobaczyć. No ale „przyjmuję, co mam zrobić” i tak działa policja. Zastraszając, podając nieprawdę kierowcom, wymusza przyjęcie mandatu, a potem jest problem, że ludzie ostrzegają się światłami przed policją. No tak. Ostrzegają się, i to zasadnie. Bo jest to prawdziwe niebezpieczeństwo dla obywatela na drodze.
Artur Nowacki12 dni temu
w niemczech MUSI byc 5 sekund zoltego przy dozwolonych 70 i wtedy niema zaskoczenia. Trzeba by dokopac sie do rozpodrzadzenia w PL jesli tak niema to nalezy dazyc do zmiany jesli jest a nie jest stosowane to jeszcze gorzej
Matz 32Dzień temu
@Tomasz Nycz Z palcem w dupie zatrzymam się z 70 do 0 przez te 3 sekundy (1 sekunda reakcji to chyba jak ktoś jest po alkoholu ;-)).
Michał Gawron9 dni temu
@psychoone123 Wiesz doskonale, że jakby się paliło nawet 5s, to i tak ci, co przejeżdżają, dalej by przejeżdżali. Nie w braku fizycznej możliwości leży tu problem (bo jakoś inni się zatrzymują), a w mentalności ludzi. Oni nawet nie próbują hamować, nie próbują też tego udawać - po prostu im "się nie opłaca", jadą i dobre jest. A jak policja złapie, to rżnie głupa jeden z drugim.
cielakovsky11 dni temu
@cielakovsky ale żóte pali się 3s. Nawet jak dać tylko 1s na czas reakcji i rozpoczęcie hamowania i około 3s na hamowanie z 70km/h (wyliczyłem z dostępnych wzorów zakładając, że droga hamowania to 28m) to daje nam 4s i minimum tyle powinno się palić żółte
psychoone12312 dni temu
@cielakovsky No, a ile czasu minęło od włączenia się zółtego do włączenia się czerwonego? Max 3 sek. www.prawko-kwartnik.info/kalkulator-drogi-reakcji-hamowania-zatrzymania.php#wynikid ...
Tomasz Nycz12 dni temu
Z takimi mandatami jak teraz nigdy nie będzie bezpieczniej. Ale nikt nie podniesie mandatu np. za przekroczenie o 51-60 na np 2 tys. zł, bo kierowcy to największa grupa wyborców i wszyscy politycy się boją. A dostać 2 tys. to już zabolałoby jednego z drugim. I stopniowo za 60-70 2,5 tys. itd.
Paweł G.12 dni temu
Lubię i bardzo cenię Pana programy, gdyż wiele można się z nich nauczyć. Jednak dzisiaj to mamy lekki festiwal przegięć. 1. Cóż to za zdziwienie, że na najdłuższej ulicy w Krakowie (jeśli jest jakakolwiek ulica o jednej nazwie, to proszę mnie poprawić) w dodatku wlotowej, w przeważającej mierze 3-pasmowej jest najwięcej wypadków? No po prostu szok... 2. Przecież pierwszy pacjent zhaltowany za przejazd na czerwonym, ewidentnie wjechał jeszcze na żółtym! Co miał hamować z piskiem narażając siebie i innych kierowców? To zatrzymanie to ewidentne przegięcie niebieskich. 3. Cóż to za koncepcja, że jak jest już długo zielone, to należy zwolnić, bo może będzie czerwone? Gdzie Pan to w przepisach wyczytał? Przecież to jest totalny absurd! Zresztą, jeżdżąc tamtędy codziennie, każdy w miarę skoncentrowany i obserwujący kierowca doskonale wie, kiedy będzie jakie światło. 4. Uprzejmie proszę o wytłumaczenie mi kolejności ograniczeń na tym odcinku Wielickiej, który pokazany jest na końcu odcinka. Skoro normalnie na tej 2-jezdniowej ulicy w terenie zabudowanym jest 50km/h to po co takie samo ograniczenie przed skrzyżowaniem z Malborską? Byłem przekonany, że tam jest 70km/h i dopiero przed skrzyżowaniem z Malborską (od strony Wieliczki) jest 50km/h, które dodatkowo jest kasowane przez samo skrzyżowanie. Następnie dziwi mnie ten znak 70 km/h. Mam rozumieć, że od skrzyżowania z Dworcową, aż do Powstańców Wielkopolskich jest 50 km/h? No skoro tak, to po co w pierwszym Pana przejeździe w tym odcinku (przejazd w drugą stronę, w stronę Wieliczki) są wstawiane ograniczenia 50 km/h? Wydaje mi się, że ktoś tutaj robi wodę z mózgu kierowcom i od kilku miesięcy niebiescy urządzili sobie polowanie na Wielickiej na niczego nie świadomych kierowców! Bardzo proszę o analizę tej sekwencji ograniczeń w obydwie strony na dwupasmowym odcinku Wielickiej. Pozdrawiam serdecznie.
PadikFCI12 dni temu
Zielone powinno migać jak w innych krajach znaczy to że za moment zostanie wyświetlony sygnał żółty. Nie da się?
Rafał Grochal12 dni temu
Może jeszcze SMS ostrzegawczy z RCB? Sygnał żółty jest jak czerwony, też nie pozwala na przekraczanie sygnalizacji, z tym że kierowcy nie są za to przekroczenie karani. Taki Pan nr 3 (4:28) miał sygnał żółty na tyle wcześnie zapalony, że ze 100 km/h by się zatrzymał sprawnym autem.
adiosamigo198812 dni temu
106 przy ograniczeniu do 50 w mieście a policjant nakłada 400 zł mandatu ? dziwne, moim zdaniem zero litości dla takich kierowców
Tarix96512 dni temu
@Krzysztof Rudnik Tak bo przekroczyl ponad 50 w zabudowanym i policjant musial zatrzymac, ale z tym mandatem policjant mial wybór czy 400 czy 500 i dal mu tylko 400 co jest smieszne
Tarix9659 dni temu
Dostał jeszcze zatrzymanie prawa jazdy.
Krzysztof Rudnik9 dni temu
A korepetycje z matematyki raptem 50 zł / h. :)
adiosamigo198812 dni temu
Bo dobre są sekundniki , bądź takie rozwiązanie ,gdzie zaczyna pulsować zielone. Przy klasycznym rozwiązaniu ,zawsze jest ta niepewność. Przy innych rozwiązaniach, gdzie kierujący widzi dokładnie ,że nie zdąży ,a pcha się na chama, powinno być odbierane prawko na 3 miesiące .
Tadek Rafał12 dni temu
@adiosamigo1988 Od tego ,że na żółtym masz się zatrzymać ! Chyba ,że wymaga to gwałtownego hamowania, to można przejechać. Chodzi o komfort , aby kierowca wiedział ,czy zdąży ,czy nie , bez jakiegoś zastanawiania .
Tadek Rafał12 dni temu
A od czego jest żółte?
adiosamigo198812 dni temu
Panie Marku, obniży Pan sobie ten zagłówek...
maslakkacper12 dni temu
XD
Tadek Rafał12 dni temu
Niestety w Polsce dużo kierowców myśli, że na żółtym się przejeżdża. I to nie jeden tylko kilka samochodów pod rząd próbuje na tym żółtym przejechać. Wydaje się, że kierowcy są bardziej zdziwieni tym, że ktokolwiek się zatrzymuje na żółtym ponieważ nieraz trąbią na tych co się zatrzymali bo przecież zdążyli by przejechać ;)
Martin Max King12 dni temu
w styczniu bieżącego roku na latarni za skrzyżowaniem z ul. Wodna pojawił się znak podwyższający prędkość do 70, wisiał tylko jakieś 2 tygodnie i został zdjęty, nie popieram przekraczania prędkości, ale to miejsce to ewidentna zasadzka na kierowców, taka dojna krowa krakowskiej drogówki, całkowicie niezrozumiałe że na równoległej zachodniej jezdni jest 70 a na odcinku wschodnim oddzielonym betonowym separatorem jest 50 i milutkie miejsce w którym policja rozstawia regularnie swoje mobilne biuro
bottlesundertires12 dni temu
W Niemczech przekroczenie o 30 km/h skutkuje odebraniem prawa jazdy. U nas? Mandat 100 do 200 zł, proponuję 100.
Michał Nowakowski13 dni temu
Widziałem już takie rozwiązanie, że przed zmianą światła miga zielone światło i następuje zmiana na żółte i czerwone. Na pewno takie rozwiązanie by można wprowadzić na naszych sygnalizacjach.
