Jedź bezpiecznie odc. 804 (nowe niebezpieczne miejsca w Krakowie)

5 sie 2020
49 719 wyświetleń

W krakowskiej statystyce wypadków pnie się do góry skrzyżowanie ul. Weissa i Różyckiego.
Również w Cichym Kąciku łatwo o zderzenie.

Komentarze
  • Jak na egzaminie każą ci tam jechać to jesteś do odstrzału z automatu ;)

    TherminiusTherminiusDzień temu
  • Ale ładne origami na miniaturce

    dupakropkaosiemdupakropkaosiemMiesiąc temu
  • A dlaczego tu nie ma świateł? dlaczego ?

    Recon TigersRecon TigersMiesiąc temu
  • po lewej stronie prawdopodobnie były namalowane te pasy ale nowy asfalt tam jest i nie domalowali od nowa?

    niejakipanniejakipanMiesiąc temu
  • Podoba mi się taka narracja pomieszana z tragicznymi zdjęciami.

    Michał GawronMichał GawronMiesiąc temu
  • 8:57 nie wiem czy błąd organizatora ruchu, czy wykonawcy nowej nawierzchni, która ewidentnie została wykonana w miejscu brakujących pasów!!! I być może należy uzupełnić pasy, które mogły kiedyś tam być.

    Tomasz RusnakTomasz Rusnak3 miesięcy temu
  • Rondo i po kłopocie to skrzyżowanie to porażka.

    marek papromarek papro4 miesięcy temu
  • tak jak większość Polski. Tu pomalowane a dalej farby zabrakło.

    TomaszTomasz4 miesięcy temu
  • pan Marek brawo ale ugly granny zmiencie

    koliberkoliber5 miesięcy temu
    • Kogo masz na myśli? 😄😄

      Karolina SlabońKarolina Slaboń3 miesięcy temu
  • Zikit wykastrował właśnie jakże przepustowe skrzyżowanie na Azorach. Zredukowali ilość pasów, zamalowali miejsca. To jest tragedia, aby tak mało używane skrzyżowanie zmniejszyć bardziej, w niewiadomym celu? Podobno dla pieszych... nie pamiętam kiedy tam ucierpiał pieszy chyba...

    qvasi21qvasi216 miesięcy temu
    • Czyli stała polityka w krk od 20 lat, utrudnić ruch, podwyższyć ceny biletów i liczyć że będzie dobry zysk.

      TruePirateTruePirate5 miesięcy temu
  • 2:35 no akurat to "prosto" jest mocno w lewo, "w prawo" jest chyba bardziej prosto. Wiem, że wyznaczenie "w lewo" i "bardziej w lewo" zamiast "prosto" i "w lewo" wprowadziłoby jeszcze większe zamieszanie...

    sw3sw3sw3 -sw3sw3sw3 -6 miesięcy temu
  • Na rondzie nie trzeba być skoncentrowanym jak przy operacji chirurgicznej na czas .

    Pi ToPi To6 miesięcy temu
  • Po co podwyższać prędkość w terenie zabudowanym w obszarze gdzie są skrzyżowania bez sygnalizacji ?

    Pi ToPi To6 miesięcy temu
  • Jaki ty nie buł kierowca, uważaj na idiotów.

    Wasia SztinWasia Sztin6 miesięcy temu
  • tutaj nie ma czego tłumaczyć i usprawiedliwiać. tendencje pierdu pierdu uje muje - dzikie węże, jeździ się dostosowując się do oznaczeń organizujących ruch a nie na odwrót, tylko tyle ale niestety aż tyle. elementarne wieloletnie zaniedbania w socjalizacji...

    Krzysztof BrykKrzysztof Bryk6 miesięcy temu
  • Gratuluje organizatorowi ruchu na tym skrzyżowaniu, woadnie zamkneli pas do skrętu w lewo i teraz z pasa jazdy na wprost trzeba skręcać w lewo. Tam będzie tyle najechań i wypadków że organizator tych zmian będzie pociągnięty do odpowiedzialności przed sądem. Tępi urzędnicy bez prawa jazdy....

    EVOQUE240EVOQUE2406 miesięcy temu
  • Na Igrców może nie mogą sie zdecydować czy ma być dwukierunkowa czy jednokierunkowa?

    rozacekrozacek6 miesięcy temu
  • To może dałoby się to skrzyżowanko na Azorach spowolnić inaczej niż znakami (tylko błagam... nie róbcie tam kolejnej hopki/progu bo w locie to ciężko hamować)

    rozacekrozacek6 miesięcy temu
  • "KORONA skrzyżowania" XD

    Artur KudełkaArtur Kudełka6 miesięcy temu
    • Kierowców dopadł wirus ;)

      Scool plScool pl6 miesięcy temu
  • Zjeżdżając z Opolskiej mamy co, Panie Marku? Tendencję do szybkiej jazdy? I ten pan jest członkiem Małopolskiej Rady Bezpieczeństwa Drogowego? Jakież wobec tego powyższa Rada podjęła działania, aby nie było tam tendencji do szybkiej jazdy? Żadnej? Oczywiście, że tak. Poza nazwaniem tej tendencji w programie Jedź Bezpiecznie.

    JasiuniuJasiuniu6 miesięcy temu
    • @Maciej Broniarek przy wjeździe położyć polbruk którym hojnie obdzielają drogi rowerowe i zastąpić skrzyżowanie rondem .

      Pi ToPi To6 miesięcy temu
    • A co ma zrobic Rada i Waszyscy Swieci........ Przeciez tam jest ograniczenie predkosci! Trzeba postawic znak z ograniczeniem do 5 km/h zeby kierowcy jezdzili 40 km/h?

      Maciej BroniarekMaciej Broniarek6 miesięcy temu
  • Podoba mi się wybrane miejsce przez filmującego - na wysokości. Doceniam jako widz. 3:16 Wyprzedzanie na skrzyżowaniu! 4:18 Pan Marek nie słyszał uderzenia, ale może to oznaczać skoncentrowanie. Przy okazji kierujący dostawczakiem toczył się 3 sekundy przed stłuczką i nie zauważył?! Poza tym możliwa do uniknięcia przy ucieczce Punta - nawet na drugi pas! 5:53 I tak wiadomo jaka firma - chyba nie ma innej. 4 literowa.

    młody kierowcamłody kierowca6 miesięcy temu
    • Bełt? ;)

      Scool plScool pl6 miesięcy temu
  • Znowu zwrócona uwaga na radosną twórczość miejskiego inżyniera ruchu. Gimnazjum mimo tego, że już nie istnieje ma się jednak dobrze, a jego absolwenci obejmują coraz ważniejsze stanowiska. Mam wrażenie, że pan Jacek dba o to, aby nie zatrudnić nikogo mądrzejszego od niego.

    Al CaponeAl Capone6 miesięcy temu
  • 6:36 No to po co się czepiecie po raz kolejny nad tym tematem. Zrobić linię przerywaną środkiem i namalować na jednym pasie strzałkę do skrętu w lewo a na drugim do prawo. I PO TEMACIE. Dlaczego się nie rozwiązuje tematu w sposób prosty i szybki, kosztem puszki farby i żeby nie było wątpliwości tylko trzeba rozstrząsać to latami. No nie przyjęło się I JUŻ. Może jest tam jakoś tak mało intuicyjnie, coś gorzej widać, jest przystanek i ludzie się tym sugerują. Zamiast uprościć, zasugerować to będzie analizowanie i krytykowanie jacy to ludzie głupi. Właśnie w takim kierunku powinny iść przepisy. Żeby jak najmniej uczyć sie na pamięć, bo człowiek zapomina i przepisy się zmieniają, a jak najwięcej żeby wynikało intuicyjnie z tego co jest na drodze i ze znaków. Maksymalne uproszczenie.

