Jedź bezpiecznie odc. 841 (dobry kierowca musi rozumieć niewyznaczony pas ruchu)

27 kwi 2021
112 779 wyświetleń

Komentarze
  • akurat przy takiej nawrotce jest dosyć oczywistym jej poszerzenie na łuku (tym bardziej im łuk ciaśniejszy), bo jeśli wjedzie tam coś większego (dłuższego) od osobówki, to musi mieć gdzie zajechać przodem, by tylnymi kołami nie ciąć po krawężniku. to czysta geometria, a nie jakieś “wirtualne pasy” dla osobówek i jazda na zasadzie “śmiało- zmieścisz się”

    SpartacusYLKSpartacusYLK2 godzin temu
  • To kobiety tak fatalnie jeżdżą 🥀😋

    pisio_ rekpisio_ rek3 godzin temu
  • Do końca nie wiem czy tak jest. W jednych krajach mamy tak gdy jezdnia ma co najmniej 5m szerokość, a więc mieszczą się 2 ciężarówki, a niby w wszystkich krajach unii przepisy są jednakowe. ( Mam na myśli Austrię)

    Wik BieWik Bie4 godzin temu
  • Narobili w Krakowie bezsensownych zwężeń z dwóch pasów do jednego, co spowolniło ruch, zwiększyło korki, a wydali na to miliony złotych. Skoro taki problem jest w tymi wirtualnymi pasami to należy namalować linie. Nie stać miasta na namalowanie pasów prowadzących? Kto powiedział, że tam są dwa , a nie trzy wirtualne pasy ruchu? Trzy maluchy spokojnie zmieszczą się koło siebie. Interpretacja durna jak każde inne, Panie Dworak, skończ Pan pierdolić farmazony na tych filmach, bo już dawno odleciałeś od rzeczywistości.

    tomnowatomnowa14 godzin temu
  • 6:55 czy z obydwu pasów możemy skręcić w lewo skoro jezdnia w lewo jest dwupasmowa?

    Garaż 866Garaż 86623 godzin temu
  • skoro tutaj można z prawego pasa na lewy to dlaczego na rondach tak nie wolno ?

    VlogVlog2 dni temu
  • Jak się nie da namalować na przecince linii ? Farba nie przyjmuje ? Jeżeli pan wie pojazdy ciężarowe jeżeli nie mieszczą się na jednym pasie ruchu maja prawo zająć dwa . Więc o nich proszę się nie martwić .

    Mr. TreasureMr. Treasure2 dni temu
    • @Ryszard Smolen i jeszcze z mordą wyskoczą to kierowcy autobusu bo "pas im blokuje"

      SzczypekSzczypekGodzinę temu
    • Pomyśl o tym kolego , że większość kierowców jeśli były by tam namalowane linie ,a będzie tam ciężarówka ,to na chama będą się pchać ,bo przecież jest pas.

      Ryszard SmolenRyszard Smolen6 godzin temu
    • Takie są przepisy o wyznaczaniu linii, a nie wymysł Marka Dworaka.

      Łukasz BieńŁukasz Bień2 dni temu
  • Kraków to jedna wielka porażka infrastrukturalna. Po wielu miastach jeździłem i nigdzie nie widziałem tak beznadziejnych rozwiązań na drogach, jak w Krakowie. Co to w ogóle za argument, że nie można namalować pasów, bo się dwa autobusy nie mieszczą... ciężko było o tym pomyśleć na etapie projektowania drogi i zabrać ten metr pasa zielonego, żeby zmieściły się dwa autobusy i wyeliminować jakiekolwiek nieporozumienia spowodowane przez brak znaków, albo zrobić pojedynczy specjalny pas wyłącznie do zawracania(tak, żeby wcześniej uciekał z drogi głównej i nie blokował pasa do jazdy na wprost)? Mnie i tak najbardziej denerwują te drogi, w których żeby jechać prosto, trzeba się przebić przez 4 pasy ruchu poprzecznego. Takich skrzyżowań w Krakowie jest na pęczki.

    matikiller13matikiller133 dni temu
    • ​@Michał Pyzik wiesz może pod względem kultury tak, ale nie pod względem wigoru/dynamiki. tu Krakus musiał odmówić paciorek zanim ruszył łaskawie ze świateł. tam byli bardziej zdyscyplinowani/zgrani/zmobilizowani pod tym względem :). wiem bo jeździłem w latach 90-tych do stolicy :). nie chcę tutaj nikogo dyskryminować, obrażać, ubliżać, ale chyba do każdego miasta zjechała się wiocha :) i zakłóciła/zaburzyła rytm, spowolniła ruch, płynność poza oczywiście naszymi "ekspertami" od bezpieczeń$$twa i rozwiązań, zagospodarowania infrastrukturalno-przestrzennego :). tam jeżdżą inaczej, bo żyją w znacznie innym świecie, stan nie wymusza/nie wymaga pośpiechu, dynamiki funkcjonowania/egzystencji :). tam nie trzeba planować niczego, zawsze zdążysz, zajedziesz na czas, bo nie ma złożoności/komplikacji ruchu a poza tym powierzchnia mała. w mieście trzeba się liczyć z wieloma ewentualnościami, utrudnieniami, przewidywać, uwzględniać, brać pod uwagę różny scenariusz, rozwój i przebieg zdarzeń :)

      pookrągłostołowy narodowiecpookrągłostołowy narodowiec2 dni temu
    • ​@matikiller13 tak, to racjonalny, logiczny argument. 40 lat temu też się jeździło autobusami i wcale nie węższymi, ani nie krótszymi prócz rzecz jasna Solarisów Urbino 18 i MANów przegubowych, Mercedesów przegubowych :). no niestety nasi projektanci/organizatorzy/wykonawcy/budowniczy słabo się przykładali i jeszcze słabiej przykładają do pełnienia swych służbowo-administracyjnych obowiązków/czynności i w ogóle do swojej roli/funkcji od lat 90-tych. no ale zrozum, bądź wyrozumiały, bo od 30 lat oszczędności zaglądają do kas/budżetów miejskich i tną koszty :). niestety trzeba racjonalnie gospodarować, wydawać, planować, inwestować, a nie marnotrawić/trwonić :). ważna jest powściągliwość, spokój, opanowanie :). nie można pokazywać i wykazywać chęci/pragnienia zaspokajania potrzeb mieszkańców, bo to nie ekonomiczna postawa, posunięcie, postępowanie. za takie podejście mogą posypać się kary, zwolnienia, a nikt nie chce być zwolniony za samowolne rozdysponowanie środkami budżetowymi :) mędrczy radni/włodarze/gospodarze wiedzą bardzo dobrze gdzie, kiedy, na co, ile wydać/przeznaczyć, by inwestycja się opłaciła i zwróciła :). dobrze się na tym znają :)

      pookrągłostołowy narodowiecpookrągłostołowy narodowiec2 dni temu
    • @Michał Pyzik No u mnie to około 4 lata już będą w Krakowie i o infrastrukturze dobrego słowa niestety nie powiem, ani jako kierowca samochodu, ani jako rowerzysta. :) Po warszawie też sporo jeździłem i rowerem i autem i tamtejsze drogi oceniam o wiele lepiej(a przynajmniej prawą stronę, bo tam miałem okazję mieszkać). Chociaż warszawa to trochę inny temat, bo jako jedno(jak nie jedyne wojewódzkie miasto) po wojnie zbudowali praktycznie od zera z nowszymi standardami.

      matikiller13matikiller133 dni temu
    • @matikiller13 A to jak najbardziej. Ja jestem przyzwyczajony bo mieszkam tu od urodzenia więc po prostu te pigułki jakoś przełykam xD Często też po prostu nie zwracam na takie rzeczy uwagi, dlatego też dzięki za ten drugi komentarz po jest ciekawy. Odnosiłem się tylko do "nie można było zbudować inaczej?" Gorzej niż po Krakowie jeździło mi się po Warszawie, ale to chyba z racji bucostwa ludzi na drogach niż samej infrastruktury.

      Michał PyzikMichał Pyzik3 dni temu
    • @Michał Pyzik Pisze to co widzę. :) Inne miasta mają wcale nie mniej 40 letnich ulic niż Kraków, a jednak nigdzie się nie spotkałem z tyloma idiotycznymi rozwiązaniami. Poza tym nawet 40 letnie drogi były robione z myślą o tych samych przepisach, bo w ich kwestii aż tak potężnych j różnicy nie ma. btw. ten odcinek z nagrania jest chyba dosyć nowy? Kojarzę że coś tam remontowali, tylko nie wiem, czy konkretnie tę drogę. Jeszcze poza byciem kierowca mogę się wypowiedzieć jako kolarz, że uwielbiam te kontrpasy rowerowe, które idą pod prąd i są robione na tak wąskich drogach, że trzeba co chwila się zatrzymywać i przepuszczać auto, bo nawet nie da się z nim minąć. I to są rozwiązania jak najbardziej nowe i tak samo pozbawione sensu :D A tymczasem wzdłuż głównych ulic(a konkretnie przy opolskiej) nie ma nawet normalnej ścieżki, tylko szeroka na 3 metry dziurawa kostka, albo wręcz utwardzona ziemia, gdzie jak popada to się robi kilkumetrowa kałuża bez możliwości jej ominięcia. Starość budownictwa ciężko jest bronić jeśli korzystasz z tego na co dzień i widzisz, że jest tylko gorzej.

      matikiller13matikiller133 dni temu
  • namalować linie kredą, jeśli liczba kolizji spadnie to poprawić farbą

    Janko AlbiniJanko Albini5 dni temu
  • Bardzo dobry film. Takich sytuacji jest mnóstwo nie tylko w Krakowie.

    Krzysztof MichalskiKrzysztof Michalski5 dni temu
  • Zawsze jak stanę bliżej lewej strony to samochód po mojej prawej blokuje mi widoczność i nie widzę czy mam wolne, czy mogę jechać etc. Dlatego tak już się nie ustawiam i mam to generalnie gdzieś.

    mena955mena9555 dni temu
    • Też ustawiam się tak aby drugi samochód nie ograniczał mi widoczności.

      Stefan BStefan B5 dni temu
    • Kierowcy wyjeżdżający prawą stroną muszą czekać na wolne dwa pasy aby zająć prawy pas po wyjeździe a wyjeżdżający po lewej czekają bo nic nie widzą i nie mogą skorzystać ze swojego pasa więc zastanówcie się która opcja ustawiania się w podobnych sytuacjach gwarantuje większą płynność i bezpieczeństwo. Myślmy za kierownicą. Szerokiej drogi.

