Jedź bezpiecznie odc. 817 (zmora polskich dróg, przejście na ul. Conrada w Krakowie)

11 paź 2020
44 247 wyświetleń

Komentarze
  • Przerażające jest to ile osób tego nie rozumie. Policjant tłumaczy jak dzieciom w przedszkolu a to jak krew w piach.

    lukas7soslukas7sos15 dni temu
  • Uwielbiam tego Pana policjanta i jego anieska cierpliwosc! Jedz bezpiecznie powinno byc nadawane na kazdym kanale telewizyjnym np. zamiast reklam, moze wreszcie ludzie nauczyli by sie przepisow i bezpiecznej jazdy!

    Kinga RatynskaKinga Ratynska22 dni temu
  • Nie zauważyłam autobusu - od kiedy ludziom niewidomym wydaje się prawa jazdy ? Jeszcze kierowca zawodowy ktokolwiek jestes tam na gorze miej nas w swojej opiece ... Mysle ze powinnas oddac prawo jazdy bo niewidomi i tak glupio tlumaczacy sie nie zasluguja na nie... bedzie bezpieczniej na drogach.

    rtsprtspMiesiąc temu
  • Brak wyobraźni

    Zenon PatulaZenon PatulaMiesiąc temu
  • Te słupki to pomyłka, po tych filmach wygląda jakby kierowcy traktowali ten fragment jak wysepki gdzie pieszy może sobie stać.

    betacatbetacatMiesiąc temu
  • 1:00 Taka sytuacja ma miejsce bardzo często, gdy pasy ruchu oddzielone są słupkami. Kierowcy mają wrażenie że jak są słupki, to nic im nagle nie "wyskoczy" na ich pas. Dają one poczucie złudnego bezpieczeństwa. Słupki w niewielkim stopniu ograniczają także widoczność. Wiadomo że przejścia są oznakowane, ale kierowcy nie patrzą na znaki. Moim zdaniem przed samym przejściem słupków być nie powinno a powinny się znaleźć garby takie same jak na rondach turbinowych. Kiedy w końcu decydenci zrozumieją że nie zawsze "wincyj słupków" oznacza "bezpieczniej"???

    Wiktor K.Wiktor K.Miesiąc temu
  • A gdyby tak zastosować rewolucyjne rozwiązanie prosto z XX wieku - SYGNALIZACJE ŚWIETLNĄ ? Nie to jest niemożliwe w Krakowie Majchrowski robi średniowiecze sygnalizacje na skrzyżowaniach sie likwiduje tak tu jest postępowo!

    PO PRO STU JAPO PRO STU JAMiesiąc temu
    • @Zamenis longissimus wójcio dobra rada się znalazł zwolenik jedynie słusznego rozwiązania. Czy wiesz że są progi zwalniające, sygnalizacja świetlna, znaki poziome itp? Można wykorzystać kombinacje wszystkich elementów lub poszczególne elementy. Wiesz jak nazywają sie ludzie którzy mają tylko jedno rozwiązanie jak Twoje znaki? - ograniczeni umysłowo.

      PO PRO STU JAPO PRO STU JA16 dni temu
    • Tak, jasne, postawić na każdych przejściach światła i najlepiej jeszcze rogatki. A może idźmy dalej w twoim surrealistycznym toku myślenia, zakażmy pieszym wychodzić z domu.... Dam ci dobrą radę, wystarczy zwracać uwagę na znak d-6 i stosować się do obostrzeń jakie nakłada na kierującego ten znak.

      Zamenis longissimusZamenis longissimusMiesiąc temu
  • Prosty przepis mówiący o tym że "Jeżeli droga posiada 2 pasy ruchu w jednym kierunku musi pojawić się sygnalizacja świetlna" załatwiłby w 100% sprawę. Na przejściu dla pieszych z sygnalizacją zakaz wyprzedzania nie obowiązuje i światło czerwone zabrania wjazdu na przejście dla pieszych. Proste? Proste. :)

    ffuzzyqffuzzyqMiesiąc temu
    • A nie wpadłeś na to, że żadnego kraju na świecie nie stać na takie rozwiązanie :) Prosta ekonomia :)

      Zamenis longissimusZamenis longissimusMiesiąc temu
  • Ja MIMO ze jestem na przejściu NIGDY nie spuszczam z oczu niczego co jest w okół,dziwie się że ludzie tego nie stosują.

    niejakipanniejakipanMiesiąc temu
  • Zabranie prawa jazdy to zbyt mała kara. Zabierzesz takiemu a oszołom i tak będzie jeździł bez prawo do jazdy!!! Za małe mandaty!!! Odpowiednia kara za takie wykroczenia np. 10000zł Myślę, że wielu oszołomów by ostudziło ich zapędy!

    Parabelum SQ2LKTParabelum SQ2LKTMiesiąc temu
    • Ja bym raczej dał procentowo, od przychodu.

      Michał GawronMichał GawronMiesiąc temu
  • 200zl za wyprzedzanie przed przejsciem pojazdu o dużych gabarytach który zasłania widok?? Do tego jeszcze w deszczu??? Powinno się zabrać prawo jazdy. Masakra jskaś. Mojej koleżanki mąż zwolnił przed przejsciem by puścić dwie dziewczyny na pasie obok nie zwolnił, jedna dziewczyna nie żyje dróga połamana. Do dziś nie może sobie tego wybaczyć

    Op3rat0rr TkaczOp3rat0rr TkaczMiesiąc temu
  • Byłem niedawno świadkiem ciekawej sytuacji. Samochód przede mną przepuszczał na pasach pieszego. Z racji, że droga była dwupasmowa na pasie obok z małą prędkością ominął go inny kierowca. Pieszy słusznych rozmiarów jak i wagi, który był już za połową pasów na szczęście zauważył wariata i... sprzedał soczystego kopa w tylne drzwi tegoż omijającego pojazdu. Pan zatrzymał się, wrzucił wsteczny, już myślałem, że będzie awantura a on... przeprosił pieszego po czym szybko odjechał... 😂 🤦🏻‍♂️

    DD ReporterDD ReporterMiesiąc temu
  • 4:14, 8:12 przesada moim zdaniem... to nawet nie było pół maski

    PiotrPiotr2 miesięcy temu
    • @Neativ tak, masz się z nim zrównać czyli jak on przychamuje to Ty tez musisz. Nie wspominajac o tym ze zblizajac sie do przejscia musisz zmniejszyc predkosc

      fasola403fasola403Miesiąc temu
    • @Dawid czekaj, czyli jade trochę za samochodem, i on da po hamulcach, następnie go wyprzedzam, to łamię prawo? Jeśli tak, to fajna mina Ps. Nie mam jeszcze prawka, dopiero zaczynam

      NeativNeativMiesiąc temu
    • Wyprzedzanie to wyprzedzanie. Nie ważne czy o pół maski czy ćwierć.

      DawidDawid2 miesięcy temu
  • Nie ma to jak w legalny sposób okradać obywateli z ich własnych pieniędzy dając im mandat

    Dawid StasiakDawid Stasiak2 miesięcy temu
    • @Dawid Stasiak Przykład z więzieniem miał tylko Ci uzmysłowić Tobie logiczne braki w wypowiedzi, którą zamieściłeś. Wątpię, że tę infrastrukturę budowano z myślą o wyłudzaniu pieniędzy. Sugerowałbym, że budowano je z myślą o tym, że przepisy ruchu drogowego wystarczą, żeby było tam bezpiecznie i tak właśnie być powinno. Infrastruktura jest całkiem prosta i wystarczyłoby trochę ostrożności i wszystko byłoby dobrze. Zamieszczanie takiej myśli pod filmem, gdzie ludzie wyprzedzają na przejściach dla pieszych, dokonując jednego z najpoważniejszych wykroczeń w ruchu drogowym, jest trochę dziwne. Mandatów nie dostaniesz za wszystko, tylko za wykroczenia, a to jest różnica. Jeżeli mandat jest niezgodny z prawem, możesz odmówić jego przyjęcia i skierować postępowanie mandatowe na drogę sądową. Co do napychania kieszeni politykom to również śmiem wątpić. Oprócz mandatów do budżetu wpływają przecież wszystkie podatki, więc politycy wzbogacać się będą i bez mandatów. Co do prac społecznych, to jak najbardziej popieram. Zapłacić 500 złotych mandatu dla człowieka, który porusza się np. McLarenem za gotówkę to jak splunąć, a tak by musiał trochę pozasuwać. Jego duma z pewnością zostałaby wystawiona na próbę :)

      Del NeroDel Nero2 miesięcy temu
    • @Del Nero Porównanie więzienia do mandatów to żadne porównanie zauważ że mandat możesz dostać dosłownie za wszystko a do więzienia możesz trafić będąc niewinnym a te pieniądze za mandaty to wspomagają portfely polityków a nie poprawiają bezpieczeństwo na drodze budując kładki nad drogą podziemne przejście czy każde przejścia dla pieszych które wszystkie są oświetlone posiadają spowalniacz lub oznakowanie w postaci pachołków Także to jest okradanie obywateli tworząc infrastrukturę drogową która ma na celu wyłudzić pieniądze od kierowców lepszą metodą karania byłby pracę społeczne typu czyszczenie brudnych toalet publicznych sprzątanie ulic itp taka kara dotykalby każdego bez względu na to ile ma pieniędzy i jaką pozycję w społeczeństwie bez okradania i z pożytkiem społecznym

      Dawid StasiakDawid Stasiak2 miesięcy temu
    • Nie ma to jak w legalny sposób pozbawiać wolności przestępców, skazując ich na kary więzienia. Może odnieś się do tego, że łamali przepisy ruchu drogowego i ten mandat im się po prostu należał. Nikt ich tutaj nie okradł, zastanów się, zanim coś napiszesz.