    TheYouDejmienTheYouDejmien6 miesięcy temu
    • @Maciej Lewicki Owszem. Takich drobnych usprawnień można by wprowadzić masę, równocześnie redukując niepotrzebne znaki, słupki itd. Ale nie. Ktoś se coś upierdolił w pustym łbie i cały świat ma się dostosować. Bez względu na wszystko. Tak samo na drogach 2x1 (osiedlowych, w miastach) wszędzie tam gdzie pas ruchu jest na tyle szeroki, że zmieszczą się obok siebie dwa auta. Tgz. niewyznaczone pasy ruchu. Przy prawej krawędzi pasa narysować strzałki do skrętu w prawo, przy lewej krawędzi pasa (oś jezdni) do skrętu w lewo. Ot taka pierdółka a wystarczy rzucić okiem i już połowa kierowców którzy tego nie robią, przytulą się do osi lub krawężnika i ktoś sobie skręcić w innym kierunku. A tak to nie ma takiego rozwiązania i stoją ofiary na środku takiego szerokiego pasa ruchu, który de facto jest dwoma pasami niewyznaczonymi i przepustowość spada.

      TheYouDejmienTheYouDejmien5 miesięcy temu
    • O tym samym myślałem po oglądnięciu kilku przypadków jak ktoś wjeżdża na autostradę, czy drogę szybkiego ruchu pod prąd. Wystarczyłoby namalować strzałki na drodze, na ślimaku, żeby ktoś nazwijmy to niefrasobliwy zdążył się zorientować. Jeżeli już ktoś przegapi znak (no trudno może się zdarzyć niestety), to gdyby widział strzałki namalowane w przeciwnym kierunku niż kierunek jazdy, to może nie zdążyłby z tego ślimaka wyjechać na autostradę. A urzędnicy muszą być chyba inteligentni inaczej. Wprowadzaają słupkozę, slalom, pierdyliard znaków. To wszystko jest tak nieczytelne, że wygląda jak choinka, a nie droga. Do czego to prowadzi???? 🤦‍♂️

      Maciej LewickiMaciej Lewicki5 miesięcy temu
    • Jakby tacy ludzie jak ty zarządzali drogami to żyło by nam się lepiej, no ale niestety urzędasy nie myślą i robią takie głupoty jak na tym filmie.

      Radosław PawRadosław Paw6 miesięcy temu
  • Wystarczyło by tam zrobic rondo

    rad zierad zie6 miesięcy temu
    • wincyj rond

      edek kredekedek kredek6 miesięcy temu
  • to jest skrzyżowanie z lat 60 lub 70 gdzie były dwie syrenki i jeden maluch na drogach. Do dziś brak świateł, ronda czy innego nowego rozwiązania drogowego XXI wielu. Czasy są inne, ludzie więcej pracują więcej się poruszają się samochodami, są zmęczeni, jest większy ruch o wypadek nie ciężko, do tego dochodzą rowerzyście, hulajnogo i jeszcze innego rodzaju pojazdy. Z tego co kojarzę tam jeszcze jest pętla autobusowa, wszystko więc na raz..... koszmar ten Kraków. W cywilizowanych krajach nie ma np. zielonych strzałek, u nas są nie wiem po co, jak po 4 sekundach zielonych strzałek i tak się zielone włącza.

    Tomasz DudziakTomasz Dudziak6 miesięcy temu
    • rondo by rozwiązało problem .

      Pi ToPi To6 miesięcy temu
  • Dobrze kierowcy wielu letni to amatorzy tez czasami zdawali prawo jazdy tyle lat temu ze sa teraz upośledzeni co do zasad i znajomości przepisów

    LukaszLukasz6 miesięcy temu
  • Jestem z Krowodrzy i nie przypominam sobie bym widział tam jakikolwiek wypadek lub by ktos trąbił czy wymusił pierszenstwo. Normalne skrzyzowanie. Szukanie na siłe jakis problemów przez autora

    Piotr B.Piotr B.6 miesięcy temu
    • siedzisz tam 24 h na dobe?. to ze nie widzisz nie ma znaczenia i argument z d.... musialbys pracowac w domu bezposrednio oknp parter kilka metrow od,ronda i obserwowac. policja ma statystyki ile sie dzieje

      Fro FroFro Fro6 miesięcy temu
  • To sa trudne miejsca ? na skrzyzowanie focha z kałuży zapraszam, buspas, 2 przejscia i pomiedzy przejazd rowerowy na srodku drogi. Jak ktoś ma problem ze zjazdem z opolskiej to tam powinien miec chyba w ogole zakaz wjazdu jakis :)

    dev022dev0226 miesięcy temu
    • Kiedyś to było plworld.info/show/nZp8fcerb2fJh5s/wideo.html

      Pi ToPi To6 miesięcy temu
  • Akurat wczoraj przeprowadziłem się na Azory🤦‍♂️

    Đ GritzĐ Gritz6 miesięcy temu
  • dopuszczenie hulajnogi elektrycznej do jazdy po jezdni, moim zdaniem jest bardzo kiepskim pomysłem patrząc na to jak ludzie na nich jeżdżą...

    Tiril PolskaTiril Polska6 miesięcy temu
    • Hulajnogi elektryczne powinny być traktowane jak motorower. Kategoria AM .

      Pi ToPi To6 miesięcy temu
    • Jeżeli nastąpi to tylko na specyficznych warunkach, hulajnogi (czy ogólnie UTO) będą mogły się poruszać po ulicach tylko jeżeli obok nie będzie ścieżki rowerowej, oraz na ulicy dopuszczalna prędkość będzie nie większa jak 30 kmh. Przynajmniej na dziś dzień taki wariant się rozważa.

      outlyingoutlying6 miesięcy temu
  • 6:30 oznaczenie na jezdni wprowadza w błąd - pociągnijcie tą linię po całości a zobaczycie że zaczną jeździć normalnie. To jest świetny dowód na to że powinno być więcej oznaczeń malowanych na asfalcie a nie znaki na wysokości 3 metrów.

    czaryoneczaryone6 miesięcy temu
    • @dupakropkaosiem Ale można go zwolnić. Tym bardziej że jest używany do oznaczeń tymczasowych więc nie powinno być problemu z pozbyciem się ich w skończonym czasie. Wystarczy ustalić, że od danego momentu oznakowanie tymczasowe jest malowane na czerwono (albo niebiesko) ale stare żółte zachowuje ważność jeszcze przez rok. Większość oznakowań tymczasowych jest tymczasowa i po roku już ich nie będzie a te nieliczne które by zostały trzebaby przemalować (zresztą po roku i tak by trzeba przemalować). I po rocznym okresie przejściowym można zacząć malować na żółto linie środkowe. Właściwie to używanie nowych kolorów (żółtego na linie środkowe i czerwonego na tymczasowe) można by zacząć równocześnie co skróciłoby okres przejściowy do roku. Można by też oczywiście zostawić żółte jako tymczasowe a środki malować na czerwono ale to by chyba był ewenement na skalę światową. Lepiej zrobić kompatybilnie z jakimś krajem (co najmniej USA i Kanada).

