Jedź bezpiecznie odc. 812 (skręty niereformowalne)

26 wrz 2020
37 081 wyświetleń

Komentarze
  • ja nie rozumiem tego, co to za problem dla kierujacego ruchem namalowac chociaz 3-4 kreski wyznaczajace ruch...??

    Maciej ResińskiMaciej ResińskiMiesiąc temu
  • Najlepsi są ci co skręcając w prawo odbijają trochę w lewo jakby jechali z przyczepą.

    niejakipanniejakipanMiesiąc temu
  • ludzie ustawiają się zawsze do prawej bo mają wbite w głowę nauczania typu: zawsze trzymamy się prawego pasa. pierwsza sytuacja: jednokierunkowa wszyscy do prawej. druga sytuacja 2 pasy nie wyprzedzasz trzymaj się prawego pasa ludzie robią to podświadomie z automatu, jak byś zapytał jak się jeździ to by tobie poprawnie odpowiedział, a jak byś zapytał: czemu wtedy jedziesz w taki sposób?? odpowiedział by : Nie wiem

    Eryk RIkoEryk RIkoMiesiąc temu
    • A ja obstawiam, że wytłumaczenie jest jeszcze prostsze - część osób zapomina, że jedzie drogą jednokierunkową i dlatego próbują skręcać w lewo od osi jedni.

      Piotr ĆwiertniewskiPiotr ĆwiertniewskiMiesiąc temu
  • To nie są kiwrowcy , to posiadacze prawa jazdy

    Tom JelTom Jel4 miesięcy temu
  • Myślę, że przyczyna takiej jazdy jest jedna, okradanie ludzi z pieniędzy. Budżet państwa w kiepskim stanie trzeba doić obywatela a chęć nauki poprawnej jazdy jest na dalszym planie. Bardzo lubię wasz program, uczę się niejednokrotnie z niego jeździć, staram sie przestrzegać przepisów. Tylko dlaczego dwadzieścia lat temu nie nauczyli mnie tego na kursie, dlaczego w większości przypadków instruktorzy uczą jak zdać egzamin a nie jak poprawnie jeździć?

    wilczakkwilczakk4 miesięcy temu
    • Nie widzę różnicy między uczniem "do egzaminu", a uczeniem poprawnie jeździć. Przecież jak z jednokierunkowej skręcałbym w lewo od prawej krawędzi to oblałbym.

      Kiczort111Kiczort1113 miesięcy temu
  • 2:32 Brak STOPU?! 7:09 Beznadziejne ustawienie Volvo - należy ustawiać się tak jak biały do linii! Nawet najechałbym przednią osią na linię - oszczędność miejsca! 7:35 Dlatego, że amatorzy nie umieją zmienić później na prawy - strach, lenistwo?!

    młody kierowcamłody kierowca4 miesięcy temu
  • 8:30 jest wytluczaczenie .krakusy jeżdza jak melepety. czesto jezdze po krakowie a jestem z łodzi. oczy przecieram ze zdziwienia jak krakusy lubią stac w korkach. podejzewam ze wiekszosc to sloiki z miescinek malopolski gdzie jest jedno skrzyzowanie i rondo .

    xtremextreme5 miesięcy temu
  • Kierowcy na Łobzowskiej nie ustawiają się na lewym pasie z obawy, że zostaną później przyblokowani na wysokości Mazowieckiej.

    rafalmmrafalmm5 miesięcy temu
    • dokładnie, jeździłem tam kilka lat i zawsze było to samo. Jak tylko mogłem to się wpychałem na ten pusty pas ale potem miałem problem by zjechać na środkowy pas gdy chciałem jechać w stronę Kleparza bo stojąc na lewym blokowali mnie Ci co chcieli skręcić w Mazowiecka. Niestety wcale nie łatwo się wcisnąć na ten środkowy pas i na 100% dlatego ludzie skręcają z tego środkowego pasa zamiast z obu...

      s3nsi millas3nsi milla4 miesięcy temu
  • Największym problemem są tam parkujący przed przejściem, a nie to jak ktoś się ustawia do skrętu

    Mirosław MoczyrógMirosław Moczyróg5 miesięcy temu
    • Tego biały mercedesa nie powinno tam być ... Bez sensu wyznaczenie miejsca parkingowego prawie do samego przejścia dla pieszych.

      armoarmo4 miesięcy temu
  • Myślę, że namalowanie śluzy wjazdowej dla rowerzystów pomogłoby rozwiązać ten problem.

    DeltargreyDeltargrey5 miesięcy temu
    • Sluzy dla rowerów należy likwidować.

      Eryk ArtmamEryk Artmam4 miesięcy temu
  • Tam nie trzeba skracać parkingu tylko dopilnować 10 metrów od pdp

    Piotr C.Piotr C.5 miesięcy temu
  • dzis na 1,5 km ulicy Starołęckiej w Poznaniu kiedy równo jechalem motocyklem 60 km/h czyli nieco wiecej niz mozna zostalem wyprzedzony przez 3 samochody ktore jechaly 80-90 km.... teren zabudowany i wyprzedzaly mnie na kolejnych skrzyzowaniach z przecznicami , oczywiscie na podwojnych ciągłych ..... to jest chory kraj gdzie panoszy sie bandytyzm drogowy :( niestety za malo ludzi oglada te programy by cos sie zmienilo na lepsze. poza tym do kazdego z tych programow polecał bym opinię policjanta drogówki by jeszcze solidnijeszy byl wydzwięk ...ja wiem ze Pan Marek ma racje , ale jeszcze ktos z drogowki powinen zabrac głos , chocby przytakując Panu Markowi ....pozdrowienia z beznadziejnej wielkopolski gdzie chamstwo drogowe kwitnie :(

    Przemysław KosickiPrzemysław Kosicki5 miesięcy temu
  • konkretnie stanowczo i rozsądnie te programy co tydzien obowiązkoow w kazdym miejscie w Polsce powinny sie pojawiac w kazdym kanale w kazdej stacji ...obowiązkowo

    Przemysław KosickiPrzemysław Kosicki5 miesięcy temu
  • na oficjalnej stronie programu już jest odcinek 816 a tutaj 812 - opóźnienie jak w krajach 3 świata hehehe

    edek kredekedek kredek5 miesięcy temu
  • Paradoks polskich dróg. Na autostradzie wszyscy cisną lewym i nie zjada na pusty prawy, w korku lub skrzyzowaniu wszyscy stoją na prawym, a lewy pusty