      Marcin WMarcin W5 dni temu
  • Nie niechlujstwo, tylko nieznajomość przepisów ruchu. Każdy z tych kierowców obowiązkowo powinien uczestniczyć w kursach doszkalających.

    szimankaszimanka5 dni temu
  • Znowu mistyczne "niewyznaczone pasy ruchu", koncepcja trudna w interpretacji. Prawo jest dosyć nieprecyzyjne w tym zakresie z prostej przyczyny...Pojazdy nie są z tej samej foremki i dlatego tam, gdzie mieści się np. 3 Tico obok siebie raczej nie zmieszczą się nawet 2 BMW X7, a oba są pojazdami wielośladowymi. Więc jak to jest z tymi pasami, jest ich różna liczba w zależności od pojazdów, czy stała? Jeśli stała, to który pojazd jest tym wzorcowym, na podstawie którego trzeba tę liczbę pasów ustalić? Raczej nie jest to wyimaginowany statystyczny pojazd, bo statystycznie, to para pojazd i motocykl mają po 3 koła, co nie oddaje natury sytuacji rzeczywistej :D

    GameplayGameplay5 dni temu
    • @Gameplay to skrzyżowanie o którym pisałem nie jest na osiedlu, tylko na zatłoczonym skrzyżowaniu na Koszutce w Katowicach, gdzie autobus przejeżdża dosłownie co kilka minut, a przed i za nim jezdnia funkcjonuje jak dwupasmowa w jednym kierunku. Twoje filozofię, to Twoje filozofie na szczęście. Prawo w tym temacie jest jasne i jednoznaczne dla średnio kumatego dorosłego człowieka. Jak widać przekrój kierowców jest szerszy, co widać na drogach i co potem objawia się np. fotoradarami na zjazdach z autostrady (vide: Katowice), bo kto by mógł się domyśleć, że na łuku zjazdu trzeba może zwolnić. PS. Dobre prawo, to nie prawo które dosłownie i w szczegółach opisuje każdą możliwą sytuacje, bo to jest awykonalne, ale w Polsce usilnie praktykowane. Same sądy przykładają do tego ręce w absurdalnych orzeczeniach. Tam gdzie można oprzeć orzeczenia na bardziej ogólnych zapisach, oczekują prawa szczegółowego, a życzenia spełnia potem sejm, ale potem pojawia się nowe zagadnienie i tak w kółko. Vide z ogródka drogowego. Parkowanie na rozjeżdżonym trawniku nie jest wykroczeniem,bo to nie jest już trawnik. Całe szczęście sądy trochę odchodzą od takiego bezmyślnego interpretowania prawa, także w prawie drogowym

      olo koloolo kolo4 dni temu
    • @olo kolo Prawo powinno być stanowione w taki sposób, żeby było jasne i jednoznaczne, a nie tak, żeby wymagało arbitralnej interpretacji każdej osoby, której to prawo dotyczy (zależnie od sytuacji), bo to prowadzi do chaosu. I oczywiście nie wszystko da się ująć w konkretne ramy, bo są sytuacje skomplikowane, tylko ta do nich nie należy, tu jest zwykły bubel prawny...Filozofia, ani wyobraźnia nie mają tu nic do rzeczy. Ponadto, to że coś działa "u mnie na osiedlu" nie dowodzi niczego, to jest tzw. indukcja studencka. Odpowiedz na zadane pod tym filmem przez wiele osób pytanie: Kiedy podjeżdżają dwie osoby i ta z prawej zasłania tej z lewej, to jak ta z lewej ma wyjechać? Licząc, że kiedy ta z prawej wyjeżdża, to dobrze oceniła sytuację i ta z lewej też może? Jechać "na pałę" jak wiele osób tam, licząc, że "no przecież we mnie nie wjedzie...widzi mnie, to zahamuje"? Jeżeli gdzieś jest miejsce do namalowania dwóch pasów, to warto tam namalować dwa pasy...A no i warto się czasem zagłębić w OTCHŁAŃ słwonika ortograficznego...

      GameplayGameplay4 dni temu
    • Koło mnie jest takie skrzyżowanie. przy dojeździe sa dwa niewyznaczone pasy ruchu, a więc ruch odbywa się dwoma pasami zwiększając przepustowość. Jeśli natomiast przejeżdża autobus, a jeżdzi ich tam sporo, to obok autobusu nikt się nie ustawia i ma on do dyspozycji całą szerokość tych dwóch niewyznaczonych pasów ruchu. I powiem Ci, nie widziałem, żeby przejeżdżał tamtędy jakikolwiek filozof zagłębiony w odchłani mistycznej koncepcji niewyznaczonych pasów ruchu.

      olo koloolo kolo4 dni temu
    • Moim zdaniem skoro mowa o pojazdach wielośladowych których jak to określiłeś forma i wymiary nie są w przepisach ustandaryzowane i są o różnych wymiarach. To raczej bierzemy to z natury, czyli tego co akurat jedzie.A więc liczba pasów ruchu może być zmienna. Jeżeli jadą obok siebie dwie osobówki i się mieszczą to są dwa pasy. Ale już autobus miejski i osobówka się obok nie zmieszczą to na wysokości autobusu będzie jeden pas.

      T PapaT Papa5 dni temu
  • Jeżeli nie można namalować linii na zawrotce ani na skrzyżowaniu w tym filmiku bo nie zmieści się tam ciężarówka czy autobus to jest to jeden pas ruchu gdyż według przepisów jest zakaz poruszania się dwoma pasami naraz nawet "niewyznaczonymi". Interpretacja taka jak tu daje pole do nadużyć, wymuszeń i powoduje kolizję, ewidentnie w tych dwoch przypadkach są to jezdnie jednopasmowe. Co zrobić w przypadku skrzyzowania z tego filmiku jeżeli na środku ustawią się dwa auta obok siebie i będą chciały jechać na wprost a widać że tam nie ma na to miejsca, kto tam ma komu ustąpić, kto ma pierwszeństwo? Nie zgadzam się z tłumaczeniem Pana z BRD. Co w przypadku niektórych zjazdów z tras szybkiego ruchu gdzie początek zjazdu jest szeroki na dwa auta a końcówka na jedno auto? Ile było przypadków że na takim szerokim pasie obok ciężarówki stanęła osobówka "bo jest to nieoznaczony pas ruchu" i kierowca ciężarówki mając osobówkę w martwym polu przycisnął ją do krawężnika wykonując manewr skrętu. Myślenie nie boli tak szerokie pojedyńcze pasy są wyznaczane tam gdzie mają prawo i jeżdżą ciężarówki i autobusy i są to mimo ich szerokości pojedyńcze pasy ruchu nie jakieś "nieoznaczone" pasy ruchu.

    Wojciech WiencelewskiWojciech Wiencelewski6 dni temu
    • @Wojciech Wiencelewski No ale to są dwa pasy ruchu, tylko, że niewyznaczone. Pasy ruchu wyznaczone są, że to tak określę, ściślejsze, ale nie oznacza to, że pasy nieoznaczone nie istnieją. Zaś zajmowanie dwóch pasów ruchu na takich nawrotkach to właśnie życzliwość - więcej się zmieści i każdy szybciej dojedzie do celu, bez dodatkowej infrastruktury, a po prostu dzięki wykorzystaniu istniejącej.

      naruciakknaruciakk6 dni temu
    • @naruciakk Zgadza się to co piszesz ale taka interpretacja jak na tej zawrotce że jak się zmieszczą dwa auta obok siebie to są dwa pasy a jak nie to jest jeden prowadzi do nadinterpretacji w innych sytuacjach. Kultura jazdy i życzliwość między nami kierowcami najwięcej nam da. Jeżeli dojdziemy w końcu do tego że nie jesteśmy sami na drodze i będziemy myśleli o innych użytkownikach dróg to będzie nam się lepiej jeździć.

      Wojciech WiencelewskiWojciech Wiencelewski6 dni temu
    • Zakaz jazdy dwoma pasami dotyczy pasów wyznaczonych: „Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa.”

      naruciakknaruciakk6 dni temu
  • Na tej nawrotce zmieszczą się 3 auta, dlaczego więc to nie są 3 niewyznaczone pasy ruchu?

    Grzegorz SzuraGrzegorz Szura6 dni temu
  • Skąd wogole taki pomysł tego piszącego list ??? Jeśli inne przepisy też tak dobrze zna to strach się z nim spotkać na drodze 😁😁😁

    Kornik DrukarzKornik Drukarz6 dni temu
  • Niechlujstwo to tutaj jest w wykonaniu zarządcy drogi, widać że jest miejsce do wyznaczenia 2 pasów, ponadto można spokojnie poprowadzić linie prowadzące i problem by się rozwiązał. Wśród kierowców są barany, jak w każdym stadzie znajdzie się czarniejsza owca od reszty ale zarządca powinien być przykładem a nie jest. Czyżby efekt załatwiania pracy rodzinnie i na stołku siedzi osoba która się do tej funkcji kompletnie nie nadaje? EDIT do opinii że się nie da wymalować, to proszę nakleić kocie oczka zamiast pasów, one nie są znakiem drogowym a doskonale wygrodzą dwa niby pasy :-)

    Grzegorz StachuraGrzegorz Stachura6 dni temu
  • W dzisiejszych czasach myślenie o innych nie jest to jest WSTYT.Ja jestem najwazniejszy

    marcin zeckimarcin zecki6 dni temu
  • Ja widze bardzo proste rozwiazanie tego "problemu",wystarczy oznaczyc pasy ruch ,tak aby samochod przy lewej krawedzi skrecal na lewy pas,a drugi samochod przy prawej krawedzi skrecal na srodkowy pas.Wystarczyloby troche bialej farby .Bez malowanych polkolistych linii przerywanych dajemy kierowcom duza dowolnosc.Przejedzcie do mojego kraju to zobaczycie jak to pracuje.

    Stan TurskiStan Turski6 dni temu
  • Proszę przywrócić, poprzednią - kultową czołówkę programu!!!

    Wojciech GąsiorowskiWojciech Gąsiorowski6 dni temu
  • A ja ich rozumiem, lepiej się ustawić na środku tak aby żaden samochód nie znalazł się obok, wtedy lepiej się włączyć do ruchu bo mamy do wyboru lewy czy prawy pas w zależności od natężenia pojazdów.

    Павел МатПавел Мат7 dni temu
    • @Maciej Walaszczyk masz racje, ale świat jest dziwny i tacy jak ja albo jeszcze gorsi je mają.

      Павел МатПавел Мат41 minuta temu
    • @Павел Мат I dlatego nie powinieneś mieć prawa jazdy.

      Maciej WalaszczykMaciej Walaszczyk47 minut temu
    • @Michał Skotniczny ale mnie nie obchodzą inni.