      sw3sw3sw3 -sw3sw3sw3 -Miesiąc temu
    • @sw3sw3sw3 - żółty jest zajęty, znaczy coś innego

      dupakropkaosiemdupakropkaosiemMiesiąc temu
    • Generalnie co do jednokierunkowości to idealnie byłoby zaimportować rozwiązanie z USA - tam rozgraniczenie kierunków jest malowane linią żółtą, czyli wiesz, że zawsze masz być na prawo od żółtej i nie ma problemu że zapomniałeś jaki był znak na początku jezdni.

      sw3sw3sw3 -sw3sw3sw3 -6 miesięcy temu
  • znak B-33 ograniczenie prędkości jest okrągły , a tam jest strefa ograniczenie prędkości 40 km , znak kwadratowy B-43. W niektórych opisach widziałem że skrzyżowania w tych strefach są równorzędne. ale tak nie jest choć spotkałem się że kierowca ustąpił mi pierszeństwa

    Klu FinKlu Fin6 miesięcy temu
  • Na skrzyżowaniu ul. Weissa i Różyckiego powinny być światła.

    RickardRickard6 miesięcy temu
  • Powiem szczerze, doceniam próby pana Marka. Natomiast dopóki organizacja ruchu w Krakowie, będzie XX-wieczna (czytaj komunistyczna), dopóty będzie tyle wypadków. Takich skrzyżowań na Ślasku już w zasadzie nie ma. Katowice maja 99% skrzyżowań bezkolizyjnych (z sygnalizacja strzałkowa). Centusie zainwestujcie w infrastrukturę.

    WojtekWojtek6 miesięcy temu
    • dokładnie, a niestety Krakowem rządzi Pan z SLD noo i mieszkańcom Krakowa podoba się ta prezydentura a w wielu artykułach piszę że mimo długiej prezydentury kompletnie sobie nie radzi, najgorsze jest to że ludzie boją się zmian :)) pozdrawiam

      Angus WeightAngus Weight6 miesięcy temu
  • 3:06 serio musiałeś wjechać w tę dziurę?

    Crach BandecutCrach Bandecut6 miesięcy temu
    • Należy wspierać polskie dziury. Jeżeli są to od czasu do czasu należy wjechać.

      tenktorypiszetenktorypisze6 miesięcy temu
  • 8:56 Kwintesencja pierdolnika w oznakowaniu polskich dróg. Moim ulubionym przykładem jest jednak znak ograniczenia do 40 w miejscu remontu, który skończył się rok temu :D Z P.S Zniknął w końcu ten znak ograniczenia. :-)

    GreyDeathVaccineGreyDeathVaccine6 miesięcy temu
  • 1. "Jest wiele możliwości popełnienia błędów" - pierwszy błąd to zaprojektowanie takiego skrzyżowania, na którym jest "wiele możliwości popełnienia błędów", bo wiadomo z góry, że te błędy będą popełniane częściej niż zwykle. 2. Bezsensownie szeroka droga jednokierunkowa, gdy tymczasem samochody są zaparkowane na chodniku. Absurd. A mógłby być jeden pas dla samochodów, parking i oddzielona od jezdni droga dla rowerów.

    Ula KaUla Ka6 miesięcy temu
    • Przy pasie często okupowanym przez autobusy na pętli - ciężko to widzę. Trzeba by ograniczyć ruch tylko do mieszkańców.

      Scool plScool pl6 miesięcy temu
  • Wyjeżdżając z Różyckiego w lewo przydała by się linia prowadząca. Po zmroku jest tam słabe oświetlenie i kiedyś jadąc tamtędy w nocy i w deszczu za wcześnie skręciłem i wjechałem na pas w kierunku przeciwnym. Na szczęście nie było wówczas w pobliżu żadnych innych pojazdów i nie było żadnych problemow ale może być różnie.

    Edi INTERIAEdi INTERIA6 miesięcy temu
    • @dr Franz Jak byk to może w dzień, ale w nocy, przy deszczu jest znak kompletnie niewidzialny. Może ci co tam jeżdżą stale to wiedzą, ale jadąc pierwszy raz to nie takie oczywiste. Teraz to ja też już wiem :/

      Edi INTERIAEdi INTERIA6 miesięcy temu
    • Przecież tam jak byk jest wyspa ze znakiem pokazującym gdzie masz jechać. Trzeba mieć wybitne zdolności żeby tak się pomylić.

      dr Franzdr Franz6 miesięcy temu
  • Wystarczy zrobić rondo

    Składaki BydgoszczSkładaki Bydgoszcz6 miesięcy temu
    • @mike1992pl Ale to nie jest zwykle skrzyżowanie. Ono jest po prostu złe i do zmiany. Ta chora logika że jeżeli przestrzega się przepisów to każde skrzyżowanie jest dobre, tylko zachęca projektantów do niedbałości.

      Tomasz KolowcaTomasz Kolowca6 miesięcy temu
    • ale po co, przepisy są jasne, wystarczy ich przestrzegać. Nie można wszędzie rond robić, bo zaraz ktoś wyjedzie za miasto i umrze na zawał na widok skrzyżowania

      mike1992plmike1992pl6 miesięcy temu
  • Czas zmienić miasto bo tematy się powoli wyczerpują.

    Sakai OketsuSakai Oketsu6 miesięcy temu
  • 2:31 Nie ma policji to można wszystko. 6:26 Jakby przedłużyli tą poprzeczną przerywaną linię to może by dało to coś do myślenia. Jeżeli jest taka krótka to sugeruje tylko jeden pas ruchu. Rowerzyści, rolkarze, osoby jeżdżące na hulajnogach mają tylko dowody osobiste, bo według prawa tylko dowód wystarczy aby jeździć na tych sprzętach. Żadna wiedza o ruchu drogowym jest nie potrzebna.

    Michał GodlewskiMichał Godlewski6 miesięcy temu
    • ​@Michał Godlewski No ale takie kwestie, jak np. co oznaczają znaki drogowe określające pierwszeństwo na skrzyżowaniu, jak się zachować na skrzyżowaniu dróg równorzędnych itp., to jednak każdy posiadacz PJ powinien wiedzieć. Myślę, że wielu rowerzystów ma po prostu w czterech literach wszelkie zasady. Nie raz widzę, jak przejeżdżają na czerwonym - a przecież nawet przedszkolak wie, co wskazują poszczególne kolory.

      Jan SmugaJan Smuga6 miesięcy temu
    • @Jan Smuga Jednak podczas kursu na prawo jazdy kat. B mało mówi się o rowerzystach i o tym jak powinni się zachować na drodze. Posiadanie więc nawet prawo jazdy przez rowerzystę nie oznacza, że zna on w pełni przepisy dotyczące rowerów.

      Michał GodlewskiMichał Godlewski6 miesięcy temu
    • Ja myślę, że wielu rowerzystów ma prawo jazdy, a czemu jeżdżą jak idioci, to nie mam pojęcia.

