Jedź bezpiecznie odc. 839 (opinia o drodze Kraków - Olkusz)

10 kwi 2021
47 975 wyświetleń

Komentarze
  • Zapraszam na drogę 794 Wolbrom,Kraków oznakowanie w niektórych miejscach daje wiele do życzenia

    Piper RenoPiper Reno8 dni temu
  • 5:25 100zł proszę sobie wlepić mandat Panie Dworak

    dodobornagaindodobornagain13 dni temu
  • Droga Kraków-Olkusz charakteryzuje się sztucznym spowolnieniem ruchu (absurdalne obszary zabudowane), aby nie stanowiła konkurencji dla płatnej A4. Podobnie droga Kraków - Krzeszowice - Chrzanów.

    Adalbert 2Adalbert 218 dni temu
  • Jeżdżę dużo po całej Polsce i takich problemów jak na tej trasie (Kraków -> Olkusz) jest cała masa!!!

    AdamczukAdamczuk18 dni temu
    • Trasa Kraków - Olkusz to droga przez mękę ...

      Jasiek2006Jasiek20069 dni temu
  • Tych co nie wiedzą, jak używać kierunkowskazów na rondzie, należy kierować (nomen omen) na kurs na prawo jazdy. To są tak oczywiste rzeczy, że mi się słabo robi, gdy oglądam takich artystów...

    OlekOlek19 dni temu
  • 7:25 Ewidentnie tak sztucznie wydłużony odcinek terenu zabudowabego po to żeby drogówka tam sobie mogła stanąć i zbierać mandaty

    OlekOlek19 dni temu
  • Niedługo zdaję egzamin. I jak łatwo dla egzaminatora jest wyprowadzić na miejsce niekonsekwentnie oznakowanie, żeby dla kaprysu kogoś oblać...

    OlekOlek19 dni temu
  • Czy zobaczymy kiedyś Panią Beatę za kierownicą?

    Mariusz TrętowskiMariusz Trętowski20 dni temu
  • 8:33 - czego się spodziewać po wieśwagenie?

    piotr npiotr n21 dzień temu
  • 2:08 - piękne widoki na chodniku

    ⛤BAMBUZEL⛤⛤BAMBUZEL⛤21 dzień temu
  • 5:34 Oczywiście, ale niestety blokuje to koncesja na użytkowanie pewnej autostrady.

    sthastha21 dzień temu
  • 2:10 Chcemy więcej powtórek i najazdów tego kadru!

    ZefliczekZefliczek23 dni temu
    • oj tak tak. Jeszcze trochę i znowu okres letni i aż miło w korkach będzie postać.

      Jan JanowskiJan Janowski22 dni temu
    • @YACA Bytom Nie chodzi o skrzyżowanie :)

      rczrcz22 dni temu
    • BTW tego typu oznakowanie wcale nie wskazuje, że można zawracać:)

      YACA BytomYACA Bytom23 dni temu
  • Plus za apel o podniesienia ograniczenia prędkości :)

    sebek6543210sebek654321023 dni temu
  • Samo to rondo jest zbyt ciasne na ciężarówki które wyjeżdżają na drugi pas. Druga rzecz, czemu pas olk-krk nie może być bezkolizyjny?

    Paweł XPaweł X23 dni temu
  • Ma Pan siłę przebicia ma Pan moc. Grunt , że się liczą z Pana zdaniem. Zaraz to poprawią no organizatorze , żeby to było mi tu dobrze oznakowane.

    PanevPanev23 dni temu
  • Specjalnie tam sa takie ograniczenia, aby zarządca A4 mógł zarabiać. Nie tylko na rondach niektórzy nie używają kierunkowskazów.

    nh1949.artnh1949.art23 dni temu
  • Jeździłem sporo na Kraków z Katowic i w święta to jeszcze 94 jest super, to w dzień roboczy w szczycie to nie koniecznie. A kompletnie nie polecam jazdy po zmroku we mgle. Już wolę wtedy zapłacić i autostradą jechać - jest dużo bezpieczniej i zazwyczaj tam mgły nie ma. Raczej każde rondo umożliwia zawrócenie lub jazdę w kółko - trzeba tylko odpowiedni pas wybrać jak jest ich więcej niż jeden. Niektórzy organizatorzy ruchu to powinni albo się douczyć albo zmienić zawód. Kiedyś przez wsie jechałem na Łódź, droga częściowo w lesie, częściowo pola, ograniczenie 90 (teren niezabudowany), za chwilę 70 i skrzyżowanie i mocna górka. Na szczycie górki przejście i przystanek. Kto to wymyślił to nie wiem. W opolskim miedzy znakami koniec strefy zamieszkania, a strefa zamieszkania to odległość dwóch słupki (czyli 200m), podobnie zakaz wyprzedzania na odcinku przepływu jakiejś rzeczki - 50m między znakami. Pod Nowym Sączem, okolice Poznania pamiętam spore korki. Myślałem, że roboty drogowe, wypadek. Ale nie, to rondo spowolniło, bo przynajmniej połowo nie używała kierunkowskazów. Zamiast swobodnie wjechać w ciągu, to zatrzymujemy się i czekamy. Co efektem jest korek.

    Marcin PMarcin P23 dni temu
    • co ciekawe mam odwrotną obserwację. Mgła na A4 to mnóstwo zapierdalających sebków, którym mgła nie przeszkadza. Droga 94 biegnie przez tereny wyżynne (blisko 400 m npm) i mało tam mgieł. Brak możliwości wyprzedzania też uspokaja jazdę.

      YACA BytomYACA Bytom23 dni temu
  • Brak sygnalizacji opuszczania ronda to już plaga w całym kraju :-(

    Wojtek Ch.Wojtek Ch.23 dni temu
    • @Albert Maciaczyk Raczej taka nauka / technika jazdy i brak poszanowania dla innych. Kierunkowy nie istnieją dla nich, przejścia dla pieszych to tylko jakaś przeszkoda której nie powinno być na drodze, a ograniczenia są tylko dla niedzielnych dziadków.

      Marcin PMarcin P15 dni temu
    • W ogóle brak kierunkowskazów to jakaś plaga ostatnio. Im lepsze auto tym mniej. Na żarówki już nie starcza po opłaceniu rat za auto?

      Albert MaciaczykAlbert Maciaczyk15 dni temu
    • Podobnie jak sygnalizowanie zmiany pasa na drogach szybkiego ruchu.

      Marcin PMarcin P23 dni temu
  • Nowy dżingiel

    kupryliskuprylis23 dni temu
  • i 8:00 - racja ale sam kierunkowskaz nie wystarczy. Dopóki nie mamy pewności ze manewr jest wykonywany nie możemy zakładać ze ktoś skręci. jeśli na włączonym kierunku w nas walnie to będzie przynajmniej współwina ;)

    MarcinMarcin23 dni temu
  • czy na rondzie w ogole mozna skrecic w lewo?. utnijcie i wyprostujcie rondo (koło ze zjazdami) i okaze sie ze wszystkie skrety sa w prawo a na rondzie jedziemy prosto albo w prawo ;)

    MarcinMarcin23 dni temu
    • Można skręcić w lewo i nawet sygnalizując to lewym kierunkowskazem. Skrzyżowanie o ruchu okrężnym z plackiem farby zamiast wyspy centralnej. Rozmiar ma znaczenie.

      Sławek PachnikSławek Pachnik22 dni temu
    • Oczywiście że można, zależy co się przez to rozumie. Jedna interpretacja jest taka która mówi że wjedziesz pod prąd. Druga że kolokwialnie mówiąc użyjesz trzeciego zjazdu, lub będziesz tak jechać po rondzie z zamiarem zjechania trzecim zjazdem - fizycznie kręcisz kierownicą w lewo, ogólnie samochód zmieni swoje położenie jadąc w lewo - stąd w skrócie "na rondzie w lewo". Więc jak się nie ma o co przyczepiać, to się czepia takich rzeczy 🥱

      wstretnywstretny23 dni temu
  • Ja uważam że to nie jest problem złego oznakowania. Myślący człowiek potrafi bez problemu poruszać się po każdej drodze.. Problem jest w ludziach...