Recon Tigers13 dni temu
4:27 A ja widzę czerwone. 4:24 zapalenie się żółtego 4:27 czerwone. 3s na wyhamowanie
Recon Tigers13 dni temu
Wjazd na światło żółte jest zakazany. Wyjątkiem od tej reguły jest sytuacja, kiedy kierujący nie jest w stanie zatrzymać się przed tym światłem, lub zatrzymanie może spowodować najechanie na niego innego pojazdu: Prawo o ruchu drogowym
youhasek12 dni temu
2:59 O jakiej ty gościu prędkości mówisz. Masz jechać bezpiecznie z prawidłowym odstępem od poprzedzającego pojazdu. Nie ten typ ma tak , że nie patrzy na kolory. Bo po co. Wlepiać mandaty niech łatają budżet, a tym samych uszczuplają swój. Przejazd od 200 do 500 i 6 pkt na czerwonym , a 300 to dobry wynik. Należy pamiętać, że jak jedziesz z kimś to będzie już 500.
Recon Tigers13 dni temu
A wystarczy wydłużyć czas świecenia sygnału żółtego...
Grawek13 dni temu
Nie dalej, jak wczoraj, oglądając odc. 836 pomyślałem: "Co za cudownie archaiczna czołówka! Jak ona się tak długo uchowała?" A tutaj patrzcie Państwo jakie zmiany! Łezka się w oku kręci - to już tyle lat. Pozdrowienia dla Pani Beaty i Pana Marka. I oczywiście dla Pana Sierżanta, starszego zresztą, też. Jeden z najbardziej pożytecznych programów w tv. Nie przesadzę chyba stawiając tezę, że przyczyniliście się Państwo się do... nie bójmy się słów: uratowania wielu istnień ludzkich.
Wiesław Murzynowski13 dni temu
ten ze skody lejce do zabrania po prostu
stara Basista13 dni temu
Kilkadziesiąt odcinków temu pisałem, że warto by zmienić to intro robione ClipArtami z lat 90tych. Nowe jest, elegancko! Trzeba iść z duchem czasu :D
Kamil Bełdowski13 dni temu
tyle lat przetrwało, w koncu rip :D
Piotr W13 dni temu
a ogolna refleksje z przejsc szczegolnie na wielopasowej jezdni moze powinny byc zwezenia do jednego pasa by te dwa pozostale wylaczyc z ruchu na przejsciu? latwiej bedzie sie zatrzymac nawet tym ktorzy sie zagapili
k0lib3rek13 dni temu
czy jazda po najniebezpeiczniejszej ulicy w Krakowie jest bezpieczniejsza prowadzac samochod jedna reka?
Basior13 dni temu
@Basior To zależy jak trzymasz jedną ręką kierownicę , uwierz mi ,że małych rączek nie mam i trzymam ja w taki sposób ,że byle co mnie nie zaskoczy. Owszem ,że bywają sytuację,że trzeba oburącz złapać kiere ,ale na co dzień bez przesady. Chyba ,żę jeździsz czymś co ma układ kierowniczy jak z Ursusa C330 ,że obiema rękami czasem problem to utrzymać XD Tak poza tym ,to nie prowadzenie jedną,czy obiema rękami powoduje wypadki , tylko debile bez mózgu wyprzedzający na siłę i "mistrzowie' prostej i często zwykłe gapiostwo , choć tu głównie kolizje.
Tadek Rafał7 dni temu
@Basior zebym tego nie wiedzial? prowadze dziesiatki aut poza swoim. myslisz ze jade na ulozeniach innych kierowcow? raczej bym glebe gryzl gdybym nie stosowal tych zasad. . 3 i 9 sie ma tylko do drog miejskich jednojezdniowych gdzie wiecej sie dzieje niz na wielopasmie.. pojezdzij czlowieku wiecej po kraju z wielopasmowymi to zobaczysz roznice \
k0lib3rek7 dni temu
@k0lib3rek zapraszam na kurs nauki jazdy, ustawienie fotela lusterek, prawidlowa pozycja za kierownica
Basior7 dni temu
@Tadek Rafał z tym ze lecisz 100 i nagle masz koleine na naszej pieknej polskiej drodze i lecisz na beriere energochlonna
Basior7 dni temu
I co z tego ? W czym, to przeszkadza ? Chyba ,że jeździcie jakimś złomem bez wspomagania. Przecież długo nie da się trzymać obu rąk na kierownicy , chyba ,że podłokietnik umożliwia oparcie prawej ręki .
Tadek Rafał12 dni temu
prosze o jeden kadr, gdzie prowadzacy trzyma obie rece na kierownicy
Basior13 dni temu
trzymaj kierownice dwiema rekoma panie prowadzacy, a nie machasz perorujac
Basior13 dni temu
Kolejne sensownie działania + ponownie jęczenie nueudaczników i różnych łamag drogowych. Jakoś sa kierowcy, którym odpowiednie zatrzymanie się przed światłami nie sprawia żadnych problemów i nie dotyczą ich tego rodzaju trudności. Mamy więc sytuacje, gdzie część kierowców, której ewidentnie brakuje UMIEJĘTNOŚCI próbuje usprawiedliwić swoją miernotę zachowaniem "systemu". Sorry ale dla mnie i dla masy innych kierowców Wasze problemy są abstrakcyjne, więc zamiast biadolić nauczcie się po prostu porządnie jeżdzić samochodem - skorzystajcie z kursów doszkalających chociażby. Mi byłoby wstyd w ogóle przyznawać, że coś tak banalnego jak dostosowanie się do świateł stanowi wyzwanie :D
Beniamin Duda13 dni temu
Czy Pan Dworak jeździ bez pasów bezpieczeństwa czy tylko mi się wydaje?
SAAB & METAL13 dni temu
Jak dla mnie, to widać tam pas, ma odpięty tylko jak stoi i gada.
Marcin Rogacki13 dni temu
70 km/h na drodze przy, której toczy się życie. Tysiące przechodniów i pędzące samochody, aż dziw, że tam nie było kilku wypadków śmiertelnych.
southyasunari13 dni temu
70 idealna predkosc oraz ekonomiczna wedlug mnie
Adrian Proniewicz13 dni temu
5:19 3-sekundowy sygnał żółty przy dopuszczalnej prędkości 70 km/h jest PUŁAPKĄ w majestacie polskiego prawa. 3 sekundy to jest wartość właściwa dla prędkości 50 km/h. ANI GRAMA szybciej! Dlaczego w starszych motoryzacyjnie krajach, przy ograniczeniu do 70 km/h, żółte świeci 4-5 s.???
130rapid13 dni temu
5:42 tu na środkowym pasie ktoś się chyba zagapił :D
misiekki13 dni temu
Wreszcie nowa czołówka. I dobrze :) Pamiętam jak pisaliście że nie ma budżetu. Oczywiście część ludzi trochę ponarzeka i się potem przekona. Pamiętam jak po nowym roku był odcinek gdzie powiedzieliście że ostatni. A tutaj proszę, rozwija się. I dobrze. Jeszcze przebijcie się z tym do ogólnopolskiej TV. No i jak gdzieś jedziecie w gości do innych miast też o czymś zróbcie (jak już robiliście w przeszłości :)
PsychoMantisPL13 dni temu
Zrobię może jeszcze jeden komentarz, bo wielu tutaj jedzie po tych kierowcach jak po burych... Albo nie jesteście kierowcami, albo takimi "znawcami" kodeksu, że nawet nie wiecie, że przepisy łamiecie. A przepisy łamią wszyscy. Ile to razy widziałem radiowozy przekraczające dozwoloną prędkość, albo parkujące w niedozwolonych miejscach, panów motorniczych wjeżdżających na tramwajowym czerwonym - tam właśnie na wielickiej przy urzędzie, albo blokujących rondo grzegórzeckie. W zeszłym roku byłem świadkiem, jak przegubowy wypełniony autobus miejski przeleciał na czerwonym z prędkością grubo przekraczającą 50, na skrzyżowaniu Powstańców i Wielickiej w stronę tandety. O mały włos nie zmiażdżył osobówki skręcającej z Wielickiej w prawo. Dobrze, że tam pomiędzy pasami jest metr chodnika (na który musiał wjechać, żeby nie wystrzelić osobówki w kosmos). Pasażerowie tam musieli mieć wrażenia po tym krawężniku. Wszyscy łamią przepisy i w związku z tym każdemu, tutaj piętnującemu proponuję zrobić rachunek sumienia z kodeksem w ręku.
mors byczy13 dni temu
@mors byczy Ale jak ma się to co piszesz do treści filmu? Bo nie bardzo rozumiem. Oczywistym jest, że każdy popełnił błędy jeśli masz zamiar się czepiać, ale to nie o to chodzi. Co innego nie wrzucić kierunkowskazu przy zjeździe na posesję i zerowym ruchu czy najechać trochę na ciągłą linię, a zupełnie co innego przejazd na czerwonym świetle. Wiadomo, że trzeba z głową podchodzić do egzekwowania przepisów, ale którego kierowcę z tego filmu starasz się usprawiedliwić? Skoro przejeżdżają na czerwonym albo gnają ponad 50 więcej niż dozwolona prędkość, to karę trzeba nałożyć. Jeśli ktoś uważa, że jest niesłusznie ukarany, to może nie przyjmować mandatu i bronić się w sądzie.