      Jan SmugaJan Smuga6 miesięcy temu
  • @Jedź bezpiecznie HD TVP - nie uważacie może Państwo, że w Polsce obowiązuje ruch prawostronny i prawy pas kończący się wyłącznie prawoskrętem uczy kierowców by przez pół miasta jeździli lewym pasem bez stresu, że gdzieś na zatłoczonym dojeździe do skrzyżowania będą musieli zdać się na łaskę innych uczestników ruchu przy bezsensownej zmianie pasa na do jazdy na wprost? jeżeli istnieje możliwość jazdy na wprost przez skrzyżowanie to ZAWSZE powinna ona być dostępna przy zajętym głównym prawym pasie ruchu i to niezależnie od natężenia jazdy na wprost. Zgodzicie się??

    Pan PawełPan Paweł6 miesięcy temu
  • W końcu nowa kamera 1080p? :D

    PABLO V8TPABLO V8T6 miesięcy temu
  • Drodzy prowadzący program, zdejmijcie te okulary przeciwsłoneczne kiedy zwracacie sie do widzów.

    Bobbie M.Bobbie M.6 miesięcy temu
    • Tylko czy po ich zdjęciu tych okularów przeciwsłonecznych widok zmrożonych oczu byłby taki przyjemny.

      Michał GodlewskiMichał Godlewski6 miesięcy temu
  • Proste jeśli ktoś się boi takich skrzyżowań, bo są dla niego niebezpiecznie, niech sobie znajdzie inną drogę. Przecież w Krakowie jest więcej dróg

    Gonzo3553Gonzo35536 miesięcy temu
  • Wiecej odcinkow z policja poprosze ;)

    IroManiakIroManiak6 miesięcy temu
    • IroManiak też cholernie tęsknię za odcinkami z policją [*]

      Igor StanuchIgor Stanuch6 miesięcy temu
  • Jedno słowo "rondo"

    Kamil ŁuczakKamil Łuczak6 miesięcy temu
    • @GreyDeathVaccine jestem za

      KOLOS-TheGamerKOLOS-TheGamer6 miesięcy temu
    • @KOLOS-TheGamer Nie jestem zwolennikiem upraszczania bo głupole nie ogarniają. Może pora by Jedź Bezpiecznie stało się ogólnopolskim programem emitowanym w 1 lub 2?

      GreyDeathVaccineGreyDeathVaccine6 miesięcy temu
    • @GreyDeathVaccine zastanów się, na tak dużym skrzyżowaniu zadziała tylko rondo wielopasmowe a najlepiej turbinowe, już ten program pokazał nam jak kierowcy się do tego stosują.

      KOLOS-TheGamerKOLOS-TheGamer6 miesięcy temu
    • @KOLOS-TheGamer Żeby stać jak głupi gdy nic nie jedzie? Wolę rondo.

      GreyDeathVaccineGreyDeathVaccine6 miesięcy temu
    • Dwa słowa: sygnalizacja świetlna

      KOLOS-TheGamerKOLOS-TheGamer6 miesięcy temu
  • To nie jest stary odcinek, który został wrzucony ponownie? Przysiągłbym, że jakiś czas temu już oglądałem.

    Piotr PiotrekPiotr Piotrek6 miesięcy temu
    • @musicislife92 Oczywiście, że to stary odcinek (musicislife92 jak czegoś nie jesteś pewnien na 100% to się nie wypowiadaj) na oficjalnej stronie programu jest już odcinek o numerze 808 - krakow.tvp.pl/1279100/jedz-bezpiecznie - na yt odcninki są wrzucane z dużym opóźnieniem

      edek kredekedek kredek6 miesięcy temu
    • Oczywiście, że to stary odcinek (musicislife92 jak czegoś nie jesteś pewnien na 100% to się nie wypowiadaj) na oficjalnej stronie programu jest już odcinek o numerze 808 - krakow.tvp.pl/1279100/jedz-bezpiecznie - na yt odcninki są wrzucane z dużym opóźnieniem

      edek kredekedek kredek6 miesięcy temu
    • @musicislife92 Nie masz racji. Był już ten odcinek. Byłem na 99% pewny, gdy zacząłem oglądać, a ta stłuczka mnie upewniła w tym.

      Piotr PiotrekPiotr Piotrek6 miesięcy temu
    • @musicislife92 było.

      Piotr PiotrekPiotr Piotrek6 miesięcy temu
  • Skrzyżowanie równorzędne, znaki drogowe - dla wielu kierowców w Polsce to jest już zbyt dużo do ogarnięcia. Ledwo sobie radzą z jednoczesnym trzymaniem kierownicy i telefonu. Panie Marku, proszę obniżyć oczekiwania ;)

    Maciej CzechowskiMaciej Czechowski6 miesięcy temu
  • nie prosciej by bylo zrobic tam rondo?? lub swiatla

    Mateusz BryłaMateusz Bryła6 miesięcy temu
    • @pawel0010(YT) tak jest, wincyj świateł!

      M GM G6 miesięcy temu
    • @edek kredek niestety nie ma krajów idealnych, ja wcale nie chciał bym mieszkać w USA jednak pomysł z 4 STOPAMI jest według mnie całkiem niezły.

      pawel0010(YT)pawel0010(YT)6 miesięcy temu
    • @pawel0010(YT) tak bo w cudownym USA wypadków nie ma - hahahaha - kolejny któremu nie pasuje coś u nas - dlaczego nie ma ciebie w usa w tym cudownym kraju?

      edek kredekedek kredek6 miesięcy temu
    • @Dark Coconut dokładnie, jak w USA przy takim skrzyżowaniu były by 4 STOP-y i po problemie wypadków, jednak czy nasi kierowcy to ogarną?

      pawel0010(YT)pawel0010(YT)6 miesięcy temu
    • Albo cztery znaki Stop 🛑

      Dark CoconutDark Coconut6 miesięcy temu
  • Na tej jednokierunkowej nie wystepuja czasmi dwa niewyznaczone pasy ruchu? Dwa auta sie tam spokojnie mieszcza obok siebie

    Popon PipiPopon Pipi6 miesięcy temu
    • no i?

      edek kredekedek kredek6 miesięcy temu
    • @Piotr też chciałbym wiedzieć... 🙂

      Mariusz BolewiczMariusz Bolewicz6 miesięcy temu
    • Występują. A co to zmienia w kwestii sytuacji przedstawionych na filmie?

      PiotrPiotr6 miesięcy temu
  • Skrzyżowanie Weissa / Różyckiego to relikt niezrealizowanych mokrych snów planistów z lat 70. - obecnie jest właśnie olbrzymia tarcza, znikome natężenie ruchu i mnóstwo punktów kolizyjnych, do tego infrastruktura nie wymusza zachowania ostrożności. To miejsce błaga o pilną reorganizację ruchu, wzorem niemal identycznej sytuacji że skrzyżowania Ćwiklińskiej / Heleny, gdzie równie wielki moloch przebudowano na esteryczne i bezpieczne rondo.

    CukieralkeCukieralke6 miesięcy temu
    • Też tak myślę, że tam powinno być rondo. Zbyt duży ruch tam jest jak na skrzyżowanie.

      Ploboszcz PloboszczPloboszcz Ploboszcz6 miesięcy temu
  • hehe rowerzysta i skrzyżowanie równorzędne. To zawsze jest dla nich zagadka.