    Janko PJanko P23 dni temu
  • Rondo w luborzycy to jest katastrofa. Tam jeżdżą z lewego pasa na wprost. Strach skręcić w lewo od strony Krakowa

    paswoord1paswoord123 dni temu
    • Kierowcy Podwyższonego Ryzyka. Wszystko na temat.

      Bartolomeo BartłomiejBartolomeo Bartłomiej23 dni temu
  • Oj Dworak, Dworak - jacy Wy jesteście naiwni... jak się skróci obszar zabudowany o ten odcinek, gdzie go być nie powinno, bo żadnej zabudowy tam nie ma - to gdzie się będą ustawiać patrole milicji na "suszenie", żeby normy mandatowe wyrabiać??? No bo przecież nie przy pasach przed szkołą w centrum! Bo by jeszcze normy nie wyrobili.

    SuliSuli23 dni temu
  • Nowoczesny znak... Czy jest ujęty w przepisach czy tworzymy kolejne babole? Dodatkowo zmniejszając czytelność na drogach, bo dodajemy kolejne znaki, jakby w Polsce było ich mało.

    erykko1erykko124 dni temu
  • A może zamiast "wnosić i prosić", złapać za mordę i ukarać organizatorów ruchu, wielki "ekspercie"

    Kris PasKris Pas24 dni temu
    • i po co taki głupi komentarz? On jest ekspertem a nie "ekspertem" i wiele razy zgłaszał uwagi i były poprawiane złe rozwiązania. A co ty zrobileś?

      MargPL srMargPL sr23 dni temu
  • Wszystko ”cacy”, ale tu powinien wkroczyć ustawodawca i opracować normę dot. tych ”nowoczesnych znaków”, gdyż wkraczamy w obszar dużej dowolności ”oznakowania”, czy nawet samowoli… Pomijając iż kształt wewnętrznego kręgu (2:30) niewiele z rondem ma wspólnego - to jeszcze ta kolorystyka!. Od informowania o „dostępnych” kierunkach na pasach ruchu mamy (póki co) znaki z rodziny „F” (białe strzałki na niebieskim tle). Ewentualnie - można by się pokusić się o dokonanie ”ewaluacji” tabliczek ”wskazujących” z „rodziny „T” - wówczas konsekwentnie: czarne linie (z opcją zakończeń grotami strzałek) na tle żółtym. I na takie właśnie oznakowanie natrafimy w Warszawie, która widać wcale nie bryluje w nowoczesności…

    KLAKSONtvKLAKSONtv24 dni temu
  • Nie tylko tam jest zaniedbywany kierunkowskazach , ludzie myślą ze jak oni wiedzą co chcą zrobić to inni kierowcy się domyślą... Taka prosta czynność zmiana kierunkowskazu jest zaniedbywana , strach pomyśleć o tym jakby wprowadzili pierwszeństwo pieszych na pasach ... "Pieszy wie że jadę i się nie zatrzymam"... Porażka , na rondach jeszcze zrozumiem bo szybko trzeba tą kierownicę trzymać i małe ronda są , ale zmiana pasa ruchu bez sygnalizacji , tego już nie ... Wsiadasz do samochodu to skup się na jeździe i to co się dzieje dokołoa Ciebie a nie na pierdołach bo nie jest się samemu na drodze...

    rObSoNrObSoN24 dni temu
  • Zapraszam do Gdańska by pokazać jak tutejsi "miszcze" kierownicy jeżdżą lewym pasem gdy prawy jest pusty, nie używają kierunkowskazów czy zmieniają pas ruchu bez upewnienia się a na dodatek uwypuklają agresję w momencie zwrócenia uwagi światłami drogowymi czy klaksonem.

    JuloJulo24 dni temu
  • A co zrobić z rondami, na których kąty wyjazdu są tak dobrane w stosunku do wjazdu na rondo, że nie widać czy samochód opuszczający rondo ma włączony kierunkowskaz? Musiałbym przypomnieć sobie przykłady, ale na kilku rondach nie widziałem, czy ten kierunkowskaz jest włączony, czy nie.

    ArekS RocksArekS Rocks24 dni temu
    • @wstretny prawego nie widać ale lewy widać???

      Albert MaciaczykAlbert Maciaczyk15 dni temu
    • @Sławek Pachnik Był tam jakiś wyrok któregoś sądu że nie można lewego na rondzie - nie wiem którego i gdzie, od czasu do czasu aktywiści rzucają tym przykładem, ale ja go ignoruję bo to kompletna bzdura.

      wstretnywstretny22 dni temu
    • @wstretny dlaczego nie wolno, to jest nie obowiązkowe tylko.

      Sławek PachnikSławek Pachnik22 dni temu
    • I w takich właśnie sytuacjach przydaje się lewy kierunkowskaz, ale nie! bo nie wolno!

      wstretnywstretny23 dni temu
  • Brawo dla pana Marka za brak kagańca przed kamerą!

    LL24 dni temu
    • jest sam w pomieszcseniu - nie musi byc. Ale to inteligentny facet i wie co sluszne i poza tym nosi - tak samo jak moi znajomi lekarze, laboranci i inni naukowcy

      MargPL srMargPL sr23 dni temu
  • Szkoda,że Gierek nie pociągnął parę lat dłużej, pewnie by dwupasmówkę zrobili, a tak 40 lat minęło i z roku na rok coraz gorzej...

    faurl35hfaurl35h24 dni temu
    • @Bart Poprawnie by wglądala jakby dwa pasy w każdym kierunku miała, tak jak to było w projekcie przed 50 lat...

      faurl35hfaurl35h24 dni temu
    • Ta droga teraz poprawnie wygląda, przecież tam pełno wiosek jest. Natomiast to co jest obok, to pseudo autostradowe dziwo i wszystkie tajne umowy z tym związane, to nadaje się do opisu naszego pięknego kraiku.

      BartBart24 dni temu
  • Tragiczna ta droga. W kierunku Olkusza nie ma ani jednej mozliwości wyprzedzenia. Kierowcy są zmuszeni do przekraczania prędkości albo wyprzedzania w niedozwolonych miejscach

    kaziukaziu24 dni temu
    • @wstretny Tak, było 5 fotoradarów na odcinku Olkusz-Kraków. Został jeden na tym odcinku DK94, 309 km Przeginia. W zamian często możemy spotkać nieoznakowanego Forda Fokusa, który robi pomiary na 306 km w Zedermanie i 315 km Jerzmanowice przy Chochołowym Dworze.

      Przemmo WPrzemmo W20 dni temu
    • @kaziu Tak, ale ile wcześniej było nie pamiętam.

      wstretnywstretny23 dni temu
    • @wstretny Jest jeden w Przegini

      kaziukaziu23 dni temu
    • Kiedyś tylko na tej drodze było z 5 fotoradarów o ile mnie pamięć nie myli, a teraz tylko jeden - może ktoś potwierdzić bo nie pamiętam?

      wstretnywstretny23 dni temu
  • 6:25 Ciekawe dlaczego jest sztucznie przyhamowana, czyżby chodziło o to, że jakby nie była tak przyhamowana to by ludzie olewali A4? A przy okazji policja ma tam żniwo i może dbać o bezpieczeństwo.

    wacek4001wacek400124 dni temu
  • Prosimy o materiał związany z "Nowym rondem" przy na ulicy Jasnogórskiej/ul Gaik. Na wylocie z Krakowa w kierunku Częstochowy. Rondo, które miało pomóc, tamuje ruch i robią się korki! Pozdrawiam

    GRUPA TP2GRUPA TP224 dni temu
    • Takie korki to nic, zapraszam na Pachońskiego lub Łokietka w godzinach szczytu. To dopiero są korki

      Kuba EMKuba EM17 dni temu
  • 2:10 Polecam, jest na co popatrzeć ;)

    The truth will set you freeThe truth will set you free24 dni temu
    • Tez lubię ten fragment, często się przewija w filmach na tym kanale.

