Jedź bezpiecznie odc. 833 (przyczyny wypadków na Alei Słowackiego w Krakowie)

20 mar 2021
45 425 wyświetleń

problemy kierowców na skrzyżowaniu Alei Słowackiego, Krowoderskiej i Mazowieckiej w Krakowie.

Komentarze
  • Panie Dworak, pytanie za 100 punktów... Co mówią przepisy o wyprzedzaniu z prawej strony na nie wyznaczonych pasach ruchu ? Ja rozumiem, że w większości przejazdów przez to skrzyżowanie występuje bardziej omijanie, ale zdarza się też wyprzedzanie.

    Mamert RMamert R6 dni temu
  • wygląda na to że egzamin na prawo jazdy powinien wymagać przynajmniej matury z matematyki ... , jestem za ! :)

    Maciej KlęczarMaciej Klęczar8 dni temu
  • A na pasach też się nie stoi

    Adam BAdam B8 dni temu
  • Idąc tym tokiem rozumowania wszędzie gdzie zmieszczą się dwa samochody (takich miejsc jest pełno) i nie ma wyznaczonej linii mamy dwa pasy? Od razu za takie gadanie przy policji dostanie Pan mandat. Nie ma linii ani znaku informacyjnego to znaczy że jest jeden pas - proszę natychmiast przestać kłamać i opublikować film ze stosownym sprostowaniem aby młodzi kierowcy nie wyrobili w sobie złych nawyków.

    Dawid LachDawid Lach11 dni temu
    • ​@Dawid Lach Czy możesz podać przykład, gdy kierowca został sądzony na podstawie przepisów dotyczących wymagań technicznych dla dróg? „To co piszecie to była by katastrofa i ewidentny bałagan w przepisach.” Przytoczony fragment z PoRD to fakt, a nie filozofowanie. Tak się tu jeździ i kierowcy ewidentnie korzystają z tego przepisu.

      Michał GawronMichał Gawron9 dni temu
    • @Michał Gawron Oczywiście że w wielu miejscach istnieją odcinki dróg z pasami tak szerokimi, że zmieszczą się dwa pojazdy wielośladowe i w żadnym wypadku nie można na takich drogach jechać obok drugiego pojazdu argumentując to tym, że są tam dwa nieoznakowane pasy. Radze się zapoznać z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej które jasno i klarownie opisuje jaką szerokość minimalną musi mieć pojedynczy pas jezdni, jeżeli szerokość pasa nie pozwala to nawet jak się zmieszczą tam 2 pojazdy to nie można traktować tej drogi jako drogi z dwoma pasami nieoznaczonymi. Załóżmy że pas jest tak szeroki że zmieszczą się dwa pojazdy obok siebie ale brakuje mu 10 cm do minimalnej szerokości opisanej w przepisach i co? Kierowca nie ma możliwości tego zweryfikować bez wyjścia z metrem - absurd. I co w takiej sytuacji? Czyja wina w przypadku mandatu/wypadku? Kpina z tymi waszymi pomysłami. To co piszecie to była by katastrofa i ewidentny bałagan w przepisach. Kierowca nie ma miarki w oku ani nie jeździ z metrem, nie jest od tego więc jeżeli nie ma wyznaczonych dwóch pasów to jeździ się tak jakby był jeden. Jest to bezpieczniejsze bo nie ma problemów w sytuacji obcierki/wypadku i dochodzenia kto zjechał ze swojego pasa. A także zamyka gębę wszelkim naginaczom przepisów którzy tylko czekają by owe niedomówienia/luki wykorzystać.

      Dawid LachDawid Lach9 dni temu
    • @Dawid Lach Pas to nie droga. Natomiast każdy szeroki pas jezdni, na którym zmieszczą się dwa pojazdy wielośladowe uznaje się za dwa (nieoznaczone) pasy. Nie dostanie Szanowny Pan żadnego mandatu za takie gadanie.

      Michał GawronMichał Gawron9 dni temu
    • @PsychoMantisPL radzę jeszcze raz przeczytać co napisałem. Każdy szeroki pas jezdni na którym zmieszczą się dwa samochody uznaje się za droge z dwoma pasami? Śmiech na sali jak ludziom łatwo jest coś wmówić. Bezrefleksyjnie wklejony przepis tylko temu dowodzi. Edit: Pomijam już fakt, że zgodnie z przepisami szerokość tamtego skrzyżowania nie zezwala na zastosowanie 2 pasów jezdni w tym samym kierunku- za mało miejsca.

      Dawid LachDawid Lach10 dni temu
    • Może niekumaty policjant bo PoRD mówi jasno w art. 2 (już drugim!) pkt. 7: "pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi; "

      PsychoMantisPLPsychoMantisPL10 dni temu
  • w czym jest problem aby to lepiej namalować na jezdni? Na co czeka zarządca?!!

    mp mpmp mp12 dni temu
    • Że trzeba wydać trochę kasy, a szkoda lepiej zostawić to jak jest, czasem kasa wpadnie z mandatu. Do póki w tym kraju, zarządca nie będzie odpowiadał osobiście za stan drogi w praktyce, a nie w teorii to tak zawsze będzie. Wystarczy zobaczyć w jakim mamy stanie drogi, a ile wypadków jest z powodu złej infrastruktury, coś się nie zgadza. I tak jak niektórzy lubią porównywać, zachowania i mandaty naszych kierowców do zachodu, to tak w przypadku stanu dróg nabierają wody w usta,a było by co komentować i porównywać.

      wacek4001wacek400112 dni temu
  • Eh to moie rejony pozdrawiam

    Jacek LekawskiJacek Lekawski13 dni temu
  • Kocham ten program normalnie, robię błędy czasami w jeździe autem ale staram się ich nie robić dzięki temu programowi.

    Piotr DobrzynskiPiotr Dobrzynski13 dni temu
  • Wyjaśnienie: POLICJA nie karze za brak włączonego migacza, podobnie jak nie zwraca uwagi na rowerzystów bez świateł, w słuchawkach na uszach, itp., bo niska szkodliwość?

    Stellar XStellar X13 dni temu
    • @omgoat bez świateł, po ciemnej ulicy.. no właśnie to ukazuje wrodzone upośledzenie myślenia niektórych rowerzystów. A jazda ze słuchawkami, to luka w kodeksie drogowym, podejrzewam że autorzy, a przepisy są dosyć stare, nawet nie przewidzieli że można jeździć w słuchawkach na rowerze po ruchliwej drodze.

      Stellar XStellar X6 dni temu
    • rowerzysta moze jechac bez swiatel i ze słuchawkami nawet największymi

      omgoatomgoat6 dni temu
  • 8:54 oni tutaj powinni się minąć tak, że wzajemnie przejeżdżają za swoimi bagażnikami?

    Mateusz WojtaszekMateusz Wojtaszek13 dni temu
  • W Polsce kategoryczny błąd, ale na zachodzie także kierowcy go robią, a to 80 euro mandat. Skrzyżowanie, zapala się czerwone, ale jest zielona strzałka, na stale na blaszanym szyldzie, (inny przypadek jest wtedy, gdy włącza się świetlny znak zielonej strzałki), wracam do tematu zielonej strzałki na blaszanym szyldzie. Jest czerwone i to znaczy STOP, musisz się zatrzymać, dopiero jak sytuacja, pozwoli ci wykorzystać to oznakowanie, czyli skręcić w prawo.

    Andi DabAndi Dab13 dni temu
  • Z zasadą prawej reki, na każdym skrzyżowaniu Pani Marto

    Andi DabAndi Dab13 dni temu
  • A tu wielu już najeżdża ciągłą linię i to już podstawa do ukarania.

    Andi DabAndi Dab13 dni temu
  • Bo kupili tanie auta, bez światła kierukowskazu

    Andi DabAndi Dab13 dni temu
  • tyPOwa propaganda Józefa - a tak zwany zikit i wszelakiej maści "urzedasy" przyczyniają się do KORKOWANIA MIASTA - jak choćby pod Centrum Kongresowym .... "genialna przedudowa" sPOwodowała korki - a tak POpuliście trąbicie o ekologi.....

    januszcm cmjanuszcm cm14 dni temu
    • XDD

      iBrachoiBracho13 dni temu
  • Oznakowanie tego skrzyżowania to paranoja... Wystarczyłoby pociągnąć linie prowadzące z lewego pasa do prawej strony na "przecince" i dalej strzałka prosto i linie prowadzące prosto. A dla skręcających w lewo na przecince powinien być wydzielony i oznaczony pas. Wtedy skręcający w lewo z kierunkiem i tak zmieniają pas na lewy na przecince i skręcają w lewo. Jadący prosto ich omijają z prawej i luz. I nie byłoby potrzeby interpretowania takich bubli...

    PWksiegowosc WysockiPWksiegowosc Wysocki14 dni temu
  • czy tylko ja zwróciłem uwagę na przejęzyczenie Pana redaktora? z prawego pasa w prawo i powinno być prosto a jeśli tak nie jest to należy zrobić. i domalować pasy pomimo tego, że się nie mieści duży. Kierowca zawodowy musi więcej przewidywać, wielokrotnie spotkałem się jadąc przez centrum dużych miast w europie, że pasy były węższe, dodatkowo prawy obarczony był wystającymi lusterkami zaparkowanych pojazdów i choć zachowywałem kilkucentymetrowy odstęp od nich nie mieściłem się w swoim pasie. dostosujmy przepisy, tak aby wymagać więcej od zawodowych kierowców a policji wskażmy żeby uargumentowała kierowcy osobówki, że przecież widział Pan (ni), że jedzie duży i należy zachować ostrożność, bo pasy za wąskie... lepsze to niż wzywać tłumacza dla obcokrajowca, któremu trzeba wytłumaczyć, że "droga wewnętrzna" oznacza ustąp wszystkim. szczególnie, że stawia się ją wszędzie, żeby pozbyć się odpowiedzialności za jej obsługę. a strefa ruchu pod marketami etc to porażka jak mają tam obowiązywać przepisy ruchu drogowego to wprowadźmy wszędzie ograniczeni do 20km/h bo teraz mogę zasuwać 50 przed wejściem i przy każdym skrzyżowaniu pierwsze 10m miejsc parkingowych jest do odholowania!!

    Wojciech GołębskiWojciech Gołębski14 dni temu
  • Sytuacja Oświęcim Castorama - nie może być tak aby osób jadąca droga publiczną, mająca znak ustąp pierwszeństwa musiała się zastanawiać na ilu słupkach stoją znaki dla osoby wyjeżdżających spod marketu... Przecież to absurd. Te znaki są obrócone tyłem do jadącego ulicą miejską - i ta osoba nie musi ich znać. Interpretacja Marka Dworaka jest dobra, tylko oparta o błędne założenia. On wychodzi od koncepcji tego że strefą ruchu się kończy a znak ustąp podnosi wykaz do rangi skrzozowania. Zgoda. Tylko nadjeżdżający z przeciwka ma prawo o tym nie wiedzieć, a mając znak ustąp musi ustąpić pierwszeństwa przed skrętem w lewo tym z przeciwka. Przyjmując inna interpretację należałoby zakładać że kierowcy mają mieć dar bilokacji albo widzenia poza ciałem, bowiem wymagamy od nich interpretowania układu znaków które są obrócone do nich tyłem.