      Павел МатПавел Мат2 dni temu
    • @Павел Мат przeczytaj przepisy jeszcze raz. Nie wjeżdżasz na drogę główną, zawracasz=ustępujesz pierwszeństwa wszystkim. Niekorzystne dla innych kierowców jest to że stoisz na środku i blokujesz tych, którzy mogliby się prawidłowo ustawić na lewym lub prawym niewyznaczonym pasie, oraz tych co są z tyłu i nie mogą pojechać na wprost bo na zawrotce jest tylko 2 mistrzów a mogłoby się zmieścić 4-5 pojazdów. Zawracanie nie jest uprzywilejowanym manewrem, Tobie nie ma być łatwiej. Jeśli to dla Ciebie jest niekorzystne, albo nie potrafisz sobie poradzić to jedź autobusem.

      Michał SkotnicznyMichał Skotniczny2 dni temu
    • @Justyna Biber czepiasz się słówek, wiadomo, że chodzi o to, że trzeba z tej zakrętki wjechać na drogę główną a więc ustąpić pierwszeństwa tym po prawej. Jak sobie stanę po środku, to nikt mi nie przeszkadza i sobie mogę wjechać na lewy albo na prawy pas w zależności od sytuacji, a tak to jestem zmuszony pojechać na pas który wcześniej wybrałem co jest dla mnie niekorzystne jak i dla innych kierowców którzy tak robią.

      Павел МатПавел Мат6 dni temu
  • Czy może mi ktoś wytłumaczyć jaki jest sens robienia dwóch pasów na tej zawrotce - obojętnie czy wyznaczone czy niewyznaczone? Jeżeli staną na zawrotce dwa samochody obok siebie, to ten z prawej zasłania widok temu z lewej. Może jeszcze nie w przypadku dwóch osobówek, ale jeśli z prawej będzie bus, to kaplica. Wtedy trzeba czekać aż bus zacznie skręcać i da nam "osłonę". Właśnie dlatego najpewniej wielu kierowców na tej zawrotce w pełni świadomie ustawia sie na prawym jej pasie, żeby nie mieć zasłoniętego widoku. W tym akurat miejscu sytuację ratuje uprzejmość kierowców jadących Alejami i spowolnienie ze względu na skrzyżowanie, które jest blisko. Co do niewyznaczonych pasów ruchu - Pan Dworak wszedł w rolę adwokata diabła. Aktualnie nie ma żadnego powodu aby utrzymywać niewyznaczone pasy ruchu. Albo nie malujemy pasów i przyjmujemy, że jest jeden pas ruchu albo poszerzamy o metr jezdnię, malujemy pasy i są dwa pasy ruchu, bez żadnych wątpliwości, interpretacji czy się zmieszczą dwa dwuślady czy się nie zmieszczą. Nie może być dobrze, jeśli wymaga się od kierowców domyślania, czy organizator ruchu zaplanował tam jeden czy dwa pasy. Po to jest farba i znaki pionowe aby był porządek.

    Wielki Zderzacz AndronówWielki Zderzacz Andronów7 dni temu
    • @Wielki Zderzacz Andronów pisałem o tym też powyżej

      Michał SkotnicznyMichał SkotnicznyDzień temu
    • @Michał Skotniczny Wszystko wiadomo jasne, itp. itd. tylko że pkt 3. jak na tej zawrotce po twojej prawej stanie bus, czy inny gabarytowy pojazd, to gwarantuję, że będziesz czekał aż on ruszy pierwszy - wtedy przyciemniane szyby już nie mają nic do rzeczy.

      Wielki Zderzacz AndronówWielki Zderzacz Andronów2 dni temu
    • @Michał Skotniczny koledze chodziło o taki pas do skrętu, z którego już nie da się jechać na w wprost

      Kurtka WodnaKurtka Wodna2 dni temu
    • @Wielki Zderzacz Andronów po co, skoro wiadomo że w lewo skręcamy z lewego pasa, zasady ogólne. Jak dołożyć? W sensie zrobić trzeci pas? :)

      Michał SkotnicznyMichał Skotniczny2 dni temu
    • 1. po to żeby zmieściło się tam około 2x więcej pojazdów. 2. jeśli ktoś ma problem z wyjechaniem z prawego/lewego pasa to powinien poruszać się pieszo. 3. dlatego przyciemniane szyby powinny być zakazane. 4. po to jest mózg, aby był porządek, nie potrzeba farby a znaków Ci u nas dostatek :)

      Michał SkotnicznyMichał Skotniczny2 dni temu
  • Mozna pomalowac pas i problem z glowy

    Vicente ReszkaVicente Reszka7 dni temu
    • No właśnie nie można... posłuchaj jeszcze raz uważnie dlaczego, bo w filmie było to tłumaczone.

      Polski TruckerPolski Trucker6 dni temu
  • 4:41 patrzcie co robi skuterzysta 4:55 "Zaraz wracam"

    A P-CA P-C7 dni temu
  • Przecież to jest tak samo, jak na drodze jednokierunkowej. Bardzo często nie ma na niej wyznaczonych pasów ruchu. Ale czy to znaczy, że ich nie ma? I potem właśnie tacy jak na filmie, skręcają w lewo od prawego krawężnika🤦‍♂️

    ventriculus100ventriculus1007 dni temu
  • Interpretacja przepisów tak jak jest aktualnie potrzebne, kocham takich kierowców. Szeroka droga ale jeden pas, to potrafią ci co wolniej jechać bliżej prawej strony a ci co się spieszą to bliżej środka. Wtedy jest ok, ale tu trzeba pomyśleć i to już boli.

    mieciuTKmieciuTK7 dni temu
    • Dokładnie. Albo interpretacja na swoje potrzeby. Albo tłumaczenie braku umiejętności/wiedzy argumentami z du...y że coś tam cośtam to przecież byłoby bezpieczniej. Byłoby bezpieczniej jakbyśmy wszyscy byli dobrze wyedukowani (i dobvrze sprawdzeni), myśleli i szanowali innych.

      Michał SkotnicznyMichał Skotniczny2 dni temu
  • A może paski malować? Będzie wszystko jasne.

    Dawid HochausDawid Hochaus7 dni temu
    • Jakoś linie ciągłe są malowane a mało kto ich przestrzega. Nawet jeśli 2 pasy są oznaczone to i tak wielu nie używa kierunkowskazów przy ich zmianie. To nie jest argument. A może by tak zacząć używać mózgu a nie tylko pedału przyśpieszenia i środkowego palca :)

      Michał SkotnicznyMichał Skotniczny2 dni temu
    • Nie ma tam miejsca na pasy wyznaczone.

      Justyna BiberJustyna Biber6 dni temu
  • Nowa czołówka- fajnie 🙂

    pawel miszczykpawel miszczyk7 dni temu
  • Ale wiesz dlaczego blokuje dwa pasy, bo po prawej stronie nic nie widać kiedy skręcam w lewo lewym pasem, a nie mogę ufać kierowcę z prawa który skręca.

    Andrzej ZiemskovAndrzej Ziemskov7 dni temu
    • To niech idzie do okulisty ale wcześniej odda prawko. Idąc tym tokiem rozumowania: nie umiem się włączyć z podporządkowanej to wymuszę pierwszeństwo? Nie lubię czerwonego to przejadę jak najszybciej?

      Michał SkotnicznyMichał Skotniczny2 dni temu
  • Poruszamy się pojazdem jak najbliżej prawej strony drogi, co w sytuacji kolizji z pojazdem z lewej strony na wirtualnym dodatkowym pasie ( pas nie określony oznakowaniem -ani poziomym- ani pionowym), bez względu na zajmowany pas. Uważam ze jadąc prawa strona jadę poprawnie a pojazd z lewej wymusza i wpycha się . Rozważając zasadę dodatkowego pasa....jeżeli zmieści się więcej pojazdów to tworzą się dodatkowe wirtualne pasy ( 5 motocyklistów) ?

    nacik1984nacik19847 dni temu
    • Obejrzyj jeszcze raz - niewyznaczony pas jest wtedy, gdy mieści się na nim pojazd wielośladowy, motocykl takim nie jest.

      Maciej BarnaśMaciej Barnaś6 dni temu
    • To nie sa pasy wirtualne tylko niewyznaczone. Wirtualnych nie ma w kodeksie niewyznaczone sa. "co w sytuacji kolizji z pojazdem z lewej strony na wirtualnym dodatkowym pasie" Jezeli skreciles z prawego pasa na lewy i doszlo do kolizji z "wirualnym lewym pasem" to jestes winny kolizji bo wymusiles pierwszenstwo.

      BelormorothBelormoroth7 dni temu
  • Tylko będzie "taka szerokość', kiedy jeden kierowca powie, że jest jeden pas, a drugi, że są dwa.

    Piotr KaczyńskiPiotr Kaczyński7 dni temu
  • A jak się ma teoria Pana Marka, o niewyznaczonych pasach ruchu, do przepisu nakazującego jazdę możliwie blisko prawej krawędzi jezdni (bądź lewej krawędzi przy skręcaniu w lewo z drogi jednokierunkowej, jaką zdaje się jest zawrotka) ?

    Maciej BurzyńskiMaciej Burzyński7 dni temu
    • @Wielki Zderzacz Andronów przeczytałem - właśnie ten zwrot "jeśli przyjąć" sprawił, że także zostałeś adresatem mojego postu. Co tu jest do przyjmowania? Jakie tu masz wątpliwości, jak na filie widać, że miejsce jest aż nadto - a skręcić można tylko w jednym kierunku. Więc nad czym tu gdybać?

      Justyna BiberJustyna Biber6 dni temu
    • @Justyna Biber A przeczytałaś mój wpis dokładnie? "Oczywiście jeśli przyjąć, że na tej zawrotce są dwa pasy ruchu a służą wyłącznie do skrętu w lewo to wymóg ustawienia do lewej krawędzi jezdni nie obowiązuje".

      Wielki Zderzacz AndronówWielki Zderzacz Andronów6 dni temu
    • @Belormoroth " pieprzysz bzdury. Art 22. 1. polecam poczytac." - głąbiku i baranku jednocześnie. Art. 22 kończy się tylko na ustępie 1? Wkleiłem ci ustęp 3, żebyś już się męczyć - czego w nim nie rozumiesz? Zmęczyło cię czytanie całego artykułu? Przeproś lepiej baranku nie potrafiący czytać. Już nie wspomnę, że wskazany przez ciebie ustęp 1stabnowi tylko o obowiązku zachowania szczególnej ostrożności. TYLKO TYLE. Więc jeszcze raz pacanie zapytam - o co ci chodzi z tym ustępem 1 i czego nie rozumiesz w ustępie 3?

      Justyna BiberJustyna Biber6 dni temu
    • @Justyna Biber pieprzysz bzdury. Art 22. 1. polecam poczytac.