      Tefal OsobistaTefal Osobista23 dni temu
  • O kurcze! Pamiętam tą drogę, 15 lat temu - szeroki niczym pas lotniska ocean asfaltu. Przerywana linia na środku i koniec szykan. Tam się mieściły 4 auta obok siebie. Ten odcinek był szybszy niż ta pseudo autostrada obok.

    BartBart24 dni temu
    • I dlatego narobili tyle usprawnień, aby płacić za tą autostradę bo szybsza. Coś jakby Usainowi Boltwi doczepić 500kg do ciągnięcia i chwalić się w tym momencie, ze potrafi się szybciej od niego biec.

      wacek4001wacek400124 dni temu
  • Na PodWielickich wioskach sami rajdowcy sie Update ują ... zwykle auto 100 wlazi w zaręt a zasada pieszy zwalniam (zatrzymuje) omijam zmienia sie uda sie zmieszcze tylko przyspiesze .. powaga !

    Zielak77Zielak7724 dni temu
  • Ograniczenia na tej drodze zawsze mocno lubiane przez zarządcę autostrady xD

    Paweł DudekPaweł Dudek24 dni temu
    • @wacek4001 dokładnie tak, i bardzo pilnowana przez "misiaczki"

      Daris MakoDaris Mako23 dni temu
    • Nie tyle co lubiane, co prawdopodobnie zawarte w umowie.

      wacek4001wacek400124 dni temu
  • Panie Marku zapraszam do Wolbromia, najlepiej w dzień targowy, w środę po południu.

    wichruwichru24 dni temu
  • Panie Marku przyjedź pan do nas! Do Wolbromia w dzień targowy!

    Magdalena KołodziejMagdalena Kołodziej24 dni temu
  • Ja i tak nie ufam ludziom nawet jak używają kierunkowskazu. Mało jest chętnych na wyłudzanie odszkodowań?

    Павел МатПавел Мат24 dni temu
  • dłuższe intro, to krótszy odcinek

    ElektrykPLElektrykPL24 dni temu
    • Nie zauważyłem, żeby było dłuższe. Tylko przez inną dynamikę nowego jingle'a się takie wydaje.

      Scool plScool pl22 dni temu
  • 2:10 - widok po prawej - 10/10 :)

    Bad LoockBad Loock24 dni temu
    • @ElektrykPL a Tobie kable

      Daniel WolnyDaniel Wolny24 dni temu
    • tylko dupy ci w głowie

      ElektrykPLElektrykPL24 dni temu
  • Ronda tubinowe i krawezniki bo bez kraweznikow polacy sie nie naucza

    K.A. LewandowskiK.A. Lewandowski24 dni temu
  • Olkusz i okolice pozdrawiają

    mrwka17mrwka1724 dni temu
    • Gotcha

      Такi GośćТакi Gość23 dni temu
    • Gotcha.

      LightspeedLightspeed23 dni temu
  • Ludzie nie potrafią jeździć po rondach turbinowych, bo im pan Marek wmówił, że można jeździć w kółko prawym pasem.

    Kamil ArtKamil Art24 dni temu
  • Zapraszam do Nowego Sacza ,miasto samowolki

    Przemo NicPrzemo Nic24 dni temu
  • Czy ktoś sygnalizuje kierunkiem czy nie i tak każdy czeka jak zjedzie bo jak typek się rozmyśli i pojedzie prosto i w nas walnie to nasza wina bo nie udzielamy pierwszeństwa mimo że sygnalizował skręcanie. To po co te kierunki tak wgl...

    _Andrzejek __Andrzejek _24 dni temu
    • @Przemysław J Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Na rondo wjeżdzasz tylko wtedy gdy na tym rondzie nie ma innego samochodu? Bo tylko wtedy masz 100 % pewności, że nie wymusisz.

      Albert MaciaczykAlbert Maciaczyk15 dni temu
    • @Przemysław J wjeżdżam przecież na rondo jak włączy kierunkowskaz, a więc zanim dojdzie do zjazdu. Na zjedzie to mi jego kierunkowskaz już nie jest potrzebny. Sygnalizujemy zamiar, a nie manewr.

      raf1ksraf1ks24 dni temu
    • @raf1ks Głupoty piszesz (oprócz definicji). Jeśli ktoś ma na rondzie kierunek, ale nie zjeżdża z ronda to dokładnie ma zastosowanie zasada ograniczonego zaufania i nie wolno Tobie wjechać na rondo wymuszając pierwszeństwo. Mówi o tym ten fragment "chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania". I w sytuacji kiedy ktoś ma kierunek, nie zjedzie z ronda, ty mu wyjedziesz i będzie kolizja, wina jest po twojej stronie.

      Przemysław JPrzemysław J24 dni temu
    • @_Andrzejek _ rozumiem, ale skoro auto zwalnia i włącza prawy kierunkowskaz, szczególnie na rondzie to ja jadę obserwując sytuację żeby w razie czego zahamować albo przyspieszyć. W godzinach szczytu w dużych miastach jest tyle aut na rondach że inaczej się nie da. Nawet na egzaminie jak będziesz stał i czekał aż będzie pusto to egzaminator uzna takie zachowanie za tamowanie ruchu. Różnice polegają na tym kto gdzie zdawał egzamin. W małych miastach ludzi uczy się nadmiernej ostrożności i potem oni uważają iż ci z dużych miast jeżdżą źle i ryzykownie a ci z dużych miast uważają że tamci jeżdżą jak ofermy i powodują korki. A to wina systemu w którym uczy się pod trasę egzaminacyjną przez co powstają rozbieżności w interpretacji przepisów przez WORD-y i MORD-y.

      raf1ksraf1ks24 dni temu
    • @Przemysław J to nie jest żadna zasada ograniczonego zaufania. "Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania." - to jest zasada ograniczonego zaufania i nie ma nic wspólnego z tym co tworzycie.

      raf1ksraf1ks24 dni temu
  • Na dolnym śląsku, jak widzisz taksówkę na rondzie, która daje kierunkowskaz, że zjeżdża i tak trzeba się zatrzymać, bo już wielokrotnie byłem świadkiem, jak złotówy próbują wymusić odszkodowanie. Niby zjeżdża, a nagle jeb i jedzie dalej. Albo pokazuje ci, żebyś jechał, a nagle jeb, gaz do dechy.

    YokyYoky24 dni temu
    • Nie ma rozumu

      Witold PrzebindaWitold Przebinda24 dni temu
  • Poproszę Piwniczna - Krynica. Odcinek bez możliwości legalnego wyprzedzania. To tak w kontekście Policji, która ostatnio chwaliła się jak to dronem namierzyła kierowcę wyprzedzającego traktor na podwójnej ciągłej.

    Arek BArek B24 dni temu
    • Proponuję aby wszystkie polskie drogi wymalować "podwójną ciągłą", o ile się poprawią statystyki, ile wypadków będzie mniej... a tak na serio, na zachodzie jakoś wszędzie jest przerywana, z górki, pod górkę , na zakrętach przerywana... tylko na skrzyżowaniach jest ciągła i to pojedyncza... a u nas podwójna po kiego grzyba? pojedyncza by nie wystarczyła?, jedynie jednostronnie przekraczalna powinna być wyjątkiem... ale kto bogatemu zabroni...

      faurl35hfaurl35h24 dni temu
  • Najlepsi sa rowerzyści na trasue krakow olkusz

    LolekLolek24 dni temu
  • Jak zwykle za dużo znaków. Reguła prawej ręki i zasady jazdy po rondzie powinny wystarczyć.