    Wynajem KrakówWynajem Kraków5 miesięcy temu
  • 1:30 dlaczego prowadzący krytykuje innych za złe ustawienie się do skrętu w lewo a sam wykonuje ten manewr ze środka? Jeszcze ma sporo miejsca ze swojej lewej strony A tak w zamyśle ten manewr powinien być wykonany - zbliżyć się maksymalnie do lewej/prawej strony A nie środkiem 🤔 widzę, że prowadzący podchodzi do przepisów indywidualnie bo kiedyś krytykował kierujących, którzy mimo braku możliwości kontynuowania jazdy wjechali na skrzyżowanie A następnie sam w kolejnym odcinku zrobił dokładnie to samo ale winnym (wg prowadzącego) był kierujący przed nim bo jak stwierdził, gdyby on wykonał manewr szybciej i odjechał to on też by się zmieścił tyle tylko, że kierowca ma ocenić sytuacje przed wjazdem A nie w trakcie czyż nie Panie prowadzący? 🤔

    lu kolu ko5 miesięcy temu
    • @Robert Rob Tak kontrapas a kontrruch to 2 różne rzeczy 🙄 prowadzący sieje zamęt A kto ogląda i się sugeruje daje popis umiejętności w ruchu drogowym 🙄

      lu kolu ko5 miesięcy temu
    • @Robert Rob luz👏😊 organizator ruchu powinien odpowiednio oznaczyć drogę dla rowerów a kierowca odpowiednio poinformowany i odpowiedniO interpretujący znaki winien wiedzieć, że istnieje kontrapas dla rowerów😲 inaczej to wygląda jak wygląda, bo istnieje droga dla rowerów blisko prawej krawędzi ale jednocześnie parkują tam'samochody czyli gdy nie ma samochodów to rowerzysta jedzie najbliżej prawej krawędzi A gdy parkuje samochód to zmienia jego tor jazdy - bezsensowne rozwiązanie wg mnie 🙄 U nas w kraju jest wszystko i nic - każdy się musi domyślać A kwestia przepisów i zachowań jest indywidualna bo co innego przepisy A co innego realia - generalnie chodzi o to aby bezpiecznie i kulturalnie 👍

      lu kolu ko5 miesięcy temu
    • @Robert Rob jest znak zakaz zjazdu i w przypadku braku tabliczki " nie dotyczy" chyba normalne, że ruch obowiązujący na tej drodze jest w jednym kierunku. 🤔

      lu kolu ko5 miesięcy temu
    • @Robert Rob no i dlatego mówię, że rowerzyści i piesi powinni odbyć szkolenie, na którym dowiedzą się co to jest droga i znaki i zasady na niej obowiązujące 🙄 skoro jest zakaz wjazdu to znaczy, że ulica jest w jednym kierunku bo dlaczego miałby być zakaz skoro byłaby możliwość jazdy?

      lu kolu ko5 miesięcy temu
    • @Robert Rob to jest jeden kierunek ale rowery mogą jechać pod prąd 🙄

      lu kolu ko5 miesięcy temu
  • Chwila, ustawianie się przy lewej krawędzi jezdni w sytuacji, gdy jest ruch rowerowy w przeciwnym kierunku jest jazdą "pod prąd". Skąd pomysł, aby zmuszać rowerzystów do jazdy między samochodami? Apeluję o natychmiastowe sprostowanie. Zachęcam też prowadzącego o nagranie kilku odcinków jak mają się zachowywać rowerzyści, oczywiście jadąc rowerem, a nie z wygodnego fotela samochodu. Zapewniam, że z innej perspektywy będzie to wyglądało inaczej.

    Jarosław WarlikowskiJarosław Warlikowski5 miesięcy temu
    • @Robert Rob nie no, to poszło za daleko. Aż tyle miejsca kolarz nie potrzebuje, da się to pogodzić, zostawić im z 1.5 metra będzie git. Ogólnie pan Dworak dobrze gada, ale tutaj się z nim nie zgadzam, tak samo jak z utraconym pierwszeństwem na przecince przy zawracaniu na drodze dwujezdniowej. Pozdrawiam

      Jarosław WarlikowskiJarosław Warlikowski5 miesięcy temu
  • Moze nie wiedza ze jada jednokierunkowa ;)

    M LM L5 miesięcy temu
    • @Robert Rob Na pewno nie tak jak stali - przy prawej. Oni zawijali jakby zestawem mieli skręcić.

      adiosamigo1988adiosamigo19885 miesięcy temu
    • Najpewniej tak jest, mimo wszystko oni (PTCruiser i Ibiza) są źle ustawieni, nawet gdyby dwukierunkową jechali.

      adiosamigo1988adiosamigo19885 miesięcy temu
  • Witam! Czekam na film ilustrujący zasady obowiązujące na drogach wewnętrznych i w strefach zamieszkania. Kiedy reguła pierwszeństwa z prawej strony nie ma zastosowania? Pozdrawiam Janusz D-M.

    janusz dmjanusz dm5 miesięcy temu
  • Problem jest w braku oznakowania pionowego i poziomego 😒

    Pa PiPa Pi5 miesięcy temu
    • Szyny może jeszcze powinny być, żeby posiadacze PJ wiedzieli jak mają jechać?

      adiosamigo1988adiosamigo19885 miesięcy temu
    • Na początku drogi jednokierunkowej jest znak który jest jednoznaczny. A to normalne że jak skręcasz w prawo ustawiasz się do prawej krawędzi a jak w lewo to do lewej. Dodatkowe oznakowanie wprowadziło by zamęt.

      Damian WójcickiDamian Wójcicki5 miesięcy temu
  • Fakty i badania naukowe na ten temat poniżej: plworld.info/show/o12PatDSmYHenpM/wideo.html 1) Dr Nicholas Wilfinger - wyniki badań naukowych na Uniwersytecie w Utah USA: www.gosc.pl/doc/5118475.Wp-pl-Kosciol-moze-miec-racje-co-do-seksu 2) Praca naukowa na KUL w Lublinie Dr Iwona Ulfik-Jaworska: sfd.kuria.lublin.pl/index.php/60-w-skrcie/2991-kohabitacja-przedmaeska-w-wietle-bada-naukowych-iwona-ulfik-jaworska 3) Uniwersytecki Portal WSKSiM: wsksim.edu.pl/mechanizm-pierwszego-kontaktu-zwany-takze-prawem-pierwszych-polaczen/ 4) Ksiądz Mariusz Rosik komentuje powyższe: www.mariuszrosik.pl/?p=9391 5) Doc. Jacek Pulikowski na temat: współżycia przed ślubem a rozpadem małżeństwa; plworld.info/show/gnqGadCshJ2ZeKg/wideo.html 6) Ilustracja filmowa: plworld.info/show/n3Sjrqvbn529ms4/wideo.html 7) KS Piotr Pawlukiewicz o czystosci przedmalzenskiej plworld.info/show/l5J9iNPSZ5Gri5c/wideo.html

    Poznacie Prawde I Prawda Was WyzwoliPoznacie Prawde I Prawda Was Wyzwoli5 miesięcy temu
    • omg.... no comment

      Fro FroFro Fro5 miesięcy temu
    • co?

      mike1992plmike1992pl5 miesięcy temu
  • 3:28 - Jaaakk??? Rowerzysta ma jechać w kontraruchu środkiem??? Jeśli jedzie z Łobzowskiej w Sienkiewicza, w ten kontraruch, to będzie skręcał przy prawej krawędzi i powinien mieć zostawione miejsce do wjazdu, a nie celować w środek wjazdu pomiędzy samochody. Przecież to oznacza, że będzie musiał wymijać lewą stroną? 2. Dlaczego nie ma sierżanta rowerowego na jezdni? Kierujący powinien mieć jasną informację, że jest wprowadzony kontraruch!