    Ptas PtasznickPtas Ptasznick16 dni temu
    • @Ptas Ptasznick To prawda, że znaki dotyczące drogi wewnętrznej nie są tak wyeksponowane jak te podstawowe dotyczące pierwszeństwa. Z formatu wyglądają jak jakieś dodatkowe znaki z informacją np. w jakich godzinach można parkować. Ba, sporo moich znajomych nawet nie wie co oznacza „włączanie się do ruchu” - dla niektórych każdy wyjazd z drogi podporządkowanej to jest włączanie się do ruchu. Co zrobisz.

      Michał GawronMichał Gawron9 dni temu
    • @Michał Gawron zgoda - tyle, że znak strefa ruchu jest nieczytelny dla 85 proc. kierowców. Wystarczy zrobić sondę wśród znajomych na temat tego czy znajdą ten znak oraz jakie ma znaczenia. Osobiście uważam, że znak droga wewnętrzna nie powinien mieć w sobie komponentu pierwszeństwa, bowiem są od tego najważniejsze wyspecjalizowane znaki które przytaczasz (pierwszeństwo, ustap pierwszeństwa oraz stop). Chyba nie stanowi kosztu aby nad tabliczkami koniec strefy ruchu (koniec strefy zamieszkania) umieścić znak ustąp lub stop... Ci do obowiązywania znaków które stoją tyłem to jednak jest to nadinterpretacja bowiem rozporządzenie jest w tym zakresie jasne : arslege.pl/obowiazywanie-znakow-i-sygnalow-drogowych/k1026/a69076/#:~:text=Kieruj%C4%85cy%20jest%20obowi%C4%85zany%20stosowa%C4%87%20si%C4%99,prace%20porz%C4%85dkowe%2C%20remontowe%20lub%20modernizacyjne. Gdyby obowiązywały znaki ustawione z lewej strony i tyłem do kierunku jazdy to przepisową jazda byłaby niemożliwa bo znaki byłoby wzajemnie sprzeczne. Obowiązują znaki ustawione z prawej strony, ew. nad pasami ruchu, lub z lewej strony ale wyłącznie jako powtórzenie znaku z prawej strony. Wszystkie te znaki muszą być jednak czytelne tj m.in. obrócone do kierunku jazdy. Wszyscy o tym wiedzą. Kształty szczególnych znaków wynikają z wymogu ich czytelności nawet w sytuacji nieczytelności np. zasypania przez śnieg, a nie jako gra w kalambury tj. ocenianie układów znaków na każdym wlocie skrzyżowania...

      Ptas PtasznickPtas Ptasznick9 dni temu
    • Znak „ustąp pierwszeństwa” jest jednoznaczny niezależnie czy jest widziany od tyłu czy od przodu. Nie bez powodu jest jedynym znakiem trójkątnym z wierzchołkiem na dole (tak samo znaki „droga z pierwszeństwem” i „stop” mają unikatowe kształty, aby ci, którzy widzą je od tyłu też wiedzieli, że to właśnie one). A że to „koniec drogi wewnętrznej” to wiadomo po tym, że po drugiej stronie stoi znak komplementarny - „droga wewnętrzna”.

      Michał GawronMichał Gawron9 dni temu
  • Bardzo ciekawy i potrzebny program. Dziękuję:)

    Monika MalwinaMonika Malwina16 dni temu
  • Proste rozwiazanie, prawy pas zrobic do skretu i do jazdy prosto i po klopocie ze zmiana pasa.

    matteo1214matteo121416 dni temu
  • Kiedy wreszcie inżynierowie ruchu będą myśleli, jak ułatwić życie kierowcom, a nie utrudnić? Kiedy Pan Marek" przestanie zwyczajowo op... kierowców, a zacznie krytykować różne zikity itp. porąbane twory? Co to ma być - konkurs na spryt, zabawa w intelektualne rozważania "wybitnego fachowca" o "zasadach ruchu", czy logiczne, nastawione na brak kolizji konstruowanie dróg? Może by dość wreszcie mówienia o głupocie kierujących, a wytykanie tysięcy dennych rozwiązań drogowych?

    Cyprys100Cyprys10017 dni temu
  • Niech jeszcze ZDIUM słupki postawi, a kierowcy na ośmiosekundowej zmianie będą mieli czas nawet zatańczyć.

    peter norivotsetpeter norivotset17 dni temu
  • Hujowa organi, a ja ruchu

    krystian750krystian75017 dni temu
    • *Kierowcy, nie organizacja. Organizacja tu jest prosta jak metr pręta zbrojeniowego.

      BluesyBorBluesyBor15 dni temu
  • Nie można namalować pasów, bo się nie zmieszczą dwa ciężarowe. Są pasy, ale niewyznaczone. Dla dwóch samochodów. Czyli każdy ciężarowy z musu jedzie dwoma pasami naraz, czyli popełnia wykroczenie. Brawo.

    mbierwiambierwia18 dni temu
    • @outlying Dlatego właśnie są te normy i nie oddziel się takich wąskich pasów linią, żeby kierowcom takich „większych” pojazdów nie przychodziło do głowy wpychać się tam na siłę równolegle, bo pewnie nic dobrego z tego nie wyjdzie.

      Łukasz BieńŁukasz Bień17 dni temu
    • @Łukasz Bień są prawnie wyznaczone konkretne minimalne szerokości dla pasów względem rodzaju drogi, zakładam, że dla tego odcinka jezdni nie można tam wyznaczyć pasów zgodnie z obowiązującymi przepisami, nie mniej też uważam, że pomogłoby to rozwiać wątpliwości

      outlyingoutlying17 dni temu
    • Dlaczego miałoby to być wykroczenie, skoro pas ruchu jest określony formalnie jako „pas jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych”? Jeśli nie może zmieścić się obok żaden inny pojazd wielośladowy, to należy założyć, że taki ciężarowy zajmuje wtedy jeden jedyny pas.

      Łukasz BieńŁukasz Bień17 dni temu
  • 1:50 dwóch na sześciu a nie jeden na sześciu, już bądzcie dokładni albo dajcie dłuższy fragment

    Maciej BMaciej B18 dni temu
  • Dlaczego nie można domalować tam pasa dzielącego ?

    Zbigniew SadowskiZbigniew Sadowski18 dni temu
    • @Jan Twardy Podobnie jak i tobie, wyplew z siebie polski charakterek i z pokorą jeżeli już masz coś do napisania - zademonstruj swoje jestestwo w postaci rzetelnego wpisu który jednocześnie odpowiedzią jest bez polskiego zawistnego chwastu oraz mędrkowania najważniejszego na świecie błazna.

      Zbigniew SadowskiZbigniew Sadowski13 dni temu
    • @Zbigniew Sadowski Źle Ci to wychodzi

      Jan TwardyJan Twardy13 dni temu
    • @Jan Twardy no myślę Polaku.

      Zbigniew SadowskiZbigniew Sadowski14 dni temu
    • Pomyśl

      Jan TwardyJan Twardy14 dni temu
  • Wiele razy jadąc z Krowoderskiej i skręcając w lewo, zdarzało się ,że jakieś samochody jechały z Mazowieckiej z pasa do skrętu w prawo prosto (lewy był zajęty) i o mało nie dochodziło do kolizji, gdy samochód z pasa do jazdy na wprost mnie puszczał bo nie miał miejsca do kontynuacji jazdy. Przecinały skrzyżowanie bardzo szybko. Jak można być takim debilem i jechać prosto pasem do skrętu w prawo i jeszcze wymijać ustępujący pierwszeństwa samochód. Takich sytuacji miałem tam bardzo dużo.

    Michał GMichał G18 dni temu
  • A gdzie czapeczka multipli u flegmatyka?

    antyrydzokaczkaantyrydzokaczka18 dni temu
  • Gdyby tylko na tego typu programy szły te 2 mld to już prędzej bym to popierał.

    KKordalKKordal18 dni temu
  • problemem jest jazda po torach dzieki frankowi. To jest ku... tragedia

    Squadra916Squadra91618 dni temu
  • Kolejna sprawa nie poruszana to oznaczenia na drogach, biała farba jest słabo widoczna, nocą lub gdy jest mokro szczególnie. Najlepszym rozwiązaniem jest farba zielono żółta bardzo jaskrawa, natomiast kiedy są remonty zamiast żółtej matowej dać czerwona jaskrawą. Kto się zgadza ?

    KrzysztofKrzysztof19 dni temu
  • wjazdy z zjazdy z autostrady są często szerokie na dwa samochody, czy tak tez są dwa pasy niewyznaczone, oraz co kiedy taki np zjazd się kończy tedy się zwęża ?

    KrzysztofKrzysztof19 dni temu
  • Dlaczego w tym kraju wini się tylko kierowców za debilizm PANÓW INŻYNIERÓW od projektowanie dróg ? Powtarzam : wysyłać tych studentów na wyjazdy do krajów cywilizowanych a nie na wschód po nauki.

    Jerzy JerzewskiJerzy Jerzewski19 dni temu
  • Odcinki bez policji to dżuma. Zawsze przewijam tylko na to:D

    sunfirexlblsunfirexlbl19 dni temu
  • 8:30 Mnie się wydaje, że Pani, która miała stłuczkę chciała pewnie wyjaśnienia takiej sytuacji. Co w przypadku, gdyby Mercedes chciał zająć lewy pas? Były już takie sytuacje w tym programie ale wciąż budzą wiele wątpliwości. Kierowcy skręcający w tym miejscu w lewo jak Pan często bezpośrednio kierują się na BUS pas bo za chwilę będą skręcać w Długą.

    Rafal KrawczyqRafal Krawczyq19 dni temu
  • Większość pisze o domalowaniu dodatkowych pasów i strzałek, ale chyba żadna z tych osób nie ogarnia, że musi być miejsce na to. Odpowiednie, a nie takie jak mnie się wydaje. Serio tak dużo owiec ma prawo jazdy, że musi być prowadzone jak stado przez oznakowania, bo trochę więcej myślenia już ich przerasta? Pomyślcie o dodatkowych kosztach przebudowy tego miejsca. Jazda na wprost z prawego pasa prawdopodobnie zwiększyłaby tylko korki.