      BelormorothBelormoroth6 dni temu
    • Widzę, że tu kilku miszczuff się wykazało nieznajomością podstaw przepisów: Maciej Burzyński: "bądź lewej krawędzi przy skręcaniu w lewo z drogi jednokierunkowej, jaką zdaje się jest zawrotka" Amief Tataka: "Przy lewej krawędzi do jazdy na pas lewy a przy prawej na pas prawy." Belormoroth: "Skrecajac w lewo jestes zobowiazany ustawic sie przy lewej krawedzi jezdn" - ten jest dobry ZOBOWIĄZANY hahaha Wielki Zderzacz Andronów: " zatem przy skręcaniu z niej w lewo obowiązuje ustawienie do lewej krawędzi jezdni" kolejny Dzieci - jak wyście czytali ustawę PoRD i zdali egzamin (o ile macie prawo jazdy)? Kto Wam takich głupot nagadał, że w sytuacji na filmiku na przecince trzeba zając lewy pas ruchu? A ustęp 3 artykułu 22 już nie obowiązuje???? czy wam umknął i się głupio mądrzycie? Art. 22 3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, (...) jeżeli dopuszczalna jest jazda wyłącznie w jednym kierunku. Nie dziękujcie - zawsze miło kogoś czegoś nowego nauczyć. Pozdrawiam miszczuf

      Justyna BiberJustyna Biber6 dni temu
  • To są bolty i ubery. Mylisz przewozy osób z taksówkami.

    Instructor LukeInstructor Luke7 dni temu
  • Narysować linie na jezdni i będzie po problemie

    MrPowiemMrPowiem7 dni temu
  • Dziękuję za film ☺️

    KobraWarriorKobraWarrior7 dni temu
  • W mojej miescinie tak jest na skrzyzowaniu ze na lewym ustawiaja sie do jazdy na wprost i w lewo a na prawym wiadomo w prawo bo pojawia sie strzalka przed zmiana swiatel. Tyle lat to dziala wszyscy sobie chwala kolizji nie odnotowano. Jak sie chce to mozna a nawet trzeba bo pojazdow przybywa a nie ubywa.

    adam jachnaadam jachna7 dni temu
  • Nie jestem zwolennikiem ustawiania się w dwóch rzędach na takich nawrotowych jak ta pokazana na początku programu, bo jeden kierowca drugiemu zasłania widoczność i jeden drugiemu kierowcy blokuje ruch bo teoretycznie powinno zająć lewy pas ruchu a dwoma samochodami równocześnie nie da się tego zrobić. Warto dodać, że są sytuacje, że ciężarówki nie mieszczą się na wyznaczonym pasie ruchu i mogą wtedy zajmować dwa pasy ruchu.

    Michał GodlewskiMichał Godlewski7 dni temu
    • @Michał Godlewski przy pewnej liczbie samochodów to zakorkuje się całe miasto. Czyli jak nie widać to lepiej nie skręcać. Najlepszym wyjściem to jeździć tylko na wprost. A jeszcze lepszym tylko na wprost i tylko cudzym autem/autobusem, a najlepiej nie jeżdżąc wcale bo wtedy spalanie paliwa wynosi zero (też złotych).

      Michał SkotnicznyMichał Skotniczny2 dni temu
    • "bo teoretycznie powinno się zająć lewy pas ruchu"... twoje teoretyczne obowiązki nie mają podstaw w przepisach - zapraszam do odświeżenia treści art. 22 ust. 3 Art. 22 3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, (...) jeżeli dopuszczalna jest jazda wyłącznie w jednym kierunku.

      Justyna BiberJustyna Biber6 dni temu
    • @Ford Anglia Przy pewnej liczbie samochodów to i tak i tak powstanie ten ogon wystający na pas ruchu. Samochody mające widoczność będą czekały aż prawy pas się zwolni a skręcający na lewy nie będą mieli przez to widoczności więc nie skręca. Powstaje patowa sytuacja. Najlepszym wyjściem jest jechać tak aby nie musieć tam zawracać, bo więcej paliwa wypali się stojąc w tym korku niż go objeżdżając.

      Michał GodlewskiMichał Godlewski6 dni temu
    • Przed chwilą napisałem podobny komentarz. Takie ustawianie się to problem zasłaniania widoczności przez pojazd, który ustawi się po prawej. Na filmie były wyłącznie osobówki. Ciekaw jestem co się dzieje jak po prawej stanie bus - póki on nie ruszy, to ci z lewej sa blokowani.

      Wielki Zderzacz AndronówWielki Zderzacz Andronów7 dni temu
    • Ale tu nie ma co być zwolennikiem, tylko tak należy robić. Upłynnia to ruch. Było to doskonale widać na filmie, że wystający ogon z samochodów blokuje Aleje, a jakby samochody były w 2 rzędach tego problemu by nie było. O ciężarówkach i tym, że się nie mieszczą Pan Marek mówi w drugiej części programu.

      Ford AngliaFord Anglia7 dni temu
  • Skoro dla ciężarówek jest tam jeden pas ruchu bo dwie się nie mieszczą, a dla osobówek dwa pasy bo się zmieszczą, to czy dla motocyklistów są tam trzy niewyznaczone pasy ruchu, a dla rowerów cztery lub pięć? Tylu rowerzystów powinno się tam zmieścić.

    jojorojojoro7 dni temu
    • @Andrzej Poradzisz skoro się nie mieszczą tzn ze nie ma. W tym momencie, tak to rozumiem, bo jak wjadą Maluchy i się mieszczą to są dwa pasy. I to musiało chodzić ustawodawcy. Jeśli się zmieścicie we dwóch to są dwa pasy, jak nie to jest jeden. Czyli spoko przepis bo umożliwia różne wersje w zależności od okoliczności, jest mega uniwersalny

      Michał SkotnicznyMichał SkotnicznyDzień temu
    • @Michał Skotniczny Bardziej mam na myśli fakt pasów nie wyznaczonych. Jeśli 2 ciezarowki sie tam nie mieszcza, nie powinno byc 2 pasow. to jakby powiedziec ze skoro 3 tico przejada po drodze bez pasow, to znaczy ze sa 3 pasy.

      Andrzej PoradziszAndrzej Poradzisz2 dni temu
    • @Andrzej Poradzisz są dwa wyjścia: albo zakazać jazdy ciężarówkom, albo nie jeździć wcale, wtedy nie dochodzi do zasłaniania. Tak samo można powiedzieć o wyprzedzaniu: zakazać wyprzedzania i problem z brakiem widoczności przy wyprzedzaniu z głowy

      Michał SkotnicznyMichał Skotniczny2 dni temu
    • @adam jachna Ok, ale autobusy i ciezarowki sa wielosladowe, a dwie sie nie zmieszcza. Tam powinien byc jeden pas i koniec, nie ma problemu z zaslanianiem

      Andrzej PoradziszAndrzej Poradzisz5 dni temu
    • @jojoro Ale co ma umknąć? Jeden z podstawowych przepisów? Przecież to jest nawet jedno z pytań egzaminacyjnych.

      Adam ŁuczakAdam Łuczak6 dni temu
  • Nie można tak jeździć, a 3:30 chyba, że... I wszystko w temacie.

    Radosław GłębickiRadosław Głębicki7 dni temu
    • To tak jak ze zjeżdżaniem z ronda z wewnętrznego pasa. Nie można ale jak się upewnisz że nikomu nie zajedziesz drogi to możesz. A teraz dodatek zjeżdżając z ronda mogę wiechać na lewy pas skręcając w prawo ale już w tej sytuacji nie mogę wiechać na prawy z lewego, bo mósiał bym prawy kierunkowskaz włączyć...

      michał gomichał go7 dni temu
  • 8:50 Skoro się "nie da" pomalować 2 pasów ruchu bo jest za wąsko i nie zmieszczą się tam dwie ciężarówki to... NALEŻY POSZERZYĆ TO MIEJSCE ABY SIĘ MIEŚCIŁY, ALBO NIE KOMBINOWAĆ I TRAKTOWAĆ TO JAKO JEDEN !!! Takie właśnie udziwnianie i robienie innym dobrze "na siłę" prowadzi do nieporozumień na drodze, czego skutkiem są kolizje. Jak nie ma na tyle miejsca by poszerzyć to należy zwęzić i zrobić jeden, albo zmienić durne przepisy - by można było wyjątkowo w takich miejscach tworzyć oznaczone pasy ruchu węższe niż minimalna wartość 2,5m. P.S. Dwie ciężarówki w większości takich miejsc i tak by się nie zmieściły nawet gdyby pas ruchu miał tam 3m, nie wspominając o dwóch ciężarówkach z naczepą (TIR) lub dwóch autobusach przegubowych - obok siebie !!!

    Gepard KRGepard KR7 dni temu
    • Poszerzyć, budować, wydawać pieniądze!!!!!!111 1) Taki remont trzeba zaplanować, więc przez co najmniej kilka lat obecna organizacja ruchu będzie obowiązywać. Zwłaszcza że Aleje Trzech Wieszczów są obecnie wpisane na listę zabytków. 2) Taki remont kosztuje - są zdecydowanie bardziej potrzebne inwestycje w mieście niż poszerzenie nawrotek. 3) Jeśli robimy remont i powodujemy z tego powodu korki, to fajnie byłoby mieć z tego jakieś korzyści po remoncie, a nie nawrotkę szerszą o 1 metr. 4) W perspektywie wieloletniej być może będzie budowany tramwaj na pasie zieleni na Alejach, więc rozkopywanie tego dwa razy nie ma sensu. 5) To jest ścisłe centrum Krakowa, TIR-y stanowią tam naprawdę nikły procent ruchu. 6) Autobusy przegubowe mają to do siebie, że ich trasa jest zaplanowana i organizator komunikacji z pewnością stara się unikać sytuacji, w których taki autobus musiałby zawracać.

      Maciej BarnaśMaciej Barnaś6 dni temu
  • I niestety taką filozofię o niewyznaczonych pasach ruchu, na jezdniach, na których nie ma oznaczeń poziomych, stosują ci, którzy wyprzedzają na tzw. trzeciego. Skoro mieszczą się 3 pojazdy, to znaczy są trzy pasy ruchu.

    Wojciech LebdaWojciech Lebda7 dni temu
  • Poznałem ten program niedawno i nadrabiam zaległości oglądając archiwalne odcinki. Dzisiaj sobie uświadomiłem jak dużo się dzieki niemu podszkoliłem, jak wiele realnych sytuacji na drodze poznałem dzięki Wam. Pasuje mi ten format programu, ale pomyślałem, że możnaby zrobić dla internetu dłuższy odcinek, albo jakąś serię, której temat nie wyczerpie się w 10 minut. Rzucam pomysł, bo program uważam za tak wartosciowy, iż możnaby wykorzystać jego potencjał. A internauci coraz chętniej przyjmują dłuższe filmy. A może jakiś live? Q&A w mediach społecznościowy, albo inna tego typu "akcja"? Rzucam pomysł i jestem pierwszy chętny ✋. Serdecznie pozdrawiam prowadzących, twórców i wszytkich oglądających!