    WoytekWoytek5 miesięcy temu
    • @Robert Rob Słupek niekoniecznie, ale od tego właśnie jest znak poziomy "sierżant rowerowy" - P-27.

      WoytekWoytek5 miesięcy temu
  • Witam serdecznie. Dlaczego nie zrobicie programu o tym jak policja łamie przepisy, wyprzedza na podwójnej ciągłej, wyprzedza przed przejściem, przejeżdża na czerwonym. Czy im wolno bo to policja chyba ich też obowiązują przepisy ruchu drogowego. Dziękuję Pozdrawiam. Czekam na filmik

    ROMAN W.RomanROMAN W.Roman5 miesięcy temu
    • @Piotr B. Pokazuje się że kierowcy, rowerzyści łamią przepisy ale polocja też łamie przepisy ale czy policjant ukarał policjanta za wyprzedzanie przed pasami, raczej nie bo kolega nie wlepi mandatu swojemu kumplowi.

      ROMAN W.RomanROMAN W.Roman5 miesięcy temu
    • Ale co niby taki filmik miałby dać?

      Piotr B.Piotr B.5 miesięcy temu
  • 5:33 mogę się założyć, że ten z czerwonego już klnął na to audi i wyzywał pod nosem od cwaniaków

    MalwinMalwin5 miesięcy temu
    • Rikord Widjo. Powiedział kierowca seata. I bum na stop cham:)

      Gonzo3553Gonzo35535 miesięcy temu
  • Można takie sytuacje rozwiązywać dodatkowym oznakowaniem poziomym po lewej strzalka w lewo a po prawej strzałka w prawo :) wszystkio byloby zawsze przejrzyste i jasne.

    Kuba KowalKuba Kowal5 miesięcy temu
    • @tytus83 dużo kilometrów zrobiłeś po Polsce ? ;-) oznakowanie, zwłaszcza u nas potrafi wprowadzić w błąd największego kozaka.

      Błażej M.Błażej M.5 miesięcy temu
    • Jak ktoś zna przepisy to nie potrzebuje dodatkowych oznakowań. Jak ktoś nie wie, że jest na jednokierunkowej to może nie powinien mieć uprawnień?

      tytus83tytus835 miesięcy temu
    • Chciałabym usłyszeć co na to Pan Marek

      Weronika ItylenatentemanWeronika Itylenatenteman5 miesięcy temu
    • Racja, to nie bierze się ze złej woli, tylko z tego, że kierowcy zapominają, że są na jednokierunkowej.

      Błażej M.Błażej M.5 miesięcy temu
  • Mam porównanie z niedawnego pobytu w Warszawie gdzie poruszałem się samochodem po tym mieście. Ruszanie ze skrzyżowania z tak zwanego" buta" dynamicznie i maksymalne wykorzystanie "zielonego " W Krakowie obseruje że kierowcy szukają "jedynki"przy zapalonym już zielonym. To powoduje że nie kilka samochodów nie zdąży przed kolejnym czerwonym a mogło by. Szanowni kierujacy w Krakowie uczcie się ruszać z dynamicznie z "buta przygotujcier sobie tą jedynkę odpowiednio wcześniej. Polepszy to przepustowość. "

    Beautiful corsetsBeautiful corsets5 miesięcy temu
    • To jeździmy po innej Warszawie. Normą tutaj jest, że na świetle, na którym powinno przejechać (powiedzmy) 20 aut, przejeżdża maksymalnie 10. Bo ten zagapił się w telefon, tamten dopiero sprawdza, jak wrzucić jedynkę, ta zagadała się z pasażerem, a tamten właśnie teraz musi zmienić pas ruchu z lewego na prawy (co z tego, że i tak z obu można jechać tylko prosto. Ten prawy jest fajniejszy).

      Mighty CactusMighty Cactus4 miesięcy temu
    • prawda od lat

      Fro FroFro Fro5 miesięcy temu
  • Musimy przyglądnąć się eLką jak oni uczą. Właśnie skrętu do prawego pasa, lewy to dla nich horror.

    nh1949.artnh1949.art5 miesięcy temu
  • Przyznam się szczerze do czegoś. Dopóki sam nie zacząłem się interesować tematem przepisów, poprawności jazdy i partnerstwa drogowego, były rzeczy o których nie miałem pojęcia. Jedynym z nich była jazda drogą jednokierunkową. Ani na kursie (a byłem na dwóch z różnych względów) ani na egzaminie nikt nie tylko nie wymagał ode mnie skrącania w prawo od prawej krawędzi i na odwrót, ale nawet o tym nie wspomniał słowem... Wydawało mi się dziwne i głupie skręcanie w lewo od prawej bo może ktoś miałby ochotę w tym czasie pojechać w prawo... Nieśmiało więc przesuwałem się trochę w jedną albo druga stronę, ale nie miałem przez cały okres robieni9a prawa jazdy informacji na temat tych przepisów. I nie tylko z reszta tych. Edukowałem się sam, ale wszystkiego nie będę przytaczał.

    Pasza713Pasza7135 miesięcy temu
    • @tytus83 to trochę dłuższą historia, ale ja idąc na kurs byłem zielony, jak szczypiorek. Wiele rzeczy musiałem ogarniać droga dedukcji, rozmawiając z tymi, którzy już mają prawo jazdy albo posilać się internetem. Mój instruktor był idiotą a ja nie wiedziałem na przykład w jaki sposób przebiega egzamin. Nawet to musiałem sobie sam ogarnąć bo nie powiedział mi kilku bardzo ważnych rzeczy. Gdyby nie sieć i chęć samodoskonalenia nadal byłbym głupkiem, który boi się jeździć bo wie, że nie zna się na tym dostatecznie dobrze.