      Del NeroDel Nero2 miesięcy temu
  • Takie sytuacje na przejściach w Bielsku-Białej mam codziennie ,szczególnie na ul.Lwowskiej przy cmentarzu ,osobiście nie przepuszczam tam pieszych dla ich bezpieczeństwa !! to nagranie z przed kilku dni ,zostawiam bez komentarza plworld.info/show/nIGEebjFgqGuq7Q/wideo.html&feature=emb_title

    MariuszSrMariuszSr3 miesięcy temu
  • Skąd ta dzicz bierze się w tym kraju..? Z biedy , zacofania , religii czy beznadziei..?

    2000belus2000belus3 miesięcy temu
    • religii?

      Zamenis longissimusZamenis longissimusMiesiąc temu
    • Z "dobrobytu".

      ozieeizoozieeizoMiesiąc temu
  • Nie dziwie sie ze ludzie maja w d*pie przejscia jak to koszt 200zl jak sie zostanie zlapanym. Jakie prawdopodobiestwo jest ze akurat trafi sie kontrola drogowa tam gdzie lamiesz ten przepis? 0,1 procenta?

    Patryk RurykPatryk Ruryk3 miesięcy temu
    • Przynajmniej 10pkt, jeszcze zrobić by za dwa takie przekroczenie, prawko zabierać.

      NeativNeativMiesiąc temu
  • 5:01...??? zapomniałam qfa --.............. 20 tys Pani przypomni

    Hubert WitkowskiHubert Witkowski3 miesięcy temu
  • No właśnie mandat 200 zł????? Nic to nie wywiera na sprawcy... N...I...C!!!!! 20 tys zł lepiej by zadziałało!!!!

    Hubert WitkowskiHubert Witkowski3 miesięcy temu
  • Kierowcy nie wiedzą o co chodzi - może mandat 10 tys. w pełni pozwoli zapamiętać i zrozumieć, że chodzi o o życie ludzi. Za granicą dojazd do przejścia dla pieszych jest traktowany jak dojazd do drogi z pierwszeństwem przejazdu - trzeba uważać i przepuścić wszystkich

    Hubert WitkowskiHubert Witkowski3 miesięcy temu
  • Po liczbie łapek w dół pod filmem widać, że część kierowców dalej wie swoje i uważa, że jadąc swoim pasem nie wykonują manewru wyprzedzania czy omijania.

    miszaelmiszael3 miesięcy temu
  • Nie zauwazylam autobusu🙄

    rafalmmrafalmm4 miesięcy temu
  • Chciałbym zwrócić uwagę na zachowanie pieszych na przejściach. Mieszkam na stałe zagranicą dwa tygodnie temu byłem w Polsce samochodem. Zaobserwowałem (przejscie dla pieszych bez sygnalizacji w mieście )że około 50% pieszych nie patrzy w lewo nie patrzy w prawo TYLKO IDĄ PRZEZ PRZEJŚCIE JAK KONIE Z KLAPKAMI NA OCZACH. Wystarczy że kierowcę coś na drodze rozproszy i wypadek gotowy. Nie idźmy w skrajność, nie zrzucamy całej odpowiedzalności na kierowców. Jakbym miał codziennie jeździć samochodem po polskich drogach odczułałbym strach. A przestraszony kierowca to gorszy kierowca. Zamiast się poprawić zachowanie wszystkich uczestników obserwuje spadek. Jak jestes chamem na codzień to i na drodze jesteś (bez znaczenia W jaki sposób się poruszasz )

    Michal KapustkaMichal Kapustka4 miesięcy temu
    • @Zamenis longissimus e tam, zdarzają sie piesi co tak wchodzą. Coraz więcej ludzi uważa, tylko kierowcy się nie uczą

      NeativNeativMiesiąc temu
    • Wkradła ci się literówka, zamiast "TYLKO IDĄ PRZEZ PRZEJŚCIE JAK KONIE Z KLAPKAMI NA OCZACH" Chciałeś napisać: "TYLKO *JADĄ* PRZEZ PRZEJŚCIE JAK KONIE Z KLAPKAMI NA OCZACH"

      Zamenis longissimusZamenis longissimus2 miesięcy temu
  • 1:51 ... wybrali sie na ulice Kondrada, na przejscie gdzie zginelo juz kilka osob. .... I dalej brak sygnalizacji swietlnej dla pieszych. Bandytyzm zarzadcy drogi.

    artur4613artur46134 miesięcy temu
    • A gdyby tak zastosować rewolucyjne rozwiązanie prosto z XX wieku - SYGNALIZACJE ŚWIETLNĄ ? Nie to jest niemożliwe w Krakowie Majchrowski robi średniowiecze, sygnalizacje na skrzyżowaniach sie likwiduje - tak tu jest postępowo!

      PO PRO STU JAPO PRO STU JAMiesiąc temu
  • Niestety Panie Dworak, ta Piesza nie uratowała tego skur..syna od pierdla, a jedynie szczęśliwie siebie od śmierci. W Polsce panuje powszechne przyzwolenie na zabijanie ludzi samochodami. Za śmiertelne ugodzenie nożem - paka, ale za zabicie pieszego autem - maksymalnie zawiasy: bo nie chciał, bo ma rodzinę, bo sąsiadom mówi dzień dobry. I co najważniejsze: bo pan sędzia jest empatyczny - znaczy sam liczy się z tym że i on może rozjechać kogoś, więc lepiej niech w tym kraju rozjeżdżanie będzie traktowane łagodnie. Tak to widzę...

    Marcin BMarcin B4 miesięcy temu
    • Nieumyślne spowodowanie śmierci - występek nieumyślny, którego skutkiem jest śmierć człowieka. Czyn następuje poprzez niezachowanie odpowiedniej ostrożności albo w innych przypadkach określonych w prawie karnym (np. nieoznaczenie choćby taśmą dołu w chodniku sądząc, że nikt nie wpadnie i nic złego się nie stanie). Wszystkie kwalifikowane typy różnych przestępstw; skutkujących śmiercią człowieka definiuje się jako nieumyślne spowodowanie śmierci jako następstwo (np. pobicia). Nie jest ono jednak uprzywilejowanym typem zabójstwa.

      Marcel BushMarcel Bush3 miesięcy temu
  • Mam nadzieję że Pan Marcin wysłał tam gdzie trzeba ten filmik

    All Rights ReversedAll Rights Reversed4 miesięcy temu
  • łapanka w jedną stronę? pierwsze ujęcie, dwa wykroczenie na raz.? bądźmy szczerzy wszystkie takie przejścia są do likwidacji (lub) ewentualnej przebudowy. bez sygnalizacji nie ma prawa istnieć. i pora skończyć z wyłączaniem sygnalizacji na noc. pulsujące żółte oślepia kierowców.

    Marek PiaseckiMarek Piasecki4 miesięcy temu
    • To nie brak sygnalizacji jest problem lecz brak kultury i szacunku wobec wszystkich uczestnicych ruchu wzajemnie.

      Michal KapustkaMichal Kapustka4 miesięcy temu
  • Pan Policjant bardzo łagodny jest ja bym ladował po 500 zł bezdyskusyjnie

    Premier KingPremier King4 miesięcy temu
    • Raczej nie może, z tego co mi wiadomo za wyprzedzanie jest 200zł, a za omijanie 500zł. Tutaj nie dało się klasyfikować tych manewrów jako omijanie, natomiast policjant nie może wymierzać kary innej niż podaje taryfikator.

      Marcin RogackiMarcin Rogacki4 miesięcy temu
  • 2:09 Patrząc po prędkości przypominam, że 70-tka jest dopiero ZA przejściem! 2:55 Najlepiej tłumaczący policjant w programie! Cały czas na pierwszym miejscu - brawo. 7:58 Dym i zabiłby, bo nie wyhamował (co nie zmienia, że przepisu nie stosuje)

    młody kierowcamłody kierowca4 miesięcy temu
  • Kużwa ... nie zauwarzyć autobusu..... obligatoryjnie policjant powinien wysłać tą ,,babe,, na badania.... a nie dyskutować... a zawodowo to chyba wózkiem w markecie jezdzi.... mowiąc skromniej, bo inne mysli sie nasuwają

    Konrado M.Konrado M.4 miesięcy temu
    • @Michal Kapustka Ma zaawansowaną jaskrę? Rozmawiała przez telefon? Prowadziła w stanie wzburzenia emocjonalnego? Cokolwiek by to nie było, dyskwalifikuje możliwość prowadzenia pojazdów.

      ToponomastykaToponomastyka3 miesięcy temu
    • Zadaj sobie pytanie jakie są powody dlaczego kobieta nie widziała autobusu?

      Michal KapustkaMichal Kapustka4 miesięcy temu
    • @Jarek J Ale zeby autobusu nie widziec.... w takich ruchu.... to nie niemiecka autostrada i nie te predkosci

      Konrado M.Konrado M.4 miesięcy temu
    • Chciałbym zauwa(ż!)yć "kto niewinny niech pierwszy rzuci kamieniem". Przepraszam jeśli jesteś idealny.

      Jarek JJarek J4 miesięcy temu
  • Jako kierowca autobusu miejskiego w Krakowie, to dziennie sporo razy spotykam się z manewrem wyprzedzania na przejściu dla pieszych.