Marcin Rogacki13 dni temu
@Qnik Ja z kolei prawo jazdy mam dopiero dwadzieścia sześć lat, mam więc jeszcze trochę czasu żeby dobić do tych dziesięciu mandatów ;-) I nie oznacza to, że obiektywnie nie należało mi się tych mandatów więcej. Natomiast mimo tego, że znam kilku bezszkodowych i bezmandatowych kierowców, jak na przykład moja żona, to chyba nie dam się przekonać, że są tacy kierowcy, którzy nigdy nie sięgnęli po telefon w czasie jazdy, zawsze zatrzymali się przed zieloną strzałką, zawsze zatrzymali samochód przed znakiem stopu (0 = 0, a nie 1 km/h), zawsze włączają kierunkowskaz, gdy droga z pierwszeństwem skręcą w lewo, itd... Pozdrawiam
mors byczy13 dni temu
@mors byczy Szanowny Panie przepraszam, jeśli obraziłem. Oczywiście, że nie znam kodeksu na pamięć. Czy jestem kierowcą? Nie pamiętam. Prawo jazdy posiadam grubo ponad 30 lat. Kiedy zapłaciłem ostatnio mandat? Było to tak dawno, że naprawdę nie pamiętam. Do tej pory zapłaciłem najwyżej 10 mandatów ( słownie DZIESIĘĆ ). Nigdy nie spowodowałem kolizji jak też NIE uczestniczyłem w takowej. Ciągle jeżdżę, chociaż nie pamiętam czy jestem ... chyba się powtarzam. Oczywiście to co napisałem może być nieprawdą i czy ktoś w to uwierzy, czy nie, w ogóle mnie to nie interesuje. Pozdrawiam
Qnik13 dni temu
@Qnik Przeczytaj jeszcze raz i jeszcze raz. Przeciętny kierowca nie miał w ręku kodeksu drogowego nawet jeden raz w życiu. Nawet kiedy się uczył do egzaminu. Ja sobie nie przypominam, żeby mi na kursie kazali kodeks przeczytać. A potem się ty się przyznaj, czy kodeks masz wykuty. Bo jak nie masz to znaczy, że większości przepisów nie znasz, a to oznacza, że sporo z nich łamiesz. Oczywiście, jeśli jesteś kierowcą. No i też mnie wrzuciłeś do jakiegoś worka panie inteligencie. I to nie prędkość zabija, tylko brak inteligencji.
mors byczy13 dni temu
Zbyt mało w tej "epopei" powtórzeń, że wszyscy łamią przepisy. Otóż nie wszyscy. Wrzucanie wszystkich do jednego worka to taka komunistyczna "urawniłowka" panie emerycie.
Qnik13 dni temu
Można sobie do nich gadać, oni mają plany sprzedaży mandatów, budżet socjalny trzeba jakoś spinać. A ten prowadzący... W obu pierwszych przypadkach przejazdu na "czerwonym" w bezpośredniej bliskości jezdni nie było pieszych. I pytanie do policji, czy wystawiła mandat tym dwóm pieszym staruszkom przechodzącym na czerwonym, uciekającym przed tramwajem? Prowadzący tego politycznie nie zauważył. Sekundniki są zainstalowane w wielu miejscach w Krakowie, dlaczego nie wszędzie? Nie sprawdzają się? To dlaczego ich nie pozdejmują?
mors byczy13 dni temu
@mors byczy Perfekcyjne to by było połączenie Park & Ride i rozbudowane metro, ale to niestety jest mrzonka. Niestety mamy to co mamy i szanujmy się nawzajem na drodze, żeby każdy bezpiecznie dotarł do pracy i z niej wrócił :-). Pozdrawiam!
robert soch13 dni temu
@robert soch Najkorzystniej byłoby, żeby dało się wszędzie dojść na piechotę. Kiedyś mieszkałem w małym mieście i wszędzie sobie doszedłem. Obecnie dojeżdżam spoza Krakowa i bus plus dwie przesiadki... Poza tym nie sądzę, żeby w Krakowie ci wszyscy dojeżdżający się zmieścili do komunikacji miejskiej.
mors byczy13 dni temu
@mors byczy Ja mam takie podejście, że w mieście najważniejsza powinna być komunikacja zbiorowa, potem piesi, następnie rowerzyści, a na końcu samochody. Żeby nie było korzystam z każdego tych rodzajów przemieszczania się i znam wady/zalety każdego z nich. Jeśli w takim razie to przejście ułatwia poruszanie się pieszym, to powinno tam być i tyle. Kładka jest spoko alternatywą, ale polecam spróbować Ci przejść się po kilku takich kładkach - z reguły zajmuje to więcej czasu i jest tam syf. A co do władzy i przepisów, to zgadzam się, że polskie przepisy są zbyt rozbudowane. Tak czy siak, przepis o zakazie przejeżdżania na czerwonym świetle wydaje się jednym z podstawowych.
robert soch13 dni temu
@robert soch Tam jest akurat niepotrzebna, bo niedaleko jest kładka dla pieszych nad jezdnią :) Pytanie zasadnicze, ile z tych około 1100 ustaw razy niepoliczalna ilość artykułów w każdej ustawie, obowiązujących obecnie w Polsce jest potrzebne. Pewnie 10%. Daliśmy sobie po prostu "wytłumaczyć", że władza wie lepiej od nas, no i tyle.
mors byczy13 dni temu
Ale co to za argument, że "w bezpośredniej bliskości jezdni nie było pieszych". To po co w ogóle ta sygnalizacja świetlna jest tam potrzebna?
robert soch13 dni temu
Nudne jak flaki z olejem... Psiarnia przypieprza się na siłę. Straszna okropna propaganda i kolejny atak na kierowców.
zahir66666613 dni temu
XD koleś przeczekał w ciul długie pomarańczowe, i wjechał jeszcze na chama na czerwonym i to jest "przypierzanie się na siłe" ? to jest robienie kur** z logiki
bloszka13 dni temu
Przejechali na czerwonym? Przejechali. Próbowali hamować? Nie próbowali. Więc ja nie wiem gdzie widzisz czepianie się pajacu.
M1CH43LL13 dni temu
Jest drogie rozwiązanie problemu, dać sekundniki moim zdaniem zmniejszy się liczba jeżdżących na czerwonym, ale z pewnością nie wyeliminuje ich
Damian Mazurek13 dni temu
@PsychoMantisPL i co z tego że przyśpieszają? czy są tego jakieś skutki negatywne?
Bru das13 dni temu
Już niektóre badania pokazują że przy sekundnikach niektórzy przyspieszają by zdążyć.
PsychoMantisPL13 dni temu
To jest złe. Jak z 600m zobaczą że zaraz będzie czerwone to będzie ćwiczona prędkość maksymalna
M1CH43LL13 dni temu
W końcu nowe intro na miarę naszych lat a nie z późnego PRLu, ale Yanushe i tak będą narzekać :D
M13 dni temu
Passat przejechał na żółtym, mam nadzieję, że nie przyjął mandatu!
L13 dni temu
@Rafał Bubel "chyba że w chwili zapalenia tego sygnału pojazd znajduje się tak blisko sygnalizatora, że nie może być zatrzymany przed nim bez gwałtownego hamowania" Skąd wiesz jak blisko skrzyżowania był i czy nie musiał by gwałtownie hamować?
L13 dni temu
@Rafał Bubel oczywiście, że można, doedukuj się lepiej
shock725813 dni temu
@L a to z ustawy: § 95. 1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator S-1 oznaczają: sygnał zielony - zezwolenie na wjazd za sygnalizator, sygnał żółty - zakaz wjazdu za sygnalizator, chyba że w chwili zapalenia tego sygnału pojazd znajduje się tak blisko sygnalizatora, że nie może być zatrzymany przed nim bez gwałtownego hamowania; sygnał ten oznacza jednocześnie, że za chwilę zapali się sygnał czerwony. A więc może wjechać na żółtym czy nie?? Na filmie widać zapalone żółte a nie zielone światło :)
Rafał Bubel13 dni temu
@Rafał Bubel późne czy wczesne ale nadal żółte a nie czerwone. W przepisach nie ma definicji "późne żółte".
L13 dni temu
@L z tym się zgodzę. Lecz passat przejechał na tzw. późnym żółtym, który zmieniał się na czerwony. A to dozwolone nie jest. TYLKO zielony kolor uprawnia do opuszczenia skrzyżowania z sygnalizacją świetlną :)
Rafał Bubel13 dni temu
Zróbcie te głupie urządzenia odliczające czas na swiatłach i nie bedzie problemu.....
P C13 dni temu
To by było za proste.
Bartolomeo Bartłomiej8 godzin temu
Przy wielickiej warto się przyjrzeć jeszcze wyjazdom z nakazem skrętu w prawo. Np przy wyjeździe spod Urzędu Miasta.
Łukasz Ochman13 dni temu
Wiedzial ze nie ma prawka i co i tak bedzie jezdzic
Starszytat Namsok5613 dni temu
Zawsze ten sam problem, do puki mandaty nie będą DOTKLIWE dopóty będą przepisy łamane.