    OFPS Polska - Wirtualny Klub FIFAOFPS Polska - Wirtualny Klub FIFA6 miesięcy temu
    • @Piotr Niestety jako kierowca muszę powiedzieć że wiekszość rowerzystów nie zna pord z kierowcami nie jest aż tak źle

      edek kredekedek kredek6 miesięcy temu
    • Dla rowerzystów każdy wyjazd na drogę jest podróżą w nieznane.

      Maciej CzechowskiMaciej Czechowski6 miesięcy temu
    • @OFPS Polska - Wirtualny Klub FIFA Co nie zmienia faktu, że wielu kierowców również nie ogarnia skrzyżowań równorzędnych, jak choćby ten z filmu. Były również odcinki po wprowadzeniu skrzyżowań równorzędnych w Płaszowie czy na Kleparzu i to, co wyczyniała część kierowców nie odbiegało od tego rowerzysty. Nie bronię rowerzystów, niemniej obiektywnie trzeba powiedzieć, że jest to szerszy problem.

      PiotrPiotr6 miesięcy temu
    • @Piotr na drogach rowerowych jeszcze nie spotkałem takiego który by znał ten przepis. Zazwyczaj w sytuacji stykowej kończy się wymuszeniem i hamowaniem. A na ulicy kierowcy czasami sami się zatrzymują i sugestywnie (machnięciem ręki) przepuszczają bo nie wiedzą czy znam przepisy. Świadczy to złych doświadczeniach z rowerzystami.

      OFPS Polska - Wirtualny Klub FIFAOFPS Polska - Wirtualny Klub FIFA6 miesięcy temu
    • jak widać nie tylko dla nich

      PiotrPiotr6 miesięcy temu
  • Jak to w ogóle jest, że rowerzyści są pełnoprawnymi uczestnikami ruchu, mogą tam jechać w obu kierunkach, a jest to *niby* jednokierunkowa? No albo tak, albo tak. Albo wymalowany kontrapas. Kto to wymyślił, aby bez wymalowanego kontrapasa dla rowerzystów puszczać ich pod prąd na jednokierunkowej? To jak ma się zachować kierowca, który chce skręcić w lewo? Od lewej krawędzi, na jednokierunkowej... z rowerzystą na czołówkę? Kto wam w Krakowie to wymyśla??

    Radek68Radek686 miesięcy temu
    • @Jan Smuga Tak szczerze to tamto skrzyżowanie ma fatalną widoczność ogólnie. Ale wydaje mi się, że w miarę jesteśmy przyzwyczajeni w Krakowie, że jeśli rowery są dopuszczone pod prąd, to możemy się spodziewać, że będą wymijać nas od lewej.

      Łukasz BieńŁukasz Bień6 miesięcy temu
    • @edek kredek No na pewno nie od prawej. Można z grubsza ze środka, ale nie od prawej.

      Łukasz BieńŁukasz Bień6 miesięcy temu
    • @KrejZii1986 Droga jednokierunkowa to taka, która jest oznaczona odpowiednim znakiem.

      Łukasz BieńŁukasz Bień6 miesięcy temu
    • Ja też tego nie kumam. Na niektórych skrzyżowaniach widzi się pojazd (również rower) dopiero po zatrzymaniu na linii stop. Jak stanę przy lewej krawędzi, a rowerzysta jedzie z mojej lewej i skręca w tę drogę, z której ja wyjeżdżam, to on nie będzie miał się gdzie zmieścić, będzie mnie objeżdżał z drugiej strony. A jak dojeżdżając do linii zatrzymania stanę półtora metra od lewej krawędzi, a akurat żaden rower nie nadjeżdża, to z kolei wychodzi na to, że skręcam w lewo ze środka jak jakiś ćwok i blokuję miejsce skręcającym w prawo. Namalowaliby wszędzie kontrapasy i wtedy bym się ustawiał przy linii wyznaczającej kontrapas przy lewoskręcie.

      Jan SmugaJan Smuga6 miesięcy temu
    • @Łukasz Bień nie takie było pytanie: " jak ma się zachować kierowca, który chce skręcić w lewo? Od lewej krawędzi, na jednokierunkowej... z rowerzystą na czołówkę? "

      edek kredekedek kredek6 miesięcy temu
  • Odnośnie pierwszej części odcinka. Z tego, co ja zauważyłem, to o ile na mniejszych skrzyżowaniach ten problem występuje bardzo sporadycznie, to na takich właśnie większych, wielu kierowców ma problem z ich ogarnięciem. Pół biedy, jeśli jest to skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Ale jeśli sygnalizacja z jakiegoś powodu jest wyłączona, to dopiero się zaczyna chaos. Bo nie ma świateł, a na znaki nikt nie spojrzał i nikt nie wie, jak jechać. Ale z brakiem koncentracji to się zgodzę. Sam nieraz widzę, jak niektórzy jeżdżą rozkojarzeni i hamują ostro i w ostatniej chwili, bo wcześniej nie zauważyli, że ktoś włączył kierunkowskaz i szykuje się do skrętu. Ja osobiście widzę tu jeszcze jeden problem 2:04 - przejście dla pieszych. Skoro jest to droga o podwyższonej prędkości, to tak moim skromnym zdaniem, błędem było zaprojektowanie zjazdu z niej bezpośrednio z pasa ruchu. Wydaje mi się, że powinien tu być wydzielony pas do skrętu, gdzie samochody mogłyby bezpiecznie wytracić prędkość. Dodatkowo jest ono osłonięte barierkami, co stwarza dodatkowe zagrożenie dla pieszych... Odnośnie drugiej części odcinka. Wydaje mi się, że znowu kłania się jazda na pamięć. Aż głupio się przyznać, ale sam często się na tym przyłapuję. Przynajmniej w tych miejscach, gdzie jeżdżę codziennie, albo przynajmniej często...

    jednoreki666jednoreki6666 miesięcy temu
  • Mało kto przeczyta ten komentarz, ale co mi tam. Panie Marku, jak już zostanie pan ministrem infrastruktury drogowej (mam taką nadzieję i to nie jest sarkazm ani ironia) to: 1. Oznakowanie- czy to nie ono jest problemem wielu zdarzeń drogowych? Często jest mało widoczne. Czasami niejasne. Pomijam już znajomość przepisów (zarówno kierowców, pieszych, rowerzystów ale także użytkowników hulajnóg itp.). Czasami zasłaniają je nawet liście drzew. 2. Mało czytelne znaki informacyjne- czasami aby przeczytać małą tabliczkę informacyjną znajdującą się poniżej znaku B- 1 musiałbym się zatrzymać (blokując ruch). Czy mamy niewstarczającą ilość znaków drogowych czy są one po prostu źle stawiane? 3. Edukacja kierowców- wtajemniczeni wiedzą, że na polskim Yotubie jest dostępny film, gdzie młoda dziewczyna "zalicza egzamin na egzaminatorze", ale nie zmierzam do tego. Czy uważa Pan, że powinno się wprowadzić bardziej restrykcyjne "sprawdziany wiedzy praktycznej" (wiem, że są kamery)? Chodzi o to żeby wiedzieć kiedy i ile razy przekręcić kierownicą, kiedy można wyprzedzać albo ile trzeba zapłacić mandatu?. Czy o to, żeby kierowca był świadomy tego co dzieje się na drodze? 4. Jak zwiększyć świadomość Polaków, że prawo drogowe się zmienia? 5. Czy jedź bezpiecznie może przenieść swoje działania na całą Polskę, czy pozostaje tylko Kraków? Jeszcze jako ciekawostke dodam, ze z własnych obserwacji zauważyłem, że część Polaków ma jakieś dziwne przyzwyczajenia co do manewrów. Dla przykładu: - rondo= STOP, - STOP= jak widzą, że nic nie jedzie to nie ma znaku STOP, - skręt w lewo= skręcją ze środka jezdni, - skręt w lewo (na ulicy jednokierunkowej) = nie wiem, jakoś to będzie (pewnie jakis cham będzie znowu trąbił), - skręt w prawo= skręcam środkiem jezdni (nawet jak jest wydzielony pas do skrętu w prawo, bo gruba, ciągła linia na asfalcie nie ma tu znaczenia), - zablokowane skrzyżowanie= ja na pewno się zmieszczę. Jak nie to inni będą musieli poczekać. Nie lubię stać w korkach! - itp. Jest ponad 800 odcinków "Jedź bezpiecznie", a Polscy kierowcy dalej zaskakują. Dla przyszłych kierowców mam mały apel. Zamiast oglądać lordów zacznijcie się uczyć rzeczy przydatnych. Pozdrawiam. "Jedź bezpiecznie" to jedyny program polskiej telewizji jaki ogladam.