    Mariusz D.Mariusz D.7 dni temu
  • 4:49 Nawet jak by się zepsuł i chciano by go zepchnąć, to by zawisł na tym "chodniku". :) Swoją drogą, nie raz są krawężniki tak ostre i wysokie że ciężko na niego wyjechać osobówką. I piszę tu o wyznaczonych miejscach parkingowych. "Komu to potrzebne?"

    du_gidu_gi7 dni temu
  • taksowkarze mysla ze sa najlepsi a tu figa oni olewaja przepisy i bluzgaja na innych kierowcow

    Thomas BaduroThomas Baduro7 dni temu
  • Racja tylko patrząc też z drugiej strony to powinno być to wyznaczone i wymalowane

    Wojciech SwobodaWojciech Swoboda7 dni temu
  • To gdzie jest problem, aby Pan mądrala poprosił zarząd dróg o namalowanie tan linii???????? I jeszcze Pan mądrala niech policzy ile tam przejeżdża autobusów i ciężarówek? A ile samochodow osobowych? Czy nie byłoby większą korzyścią dla organizacji ruchu namalować tam linii?

    Leszek StyrculaLeszek Styrcula8 dni temu
    • Szczególnie ciągłych, których nikt z pewnością nie będzie przekraczał.

      Michał SkotnicznyMichał Skotniczny2 dni temu
    • Problem jest taki, że szerokość wyznaczonego pasa ruchu regulują przepisy. Pas ruchu wyznaczony na prostym odcinku jezdni nie może mieć mniej niż 250 cm, przy czym na drogach o obniżonej prędkości np. w strefie zamieszkania może mieć 200 cm. No i tu jest cały problem dlaczego nie wyznaczają dwóch pasów ruchu - jezdna po prostu jest za wąska. A tak można zawsze wciskać kit, że są dwa niewyznaczone pasy ruchu bo dwa seicento staną obok siebie.

      Wielki Zderzacz AndronówWielki Zderzacz Andronów7 dni temu
  • Pozdro.

    Jarek BruszczyńskiJarek Bruszczyński8 dni temu
  • Dla mnie nieoznaczone pasy ruchu to relikt PRL-u gdzie był deficyt białej farby żeby pomalować trochę pasków, a przede wszystkim nieudolne projektowanie na zasadzie pieprzniemy sobie drogę o nie wiadomo jakiej szerokości, raz się zmieszczą dwa Tico a raz jedno BMW X5. I tak właśnie wygląda jazda nieoznaczonymi pasami. Raz się zmieścisz raz nie.

    WschoodWschood8 dni temu
    • Mam dokładnie taką samą refleksję. To nie ma sensu, to tylko tworzy bałagan na drogach. Jak mają być dwa pasy, to wystarczy je pomalować i wszystkim będzie łatwiej.

      luka00luka007 dni temu
  • Za zjazdami z autostrad często są bardzo szerokie pasy ruchu (np zjazd z A4 na zakopiankę, kierunek Zakopane), czy w związku z tym mogą tam jechać samochody obok siebie?

    Paweł TPaweł T8 dni temu
    • @Maciej Barnaś Zgadzam się. Czasem jednak zjazdy takie się korkują i "wystają" na autostradę. Teoretycznie można by ustawić sie obok siebie i skrócić zator.

      Paweł TPaweł T6 dni temu
    • Ale na filmie mamy sytuację w centrum miasta, gdzie te auta stoją, albo poruszają się z minimalną prędkością. A na zjeździe z autostrady, przy prędkościach 40-80 takie coś byłoby niebezpieczne.

      Maciej BarnaśMaciej Barnaś6 dni temu
  • Panie Marku, zapraszam do Lublina. Tutaj normą jest jeżdżenie dwoma pasami ruchu w przypadku niewyznaczonych pasów ruchu. Dramat. Do tego zajmowanie np. lewego pasa, gdy prawy kończy się za kilkaset metrów. Przez to wiele samochodów nie mieści się na rondzie, gdy mamy duży ruch.

    erykko1erykko18 dni temu
  • Kiedy Beata przestanie się bać Marka i będzie to jakoś normalnie kręcone a nie że ona gada do kamery a Marek z auta odpowiada tydzień później ? :-) Lepiej by to wyglądało jak by stali razem w miejscu o którym jest mowa i tłumaczyli pokazując odrazu co i jak...

    Łukasz BŁukasz B8 dni temu
    • @Alicja nowak gromadzić ? Dwie osoby ? 😂

      Łukasz BŁukasz B7 dni temu
    • Taki format. Czasem są razem. Teraz z powodu wirusa starają się ich nie gromadzić

      Alicja nowakAlicja nowak7 dni temu
  • Wszystko się da. Mozna domalowac pas i bez problemu by było dla tych co nie widzą

    LolekLolek8 dni temu
    • @Damian Wojdat kierowca powinien znać kodeks i wtedy nie musi się zastanawiać, bo wystarczy że spojrzy i wie. Ani razu się nie zastanawiałem czy jest pas. Jak się mieszczę to jest. Może i jest wiele takich miejsc, ale to znaczy że są błędnie oznakowane albo jednak się mieszczą dwa pojazdy. Mowa tu o nich w linii prostej, a nie na zakręcie jak naczepa zachodzi. Tu nawet w linii prostej by się nie zmieściły dwa większe.

      mati matimati mati7 dni temu
    • @mati mati Są miejsca, gdzie takie pojazdy i tak się nie mieszczą a linie są. Pierwsze z brzegu to niektóre ronda. Albo jest pas albo go nie ma. Kierowca nie powinien się zastanawiać, czy tam jest pas, czy go nie ma.

      Damian WojdatDamian Wojdat7 dni temu
    • No nie można, bo na wyznaczonym pasie musi się zmieścić każdy pojazd, np TIR/autobus, a tu się nie zmieści

      mati matimati mati8 dni temu
  • Przejazd przez przecinkę jest trochę podobny do ruchu po rondzie. W odcinku o rondach nie dopuszczaliście zjazdu z wewnętrznego pasa ronda na wewnetrzny pas drogi odchodzacej. Tutaj w analogicznej sytuacji nie ma przeciwskazań.

    CasimirCasimir8 dni temu
    • Jazda po łuku jest trochę podobna do skrętu na skrzyżowaniu. Więc nie używajmy kierunkowskazów. Jazda w prawo na skrzyżowaniu z łamanym pierwszeństwem jest trochę podobna do jazdy na wprost, obrocie i znowu jazdy na wprost, dlatego nie dawajmy kierunkowskazu bo pojazdy nie wykonują obrotów. I tak dalej...

      Michał SkotnicznyMichał Skotniczny2 dni temu
    • Proszę się nie pogrążać, naprawdę:-)

      NawmarNawmar8 dni temu
  • Gdyby policja egzekwowała łamanie przepisów zawartych w kodeksie drogowym (wszyscy którzy korzystają z dróg publicznych obowiązują się przestrzegać zawartych w nim przepisów) i pisała mandaty (za każde przewinienie, nawet najdrobniejsze) to szybko kultura i umiejętności wróciła by na polskie drogi

    paswoord1paswoord18 dni temu
    • @TheYouDejmien over

      Michał SkotnicznyMichał SkotnicznyDzień temu
    • @Michał Skotniczny Z mojej strony nie mam już nic do dodania. Powiedziałem wszystko. Szerokości.

      TheYouDejmienTheYouDejmien2 dni temu
    • @TheYouDejmien istnieją inne źródła nie wymagające czytania ze zrozumieniem, ogarnianie zdań podwójnie i więcej złożonych. Ale istnieją niektórzy rozumieją też te "skomplikowane" zapisy.

      Michał SkotnicznyMichał Skotniczny2 dni temu
    • @Michał Skotniczny Czyli ponownie potwierdzasz, że mało kto czyta te przepisy A MIMO TO jeżdżą poprawnie. Czyli jak? Zgodnie z nimi skoro ich nie znają, czy po prostu grzecznie, sensownie itd? To drugie. A zatem żeby zaszło to drugie, niepotrzebne jest w obecnym kształcie to pierwsze. Dziękuję za Twoją sensowną wypowiedź. Myślimy tak samo tylko inaczej ubierasz to w słowa.

      TheYouDejmienTheYouDejmien2 dni temu
    • @TheYouDejmien nie musisz znać prawa dokładnie żeby je stosować. Ile procent kierowców czy w ogóle użytkowników dróg przeczytało ustawę PoRD? Osobiście nie znam nikogo takiego. Ale mam dużo znajomych którzy są dobrymi kierowcami. Jakim cudem skoro przepisy sa sformułowane do... niczego? Jakim cudem się nauczyli? Bo im się chciało i chcą jeździć prawidłowo (a niekoniecznie każdy z nich jest wybitnie inteligentny).Tyle w temacie.

      Michał SkotnicznyMichał Skotniczny2 dni temu
  • 4:03 "Dopuszczam takie zachowanie ..." A ja naiwnie myślałem, że to ustawa Prawo o ruchu drogowym określa, jak prawidłowo poruszać się po drogach. A to pan Marek decyduje... :)

    Radosław BuchtaRadosław Buchta8 dni temu
  • apeluję o robienie odcinków w godzinach bliżej szczytu

    Julian NawałkaJulian Nawałka8 dni temu
    • 😂 dobre 😂 ale fakty są takie, że w ruchu, w którym nagrywane są odcinki, to ja też z palcem w [...] sobie poradził mnie interesuje, czy Pan Marek utrzymałby wszystkie swoje tezy w najgorszych godzinach (też nie szczytu, gdy jest beton, więc ludzie się puszczają, bo i tak stoją, tylko tych gdzie ruch jest najgęstszy, ale jeszcze jadący)...

      Julian NawałkaJulian Nawałka7 dni temu
    • Odcinek by wtedy trwał 1,5h i padały by przekleństwa ;)

      du_gidu_gi7 dni temu
  • Niewyznaczone pasy ruchu są jak prawo które można interpretować. To samo zło. Namalować linie i po problemie.

    Radosław GłębickiRadosław Głębicki8 dni temu
    • @Michał Skotniczny Dziękuje że właśnie przyznałeś mi rację, iż przepisy są na tyle nieczytelne, że żeby się ich nauczyć trzeba czytać kolorowe opracowania zamiast same przepisy. Dalsza dyskusja nie ma sensu skoro potwierdzasz moje słowa.