Wojciech Ko-ta13 dni temu
Przejscia dla pieszych zabezpieczone dla pieszych? Bardzo malo brakowalo a zostalambym rozjechana na przjeciu przy Facimiech przez samochod na przejciu na zielonym .Dwa samochody sie zatrzymaly a trzeci przejechal 80km/h. Jesli ktos jest przyjezdnym i wierzy slepo ze zielone swiatlo jest bezpieczne do przejcia moze sie zdziwic bardzo albo w najgorszym wypadku stracic życie...Proponuje zalozyc kamery i trzaskac mandaty ile sie da. Dla rzadu ta ulica jest kopalnia zlota !!
Margaret Nowak13 dni temu
Szkoda, że czołówka zmieniona.
Grzegorz13 dni temu
Moim zdaniem ta jest bardziej dopracowana i już nie przestarzała ;)
Łukasz Szczęśniak13 dni temu
Jestem motorniczym, bardzo często jeżdżę linią 50 lub 24 bardzo ciekawe jest to że ja jako motorniczy dostaje sygnał do jazdy, ruszam tramwajem wyjeżdżając na ulicę wielicką muszę zwolnić wręcz się zatrzymać używać dzwonka ponieważ bardzo dużo samochodów przejeżdża w tym również busy 🙄po tym odcinku to ja już widzę na jakim sygnale świetlnym te jamochody wyjechały na skrzyżowanie. Brak słów, 👎
pisio_ rek13 dni temu
A wszystko zaczęło się odkąd jest buspas.
Ciambare Hoho13 dni temu
Uwielbiam biało cygańske tłumaczenia.
Andrzej Andrzej13 dni temu
29 km/h - 100zł mandat, dotkliwa sytuacja dla kierowcy, efekt odstraszający murowany
K B13 dni temu
Średnia pensja istotnie wzrosła, a kary zostały jak piętnaście lat temu... Kierowcy bardziej boją się punktów. Ale tych też jest dosyć dużo do "skolekcjonowania" zanim prawo jazdy zostanie zatrzymane.
Piotr Pilinko13 dni temu
dlatego większość w mieście jeździ właśnie 80 zamiast 50
omgoat13 dni temu
nowe intro aaa xD toć to historyczna chwila :)
klapauciusmk13 dni temu
Gdzie jest maseczka !!!!
Lukasz Asas13 dni temu
@Błazejdinio tak ,jestesmy z wewnetrznej kontroli policji KGP 😂ty baranie głupi😂😂😂😂
Lukasz Asas13 dni temu
@Błazejdinio to akurat było do policjantów baranie 😂😂😂
Lukasz Asas13 dni temu
W dupie, z policji jesteś?
Błazejdinio13 dni temu
Dobrze, że jest nowe intro. Stare pamiętało chyba jeszcze lata 90’.
miszael13 dni temu
ale motyw muzyczny sporo słabszy
Piotr Q13 dni temu
powiem tak jakwidzezolte i hamuje 50m przed skrzyzowaniemnie wyrabiam i zatrzymujesie na pasach. a nie ktorzy przechodnie WALA W DACH ZWLASZCZA NA TRASIE WZ PRZYS STARYM MIESCIE CHOCIAZ STOI SIE PRZED PRZYSTANKIEM 5 MIN A GDY MASZ WOLNY PAS I JEDZIESZPO CHWILI PIESI WBIJAJA SIE NA PASY DLA PIESZYCH I WSTRZYMUJA ruch. a po 2 minutach jak tramwaj przyjezdza wysiadajacy maja pretensje do kierowcy ze blokuje wyjscie z tramwaju tam sprawdzcie sytuacje w warszawie
Michal zdziarski13 dni temu
nowe INRTO trochę takie nie ten tego ODDAJ PRAWKO!!!
DSxSD13 dni temu
1:52 mamy tutaj podniesienie do 70 ale milicjanty zatrzymują za 79... Bo pewnie na kilku metrach jest bazowe miejskie 50 żeby mogli podbić statystki...
Takie miasto BONN. Glowna ulica w centrum. Sa 4 pasy 2/2. Pasy sa waskie jest 30km/h przy olbrzymim ruchu nikt nie jedzie szybciej. Auta jada wolno, plynnie i cicho. A Wygospodarowane zwężonymi pasami dla aut miejsce jest przeznaczone na droge dla rowerow.
8:33 i wszędzie powinno być węziej, wszędzie w mieście 50 i mniej! Będzie mniej wypadków, mniej spalin, mniej halasu na litosc Boska tam wszędzie mieszkaja ludzie, chodzą dzieci! Pan Dworak jako przyklad słusznie stawia Niemcy. Więc proszę zauważyć ze w tym kraju na ulicach tj Wielicka jest 50, a na takich jak Kalwaryjska, starowislna 30 i jest to rygorystycznie przestrzegane. Czas u nas na rozwiazania CYWILIZOWANE. Miasto to nie autostrada!
Co jak co nie popieram przejazdu na czerownym ale faza zoltego prawie 3 sekundy przy 70 ? niewiem jak w Polskim rozpodrzadzeniu ale w Niemczech faza zoltego dla 50km/h to 3 sekundy dla 60km/h 4 sekundy a dla 70 km/h 5 sekund ..do tego dochodzi sekunda tolerancji fazy czerwonego i dopiero wtedy jak jest radar robi zdjecie.Jest wystarczajaco kierowcow co i tak bedzie lapanych ale takie naiagane na oko policjanta to troche srednio.Kierowca nr 1 napewno nie wjechal na czerwonym jeszcze a musialby gwaltownie hamowac.
A czy Pan Mądraliński ma zapięty pas?
Pas bezpieczeństwa widać na koszuli )))
Nowe intro fajne, ale troche długie
5:30 piesza też miała możliwość wyhamowania? dlaczego przyśpiesza i to jeszcze z dzieckiem. Już nie płaczcie tak nad tym czerwonym...
Ale pruć ponad 100 na wielickiej przy takim ruchu to już czysty bandytyzm drogowy i typ powinien za takie coś zawijać na celę na 3 miesiące a prawko zatrzymane minimum na rok. To już nie są piraci ale drogowi bandyci.
Niestety nie ma skrzyżowania żeby takiego czegoś nie było. Za wjazd na skrzyżowanie na czerwonym świetle powinna być kara 500zł a nawet 1000zł płatne i to na miejscu bez wyjątków. W innym przypadku nigdy nie zniknie ten problem.
Wow nowe intro :>
Propos świateł to z jednej strony kretyni, fakt. Z drugiej strony ktoś faktycznie mógł źle wyliczyć odległość. W takich sytuacjach stanowczo brakuje mi rozwiązania stosowanego w wielu krajach - migającego zielonego przed światłem żółtym, a podpieranie się papierem z lat 60tych by tego nie wprowadzić to moim zdaniem przesada
W Austrii według mnie jest to lepiej rozwiązane. 3 razy migające zielone, później żółte i czerwone.
Do kiedy policja będzie dawać małe mandaty, to będzie tak na codzień. 100 zl mandatu - policja się ośmiesza, dlatego plują Wam na mundur, za Waszą pobłażliwość.
Chyba jak taki kierowca straci zdrowie, życie lub kogoś bliskiego przez podobnego sobie kierowcę to może wtedy się nauczy.
0:28 to sie nie zmienilo... Od tego momentu sie rozpoczyna material
W Polsce jest za duzo pierd... sie ! Patologia drogowa od lat ! !W Niemczech wszedzie fotoradary, na skrzyzowaniach na autostradach tez !! Wystarczy postawic fotoradary, na czerwone swiatlo tez. A policja niech sie zajmie innymi waznymi sprawami. Myslicie ze Niemcy sa lepszymi kierowcami ? Bo maja lepsze auta? NIE, na pewno nie sa lepsi, tylko tam sie poprostu nie pier.. Ludzie wiedza ze jak jest 50 km/h to 50 km/h za 56 juz leci fotka a za 76 w miescie juz leci prawko na miesiac. A u nas 101 na 50 no ludzie !
przekroczył o 30km, mandat 100zł Hahaha to są kpiny
Taryfikator nie zmienił się od ponad 20 lat, gdzie najniższa krajowa wynosiła poniżej 1000 złotych
0:55 babka zatrzymana w środku miasta i nie wie jakie jest ograniczenie xd fakt, są miejsca z wyjątkami i podniesieniem limitu, ale jak ktoś powie 50 to i tak nie będzie to straszny błąd
Policja do ukarania - co to za maski ????
3:05 nooo, w końcu jakoś wyglądający policjant w dopasowanej kamizelce, a nie wąsaty janusz z wywalonym bebechem i rozpiętą kamizelką.
Komu się nie zdarzyło, niech pierwszy rzuci kamień.
1:00 to nie podkomisarz tylko podinspektor.