    RaptoR1261RaptoR126119 dni temu
  • A dla czego pan Marek skrecajac w lewo najezdza na linie podwojna ciagla?

    grzesiek pochopiengrzesiek pochopien20 dni temu
  • 9:32 czy włączenie kierunkowskazu w tym momencie jest właściwe ? sugeruje zamiar skrętu pod prąd; natomiast kiedy znajdziemy się na przecince wtedy włączenie kierunkowskazu jasno określa nasze zamiary bo tam jest faktyczna możliwość skrętu

    kmnaniakkmnaniak20 dni temu
    • Najlepiej włączyć przy przecinaniu alei Słowackiego. Pamiętaj, że trzeba to zrobić wcześniej, to sygnalizacja ZAMIARU zmiany kierunku, a nie samego faktu.

      RaptoR1261RaptoR126120 dni temu
  • Takie proste rozwiązanie - wystarczy pomalować dwie linie na przecince plus pasy naprowadzające i strzałki na przecince. A żeby ludzie z prawego pasa nie jechali prosto to wystarczyło zagiąć na końcu linię w prawo żeby skręcali w aleje. Nie oczekujmy że wszyscy kierowcy będą uczyć się każdego skrzyżowania i wszystkich możliwych sytuacji jakie mogą na nich zaistnieć - to jest kwesta organizatora ruchu!

    Martin Max KingMartin Max King20 dni temu
    • @Martin Max King powiem tak. Na co dzień przejeżdżam przez ruchliwe skrzyżowanie, gdzie są dwa pasy niewyznaczone. Nie ma tam żadnych problemów z tym związanych. Lewy jest do jazdy prosto. Prawy do skrętu w prawo. Przepustowość skrzyżowania jest dzięki temu zwiększona. Natomiast gdy przejeżdża tam autobus,który skręca w prawo, to zajmuje oba pasy jako jeden pojazd, a kierowcy przed nim i za nim jadą dalej dwoma pasami. Zaraz powiesz,że jakieś wąskie ulice,gdzie nie ma nawet miejsca na rozdzielenie przeciwnych pasów ruchu i tych pasów po prostu tam się nie umieszcza, też trzeba przebudować,albo zrobić jednokierunkowe.. Stosuj się do przepisów to się nie pogubisz.

      olo koloolo kolo15 dni temu
    • @olo kolo skoro przepisy nie pozwalają to należy albo dostosować przepisy i jak mieszczą się tam dwa samochody obok siebie to i linie by się zmieściły, albo poszerzyć przecinkę żeby można było wyznaczyć pasy zgodnie z obecnymi przepisami, ewentualnie zostawić na przecince jeden pas i problem z głowy. BTW Pierwsze Pana zdanie by w zupełności wystarczyło, a po co te personalne wycieczki w drugim zdaniu to nie rozumiem :(

      Martin Max KingMartin Max King15 dni temu
    • żeby pasy były wyznaczone, muszą mieć minimalną szerokość. Tylko mi nie pisz, że jesteś doświadczonym kierowcą.

      olo koloolo kolo15 dni temu
  • Jezu, jaki ten pan ma wkurw... tembr głosu.... nie da się słuchać.

    Karol J.Karol J.20 dni temu
  • ZIKIT nie ma 2 lirów farby na pomalowanie linii i strzałek?

    nh1949.artnh1949.art20 dni temu
    • Szkoda gadać. Właśnie wylewają 2 litry farby dla rowerów na jakimś dużym skrzyżowaniu

      Don MatteoDon Matteo19 dni temu
  • Odcinek świetny jak zawsze, pozdrawiam. Nurtuje mnie kilka rzeczy. Pytanie pierwsze jak kierowca ma rozpoznać niewyznaczony pas ruchu jeśli po raz pierwszy znalazł się na takiej drodze? Wiadomo ktoś kto jeździ codziennie wie co i jak. I drugie pytanie, skoro do wyznaczenia pasa ruchu muszą być spełnione określone warunki techniczne drogi czyli szerokość, to dlaczego nagle, gdy ten warunek nie jest spełniony to może być w danym miejscu niewyznaczony pas ruchu? To sprawia wielkie zamieszanie na drogach i myślę, że przepis powinien być zmieniony i np. niewyznaczone pasy ruchu powinny być jednak malowane, ale np. innymi liniami niż standardowe zgodnie z przepisami pasy ruchu, albo może wystarczy namalować zwyczajne strzalki? Tak jest za granicą i wiadomo, że w danym miejscu sa niewyznaczone pasy ruchu, ale strzałki podpowiadają, że mogą być np. dwa pasy ruchu.

    ikiiki614ikiiki61420 dni temu
  • Akurat tu rozwiązanie jest proste. Pas do skrętu w prawo zrobić pasem również do jazdy na wprost, a w lewo pozostawić tylko do jazdy w lewo.

    Bogdan SetlakBogdan Setlak20 dni temu
  • Ja chciałem pochwalic kierowce srebrnego Subaru. Jezdzi bardzo madrze, przewiduje.. wzor kierowcy na drodze!

    marcin .k1989marcin .k198920 dni temu
  • ręce opadają

    MargPL srMargPL sr20 dni temu
  • Jak pani Marta nie wiem jak skręcić w lewo to powinna udać się na jakieś jazdy doszkalające :-)

    Łukasz BŁukasz B20 dni temu
    • @Marek Cygan A wpierw popatrzeć czy może.

      Jerzy JerzewskiJerzy Jerzewski19 dni temu
    • Powinna skręcić kierownicą w lewo.

      Marek CyganMarek Cygan20 dni temu
  • Alfa Romeo pewnie zatrąbiła bo widziała włączony kierunkowskaz Subaru w lewo i nie myślała że kierowca skręci w to lewo.

    Rafał OchojskiRafał Ochojski21 dzień temu
  • W materiale nie poruszyliście Państwo podstawowej przyczyny wypadków w tym miejscu a mianowicie tego że kierowcy samochodów spod świateł na ul. Krowoderskiej, sugerują się często sygnalizatorem świetlnym na środku skrzyżowania, na którym światło zielone włącza się kilkanaście sekund wcześniej (umożliwiając opuszczenie lewoskrętu z Alei Słowackiego w stronę ul. Mazowieckiej). Na Alejach wciąż świeci się zielone światło i dochodzi do bardzo poważnych zdarzeń z pojazdami z ciągu: Krowoderska - Mazowiecka!

    biesiubiesiu21 dzień temu
  • 9:07 Panie Marku, dlaczego wjechał Pan na prawy pas? Należało by promować wjazd z lewego skrętu na lewy pas, a z prawego na prawy, co umożliwi bezkolizyjne i płynne poruszanie się.

    Edward PiętaEdward Pięta21 dzień temu
    • @Piotr to powinien być nawyk, tak jak kierunkowskaz, żeby nie było, że jednak czegos się nie dostrzegło. Poza tym dobrze by było, żeby przepisy tez to nakazywały, bo skret w lewo na skrzyżowaniu, gdy ktoś skręca w prawo z przeciwka, robi się dziwaczną loterią, gdy 99% kierowców skręca logicznie i płynnie na bliższy sobie pas, a i tak przezorni i bardziej świadomi spowalniają ruch upewniając się, czy nie spotkali z przeciwka ten 1% kierowców świadomych i jednocześnie niekumatych, którzy bezmyślnie egzekwują swoje prawo utrudniając ruch, choć wcale nie muszą

      olo koloolo kolo15 dni temu
    • Jeżeli z przeciwka ktoś skręca w prawo to tak, ale jak nikogo nie ma to nie ma takiej potrzeby a podstawowym pasem powinien być prawy.

      PiotrPiotr21 dzień temu
  • a wystarczyłby kubeł farby i linie: ciągła i strzałki kierunkowe, ale po co urzednikom taka dodatkowa robota - lepiej gonić kierowców ktorzy fakt, łamią przepisy, ale 90% z nich nie robiłoby tego gdyby była tam jasna i widoczna sytuacja określona znakami poziomymi. Panie Marku z racji zajmowanego stanowiska rozumiem, że popchnie Pan ten temat do przodu - wiosna za chwile malowanie sie zacznie ;) ps Państwa program uważam za bardzo pożyteczny.

    MarcinMarcin21 dzień temu
    • @RaptoR1261 Pan Marek cały czas mówi o dwóch pasach ruchu a minimalna szerokosc w rozporzadzeniu wynosi 2,5 m, nawet jesli tyle nie ma to akurat tam nie ma problemu zeby to poszerzyc o 1 metr żeby była jak na Łobzowskiej, albo w druga strone zwezyc jak na Pradnickiej. Dobrze rozumiem ze nei musi tam byc nic wymalowane - Ty i Ja sobie poradzimy ale przepisy powinnny byc tez dla innych ludzi a czasem sa nie intencyjne i tworza sie problemy, a chyba celem jazdy jest bezkolizyjne przemieszczanie się a nie ciagłe egzaminowanie z kruczków. Nie kazdy tez potrafi za kółkiem włączyć w odpoweidnim czasie myslenie, a wrecz odwrotnie ludzie za kierownica staja sie czesto obojetni, spanikowani a nawet agresywni. Rozwiazania drogowe powinny zmuszac do pewnych zachowac a nie wprowadzac zamęt i dowolne interpretacje - dlatego na drogach szybkiego ruchu nie ma tanszych skrzyzowac a bezkolizyjen wjazdy i zjazdy.

      MarcinMarcin17 dni temu
    • @Marcin Dałem tylko analogiczną sytuację, gdzie poprawia się niepotrzebną wygodę, za którą trzeba zapłacić. Wygląda to absurdalnie, nieprawdaż? Nie moja wina, że w życiu kierujesz się tylko drogą na skróty i ciężko Ci dostrzec mój prześmiewczy stosunek do ułatwiania ludziom życia na siłę, za wszelką cenę, przy okazji przyczyniając się do ich uwsteczniania. Warto zastanowić się dlaczego ucząc kierowców jazdy od świateł do świateł byle zdążyć, jednocześnie wpływa się na ich ogłupienie. Następstwem są wyprzedzania na pasach, wymuszanie na skrzyżowaniach równorzędnych czy jak w powyższym przypadku nieradzenie sobie w prostych, chociaż niepowszechnych sytuacjach. Ja mam się ogarnąć, ale to Ty nie wiesz, że zgodnie z prawem nie można tam ot tak sobie maznąć linii wyznaczających pasy, bo zwyczajnie jest za mało miejsca na dwa wyznaczone pasy ruchu. Chodzi mi tylko o to, żeby nie wydawać pieniędzy tam, gdzie nie jest to konieczne. Zdaję sobie sprawę, że wiele w tym kraju robi się na pohybel zapisom, normom, ale bądźmy jednak poważni. Z tą megalomanią to już popłynąłeś daleko. Opisałem tylko moje obserwacje, jak ja to widzę. Po co mam kłamać, skoro nikt mi za to nie płaci, ani nie mam z tego innych korzyści? Chociaż gdyby sporej części kierowców przypisać łatkę o przesadnym wynoszeniu swojej wartości na piedestał, to nie byłoby w tym nic niewłaściwego, a już z pewnością nie byłyby to zarzuty. Bardzo dużo posiadaczy praw jazdy uważa zdecydowanie, że jedzie dobrze, ale w gruncie rzeczy PoRD znają tak dobrze, jak rzeźnik programowanie obrabiarek CNC. Prawda boli? Mnie boli, że mało kto w ogóle zdaje sobie sprawę z istnienia niewyznaczonych pasów ruchu. Kontynuując - znowu można dodać strzałki wskazujące kierunek jazdy na przecince, tylko w jakim celu? Już wcześniej są. Brak skupienia na drodze czy niechęć do aktywniejszego korzystania z mózgu nie będą dla mnie argumentami.