      Pasza713Pasza7135 miesięcy temu
    • @Pasza713 czytałem do końca. I o to mi chodzi, że sam przyznajesz, że nikt Ci tego nie powiedział. Dlatego przed kursem lub w jego trakcie powinieneś przeczytać kodeks drogowy. Wtedy w razie wątpliwości jakie miałeś zadajesz pytanie instruktorowi i on powinien Ci odpowiedzieć.

      tytus83tytus835 miesięcy temu
    • @tytus83 jeśli ten komentarz dotyczy mojego wpisu to odsyłam do przeczytania go go końca. Po zakończeniu "kursu" i co gorsza zdania egzaminu edukowałem się sam. Warto było bo właściwie musiałem się nauczyć wszystkiego od początku. Oprócz znaków bo te zna prawie każdy. Moja nauka, jak wielu innych osób zaczęła się po zdaniu prawa jazdy, ale nie będę opowiadał całej historii.

      Pasza713Pasza7135 miesięcy temu
    • A od czego jest kodeks ruchu drogowego? No tak, przecież nikt nie będzie tracić czasu na czytanie. A jakbyś przeczytał to byś wiedział.

      tytus83tytus835 miesięcy temu
    • @The Tempted Man Zgadza się. Albo - jak z tym mechanikiem - wybierasz intruktora X z czyjegoś polecenia i wtedy już nie jest na chybił trafił. Ja tak zrobiłem.

      Jan SmugaJan Smuga5 miesięcy temu
  • Czy ta droga na pewno jest jednokierunkowa? Przecież dla rowerów jest dwukierunkowa. Tak więc nie powinno się zbliżać do lewej krawędzi a pozostawić pas umożliwiający przejazd rowerom (oczywiście też nie do prawej).

    Grzegorz KaGrzegorz Ka5 miesięcy temu
    • @Woytek racja. Mamy ruch prawostronny dlatego tam na środku powinien być pas dla rowerów - zaznaczony przez organizatora ruchu. To by wiele ułatwiło.

      Piotr PrzybyłkiewiczPiotr Przybyłkiewicz5 miesięcy temu
    • @Piotr Przybyłkiewicz A to nie jest tak, że jeśli mamy w Polsce ruch prawostronny, to w przypadku braku kontrapasa, a jedynie wprowadzenia kontraruchu rower powinien się poruszać prawą stroną?

      WoytekWoytek5 miesięcy temu
    • @Piotr Przybyłkiewicz Nie kontrapas, a kontraruch. To 2 różne rzeczy.

      WoytekWoytek5 miesięcy temu
    • @Grzegorz Ka No nie do końca. Nie ma wydzielonego pasa i gość słusznie mówi, że rowery mogą jechać środkiem. Tutaj chodzi o myślenie za kółkiem tak, żeby ułatwić sobie i innym życie :)

      Piotr PrzybyłkiewiczPiotr Przybyłkiewicz5 miesięcy temu
    • @Piotr Przybyłkiewicz Formalnie droga jest jednokierunkowa ale w praktyce dla rowerów dwukierunkowa czyli są pojazdy poruszające się w przeciwnym kierunku. Niezależnie od nazwy, kwalifikacji chodzi o rzeczywistość i sposób poruszania się w tych warunkach. Tak jak światło nazwane "żółte" ma kolor pomarańczowy i jest ono obowiązujące.

      Grzegorz KaGrzegorz Ka5 miesięcy temu
  • Wszyscy są za prawicą a nie lewicą w Tychach i okolicach też często się to zauważa. Jak można jechać lewym to oni prawym a jak po wyprzedzeniu na trzy pasmówce trzeba zjechać na prawy to oni środkowym albo lewym. Urwanie nie napiszę czego 🤕

    Marcin WitasMarcin Witas5 miesięcy temu
  • Skręt z Łobzowskiej z Alejami: większość kierowców preferuje prawy pas do skrętu w lewo, ponieważ ten lewy dalej na Alejach korkuje się na kolejnym lewoskręcie.

    GMcarsMANGMcarsMAN5 miesięcy temu
  • Jeśli chodzi o skręt w prawo to ja osobiście skręcam w ulicę wcześniej ( w prawo), objeżdżam Plac Axentowicza i wjeżdżam w Kazimierza W. Jakoś łatwiej.

    Homo FaberHomo Faber5 miesięcy temu
  • 3:53 z której strony powinien jechać rowerzysta? Pan Marek w tym programie zasugerował środkiem!

    M HM H5 miesięcy temu
  • W 7 minucie przykład że prawo jazdy jest zbyt łatwo dostępne Brak podstaw logicznego myślenia

    Darek BeDarek Be5 miesięcy temu
  • Jeśli jest miejsce, namalować pasy kierunowe na jezdni i problem rozwiązany.

    grzegorz N.grzegorz N.5 miesięcy temu
  • to czego w tym odcinku nie ma policjanta

    06mateusz1206mateusz125 miesięcy temu
    • Przygotowuje swoje mądrosci na przyszły odcinek 😎

      Piotr B.Piotr B.5 miesięcy temu
  • 3:17 - ah, kobieta...

    SerpherSerpher5 miesięcy temu
  • Nareszcie! TVP dogania internet - materiał w 1080p! ^^

    kryllynkryllyn5 miesięcy temu
  • Ustawianie się przy lewej krawędzi jest o tyle ważne, że skręt w lewo trwa dłużej niż w prawo, bo skręcając w lewo przecinamy dwa pasy ruchu, a w prawo tylko jeden. 5:35 A potem mówią, że cwaniak się wepchnął, a osoba kierująca pojechała zgodnie z przepisami. Może ten skręt z dwóch pasów usprawnia ruch, ale na przykład ja nie czuje się najlepiej na lewym pasie, bo jestem za wolny jak dla tych wszystkich rajdowców.

    Michał GodlewskiMichał Godlewski5 miesięcy temu
  • Zamiast oczekiwać ze wszyscy kierowcy (zmęczeni, niedoświadczeni, z innych miast czy krajów etc) będą się poprawnie ustawiali nie można narysować linii tuz przed pasami...?

    DaVit DDaVit D5 miesięcy temu
    • To jest najlepsze wyjaśnienie ever - "ja jestem z innego miasta/kraju, to nie wiedziałem". Rozumiem, że w mniejszym mieście nie ma np. tramwajów i człowiek może się pogubić, ale znaki pionowe/poziome są takie same.

      Piotr PrzybyłkiewiczPiotr Przybyłkiewicz5 miesięcy temu
    • Wiesz, znam miejsca, w których przejście dla pieszych jest znacznie odsunięte od skrzyżowania, po to by auta oczekujące na wyjazd z podporządkowanej, jak i te które w nią wjadą i przepuszczają pieszych miały się gdzie zatrzymać i nie blokować ruchu, tylko problem polega tam na tym, że pieszym nie chce się do tego przejścia dreptać i lezą jak krowy po polu, pod koła samochodów. Dopóki ludzi nie będą bardziej świadomi i mądrzy, to na nic będą wszelkie zmiany.