Panie Dworak , ręce na kierownicy. Rutyna gubi. Za taką jazdę oblewa się na egzaminie, o czym powinien pan pamiętać z czasów zarządzania mordem
@edek kredek Akurat on tam ma automat. ;-)
Cały czas na kierownicy ;) a biegi czym zmieniasz ? k.tasem ;)
Jeżdżę często autobusem MPK w rejonie tego przejścia na wielickiej, i daje rady się zatrzymać przed czerwonym.
1:28 jest pokazane że zmierzył prędkość z ręki na odległości 236 metrów - to raczej jest nielegalne działanie policji.
intensywne działania mające na celu uzupełnienie budżetu.
Ostatnio latalem z tym idiata po 314 km/h. Wstyd ze tak licho cisnol tam taka gablota. Siary nam narobiles. Mialo byc premium a ty pyrgales 106 po miescie.
1. A może by tak zainwestować w sekundniki??? 2. Przejazd na późnym żółtym (bo na czerwonym tutaj przejechała może 1 osoba) jest dużo bezpieczniejszy (z uwagi na bufor czasowy między czerwonym z jednej a zielonym z drugiej) niż gwałtowne hamowanie (a takie przy dozwolonej 70/h będzie na prawdę ostre, wystarczy ze będzie jechał dostawczak z ładunkiem i nie wyhamuje tak szybko za np autem osobowym, a to może spowodować wypadek lub w przypadku złej rekacji kierowcy dostawczaka nawet uderzenie w ludzi na chodniku czy cokolwiek innego) - Przypuszczam, ze pan nie jechał chyba nigdy autem cięższym niż 3,5t nie mówiąc o większym. 3. O bezpieczeństwie na drodze mówi pan ze źle ustawionym zagłówkiem, bez pasów i z jedną rączką na kierownicy???
prawie 3 sekundy zoltego przy 70 to jakis zart..
@Maciej przecież to żadna nowość że chodzi o pinionszki
W Krk często przy 70 nie da się zatrzymać a skoro się nie da to po co tam dali takie ograniczenie? oczywiście sekundniki, dłuższe żółte, migające zielone ułatwiłyby życie ale nie o to chodzi gdy w kasach urzędasów pusto xD
9:37 Cwaniaczek - nawet na logikę wiadomo, że nie będzie w takim miejscu 90!!! Przecież na Bora, gdzie są 3 pasy jest 80! W mieście nie ma 90-tek! Tak czy inaczej ten PSYCHOL pozwoliłby sobie na przekraczanie o ponad 35 (w jego mniemaniu)! SKANDAL - ODIZOLOWAĆ POTENCJALNEGO MORDERCĘ!!! Trzeba zmienić pod względem audio tę czołówkę ...
Nieopodal na ul. Teligi też strach jeździć i strach przez nią przechodzić. Ze 3 miesiące temu przeorganiozwano tam ruch, wylano wiele litrów farby, która jednak nie spowodowała załatania dziur. Co więcej, farba zeszła, na nowych miejscach postojowych syf i pył (a później raban, że powietrze słabe). Dziury jak w kraju trzeciego świata. Przechodzić też ciężko, gdyż na koleinach idzie się po prostu wy**dolić. Trochę to przypomina malowanie trawy na zielono. DZIADOSTWO.
zaostrzają się przepisy bedą się zaostrzać
Uff, dobrze że nigdy mnie nie nagrano. Może dlatego, że nie jeżdżę po Krakowie
Bzdura takie tłumaczenie. Koleś miał dość dużo dystansu żeby zobaczyć światła jak się zmieniają i mógł spokojnie wyhamować na żółtym.
Nie rozumiem dlaczego "niestety dochodzi mandat". Liczę, że w głowie policjanci mówią "bo najchętniej bym cię zakuł w kajdanki na tyle siedzenie radiowozu". Wielicka to jest moja droga do domu, całym tym odcinkiem jeżdżę od 20 lat w tą i z powrotem i 100% potwierdzam te czerwone światła. Jak się jedzie ok. 70kmh to nie ma żadnego problemu żeby się zatrzymać. Czas hamowania z tej prędkości to ile jest, 2 sekundy? A żółte świeci się ze dwa razy dłużej.
Może policjant mówiąc "niestety dochodzi mandat" miał w głowie "sorry stary, takie mamy prawo i musze ci ten mandat dać"
6:47 proszę ustawić poprawnie zagłówek
o to to to, az razi, szczegolnie ze Pan tlumaczy jak poprawnie jezdzic, a nie najwyrazniej nie umie ustawic fotela
I pouczać i tłumaczyć przepisy ma facet, który niepoprawnie trzyma kierownicę?
5:0 jakie głupie tłumaczenie. Niech typ walnie się w babel
Masakra. Jak widzę tego ostatniego durnia z Mustanga to myślę że łeb z niego straszny. 50 to 50 a nie 106 w terenie zabudowanym! Skończony idiota! 1000zl mandatu i zabrane prawo jazdy dożywotnio!
Sekundnik na światłach byłby najlepszym rozwiązaniem.
Najlepszym rozwiązaniem byłby fotoradar wraz z fotopułapką podłączoną do czerwonego światła.
Szkoda, że nie ma już muzyczki ze starej czołówki. :(
A stwierdzili nasi mądrzy włodarze stwierdzili, że sekundniki nie zmieniają bezpieczeństwa i płynności ruchu na sygnalizowanych skrzyżowaniach...
Takich mondryh włodarzy możnaby zatrudnić do dojenia byków 😡
Znam skrzyżowania gdzie jadąc przepisowo muszę się bardzo skupiać na światłach gdy się do nich zbliżam, żeby wyhamować z impetem bo zmieniają się w dwie sekundy na czerwone - chore😤😩
Ale pasy to mógł pan zapiac
ale do okulisty to polecam się udać
Pan Marek ma zapięty pas, jest trochę przykryty prawą stroną marynarki, ale jest!
dobre, jestem tu drugi raz hehehhe, to znaczy że przepisy co miasto to inne??
Nowe intro!
O bezpieczeństwie mówi Pan który jedzie z zimnym łokciem
38 tys. wyświetleń, jakby było ich 1000 razy więcej i każdy by się stosował, to na drogach panowałaby utopia
może pod marynarka coś widać, ale na co mu ta marynarka za kierownicą?
Może jestem ślepy, ale gdzie pan Dworak ma pas bezpieczeństwa zapięty?
@zigzy100 Nie oszukujmy się ;) To nie był parking. Miał koszulkę z nadrukiem imitujący pas bezpieczeństwa i w sumie tyle.
@Carter Slade Na parkingu może robić co chce.
6:59 :/
Przecież na skos pod krawatem widać na pierwszy rzut oka.
W każdym ujęciu z wnętrza samochodu widać przecież ewidentnie pas na jego koszuli, część pasa oraz zapięcie ma przykryte marynarką
§ 95. 1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator S-1 oznaczają: sygnał żółty - zakaz wjazdu za sygnalizator, chyba że w chwili zapalenia tego sygnału pojazd znajduje się tak blisko sygnalizatora, że nie może być zatrzymany przed nim bez gwałtownego hamowania; sygnał ten oznacza jednocześnie, że za chwilę zapali się sygnał czerwony. - każdy ma prawo do obrony.
Irytuje mnie ten przepraszająco-tłumaczący ton policjantów, kiedy zatrzymują ludzi mających wszystko dookoła w dupie. Jak i ich tracenie czasu na tłumaczenie debilom czegoś, o czym doskonale wiedzą, ale udają, że jednak nie. Walić mandaty z górnej półki, bo i tak są skandalicznie małe, a jak się komuś nie podoba to droga wolna, odwołać się do sądu. Na to chamstwo innej metody nie ma, za twarz to trzeba wziąć. Pozdrawiam Pana Marka :)
Czas traci także zatrzymany kierowca i pewnie o to chodzi. Pieniądz rzecz nabyta, ale czasu kupić się nie da.
To są mandaty pocieszenia.
3:15. Facet ma racje. Jak się prześledzi po klatkach, to po minięciu słupka A zapala się czerwone, czyli on już nie mógł go zobaczyć. No ale „przyjmuję, co mam zrobić” i tak działa policja. Zastraszając, podając nieprawdę kierowcom, wymusza przyjęcie mandatu, a potem jest problem, że ludzie ostrzegają się światłami przed policją. No tak. Ostrzegają się, i to zasadnie. Bo jest to prawdziwe niebezpieczeństwo dla obywatela na drodze.
w niemczech MUSI byc 5 sekund zoltego przy dozwolonych 70 i wtedy niema zaskoczenia. Trzeba by dokopac sie do rozpodrzadzenia w PL jesli tak niema to nalezy dazyc do zmiany jesli jest a nie jest stosowane to jeszcze gorzej
@Tomasz Nycz Z palcem w dupie zatrzymam się z 70 do 0 przez te 3 sekundy (1 sekunda reakcji to chyba jak ktoś jest po alkoholu ;-)).