      TheYouDejmienTheYouDejmien2 dni temu
    • @TheYouDejmien po to są opracowania i kolorowe książeczki z obrazkami do kursu prawa jazdy żeby nie musieć czytać ustaw. Do tego wystarczy obejrzeć parę takich odcinków, przerobić trochę testów na prawko i nie wierzę że ktoś przeciętnie ogarnięty może mieć problemy ze zrozumieniem przepisów.

      Michał SkotnicznyMichał Skotniczny2 dni temu
    • @Marek Kamiński Pisałem o tym wyżej w innym komentarzu/wątku pod tym filmem.

      TheYouDejmienTheYouDejmien5 dni temu
    • @TheYouDejmien Skoro twierdzisz, że "Jest szereg przepisów, znaków, wyjątków w przepisach ruchu drogowego które można zmienić, scalić, uprościć", to pewnie masz na myśli jakieś konkretnie zapisy. Możesz je przytoczyć?

      Marek KamińskiMarek Kamiński6 dni temu
    • @Marek Kamiński Bardzo ładnie sformułowałeś swoją wypowiedź i na pierwszy rzut oka można by rzec "no jasne a jakżeby inaczej". To jednak byłoby nadużycie. Otóż nie opowiadam się za "równaniem w dół" do debila. Debila trzeba eliminować. Należy jednak dostosować prawo i jego przejrzystość do możliwości poznawczych średniaka intelektualnego. Osoby ze znacznym deficytem tegoż, zapewne nadal będą mieć problemy z rozeznaniem i ich już niestety trzeba eliminować. Osoby o wyższych możliwościach i tak nie odczują dużej różnicy. Druga kwestia to rodzaj prawa. Czym innym są przepisy ruchu drogowego, definiujące to jak masz się przemieszczać żeby nie wejść/wjechać w drugą osobę, a czym innym prawo karne, które określa czy wolno Ci zabić drugą osobę. W pewnych obszarach życia możemy się pokusić o daleko idące uproszczenia prawa bez szkody dla drugiego człowieka, a z zyskiem w postaci czytelności prawa, a co za tym idzie łatwości w egzekwowaniu i zysku w postaci szacunku do prawa. Konkludując. Jest szereg przepisów, znaków, wyjątków w przepisach ruchu drogowego które można zmienić, scalić, uprościć bez szkody dla kogokolwiek.

      TheYouDejmienTheYouDejmien6 dni temu
  • Proszę zadbać o zdrowie psychiczne oglądających i przed kamerą występować bez ka gań ca (szmaty na twarzy) tak jak pan Marek!

    LL8 dni temu
  • Ostatnio pan jadąc szeroką drogą jednokierunkową zajechał mi drogę ledwo wychowałem ... zwrócił mi uwagę czy nie widzę kierunkowskazów no ręce opadają

    GeminiKastorGeminiKastor8 dni temu
    • A najlepsze są tłumaczenia przy kolizjach "no przecież miałem kierunkowskaz"

      PiotrPiotr8 dni temu
  • Ten program powinni pokazywać o 19:30 zamiast wiadomości.

    D0 PIECAD0 PIECA8 dni temu
  • Kolejny ważny i potrzebny odcinek, ale obawiam się, że tylko mandaty mogą coś zmienić.

    Amief TatakaAmief Tataka8 dni temu
  • Kierowcy sa leniwi oraz sa egoistami. Mowiac delikatnie maja "w nosie" innych uzytkownikow ruchu. Brawo za pomysl z dwoma pasami!

    L LL L8 dni temu
  • Jechałem wczoraj aleją Krasińskiego od kina Kijów do Jubilata lewym pasem w godzinie szczytu. Dojeżdżając do przełączki zwolniłem, żeby wpuścić pierwszego ze stojących na 2 pasach obok siebie z ponad 6 samochodów. Ten na prawym, (bliżej mnie) zaczął wjeżdżać, ale alejami sunęły cały czas szybko samochody. I tak staliśmy sobie pół minuty. To jest realizacja przedstawionej w programie zasady, żeby z prawego jechać na prawy. Tylko co wtedy gdy się nie da? Proszę kręcić programy w szczycie a nie jak jest prawie pusto.

    Ryszard RyszardRyszard Ryszard8 dni temu
    • I tu dochodzimy do najważniejszej kwestii. Uprzejmość i myślenie o innych. Ja w tych miejscach zawsze patrzę ilu jest oczekujących, ilu jedzie za mną (zapaliło się czerwone na wcześniejszym skrzyżowaniu, więc ci z z przełączki będą mogli się wkleić) i co robią pojazdy na sąsiednim pasie, żeby właśnie nie pojechać jak burak bo mi się śpieszy. Każdemu się śpieszy.

      Michał SkotnicznyMichał Skotniczny2 dni temu
    • @DjSzuli Widać tą uprzejmość w 2:51. Renault. :)

      du_gidu_gi7 dni temu
    • no to liczysz na uprzejmość kierowców, proste.

      DjSzuliDjSzuli8 dni temu
  • Arogancja, gdyż jak sie ustawi tak jak Pan to kierowca po lewej stronie nic nie widzi tylko Pana i kiedy ma wyjechać? Czeka aż się Panu zwolni prawy pas a lewy ciągle wolny i stoimy wszyscy

    Don MatteoDon Matteo8 dni temu
    • Jak ten na prawym ma przyciemniane szyby to zgoda, ale tak bywa w miejskiej dźungli. Łatwiej jeździć po wioskach

      Michał SkotnicznyMichał Skotniczny2 dni temu
  • Przecież światła awaryjne sa lekiem na wszystko. Na jakimś filmiku widziałem jak zwrócono uwagę kierowcy ze parkuje na zakazie a on odpowiedział ze przecież ma włączone światła awaryjne

    czary maryczary mary8 dni temu
  • 7:10 zmora polskich dróg i chodników - osoby na rowerach.

    Maciej CzechowskiMaciej Czechowski8 dni temu
    • ​@Michał Skotniczny problem w tym, że osoba na hulajnodze czy deskorolce, to nadal pieszy, a rowerzysta jadący na rowerze, nim nie jest.

      Maciej CzechowskiMaciej Czechowski2 dni temu
    • Zmora polskich dróg (i chodników) - Polacy. Nie ważne czy na hulajnogach, deskorolkach czy na czworaka.

      Michał SkotnicznyMichał Skotniczny2 dni temu
  • Takie mówienie, ze trzeba wymalować pasy ruchu..nie wiele by pewnie to dało bo sa miejsca gdzie są wymalowane a i tak są "kierowcy " ignoranci..wiedzący lepiej

    RomanRoman8 dni temu
  • Przecież wystarczy namalować linię i po problemie. Nie oczekujmy od narodu takiej inteligencji.

    MichałMichał8 dni temu
    • @Piotr zdaje sobie sprawę że przepisowe 2,5 m to zbyt wiele by się tam zmieściły dwa pasy. Jednak biorąc pod uwagę ilość błędów, sprzeczności i nielogiczności oznakowań polskich dróg, takie niezgodne z prawem wytyczone pasy mogłyby przynieść więcej dobrego niż złego. Podobnie rzecz się dzieje w miejscach gdzie wymagamy by kierowca domyślił się kto ma pierwszeństwo (sytuacje np na osiedlach, samochód z twojej prawej ma znak ustąp pierwszenstwa, ty nie masz żadnego znaku i by się upewnić kto ma pierwszeństwo szukasz znaku ustąp dla tych z prawej strony) , wystarczy czasem dodatkowy znak pionowy lub poziomy i już sprawa będzie jasna. Im mniej miejsca na domysły tym lepiej.

      MichałMichał8 dni temu
    • Nie można 8:37.

      PiotrPiotr8 dni temu
    • Wielu nie potrafi się pilnować linii prowadzących na większych skrzyżowaniach, to czego my chcemy...

      Łukasz BieńŁukasz Bień8 dni temu
    • ale w większości przypadków przepisy wykonawcze - rozporządzenia dotyczące oznakowania poziomego nie pozwalają na dowolność

      Janusz PłodzieńJanusz Płodzień8 dni temu
  • Blokujemy się, bo jeden drugiemu widok zasłania. Dla mnie to oczywiste, dla prowadzącego i wielu innych nie.

    push3kpropush3kpro8 dni temu
    • @Michał Skotniczny W jeździe chodzi o dojeździe punktu a do punktu b, a nie w pokazaniu, że jest się zajebistym.

      push3kpropush3kpro2 dni temu
    • Jak ktoś się boi prawidłowo ustawić bo się boi że nie będzie widział to lepiej niech zostanie w domu.

      Michał SkotnicznyMichał Skotniczny2 dni temu
  • 841 odcinek....że też Wam się chce. Zrozumcie drodzy autorzy tracicie czas. Przeciętny polski kierowca to niereformowalny dzban ogarniający tylko jazdę na wprost. I to raczej latem a nie zimą.

    AzazelAzazel8 dni temu
    • @Michał może zamiast kolejnego odcinka i ustalania przepisów o ruchu drogowym pozwolić jeździć każdemu jak ma ochotę? Będzie łatwiej, nie trzeba się uczyć, zdawać, zapamiętywać, doszkalać, przypominać sobie (np. oglądając takie niepotrzebne nikomu programy)?

      Michał SkotnicznyMichał Skotniczny2 dni temu
    • @outlying Dokładnie. Jak tu oczekiwać poprawy i minimum myślenia na drodze skoro nawet obejrzenie w całości krótkiego filmu, który chce się skomentować przerasta niektórych.

      PiotrPiotr8 dni temu
    • @Michał proponuję zacząć oglądać odcinki do końca

      outlyingoutlying8 dni temu
    • Zamiast kolejnego odcinka może lepiej domalować tam linie i po problemie.

      MichałMichał8 dni temu
    • Oj nie, lata takiej pracy doprowadziły w Krakowie np. do lepszej jazdy na suwak zanim jeszcze przepisy zaczęły tego wymagać, to nie jest praca na 3 miesiące, to jest praca właśnie na lata aby dotrzeć do odpowiedniej liczby kierowców, lokalny program telewizyjny stał się kanałem na PLworld, a teraz ludzie z całej Polski komentują, a Pan Marek zaczyna jeździć nie tylko po Krakowie ale po innych miastach w Małopolsce.

      outlyingoutlying8 dni temu
  • Już kiedyś był odcinek o niewyznaczonych pasach ruchu. Jest to problem ogólnopolski dlatego go nie zlikwidujemy. Za dużo jest osób przyjezdnych oraz nowych mieszkańców w Krakowie.

    Starszy BratStarszy Brat8 dni temu
    • @Piotr Występują, tylko jestem wyzywany od Buraka po Cwaniaka a zwłaszcza jak na ulicy jedno kierunkowej skręcając w lewo od lewej krawędzi jezdni.