      Apache AApache A5 miesięcy temu
    • Pewnie ktoś stwierdził, że taka jazda wynika z przepisów, więc na malowanie pasów, nie będą zabierać miejsc parkingowych.

      Marcin MarcinkiewiczMarcin Marcinkiewicz5 miesięcy temu
    • @Patryk Jaźwa jak poziome nieobowiązkowe? Skąd ta teoria?

      Ireneusz KowalskiIreneusz Kowalski5 miesięcy temu
  • Super,że jest taki program. Zapraszam prowadzących z realizatorami do Bochni, na nowe rondo (wokół budynku). Tam jest problem

    paswoord1paswoord15 miesięcy temu
  • Wcale nie poprawili porządnie, pasy dla pieszych nie są przesunięte i auta chcąc wyjechać zatrzymują się na pasach - piesi nie mają jak przejść. W moim mieście też tak robią. Po robione parkingi do samych skrzyżowań i jadąc główną drogą nie widać czy coś nie wyjeżdża z podporządkowanej i na odwrót.

    BasiaBasia5 miesięcy temu
  • To zakończenie parkingu po lewej, nie dość że blokuje możliwość lewoskrętu, to chyba nie do końca legalne jest. 10m od pdp powinno być a tam chyba nawet połowy tego nie ma.

    Mateusz WojtkiewiczMateusz Wojtkiewicz5 miesięcy temu
  • Panu Dworakowi tylko przypomne, pasy wylaczone z ruchu w takich miejscach pojawiaja sie nie bez przyczyny. Najczesciej jest nia, parkowanie pojazdow az pod przejscia, za znakiem wyznaczajacym parking. I dlatego tam pojawily sie te donice, metalowe paliki i pas wylaczony z ruchu. Jest to zmora w miastach. A ja bym przypomnial organizatorowi ruchu przepis Art. 49. 1. Zabrania się zatrzymania pojazdu: 1) na przejeździe kolejowym, na przejeździe tramwajowym, na skrzyżowaniu oraz w odległości mniejszej niż 10 m od przejazdu lub skrzyżowania; 2) na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz w odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem; na drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za tym przejściem lub przejazdem. I aby jednak wyznaczal miejsca parkingowe tak aby jednak pieszy byl widoczny na przejsciu i aby pieszy widzial pojazdy.

    ReZGReZG5 miesięcy temu
    • @Janusz Płodzień biały Mercedes do od holowania natychmiast!

      Łukasz ChmielewskiŁukasz Chmielewski5 miesięcy temu
    • @Janusz Płodzień Tylko, że właśnie w tym miejscu kończy się parking. Organizator ruchu ustawił znak za blisko przejścia.

      ChemlockChemlock5 miesięcy temu
    • Dokładnie, przez tego białego merca jak ktoś tam jedzie pierwszy raz to nic nie widać !!!

      Sebastian MoszczyńskiSebastian Moszczyński5 miesięcy temu
    • Ani słowa o tym białym Mercedesie który stoi około 1,5 m przed zebrą

      Janusz PłodzieńJanusz Płodzień5 miesięcy temu
  • Biały mercedes stojący przed przejściem dla pieszych czyni bałagan i niebezpieczeństwo Pan Dworak powinien natychmiast powiadomić policje

    Jacek MazurkiewiczJacek Mazurkiewicz5 miesięcy temu
  • Wcześniej na filmie przeszkadzał biały mercedes😉zaparkowany za blisko pasów dla pieszych😕.

    Dominik WDominik W5 miesięcy temu
  • Co miasto, to obyczaje. We Wrocławiu jest przeciwnie, aż do sytuacji sprawiających problem dla ruchu tramwajowego. Wjazd z Traugutta na Krakowską i skręt z Podwala na Legnicką to dwa przykłady, gdzie kierowcy korzystają z takiego skrajnie lewego pasa zbyt chętnie, naruszając ciągłą linię i nie mieszczą się na tym pasie, czasem wstrzymując jadący swoim osobnym pasem tramwaj.

    Pio JacPio Jac5 miesięcy temu
    • Właśnie to jest jazda po polsku. O ile mniej byłoby nerwów i korków, gdyby kierowcy nie jeździli wg zasady "jest miejsce, to się wcisnę"...

      Ku BaKu Ba5 miesięcy temu
  • Akurat wyjaśnienie ustawiania się po prawej stronie jest bardzo proste. Po prostu zapominają, że to droga jednokierunkowa.

    p0358p03585 miesięcy temu
    • Poprostu nie myślą..załoze sie ze byli by pierwsi do trąbienia gdyby ktoś wjechał pod prąd 😁

      Piotr B.Piotr B.5 miesięcy temu
    • Moim zdaniem, jeżeli tam i tak jest znak STOP, trzeba by było delikatnie odsunąć przejście dla pieszych, i na samym końcu tej drogi zrobić szeroką linię STOP, na całą szerokość drogi. Wtedy będzie dokładnie widać, że jest to droga jednokierunkowa, powinno to zmniejszyć wątpliwości i funkcjonować jako swego rodzaju przypomnienie. O ile można tak zrobić jednocześnie z kontrapasem rowerowym (niewyznaczonym żadnymi znakami poziomymi), mam nadzieję, że można.

      p0358p03585 miesięcy temu
    • Z dwukierunkowej to się skręca w lewo z osi jezdni. Z prawej krawędzi to się nigdy w lewo nie skręca. Wyjaśnienie jest dużo prostsze: oni nie umieją jeździć. :D

      Jacek PasternakJacek Pasternak5 miesięcy temu
    • @Polish Arkadaş Na to może być zbyt mało miejsca.

      Stanisław SzewczakStanisław Szewczak5 miesięcy temu
    • Można by też namalować pasy ze strzałami do skrętu w lewo i w prawo tuż przed pasami

      Polish ArkadaşPolish Arkadaş5 miesięcy temu
  • Nikt na lewym pasie do skrętu na Łobzowskiej nie stoi, bo zaraz po skręcie stają w korku do skrętu w ul. Mazowiecką, a znając naszą kulturę nikt nikogo tam nie wpuści

    Wks racznaWks raczna5 miesięcy temu
    • Jakby jeszcze ludzie skręcający w Mazowiecką potrafili wykorzystać w pełni ten odcinek między alejami ustawiając się na obu niewyznaczonych pasach... Niestety często widzę, że ja staram się stanąć maksymalnie przy prawej krawędzi, żeby weszły 2 rzędy samochodów, a za mną kolejny kierowca staje na środku blokując możliwość wjechania na miejsce po mojej lewej. Przez to zamiast 5 samochodów, mieszczą się tam 3 :(

      TheTolkadeTheTolkade5 miesięcy temu
  • A ja dziękuję i wyciągam naukę. :)

    EnexayaEnexaya5 miesięcy temu
    • Proszę bardzo - lizaczek w nagrodę.