      RaptoR1261RaptoR126118 dni temu
    • @RaptoR1261 to pisz konkretnie bo takie wypowiedzi mozna rozumiec dwuznacznie

      MarcinMarcin18 dni temu
    • @RaptoR1261 sam stworzyłeś sobie ściane pt przebudowy, sygnalizacje a ja wyraznie napisałem zeby powtorzyc to co pokazuja znaki pionowe i zasady znakami poziomymi. W tym kraju w miejscach gdzie nie ma byc moze takiej potrzeby stawia sie znakow jak drzew w lesie a tam gdzie faktycznie wystarczyłaby dobra wola drogowców jest zawsze jakiś problem. Jaka przebudowę o czym piszesz, rozkręciłeś się a teraz zarzucasz innym megalomanię. Ogarnij się.

      MarcinMarcin18 dni temu
    • @Marcin Szkoda, że nie ogarnąłeś, nie napisałem tego na serio z tymi sygnalizacjami. Może i namalowanie dodatkowego oznakowania poziomego nie będzie rujnować budżetu, ale zrozum, że tam trzebaby było przebudowę zrobić. Jaki jest sens tworzyć korki? Znając ten kraj zapewne trochę by to potrwało. Nie róbmy problemów tam, gdzie ich nie ma. To, że jakiejś grupie nie chce się użyć wyobraźni i zdobyć wiedzy na temat przepisów, które ich dotyczą nie oznacza, że inni mają się dokładać do niepotrzebnego przedsięwzięcia. Przez te ułatwienia w ruchu drogowym czasami mam wrażenie, że dla sporej części kierowców istnieją tylko sygnalizacja świetlna i ustąp pierwszeństwa. Nie tędy droga, bo potem najprostsze skrzyżowania równorzędne są problemem.

      RaptoR1261RaptoR126118 dni temu
  • Czemu do licha nie można tam wymalować 2 psów ruchu. A nie robić teoretyczne pasy... A do wjazdu z lewego pasa do jazdy na wprost powinno być też wymalowanie od kątem że z lewego pasa bezkolizyjnie jedziemy na prawy pas 🙂

    Kaziu LteKaziu Lte21 dzień temu
    • @Igor W ale czy tam wgl jedzą ciężarówki? Czy czasem to jest droga taka rynkowa gdzie jedzą co najwyżej busy 😅

      Kaziu LteKaziu Lte19 dni temu
    • @_ Trusek A z tym to się oczywiście zgadzam, wiadomo jak to u nas wygląda. Pisałem jedynie jaka jest teoria i legislacyjny powód takiego stanu.

      Igor WIgor W20 dni temu
    • Dlatego, że to wymagałoby zajęcia się tematem, zrewidowania przepisów, wystąpienia o ich zmianę itp itp, a beton na stołkach robić tego nie chce bo po co...dobra je, na co psuć :)

      Soulstone0Soulstone020 dni temu
    • @Igor W Przecież jest tam bardzo dużo miejsca, aby ulicę poszerzyć o te brakujące centymetry i jak w cywilizowanym kraju wymalować linie i strzałki z kierunkami jazdy...

      _ Trusek_ Trusek21 dzień temu
    • Nie można ponieważ tam rzeczywiście są dwa pasy ale jednocześnie zmieszczą się dwie osobówki lub osobówka z samochodem ciężarowym. Natomiast prawdopodobnie nie zmieszczą się dwa samochody ciężarowe stąd brak wyznaczonych dwóch pasów bo jest za wąsko w stosunku do przepisów.

      Igor WIgor W21 dzień temu
  • Nie jestem z Krakowa, ale czy na wlocie 1:34 zmiana oznakowania zamiast istniejącego: lewy pas prosto i w lewo, prawy w prawo na: lewy w lewo, prawy prosto i prawo nie ułatwiła by przejazdu?

    miki1414141414miki141414141421 dzień temu
    • Oczywiście, że tak powinno być. Tylko lepiej i wygodniej dorabiać do tego dziwne teorie jakie przedstawia prowadzący.

      Ryszard SałacińskiRyszard Sałaciński21 dzień temu
    • Oczywiście, że tak :) Ponadto na samej przełączce powinno być jakieś oznakowanie aby było wiadomo, jak się powinni ustawić skręcający w lewo, a jak jadący prosto... chociaż ta kwestia - o dziwo - nie przysparza kierowcom problemów :)

      PietorPietor21 dzień temu
  • Jadąc prawym pasem (po zmianie) przecinając Aleje będąc już przednimi kołami na Krowoderskiej włączać lewy kierunkowskaz?!?!? Przecież Krowoderska ma jeden pas ruchu w jedną stroną. To jest idiotyczne i mylące dla innych kierowców. Wjeżdżając na Krowoderską włącza pan lewy kierunkowskaz, dla jadącego z tyłu znak, że musi zwolnić bo chce pan wjechać w jakąś bramę po lewej stronie. Edit. Jeszcze gorzej, teraz się przyjrzałem. Pan Dworak włącza lewy kierunkowskaz będąc jeszcze na wysokości alej, między Mazowiecką i Krowoderską i jedzie prosto. Teraz myli już wszystkich kierowców bo wygląda to tak jakby z prawego chciał skręcić w Aleje w lewo.

    Dziedzic PruskiDziedzic Pruski21 dzień temu
    • @Dziedzic Pruski większośc ludzi nie używa kierunkowskazu na niewyznaczonych pasach ruchu. Domyslam się, że Ty również i pewnie dlatego musisz się czegoś w tym manewrze domyślać.

      olo koloolo kolo15 dni temu
    • @Kacper Czochara spoko ale chyba nie o to chodzi w ruchu drogowym, żeby się czegoś "domyślać" . Dla mnie to bez sensu. Dobrego dnia :)

      Dziedzic PruskiDziedzic Pruski21 dzień temu
    • Oba niewyznaczone pasy na przecince mogą jechać prosto. Droga zwęża się za przecinką z prawej strony, a więc kończy się prawy pas i trzeba go zmienić na lewy. Dlatego prowadzący użył kierunkowskazu. Chyba logiczne, że nie skręci w lewo z prawego pasa, więc można się domyślić o co chodzi.

      Kacper CzocharaKacper Czochara21 dzień temu
  • a jak to się ma do zakazu wyprzedania prawym pasem jeśli są niewyznaczone pasy? nawet Pan Marek widać, że wyprzedzaprawym pasem pojazdy, które skręcają w lewo

    Marcin ZiębaMarcin Zięba21 dzień temu
    • Ma się to tak, że nie wolno. No chyba, że pojazdy na lewym pasie stoją (np. ustępując pierwszeństwa przy skręcie w lewo). Wtedy to omijanie i wolno prawym.

      Bart z GdyniBart z Gdyni21 dzień temu
  • Domalować pas i z głowy, tyle farby poszło na wydzielanie np ścieżek dla rowerzystów wystarczy zobaczyć ul. Dietla co tam sie dzieje. Zarządca o tej jezdni po prostu nie myśli.

    Beautiful corsetsBeautiful corsets21 dzień temu
    • @Bart z Gdyni Widziałem w Niemczech takie rozwiązanie, że pasa się nie wyznacza linią, natomiast maluje się strzałki na tych niewyznaczonych pasach. Wtedy gdy pojazd się nie mieści, to ignoruje strzałki. Jeśli natomiast się mieści, to jedzie zgodnie ze strzałką. Rozwiązanie banalnie proste i działa. Szkoda, że u nas się tak nie da.

      Kacper CzocharaKacper Czochara21 dzień temu
    • Jeśli jezdnia nie ma odpowiedniej szerokości to nie można zrobić wyznaczonych pasów ruchu. Żeby były pasy ruchu wyznaczone, to każdy z nich musi mieć minimalną szerokość przewidzianą w przepisach. Jeśli wymiary jezdni na to nie pozwalają, to nie można pomalować linii dzielącej pasy.

      Bart z GdyniBart z Gdyni21 dzień temu
  • Ten z BMW to i tak dobrze, że pamiętał o jakimkolwiek migaczu ;)

    Łukasz WiniarczukŁukasz Winiarczuk21 dzień temu
    • Włączyły się awaryjne zautomatu jak przywalił

      FifolFifol11 dni temu
    • @Jerzy Jerzewski słabych a potem placz i lament bo dupa albo bok skasowany bo kierowca za tobą ma być jasnowidzem i wiedzieć co ty odpierdokisz na drodze

      Daleki KrewnyDaleki Krewny19 dni temu
    • Kierunkowskazy są dla słabych.

      Jerzy JerzewskiJerzy Jerzewski19 dni temu
    • Jakie to wszystko proste, lewy migacz i dzwon. To chore skrzyżowanie. Te aleje to okres międzywojenny, dekawka, konie I na tym koniec.

      Marek CyganMarek Cygan20 dni temu
    • Pewnie i tak przypadkiem włączył pomylił z wycieraczkami xD

      Daleki KrewnyDaleki Krewny20 dni temu
  • 5:32 Na tej przecince trzeba domalować pasy ciągłe rozdzielające i strzałki z którego pasa gdzie mają jechać.

    Recon TigersRecon Tigers21 dzień temu
    • @Albert Maciaczyk Paaanie, ale na to co trzeba 5 decyzji administracyjnych, konsultacji społecznych, 4 projektów i 3 przetargów. Szacowany czas do realizacji - 5 lat.

      Bart z GdyniBart z Gdyni19 dni temu
    • @Bart z Gdyni Jezdnia nie ma odpowiedniej szerokości a po obu stronach za to szerokie trawniki. Wystarczyłoby zabrać po metrze trawnika z każdej strony i zrobić 4 pasy o normalnej szerokości, wydzielić lewoskręty. I koniec gównoburzy.