    LardorLardor4 miesięcy temu
  • Władcy Krakowa mają krew na rękach. Wstyd żeby w tak ruchliwym miejscu nie było sygnalizacji świetlnej.

    znikający punktznikający punkt4 miesięcy temu
    • @Michal Kapustka Ja o sygnalizacji on o jarkowym. Zadałem pytanie to odpowiedz jak wiesz , jak nie wiesz to się nie odzywaj. P.S. Zgadzam się naród nie tylko na drodze ale na dzisiejszych spędach. Dlatego sygnalizacja musi być !!!

      znikający punktznikający punkt4 miesięcy temu
    • @znikający punkt dlaczego sygnalizacja świetlna jest potrzebna? W UK ginie na przejściach dwa razy mniej ludzi (na 100000 mieszkańców). W uk ludzie przechodzą przez ulicę gdzie chcą. (Miałem przypadki jadac samochodem ze czlowiek przechodził 1m odemnie. Tutaj panuje wzajemny szacunek miedzy wszystkimi uczestnikami ruchu)W Polsce możesz dostać mandat za takie zachowanie. Problem który dostrzegam to brak brania za siebie odpowiedzialności. A mandaty nie pomagają, trzeba nauczyć ludzi odpowiedzialności, rozsądku I przede wszystkim samodzielnego myślenia. Problem to kolejne rządu które hodują sobie bezmózgich wyborców którzy za 500+( ktore jest finansowane z nich podatków) głosują na nich.

      Michal KapustkaMichal Kapustka4 miesięcy temu
    • @Michal Kapustka To jaki jest powód braku sygnalizacji ?

      znikający punktznikający punkt4 miesięcy temu
    • Nie przepisuj komuś wini bez powodu

      Michal KapustkaMichal Kapustka4 miesięcy temu
  • I jak zwykle paru dzbanów i ignorantów daje łapkę w dół... Tak - jak ją dałeś jesteś mega DZBANEM!!!!!

    Tomasz SmaglińskiTomasz Smagliński4 miesięcy temu
  • czerwone mitsubishi jechało jeszcze na światłach dziennych w czasie deszczu kolejne wykroczenie

    Łukasz LŁukasz L4 miesięcy temu
  • Najwyższy czas wyjaśnić przepis...na przejściu wiadomo i nie ma dwóch zdań. Chodzi o drugą część czyli "i bezpośrednio przed nim". Dzwoniłem do krakowskiego MORD-u i otrzymałem odpowiedź bardzo enigmatyczną nic nie wnoszącą do wyjaśnienia sprawy. Treść wypowiedzi wprowadzała wiele elementów zależnych ot choćby czy zdążę zahamować (!?) Tak samo pytani przeze mnie policjanci...coś w stylu "każdy .... na swój strój". Niektóre tłumaczenia wyjęte jakby żywcem z kabaretu . Jak zatem kiedy jest taka duża rozbieżność w interpretacji "stróżowie prawa" mogą karać. U jednych jest to mniej niż metr u innych 50 metrów. Do tego dochodzi wielkość pojazdu wyprzedzanego. W tym konkretnym przypadku nie może być widełek. W końcu należy wyznaczyć wartość bezwzględną i za jej olewanie ustanowić karę która skutecznie (może) nauczy tych co wyprzedzają na przejściach bez sygnalizacji. To naprawdę gra o życie.

    Jarek JJarek J4 miesięcy temu
  • I te kretyńskie tłumaczenia... żal i smutek

    Tong PoTong Po4 miesięcy temu
  • Tym kretynkom powinni zabierać lejce bo one i tak nic nie rozumią

    Michal GrabowskiMichal Grabowski4 miesięcy temu
  • Od dłuższego czasu zastanawiam się, co w sytuacji, w której dajmy na to - jadą obok siebie 2 samochody, znajdują się 5 metrów przed przejściem dla pieszych, nagle jeden z pojazdów SPECJALNIE przyhamowuje. Wtedy pojazd jadący równolegle obok tego - automatycznie, nie z jego winy - jest kierowcą, który wyprzedza! Jak wtedy można się tłumaczyć przed policją? Przecież takich sytuacji prawdopodobnie jest mnóstwo, podejrzewam, że funkcjonariusza policji nie interesują takie tłumaczenia, on widział - wyprzedziłeś, wyprzedziłeś. KROPKA. Jak się na to zapatrujecie?

    Agnieszka W.Agnieszka W.4 miesięcy temu
    • @Agnieszka W. Niestety, musi Pani liczyć na rozsądek policjanta. Mają go w takim samym procencie, jak populacja. Podała Pani sytuację bardzo hipotetyczną i musiałaby Pani jechać dużo szybciej, żeby hamując, wyprzedzić pojazd o całą długość. Wysunięcia się o metr przed pojazd na sąsiednim pasie żaden policjant nie uznałby za manewr wyprzedzania. Tu chodzi o ducha tego przepisu, a nie literę.

      ToponomastykaToponomastyka3 miesięcy temu
    • ja się zapatruję na to tak, że jeżdżę raczej defensywnie pilnując tego, co robi ten drugi. lepiej zapobiegać niż leczyć i nie ma tu się co zastanawiać nad ewentualnym tłumaczeniem się przy zatrzymaniu za wyprzedzenie.

      XQ40XQ404 miesięcy temu
    • Nawet nie specjalnie, tylko dlatego, że np. tuz za przejściem jest uliczka, w którą chce skręcić.

      Błażej M.Błażej M.4 miesięcy temu
    • każdy sądzi wg siebie

      mikimiki4 miesięcy temu
    • @Agnieszka W. Takie sytuacje jak przedstawiasz są raczej marginalne, bo i po co ktoś miałby specjalnie w ten sposób wymusić na kimś popełnienie wykroczenia drogowego. Ale okej, załóżmy że zdarzają się tacy kierowcy. Ja ogólnie staram się unikać takich sytuacji, że zbliżam się do przejścia jadąc równo z innym samochodem na sąsiednim pasie. Albo już wcześniej zwalniam tak żeby ten drugi jechał przede mną i wtedy kontroluję co robi i mam tę chwilę czasu na reakcję. Albo staram się być przed nim wtedy w ogóle nie interesuje mnie czy ostro zahamuje, a jak przyspieszy i mnie wyprzedzi to sam popełni wykroczenie. Ogólnie chodziło mi w poprzednim poście o zaznaczenie, żeby jeździć tak aby unikać takich sytuacji, ale może źle to przedstawiłem 🙂

      Endrju870Endrju8704 miesięcy temu
  • To jest niestety zmora u nas , cholera zatrzymuje się kierowca na prawym przed przejściem dla pieszych , jak można być tak bezmyślnym żeby nawet nie zwrócić uwagi co się dzieje na tym przejsciu i przed nim . Jeden wielki dramat!

    Daniel OlhbryskiDaniel Olhbryski4 miesięcy temu
  • Mam wrażenie, że wielu kierowców nie rozumie, za do dostaje mandat...

    Dominik XDominik X4 miesięcy temu
  • Drogie "Jedź Bezpiecznie TVP", na początku chciałem Państwu serdecznie podziękować, ponieważ szczerze się przyznam, że przed oglądaniem Waszego programu nie zwracałem na, wydawałoby się taki szczegół jak wyprzedzanie na pasach, zbytniej uwagi. Dziś się cieszę, że nie trafiłem na policjanta, który gdzieś czekałby kawałek za przejściem z lizakiem, czekając na takich niesfornych jak ja, a tym bardziej cieszę się, że żaden pieszy nie wyszedł mi zza autobusu prosto pod koła. Przechodzą do meritum...tak oglądam Wasze odcinki, szczególnie chętnie właśnie te o wyprzedzaniach na przejściu i tak zastanawiam się, czy odpowiedzialni za budowę dróg i wyznaczanie na nich przejść dla pieszych nie popełnili pewnego błędu. Uważam, że umiejscowienie przejścia dla pieszych na drodze więcej niż jednopasmowej, jest błędem. Oczywiście gdyby było idealnie, to nie byłoby takich sytuacji jak na nagraniach, jednak ludzie nie są idealni i czasem bywa tak, że jest ten gorszy dzień, chwila rozkojarzenia i szczególnie wtedy bywa, że dochodzi do wypadku. Może warto by szczerze postawić na bezpieczeństwo pieszych, nie tylko na ulicach Krakowa, ale i w całej Polsce. Wiem, że byłby to ogromny koszt, wiązałoby się to z utrudnieniem poruszania się w ruchu miejskim, jednak to wszystko, to "pikuś" w porównaniu ze znaczeniem życia ludzkiego. Może warto by jeszcze raz przemyśleć zasadność prowadzenia przejść przez jezdnie wielopasmowe, część z nich zlikwidować, jeśli oczywiście byłaby taka możliwość, a co do reszty, to może zasadne byłoby ustawienie sygnalizacji świetlnej, bo jest to bezpieczniejsze niż przejście bez sygnalizacji. Nawet rozdzielenie pasów takimi pachołkami jak na początku nagrania, jak widać nie działa.

    2jz2jz4 miesięcy temu
    • napisales ze cieszysz sie ze nie trafiles na policjanta. A mi sie wydaje ze cieszy sie osoba ktorej nie potraciłeś/ zabiłeś na przejsciu. ale gratulacje ze juz wiesz teraz twoja w tym glowa zeby przekazac ta informacje dalej ! chociazby dla znajomych lub rodziny.