    Arek BArek B24 dni temu
  • Na wiosce zaburzyli dojazd do kościoła nowoczesnymi rondami😂

    Mariusz IwaszkoMariusz Iwaszko24 dni temu
  • Polscy kierowcy są okropni, ale organizatorzy ruchu są chyba jeszcze gorsi. Czasami organizacja skrzyżowań jest jak z nieśmiesznego filmu komediowego.

    Mateusz WojtkiewiczMateusz Wojtkiewicz24 dni temu
    • @marcin .k1989 Kanał tego czeskiego tramwajarza jest po prostu przepiękny.... Ludzie tam cały czas się zachowują, jakby byli na nieustającej fazie. :)

      Scool plScool pl22 dni temu
    • Ta... Bo niemcy czy czesi to tacy wzorowi. Przyjezdzaja do polski i robia jeszcze wieksze bydło

      marcin .k1989marcin .k198924 dni temu
  • Kazde rondo inne, wjazdy oraz zjazdy, raz pojedyncze, raz podwojne. Brak powtarzalnosci i udziwnienia, gaszcz znakow i strzalek - to jest plaga naszych drog, ktora powduje lub wrecz wymusza niepewna jazde kierowcow. Panie Dworak - z calym szacunkiem ale walczysz pan z wiatrakami.

    L LL L24 dni temu
  • Kierunkowskazy na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym w Polsce to parodia. Raz że są różne opinie co do ich używania a dwa że ludzie się do tego nie stosują i potem człowiek czeka aż będzie mógł wjechać i w sumie by mógł ale ktoś nie będzie łaskaw kiwnąć palcem. A najczęściej to są ci co narzekają na zatory drogowe

    Bartłomiej MaślankaBartłomiej Maślanka24 dni temu
  • 4:17 Jaki szanowny organizatorze jak widać że debil, co robi debilne oznakowanie wzajemnie się wykluczające. Nie rozumiem tej manii, że wielki wszechwiedzący organizator zawsze robi dobrze... tylko może czasami by łaskawie coś zrobił ciut lepiej. NIE. Jak ktoś robi debilne oznakowanie to trzeba go z całą surowością krytykować i wymagać natychmiastowej poprawy. A ów adresat powinien natychmiast karnie się reflektować.

    TheYouDejmienTheYouDejmien24 dni temu
  • Pani Beata jak zwykle seksowna

    edek kredekedek kredek25 dni temu
    • @edek kredek Współczuję.

      TheYouDejmienTheYouDejmien23 dni temu
    • @TheYouDejmien każdy jej fragment jest seksowny ;)

      edek kredekedek kredek24 dni temu
    • Możesz wskazać fragment o którym mówisz?

      TheYouDejmienTheYouDejmien24 dni temu
  • 2:10 nie dziękujcie

    R DR D25 dni temu
    • O0

      DeyawuDeyawu21 dzień temu
  • Wincyj znaków! Najlepszy przykład 2:10 koniec drogi głównej + żółty trójkąt, 20m dalej rondo i żółty trójkąt :D

    pudeloshapudelosha25 dni temu
    • Też tego nie rozumiem... jak stoi znak "koniec drogi z pierwszeństwem" to po .uj pod spodem wisi "ustąp pierwszeństwa" ? przecież logiczne, że za 100m będzie "ustąp pierwszeństwa" albo "stop"

      faurl35hfaurl35h24 dni temu
  • Nawet jeśli włączą kierunkowskaz to i tak nie wjadę na rondo

    Pablo PabloPablo Pablo25 dni temu
  • Na rondzie mogę jeździć w kółko, aż mi się zakręci w głowie. Więc jaki przepis zabroni mi zawrócić?

    LeszekLeszek25 dni temu
    • Te wątpliwości dla niektórych wywoływane są tymi strzałkami. Dla mnie to oczywiście abusrdalne, ale tylko tłumaczę o co chodzi ;)

      fasola403fasola40324 dni temu
  • 2:00 tyle że to oznakowanie nie występuje w rozporządzeniu i to tylko twórcza inwencja wykonawcy. Może warto by coś z tym zrobić i rozdzielić znaki na te na zwykłe rondo i rondo turbinowe...

    Kamil KrowiakKamil Krowiak25 dni temu
    • Jeszcze by się przydały znaki dla statków powietrznych. Kiedy lecę aeroplanem często nie wiem kto na rondzie ma pierwszeństwo - ci z góry czy z dołu.

      BartBart24 dni temu
    • Na cholerę zmieniać znaki. Zostawić te strzałki jak w większości cywilizowanego świata. Wiadomo przecież o co chodzi.

      Kamil ArtKamil Art24 dni temu
  • Podwykonawca niezgodził się na alternatywną drogę Kraków-olkusz, stąd tyle fotoradarów, jeden pas w jedną stronę + ograniczeń prędkości do 50. Jak na złość.

    CysiekCysiek25 dni temu
  • Jak nikt nie jedzie to po co ten kierunkowskaz ?

    Klaud HardynKlaud Hardyn25 dni temu
    • Na skrzyżowaniu tez po co na czerwonym się zatrzymać skoro nic nie jedzie a no i na przejeździe kolejowym tez po co skoro nie widzisz pociagu

      Witold SzczypelWitold Szczypel24 dni temu
    • i przez takie osoby wlasnie jak ty, NIC sie nigdy nie zmieni na drogach, wypadek bedzie gonil wypadek.

      Maciej ResińskiMaciej Resiński25 dni temu
    • Idz na DLUGIE ZESTAWY zobacz co to brak widoczności trzeba zawsze włącza

      Łukasz ŁŁukasz Ł25 dni temu
    • może jedzie, może nie jedzie, może go widać, może nie widać.. kierowca nie ma gdybać, tylko mieć nawyk- tak samo jak z wyprzedzaniem przed i na przejściu

      Jan PasławskiJan Pasławski25 dni temu
  • Pomysł z wyjeżdżaniem poza Kraków bardzo pochwalam!

    Jakub JagiełłoJakub Jagiełło25 dni temu
    • @Robert Takeya uuu, kompleksy wychodzą ;) Co do warszawskich blach, pamiętaj że wiele z tych pojazdów to flota firm które mają siedziby w Warszawie, lub auta leasingowane. Np na warszawskim Mokotowie jest zarejestrowanych więcej aut niż jest mieszkańców.

      jackalski01jackalski0124 dni temu
    • @Robert Takeya Ale to nie tylko tamci robią zament. Teraz duzy problem jest z ukraincami ktorzy wogole jada jak sie im podoba. A wiekszosc jezdzi na polskich tablicach.

      Wojciech OpyrchałWojciech Opyrchał24 dni temu
    • Czekam jak chamow z wawy i ślązka sie pozbeda z polski.... Chamstwo cwaniactwo jakie robia w krakowie to masakra... Bez nich bylo by lepiej

      Robert TakeyaRobert Takeya25 dni temu
  • Kierunkowskazy na rondach to tragedia w tym kraju. Najlepsi są ci, którzy zjeżdżają z lewym :D Bardzo też podziwiam naszych głuchych i ślepych, którzy ślicznie włączają ten prawy kierunek przy zjeździe, ale potem o nim zapominają/nie widzą/nie słyszą i jadą z włączonym migaczem przez pół miasta.

    Drenn3Drenn325 dni temu
    • @Maciej Lewicki i właśnie tu jest problem, bo ludzie z tych szkół nieraz sami nie umieją jeździć i potem uczą tego innych.