    Michał MotykaMichał Motyka6 miesięcy temu
    • @Mariusz Bolewicz Regionalizm? Na pewno. W Krakowie słyszę to stosunkowo często.

      Scool plScool pl6 miesięcy temu
    • @Albert Maciaczyk A wie Pan, że nawet tego nie zauważyłem... Jego wypowiedzi są, uważam, bardzo elokwentne. Może to jakiś regionalizm?

      Mariusz BolewiczMariusz Bolewicz6 miesięcy temu
    • @Mariusz Bolewicz pytanie czy p. Marek będąc ministrem mówiłby poprawnie "tutaj". Bo te "tutej" jest cholernie męczące dla ucha.

      Albert MaciaczykAlbert Maciaczyk6 miesięcy temu
    • Świetny program! Popieram! 🙂👍💪 Sam obejrzałem i przeanalizowałem wszystkie odcinki. Wiele się nauczyłem. To prawdziwa SKARBNICA wiedzy! 🙂👍 Pozdrawiam Pana Marka, panią Beatę i wszystkich fanów "Jedz Bezpiecznie" 🙂 👍 Mariusz z Kujaw

      Mariusz BolewiczMariusz Bolewicz6 miesięcy temu
    • Ja też uważam, że Pan Marek byłby świetnym ministrem! 👍💪 Gdybym ja był Premierem to od razu delegowałbym Pana Marka Dworaka do wyprostowania i rozjaśnienia wszelkich zawiłych kwestii i niejasności w polskim Kodeksie Drogowym. Jest tego trochę np. przejazd przez i opuszczanie ronda aby dla wszystkich ta kwestia była jasna i nikt sobie nie interpretował przepisów tak jak mu się podoba. Pozdrawiam! 🙂👍

      Mariusz BolewiczMariusz Bolewicz6 miesięcy temu
  • Na azorach niech się lepiej zajmia slimakiem z wyjazdem na opolskiej bez suwaka. W godzinach szczytu nie da się z tamtad wyjechać w stronę Ikei. Zaś w przeciwną stronę po slimaku jest suwak i nie ma problemu

    didactylos6didactylos66 miesięcy temu
    • Masz na myśli pas włączania się do ruchu?

      dr Franzdr Franz6 miesięcy temu
  • W czym problem?

    Lukasz DLukasz D6 miesięcy temu
    • W tym że nie znasz przepisów skoro pytasz

      edek kredekedek kredek6 miesięcy temu
    • W tym że nie znasz przepisów skoro pytasz.

      Andrzej WyrebkiewiczAndrzej Wyrebkiewicz6 miesięcy temu
  • 7:36 marne oznaczenie drogi. Niech pociagna te pasy przez calosc, ale co zrobic farby braklo.

    Rafal S.Rafal S.6 miesięcy temu
    • @edek kredek jakie narzekanie, znaki maja byc na drodze prawidlowo poprowadzone. Jakos nie widzialem nigdzie polowy znakow (pionowych).

      Rafal S.Rafal S.6 miesięcy temu
    • Jak ja lubię tych kierowców którzy zamiast się edukować i stosować do oznakowania to k.rwa narzekają na cały świat

      edek kredekedek kredek6 miesięcy temu
    • Pięknie można namalować pasy i kierunki do skrętu, w lewo z lewego, w prawo z prawego. Do tego dodatkowe oznakowanie pionowe uzupełniające, lewo prawo

      czerentanoczerentano6 miesięcy temu
  • Postawić STOP i po sprawie.

    Rafał GrochalRafał Grochal6 miesięcy temu
  • "hulejnoga"

    Master MushroomMaster Mushroom6 miesięcy temu
    • Tu jest praktyka poruszania się na drogach. Miodka szukaj na innych kanałach.

      tenktorypiszetenktorypisze6 miesięcy temu
    • "tutej" :)

      edek kredekedek kredek6 miesięcy temu
  • Nie jestem z Krakowa ale zauważam w filmach jedź bezpiecznie wspólny mianownik - organizator ruchu to idiota. Chyba w żadnym kraju zachodnim(i nie tylko bo i Czesi są już daleko przed nami) oznakowanie nie jest tak bezmyślnie zrobione jak w Polsce.

    Jacek WłodarczykJacek Włodarczyk6 miesięcy temu
    • @Jacek Włodarczyk dlatego ciesz się, że "co jakiś czas" a nie codziennie ;) Powodzenia ;)

      Marek KołodziejMarek Kołodziej6 miesięcy temu
    • @Marek Kołodziej niestety mam wątpliwą przyjemność zajechać do Krakowa co jakiś czas i zawsze wiem, że to będzie walka o życie.

      Jacek WłodarczykJacek Włodarczyk6 miesięcy temu
    • ciesz się że nie jesteś z Krakowa, mamy więcej takich kwiatków niestety...

      Marek KołodziejMarek Kołodziej6 miesięcy temu
  • 6:37 to dlaczego szanowny Panie linia zatrzymania jest tylko na prawym pasie?? Myślę że to właśnie myli niektórych kierowców. Co organizator ruchu miał na myśli malując linie tylko na połowie?...

    SpicyMusicPianoSpicyMusicPiano6 miesięcy temu
    • @Ptanoc Jom Nieistotne z jakiego powodu tej linii tam nie ma. To jest główny powód takiego zachowania większości kierowców.

      SpicyMusicPianoSpicyMusicPiano6 miesięcy temu
    • Podbijam... linia tylko z prawej strony wprowadza zamet. W Anglii, po powazniejszym wypadku na autostradzie (takim przy ktorym doszlo do uszkodzenia nawierzchni drogi), potrafia w ciagu nocy wymienic asfalt... a do rana sa nawet wymalowane linie. Jak widzimy na zalaczonym "obrazku", u nas sie nie da. Pozdrawiam.

      Przemek ZimolagPrzemek Zimolag6 miesięcy temu
  • Dostawca pizzy wygrał xD

    sir ejayysir ejayy6 miesięcy temu
  • Na Igrców wystarczyłoby zrobić oznakowane pasy ruchu, pomalować znaki poziome w postaci strzałek w lewo i prawo dla ciężko myślących i problem by sie rozwiązał.