@psychoone123 Wiesz doskonale, że jakby się paliło nawet 5s, to i tak ci, co przejeżdżają, dalej by przejeżdżali. Nie w braku fizycznej możliwości leży tu problem (bo jakoś inni się zatrzymują), a w mentalności ludzi. Oni nawet nie próbują hamować, nie próbują też tego udawać - po prostu im "się nie opłaca", jadą i dobre jest. A jak policja złapie, to rżnie głupa jeden z drugim.
@cielakovsky ale żóte pali się 3s. Nawet jak dać tylko 1s na czas reakcji i rozpoczęcie hamowania i około 3s na hamowanie z 70km/h (wyliczyłem z dostępnych wzorów zakładając, że droga hamowania to 28m) to daje nam 4s i minimum tyle powinno się palić żółte
@cielakovsky No, a ile czasu minęło od włączenia się zółtego do włączenia się czerwonego? Max 3 sek. www.prawko-kwartnik.info/kalkulator-drogi-reakcji-hamowania-zatrzymania.php#wynikid ...
Z takimi mandatami jak teraz nigdy nie będzie bezpieczniej. Ale nikt nie podniesie mandatu np. za przekroczenie o 51-60 na np 2 tys. zł, bo kierowcy to największa grupa wyborców i wszyscy politycy się boją. A dostać 2 tys. to już zabolałoby jednego z drugim. I stopniowo za 60-70 2,5 tys. itd.
Lubię i bardzo cenię Pana programy, gdyż wiele można się z nich nauczyć. Jednak dzisiaj to mamy lekki festiwal przegięć. 1. Cóż to za zdziwienie, że na najdłuższej ulicy w Krakowie (jeśli jest jakakolwiek ulica o jednej nazwie, to proszę mnie poprawić) w dodatku wlotowej, w przeważającej mierze 3-pasmowej jest najwięcej wypadków? No po prostu szok... 2. Przecież pierwszy pacjent zhaltowany za przejazd na czerwonym, ewidentnie wjechał jeszcze na żółtym! Co miał hamować z piskiem narażając siebie i innych kierowców? To zatrzymanie to ewidentne przegięcie niebieskich. 3. Cóż to za koncepcja, że jak jest już długo zielone, to należy zwolnić, bo może będzie czerwone? Gdzie Pan to w przepisach wyczytał? Przecież to jest totalny absurd! Zresztą, jeżdżąc tamtędy codziennie, każdy w miarę skoncentrowany i obserwujący kierowca doskonale wie, kiedy będzie jakie światło. 4. Uprzejmie proszę o wytłumaczenie mi kolejności ograniczeń na tym odcinku Wielickiej, który pokazany jest na końcu odcinka. Skoro normalnie na tej 2-jezdniowej ulicy w terenie zabudowanym jest 50km/h to po co takie samo ograniczenie przed skrzyżowaniem z Malborską? Byłem przekonany, że tam jest 70km/h i dopiero przed skrzyżowaniem z Malborską (od strony Wieliczki) jest 50km/h, które dodatkowo jest kasowane przez samo skrzyżowanie. Następnie dziwi mnie ten znak 70 km/h. Mam rozumieć, że od skrzyżowania z Dworcową, aż do Powstańców Wielkopolskich jest 50 km/h? No skoro tak, to po co w pierwszym Pana przejeździe w tym odcinku (przejazd w drugą stronę, w stronę Wieliczki) są wstawiane ograniczenia 50 km/h? Wydaje mi się, że ktoś tutaj robi wodę z mózgu kierowcom i od kilku miesięcy niebiescy urządzili sobie polowanie na Wielickiej na niczego nie świadomych kierowców! Bardzo proszę o analizę tej sekwencji ograniczeń w obydwie strony na dwupasmowym odcinku Wielickiej. Pozdrawiam serdecznie.
Zielone powinno migać jak w innych krajach znaczy to że za moment zostanie wyświetlony sygnał żółty. Nie da się?
Może jeszcze SMS ostrzegawczy z RCB? Sygnał żółty jest jak czerwony, też nie pozwala na przekraczanie sygnalizacji, z tym że kierowcy nie są za to przekroczenie karani. Taki Pan nr 3 (4:28) miał sygnał żółty na tyle wcześnie zapalony, że ze 100 km/h by się zatrzymał sprawnym autem.
106 przy ograniczeniu do 50 w mieście a policjant nakłada 400 zł mandatu ? dziwne, moim zdaniem zero litości dla takich kierowców
@Krzysztof Rudnik Tak bo przekroczyl ponad 50 w zabudowanym i policjant musial zatrzymac, ale z tym mandatem policjant mial wybór czy 400 czy 500 i dal mu tylko 400 co jest smieszne
Dostał jeszcze zatrzymanie prawa jazdy.
A korepetycje z matematyki raptem 50 zł / h. :)
Bo dobre są sekundniki , bądź takie rozwiązanie ,gdzie zaczyna pulsować zielone. Przy klasycznym rozwiązaniu ,zawsze jest ta niepewność. Przy innych rozwiązaniach, gdzie kierujący widzi dokładnie ,że nie zdąży ,a pcha się na chama, powinno być odbierane prawko na 3 miesiące .
@adiosamigo1988 Od tego ,że na żółtym masz się zatrzymać ! Chyba ,że wymaga to gwałtownego hamowania, to można przejechać. Chodzi o komfort , aby kierowca wiedział ,czy zdąży ,czy nie , bez jakiegoś zastanawiania .
A od czego jest żółte?
Panie Marku, obniży Pan sobie ten zagłówek...
XD
Niestety w Polsce dużo kierowców myśli, że na żółtym się przejeżdża. I to nie jeden tylko kilka samochodów pod rząd próbuje na tym żółtym przejechać. Wydaje się, że kierowcy są bardziej zdziwieni tym, że ktokolwiek się zatrzymuje na żółtym ponieważ nieraz trąbią na tych co się zatrzymali bo przecież zdążyli by przejechać ;)
w styczniu bieżącego roku na latarni za skrzyżowaniem z ul. Wodna pojawił się znak podwyższający prędkość do 70, wisiał tylko jakieś 2 tygodnie i został zdjęty, nie popieram przekraczania prędkości, ale to miejsce to ewidentna zasadzka na kierowców, taka dojna krowa krakowskiej drogówki, całkowicie niezrozumiałe że na równoległej zachodniej jezdni jest 70 a na odcinku wschodnim oddzielonym betonowym separatorem jest 50 i milutkie miejsce w którym policja rozstawia regularnie swoje mobilne biuro
W Niemczech przekroczenie o 30 km/h skutkuje odebraniem prawa jazdy. U nas? Mandat 100 do 200 zł, proponuję 100.
Widziałem już takie rozwiązanie, że przed zmianą światła miga zielone światło i następuje zmiana na żółte i czerwone. Na pewno takie rozwiązanie by można wprowadzić na naszych sygnalizacjach.
4:27 A ja widzę czerwone. 4:24 zapalenie się żółtego 4:27 czerwone. 3s na wyhamowanie
Wjazd na światło żółte jest zakazany. Wyjątkiem od tej reguły jest sytuacja, kiedy kierujący nie jest w stanie zatrzymać się przed tym światłem, lub zatrzymanie może spowodować najechanie na niego innego pojazdu: Prawo o ruchu drogowym
2:59 O jakiej ty gościu prędkości mówisz. Masz jechać bezpiecznie z prawidłowym odstępem od poprzedzającego pojazdu. Nie ten typ ma tak , że nie patrzy na kolory. Bo po co. Wlepiać mandaty niech łatają budżet, a tym samych uszczuplają swój. Przejazd od 200 do 500 i 6 pkt na czerwonym , a 300 to dobry wynik. Należy pamiętać, że jak jedziesz z kimś to będzie już 500.
A wystarczy wydłużyć czas świecenia sygnału żółtego...
Nie dalej, jak wczoraj, oglądając odc. 836 pomyślałem: "Co za cudownie archaiczna czołówka! Jak ona się tak długo uchowała?" A tutaj patrzcie Państwo jakie zmiany! Łezka się w oku kręci - to już tyle lat. Pozdrowienia dla Pani Beaty i Pana Marka. I oczywiście dla Pana Sierżanta, starszego zresztą, też. Jeden z najbardziej pożytecznych programów w tv. Nie przesadzę chyba stawiając tezę, że przyczyniliście się Państwo się do... nie bójmy się słów: uratowania wielu istnień ludzkich.
ten ze skody lejce do zabrania po prostu
Kilkadziesiąt odcinków temu pisałem, że warto by zmienić to intro robione ClipArtami z lat 90tych. Nowe jest, elegancko! Trzeba iść z duchem czasu :D
tyle lat przetrwało, w koncu rip :D
a ogolna refleksje z przejsc szczegolnie na wielopasowej jezdni moze powinny byc zwezenia do jednego pasa by te dwa pozostale wylaczyc z ruchu na przejsciu? latwiej bedzie sie zatrzymac nawet tym ktorzy sie zagapili
czy jazda po najniebezpeiczniejszej ulicy w Krakowie jest bezpieczniejsza prowadzac samochod jedna reka?