      Drenn3Drenn324 dni temu
    • Tak niektóre szkoły jazdy uczą używania lewego kierunkowskazu na rondzie o ruchu okrężnym. Osobiście widziałem taką L. I jest jeszcze filmik z nauki jazdy w internecie - tak samo z lewym kierunkowskazem po rondzie. 😳🥴

      Maciej LewickiMaciej Lewicki24 dni temu
    • prawda, istną patologią drogową są kierowcy którzy chcąc jechać na rondzie w lewo lub zawrócić wjeżdżają z lewym kierunkowskazem i tak jadą i jadą z nim aż im go kierownica przy skręcie w prawo nie odbije...

      Patryk DPatryk D25 dni temu
  • nie wiem na czym polega problem z tym rondem.Mnie zawsze uczono,ze na rondzie jedziemy w lewo i zawracamy tylko i wylacznie z lewego pasa.Nawet dziwnie jechac prawym caly czas nie zjezdzajac.Ale u nas w kraju takich talentow nie brak

    Wisniowy WSNWisniowy WSN25 dni temu
    • @Piotr Pilinko Przepisu nie ma, ale przepustowosc jest wazniejsza...

      Wisniowy WSNWisniowy WSN25 dni temu
    • "Mnie zawsze uczono,ze na rondzie jedziemy w lewo i zawracamy tylko i wylacznie z lewego pasa" Nie ma takiego przepisu - o ile oczywiście inne znaki wprost nie nakazują tak uczynić. Jest to oczywiście optymalny sposób pokonania "ronda" by zmaksymalizować jego przepustowość, ale obowiązku nie ma. Oczywiście należy pamiętać, iż nie wolno bezpośrednio zjechać z SoRO wprost z pasa wewnętrznego, jeśli nie jest on bezpośrednio oznakowany do takiego zjazdu (czyli wtedy, gdy pas zewnętrzny pozwala na kontynuację jazdy po obwiedni).

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko25 dni temu
  • 2:08 Faktycznie, warto jednak zwracać uwagę na znaki pionowe.

    MikeMike25 dni temu
  • Jeśli chodzi o organizację ruchu na trasie Kraków - Olkusz, to należałoby wspomnieć coś o nowym rondzie na ulicy Jasnogórskiej, które nawet kiedy nie ma dużego ruchu tworzy korki, a wystarczyło dorobić zawrotkę od strony Krakowa (jedna już jest od strony Olkusza) i całkowicie przegrodzić dwie jezdnie na skrzyżowaniu, które stało się rondem (takie rozwiązanie z powodzeniem od lat istnieje w Krakowie na alejach i funkcjonuje bardzo dobrze).

    Grzegorz KukiełkaGrzegorz Kukiełka25 dni temu
    • Ta droga to konkurencja dla A4, a ktoś z zarządu ma znajomego w rządzie. A A4 musi zarabiać, więc bezpłatną alternatywę trzeba spowolnić i obrzydzić jak tylko się da.

      wacek4001wacek400124 dni temu
    • To rondo jest nie porozumienie, tam tylko agrafką zda egzamin, lub nakazać jechać na rondo od strony Bronowic, tak jak zrobili to od ikei

      fhumajkafhumajka24 dni temu
  • Ronda to palotola. To powinno być wszędzie tak samo a nie jakieś nowoczesne/nienowoczesne - i człowiek ma mętlik.

    Remo LebRemo Leb25 dni temu
    • Nie ma żadnych specjalnych zasad poruszania się po "rondach". Obowiązują sygnały świetlne, znaki i przepisy ogólne. Jedynym wyjątkiem jest możliwość wyprzedzania na SoRO - na zwykłym skrzyżowaniu bez sygnalizacji świetlnej nie możesz tego robić. Natomiast dobrze jest właściwie oznakować zjazdy przed wjazdem na SoRO (strzałki P-8 są nieco sprzeczne z wyborem kierunku na "rondach" na planie okręgu - za to świetnie działają na "rondach" na planie kwadratu). Co to znaczy "na rondzie prosto", albo "w lewo". Oraz - "czy mogę zawrócić"? Przy strzałce P-8 nakazującej jazdę "prosto" zawracanie jest niedozwolone (pod warunkiem, że już ustalisz, który ze zjazdów jest tym "prosto")... Ale to nie jest kwestia przepisów, a właściwej organizacji ruchu.

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko25 dni temu
  • Do tego jeszcze wyprzedzanie na przejściach dla pieszych od Olkusza do Sławkowa /w obie strony/, często tam jest ograniczone do 50, a mija mnie ciężarowy który ciśnie tak koło 80, może by policja rąk trochę częściej tam to kontrolowała, w samym Olkuszu też jest kilka takich przejść a jeszcze nie widziałem tam żadnych kontroli. Pozdrawiam parę prowadzącą program i rozsadnych kierowców:) nierozsądnych to tu pewnie niewielu zagląda

    AL WacAL Wac25 dni temu
    • za 80 na 50 jest mandat 100 zł

      omgoatomgoat24 dni temu
    • Dalej juz za slawkowem w dąbrowie nie jest lepiej. Jednak z moich obserwacji wynika że pewne BMW od strony olkusza i pewna kia stinger czuwa nad odpowiednią prędkością

      wiktor panekwiktor panek24 dni temu
    • Olkusz jest dobrze pilnowany, macie tam Insygnie i BMW nieoznakowane, zawsze jeżdżę ostrożnie.

      Krzysztof L.S.R.GKrzysztof L.S.R.G25 dni temu
    • @Empireus tu masz rację, to że stoją tam i łapią za prędkość , a przejście 200 metrów dalej to już ich nie interesuje

      AL WacAL Wac25 dni temu
    • W Olkuszu łapią na wjeździe od strony Bytomia... ew na górce w stronę Krk, gdzie każdy myśli że jest 70, a tam wciąż jest 50. Tam gdzie faktycznie przejścia, tam ich nie ma, bo po co - łatwiej łapać tam, gdzie może nawinąć się jakiś frajer a nie prawdziwy bandyta drogowy (np. wyprzedzający na pasach). Tu już musieliby udowadniać, nagrywać... Paaaaanie, komu by się chciało!

      EmpireusEmpireus25 dni temu
  • W ogóle to ja nie wiem po co powstał ten odcinek? Organizator sobie pomyślał .... miejscowy jak dwa, trzy razy się przejedzie tym rondem to się nauczy a obcy niech uważa i jedzie ostrożnie .... Naprawdę nie macie litości 😀😀

    Marcin OlechnoMarcin Olechno25 dni temu
    • @Remo Leb i oto chodzi Organizacja ma być intuicyjna a nie żeby w sparie głupiego ronda było 1500 sto dziewięćset wyroków sądów a ludzie dalej nie wiedzieli jak jeździć ... To nie kwestia logiki ale życiowego i przemyślanego podejścia do tematu .... opary urzędniczego absurdu towarzyszą nam nie tylko na drogach 😀

      Marcin OlechnoMarcin Olechno25 dni temu
    • Idąc tą logiką w ogóle żadne znaki nie są potrzebne bo jak ktoś parę razy przejedzie to się nauczy.

      Remo LebRemo Leb25 dni temu
    • Tu był apel do organizatorów ruchu, by jednak lepiej oznakowywali takie niespodzianki. Pamiętam, jak jakieś dwa lata temu we Wrocławiu zrobiono sobie nietypowy wyjazd w okolicy "przecięcia" (bezkolizyjnego) S5 i A8: na jednym z wyjazdów zablokowano możliwość kontynuacji objeżdżania "ronda" - tyle, że zrobiono to bez żadnego oznakowania przed wjazdem na "rondo", przez co dochodziło do dantejskich scen i korków, bo ktoś twardo chciał przejechać przez linię ciągłą i czekał aż go przepuszczą: dopiero po kilku miesiącach organizator zdecydował się jednak na postawienie odpowiednich znaków przed wjazdem na SoRO.