      Wojciech WijatkowskiWojciech Wijatkowski4 miesięcy temu
  • i tak pieszy na covid umarł

    Łukasz TrojnarŁukasz Trojnar4 miesięcy temu
  • widać większość tych kierowców rzadko porusza się jako piesi na pasach, czas się przejść na nogach i doświadczyć tego na własnej skórze.

    woj26woj264 miesięcy temu
  • niedouczony zawodowy kierowca ~! wstyd się przyznać

    woj26woj264 miesięcy temu
  • Ta jazda ma jedna przyczyne..brak mozgu i iq na poziomie 50...czas na to zeby nie kazdy mial prawo jazdy!jesli pani nie widzi autobisu to jest pani niewidoma i nie powinna jezdzic lub jest pani kretynem cymbalem i debilem skonczonym i tez nie powinna jezdzic..czas zaczac nazywac rzeczy po imieniu a nie sie cackac z tzw. poprawnym politycznie językiem....

    Mike PawlikMike Pawlik4 miesięcy temu
    • Za taką odpowiedź (pani, że autobusu nie widziała) Policja powinna zabierać PJ i skierować kierowcę na badania lekarskie!

      MsApaczMsApacz4 miesięcy temu
  • jeżeli kiedyś miałbym dostać mandat to chciałbym go dostać od tego policjanta.

    Arkadiusz GoedeArkadiusz Goede4 miesięcy temu
  • 7:46 torba LGBT

    Krzy SiekKrzy Siek4 miesięcy temu
    • i?

      Mateusz WojtkiewiczMateusz Wojtkiewicz4 miesięcy temu
  • Za małe mandaty są za takie wykroczenia. Rząd niby coś tam wspominał o podwyższeniu, ale jak zwykle na gadaniu się skończyło.

    Krzysiek HKrzysiek H4 miesięcy temu
  • W rejonie tego przejścia na powstać kiedyś węzeł Azory. Pytanie kiedy. Kolejne pytanie jak wygląda sprawa wyprzedzania na przejściach z sygnalizacją świetlną kiedy pali się światło zielone?

    Andrzej lAndrzej l4 miesięcy temu
    • Przepis dotyczy przejść o ruchu niekierowanym czyli bez sygnalizacji

      Jan PasławskiJan Pasławski4 miesięcy temu
  • 3:20 nie wyprzedzała na przejściu, wyprzedzała PRZED przejściem, tam nie było wykroczenia. Skończyła manewr zanim przekroczyła linię, przed którą należy się zatrzymać przed przejściem. Za to troszkę wcześniej ciężarówka wyprzedzała na przejściu. Ciekawe czy się wozili z dostawczakiem? Pomijam już fakt, że cały czas miała idealną widoczność by zmineić decyzję w przypadku zmiany sytuacji drogowej. Nie było podstaw w jej przypadku do mandatu.

    Grzegorz TymulGrzegorz Tymul4 miesięcy temu
    • Zgodnie z art. 26. Ust. 3 ustawy prawo o ruchu drogowym uważam, że była podstawa do mandatu. "Kierującemu pojazdem zabrania się (...) wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany." W 2:29 widać, gdyby weszli piesi na pasy od strony autobusu, to ta Pani by przyjechała przez ta pasy, nawet ich nie widząc.

      filon1515filon15154 miesięcy temu
    • @Grzegorz Tymul W tym programie szeryfowanie akurat jest krytykowane, nawet były odcinki temu poświęcone ;)

      Adriano192837465Adriano1928374654 miesięcy temu
    • @Adriano192837465 no o co chodzi, kolejny przykład kiedy kierowcy gabarytowych pojazdów nie szanują innych użytkowników drogi. Prześlij do "znawcy" drogi z tego programu. Na prawdę ciekaw jestem jaką gimnastykę mentalna wykona by udowodnić, że blokowanie pasa to dobry manewr. Nie żartuję, prześlij. :)

      Grzegorz TymulGrzegorz Tymul4 miesięcy temu
    • @Grzegorz Tymul Jak mnie denerwują tacy głupio mądrzy. Nie masz racji, ale musisz swojego zdania bronić. Jak ten pasażer na nagraniu. Nie ma racji, ale się musi mądrzyć, twój kolega? plworld.info/show/l3eZq7a4aKXJibg/wideo.html

      Adriano192837465Adriano1928374654 miesięcy temu
    • @Wojciech Wijatkowski wysoce cywilizowana wypowiedź. Jak moje miejsce zamieszkania wpływa na to, że policja naciąga kierowców a bohater pierwszego filmu nie potrafi wyprzedzać?

      Grzegorz TymulGrzegorz Tymul4 miesięcy temu
  • Kierowca zawodowy, kobieto nie kompromituj się. Nie zauważyła autobusu a tak na prawdę to nie jestem pewien czy w ogóle wiedziała, dlaczego została zatrzymana(?) bo nie zauważyła autobusu 😏

    Mariusz KoMariusz Ko4 miesięcy temu
  • 6:39 Dzban roku 2020, pouczenie... świetnie to teraz można wybierać kary hhahahha., zapewne wychowany w bezstresowej familii.

    AnonymousAnonymous4 miesięcy temu
  • 2:35 "Nie widziałam autobusu." Kierowca zawodowy, kto jej dał uprawnienia skoro jest ślepa?

    Horn3t88Horn3t884 miesięcy temu
  • ulica conrada w Krakowie to świetny przykład na bezczynność policji - jeżdżę tamtędy regularnie, a policje widzę tylko przy "okazji" kolizji w rejonie tego przejścia dla pieszych. Poza tym (oraz programem Jedź Bezpiecznie") policji nie widziałem tam nigdy. Ot tacy "pracowici"

    lukaszplawlukaszplaw4 miesięcy temu
  • Pouczenie

    mgagalamgagala4 miesięcy temu
  • Drodzy Państwo prowadzący - prosze nie żartować ze stwierdzeniami, że policja walczy z patologią na przejściach dla pieszych. Od lat na tych samych przejściach dla pieszych mamy do czynienia z tą samą patologią - policja do tej pory nie podejmuje skutecznych działań zmierzających do poprawy sytuacji (oczywiście na łamach programu jedź bezpiecznie urządzają pokazowe akcje, niestety w rzeczywistości spotkanie policji egzekwującej przepisy drogowe jest praktycznie niemożliwe).

    lukaszplawlukaszplaw4 miesięcy temu
    • Moim zdaniem nie do końca. Mamy w Krakowie dwa przejścia (na Armii Krajowej oraz przed ulicą Nawojki) gdzie jednak regularne odwiedzanie tych przejść przez policję, tv i zmiany w organizacji ruchu moim zdaniem bardzo poprawiły bezpieczeństwo.

      Jan PasławskiJan Pasławski4 miesięcy temu
    • @asusvw222s w stwierdzeniu, że policja robi co może bardzo się mylisz moim zdaniem. Widze jak wygląda "praca" drogówki - brak reakcji na część wykroczeń których są świadkami jest powszechny. Odnoszę też wrażenie, że dla krakowskiej policji problemem są osoby zgłaszające wykroczenia (bo ich zgłoszenia psują statystyki) a nie osoby je popełniające. Twierdzisz, że policji jest za mało - ja twierdze, że nie chciałbym więcej tego typu "pracowników". Raczej należałoby tą służbe zastąpić jej nowym odpowiednikiem, ale rzetelne podchodzącym do swoich obowiązków.

      lukaszplawlukaszplaw4 miesięcy temu
    • Policja robi, co może. Jest ich jednak za mało, żeby zapanować nad wszystkimi newralgicznymi miejscami.

      asusvw222sasusvw222s4 miesięcy temu
  • Panie Marku - ta piesza nie uratowało kierowcy od więzienia. Krakowska policja za spowodowanie kolizji z pieszymi kierowców każe mandatami. A i to nie zawsze, gdyż często według policji to pieszy jest "winny" - szczególnie kiedy jest martwy i nie może się już bronić przed sądem.

    Łukasz PławnyŁukasz Pławny4 miesięcy temu
  • Pierwszy film dobitnie pokazuje, że te popieprzone słupki tylko odwracają uwagę od pieszych, których, jeśli nie mają odblasków, w ogóle nie widać. Słupki za to świecą jak neony.

    ProgramisterProgramister4 miesięcy temu
    • Haha słupki odwracają uwagę :-) jak na autostradzie widzisz słupki to zwalniasz. Zdaje prawo jazdy! Doskonale widoczne przejście!

      Color of RoadColor of Road4 miesięcy temu
    • skoro auto na sąsiednim pasie zatrzymuje się przy przejściu dla pieszych to nie ma znaczenia czy są na przejściu czy nie. Skoro odwracają uwagę, zwolnij i upewnij się, czy są.

      Piotr KrólPiotr Król4 miesięcy temu
  • Mandat za wyprzedzanie na przejściu lub dla pieszych to 200 zł (i 10 pkt karnych). Taka wysokość mandatu to kpina. Mandat powinien byc minimum 10 razy większy.

    Sebastian GrafSebastian Graf4 miesięcy temu
  • Witam Mam takie pytanie to co się dzieje na przejścia to po prostu ludzkie pojęcie przechodzi takie pytanie czemu tylko jest wystawiony mamy i temat jest zamknięty dlaczego nie jest gdzieś wpisywane w rejestr komputerowy Przecież mamy 21 wiek i uważam że po trzecim czy po czwartym razie takim złapaniu na takim czymś to powinien być zwrócony na kurs reedukacyjny to się tyczy że ze wszystkim czy ktoś jeździ na czerwonym czy nie ustępuje pierwszeństwa czy się wpycha a nie mówiąc kolokwialnie inaczej jesteśmy tylko ludzi ustępujemy se

    ROBERT PRZYGODAROBERT PRZYGODA4 miesięcy temu
  • Czy to przejście na Conrada jest niezbędne? Może warto je zlikwidować?!