@Basior To zależy jak trzymasz jedną ręką kierownicę , uwierz mi ,że małych rączek nie mam i trzymam ja w taki sposób ,że byle co mnie nie zaskoczy. Owszem ,że bywają sytuację,że trzeba oburącz złapać kiere ,ale na co dzień bez przesady. Chyba ,żę jeździsz czymś co ma układ kierowniczy jak z Ursusa C330 ,że obiema rękami czasem problem to utrzymać XD Tak poza tym ,to nie prowadzenie jedną,czy obiema rękami powoduje wypadki , tylko debile bez mózgu wyprzedzający na siłę i "mistrzowie' prostej i często zwykłe gapiostwo , choć tu głównie kolizje.
@Basior zebym tego nie wiedzial? prowadze dziesiatki aut poza swoim. myslisz ze jade na ulozeniach innych kierowcow? raczej bym glebe gryzl gdybym nie stosowal tych zasad. . 3 i 9 sie ma tylko do drog miejskich jednojezdniowych gdzie wiecej sie dzieje niz na wielopasmie.. pojezdzij czlowieku wiecej po kraju z wielopasmowymi to zobaczysz roznice \
@k0lib3rek zapraszam na kurs nauki jazdy, ustawienie fotela lusterek, prawidlowa pozycja za kierownica
@Tadek Rafał z tym ze lecisz 100 i nagle masz koleine na naszej pieknej polskiej drodze i lecisz na beriere energochlonna
I co z tego ? W czym, to przeszkadza ? Chyba ,że jeździcie jakimś złomem bez wspomagania. Przecież długo nie da się trzymać obu rąk na kierownicy , chyba ,że podłokietnik umożliwia oparcie prawej ręki .
prosze o jeden kadr, gdzie prowadzacy trzyma obie rece na kierownicy
trzymaj kierownice dwiema rekoma panie prowadzacy, a nie machasz perorujac
Kolejne sensownie działania + ponownie jęczenie nueudaczników i różnych łamag drogowych. Jakoś sa kierowcy, którym odpowiednie zatrzymanie się przed światłami nie sprawia żadnych problemów i nie dotyczą ich tego rodzaju trudności. Mamy więc sytuacje, gdzie część kierowców, której ewidentnie brakuje UMIEJĘTNOŚCI próbuje usprawiedliwić swoją miernotę zachowaniem "systemu". Sorry ale dla mnie i dla masy innych kierowców Wasze problemy są abstrakcyjne, więc zamiast biadolić nauczcie się po prostu porządnie jeżdzić samochodem - skorzystajcie z kursów doszkalających chociażby. Mi byłoby wstyd w ogóle przyznawać, że coś tak banalnego jak dostosowanie się do świateł stanowi wyzwanie :D
Czy Pan Dworak jeździ bez pasów bezpieczeństwa czy tylko mi się wydaje?
Jak dla mnie, to widać tam pas, ma odpięty tylko jak stoi i gada.
70 km/h na drodze przy, której toczy się życie. Tysiące przechodniów i pędzące samochody, aż dziw, że tam nie było kilku wypadków śmiertelnych.
70 idealna predkosc oraz ekonomiczna wedlug mnie
5:19 3-sekundowy sygnał żółty przy dopuszczalnej prędkości 70 km/h jest PUŁAPKĄ w majestacie polskiego prawa. 3 sekundy to jest wartość właściwa dla prędkości 50 km/h. ANI GRAMA szybciej! Dlaczego w starszych motoryzacyjnie krajach, przy ograniczeniu do 70 km/h, żółte świeci 4-5 s.???
5:42 tu na środkowym pasie ktoś się chyba zagapił :D
Wreszcie nowa czołówka. I dobrze :) Pamiętam jak pisaliście że nie ma budżetu. Oczywiście część ludzi trochę ponarzeka i się potem przekona. Pamiętam jak po nowym roku był odcinek gdzie powiedzieliście że ostatni. A tutaj proszę, rozwija się. I dobrze. Jeszcze przebijcie się z tym do ogólnopolskiej TV. No i jak gdzieś jedziecie w gości do innych miast też o czymś zróbcie (jak już robiliście w przeszłości :)
Zrobię może jeszcze jeden komentarz, bo wielu tutaj jedzie po tych kierowcach jak po burych... Albo nie jesteście kierowcami, albo takimi "znawcami" kodeksu, że nawet nie wiecie, że przepisy łamiecie. A przepisy łamią wszyscy. Ile to razy widziałem radiowozy przekraczające dozwoloną prędkość, albo parkujące w niedozwolonych miejscach, panów motorniczych wjeżdżających na tramwajowym czerwonym - tam właśnie na wielickiej przy urzędzie, albo blokujących rondo grzegórzeckie. W zeszłym roku byłem świadkiem, jak przegubowy wypełniony autobus miejski przeleciał na czerwonym z prędkością grubo przekraczającą 50, na skrzyżowaniu Powstańców i Wielickiej w stronę tandety. O mały włos nie zmiażdżył osobówki skręcającej z Wielickiej w prawo. Dobrze, że tam pomiędzy pasami jest metr chodnika (na który musiał wjechać, żeby nie wystrzelić osobówki w kosmos). Pasażerowie tam musieli mieć wrażenia po tym krawężniku. Wszyscy łamią przepisy i w związku z tym każdemu, tutaj piętnującemu proponuję zrobić rachunek sumienia z kodeksem w ręku.
@mors byczy Ale jak ma się to co piszesz do treści filmu? Bo nie bardzo rozumiem. Oczywistym jest, że każdy popełnił błędy jeśli masz zamiar się czepiać, ale to nie o to chodzi. Co innego nie wrzucić kierunkowskazu przy zjeździe na posesję i zerowym ruchu czy najechać trochę na ciągłą linię, a zupełnie co innego przejazd na czerwonym świetle. Wiadomo, że trzeba z głową podchodzić do egzekwowania przepisów, ale którego kierowcę z tego filmu starasz się usprawiedliwić? Skoro przejeżdżają na czerwonym albo gnają ponad 50 więcej niż dozwolona prędkość, to karę trzeba nałożyć. Jeśli ktoś uważa, że jest niesłusznie ukarany, to może nie przyjmować mandatu i bronić się w sądzie.
@Qnik Ja z kolei prawo jazdy mam dopiero dwadzieścia sześć lat, mam więc jeszcze trochę czasu żeby dobić do tych dziesięciu mandatów ;-) I nie oznacza to, że obiektywnie nie należało mi się tych mandatów więcej. Natomiast mimo tego, że znam kilku bezszkodowych i bezmandatowych kierowców, jak na przykład moja żona, to chyba nie dam się przekonać, że są tacy kierowcy, którzy nigdy nie sięgnęli po telefon w czasie jazdy, zawsze zatrzymali się przed zieloną strzałką, zawsze zatrzymali samochód przed znakiem stopu (0 = 0, a nie 1 km/h), zawsze włączają kierunkowskaz, gdy droga z pierwszeństwem skręcą w lewo, itd... Pozdrawiam
@mors byczy Szanowny Panie przepraszam, jeśli obraziłem. Oczywiście, że nie znam kodeksu na pamięć. Czy jestem kierowcą? Nie pamiętam. Prawo jazdy posiadam grubo ponad 30 lat. Kiedy zapłaciłem ostatnio mandat? Było to tak dawno, że naprawdę nie pamiętam. Do tej pory zapłaciłem najwyżej 10 mandatów ( słownie DZIESIĘĆ ). Nigdy nie spowodowałem kolizji jak też NIE uczestniczyłem w takowej. Ciągle jeżdżę, chociaż nie pamiętam czy jestem ... chyba się powtarzam. Oczywiście to co napisałem może być nieprawdą i czy ktoś w to uwierzy, czy nie, w ogóle mnie to nie interesuje. Pozdrawiam
@Qnik Przeczytaj jeszcze raz i jeszcze raz. Przeciętny kierowca nie miał w ręku kodeksu drogowego nawet jeden raz w życiu. Nawet kiedy się uczył do egzaminu. Ja sobie nie przypominam, żeby mi na kursie kazali kodeks przeczytać. A potem się ty się przyznaj, czy kodeks masz wykuty. Bo jak nie masz to znaczy, że większości przepisów nie znasz, a to oznacza, że sporo z nich łamiesz. Oczywiście, jeśli jesteś kierowcą. No i też mnie wrzuciłeś do jakiegoś worka panie inteligencie. I to nie prędkość zabija, tylko brak inteligencji.
Zbyt mało w tej "epopei" powtórzeń, że wszyscy łamią przepisy. Otóż nie wszyscy. Wrzucanie wszystkich do jednego worka to taka komunistyczna "urawniłowka" panie emerycie.