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko25 dni temu
  • Pani Marku, oznakowanie na rondzie przy skręcie do Giebułtowa dalej jest błędne albo brak z każdej strony. Ale to jest mały pikuś w porównaniu do ronda potworka/generatora korków, które miasto stworzyło na skrzyżowaniu ulic Jasnogórska, Ojcowska, Gaik. Może następny film o tym. Wszyscy się zgodzimy skrzyżowanie było niebezpieczne, rondo mogło poprawić sytuacje, ale nie ten dramat, który tam powstał tylko powinno być rondo turbinowe z dwoma pasami w ciągu ul. Jasnogóskiej.

    Grzegorz JanikGrzegorz Janik25 dni temu
  • Drogi mamy coraz lepsze, ale oznakowanie dróg to już inna bajka, nawet na nowo oddawanych odcinkach dróg oznakowanie czasami to jakaś kpina.

    KonradKonrad25 dni temu
    • Nie jest tak źle. W DE to dopiero koszmar... i te ichniejsze mało czytelne znaki, zwłaszcza na autobahnach, gdzie nagle masz jechać np. 80km/h :) Podobnie zauważyłem w Czechach - też masa dziwnych oznakowań, zwłaszcza w miastach. W Pl na szczęście coraz mniej głupoty znakowej. Serio!

      EmpireusEmpireus25 dni temu
  • "Zasada ograniczonego zaufania" - to jako dopełnienie ostatniego wątku.

    Krzysztof ŚciraKrzysztof Ścira25 dni temu
    • @Krzysztof Ścira Zgadzam się z Panem w 100%, że nawet mimo włączonego prawego kierunkowskazu trzeba uważać. Już kilkanaście razy miałem sytuację gdy ktoś jechał dalej przez rondo i mijał kolejne zjazdy z włączonym prawym kierunkowskazem. Od bardzo dawna nie wjeżdżam na ronda póki fizycznie nie widzę jak drugi kierowca kieruję się do zjazdu. Choć moim zdaniem warto znać znaczenie tej zasady zapisane w PoRD niż te używane "na ulicy".

      Łukasz TunowskiŁukasz Tunowski24 dni temu
    • @Łukasz Tunowski To prawda: w PoRD jest opisywana jako "zakładaj, że inni kierowcy pojadą prawidłowo, chyba, że już widzisz, że tego nie zrobią". Niestety - w praktyce, możesz zaufać 10 kierowcom, a jedenasty zrobi Ci kuku...

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko25 dni temu
    • @Łukasz Tunowski ja wiem tyle - nic dla mnie taki kierunkowskaz nie znaczy, bo jak mi ktoś wejdzie lewe drzwi to dużo mi to pomoże, że ktoś mial kierunkowskaz

      Krzysztof ŚciraKrzysztof Ścira25 dni temu
    • Bardzo dużo osób myli tę zasadę, oznacza ona dokładnie na odwrót to co przypisuje jej tak wielu ludzi.

      Łukasz TunowskiŁukasz Tunowski25 dni temu
  • Co do używania kierunkowskazów na rondzie, to cały czas obowiązują dwie szkoły których uczą instruktorzy i już czas najwyższy, aby sposób sygnalizacji wpisać do PoRD...

    karolkuichkarolkuich25 dni temu
    • @Piotr Pilinko No ja uczulam moje siostry nie na rozwiązywanie krzyżówek, ale właśnie na znajomość PoRD. Sam się tak uczyłem i staram się tak przekazywać zdobytą wiedzę, najważniejsze jest jednak to aby pamiętać, że wszelkie prawo na drodze nie jest po to, by kogoś ograniczać, ale po to, aby tego kogoś chronić. Na wszystko wystarczy patrzeć z tej perspektywy, a generalnie nie będzie problemów. A jeśli chodzi o szkolenie jak i egzaminowanie, to jest na 100% do poprawy.

      karolkuichkarolkuich25 dni temu
    • @Wisniowy WSN Dlatego preferuję "ronda" turbinowe - nie ma problemu z wyborem optymalnego sposobu przejazdu - chyba, że ktoś bardzo chce przejeżdżać przez linie ciągłe...

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko25 dni temu
    • @Piotr Pilinko Nigdzie nie ma zadnego zapisu o zakazie i nakazie wiec mozna, ale nie trzeba.Dobranoc

      Wisniowy WSNWisniowy WSN25 dni temu
    • @Wisniowy WSN W zasadzie to nie można, ale NSA/WSA przyznają, iż nie jest to jakiś wielki błąd (ale nadal błąd!). Natomiast egzaminatorzy, którzy uwalili kursantów za nie włączenie lewego kierunkowskazu popełnili błąd, który upoważnia kursanta do powtórzenia egzaminu bez dodatkowych opłat (niestety - powtórzyć muszą cały egzamin praktyczny). Odpowiedź tkwi wprost w jednym artykule PoRD: kierunkowskaz włączasz przed wykonaniem manewru sygnalizując ZAMIAR jego wykonania i wyłączasz niezwłocznie PO jego wykonaniu. A to oznacza, iż próbując trzymać się literalnie tego prawa musiałbyś dokonać znacznie poważniejszego wykroczenia: a mianowicie braku sygnalizowania prawym kierunkowskazem skrętu w prawo przed zjazdem z "ronda" (bo trudno jest włączyć prawy kierunkowskaz cały czas sygnalizując skręt w lewo - no chyba, że awaryjne).

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko25 dni temu
    • @Piotr Pilinko Z kierunkiem lewym na rondzie to jest tak, ze mozna, ale nie trzeba.Na egz identycznie

      Wisniowy WSNWisniowy WSN25 dni temu
  • jechalem tydzien temu tym rondem [z lodzi do krakowa czyli w lewo] nie mialem problemu. chyba ze jakies melepety po malopolsce jeżdżą. [bo ze po krakowie to juz wiem]

    xtremextreme25 dni temu
    • @xtreme Od strony Bieczyc natężenie ruchu na tym rondzie jest duże z powodu wyjazdu z centrum handlowego przy Ikea. Ci co z niego wyjeżdżają mają tylko skręt w kierunku ronda i jest ono pierwszym skrzyżowaniem gdzie mogą nawrócić. Zgodnie z przepisami robią to od wewnętrznej krawędzi. Osobiście jak chcę od tej strony nawrócić lub skręcić w lewo w ul.AK to jadę prosto przez rondo i nawracam 200m dalej, jeszcze pod estakadą. Nie wiem czy ktoś przeprowadził próbę, ale uważam że sprawę korków do opisywanego nawracania rozwiązałoby wyłączenie świateł na rondzie.

      Arek BArek B24 dni temu
    • @Arek B na rondzie ofiar katynia jadac od bienczyc do kfc zawracalem i widzialem ich kreatywnosc. gdyny ludzie tak po Łodzi jezdzili to by w zyciu do domu nie dojechali [bo najbardziej zakorkowane miasto w eu]. chkciaz i tak sie lepiej mi jezdzi po lodzi bo kierowcy nie stoja tak karnie w korkach jak w krk tylko kombinują objazdy. juz warszawe wole od krk jesli chodzi o jazde po mieście

      xtremextreme24 dni temu
    • @xtreme W Krakowie jest kilka skrzyżowań , które mają dwa pasy do skrętu w lewo, a jeden z nich jest też do jazdy na wprost. Kierowcy skręcający znający miasto ustawiają się na tym tylko do skrętu żeby nie blokować tych jadących na wprost. Zielone na wprost zapala się szybciej niż do skrętu i czekając na skręt nikogo nie blokują. Oto cała tajemnica.