      Starszy BratStarszy Brat7 dni temu
    • Niewyznaczone pasy ruchu występują w całej Polsce.

      PiotrPiotr8 dni temu
  • Ogólnie zasada jest zrozumiała na skrzyżowaniach i przełączkach a czy w sytuacjach jak poniżej też mają zastosowanie ? 1. Kiedy droga na wprost jest szeroka i zmieszczą się dwa samochody(w jednym kierunku) to też są dwa niewyznaczone pasy ruchu i mogą sobie tak jechać koło siebie ? 2. Sytuacja jak powyżej tylko droga zaczyna się zwężać(bez oznakowania, bo tak naprawdę był jeden pas ruchu a tylko wcześniej mieściły się dwa pojazdy bo jezdnia była szeroka) wtedy który pas się kończy prawy czy lewy ? Kto ma pierwszeństwo ?

    Jakub JaniaJakub Jania8 dni temu
    • @Łukasz Bień i o to mi chodziło wcześniej, tu ktoś mi podał art. 22 ale odpowiadam ze nie dotyczy on przypadku z dwoma pasami.

      Michał SkotnicznyMichał Skotniczny2 dni temu
    • @Michał Skotniczny Dobrze, ale chodzi o przypadek, gdy dwa pasy zwężają się do środka w jeden.

      Łukasz BieńŁukasz Bień2 dni temu
    • @Łukasz Bień ten przepis dotyczy kiedy 2 pojazdy chcą wjechać równocześnie na środkowy(e) pas(y): "Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, z wyjątkiem ust. 4a i 4b, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas ruchu z prawej strony." Na ten pas ruchu = ten pas na ktory chcemy wjechać, czyli ten po naszej prawej, na który chce wjechać pojazd będący na kolejnym, po prawej stronie pasie.

      Michał SkotnicznyMichał Skotniczny2 dni temu
    • @Michał Skotniczny Skoro zakładamy, że dwa pasy łączą się w jeden, to pierwszeństwo ma wjeżdżający z prawej strony zgodnie z ogólną zasadą przy zmianie pasów (bodaj z art. 22 Kodeksu drogowego).

      Łukasz BieńŁukasz Bień2 dni temu
    • @Johnny English proszę o przepis dlaczego prawy pas ma zawsze kontunuację

      Michał SkotnicznyMichał Skotniczny2 dni temu
  • A nie latwiej byloby tak po prostu oznaczyc niewyznaczone pasy ruchu? Ile juz bylo odcinkow "Jedz bezpiecznie" o niewyznaczonych pasach ruchu przy Alejach, ile korkow przez te pasy powstalo na alejach? Przeciez ten problem ciagnie sie od przynajmniej kilkunastu lat. A to wszystko daloby sie lata temu przy pomocy kilkunastu litrow farby i dwoch godziny pracy ekipy drogowcow.

    M G-KM G-K8 dni temu
    • w większości przypadków przepisy wykonawcze - rozporządzenia dotyczące oznakowania poziomego nie pozwalają na dowolność

      Janusz PłodzieńJanusz Płodzień8 dni temu
    • @Kacper dokładnie jak piszesz. Warto się zastanowić nim cos się napisze, a jak nie to obejrzeć odcinek do końca. Przecież wiadomo ze autobusy też tam mogą zawracać jakby znaczyć wszystkie pasy to chyba zawracać mogliby za Krakowem

      Witold SzczypelWitold Szczypel8 dni temu
    • Wystarczyło zobaczyć film do końca

      KacperKacper8 dni temu
  • Czy ten peugeot mogl tak skrecic w lewo? Chyba tak skoro jego pas nie nakazuje jazdy na wprost

    Interesting ThingsInteresting Things8 dni temu
    • @Interesting Things tak jak Piotr napisał - tu są dwa pasy i oba do skrętu w lewo.

      Maciej CzechowskiMaciej Czechowski8 dni temu
    • @Interesting Things Nie jest wątpliwa, bo tam jest możliwość jazdy tylko w jednym kierunku.

      PiotrPiotr8 dni temu
    • @Maciej Czechowski no to sytuacja z 0:42 tez jest watpliwa jesli chodzi o ustawianie sie do skretu w dwoch pasach

      Interesting ThingsInteresting Things8 dni temu
    • Zastosowanie ma tu chyba jednak ten przepis: Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności. 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się: 1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo; 2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

      Maciej CzechowskiMaciej Czechowski8 dni temu
  • Pan Marek ma racje. Polaki które się na wszystkim znają jak zawsze maja problem. Z reszta widać po ilości zdarzeń na drogach. Polska w czołówce. Za granica nie maja problemu z takimi niewydzielonymi pasami ruchu i ruch odbywa się płynnie. Ale w Polsce zawsze coś nie pasi i każdy chce tworzyć swoje przepisy i jeździć po swojemu.

    mistgras321mistgras3218 dni temu
  • Pas ruchu - jedna z pierwszych regółek na karcie rowerowej....

    Mistrz MiksuMistrz Miksu8 dni temu
    • Odważnie, bo to jak rowerzyści jeżdżą woła o pomstę do nieba, jazda po chodnikach, przejazdy przez przejścia dla pieszych, brak sygnalizowania zamiaru zmiany kierunku jazdy, brak odpowiedniego oświetlenia po zmierzchu

      outlyingoutlying8 dni temu
  • Instruktorzy zamiast uczyć idiotyzmów jak lewy kierunek przed rondem , niech lepiej wezmą się za takie rzeczy !

    Tadek RafałTadek Rafał8 dni temu
  • Trochę farby + namalowane strzałki nie wspominając o pasie włączającym zamiast trawnika rozwiązuje temat i po problemie.

    Marek SłonecznyMarek Słoneczny8 dni temu
    • @Marek Słoneczny Miałem na myśli linie bez uszczknięcia zieleni.

      Łukasz BieńŁukasz Bień7 dni temu
    • @Łukasz Bień Jak się nie chce to się nie da. Infrastruktura na alejach z przed kilkudziesięciu lat a samochodów więcej 10x. Jeden metr trawnika mniej i po problemie tutaj wskazanym.

      Marek SłonecznyMarek Słoneczny7 dni temu
    • W 8:42 najprostsze wyjaśnienie, dlaczego jednak tak się nie da.

      Łukasz BieńŁukasz Bień8 dni temu
  • Zwykli Janusze pouczają eksperta ds ruchu drogowego. No zabawne

    Karol KKarol K8 dni temu
  • Jak wynika z ustawy pas ruchu ma wystarczac dla jednego ciagu pojazow WIELOSLADOWYCH! A nie osobowych co to oznacza? ze szerokosc tego pasa powinna zapewniac bezpieczne poruszanie sie po nim nawet ciezarowek typu TIR,wiec jezeli mowimy o jezdni dwupasmowej to te dwa pojazdy powinny przejezdzac obok siebie bez zadnych problemow to wynika z ustawy i teraz na poddtawie tej ustawy minister okresla min szerokosci pasow ruchu od 2,5 m na drogach dojazdowych do 3,75 na autosyradach poza ter. Zabudowanym. Czy teraz rozjasnilo to co niektorym niedowiarkom i takim co powoluja sie na paragrafy tylko czytac ze zrozumieniem to juz nie bardzo potrafia

    Jędrula 1966Jędrula 19668 dni temu
    • Osobowy nie jest wielośladowy przypadkiem?

      kwaite09kwaite097 dni temu
    • Napisz jeszcze raz to samo, tylko po polsku. Może wtedy ktoś to przeczyta.

      Marcin RogackiMarcin Rogacki8 dni temu
    • Właśnie o tym jest mowa w tym programie. Musiałeś sobie to przepisać żeby zapamiętać?

      rieslingriesling8 dni temu
  • Niewyznaczony pas ruchu? A co to jest? (ironia) to jest czarna magia dla wielu kierowców...

    MokotowianinMokotowianin8 dni temu
    • @Piotr lub dostali z darów dla powodzian...

      MokotowianinMokotowianin8 dni temu
    • chyba dla tych co prawko w chipsach znaleźli

      PiotrPiotr8 dni temu
  • Tego mnie uczono blisko 50 lat temu, do egzaminu na kartę rowerową. Na skrzyżowaniu Bulwarowa z aleją Solidarności. Ale katopisoludki nigdy tega nie pojmą.

    JaniszJanisz8 dni temu
  • 10000% agree!

    Maciej TurskiMaciej Turski8 dni temu
  • Głupota i brak znajomości przepisów u kierowców jest porażająca.

    PiotrSPiotrS8 dni temu
  • Wielu kierowców i chyba wszyscy kurierzy są przekonani, że jak włączą awaryjne, to mogą zaparkować w najbardziej absurdalnym miejscu.

    LeszekLeszek8 dni temu
    • No kurierzy niestety często nie mają innego wyjścia. Przez to też policja przymyka na ich "wybryki" oko. Ale rzeczywiście zdaża się, że stawaja w niebezpiecznym miejscu co powinno być potępiane. Ale tak jak wspomniałem niekiedy nie mają wyjścia i chcąc nie chcąc muszą stanąć niezgodnie z prawem.

      Grucha_96Grucha_967 dni temu
  • Panie, jake dwa pasy ruchu? PANIE, ja robiłem prawo jazdy w 68, to co będziesz mnie pan uczył. ;)

    homopoeticus1homopoeticus18 dni temu
    • W 68r to prawajazdy byly za money i nawet do samochodu sie nie wsiadało

      LolekLolek8 dni temu
  • Problem jest też w tym, że nigdzie nie jest napisane, że po skręcie z lewego pasa należy zająć lewy pas, a z lewego lewy. To jest umowna zasada, ale jak ktoś komuś zajedzie drogę to nie wiadomo czyja wina. Dlatego w wielu przypadkach maluje się linie prowadzące.

    NajdosNajdos8 dni temu
  • 3:20 tak ciężko jest wymalować linie i problem znika. Przy czym żeby od razu nie pojawiały się tam 2 pasy z ulicy wjazdowej, bo zaczną skręcać w lewo z prawego pasa... Trzeba zrobić żeby pas wewnętrzny się rozpoczynał od pasu zieleni, a zewnętrzny płynie z głównej jezdni szedł 🙂

    Kaziu LteKaziu Lte8 dni temu
    • Nie można wymalować. Tam jest miejsce na jedno duże auto typu autobus i ciężarówka, albo dwa mniejsze- osobowe. Jeżeli przejedzie ciężarówka to by zajęła dwa pasy, a tego zabraniają przepisy.