      Albert MaciaczykAlbert Maciaczyk19 dni temu
    • @RaptoR1261 W polskich realiach przesunięcie krawężnika o parę centymetrów na boki to zajmie z dwa lata jak i nie więcej lat. Tak jak mówisz nie inaczej będzie bo ktoś musi na tym zyskać. Ale o czym nie wiemy to nie wiemy. Reszty to nie obchodzi . Muszą na jakiś czas zablokować by zrobić. No i muszą koniecznie w godzinach szczytu by było widać, że robią. W krajach innych ( nie wymieniam) robią to albo w nocy najczęściej by na rano już było gotowe. Jak najmniej utrudnień. Aż miło popatrzeć. Oczywiście kultury wśród kierowców to długo nie będzie ( nie wszystkich kierowców).

      Recon TigersRecon Tigers19 dni temu
    • @Recon Tigers Klarowność przepisów powinna być, choć w tym przypadku nie ma nic skomplikowanego. Zresztą większość polskich kierowców przerasta przejazd przez skrzyżowanie równorzędne (zasady ogólne, najprostsze, podstawy), więc o czym my tu mówimy. Osobnych wyznaczonych pasów nie da rady wyznaczyć, bo zbyt wąskie miejsce. Przebudować można, tylko pytanie ile to będzie trwało, jakie korki będą, ile ktoś po drodze w łapę dostanie znając ten kraj, jak bardzo nadwyręży to budżet. Po zjeździe z przewężki i tak będzie należało zmienić pas z prawego na ten lewy pozostały (parkujące pojazdy). Jeśli już coś zmieniać, to prawy pas na wprost i w prawo, ale nie jestem pewien czy byłaby to dobra decyzja. Prawy pas może się blokować od jadących na wprost, ci co chcą skręcić w prawo musieliby czekać. Generalnie rzecz biorąc problem leży w postawach kierowców, a poparcie mam z własnego doświadczenia. Jadą na pałę, z przyzwyczajenia, jak najprościej, patrząc tylko na własne korzyści, jak najszybciej, chaotycznie. Tam wystarczy wolniej jechać i skupić się, a nie będzie sytuacji podbramkowych. W ruchu drogowym nie ma miejsca na łatwiznę i przejrzystość za wszelką cenę, bo to zaburza skupienie i czujność jego uczestników.

      RaptoR1261RaptoR126119 dni temu
    • @RaptoR1261 Wiem wiem wszystko się zgadza. Ale przyznasz , że przepisy powinny być jasne i klarowne. A nie zagmatwane poprawka do tego , a do tej poprawki taka poprawka. I wychodzi obszerna broszura ba dziennik ustaw itp. To, żadne naginanie prawa to trzeba zrobić raz , a porządnie zgodnie z prawem. A nie karać zagubionych. Tylko mamy jakich mamy. Mi to wisi niech se jeżdżą jak chcą niech się tłuką na każdym nawet skrzyżowaniu . Tylko dlaczego , że komuś się nie chce dupska ruszyć i wytyczyć prawidłowo drogi , przejazdu. Bo lepiej jak wspomniałeś zrobić to zdalnie. Ktoś zatwierdzi i ktoś zrobi , a ten co robi może zgłosić uwagi tylko po co . Koło się zamyka i jesteśmy nadal 100 lat za . Patrz przykład z w-wy zapada się studzienka w pasie drogi po raz 3 i dalej się zapada , a co na to zarządca drogi. Bo auta najeżdżają na studzienkę i są drgania. A , czy te studzienki nie mogą być na chodniku tylko na jezdni. No ręce opadają tak myślą ludzie.

      Recon TigersRecon Tigers19 dni temu
  • 4:38 A takich cwaniaków powinniście zgłaszać na policje materiał jest dowodem.

    Recon TigersRecon Tigers21 dzień temu
  • 2:41 Zielone i dalej też zielone i jazda na wprost , a potem pomyśleć tylko i zmienić na prawy z kierunkiem. U w polsce to ciężko się myśli kierowcom. Ale nic by się też nie stało domalować tam pas rozdzielający ciągły na tej przecince i by było po sprawie po nie kąt. 3:11 Widać ja żółty pojazd stoi prawie na środku

    Recon TigersRecon Tigers21 dzień temu
  • w praktyce jeśli ktoś jezdzi zgodnie z przepisami to nie musi się niczego obawiać ze swojej strony

    zombiehawk1998zombiehawk199821 dzień temu
    • Ze swojej tak.

      Jerzy JerzewskiJerzy Jerzewski19 dni temu
  • wystarczyłoby namalować parę linii na przecince i większość sytuacji byłaby klarowna. Pytanie dlaczego zarządca drogi nie może wygospodarować 10 litrów farby?

    P. K.P. K.21 dzień temu
    • @RaptoR1261 Sam jeżdżę w strachu bo to co ludzie potrafią odp... na prostej z pozoru drodze to głowa mała. Oczy dookoła głowy to mało. Nie należy z góry zakładać że ludzie mają wyobraźnię bo to poważny błąd , ludzie tak nie działają czego potwierdzenie znajdujemy co cztery lata. Ludzi należy tak po drodze prowadzić żeby nie było możliwości np. wjazdu pod prąd na autostradzie. Tymczasem takie rzeczy się zdarzają i potem debil jedzie pod prąd jakby to było normalne. Takich ślepych matołów bez wyobraźni należy się bać a nie kierowcy który uczestniczy aktywnie od 1993 roku i jak dotąd obywa się bez przygód.

      Jerzy JerzewskiJerzy Jerzewski19 dni temu
    • @Jerzy Jerzewski Skrzyżowania równorzędne są oparte na najprostszych, ogólnych zasadach, a mimo to większość popełnia na nich błędy. Prostota i wszędobylskie prowadzenie dojrzałego człowieka z wyobraźnią za rękę uwstecznia go. Tak, każdy kto chce uczestniczyć w ruchu drogowym powinien mieć wyobraźnię i odpowiednio z niej korzystać. Nie wiem co jest trudnego w odpowiednio wczesnym zasygnalizowaniu zamiaru zmiany pasa czy kierunku jazdy, ustąpieniu przy tym pierwszeństwa i nie blokowaniu ruchu. Jeżeli Pana to przerasta, to niestety należałoby zaprzestania aktywnego korzystania z dróg. Proste pytanie - jeśli nie ma znaku uzupełniającego znak A-7 w postaci linii P-13, to Pan już się gubi i nie wie gdzie trzeba się zatrzymać, by ewentualnie ustąpić pierwszeństwa? Podobnie ze znakiem STOP i linią P-12. Jeśli tak, to strach Pana spotkać na drogach.

      RaptoR1261RaptoR126119 dni temu
    • @RaptoR1261 Nie. Na drodze powinno być prosto i jasno jak w trochę bardziej cywilizowanych krajach. Ja pomyślę tak , drugi trochę inaczej a trzeci jest z ukrainy i mamy blokadę drogi na kilka godzin. I każdy ma rację.

      Jerzy JerzewskiJerzy Jerzewski19 dni temu
    • Nie łatwiej po prostu pomyśleć?

      RaptoR1261RaptoR126120 dni temu
    • Jeśli jezdnia nie ma odpowiedniej szerokości to nie można zrobić wyznaczonych pasów ruchu. Żeby były pasy ruchu wyznaczone, to każdy z nich musi mieć minimalną szerokość przewidzianą w przepisach. Jeśli wymiary jezdni na to nie pozwalają, to nie można pomalować linii dzielącej pasy.

      Bart z GdyniBart z Gdyni21 dzień temu
  • O święte pierwszenstwo.... zalosne trzeba byc elastycznym w miescie. Jakby nie kierowcy ze świętym pierwszeństwem nie byloby kolizji.

    maciekk123PLmaciekk123PL22 dni temu
    • @ble ble Terror cwaniaków w polszy to podstawa ruchu drogowego.

      Jerzy JerzewskiJerzy Jerzewski19 dni temu
    • Elastyczność, a uleganie terrorowi cwaniaków to dwie różne sprawy.

      ble bleble ble21 dzień temu
  • Jejjjj Jest odcinek tak długo czekałem na niego ze zastanawiałem sie wczoraj nad unsubem ,

    4D613D774D613D7722 dni temu
  • A może za zablokowane skrzyżowanie walić mandaty jak w UK? Kierowcy się nauczą a i urząd z kasy będzie zadowolony. A na łączniku można namalować strzałki i po problemie.

    Dawid HochausDawid Hochaus22 dni temu
    • Nie można. Kierowcy to potencjalny elektorat.

      Jerzy JerzewskiJerzy Jerzewski19 dni temu
  • Dwa nieoznakowane pasy... hmm a jaka jest szerokość tych pasów? 2.5, 3, 3.5 m ile? Jak jest jezdnia przypuszczalnie szeroka na 30 m i nie ma naniesionych oznaczeń to ile tam jest pasów? Może tyle ile się samochodów zmieści... Jak osobowe to wejdzie 10 a jak są różne, ciężarowe, autobusy to ile tam jest wtedy pasów? Bez sensu.

    Rafał GrochalRafał Grochal22 dni temu
    • Pan filozof? Troche doświadczenia i nawet filozof załapie ile jest pasów na danej jezdni i zauwazy, że takie rozwiązania stosuje się na wąskicxh jezdniach, a nie 30 metrowych. Nie zastanowiło Cię nigdy dlaczego na wąskich jezdniach dwukierunkowych nie ma nawet pasów rozdzielająch przeciwne kierunki jazdy?

      olo koloolo kolo15 dni temu
    • Jeżeli mieszczą się 2 pojazdy, to są 2 nieoznakowane pasy. Nie można namalować linii, bo jest za wąsko i nie zmieszczą się 2 auta ciężarowe.

      Andrzej WrobelAndrzej Wrobel21 dzień temu
  • 2'18 nie moze z prawego pasa jechac na wprost. Tutaj prawy pas sluzy do skrętu w prawo na najbliższym skrzyżowaniu. Musi jechac lewym pasem i po przejechaniu tego pasa moze skręcić w prawo na prawy pas na nastepnej ulicy.

    CrashJackExtremeCrashJackExtreme22 dni temu
    • I tak właśnie red. Dworak zrobił. Zmienił pas na prawy po przejechaniu pierwszego skrzyżowania, a przed drugim.

      Łukasz BieńŁukasz Bień21 dzień temu
  • Kierowcy BMW czarnego SUVa bym odpuścił. Trzeba pochwalić że w ogóle włączył kierunkowskaz.

    Andrzej NAndrzej N22 dni temu
  • Program jedz bezpiecznie ukrywa niewygodne dla prowadzacego komentarze mimo, ze nie zawieraja zadnych wulgarnych slow ani zabronionych tresci. Prosze o przywrocenie wyswietlania tych komentarzy w przeciwnym razie zostanie to naglosnione we wszelkich mozliwych miejscach wraz z udokumentowaniem praktyk jakie sa tutaj stosowane.