      Arek BArek B24 dni temu
    • mnie w Krakowie rozwalilo ze kierowcy majac dwa pasy do skrętu ustawiaja sie na jednym a drugi pusty. ogolnie jezdza jakby miasto widzieli na obrazkach. mozliwe ze to cala malopolska sie zjeżdża do krakowa i dlatego

      xtremextreme25 dni temu
    • Melepety to w Sławkowie są XD

      Enter SandmanEnter Sandman25 dni temu
  • 2:10 ale piękny znak...😉

    Tomasz JesperTomasz Jesper25 dni temu
    • ulala

      gostek gosteksgostek gosteks25 dni temu
    • Ponoć jak szyny długie i proste to stacja zajebista😉

      Krzysztof L.S.R.GKrzysztof L.S.R.G25 dni temu
    • @ACTE D-2 i A-7 po lewej stronie, a to po prawej to po prostu tabliczka informacyjna nie będąca znakiem drogowym w myśl rozporządzenia dotyczącego znaków i sygnałów drogowych. Natomiast umieszczenie znaków z rodziny P-8 przed SoRO na planie okręgu jest błędem.

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko25 dni temu
    • Tam jest jakiś znak? XD

      ACTEACTE25 dni temu
  • Rzadko kto w tym kraju wie do czego służy kierunkowskaz. Na rondach to już jakiś ułamek kierowców go używa. Już częściej widzę zabłąkane dusze z lewym "kierunkiem", które jedynie wprowadzają zamęt

    TomTom25 dni temu
    • @Tom wróc na kurs jak nie wiesz 👍

      Kamil ArtKamil Art24 dni temu
    • @Kamil Art A kiedy wg przepisów należy używać kierunkowskazu?

      TomTom24 dni temu
    • @Tom ja używam lewego po to by wjeżdżający nie mieli wątpliwości że będę kontynuował jazdę po rondzie

      Kamil ArtKamil Art24 dni temu
    • @Piotr Pilinko Po pierwsze to nie mówie o oczywistych sytuacjach zmiany pasa ruhu, tylko o objeżdżaniu wyspy z jednym pasem ruchu. Poza tym chętnie usłyszę w jakich to sytuacjach zmieniasz pas na wewnętrzny będąc już na rondzie

      TomTom25 dni temu
    • Lewy na "rondzie" się przydaje: sygnalizuje zamiar zmiany pasa ruchu na wewnętrzny.

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko25 dni temu
  • To, że ktoś zasygnalizuje kierunkowskazem chęć opuszczenia ronda nie znaczy, że można bezkrytycznie wjeżdżać. Na pewno prawie każdemu się zdarzyła taka sytuacja, że ktoś sygnalizował, ale nie zmienił tego kierunku tylko kontynuował jazdę po skrzyżowaniu. Zasada ograniczonego zaufania. No ale zgodzę się z tym, że wszyscy powinni tego kierunkowskazu używać bezpośrednio przed opuszczeniem skrzyżowania.

    Mr RzeźnikMr Rzeźnik25 dni temu
    • @esperto pl Jak pojedziesz i dojdzie do zderzenia, to policjanci ukarzą mandatem za błędne użycie kierunkowskazu tego co źle sygnalizował i Ciebie za spowodowanie wypadku (bez ofiar, bo jak będą ofiary, to sędzia to zrobi) - bo nadal miał pierwszeństwo a go nie przepuściłeś. Ustępowanie pierwszeństwa to fundamentalna zasada ruchu drogowego. Znak A-7 oznacza konieczność ustąpienia pierwszeństwa pojazdom na drodze z pierwszeństwem. Nie ma tam dopisku "chyba, że błędnie sygnalizował skręt".

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko25 dni temu
    • @Piotr Pilinko ale skoro sygnalizuje że opuszcza rondo to komu mam ustępować? Jak źle sygnalizuje to niech hamuje. To jego błąd. Co jak skręcasz w prawo w drogę o 3 pasach to też czekasz aż będzie na wszystkich pasach i po horyzont pusto, bo przecież ktoś może zmienić pas bez kierunkowskazu a nawet dwa i mu nie ustąpisz?

      esperto plesperto pl25 dni temu
    • @Mr Rzeźnik A ja tam nie dmucham na zimne i nigdy wypadku nie miałem. Czasem najwyżej debil co nie wie jak używać kierunkowskazu potrąbił, pomachał łapkami i tyle. Oczywiście jak ktoś jedzie jak szalony i ma włączony kierunkowskaz to normalne że nie wyjeżdżam bo widać że debil więc nie ma co ryzykować. Jak jednak ktoś jedzie normalnie i włącza kierunkowskaz a ja mogę wjechać to wjeżdżam. Trudno najwyżej będzie musiał hamować jak źle sygnalizuje. Oczywiście znacznie pewniej czuje się dzięki kamerą, no ale teraz to kamery są tak tanie że chyba każdy może sobie kupić. Na rondach akurat doskonale widać jak ktoś ma włączony prawy kierunkowskaz przed wjazdem. Na zwykłych skrzyżowaniach jest nieco gorzej.

      esperto plesperto pl25 dni temu
    • @esperto pl zakładać, że ktokolwiek na polskich drogach stosuje się do przepisów w 100% moim zdaniem jest naiwne. Przepisy swoje, a ludzie swoje. Wolę dmuchać na zimne i zachowywać się prewencyjnie, niż tracić czas na mierzenie się ze skutkami czyichś zachowań

      Mr RzeźnikMr Rzeźnik25 dni temu
    • @esperto pl Przy czym, niestety, jak wjedziemy na SoRO a błędnie sygnalizujący kierowca pojedzie po obwiedni, to my będziemy winni spowodowania kolizji, bo znak A-7 jednoznacznie nakazuje ustąpienie pierwszeństwa pojazdowi poruszającemu się po obwiedni. Personalnie: na drodze nie ufam nikomu, nawet sobie.

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko25 dni temu
  • 5:35 brawo. Ja kiedyś rozmawiałem z jednym zarządca drogi odnośnie zmniejszenia prędkości z 70 z 50km/h po modernizacji w miejscowości gdzie wcześniej nawet nie było chodnika a po remomoncie jest to powiedział mi że nikt nie chce się z przedstawicieli np policji pod czymś takim podpisywać

    DawidSDawidS25 dni temu
    • Na tej drodze ogolnie mam wrazenie iz starają sie utrudnic zycie kierowcom. Zostala ona mocno zwężona(mowa o szerokosci pasow nie o ogolnej szerokosci) mieszkalem przy tej trasie kilka lat i miesiac bez smiertelnego to byla rzadkosc. A w Czajowicach bywaly i co tydzien. Ponoc jest jakas umowa z zarzadem A4 o ograniczonej przepustowosci tej drogi. Bo ogolnie nia na slask i polnoc jest szybciej niz A4 i sam to wiele razy sprawdzalem.

      Wojciech OpyrchałWojciech Opyrchał24 dni temu
    • w tym miejscu nie ma terenu zabudowanego, znak stoi jakieś 100 metrów przed miejscem, w którym zaczyna się nagranie

      XQ40XQ4025 dni temu
  • Idealna sytuacja na polski doktorat. Rondo z każdej strony oznakowane inaczej. Błędne znaki poziome, błędne znaki pionowe. Ekspert, który całe życie zawodowo zajmuje się szkoleniem kierowców, nie ogarnia oznakowania, nie widzi logiki. Koncentracja na twarzy 100% jakby właśnie zdawał egzamin na prawko....Czy naprawdę tak trudno oznakować rondo, drogi cymbale, który te znaki zatwierdziłeś?

    firma pierwszafirma pierwsza25 dni temu
    • Znaki P-8 są całkowicie z "d.py" na skrzyżowaniu, na którym nie da się skręcić w lewo... Co więcej: zakazują zawracania, bo przecież nakaz jazdy "prosto" jest zakazem jazdy w każdym innym kierunku... Porażka organizatora.