    IcelandProIcelandPro6 miesięcy temu
    • @NaukowoTV To nie jest argument. Mozna zrobić zygzakową linię na postój autobusu i nadal mogą być dwa pasy. Zgodzę się, że nie jest to konieczne, ale skoro jest taki problem to trzeba go rozwiązać a nie patrzeć jak ludzie kaleczą tam jazdę.

      IcelandProIcelandPro6 miesięcy temu
    • Tam nie ma wymalowanych dwóch pasów ruchu ponieważ po prawej stronie jest przystanek (początek trasy) i co jakiś czas autobus całkowicie go blokuje.

      NaukowoTVNaukowoTV6 miesięcy temu
    • Dokładnie. Skoro wiedzą, że to niebezpieczne miejsce, które z jakiegokolwiek powodu jest mylące, to absolutnie minimalnym kosztem można wymalować te pasy. Co to za tłumaczenie, że przepisy są jasne. Przepisy może i jasne, ale dane skrzyżowanie niekoniecznie. Tam pewnie jest jednokierunkowa na odcinku 50m, a kiedyś było dwukierunkowa.

      Filip SzwedaFilip Szweda6 miesięcy temu
    • Oglądam Jedz Bezpiecznie od lat i w ostatnich czasach to jakaś paranoja w większości to oszczędność na farbie bądź błędy w oznakowaniu organizatora ruchu pomału dochodzę do wniosku że kierowcy nie patrzą jak i nie pamiętają przepisów ale organizator ruchu nie jest lepszy

      Kamil RzKamil Rz6 miesięcy temu
  • Ciężkie to skrzyżowanie, nie powinno takich być,, albo światła albo rondo.

    Marcin CedroMarcin Cedro6 miesięcy temu
    • IMHO rondo będzie lepszym (i tańszym) rozwiązaniem

      spawacztwbspawacztwb6 miesięcy temu
    • Fakt rondo w takim miejscu byłoby znacznie lepsze i bezpieczniejsze.

      esperto plesperto pl6 miesięcy temu
  • 9:02 - błąd w myśleniu p. Marka. Tutaj nie ma żadnego błędu organizatora ruchu w oznakowaniu jezdni.. wystarczy się uważnie przyglądnąć nawierzchni, można dostrzec, że znaczna jej część była remontowana i wymieniona, oznakowanie pozostało na starej części. Zatem - nie jest prawdą, iż namalowano tylko na połowie szerokości, po prostu z połowy szerokości nie usunięto!!!

    MichałMichał6 miesięcy temu
    • Przepraszam Cie bardzo... ale nie wydaje mi sie zebym jadac mial jeszcze dopatrywac sie i analizowac czy nawierzchnia jest po remoncie czy nie. Mam patrzec na droge... czy moge po niej jechac, oraz na otoczenie. Tym bardziej tym przypadku... gdyz dojezdzam do skrzyzowania. A znaki poziome maja mnie intuicyjnie poprowadzic "jak po sznurku". Przyznaje... kierowcy tam daja ciala... sa znaki, predkosci niewielkie itp. Ale P. Marek w tym przypadku ma 100% racji. Robota nie zostala skonczona. To jest, jak to P. Marek nazywa... "bylejakosc"

      Przemek ZimolagPrzemek Zimolag6 miesięcy temu
    • @Andrei Voytechovsky nie sugeruje że miałoby być usunięte, zwyczajnie stwierdzam fakt jak to wygląda widząc sytuację przedstawioną na materiale

      MichałMichał6 miesięcy temu
    • Jeśli organizator ruchu nie doprowadził oznakowania po remoncie do prawidłowego stanu, to jest to wciąż błąd organizatora ruchu. I jest to jednokierunkowa i skrzyżowanie równorzędne więc znak P-14 powinien być na całej szerokości jezdni. PS. Dlaczego miałoby być usunięte to oznakowanie?

      Andrei VoytechovskyAndrei Voytechovsky6 miesięcy temu
  • Skrzyżowanie rodem wyjęte ze Wschodniej częsci Rosji.

    NinjaNinja6 miesięcy temu
  • W normalnym kraju się takie niebezpieczne punkty przerabia i poprawia żeby były bezkolizyjne. Ludzie chcą się bezpiecznie przemieścić z punktu A do B a nie musieć rozwiązywać łamigłówki pt. "Jak mam tutaj jechać żeby się nie rozbić".

    Thomas FalconThomas Falcon6 miesięcy temu
    • wszędzie róbmy światła, tak jest! W Krakowie co chwilę się stoi na czerwonym, więc można stać jeszcze dłużej

      M GM G6 miesięcy temu
    • Jak ci Polska nie pasuje to nie ma przymusu tutaj mieszkać - w..ierdalaj do "normalnego" kraju - niech ci śniadzi zrobią sesję bukake

      edek kredekedek kredek6 miesięcy temu
    • Dokładnie budowane w okresie realnego socjalizmu gdzie przejeżdżał 1 samochód na godzinę.

      Rafał GrochalRafał Grochal6 miesięcy temu
    • @Maciek A w dodatku znacznie lepsza płynność ruchu niż przy sygnalizacji i niższa cena.

      esperto plesperto pl6 miesięcy temu
    • @AWTUNING Rondo z sygnalizacją, no obawiam sie że tego też mogą nie ogarnąć, rondo turbinowe z separatorami betonowymi i byłoby po problemie.

      MaciekMaciek6 miesięcy temu
  • 9:43 "Rowerzyści, wiecie że tu jest skrzyżowanie równorzędne[...]" Otóż albo nie wiedzą albo mają to w dupie. Święte krowy jeżdżą jak po placu zabaw.

    dr Franzdr Franz6 miesięcy temu
    • @Radek68 Zikit. Legendarne komuchy, które niedawno zmieniły nazwę, bo na dźwięk tych 5 liter każdy Karkus dostawał spazmów

      M GM G6 miesięcy temu
    • A kierowcy, którzy chcą skręcić w lewo, to wiedzą, że tam organizator wymyślił sobie dla rowerzystów (choć nie oznaczył pasami na jezdni)... dwukierunkową? Niby kierowcy mają skręcać od lewej, ale jak będzie jechał rowerzysta, to nagle okaże się, że jadą pod prąd... Kto to wam w Krakowie wymyśla takie idiotyzmy??

      Radek68Radek686 miesięcy temu
    • A ja takich nazywam pe**larzami, bo obrazą dla nielicznych ogarniętych cyklistów byłoby nazwanie ich rowerzystami

      StingMan - ScorpionStingMan - Scorpion6 miesięcy temu
  • Co tutaj jest nowego?!?!??! TO SKRZYŻOWANIE MA DOBRE KILKANAŚCIE LAT????????? BEZSENS Państwu w okularach już podziękujemy.

    TheCappy2000TheCappy20006 miesięcy temu
    • Nic nie rozumiesz, idź gdzie indziej dziękować.

      Radek68Radek686 miesięcy temu
    • skrzyżowanie jak skrzyżowanie, z większą ilością pasów, a że kierowcy są jacy są, no cóż...