    LL4 miesięcy temu
    • @L Ciekawe ile osób będzie szło 200 metrów do przejścia a potem wracać. Dla przypomnienia nawet pieszy przechodzący poza przejściem (kiedy jest już na jezdni) ma pierwszeństwo (dokładnie jest napasane że kierujący ma OBOWIĄZEK umożliwić mu opuszczenie jezdni). Oczywiście nie pochwalam takiego przechodzenie ale tak będzie myślicie że jak zlikwidujecie przejście to piesi nie będą idiotami lub postaw znak zakaz wyprzedzanie czy myślisz że kierowcy by go przeszczegali tylko chwila przecież na przejściu nie można wyprzedzać a jednak "mądrzy" kierowcy to robią.

      Łukasz LŁukasz L4 miesięcy temu
    • @Piotr K no to nie prędko się coś poprawi...

      LL4 miesięcy temu
    • @L Wystarczy egzekwować obecne a i upraszczać nie trzeba. Znajdzie się kilka dziur, które należałoby załatać i tyle. Ważna jest edukacja, np. w telewizji publicznej zamiast obecnego syfu puścić codziennie 30 minutowy program o ruchu drogowym, a na pewno część ludzi o czymś się dowie - bo przecież jeżdżą 40 lat i ani razu PoRD nie zajrzały. Niestety dopisywanie nowych przepisów jest niezbędne, bo infrastruktura i wymagania cały czas się zmieniają.

      Piotr KPiotr K4 miesięcy temu
    • @Piotr K tak, ale jak widać od 40 lat nic się nie zmieniło więc może już czas wybrać inna drogę. Zamiast dopisywać paragrafy, uprościć przepisy i zmienić infrastrukturę?

      LL4 miesięcy temu
    • @L Problemem są idioci za kierownicą, gdyby stosowali się do przepisów, nie byłoby wypadków w takich miejscach. Teraz liczy się tylko pośpiech i egoizm. Zero współpracy, przepisy dla owieczek, mnie i tak nie złapią/stać mnie na mandat.

      Piotr KPiotr K4 miesięcy temu
  • na maratonskiej tak jest i pelno wypadkow

    Marcin RadomMarcin Radom4 miesięcy temu
  • Dlaczego tam jest ograniczenie do 70?? :0 przecież wariaci będą pruć 100 i więcej. Masakra

    Aleksander SzczurekAleksander Szczurek4 miesięcy temu
    • @Aleksander Szczurek Właśnie o to mi chodzi: problemem, jak zresztą sam Pan wskazał w pierwszym komentarzu, są ludzie którzy jeżdżą znacznie szybciej niż ograniczenie, a nie zbyt wysoka wartość na znaku. Niech to 70 zostanie, tylko niech każdy palant jadący np. 90, albo wyprzedzający na przejściu, płaci mandat i zbiera punkty ! To mogłoby wystarczyć !

      Marek BalcerzakMarek Balcerzak4 miesięcy temu
    • @Marek Balcerzak naprawdę nie wiem co by pomogło. Gdyby ludzie stosowali się do ograniczeń to ograniczenie do 50 by wystarczyło, nimi sygnalizacja pod odpowiednią prędkość musi być ustawiona tak żeby jadąc za szybko stawać na światłach

      Aleksander SzczurekAleksander Szczurek4 miesięcy temu
    • To może zrobić ograniczenie do 20, żeby "wariaci" jechali 70 ?

      Marek BalcerzakMarek Balcerzak4 miesięcy temu
  • Dziękuję za film :)

    KobraWarriorKobraWarrior4 miesięcy temu
  • Zawodowy kierowca „nie widzial autobusu”. Skierowanie na badania - okulista, psycholog ... nie wiem moze psychiatra?

    Wojciech IranowskiWojciech Iranowski4 miesięcy temu
  • to przejście dla pieszych na Conrada napewno zna wieliu kierowców krakowa. Tam powinna być sygnalizacja wzbudzana żeby pieszy mógł bezpieczenie przejść. Ograniczenia 50 mało kierowców przestrzega.

    Back To Past - UrbexBack To Past - Urbex4 miesięcy temu
    • @Marek Balcerzak Dokładnie, bo niektórzy by chcieli jeszcze budować przejścia podziemne czy nadziemne pieszym tak jak pod filmikiem ze Zakopianką. Najważniejsza jest wykrywalność, niech nawet zrobią 0zł mandatu ale 10punktów karnych i wykrywalność na poziomie 50% i problemu w tydzień nie będzie.

      Jonasz Koran-MekkaJonasz Koran-Mekka4 miesięcy temu
    • Sygnalizacja na każdym przejściu dla pieszych to idiotyzm i niepotrzebne tamowanie ruchu. Tam powinny być kamery wykrywające takie zachowania. Gdyby kierowcy dostawali 500 zł i 10 punktów z automatu, byłoby spokojnie jak makiem zasiał.

      Marek BalcerzakMarek Balcerzak4 miesięcy temu
    • Tam jest 70km/h! Strach chodzić!

      Aleksander SzczurekAleksander Szczurek4 miesięcy temu
  • Kiedy kierowca prosi o pouczenie, powinno się zabierać prawo jazdy, on ma gdzieś przepis czy życie pieszych, świadomie przejeżdża, wie ze mogą przejść piesi, ze może ich zabić i mówi/ prosi o pouczenie, po prostu ręce odpadają -.-

    NicekovskyNicekovsky4 miesięcy temu
    • Pouczenie można by dostać np., że wjechał na plac parkingowy od strony zakazu nie powodując żadnego zagrożenia albo wyrzucił śmieci (np. ogryzek owocu) z samochodu. Ale nie za takie coś co widać na filmie.

      Marcin PMarcin P4 miesięcy temu
  • Są gdzieś w Europie przejścia dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej na drogach dwupasmowych?

    Stefan KowalskiStefan Kowalski4 miesięcy temu
    • @Wojciech Swoboda We Włoszech choćby są takie nieprzyjemne przejścia na drogach jednojezdniowych, a przez 2 pasy na drogach dwujezdniowych jest ich sporo. A na drogach dwujezdniowych we Francji też widziałem i to przy niewyznaczonych pasach ruchu nawet, w Hiszpanii, w USA. W Holandii się zdarzają choć rzadko ale piesi mogą przechodzić tam za to na czerwonych i również na drogach dwujezdniowych co ma zmusić kierowców do jazdy zgodnie z ograniczeniami prędkości i co nawet tam działa.

      esperto plesperto pl4 miesięcy temu
    • Polska to ma chyba przede wszystkim kierowców rodem z Armii Czerwonej.

      Marek BalcerzakMarek Balcerzak4 miesięcy temu
    • @esperto pl chyba Rosja, Ukrains , Białoruś. Na 💯 nie Europa zachodnia. Czechy i Słowacja ma sygnalizacje. Polska ma to rodem z ZSRR

      Wojciech SwobodaWojciech Swoboda4 miesięcy temu
    • Są. I to nie tylko takie ale nawet gorsze na szerokich drogach jednojezdniowych gdzie pieszy musi na raz pokonać np 6 pasów.

      esperto plesperto pl4 miesięcy temu
  • 200 złotych.. HAHAHA HAHAHAHAHAHAHAAAAAAA

    JasiuniuJasiuniu4 miesięcy temu
    • Dokładnie, śmiech na sali z tymi mandatami. Za wypicie piwka w parku można dostać stówkę, a za narażanie kogoś na utratę życia 2 stówki.

      Krzysiek HKrzysiek H4 miesięcy temu
  • LEPIEJ OŚWIETLIĆ PRZEJŚCIA!! Zwłaszcza w mniejszych miejscowościach.

    Danieleczko0589Danieleczko05894 miesięcy temu
    • @semisiu Napisałem to ogólnie nie w odniesieniu do programu.

      Danieleczko0589Danieleczko05894 miesięcy temu
    • Tak, zwłaszcza że program był kręcony za dnia 🤦‍♂️

      semisiusemisiu4 miesięcy temu
  • Z tym białym audi to lekko naciągane... choć nadal było to oczywiste wykroczenie w/g KD.

    yzzoartsyzzoarts4 miesięcy temu
    • Zrównała sie z nim już na przejściu.

      Danieleczko0589Danieleczko05894 miesięcy temu
  • 1000zł + 16pkt + zabranie prawa jazdy na miesiąc, z jednego dnia jazdy na drodze Kocmyrzów - Huta mam takich nagrań około 5-6. Czyli jakieś 40 minut jazdy. Za cały dzień pewnie z 50 bym nagrał. Stop zabójcom na drogach!

    Łukasz KsiążkiewiczŁukasz Książkiewicz4 miesięcy temu
  • Taka przestroga dla pieszych ,aby włączyli myślenie ,a wyłączyli srajfona , kiedy zbliżają się do przejścia. Zwłaszcza drodzy piesi zwracajcie uwagę na to ,jak wychodzicie zza pojazdu ! Wyjrzyjcie najpierw,a nie idźcie na pewniaka ! Czasami jest taka sytuacja ,że auta poparkowane nieprawidłowo ,lub po prostu jest korek na jednym pasie.