      ElitokracjaElitokracja5 miesięcy temu
  • Bombaj. Ech Krakowianowie

    Zenon JuszkiewiczZenon Juszkiewicz5 miesięcy temu
    • @MarlOn "Zamek to już się stał Świętą Relikwią" - a powinien być oczywistością od dawna. A są też inne reguły nie mniej ważne. I prawda - ludzie jeżdżą źle.

      ElitokracjaElitokracja5 miesięcy temu
    • Ludzie jeżdżą źle w całej Polsce, Kraków nie jest w żaden sposób wyjątkiem, chyba że pozytywnym - jeździliśmy nieźle "na zamek" zanim to było modne (wymagane przepisami).

      MarlOnMarlOn5 miesięcy temu
    • Do Bombaju to jeszcze lata świetlne. Tam to dopiero jest prawdziwy żywioł. Najdziwniejsze, że w tym chaosie tam jakoś żyją. Proponuję panu Dworakowi zrobić o tym kilka odcinków - jeśli nie padnie na zawał wcześniej. I bez złośliwości, bo sam nie wiem ilu z nas dałoby radę...

      ElitokracjaElitokracja5 miesięcy temu
  • Ciekawe ilu krakowian ogląda ten program i wyciąga z niego jakieś wnioski? Czy ktoś bierze to do siebie i zmienia swój styl jazdy?

    Zbignief IxZbignief Ix5 miesięcy temu
    • @Elitokracja Coś czuję, że gdybyś mnie zobaczył w moim BMW to zdanie wyrobiłbyś sobie równie szybko, nie patrząc na to jak jeżdżę :)

      MarlOnMarlOn5 miesięcy temu
    • @MarlOn To super, tylko Ci którzy powinni wyciągać wnioski wolą oglądać raczej jakieś patostreamy w stylu fame mma.

      ElitokracjaElitokracja5 miesięcy temu
    • Tak, ja np. wiele z tego programu wyniosłem na przestrzeni lat jak go oglądam. Wyrazy uznania dla zespołu Jedź bezpiecznie.

      MarlOnMarlOn5 miesięcy temu
  • Ja już od kilku lat jeżdżę po mieście głównie rowerem i korki mnie nie obowiązują. Polecam wszystkim spróbować tego rozwiązania. Zdrowie na pewno mi za to podziękuje, szybciej się przebijam, brak kosztów przejazdu i brak problemów z parkowaniem. Dodatkowo nie przyczyniam się do potęgowania korków i smogu. No i nie denerwuję się na takich jełopów, którzy chyba sami nie wiedzą, po co siedzą za kierownicą...

    jednoreki666jednoreki6665 miesięcy temu
    • @Luke c8 Wytłumacz mi, skąd w tobie tyle jadu? Mam pieniądze i mam również samochód. Chcesz wiedzieć, gdzie zysk przy czasie przejazdu porównywalnym z samochodem? Koszty. Nie wypalam paliwa. A zdarza się, że i czas, kiedy coś się wydarzy i ubywa jednego pasa ruchu. I to jest mój świadomy wybór, że na co dzień jeżdżę rowerem. No i wychodzi na to, że jesteś słabym i leniwym zawodnikiem. 10 km to jest max 30 min jazdy rowerem. Owszem, są sytuacje, że muszę wybrać samochód. Ale jadąc rowerem mam ten komfort (przynajmniej psychiczny), że jestem bardziej niezależny od warunków i zdarzeń losowych. Bezpieczeństwo? Owszem, ale to nie tylko chroniąca cię blacha i systemy, które czasami muszą się uaktywnić, kiedy ty zawodzisz. To również mentalność i zachowanie uczestników ruchu. Również pieszych...

      jednoreki666jednoreki6664 miesięcy temu
    • @jednoreki666 Ponadto twój cytat z jednego z poprzednich komentarzy: "Czas przejazdu zbliżony do jazdy samochodem." I jak się ma do tego twoja matematyka? Gdzie tu zysk? Oczywiście auto kosztuje, ale płacisz za komfort i bezpieczeństwo twoje i twojej rodziny. No ale jak się nie ma pieniędzy to zostają półśrodki (rower, hulajnoga, nogi).

      Luke c8Luke c84 miesięcy temu
    • @jednoreki666 To chyba ty masz problem z matematyką, bo ja pisałem ile zajmuje mi przejazd komunikacją a ile rowerem. I tak, jazda 20-25 na godzinę 10-20 km w jedną stronę to jest sporo. I to w dodatku niezależnie od warunków pogodowych.

      Luke c8Luke c84 miesięcy temu
    • ​@Luke c8 Dzieciaku. Ale ty bredzisz. Jakby nie liczyć, to nawet kiedy jadę rowerem te 20 - 25 km/h, bo mi się nie chce pędzić, to zawsze jest szybciej, niż 0 km/h samochodów stojących w korku. A jeśli matematyka jest dla ciebie zbyt skomplikowana, to wystarczy spojrzeć i to gołym okiem widać, że samochody w korku stoją, a ja jadę. No, chyba że jesteś aż tak słabym zawodnikiem, że rozpędzenie się rowerem szybciej niż 15 - 20 km/h jest dla ciebie niesamowitym wyczynem, to przepraszam, ale faktycznie samochód jest dla ciebie lepszym rozwiązaniem...

      jednoreki666jednoreki6664 miesięcy temu
    • @jednoreki666 Tak jak pisałem, szkoda że większość tych rowerzystów nie wsiada na swoje jednoślady w ulewie. Mnie podróż rowerem zajmuje więcej czasu niż mpk (nie mówiąc o aucie), więc Twój argument o szybkości roweru upada.

      Luke c8Luke c84 miesięcy temu
  • 1:42 Ale sugestywna wypowiedz :)

    Maciej BroniarekMaciej Broniarek5 miesięcy temu
  • Wiem że przypadki skręcania w lewo pokazane na filnie z Sienkiewicza są skrajne. Ale czy nie jest ciężko się tam "złamać", z tym słupkiem z wysepką, przy przejściu dla pieszych?

    du_gidu_gi5 miesięcy temu
    • @riesling Pan Marek na potrzeby programu to i przegubem by wykręcił...