    Seba stianSeba stian22 dni temu
  • dobra analiza skrzyżowania , wąskie skrzyżowanie ,z dużym natężeniem ruchu jak dla mnie problematyczne z prawego pasa tylko w prawo można , natomiast z lewego pasa tylko prosto i lewo mało miejsca wiadomo ze lewoskręt będzie się korkować ten pas i się korkuje blokując przejazd w kierunku prosto wiec kierowcy wymijają nie przepisowo tych co skręcjają w lewo jak by ten pas co skręcja w prawo zrobić prosto i prawoskręt ? wtedy komplikuje jazdy tym co z przeciwka skrecają w lewo hmmmm cieżki tutaj temat

    JedynyTakiZiomixJedynyTakiZiomix22 dni temu
  • Jezu, już się bałem, że to koniec programu

    Bartek WolskiBartek Wolski22 dni temu
  • 4:00 To kierowca BMW - mógł nie wiedzieć, jak się używa kierunkowskazów...

    Piotr WilkPiotr Wilk22 dni temu
    • BMW to w salonie powinni miec taka opcje auto z kierunkowskazami lub bez

      LolekLolek21 dzień temu
    • Akurat to nie BMW tylko Mercedes klasy B :)

      Grzesiek_A4Grzesiek_A421 dzień temu
    • Zwłaszcza że jechał suvem więc ogarnąć i to i to no proszę...nie wymagajcie

      mrGP12121mrGP1212122 dni temu
  • 👍 Przy okazji zachęcam do wsparcia w postaci 1% dla Pawełka. Szczegóły w moim profilu.

    Dariusz RskiDariusz Rski22 dni temu
  • pełen profesjonalizm :)

    DanieLLoDanieLLo22 dni temu
  • A może byłoby lepiej i logiczniej zrobić tak, żeby pas prawy był również do jazdy na wprost. W czym by to przeszkadzało. Być może w niczym, a sprawa byłaby załatwiona raz na zawsze.

    majk2006majk200622 dni temu
    • Tym że blokowałby zielona strzałkę w prawo.

      p89p8921 dzień temu
  • wielki to problem namalować na jezdni rozdzielenie pasów ze strzałkami wlewo i prosto?

    luk kloluk klo22 dni temu
    • Ta, bo te pasy byłyby zbyt wąskie, żeby spełniać normy dla znaków poziomych (nie zmieściłyby się obok siebie ciężarówki czy autobusy).

      Łukasz BieńŁukasz Bień21 dzień temu
  • Wszystko czytelne. Wypadki spowodowane przez lekceważenie przepisów ruchu drogowego oraz pośpiech.

    Havranek - kurs prawa jazdy - jazdy doszkalające.Havranek - kurs prawa jazdy - jazdy doszkalające.22 dni temu
    • Won

      Piotr KotłowskiPiotr Kotłowski22 dni temu
  • Troszkę farby = linie gotowe i po problemie !!!

    Marek SłonecznyMarek Słoneczny22 dni temu
    • No nie, jeżeli nie masz namalowanych pasów to, jeżeli zmieszczą sie dwa samochody osobowe obok siebie, to wtedy jest dwupasmowa, a jeżeli zmieści się tylko jeden pojazd np. autobus to wtedy jest jeden pas.

      welniasty25welniasty2522 dni temu
  • Nie bede tam dawal kierunkowskazow! Bez sensu!

    Piotr B.Piotr B.22 dni temu
    • @Piotr B. Ja nie obrażam. Ja nazywam rzeczy po imieniu. Chcesz jeździć po swojemu, jeździj palcem po swoim odbycie. Chcesz jeździć wśród ludzi, weź za nich odpowiedzialność i dostosuj się do przepisów...

      DanieLLoDanieLLo20 dni temu
    • Nie wiem czemu tylko umiecie obrazac innych. Dla was moze p. Dworak to jakies guru..dla mnie to jakis fan czy jakis maniak komunikacyjny i chce by wszyscy mysleli tak jak on.

      Piotr B.Piotr B.21 dzień temu
    • Bez mózgu raczej bym tu powiedział. Dlatego czasami warto uważać na takich cymbałów jak ty ;)

      DanieLLoDanieLLo22 dni temu
    • Gratuluję uporu.

      sernikksernikk22 dni temu
  • 13:42 tu jest źle rozwiązana sygnalizacja. Lewy powinien być do jazdy tylko w lewo. A prawy do jazdy w prawo i prosto. Tak by było lepiej, nie na odwrót jak jest.

    DeppDepp22 dni temu
    • Tuu chyba masz rację. Widać, że jednak większe natężenie ruchu jest na pas lewy, lewoskręt, później na wprost i na końcu w prawo, ale pewnie założenie było takie, że dla "główniejszej ulicy" specjalnie zrobili osobny pas w prawo.

      DanieLLoDanieLLo22 dni temu
  • Postawić patrol i szybciutko na siebie by zarobił albo egzekwować mandaty na podstawie kamer. Jak bardzo fachowe by nie były te programy to do takich ludzi jak na filmie przemówią tylko mandaty i utrata uprawnień.

    Amief TatakaAmief Tataka22 dni temu
  • A czy nie byłoby dużo łatwiej, gdyby po prostu liniami wyznaczyć pasy ruchu na przecince?

    Mateusz R.Mateusz R.22 dni temu
    • @Mateusz R. koło mojego domu jest takie skrzyzowanie ze światłami z niewyznaczonymi pasami ruchu. Spory ruch. Lewy pas do jazdy prosto. Prawy do jazdy w prawo. Przepustowość zwiększona przez dwa pasy ruchu, a gdy pojawia się tam autobus to porusza się tam jakby był jeden pas ruchu i nie ma z tym żadnego problemu. Samochody przed i za autobusem jadą dwoma pasami.

      olo koloolo kolo15 dni temu
    • @Mateusz R. pamiętaj, że po drodze nie jeżdżą tylko osobówki

      sernikksernikk22 dni temu
    • @Mateusz R. Nie dziwne, tylko tak to działa: wyznaczony pas ruchu musi mieć minimalną szerokość dla drogi o danej klasie (i dopuszczalnej prędkości) - oznacza to, że na nim MUSI się zmieścić np. ciężarówka. W przypadku gdy na tej przecince pojawi się ciężarówka może się okazać, że nie ma już miejsca na osobówkę obok i na tę chwilę jest tam już tylko jeden niewyznaczony pas ruchu (bo nie mieszczą się dwa pojazdy wielośladowe obok siebie).

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko22 dni temu
    • @ivelios10 nie ma miejsca na wyznaczenie dwóch pasów ruchu, ale na dwa niewyznaczone jest go wystarczająco? Dziwne.

      Mateusz R.Mateusz R.22 dni temu
    • widocznie jest za malo miejsca, aby wyznaczyc dwa oddzielne pasy ruchu

      ivelios10ivelios1022 dni temu
  • Mordercy na drogach. 😢

    AlexandreAlexandre22 dni temu
  • Pan Marek taki 'ekspert' od bezpiecznej jazdy. A ostatnio tym samym Subaru, które widać na filmie, pięknie przejechał przez przejście dla pieszych na Azorach (Weissa x Jaremy) kiedy przechodziłem przez drogę i byłem już na pasach. Brawo, brawo..

    Damian KitaDamian Kita22 dni temu
  • Bardzo bardzo fajny program oraz tłumaczenie zagadnienia .

    Ryszard OrtinRyszard Ortin22 dni temu
  • 3:52 Skuter z prawego na wprost! 5:30 Wymuszenia rowerzystów 8:54 USIŁOWANIE ZABÓJSTWA! Idealne streszczenie p. Beaty.

    młody kierowcamłody kierowca22 dni temu
  • Ja akurat sądzę że kierowcy doskonale wiedzą że nie należy blokować skrzyżowania ale mają to w czterech literach bo tak się w Polsce jeździ. Byle jak i jakoś tam będzie, jakoś mi się uda a jak nie to trudno

    Markus SprungkMarkus Sprungk22 dni temu
    • prawo dzungli

      gostek gosteksgostek gosteks22 dni temu
  • Ręce opadają

    Pawlik DPawlik D22 dni temu
  • Prowadzący nadal wymyśla swoje prawo. Już niejednokrotnie stwierdzono, że to prawy pas ma zawsze kontynuację, a on nadal swoje. Jadąc na wprost powinno się jechać możliwie najbliżej prawej krawędzi, nie używając kierunkowskazów. Lassota się pytał ministra, to mu odpowiedziano www.sejm.gov.pl/sejm8.nsf/interpelacja.xsp?typ=INT&nr=29133&view=null Policja też nie ma wątpliwości auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/589610,zwezajacy-sie-pas-ruchu-pierwszenstwo-przejazdu-policja.html

    Grzegorz NGrzegorz N22 dni temu
    • @Rad son " manewr wyprzedzania rozpoczyna się od chęci jazdy szybciej" Dobre! Ja zawsze chce szybciej, więc powinienem tylko mandaty zbierać np przed każdym przejściem dla pieszych :) "możemy też wyznaczać pasy od osi jezdni ale na jedno wychodzi" - No nie wychodzi na jedno! Jeśli mamy dwa pasy, a potem niezależnie z której strony jest zwężenie do jednego pasa, to w tym miejscu istnieje tylko prawy pas. Zatem gdy pojazd na lewym pasie jeszcze nie wyprzedził, to niestety ale musi zwolnić. Dlaczego? Bo pas mu się kończy. A co robimy jak pas się kończy? Zmieniamy. A jak zmieniamy to ... Chyba proste.