    Tadek RafałTadek Rafał4 miesięcy temu
    • ​@Choobo flex Jakieś filmik z typem próbującym wymusić odszkodowanie, drugi starszy niż cały internet dotyczył podobnie jak trzeci, wejścia na pasy dosłownie przed samochód. To przykłady tzw. wtargnięcia, wtedy można i trzeba walczyć w sądzie, bo skąd masz się spodziewać, że ktoś chciał się zabić pod Twoimi kołami? A wcześniej się dobrze ubezpieczył. Spodziewasz się że ktoś przebiega czerwone i wpada Ci na maskę? No nie, na rzeczy nieprzewidziane nie mamy wpływu, wtedy jedyne co nam zostanie to szukanie sprawiedliwości w sądzie. Żaden zaś nie dotyczył sytuacji pieszego, który wyszedł zza auta które ustępowało mu pierwszeństwa - czyli sytuacji, o której mowa w filmie. Jak przestaniesz klepać w google uniewinniony kierowca, a znajdziesz jakiś wyrok w sprawie, której dotyczy ten przepis, to się pochwal. Sytuacja na filmie, czyli wyprzedzanie/omijanie na przejściu lub w bezpośrednim sąsiedztwie jest bardzo niebezpieczna i słusznie karana, choć zbyt skromnie.

      Piotr KPiotr K4 miesięcy temu
    • @esperto pl Masz przepis że jak wychodzisz z pomiędzy pojazdów stojących w korku masz się upewnić czy możesz to bezpiecznie zrobić, a nie święta krowo zwalać wszytko na kierowców z przeciwnego pasa.

      MoSDawidsonMoSDawidson4 miesięcy temu
    • @esperto pl scena 3 plworld.info/show/oZGnoLCwrnjWf84/wideo.html czytaj opis

      Choobo flexChoobo flex4 miesięcy temu
    • @esperto pl scena 2 uniewinniene sądowe plworld.info/show/nmCnqZaXbHzen6g/wideo.html

      Choobo flexChoobo flex4 miesięcy temu
    • @esperto pl scena 1 plworld.info/show/XX6jnMi2gqOylto/wideo.html czytaj opis

      Choobo flexChoobo flex4 miesięcy temu
  • Jesli chodzi o film gdzie pani wyprzedza autobus to kierowca autobusu również wyprzedza białego busa.Efekt domina tylko autobus pojechał dalej

    Dariusz MalinowskiDariusz Malinowski4 miesięcy temu
  • 7:22 Skoro ciężarówka zasłania to trzeba ją wyprzedzić przed przejściem by coś widzieć.

    Eryk ArtmamEryk Artmam4 miesięcy temu
    • Mam nadzieje że to żart

      Jan TwardyJan Twardy4 miesięcy temu
  • 0:40 widzę, że pieszy biegać potrafi. I nie jest to cud. Tacy jesteśmy. Homosapiens potrafi biegać.

    Eryk ArtmamEryk Artmam4 miesięcy temu
  • 6:44 dzban odcinka...

    Dominik WDominik W4 miesięcy temu
  • Swoją drogą przejście w stylu przeskakuj na 1 nodze i licz na farta że Ci się uda dotrzeć choć do połowy coś w stylu gry frogger-pozdro dla tych co pamiętają, ciekawe ile jeszcze osób zginie zanim postawią tam sygnalizacje świetlną

    Jellon CapriracerJellon Capriracer4 miesięcy temu
  • A co za debil projektuje przejścia przez dwu lub więcej pasmowe ulice? W Niemczech nie uświadczysz takich przejść. Nigdzie gdzie są trasy przelotowe, a pieszy jest de facto intruzem, nie projektuje się takich przejść! Nigdzie! Ale w Polsce tak. Bo tak! Ktoś mądry powiedział kiedyś, że jak by zabrać gdzieś polskich kierowców, a na ich miejsce dać niemieckich, to rozjechali by naszych pieszych, szybciej niż Hans Guderian II RP, we wrześniu 39r. Obejrzyjcie sobie to: plworld.info/show/h4aZa5PSnp6Zgco/wideo.html plworld.info/show/ioSbYanPgmXZepM/wideo.html plworld.info/show/eJyoYZmucKnQprg/wideo.html plworld.info/show/fmaimODMlniWirA/wideo.html

    MoriatyMoriaty4 miesięcy temu
    • Kto nie wie gdzie są Niemcy? O czym ty mówisz? Co byłeś i widziałeś? Widziałeś w Niemczech na wielopasmowych ulicach przejścia (zebry) dla pieszych bez świateł? I piesi tam mieli pierwszeństwo przed pojazdami? Może widziałeś ale nie rozumiałeś co widziałeś? Albo byłeś jeszcze w "dedeerach". Obejrzyj sobie film jak chłop jeździ 40 min. po niemieckim Cottbus i pokazuje jak wygląd infrastruktura miejska. I posłuchaj dokładnie co mówi: plworld.info/show/cZuLhrSqnnqyg9Y/wideo.html

      MoriatyMoriaty4 miesięcy temu
    • Mówisz z doświadczenia i opowiadań kogoś, kto nie wie gdzie są Niemcy? Ja byłem i widziałem co innego.

      Piotr KrólPiotr Król4 miesięcy temu
  • To ma nauczyć kierowców żeby być czujnym przy przejściach, wystarczyło zwolnić i mandatu by nie było. W Krakowie to sami najlepsi kierowcy jeżdżą oni wiedzą lepiej niż policja 😁

    GLOBI32GLOBI324 miesięcy temu
  • Nie rozumiem czemu w takich miejscach w Krakowie nie ma fotoradarów tj w Wwa

    FilipFilip4 miesięcy temu
    • Fotoradar? W jakim celu? Bo nie o nadmierna predkosc tutaj chodzi, tylko o wyprzedzanie na pasach i bezposrednio przed.

      Jakub WJakub W4 miesięcy temu
  • "Pouczenie"

    szwagier16szwagier164 miesięcy temu
  • Wystarczyłaby sygnalizacja na przycisk i po problemie.

    Sławek P.Sławek P.4 miesięcy temu
    • @Jakub W Liczba przejść to kolejne kuriozum na polskich drogach. Równiez tego nie uświadczysz w cywilizowanej Europie. Przede wszystkim powinno się zlikwidowac wiekszość przejśc na polskich drogach, pozostawić tylko te przy wrazliwych miejscach jak szkoły czy tego typu miejsca, a gdzie indziej zrobic "brody"/furty czy jak tam zwał. I pieszy może miec pierwszenstwo na przejściu ale w innym miejscu juz nie. Tak jak jest to w Niemczech czy innych krajach. Nikt normalnuy nie postawi przeciez wszedziue sweiateł. A że w Polsce przejściami nasrane co 100m to już kilejny problem polskich dróg.

      Sławek P.Sławek P.4 miesięcy temu
    • @Sławek P. Na jednej ulicy czasami jest kilka, może nawet kilkanaście przejść. Koszt sygnalizacji to kilkadziesiąt tysięcy na przejście. Edukacja jest najtańszym rozwiązaniem. Dlatego ani zwężanie ani światła nie będą przeze mnie lobbowane bo nie upłynniają ruchu, dla miasta liczą się statystki związane z bezpieczeństwem a nie to ile będziesz stał w korkach wracając z pracy.

      Jakub WJakub W4 miesięcy temu
    • @Jakub W A nie musieliby zwężać, bo to właśnie spowoduje zatamowanie ruchu. Pomyśl logicznie. Zamiast dwóch pasów będzie jeden i korki. Zamiast chwilowej przerwy w ruchu na 20sekund wybrano wersję stałego utrudnienia i spowolnienia ruchu kołowego. A wystarczyłaby sygnalizacja na przycisk. Nie musimy wymyslać koła nba nowo i nie zrzucac odpowiedzialności calej na kierowców tylko pryzstosowac ruch do nowoczesnych rozwiązań. Chyba że chcesz mieć korki i prredkość 20km/h w miastach to mozna zwężać wszystko do jednego pasa. I tak nic nie da to bez sygnalizacji, bo nawet wtedy ktoś potrąci piueszego.

      Sławek P.Sławek P.4 miesięcy temu
    • @Sławek P. Może nie tamować, jeżeli przeprawa przez ulicę będzie sprawna i będzie widział, że ktoś zwolnił przed pasami. Jesteśmy w cywilizowanej Europie, jeżeli jest dla Ciebie zbyt mało cywilizowana, można wyjechać :) W Krakowie już zwężają dwa pasy do jednego, żeby było bezpieczniej dla pieszych, właśnie przez takich kierowców jak wyżej.

      Jakub WJakub W4 miesięcy temu
    • @Jakub W A kjak pieszy przechodzi to nie tamuje wtedy? Pokaz mi w cywilizowanej Europie takie przejścia jak sa w Polsce - dwa pasy dla aut w jednym kierunku i brak sygnalizacji.

      Sławek P.Sławek P.4 miesięcy temu
  • Nie jest prawdą, że "krakowska policja walczy" z wyprzedzaniem na przejściach dla pieszych. Gdyby tak było, patrole stałyby przez kwartał przy newrlagiczcznych przejściach (aleja mickiwiecza, armii krajowej, itd) i problem byłby rozwiązany.

    xoutedxouted4 miesięcy temu
  • O ile mam mnóstwo zastrzeżeń do organizacji ruchu drogowego / drogi wewnętrzne , strefy ruchu ,kontra pasy ,ronda wielkości patelni itp o tyle uważam że akurat ten przepis powinien być KATEGORYCZNIE przestrzegany ,a mandat za w/w powinien być zdecydowanie wyższy...

    Robert robRobert rob4 miesięcy temu
  • Powinien mu walnąc mandat za dzienne światła w taką pogodę!

    Zbyszek BZbyszek B4 miesięcy temu
    • @Zbyszek B Prawda.