      ElitokracjaElitokracja5 miesięcy temu
    • Osobówką bez przyczepy? NIe rób se jaj

      rieslingriesling5 miesięcy temu
  • Może by tak odcinek o ruszaniu na zielonym. Większość czeka aż ten przed nim odjedzie i dopiero rusza co powoduje że na kolejne czerwone zostają dwa lub trzy samochody więcej. Przy 20km/h zostawiają sobie 50m odstępu ale na autostradzie jadą na zderzaku.

    roadrunnerroadrunner5 miesięcy temu
    • To fakt. Gdzie indziej się awanturują, a tu bywają przyśpieni. Tylko bałbym się ruszać ten temat, bo zaczną się rajdowe wyścigi, piski opon i siedzenie na zderzaku. Ale fakt - powinni ruszać równiej cała kolejka.

      ElitokracjaElitokracja5 miesięcy temu
  • Część z tych kierowców, którzy stają tak źle, niedokładnie i blokują - na autostradzie przy niewielkim ruchu będą zganiać samochód jadący 120 km/h i wyprzedzający ciężarówki jadące 90 km/h długimi światłami i siadaniem na zderzaku. A tu im się nie spieszy. Gęsiego. I do następnego cyklu świateł.

    ElitokracjaElitokracja5 miesięcy temu
    • 120km/h? Ja ostatnio na ekspresówce lewym pasem wyprzedzam jadąc 150km/h i wraz bylo debilowi mało. Dojechał z tyłu na 2 metry i napierdlał dlugimi.

      Asdf QwertAsdf Qwert5 miesięcy temu
    • Jeżeli tamten im wymusił pierwszeństwo, to może i słusznie. Oczywiście nie zawsze tak jest, bo mogą dojechać z daleka, ale nierzadko

      p0358p03585 miesięcy temu
  • 1. A jest tam na tej drodze znak że to jest droga jednokierunkowa? 2. czy jest możliwość na końcu tej drogi narysowania linii przerywanej na osi jezdni?

    CysiekCysiek5 miesięcy temu
    • @Robert Rob no tak, ale rzeczywiście tam masz wysepki, a na wylocie wyznaczone pasy. Ale oczywiście, ruch drogowy to nie matematyka, ale bardziej filozofia, a w takiej sytuacji różne wizje są dopuszczalne. Chociaż rzecz jasna nie uważam, że tak być powinno

      Andrzej JanikAndrzej Janik4 miesięcy temu
    • @Robert Rob masz wiele racji w tym, o czym piszesz. Być może konieczna jest zmiana przepisów albo jednolitą wykładnia, żebyśmy my, jak mniemam szarzy kierowcy, nie musieli prowadzić debat. Ja jednak mimo wszystko pozostanę przy tym, że skoro dotyczy mnie znak drogi jednokierunkowej, to i skręt wykonywał bym od lewej, wychodząc z założenia, że organizator ruchu gdyby chciał, żeby było inaczej to zastosował by inny zestaw znaków. A wogóle to mam chęć napisać długi mail do p. Dworaka i popytać o parę rzeczy, między innymi o to, bo nie powiem, zasiales mi trochę wątpliwości, ale trochę się boje, że go zignoruje albo będzie próbował ośmieszyć.

      Andrzej JanikAndrzej Janik4 miesięcy temu
    • @Robert Rob w poprzednim wpisie zacytowałem opis znaku. " Początek lub kontynuacja drogi lub jezdni, na której RUCH odbywa się w jednym kierunku. Przeczytaj opis znaku w rozporządzeniu. Dojeżdżasz do takiego znaku, być może jest pod nim tabliczka " nie dotyczy rowerów". Patrzysz- nie jadę rowerem. Jeśli tak, to obowiązują cię zasady przewidziane dla drogi nazwanej w skrócie jednokierunkową, ale jeśli wolisz na której ruch odbywa się w jednym kierunku. Zgadzam się, być może powinno to być inaczej oznakowane, choćby tak jak napisałem w którymś poprzednim wpisie. Być może tym powinien się zająć p. Dworak. Ale skoro jest jak jest to jadąc samochodem nie masz wyjścia, skręcający w lewo ustawiasz się przy lewej krawędzi. BTW. Jeśli masz znak B-1, w rozporządzeniu nazywa się "zakaz ruchu w obu kierunkach", a pod spodem masz tabliczkę "nie dotyczy rowerów" to też zakaz jest tylko z nazwy?

      Andrzej JanikAndrzej Janik4 miesięcy temu
    • @Robert Rob ale na wlocie tej jezdni jest znak, mówiący o tym, że jest ona jednokierunkowa. Opis znaku D-3 to droga lub jezdnia, na której ruch odbywa się w jednym kierunku. To, że dopuszczono tam ruch niektórych pojazdów w obu kierunkach nie znaczy, że przestała ona być jednokierunkowa. Gdyby zarządca drogi chciał, aby tak było mógłby zastosować inny zestaw znaków, np zakaz wjazdu z drugiej strony i zakaz zawracania na wlocie. Może to akademicka dyskusja, ale ja uważam, że jeśli dla mnie wiążácy jest znak drogi jednokierunkowej, to i wszystkie obowiązki z tym związane. I jeszcze jedno. Zgadzam się, że oznakowanie polskich dróg nie jest spójne, a czasem wręcz wykluczające się. Tutaj też ktoś zdecydował się dopuścić kontrruch rowerowy na zasadzie dowieszenia tabliczki"nie dotyczy rowerów" ale nie przemyślał do końca jak on się będzie odbywał na skrzyżowaniu. Ja często uważam, że p. Marek jest oderwany od rzeczywistości, ale w tym wypadku chyba ma rację. Gdyby pojazd wykonywał skręt w lewo od środka, a drugi w prawo od prawej, to skręcającemu rowerzyście nie pozostałoby nic innego tylko pojechać z lewej strony pojazdów czyli wprost na parkujące samochody. Jeśli pojazdy będą skręcać odpowiednio od lewej i od prawej, to skręcający rower znajdzie się przy prawej krawędzi jezdni, patrząc z jego perspektywy.

      Andrzej JanikAndrzej Janik4 miesięcy temu
    • @Robert Rob i vice versa. Wskaż przepis, który zwalnia cię ze skrętu w lewo z drogi jednokierunkowej od lewej krawędzi w przypadku kiedy dopuszczony jest kontrruch rowerowy, czy może nawet nakazuje skręcać ze środka. Znak drogi jednokierunkowej jest decydujący.