      Grzegorz NGrzegorz N18 dni temu
    • @Grzegorz N odp 2) "Większość ekspertów twierdzi, że moment wyprzedzania to moment wysuwania się przednim zderzakiem przed przedni zderzak pojazdu wyprzedzanego" większość tych ekspertów napisali wczoraj artykuł o ruchu drogowym, a następnego dnia byli ekspertami od lądowania na Jowiszu. Jeżeli mamy wątpliwości należy zajrzeć do prawa o ruchu drogowym (PRD). Art. 2.28 mówi wyraźnie, że wyprzedzanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika ruchu poruszającego się w tym samym kierunku. Nie ma tutaj jednoznacznej odpowiedzi więc zaglądamy dalej w prawo i znajdujemy Art.24.1.1, który już na ostatecznie definiuje wyprzedzanie. Łącząc Art 2.28 i 24.1.1 dochodzimy do wniosku że wyprzedzanie rozpoczyna się już od upewnienia się czy nie utrudnimy nikomu ruchu więc przekładając to na sens fizyczny można stwierdzić że manewr wyprzedzania rozpoczyna się od chęci jazdy szybciej niż poprzedzający pojazd. 1) Należy zrozumieć czym jest pas ruchu. Czytamy w Art.2.7 PRD: pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi. Należy teraz zrozumieć co ustawodawca miał na myśli stosując słowo "podłużny". Zaglądamy do słownika języka polskiego i czytamy: "podłużny 1. «długi i wąski» 2. «ciągnący się wzdłuż czegoś»). Więc dobra, zakładamy że wyznaczamy pas ruchu zgodnie z prawą krawędzią jezdni ponieważ mamy ruch prawostronny (możemy też wyznaczać pasy od osi jezdni ale na jedno wychodzi). Przed zwężeniem z prawej strony są dwa niewyznaczone pasy ruchu i jadą obok siebie dwa pojazdy (pojazd B na lewym pasie, pojazd A na prawym pasie. Równocześnie wystartowały lub przed zwężaniem jechały przez dłuższy czas obok siebie). Pojazd A nie może wjechać przed pojazdem B z tego względu gdyż zgodnie z Art 24 ust 3 PRD nie może wyprzedzić z prawej strony na niewyznaczonych pasach ruchu i w takim przypadku powinien przepuścić pojazd B jadący lewym pasem (pojazd B nie ma zamiaru wyprzedzić pojazdu A natomiast pojazd A z godnie z Art 24 ust 3 PRD posiada zakaz wyprzedzania z prawej strony, więc pojazd A "musi dać się wyprzedzić" pojazdowi B). Tutaj już jest obalony mit, że prawy pas zawsze ma kontynuację. 2) Dalsze dywagacje należy należy brać z osobna w zależności od sytuacji na drodze jednakże nie stosując wybiórczo PRD powinny być trywialne.

      Rad sonRad son19 dni temu
    • @Rad son 1) Prawy pas nie zanika, wiec ten z prawego pasa nie musi go zmieniać. Nie wyprzedza tylko jedzie obok. Prawy pas nie zawsze biegnie prosto, tylko wzdłuż prawej krawędzi jezdni lub powierzchni wyłączonej z ruchu. To lewy pas się kończy i ten z lewego musi go przepuścić. 2) Większość ekspertów twierdzi, że moment wyprzedzania to moment wysuwania się przednim zderzakiem przed przedni zderzak pojazdu wyprzedzanego. Tak też wielokrotnie policjant w tym programie wyjaśnia kierowcom wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych. Według mnie, ten z lewego pasa nie powinien w ogóle wyprzedzać w takiej sytuacji ponieważ Art 24 ust 1 mówi: "Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:1)ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu" 3) Jeśli nie zmienia pasa to nie sygnalizuje. Według mnie odpowiedź podsekretarza jest jasna i nie pozostawia wątpliwości: Piewrszy pas to ten, który jest przy prawej krawędzi i istnieje zawsze, a ten drugi (lewy) występuje warunkowo.

      Grzegorz NGrzegorz N21 dzień temu
    • @Grzegorz N prawy pas nie zawsze ma kontynuację. Na niewyznaczonych pasach ruchu wszystko zależy od sytuacji. 1) są dwa niewyznaczone pasy ruchu i jadą obok siebie dwa pojazdy wielośladowe, przy prawej krawędzi jezdni jest zwężenie którego nie widzi kierowca z lewego pasa. Kierowca z prawego niewyznaczonego pasa ruchu nie może wyprzedzić pojazdu z lewego pasa zgodnie z art 24 pkt 3 PoRD więc musi zahamować przed zwężeniem i zmienić pas na lewy niewyznaczony. 2) są dwa niewyznaczone pasy ruchu i tylny zderzak prawego pojazdu jest na wysokości przedniego zderzaka lewego pojazdu (przed zwężeniem prawy pojazd rozpoczął manewr wyprzedzania). Przy prawej krawędzi jezdni jest zwężenie którego nie widzi kierowca z lewego pasa. Identyczna sprawa jak w pkt1. 3) są dwa niewyznaczone pasy ruchu i przy prawej krawędzi jezdni jest zwężenie, a kierowca z prawego pasa sygnalizuje lewym kierunkowskazem zmianę pasa ruchu na lewy. Pojazd na lewym pasie jedzie "za" pojazdem na prawy pasie. W tej sytuacji pojazd na lewym pasie musi zaniechać wyprzedzania zgodnie z art 24 pkt 2 oraz pkt 1 podpunkt 1. Jeśli chodzi o odpowiedź podsekretarza ministra : "Ponadto należy wskazać, że w sytuacji opisanej w treści interpelacji (zilustrowanej w przywołanym artykule w tygodniku „Motor”) właściwy tor jazdy wyznacza krawężnik i znak poziomy P-21 „powierzchnia wyłączona”. Mając na uwadze powyższe, należy podkreślić, że drugi pas ruchu istnieje do momentu, w którym szerokość jezdni pozwala na ruch drugiego rzędu pojazdów wielośladowych." to muszę napisać że podsekretarz wybrnął mistrzowsko i nie określił konkretnie który nie wyznaczony pas zanika w tejże sytuacji. Wcześniej pisze: " ...art. 16 ust. 4 tej ustawy stanowi, iż kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Z tego względu kierujący pojazdem poruszający się przy prawej krawędzi jezdni, przy braku wyznaczonych pasów ruchu - w mojej opinii - nie wykonuje manewru zmiany pasa ruchu, niezależnie od występującego na danym odcinku zwężenia jezdni. " co jest prawdą do momentu spotkania się dwóch pojazdów jadących w tym samym kierunku. Wtedy do określenia pierwszeństwa służy art.24. i panująca sytuacja na drodze. Wszystko jest proste i logiczne.

      Rad sonRad son21 dzień temu
    • @Grzegorz N Czyli wpuszczam gościa z prawej strony jadę prosto daję kierunek w prawo i kontynuuje jazdę z nim, ok dzięki.

      Konrad KKonrad K22 dni temu
  • Nie widzę problemy, żeby zrobić tam rondo. Porobią jakieś dziwadła "może są tam 2 pasy ruchu, a może jeden" i bądź człowieku mądry.

    WeronikaWeronika22 dni temu
    • #Weronika strach pomyśleć, jak Pani zdała prawo jazdy...

      Kuba FocusKuba Focus22 dni temu
  • 8:52 migacz bym dał dopiero na przecinck bo sugerujemy że będziemy skręcać obrazu wiem ze tam jest pod prąd ale nie każdy jest z Krakowa.

    Ryszard sojkaRyszard sojka22 dni temu
    • @Wisniowy WSN No tak. Bo po drodze jeżdżą same nieomylne roboty.

      Albert MaciaczykAlbert Maciaczyk19 dni temu
    • @Ryszard sojka Nie jestem nieomylny. Ale za kierownica trzeba myslec nuezalsznie od wieku.Powiesz, ze kazdy moze sie pomylic.Nie! Na drodze nie ma prawa sie pomylic, bo moze kogos zabic.

      Wisniowy WSNWisniowy WSN22 dni temu
    • @Wisniowy WSN lubie komentarze ludzi nieomylnych i wszechwiedzących jak masz ojca albo matkę to sam wiesz jak jeździ starsza osoba w twojej definicji 80% ludzi po 70tce to idioci

      Ryszard sojkaRyszard sojka22 dni temu
    • @Ryszard sojka do wypadkow dochodzi, bo idioci nie umieja jezdzic.Wszystko

      Wisniowy WSNWisniowy WSN22 dni temu
    • @Wisniowy WSN do wypadków nie dochodzi bo ktoś widzi znaki także sam daruj sobie te głupie moralitety

      Ryszard sojkaRyszard sojka22 dni temu
  • 99,99% samochodów przejeżdżających przez tą przecinkę zmieściłoby się na namalowanych tam dodatkowo pasach ruchu. Może należałoby wymyśleć nowy rodzaj linii, namalowana linia o połowę węższa od tradycyjnej linii. Na linię tą mogłyby najeżdżać z zachowaniem szczególnej ostrożności pojazdy dużych gabarytów (tak samo jak mogą legalnie skręcać w prawo nie od prawej krawędzi lub nie z prawego pasa ruchu jeżeli nie mogą inaczej). Ułatwiłoby to jazdę większości (tym 99,99%) kierowcom na tym i wielu podobnych skrzyżowaniach.

    RadosławRadosław22 dni temu
    • Mam takie same wnioski. W sumie na upartego można by wykorzystać linie żółte w takich przypadkach. Ewentualnie jakiś znak albo tabliczka do tego. Innych linii nie ma zatem żółte są obowiązujące. Z racji innego koloru i ew. znaku/tabliczki dodefiniować co w sytuacji gdy jedzie pojazd normalnopasowy (autobus, ciężarówka itp). Taką analizę powinni wykonywać najpierw studenci wydziałów transportu na kilku uczelniach na raz. Nie tworzono by prac magisterskich typu pułkownik tylko jakieś wnioski, które po dopieszczeniu powinny trafiać do ustawodawców.

      Michał SiwekMichał Siwek21 dzień temu
  • Wszystko jak zawsze musi być sztucznie nakomplikowane, zamiast z Mazowieckiej zrobić pas "w prawo i na wprost" a z lewego tylko do skrętu w lewo to zmusza się kierowców do tych niebezpiecznych manewrów. Każdy kto tamtędy jeździ to widzi, że prawoskręt jest cały czas pusty a korkuje się lewoskręt+na wprost.

    Ksh CaKsh Ca22 dni temu
    • Oprócz tego dobrym pomysłem byłoby ustawienie świateł tak, żeby najpierw zielone mieli jedni, a potem drudzy.

      ArturoDrejosArturoDrejos21 dzień temu
    • Dokładnie tak, a dodatkowo zmniejszył bym trawnik o te 0.5m na wprost, namalował tam linię żeby ten pas był uczciwej szerokości... i gotowe. Tylko tyle i aż tyle.

      DeppDepp22 dni temu
  • 4:00 przecież to BMW, coś dziwi?? Tak, tylko jedno jest dziwne, że miga kierunkowskaz, obojętnie który..🤣🤣🤣

    smok wawelskismok wawelski22 dni temu
    • W szczególności że to Mercedes klasa B :)

      Grzesiek_A4Grzesiek_A421 dzień temu
  • Zdecydowanie prościej i bezpieczniej by było jakby pas lewy był tylko do skrętu w lewo, a prawy do skrętu w prawo i na wprost + wymalowanie linii

    CzołgistaCzołgista22 dni temu
    • @Czołgista dałoby się to skorygować sygnalizacją świetlną. I tak by było najlepiej

      DeppDepp22 dni temu
    • Tak teraz jeszcze myśląc, pojawia się wtedy problem dla samochodów z naprzeciwka skręcających w lewo, ale myślę że dałoby się to rozwiązać na następnym skrzyżowaniu, a tutaj dać zakaz skrętu w lewo dla przeciwnego kierunku

      CzołgistaCzołgista22 dni temu
  • A wystarczyłoby po prostu maznąć jedną linię białą farbą i problem byłby z głowy xD Państwo z papieru.