      Marek KołodziejMarek Kołodziej6 miesięcy temu
  • w normalnym kraju na tak wielkim skrzyzowaniu byłyby światła

    luk kloluk klo6 miesięcy temu
    • @luk klo Nie lepiej tylko światła nie mogą być receptą na wszystko

      edek kredekedek kredek6 miesięcy temu
    • @edek kredek a po co w ogole są światła młotku, lepiej wszystkie zlikwidować bo i tak jezdza na czerwonym... ja prdle

      luk kloluk klo6 miesięcy temu
    • Kolejny który uważa, że gdzie indziej jest normalnie - co ci dadzą światła młotku jak trafi się zawsze zj.b który przejedzie na czerwonym.

      edek kredekedek kredek6 miesięcy temu
    • @Kur4n Dokładnie. I też dziwię się jak to jest, że amerykanie na takich skrzyżowaniach, gdzie wydaje sie że potrzebna jest duża uwaga i obserwacja żeby patrzeć kto jedzie jako który, potrafią bez problemu przejechać, a my mając oznaczone wyraźne, nawet nie łamane pierwszeństwo robimy wypadki na skrzyżowaniach

      Marevixo POLMarevixo POL6 miesięcy temu
    • @luk klo Czyli większość krajów świata jest nienormalne. Logiczne

      KroBkaKroBka6 miesięcy temu
  • Ta hulejnogiści będą mieć te same prawa co rowerzyści.A co jak jak będzie skręcał ? Mam przewidzieć jego ruch ? Już nie mówię o oświetleniu takiego pojazdu , i bezpieczeństwu poruszania się nim.

    Polish ArkadaşPolish Arkadaş6 miesięcy temu
    • Skutery elektryczne powinny mieć oświetlenie na skuterów lub na kasku. Nawet jak nie mają siedzeń

      Pi ToPi To6 miesięcy temu
    • @fatal_manner Byle by nie położyli się komuś pod koła.

      MaciekMaciek6 miesięcy temu
    • @Maciek ​ @Polish Arkadaş E tam, człowiek nie jest taki słaby by przez chwilę nie móc poprowadzić hulajnogi jedną ręką. Dadzą sobie radę. A jeśli nie to będą leżeć ;)

      fatal_mannerfatal_manner6 miesięcy temu
    • @fatal_manner Hulajnoga Xiaomi rozpędzisz się do 38km/h powodzenia z machaniem rękami przy takiej prędkości... To oni sie pozabijają na tym.

      MaciekMaciek6 miesięcy temu
    • @Polish Arkadaş to prawda, te hulajnogi są tak niestabilne, że bałbym się jechać prowadząc jedną ręką

      Kacper CzocharaKacper Czochara6 miesięcy temu
  • intro tego programu to najwiekszy cringe na swiecie xd

    Sebastian KorbanekSebastian Korbanek6 miesięcy temu
    • Wcale nie

      Danny SmithDanny Smith6 miesięcy temu
    • A ty drugi zaraz za tym.

      kamilo55plkamilo55pl6 miesięcy temu
    • Ale jaka klasyka

      Polish ArkadaşPolish Arkadaş6 miesięcy temu
  • 9:45 podobna sytuacja na skrzyżowaniu ulic Mączyńskiego i Kostrzewskiego cała masa nagrań z wymuszeniami to ostatnie plworld.info/show/qHSCi5eqjqXPZrg/wideo.html

    06mateusz1206mateusz126 miesięcy temu
  • Proszę bardzo . Abyście dodali taki program TV w Bydgoszczy

    Janusz ŚwiątekJanusz Świątek6 miesięcy temu
  • 5:55 bolt idiota rozbity trzeba na to ścierwo uważać kiedyś mi zajechał

    06mateusz1206mateusz126 miesięcy temu
  • E tam latwe skrzyzowania... Tylko mozg i znajomosc przepisow

    Robert TakeyaRobert Takeya6 miesięcy temu
  • Przydalaby sie tam sygnalizacja świetlna

    ElinkaaaElinkaaa6 miesięcy temu
    • Rondo. Sygnalizacja zbytnio spowalnia ruch

      mi_7mi_76 miesięcy temu
  • dawno tam nie byłem to jak od makro się jedzie - nic tu skomplikowanego skąd tyle wypadków

    06mateusz1206mateusz126 miesięcy temu
  • 8:47 :D dostawca pizzy... samemu sobie przed kompa :]

    Pio(tr)Pio(tr)6 miesięcy temu
  • 8:31 Hulejnoga

    IMPROVE YOUR ENGLISHIMPROVE YOUR ENGLISH6 miesięcy temu
    • @MikiRembik małe przeoczenie😀

      Danny SmithDanny Smith6 miesięcy temu
    • Danny Smith poprawnie jest hulajnoga :-)

      MikiRembikMikiRembik6 miesięcy temu
    • @MikiRembik szczerze nie wiem o co chodzi

      Danny SmithDanny Smith6 miesięcy temu
    • Może w Krakowie są hulejnogi 🙂🙂🙂

      MikiRembikMikiRembik6 miesięcy temu
    • No tak, tylko, że elektryczna:p

      Danny SmithDanny Smith6 miesięcy temu
  • a jeszcze to przejście dla pieszych zaraz po zjeździe z opolskiej - tam często chodzę i jest dramat - strach przejść, dobrze że opolska często zakorkowana i stoi

    UniversumPLUniversumPL6 miesięcy temu
  • TA jednokierunkowa to nie brak koncentracji tylko zwykłe lenistwo

    Adrian BacharzAdrian Bacharz6 miesięcy temu
  • To skrzyżowanie jest tak przewymiarowane, że głowa mała. 3 pasy, w strefie tempo 40? A można tam zrobić zwykłe rondo. Ruch płynniejszy i bezpieczniej.

    DeltargreyDeltargrey6 miesięcy temu
    • Może coś z tym zrobią przy okazji budowy tramwaju na Azory.

      DeltargreyDeltargrey6 miesięcy temu
    • To skrzyżowanie jest tak duże, ponieważ tam miała biec dalej droga dwupasmowa w śladzie ul. Weissa. Były takie plany.

      Puma261Puma2616 miesięcy temu
    • @Robert Takeya Rondo turbinowe z betonowymi separatorami i po problemie.

      MaciekMaciek6 miesięcy temu
    • dokładnie, rondo by było bezpieczniejsze i coś czuje że jeszcze kilkadziesiąt takich stłuczek i zrobią bezproblemowe rondo

      RediT CompanyRediT Company6 miesięcy temu
    • Rondo w polsce? Rondo w krakowie? Polacy debile z lewego potrafią w prawo zjechac dlatego w krakowie nie ma juz rond zwyklych wszystko turbinowe...

      Robert TakeyaRobert Takeya6 miesięcy temu
  • 05:29 kolejna stłuczka zarejestrowana kamerami "jedź bezpiecznie"

    Chris ZenfoneChris Zenfone6 miesięcy temu
    • @Piotr Sulej jeśli chcą prowadzić ożywione dyskusje to może jednak warto zjechać z jezdni. Może i w tym miejscu nie przynosi to spowolnienia ruchu innych, ale może powodować zagrożenie.

      Chris ZenfoneChris Zenfone6 miesięcy temu
    • Oj nie wiem czy tak łatwo poszło, kierowca busa wyraźnie się wykłóca, ciekawe czy zrozumiał że jego wina ;)

      Piotr SulejPiotr Sulej6 miesięcy temu
    • To mała stłuczka , dać w rękę 300 zł i koniec sprawy

      Polish ArkadaşPolish Arkadaş6 miesięcy temu
PLworld