      Jakub WJakub W4 miesięcy temu
    • Jakub W raczej jak jest dobra przejrzystość powietrza czyli słońce ,a nie w ciągu dnia jak leje deszcz🤦‍♀️

      Zbyszek BZbyszek B4 miesięcy temu
    • @Zbyszek B 4ta rano to jeszcze noc :) Na dziennych jezdzimy od switu do zmroku. Pozdrawiam.

      Jakub WJakub W4 miesięcy temu
    • Jakub W wpisz w Google to będziesz miał odpowiedz .Ludzie w deszczu wsiadają o godzinie 4 rano i lecą na dziennych 😉.

      Zbyszek BZbyszek B4 miesięcy temu
    • Dlaczego, przepisy chyba tego nie precyzuja.

      Jakub WJakub W4 miesięcy temu
  • Poproszę o skomentowanie tej kompilacji, pierwsze dwa filmy! (stop cham) :) plworld.info/show/eWWnm9qrrYumnbA/wideo.html

    Robert BrnRobert Brn4 miesięcy temu
    • A co tu komentować, wszystkie przypadki do ukarania a niektóre z nich do zatrzymania PJ.

      Adrian ZabiegajAdrian Zabiegaj4 miesięcy temu
  • Uwielbiam tego policjanta :D Wyprzedzanie na przejściu, to zmora na drogach.

    Michal WalczakMichal Walczak4 miesięcy temu
  • Ja podziwiam tego policjanta za cierpliwość i tłumaczenie idiotom podstawowych przepisów... i to bardzo podstawowych....

    PretorexsPretorexs4 miesięcy temu
  • "Nie zauważyłam autobusu" jprd, to ona powinna mieć okulary z denkami od musztardy jak Stępień z 13 posterunku. Dawno nie słyszałem równie głupiego tłumaczenia.

    Drenn3Drenn34 miesięcy temu
    • @Olaf Iw tak, ale wg mnie to tacy ludzie nie zdają sobie sprawy z tego, jakie mogą być konserwacje ich debilnej jazdy. Nie raz widziałem w tv zdjęcia z rozprawy, jak biedny sprawca, przykładny ojciec i mąż, płakał przed sądem bo kogoś zabił na drodze. To jest całkowity brak myślenia i przewidywania, co może być za sekundę...

      Mariusz KoMariusz Ko4 miesięcy temu
    • @Mariusz Ko Masz 100 procent racji. W Polsce brak NIEUCHRONNOŚCI KARY. Dlatego tak jest. To jest tragedia, żeby dzieci i osoby starsze rozjeżdżać na przejściach. Każdy bez wyjątku będzie starszy. Czas szybko leci.

      Olaf IwOlaf Iw4 miesięcy temu
    • @Olaf Iw kolego, to jest tragedia. Normalnie to jest masakra co się dzieje na drogach.

      Mariusz KoMariusz Ko4 miesięcy temu
    • @adiosamigo1988 Jako facet w tych krajach masz poważanie. Byle babsztyl nie ma prawa dyskutować z policjantem. Sama nie może wyjść z domu, a co dopiero jeździć autem. Wkurza mnie to jak taka kobita dyskutuje z policjantem/policjantką , nie mając racji. Ona nie widziała autobusu..🚍. Tylko badania psychiatryczne dla takich osób, czy w ogóle mogą posiadać prawo jazdy. Własnie taka ślepa krowa 🐄o mały włos by mnie rozjechała na pasach w🌞 słoneczny dzień,☀️ prosta droga, przejście widoczne z 500 metrów, lewa i prawa strona pusta. Ubrany byłem w żółtej neonfarba kurtce 190 wzrostu. Jak ją dogoniłem, to powiedziała, że mnie nie widziała i zaczęła płakać. Nic tylko ubić na miejscu. Ręce opadają. Na prostej drodze ona nie widzi. Kto takim ludziom wydaje prawo jazdy ?

      Olaf IwOlaf Iw4 miesięcy temu
    • @Olaf Iw W krajach islamskich podcierają się lewą dłonią. Warto się zastanowić, które wzorce czerpać.

      adiosamigo1988adiosamigo19884 miesięcy temu
  • Moim skromnym zdaniem sam przepis o wyprzedzaniu (nie omijaniu) jest durny i służy jedynie do napełniania budżetu kasą kierowców. Dlaczego? Ponieważ bardzo często karę dostaje się za drobne wychylenie się względem drugiego pojazdu. Czy to jest niebezpieczne dla pieszego? Załóżmy, że dwa auta jadą z prędkością 40/h i nagle jeden zwalnia do 30 tuż przed przejściem, czym wysyła drugiego kierowcę na minę... Ale gdzie tu niebezpieczeństwo dla pieszego? Pieszy wchodząc na pasy musi się upewnić, że jadące auta będą w stanie ustąpić mu pierwszeństwa, więc jeśli oba będą w ciągłym ruchu, to i tak nie przejdzie. Dalej: jeśli pieszy postanowi sobie przebiec przez jezdnię, to raz, że przy ewentualnym potrąceniu będzie to wyłącznie jego wina, dwa, że taki agent wyśle siebie do szpitala lub kostnicy niezależnie, czy któryś z kierowców się wychyli. Jest jeszcze jedna opcja: jeden z kierowców hamuje, bo na pasach już jest pieszy.... ale wówczas nie mówimy już o drobnym wytraceniu prędkości, ale o mocniejszym hamowaniu. I jeszcze taka uwaga: zauważyliście, że policja (zwłaszcza w JB) daje mandat za wyprzedzanie w sytuacjach, gdy nie ma żadnego zagrożenia, bo nie ma pieszych? Może dlatego, że ten przepis się łamie właśnie w takich okolicznościach. Ps. i jeszcze coś: a co w sytuacji, kiedy jeden kierowca obserwując przestrzeń wokół pasów nie zauważy, że "kolega" obok akurat przyhamował?

    M GM G4 miesięcy temu
    • @esperto pl No i takich nieupewniających się bo "mają pierwszeństwo" jest sporo na cmentarzu. I co im po tym pierwszeństwie?

      Albert MaciaczykAlbert Maciaczyk4 miesięcy temu
    • @esperto pl Pieszy uzyskuje pierwszeństwo dopiero będąc na pasach.Kiedyś tak było i nic nie słyszałem, aby coś sie zmieniło.Jezdnia jak sama nazwa wskazuje, słuzy tylko i wylącznie do ruchu POJAZDÓW, wybraź sobie, ze w kierunkach horyzontalnych.Pieszy natomiast, jest tam gościem, który moze przez tą jezdnie przejść w kierunku wertykalnym(inaczej mówiąc musi przeciąć ruch na jezdni), spełniajac szereg działań w celu zachowania bezpieczeństwa, nie tylko swego, ale i kierujących.Juz małym dzieciom wpajano - spojrz w lewo, w prawo i znowu w lewo.Ocen dystans i predkosc pojazdow.Nie wchodź poki pojazd sie nie zatrzyma lub tez pojazdy na kilku pasach.Itd. Definicja wymuszenia pierwszenstwa natomiast ma esencje i sens taki, ze wyjezdzajac z drogi podporzadkowanej lub wchodząc z chodnika, masz zasrany obowiązek zrobić to w taki sposób, abym ja nawet nie musial odejmować nogi z gazu.Tu wyjątek jest jeden kiedy pieszy widzi auto jadace z daleka, raczej osobowe, z ciezarówkami nie polecam, uniesie ręke, ze bedzie wchodził, bo mu sie mocno spieszy i wejdzie bo ocenil, ze auto jest w stanie wyhamowac.Czasemi udaje sie nawiazywac z kierowcami taka wspolprace i przejsc troche po bandycku, ale wciaz bezpiecznie w miare. Problem jest taki, ze wbija sie do głów ludziom, ze jest pierwszenstwo i mozna leźć jak świeta krowa. Nie brakuje zdarzeń, ze pieszy wtargnął, kierowca wymijał, rozbił sie, a pieszy uciekł. A juz 10 lat robiona jest propaganda, ze w końcu w Polsce to (pierwszenstwo pieszego plotkującego na chodniku) wprowadza i jak narazie jeszcze sie chyba nie udało i oby nigdy.Ale Policja swego czasu juz zatrzymywala i pouczenia dawala.Tak jak teraz z rozporzedzeniami o balu przebierańców i bez maski do sklepu z ochrona nie chca wpuszczac.Przepisow nie ma, ale juz przestrzegajmy, bo za 10 lat moze wprowadza.A, ze wielu ludzi cierpi na wypadkach przez to, to juz ten gang rzadzacy ma w powazaniu.Im kazano i oni wykonuja -- nie sa od myślenia, tylko od wykonywania.

      Sheer EnergySheer Energy4 miesięcy temu
    • @esperto pl sęk w tym, że ja się czepiam przypadkowego wyprzedzenia, bo przepis jest na tyle niejasny, że nie określa sytuacji. Premedytacja to inna kwestia.

      M GM G4 miesięcy temu
    • @Jasiuniu hahah, no tak, ja się kompromituje. Rozpocząłem dyskusję i skierowałem ją do osób zainteresowanych tematem, ty napisać cokolwiek wartościowego jak widać nie umiesz, więc idź stąd. Pewnie jakby był przepis chodzenia na rękach, to byś pierwszy łaził i sobie chwalił, bo taki przepis. Serio, idź.

      M GM G4 miesięcy temu
    • Nie pisz tyle, bo się kompromitujesz. Zawsze życzę sobie i swojej rodzinie unikania na drodze do domu takich jak ty, o zgrozo, rodaków.