      Katarzyna NowakKatarzyna Nowak5 dni temu
    • @Konrad K tylko 2 ciężarówki nie wjadą w jednym czasie, bo pas najazdowy jest z 1 pasa 😅

      Kaziu LteKaziu Lte6 dni temu
    • Było to omawiane ostatnio, czasami nie można malować dwóch pasów ruchu bo jeśli wjadą dwie ciężarówki to się nie zmieszczą i robi się problem. Więc w niektórych miejsach nie maluje się tych linii co nie zmienia faktu że możemy mieć dwa niewyznaczone pasy ruchu jeśli mieszczą się dwa wielośladowe pojazdy :)

      Konrad KKonrad K8 dni temu
    • Aby wymalować linie należy poszerzyć przecinkę, ponieważ jest minimalna szerokość jaka pas musi spełnić aby być wydzielonym pasem ruchu.

      Przemysław PiórkowskiPrzemysław Piórkowski8 dni temu
  • Podjeżdżam do gościa stojącego na awaryjnych, z dobrą wolą pomocy, otwieram szybkę: - pomóc? Coś się stało? - nie, żona tylko do sklepu skoczyła ...

    Patryk CzakPatryk Czak8 dni temu
    • A potem się dziwią że ludzie się nie interesują gdy rzeczywiście potrzebna pomoc

      Paweł Krzysztof KołodziejPaweł Krzysztof Kołodziej8 dni temu
    • Jak widać mózg znacznie częściej ulega awarii niż stary samochód. O czymś to świadczy niestety.

      OMEN (◉_◉)OMEN (◉_◉)8 dni temu
  • 90% kierowców nawet nie wie czym są niewyznaczone pasy ruchu

    Rupercik85Rupercik858 dni temu
    • @Cz3koladowyPotwoR Dla mnie to zbyt liberalna definicja. Tak samo jak nie każdy posiadacz penisa jest mężczyzną, tak nie każdy posiadacz prawa jazdy jest kierowcą.

      OMEN (◉_◉)OMEN (◉_◉)7 dni temu
    • @OMEN (◉_◉) kierowca to osoba posiadająca uprawnienia do kierowania pojazdem przecież XD

      Cz3koladowyPotwoRCz3koladowyPotwoR8 dni temu
    • 90% nie kierowców a posiadaczy prawa jazdy. To jest diametralna różnica.

      OMEN (◉_◉)OMEN (◉_◉)8 dni temu
    • To tylko świadczy o jakości systemu szkolenia i egzaminowania w Polsce.

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko8 dni temu
  • panie Zbyszek lepiej pan oddaj prawo jazdy pan Zbyszek jeździ zielonyn passatem B5 widać go tam na alejach

    06mateusz1206mateusz128 dni temu
  • Przepraszam mam samochód do naprawy gdzie polecacie by pojechać w krakowie , na jakie skrzyżowanie w miarę szybko (złapać jakiegoś Janka) na ubezpieczenie .

    Mirek ChaburaMirek Chabura8 dni temu
    • Popatrz pod marketami. Często nie ma znaków w alejkach parkingowych, a regułę prawej strony Polacy porzucają zaraz po egzaminie, więc próbuj :D

      pucekoswpucekosw7 dni temu
    • Mateczne - następny odcinek

      PiotrPiotr8 dni temu
    • Trzeba oglądnąć kilka odcinków wstecz i coś sobie wybrać ewentualnie rzucić monetą 😂

      RomanRoman8 dni temu
  • Komunistyczna szkoła jazdy wiecznie żywa! A czemu tam nie ma trzech niewyznaczonych pasów ruchu dla motocyklistów???

    Biała MałpaBiała Małpa8 dni temu
    • @Jan Pasławski A ustawę kto napisał ufoludki

      Artur AmadeuszArtur Amadeusz8 dni temu
    • Obecna ustawa PoRD pochodzi 1997 roku. Jeśli będzie możliwość, to możesz mieć nawet 10 legalnych niewyznaczonych pasów ruchu. Jak ktoś tego nie ogrania przepisów, to nawet czerwone światło będzie dla niego komunistyczne.

      OMEN (◉_◉)OMEN (◉_◉)8 dni temu
    • Bo PoRD definiuje pas ruchu korzystając z definicji pojazdu wielośladowego. A zwykle motocykle takimi nie są.

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko8 dni temu
    • Jak nie ma jak są. I to pewnie z 6 pasów tam będzie. W czym masz problem?

      Daniel WrotnyDaniel Wrotny8 dni temu
    • Komunę masz w głowie skoro ją widzisz w "szkole jazdy". To jak się jeździ w Polsce reguluje ustawa, i masz obowiązek ją znać. Prawko to przywilej.

      Jan PasławskiJan Pasławski8 dni temu
  • >tam są dwa pasy ruchu >ale ich nie wyznaczymy bo tam nie ma miejsca na dwa pasy ruchu no super logika xD

    Jan MajtaJan Majta8 dni temu
    • @Rafał otóż to

      Konrad KKonrad K8 dni temu
    • Nie można tam polamować pasów bo ta przecinka nie spełnia wymiarów do wyznaczenia linimi dwóch pasów, ale dwa pojazdy sie mieszczą

      RafałRafał8 dni temu
    • @Robert Słotwiński są motocykle wielośladowe. No ale niech będzie. Tzw quady/lekkie ciągniki rolicze. Zmieszczą się 3 może 4.

      Daniel WrotnyDaniel Wrotny8 dni temu
    • ​@Daniel Wrotny No nie, tutaj tak to nie działa - motocykl jest pojazdem jednośladowym. Inaczej na normalnym, oznaczonym pasie ruchu mogłyby jeździć obok siebie (rowerzyści też). A nie mogą. Edit: natomiast poruszasz inny problem: jak motocyklista ma ocenić, czy są dwa, czy też jeden pas ruchu (nieoznaczone), jeśli nic przed nim nie stoi?

      Robert SłotwińskiRobert Słotwiński8 dni temu
    • Jeśli tam będą stać motocykle to będzie nawet więcej niż 2 pasy ruchu. Jeden będzie tylko wtedy jeśli wjedzie, pojazd ciężarowy. Zostało bardzo dokładnie wyjaśnione w tym materiale. Jeśli nie jesteś w stanie tego zrozumieć, to nie powinieneś funkcjonować w społeczeństwie cywilizowanym.

      Daniel WrotnyDaniel Wrotny8 dni temu
  • Malowanie pasów nic nie da. W Warszawie z ulicy Połczyńskiej skręt w Aleje Prymasa Tysiąclecia w stronę Białegostoku. Jeden pas do skrętu w lewo. 4 pasy do jazdy na wprost po skręcie a i tak wszystkie dzbany zajmują tylko lewy przez co na światłach przejedzdzają 4 samochody a nie 15. Proszę mi wybaczyć Panie Marku za te słowa ale ludzie to zwyczajni debile. Ich ignorancja egoizm i przede wszystkim brak wiedzy o przepisach ruch drogowym woła o pomstę do nieba. 95% kierowców nie powinna miec prawa jazdy właśnie za brak znajomośći przepisów. Nic się nie zmieni bo to ignoranci. Pan traci czas nagrywając te materiały tłumacząc ale co z tego jak jeden z drugim dzbanem tego nawet nie obejrzą bo ich to nie interesuje. Kolejna Sytuacjia jak dziś nad ranem wracałęm do domu. Trzy pasy, pusto tylko ja i 2 inne auta. Ja na prawym jeden na lewym. Trzeci to kierowca BMW który zamiast sobie ominąć tego na lewym skoro i tak już szybko jechał to siadł mu na dupie i zaczą walić mu długimi... pytam się po co tak zrobił skoro miał wolne 2 pasy by go ominąć. To tylko pokazuje... i tu może przemilczę bo posypały by się same wulgaryzmy.

    PająkPająk8 dni temu
  • No tak, a większość przykładów pokazanych to złotówy. Jakoś mnie to nie dziwi.

    Dżon SinaDżon Sina8 dni temu
    • To są bolty i ubery. Mylisz przewozy osób z taksówkami.

      Instructor LukeInstructor Luke7 dni temu
  • Ci korespondenci to... chyba mają problemy z myśleniem! Idźcie na kurs i powiedzcie instruktorowi że wiecie lepiej!

    patrys4891patrys48918 dni temu
    • @patrys4891 myślałem, że o prowadzących. Zatem wybacz za mój błąd.

      Kamil ArtKamil Art8 dni temu
    • @Kamil Art o korespondentów, o których była mowa w odcinku

      patrys4891patrys48918 dni temu
    • @patrys4891 chodziło Ci o „widzów” przysyłających listy?

      Kamil ArtKamil Art8 dni temu
    • @Kamil Art jak masz takie pytanie po obejrzeniu tego odcinka, to ja nie mam nic do dodania

      patrys4891patrys48918 dni temu
    • W którym miejscu się mylą? Jakiś argument? Dworak był bossem WoRD, więc to raczej on jest id mówienia instruktorom co i jak 🤣

      Kamil ArtKamil Art8 dni temu
  • Odnośnie parkowania na "awaryjnych" tutaj pan chociaż częściowo wjechał na chodnik. Mieszkam w Grudziądzu i tutaj to nawet na chodnik nie wjadą, tylko jak jadą tak staną i blokują cały pas. :D Polecam przyjechać i popatrzeć co się dzieje na skrzyżowaniu ulicy toruńskiej z Marcinkowskiego, zwłaszcza przed godziną 12. Teraz remontują tam tory tramwajowe to jest jeszcze gorzej. Czasami nawet nie idzie przejechać.

    womit14womit148 dni temu
    • ​@Przemysław Piórkowski www.google.pl/maps/@53.4864765,18.7495824,3a,53.3y,221.32h,88.66t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZaixvJAWILC8dkx27aInVg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl zakaz niestety stoi :P

      womit14womit148 dni temu
    • Chodnik nie jest od wjeżdżania autem, zatrzymywanie czy postój na drodze jeśli nie ma zakazu jest prawidłowy. A ze ruch utrudnia - przynajmniej nie niszczy chodników.

      Przemysław PiórkowskiPrzemysław Piórkowski8 dni temu
  • Połowa kierowców albo i lepiej nie potrafi wogóle jeździć. Spędzam po 8-10 godz za kółkiem od wielu lat i jest to koszmar

    Robert MRobert M8 dni temu
    • tak jest jak uczy sie zdac egzamin a nie myslec na drodze

      gostek gosteksgostek gosteks8 dni temu
  • Podobny problem często jest przy zjeździe z alei Powstańców Śląskich, do góry, na wyjazd do ulicy Kamieńskiego. Mam na myśli dojazd do świateł i tam również mamy dwa niewyznaczone pasy ruchu, a niekoniecznie każdy się tak tam ustawia.

    Paweł LiszkaPaweł Liszka8 dni temu
PLworld