    Święte usta warmianinaŚwięte usta warmianina22 dni temu
    • @RaptoR1261 no fakt.. 👍👍

      smok wawelskismok wawelski19 dni temu
    • @smok wawelski O ustach warmianina. Z Tobą się zgadzam.

      RaptoR1261RaptoR126119 dni temu
    • @RaptoR1261 o kim piszesz??

      smok wawelskismok wawelski19 dni temu
    • Dziwi mnie dlaczego tacy geniusze nie są na odpowiednich stanowiskach i tak szybko nie zmieniają tych oczywistości. A wystarczyłoby poczytać PoRD.

      RaptoR1261RaptoR126119 dni temu
    • ech... warmianin z żelaza się znalazł... nie spojrzał poniżej jak rdza go bierze po całości.

      Zoth OmmogZoth Ommog22 dni temu
  • Prawidłowo jadący Espace zmienia prawidłowo pas na prawy i wali w nieprawidłowo jadące Punto i czyja wina? Espace a Punto dostanie tylko mandat za jazdę ze złego pasa ruchu.

    szklanykubekszklanykubek22 dni temu
  • Główny powód tak wielu kolizji i wypadków na tym skrzyżowaniu: 8:49 Chodzi o ten sygnalizator po prawej, którego niektórzy nie widzą. Bo patrzą na ten zawieszony u góry nad przecinką - A tam zielone zapala się sporo wcześniej! Żeby pojazdy znajdujące się już na przecince swobodnie ją opuściły i zrobiły miejsce. W tym czasie tylko jedna nitka Alei Słowackiego ma czerwone. A nieuważni kierowcy stojący na Krowoderskiej często sugerują się nie tym sygnalizatorem co trzeba i ruszają na czerwonym . Zderzają się z rozpędzonym pojazdem na Alejach... Widziałem to niezliczoną ilość razy.

    mbomam89mbomam8922 dni temu
    • Pytasz dlaczego się sugerują dalszym sygnalizatorem i ruszają na czerwonym. To ci podaje dwa czynniki, które mogą mieć na to wpływ. Ale to nie wina świateł, ani skrzyżowania, tylko kierowców. Jeżdżę tu codziennie i dla mnie też jest to normalne skrzyżowanie.

      mbomam89mbomam8921 dzień temu
    • @mbomam89 1. Moim zdaniem nie przypomina, nie za bardzo umiem sobie wyobrazić, jak miałbym sugerować się sygnalizatorem wiszącym kilkadziesiąt metrów dalej. 2. Linia zatrzymania się przed sygnalizatorem bocznym jest być może wyrysowana trochę za daleko w przód, ale takich przypadków są w Polsce zapewne tysiące, więc niczym szczególnym to się nie wyróżnia.

      Łukasz BieńŁukasz Bień21 dzień temu
    • @Łukasz Bień Chyba są dwa powody. 1. Układ sygnalizatorów przypomina tutaj takie najzwyklejsze skrzyżowanie. Gdzie mamy górne i boczne światła i właczaja sie one równocześnie. 2. Jeżeli nawet nieznacznie przekroczysz linie zatrzymania, albo staniesz blisko prawej krawedzi jezdni. To w normalnej pozycji nie widać sygnalizatora bocznego. Trzeba lekko pochylić głowę. Jak się doda rozkojarzenie i brak uwagi kierowcy, to efekt jest jaki jest.

      mbomam89mbomam8921 dzień temu
    • Ale dlaczego sugerują się tym dalszym, skoro bliższego nic nie zasłania?

      Łukasz BieńŁukasz Bień21 dzień temu
  • Szkoda że minister nie zdecydował się na wprowadzenie yellow boxów były próbowane i dobrze zdawały egzamin ale nie wiadomo dla czego się z nich wycofano.

    Jan CarlJan Carl22 dni temu
    • Fakt. Notorycznie są zastawiane skrzyżowania przez kierowców, którzy nie wiadomo po co pchają się na środek takiego.

      . PyniolekMobile. PyniolekMobile22 dni temu
  • Denerwuje mnie i pewnie wielu kierowców mowa o nie wyznaczonych pasach ruchu .... Snucie domysłów czy zmieszczą się dwa auta koło siebie i dochodzenie swoich praw podczas kolizji jest żałosne ratuje nas tylko kamera w aucie . A wystarczy trochę farby za 1k i problem rozwiązany . Z drugiej strony jak organizator ruchu drogowego na danej drodze przewidział by dwa pasy to by je wyrysował a nie że mamy sobie wyobrażać czy wejdą dwa auta a może trzy ???

    Ja chyba TyJa chyba Ty22 dni temu
    • @iowa406 DOL - 1. skojarzenie: na-mapie.info/tablice/dolnoslaskie/DOL

      Albert MaciaczykAlbert Maciaczyk19 dni temu
    • @Ja chyba Ty A i DOL-e sukcesywnie znikają w razie remontów tych dróg.

      iowa406iowa40622 dni temu
    • @Ja chyba Ty 1, Nie są to drogi, a tylko którkie odcinki dróg. Nazywają się DOL ( wyguglaj sobie co skrót oznacza). 2. Jeżeli są wyznaczone pasy ruchu, to ich szerokość nie ma znaczenia. Zasada 1 pas = 1 pojazd. 3. W takim przypadku ; gdy są niewyznaczone pasy ruchu ;to mogę oczywiście wyprzedzać. Ba ten po prawej NIE MOŻE mnie wyprzedzać. A Policja nic mi nie zrobi jeżeli nie przekraczam lini ciągłej, lub nie ma tam znaku zakaz wyprzedzania. 4. Jeżeli nadal stosujesz przepisy z Kodeksu Drogowego... cóż radzę nadrobić ponad 20-letnie zaległ9ości w prawie drogowym. Bardzo duzo sie pozmieniało od 1996 roku ( ostatni rok obowiązywania KD).

      iowa406iowa40622 dni temu
    • @iowa406 hahahaha długo nad tymi wypocinami myślałeś - jesteś w błędzie w Polsce występuje kilkanaście dróg bardzo szerokich bez wyznaczonych pasów są to drogi tak szerokie że lądują na nich podczas ćwiczeń samoloty wojskowe więc nie kompromituj się człowieku bo mieszkam w okolicy DK11 na której spokojnie mieszczą się dwa normalne pojazdy na jednym pasie wyznaczonym i nikt tam nie wyobraża se swych pasów nie wyznaczonych . Co do kolizji to też poczytaj KD w takich przypadkach . I jeszcze jedna sytuacja linia ciągła oddziela dwa pasy ruchu w przeciwnych kierunkach ale pasy są tak szerokie że mieszczą się teoretycznie dwa pojazdy jadące w tym samym kierunku i jedziesz lewym wirtualnym pasem wyprzedzając prawidłowo jadącego przy prawej krawędzi zatrzymuje cię policja że wyprzedzasz a jest linia ciągła będziesz powoływał się na wyobrażanie sobie że są dwa pasy ????

      Ja chyba TyJa chyba Ty22 dni temu
    • @Ja chyba Ty 1. W Polsce nie stosuje się tak szerokich jezdni aby można było uznać więcej niż 2 niewyznaczone pasy dla "normalnych" aut osobowych. Taka sytuacja może wystąpić na niewielu jezdniach dla mikrosamochodów. 3 np Pandy, I3, Golfy, itd się nie zmieszczą. 2. Jeżeli w sytuacji gdy jednak się zmieszczą 3 auta omijając studzienkę spowodujesz kolizję, to Ty będziesz winny. Gdyż to Ty wykonywałeś manewr.

      iowa406iowa40622 dni temu
  • 8:53 Dlaczego Pan Marek używa lewego kierunkowskazu przy jeździe na wprost? Może to było przyczyną wymuszenia?

    Wiesiek_WojnarWiesiek_Wojnar22 dni temu
    • @Kuba Focus Jakubie, ja nie próbuję usprawiedliwiać wymuszającego, tlumaczę tylko, że mógł zrobić to nieumyślnie.

      Wiesiek_WojnarWiesiek_Wojnar22 dni temu
    • @Wiesiek_Wojnar Wiechu o czym Ty w ogóle rozmawiasz? Wymuszenie to wymuszenie i nie bardzo wiem, po co to interpretować na sto różnych sposobów i szukać ma siłę usprawiedliwienia dla wymuszającego? Wg mnie istnieje gros kierowców, którzy świadomie i z premedytacją łamią przepisy, bo chcą pokazać... tylko nie bardzo wiem co...

      Kuba FocusKuba Focus22 dni temu
    • @smok wawelski Przy zalożeniu, że wymuszenie pierwszeństwa (pomijając swiadomą jazdy przez linię ciągłą) zostało popełnione świadomie i celowo, to jest to agresja. W innym przypadku nie.

      Wiesiek_WojnarWiesiek_Wojnar22 dni temu
    • @Wiesiek_Wojnar tak, jest niewielka różnica, ale dynamicznie raczej by było przepisowo, wtedy nie czepiamy się. A tu na bakier z przepisami czyli bliżej agresji..👍

      smok wawelskismok wawelski22 dni temu
    • @Kalwarin Zgadzam się :D Pozdro

      Wiesiek_WojnarWiesiek_Wojnar22 dni temu
  • Czemu pas oznaczony przed skrzyżowaniem do jazdy prosto i w lewo nie ma kontynuacji w oznakowaniu poziomym w dalszej części skrzyżowania z rozdzieleniem na pas do jazdy prosto i pas do jazdy w lewo? PS, juz wiem za wąsko na dwa wyznaczone pasy ruchu. No to bardzo uznaniowe te dwa niewyznaczone pasy ruchu uzależnione od gabarytów pojazdów. Poszerzyć jezdnie z obu stron o metr trawnika i po kłopocie, można malować wszystko.

    Dziadek MrózDziadek Mróz22 dni temu
    • @Dziadek Mróz nie da rady. Wszak po tych trawnikach ongiś królowie chadzali.

      Andrzej NAndrzej N22 dni temu
    • @Elitokracja Zaorać i wyasfaltować kawałek trawnika.

      Dziadek MrózDziadek Mróz22 dni temu
    • Już był ten temat wiele razy poruszany. Pas musi być normatywny również dla największych pojazdów. Na zawrotkach jest podobnie. Absolutnie tego nie bronię, można by to zmienić, ale to również kostyczne normy blokują pewne rozwiązania. Można by zlikwidować te normy przynajmniej w obrębie skrzyżowań dla linii prowadzących - już by pomogło.

      ElitokracjaElitokracja22 dni temu
PLworld