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko25 dni temu
  • A ja zgłaszam, że od ok. 2 tygodni coraz więcej pieszych nawet nie patrzy czy jedzie samochód i wchodzą na pasy bez zatrzymywania się. Brawo decydenci, cieszcie się. Wyhodowaliście sobie święte krowy. M.in. pan się cieszył.

    Maciej LewickiMaciej Lewicki25 dni temu
    • @Piotr Pilinko Teraz musicie być kierowcami jasnowidzami, gdy ktoś idzie blisko przejścia to czy ma zamiar z niego skorzystać czy nie.

      Jonathan R.Jonathan R.24 dni temu
    • Nowe przepisy w zasadzie ograniczają prawa pieszego, bo od czerwca będzie on musiał przepuścić tramwaj (do tej pory nie było przepisu, który wyłączał pierwszeństwo pieszego przed tramwajem, gdy pieszy był już na przejściu). A nie wprowadzono pierwszeństwa pieszego, który zbliża się do przejścia z zamiarem jego przekroczenia - kolejny bubel prawny, który więcej psuje niż naprawia.

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko25 dni temu
  • A co w sytuacji jak niby da kierunkowskaz w prawo i pojedzie dalej po rondzie...? I kogo wina jak będzie kolizja? Kto uwierzy że włączył kierunkowskaz... Ja jadę na pewnego tylko jak jest pusto, tak to nikomu nie można ufać w 100%

    Kwachu KwachuKwachu Kwachu25 dni temu
    • @esperto pl Mnie też się przydaje - ale do końca mu nie ufam - bo wielokrotnie sygnalizujący skręt w prawo po prostu przejechał dalej: jak nie zwalnia (mimo kierunkowskazu) to nie wjeżdżam.

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko24 dni temu
    • @Piotr Pilinko Co dalej nie zmienia faktu że niektórym jednak ten kierunkowskaz sygnalizujący zamiar zjechania z ronda jest potrzebny. Np Panu Markowi, mnie i wielu innym, więc twierdzenie że nie ma on sensu jest nadużyciem.

      esperto plesperto pl24 dni temu
    • @esperto pl Mnie na przykład policjanci obwinili za spowodowanie kolizji z pijanym policjantem - sąd nie potwierdził ich optymizmu: póki nie ma prawomocnego wyroku, nie ma o czym dyskutować.

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko24 dni temu
    • @Piotr Pilinko Przecież wiadomo że nie ma skoro to świeża sprawa. I co z tego że w tej sprawie nie ma? Są w wielu innych jak Ci tak zależy to na pewno sobie znajdziesz. Ja tak jeżdżę, więc dla mnie kierunkowskaz jest istotny. Dla Ciebie nie jest, Twoja sprawa nic mi do tego. Twierdzenie jednak że Pan Marek niepotrzebnie się czepia braku kierunkowskazów, bo części kierowców nic one nie dają jest pozbawione sensu.

      esperto plesperto pl24 dni temu
    • @esperto pl Wyrok jest?

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko24 dni temu
  • to ja poproszę Kraków - Kazimierza Wielka - Busko. Tam jest dramat.

    Kuba KotKuba Kot25 dni temu
    • KPR i wszystko jasne.

      Bartolomeo BartłomiejBartolomeo Bartłomiej23 dni temu
    • Potwierdzam

      Krzysztof L.S.R.GKrzysztof L.S.R.G25 dni temu
  • "Ja bym przerwał odcinek". Dobrze, że nie przerwał. Bo był ciekawy :-)

    Jarosław OsmólskiJarosław Osmólski25 dni temu
  • 5:36 Pan Marek chyba przysnął (albo coś zmienili od mojego ostatniego przejazdu), ale przy wyjeździe z Szyc jest znak końca terenu zabudowanego zatem na tym odcinku jest 90 km/h.

    bar10005bar1000525 dni temu
    • Tez mi coś nie pasowało, bo akurat tam to nawet wyprzedzić idzie.

      ACTEACTE25 dni temu
    • nic się nie zmieniło, nie ma tam terenu zabudowanego i jest normalnie 90

      XQ40XQ4025 dni temu
    • Koniec terenu zabudowanego + skrzyżowanie z ul. Bliźniaków i ul. Wesołą, 90km/h dla każdego, a Pan Marek jak połowa Januszy na tej drodze czy zabudowany czy nie bo sie nie orientujem bo takie fatalne jest oznakowanie na tej drodze jedzie 69km/h.

      Grzegorz JanikGrzegorz Janik25 dni temu
  • Tylko pojawia się nowy temat, są tacy kierujący, którzy sygnalizują zamiar opuszczenia ronda, ale tego nie robią, czyli sygnalizują, rondo kiedyś opuszczę, ale jeszcze nie wiem którym zjazdem.

    JaniszJanisz25 dni temu
  • Ja nie jestem fanem stawiania znaków zmian prędkości co 500m. To meczy na dłuższej trasie, jest nieekonomiczne bo co chwile dodajemy gazu i hamujemy i denerwujące .

    Arkadiusz SpalinskiArkadiusz Spalinski25 dni temu
    • No bo normalnie jeśli jedziesz w trasę z większego miasta A do miasta B, to od wjazdu na drogę ustawiasz tempomat na maksymalnie dozwoloną prędkość i tylko zazdrościsz kierowcom Tesli autopilota. Nie zwalniasz, nie zmieniasz pasów jak pomylony, nie szukasz sygnalizacji..

      BartBart24 dni temu
  • 7:45 Akurat to jest takie "wątpliwe" ułatwienie, ponieważ ciężko ujrzeć prawy kierunkowskaz stojąc po lewej stronie pojazdu.

    PiermarlinPiermarlin25 dni temu
    • @Piermarlin Prawda. Pisałem w przypływie emocji :D

      QuetzalcoatllQuetzalcoatll24 dni temu
    • @Quetzalcoatll A zwróciłeś uwagę na mały szczegół z tego fragmentu? Mianowicie kamerzysta stoi kawałek od ronda i widzi dokładnie - kierowca jak ustawi się pod linią to niekoniecznie ujrzy prawy kierunkowskaz (chyba, że jakiś kawałek).

      PiermarlinPiermarlin24 dni temu
    • @Janek S. Są SoRO, na których np. nie używasz kierunkowskazu zjeżdżając z niego, bo jedziesz prosto (i to zgodnie z oznakowaniem poziomym P-8) - na planie kwadratu. Ale to trochę inny przykład. Tutaj ładnie widać przód i kierunkowskazy nadjeżdżającego z lewej strony pojazdu.

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko25 dni temu
    • Hmm. Jako wjeżdżający na takie "rondo" powinieneś dokładnie widzieć prawą stronę pojazdów nadjeżdżających po obwiedni z lewej (w szczególności - prawy kierunkowskaz). Oczywiście nawet sygnalizacji prawym kierunkowskazem nie należy ufać bezwarunkowo: wielokrotnie widziałem już takich, którzy pojechali po obwiedni SoRO z włączonym prawym kierunkowskazem.

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko25 dni temu
    • @Tom nie na każdym rondzie

      Janek S.Janek S.25 dni temu
  • Pan Marek to jest gość!

    Michał SłuszniakMichał Słuszniak25 dni temu
    • Pan Marek TOP😂

      Danieleczko0589Danieleczko058925 dni temu
    • dzięki

      MapinguariMapinguari25 dni temu
    • Michał zgadzam się

      Lasiadora 321Lasiadora 32125 dni temu
PLworld