      JasiuniuJasiuniu4 miesięcy temu
  • Nie wiem. Może powinni mieć zakaz prowadzenia pojazdów na rok, na 5 lat? Może coś by dotarło?

    Michał TerajewiczMichał Terajewicz4 miesięcy temu
  • Kierowca zawodowy.

    Mirosław DęboszMirosław Dębosz4 miesięcy temu
    • Ja tam się zawiodłem :D Ręce mi opadły jak to usłyszałem...

      Scool plScool pl4 miesięcy temu
    • Może rozwozi pizze

      MateuszMateusz4 miesięcy temu
  • Jak zdarta płyta: -Policja zatrzymuje babę: popełniła pani wykroczenie -Baba: Jakie?! -Policja zatrzymuje następną babę: popełniła pani wykroczenie -Baba: Jakie?!

    Piotr WilkPiotr Wilk4 miesięcy temu
    • @Jan Machalica Kierowca zawodowy w markecie co jeździ wózkiem do zmywania posadzki, to się nie dziwkę że nie kuma bazy.

      MoSDawidsonMoSDawidson4 miesięcy temu
    • To nie jest głupie. Przecież nie będzie się przyznawać do tego co ona mogła zrobić a Policjant mógł nie zauważyć. To Cwaniary jedne.

      Katarzyna NowakKatarzyna Nowak4 miesięcy temu
    • Baba: Jestem kierowcą zawodowym. Grzesiu, serio współczuję konieczności rozmawiania z takimi kierowcami...

      Jan MachalicaJan Machalica4 miesięcy temu
  • Skoro jest to takie niebezpieczne miejsce to dlaczego tam nie ma świateł dla pieszych, tylko trzeba karać kierowców aby jeszcze bardziej się pilnowali bo kara już czeka, albo zaraz przyjdzie. Nie można eliminować do minimum i zapobiegać ?

    Karol KoczykKarol Koczyk4 miesięcy temu
    • Bo masz światła paręset metrów wcześniej.

      Piotr PrzybyłkiewiczPiotr Przybyłkiewicz4 miesięcy temu
    • Nie wszędzie sie da postawić światła, ale już z pewnością każdy może nogę z gazu na ten moment zdjąć. Co jest łatwiejsze i ekonmiczniejsze?, raczej pytanie retoryczne, a tych kierowców co nie przestrzegają zasad ruchu drogowego trzeba karać z całą surowością. Sam decydujesz czy chcesz być ukarany mandatem karnym i punktami czy nie, to już Twoja decyzja, na którą masz wpływ.

      ROBHURROBHUR4 miesięcy temu
    • Za duży ruch. Jeszcze jakby światła doszły to juz w ogole bylaby katastrofa dla calego ruchu w Krakowie. Tam tylko kładka może pomóc. Niestety

      illicit tomillicit tom4 miesięcy temu
  • No i co dały te ozdobniki na przejściach? Może zamiast tego lepiej doświetlić przejścia i ich otoczenie? Ale nie, bo to by było mało medialne i trzeba by wydać więcej kasy. Czekam kiedy będziecie postulować o progi przy wszystkich przejściach.

    rysiunciorysiuncio4 miesięcy temu
    • @rysiuncio Jeśli warunki tego wymagają, to się nawet zatrzymam. A kto PJ wyłudził, zamiast normalnie egzamin zdać, to już nie moja wina.

      adiosamigo1988adiosamigo19884 miesięcy temu
    • @Michał Kucharczyk zwalniasz do 10km/h przed każdym przejściem, jak tramwaje na rozjazdach? Zobacz jak są widoczni piesi przed przejściem. To jest problem. Nie mówię tu o wyprzedzaniu, bo przy dobrej widoczności, przy pustym przejściu, to jest inny temat. Ale gdyby nie ten temat, to Pan Marek musiał by się wypowiadać na inne ważne tematy, a lepiej wałkować jeden.

      rysiunciorysiuncio4 miesięcy temu
    • potrzebujesz oświetlenia na przejściu, żeby nie wyprzedzać/omijać samochodu przed tym przejściem?

      Michał KucharczykMichał Kucharczyk4 miesięcy temu
  • wstawmy fotoradary tyle co jest na zachodzie , wstawmy swiatla tyle co jest na zachodzie zredukujmy przejscia do minimum, kierowców tez zwłaszcza tych co zdali na farcie tyle co jest na zachodzie wstawmy ograniczalnosc zdawania jezeli nie zdasz za 5x nie jedziesz zrobmy edukacje dla pieszych i rowerzystów do 16r zycia ktorego nie ma a zobaczycie odrazu z czasem będzie poprawa zadne przepisy tu nie pomogą a policja niech sie pierw doedukuje, a potem wymagajmy od innych jaka policja takie spoleczeństwo

    Choobo flexChoobo flex4 miesięcy temu
    • @Choobo flex Wypadków mnóstwo, bo jeździmy jak dzicz - każdy co ma 130KM plus myśli, że jeździ rajdówką i ma takie umiejętności. Śpieszymy się, łamiemy każdy możliwy przepis, bo jest mała skuteczność działań policji. Edukacja drogowa jest słaba, bo ludzie zamiast czytać przepisy, uczyć się w szkole kiedy mózg coś chłonie, potem chodzić na kursy do dobrych szkół jazdy, a nie do tanich i szybkich. Niemcy mają nieco więcej kasy jak byś zapomniał, więc mogą sobie pozwolić na mnóstwo tuneli, kładek i innych drogich ale bardzo skutecznych rozwiązań. Porównywanie światowej potęgi gospodarczej z jej infrastrukturą do Polski to jakiś absurd, chyba że komuś za mocno weszło TVP. Cebulak zawsze wie lepiej, naogląda się jakichś filmików na yt ludzi bez odpowiedniej wiedzy, którzy sami sobie wymyślają swoje argumenty i jak im pasuje ta opinia, to klaszcze, jak nie pasuje to hejtuje. Manipuluje taki gościu statystyką, bo jest bardzo wdzięczna, można wybiórczo podać pasujące nam dane i wszystko się zgadza, niby się nie kłamie. Od kiedy to jakiś "jutuber" jest autorytetem w sprawach bezpieczeństwa? Co to za durne czasy, że tacy są autorytetami od wszystkiego? Ludzie są coraz bardziej leniwi i nie uczą się i nie szukają sami informacji, wolą gotowe - nawet bzdury.

      Piotr KPiotr K4 miesięcy temu
    • @Choobo flex Polska mentalność kolego, możesz tutaj wybudować co chcesz, możesz mieć nie wiem jaką infrastrukturę, ale ludzie będą jeździć tak jak jeżdżą, nic tylko dzicz, doświadczam tego każdego dnia. PS mieszkałem 12 lat w UK, więc doskonale wiem o czym mówię. Tylko surowe kary i policja na każdej drodze może coś zmienić. Wybudowano drogi ekspresowe i autostrady, bo twierdzono, że jest niebezpiecznie, bo w Polsce dróg nie ma. Teraz są (jakie są takie są, ale są - jest spora różnica między tym co było teraz - 12 lat pobytu za granicą pozwala dotrzec zmiany), jeździmy coraz bezpieczniejszymi samochodami, alo co z tego jak za kierownicę siadają idioci.

      ROBHURROBHUR4 miesięcy temu
    • druga sprawa jezeli twierdzisz ze u nas jest lepiej niz na zachodzie , to czemu liczba wypadków nie spada oraz jestesmy na ostatnim miejscu jesli chodzi o te sprawy? telewizja sama potwiedzila mówiąc "ze walczą z tym od dawna i poprawy nie widac" a tytuł tego programu tez to potwierdza

      Choobo flexChoobo flex4 miesięcy temu
    • @ROBHUR chyba ty nie byłeś obejrzyj sobie prezentacje z kanału: motoprawda o przejsciach w niemczech vs nasze to sie przekonasz

      Choobo flexChoobo flex4 miesięcy temu
    • no to kolega na zachodzienie był, a jeśli był to coś oczy przysłoniło

      ROBHURROBHUR4 miesięcy temu
  • Niestety na co dzień obserwuję, że dla wielu kierowców przejścia dla pieszych nie istnieją. Podobnie jak złe warunki atmosferyczne. Czy słońce czy deszcz cisną 20 km/h więcej niż ograniczenie albo szybciej.

    BarthBarth4 miesięcy temu
  • Ciekwae tlumaczenie Pani na Ul.Conrada nie widzialam autobusu.Moze potrzebne badanie okulistyczne?nastepnym razem moze nie widziec pieszego na przejsciu i ..............

    erykus2004erykus20044 miesięcy temu
    • "Zawodowy kierowca"

      Piotr WilkPiotr Wilk4 miesięcy temu
  • 7:43 tez sie zgadzam z widzem. Przescie dla pieszych bez sygnalizacji przez droge trzypasmowa przechodzi ludzkie pojecie. Infrastruktura w tym kraju to kompletna porazka.

    BelormorothBelormoroth4 miesięcy temu
    • Rozumowanie typu poszerzmy jeszcze dwukrotnie wszystkie pasy drogowe, żeby pijani kierowcy jeździli bezpieczniej zygzakiem. Nie lepiej zwalczać pijanych/wyprzedzających kierowców?

      Jonasz Koran-MekkaJonasz Koran-Mekka4 miesięcy temu
    • Nie wszędzie się da te światła stawiać, są miejsca, gdzie takie światło całkowicie zakorkuje arterię. Zawsze wini się infrastrukturę, ale kierowca, który nie przestrzega zasad ruchu to już święta krowa.

      ROBHURROBHUR4 miesięcy temu
PLworld