Można sobie do nich gadać, oni mają plany sprzedaży mandatów, budżet socjalny trzeba jakoś spinać. A ten prowadzący... W obu pierwszych przypadkach przejazdu na "czerwonym" w bezpośredniej bliskości jezdni nie było pieszych. I pytanie do policji, czy wystawiła mandat tym dwóm pieszym staruszkom przechodzącym na czerwonym, uciekającym przed tramwajem? Prowadzący tego politycznie nie zauważył. Sekundniki są zainstalowane w wielu miejscach w Krakowie, dlaczego nie wszędzie? Nie sprawdzają się? To dlaczego ich nie pozdejmują?
@mors byczy Perfekcyjne to by było połączenie Park & Ride i rozbudowane metro, ale to niestety jest mrzonka. Niestety mamy to co mamy i szanujmy się nawzajem na drodze, żeby każdy bezpiecznie dotarł do pracy i z niej wrócił :-). Pozdrawiam!
@robert soch Najkorzystniej byłoby, żeby dało się wszędzie dojść na piechotę. Kiedyś mieszkałem w małym mieście i wszędzie sobie doszedłem. Obecnie dojeżdżam spoza Krakowa i bus plus dwie przesiadki... Poza tym nie sądzę, żeby w Krakowie ci wszyscy dojeżdżający się zmieścili do komunikacji miejskiej.
@mors byczy Ja mam takie podejście, że w mieście najważniejsza powinna być komunikacja zbiorowa, potem piesi, następnie rowerzyści, a na końcu samochody. Żeby nie było korzystam z każdego tych rodzajów przemieszczania się i znam wady/zalety każdego z nich. Jeśli w takim razie to przejście ułatwia poruszanie się pieszym, to powinno tam być i tyle. Kładka jest spoko alternatywą, ale polecam spróbować Ci przejść się po kilku takich kładkach - z reguły zajmuje to więcej czasu i jest tam syf. A co do władzy i przepisów, to zgadzam się, że polskie przepisy są zbyt rozbudowane. Tak czy siak, przepis o zakazie przejeżdżania na czerwonym świetle wydaje się jednym z podstawowych.
@robert soch Tam jest akurat niepotrzebna, bo niedaleko jest kładka dla pieszych nad jezdnią :) Pytanie zasadnicze, ile z tych około 1100 ustaw razy niepoliczalna ilość artykułów w każdej ustawie, obowiązujących obecnie w Polsce jest potrzebne. Pewnie 10%. Daliśmy sobie po prostu "wytłumaczyć", że władza wie lepiej od nas, no i tyle.
Ale co to za argument, że "w bezpośredniej bliskości jezdni nie było pieszych". To po co w ogóle ta sygnalizacja świetlna jest tam potrzebna?
Nudne jak flaki z olejem... Psiarnia przypieprza się na siłę. Straszna okropna propaganda i kolejny atak na kierowców.
XD koleś przeczekał w ciul długie pomarańczowe, i wjechał jeszcze na chama na czerwonym i to jest "przypierzanie się na siłe" ? to jest robienie kur** z logiki
Przejechali na czerwonym? Przejechali. Próbowali hamować? Nie próbowali. Więc ja nie wiem gdzie widzisz czepianie się pajacu.
Jest drogie rozwiązanie problemu, dać sekundniki moim zdaniem zmniejszy się liczba jeżdżących na czerwonym, ale z pewnością nie wyeliminuje ich
@PsychoMantisPL i co z tego że przyśpieszają? czy są tego jakieś skutki negatywne?
Już niektóre badania pokazują że przy sekundnikach niektórzy przyspieszają by zdążyć.
To jest złe. Jak z 600m zobaczą że zaraz będzie czerwone to będzie ćwiczona prędkość maksymalna
W końcu nowe intro na miarę naszych lat a nie z późnego PRLu, ale Yanushe i tak będą narzekać :D
Passat przejechał na żółtym, mam nadzieję, że nie przyjął mandatu!
@Rafał Bubel "chyba że w chwili zapalenia tego sygnału pojazd znajduje się tak blisko sygnalizatora, że nie może być zatrzymany przed nim bez gwałtownego hamowania" Skąd wiesz jak blisko skrzyżowania był i czy nie musiał by gwałtownie hamować?
@Rafał Bubel oczywiście, że można, doedukuj się lepiej
@L a to z ustawy: § 95. 1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator S-1 oznaczają: sygnał zielony - zezwolenie na wjazd za sygnalizator, sygnał żółty - zakaz wjazdu za sygnalizator, chyba że w chwili zapalenia tego sygnału pojazd znajduje się tak blisko sygnalizatora, że nie może być zatrzymany przed nim bez gwałtownego hamowania; sygnał ten oznacza jednocześnie, że za chwilę zapali się sygnał czerwony. A więc może wjechać na żółtym czy nie?? Na filmie widać zapalone żółte a nie zielone światło :)
@Rafał Bubel późne czy wczesne ale nadal żółte a nie czerwone. W przepisach nie ma definicji "późne żółte".
@L z tym się zgodzę. Lecz passat przejechał na tzw. późnym żółtym, który zmieniał się na czerwony. A to dozwolone nie jest. TYLKO zielony kolor uprawnia do opuszczenia skrzyżowania z sygnalizacją świetlną :)
Zróbcie te głupie urządzenia odliczające czas na swiatłach i nie bedzie problemu.....
To by było za proste.
Przy wielickiej warto się przyjrzeć jeszcze wyjazdom z nakazem skrętu w prawo. Np przy wyjeździe spod Urzędu Miasta.
Wiedzial ze nie ma prawka i co i tak bedzie jezdzic
Zawsze ten sam problem, do puki mandaty nie będą DOTKLIWE dopóty będą przepisy łamane.
Przejscia dla pieszych zabezpieczone dla pieszych? Bardzo malo brakowalo a zostalambym rozjechana na przjeciu przy Facimiech przez samochod na przejciu na zielonym .Dwa samochody sie zatrzymaly a trzeci przejechal 80km/h. Jesli ktos jest przyjezdnym i wierzy slepo ze zielone swiatlo jest bezpieczne do przejcia moze sie zdziwic bardzo albo w najgorszym wypadku stracic życie...Proponuje zalozyc kamery i trzaskac mandaty ile sie da. Dla rzadu ta ulica jest kopalnia zlota !!
Szkoda, że czołówka zmieniona.
Moim zdaniem ta jest bardziej dopracowana i już nie przestarzała ;)
Jestem motorniczym, bardzo często jeżdżę linią 50 lub 24 bardzo ciekawe jest to że ja jako motorniczy dostaje sygnał do jazdy, ruszam tramwajem wyjeżdżając na ulicę wielicką muszę zwolnić wręcz się zatrzymać używać dzwonka ponieważ bardzo dużo samochodów przejeżdża w tym również busy 🙄po tym odcinku to ja już widzę na jakim sygnale świetlnym te jamochody wyjechały na skrzyżowanie. Brak słów, 👎
A wszystko zaczęło się odkąd jest buspas.
Uwielbiam biało cygańske tłumaczenia.
29 km/h - 100zł mandat, dotkliwa sytuacja dla kierowcy, efekt odstraszający murowany
Średnia pensja istotnie wzrosła, a kary zostały jak piętnaście lat temu... Kierowcy bardziej boją się punktów. Ale tych też jest dosyć dużo do "skolekcjonowania" zanim prawo jazdy zostanie zatrzymane.
dlatego większość w mieście jeździ właśnie 80 zamiast 50
nowe intro aaa xD toć to historyczna chwila :)
Gdzie jest maseczka !!!!
@Błazejdinio tak ,jestesmy z wewnetrznej kontroli policji KGP 😂ty baranie głupi😂😂😂😂
@Błazejdinio to akurat było do policjantów baranie 😂😂😂
W dupie, z policji jesteś?
Dobrze, że jest nowe intro. Stare pamiętało chyba jeszcze lata 90’.
ale motyw muzyczny sporo słabszy
powiem tak jakwidzezolte i hamuje 50m przed skrzyzowaniemnie wyrabiam i zatrzymujesie na pasach. a nie ktorzy przechodnie WALA W DACH ZWLASZCZA NA TRASIE WZ PRZYS STARYM MIESCIE CHOCIAZ STOI SIE PRZED PRZYSTANKIEM 5 MIN A GDY MASZ WOLNY PAS I JEDZIESZPO CHWILI PIESI WBIJAJA SIE NA PASY DLA PIESZYCH I WSTRZYMUJA ruch. a po 2 minutach jak tramwaj przyjezdza wysiadajacy maja pretensje do kierowcy ze blokuje wyjscie z tramwaju tam sprawdzcie sytuacje w warszawie
nowe INRTO trochę takie nie ten tego ODDAJ PRAWKO!!!
1:52 mamy tutaj podniesienie do 70 ale milicjanty zatrzymują za 79... Bo pewnie na kilku metrach jest bazowe miejskie 50 żeby mogli podbić statystki...