      Andrzej JanikAndrzej Janik5 miesięcy temu
  • 7:30 Dlaczego? Wydaje mi się, że ludzie nie potrafią / nie chcą / boją się zmieniać pasy ruchu więc jeżdżą tak, aby robić to jak najrzadziej. Często na przykład widzę sytuację na światłach, że pomimo trzech pasów do jazdy na wprost, na dwóch stoi po 20 aut, a na trzecim maksymalnie 3. Jest to najczęściej spowodowane tym, że ten trzeci za kilkaset metrów zmienia się w prawoskręt lub całkowicie się kończy, także jazda nim wymagałaby kolejnej zmiany pasa ruchu.

    Kamil93utdKamil93utd5 miesięcy temu
    • @Piotr Pilinko Otóż to. Zawsze mnie to bawi, tak przez łzy, jak bardzo nie potrafią zmieniać pasów ruchu - a denerwuje, jak cały pas musi przez to hamować, bo po co dostosować prędkość lub ocenić odległość? Płynność ruchu? A z czym się to je?

      Mighty CactusMighty Cactus4 miesięcy temu
    • "Wydaje mi się, że ludzie nie potrafią / nie chcą / boją się zmieniać pasy ruchu " To kto im dał prawo jazdy? Ale fakt: też obserwuję iż wielu kierowców przerasta tak "ultraskomplikowany" manewr jak zmiana pasa ruchu...

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko5 miesięcy temu
    • ale czemu tak robią,odpowiadam,bo nie potrafią jeździć

      luckie luckluckie luck5 miesięcy temu
    • @Cysiek Nie do tej sytuacji się odniosłeś. Tu już mowa o innym skrzyżowaniu. Jeśli zmieszczą się dwa samochody to są dwa pasy ruchu - tyle, że nieznaczone. Tak jest zgodnie z przepisami (nieznaczone pasy ruchu), jak i zdrowym rozsądkiem.

      ElitokracjaElitokracja5 miesięcy temu
    • Najlepsze w tym jest to że tam nie ma pasów ruchu bo to jest jednokierunkowa droga, i kierowcy uważają żeli jeśli nie ma poprowadzonych pasów ruchu przez przerywane linie to jest jeden pas - pomimo faktu że obok siebie zmieszczą się dwa samochody

      CysiekCysiek5 miesięcy temu
  • Ja tam czekam na odcinek z Panem sierżantem sztabowm.

    Krzysztof L.S.R.GKrzysztof L.S.R.G5 miesięcy temu
    • @Jacek Mazurkiewicz Hej masz znajome nazwisko, skąd jesteś?

      Piotr MazurkiewiczPiotr Mazurkiewicz2 miesięcy temu
    • Pan Grzegorz Świtka Wszystkie przepisy paragrafy iustawy w małym paluszku Szacunek Ale ostatnio mu sie przytyło xD

      Jacek MazurkiewiczJacek Mazurkiewicz5 miesięcy temu
    • Jeździ w grupie speed, szarym BMW. Widuję go na mieście.

      MarlOnMarlOn5 miesięcy temu
    • Tamten Pan może się zatruł grzybami, wilgocią i dwutlenkiem węgla, bo w ostatnim odcinku zamaskowany był czarnym kagańcem aż po same oczy...

      ElitokracjaElitokracja5 miesięcy temu
  • W odniesieniu do organizatora ruchu i kierowców nie wiem, czy śmiać się, czy płakać.

    bromarbromar5 miesięcy temu
    • Najlepiej ani jedno ani drugie, bo świata się i tak nie naprawi.

      ElitokracjaElitokracja5 miesięcy temu
  • 8:34 cwaniaczek z busa Reno z pasa do jazdy prosto smignął sobie w lewo :)))

    Kuba NowakKuba Nowak5 miesięcy temu
    • A potem z busa pasa na prawy.Można ? można.

      spacefan spacefan12spacefan spacefan125 miesięcy temu
    • @Piotr Pakuła Vivaro było na pasie do jazdy na wprost i skrętu w prawo (skrajny prawy przed sygnalizacją).

      abozababozab5 miesięcy temu
    • @Kuba Nowak Czy ja napisałem że dobrze postąpił? Umiesz czytać ze zrozumieniem?

      Piotr PakułaPiotr Pakuła5 miesięcy temu
    • @Elitokracja smutne to i komiczne zarazem.

      Kuba NowakKuba Nowak5 miesięcy temu
    • @Piotr Pakuła jeśli według ciebie postąpił prawidłowo to gratuluję.... Glupoty...

      Kuba NowakKuba Nowak5 miesięcy temu
  • czerwony Seat ....nie trzeba być wróżką ,zeby powiedzieć ,że to "Pani domu"

    luckie luckluckie luck5 miesięcy temu
    • Albo Kewin sam w Nowy Kleparzu (no niedaleko od niego)

      rieslingriesling5 miesięcy temu
  • prezes ,a Ty nie możesz powiedzieć na tym skrzyżowaniu ma być "tak atak"...jesteś "prezes MORD to chyba możesz?!...możesz coś?

    luckie luckluckie luck5 miesięcy temu
    • @Elitokracja ja cię nie przebiję "prezesie kuli Ziemskiej"

      luckie luckluckie luck5 miesięcy temu
    • @luckie luck Przecież MORD jest konsultowany w różnych sprawach związanych z organizacją ruchu. Czasami jednak urzędnik zrobi swoje bez pytania albo pomimo sprzeciwu i potem taki program piętnujący działa otrzeźwiająco.

      MarlOnMarlOn5 miesięcy temu
    • "Ty tu jesteś Ojcem Dyrektorem - to zrób coś". Hehe...

      ElitokracjaElitokracja5 miesięcy temu
    • @MarlOn wiem,ale po co ten cyrk,nie może emaila napisać i podpisać "prezes MORD"

      luckie luckluckie luck5 miesięcy temu
    • MORD nie jest organizatorem ruchu drogowego.

      MarlOnMarlOn5 miesięcy temu
  • srebrny van z pasa do jazdy na wprost, pojechał w lewo 😂 8:27

    Warzkos MasterWarzkos Master5 miesięcy temu
    • A potem z busa pasa na prawy.Można ? można.

      spacefan spacefan12spacefan spacefan125 miesięcy temu
    • Dokładnie. A tych dwóch pasów co są nie wykorzystują. Ale to taka mentalność - szybki, ostry i cwany... W swoim mniemaniu oczywiście.

      ElitokracjaElitokracja5 miesięcy temu
  • Trochę podobnie jak w Warszawie skręt z Rozbrat w Książęcą, tam się na szerokość nawet z autobusem obok można zmieścić. Po drugiej stronie Kruczkowskiego ma już wręcz wymalowane te pasy. Ale na Rozbrat nie, więc kierowcy stają na środku i tarasują przejazd na wprost :/

    KonradKonrad5 miesięcy temu
    • Organizatorzy ruchu też się nie za dobrze znają na swojej robocie. Ale przede wszystkim ludzie jeżdżą jak cielęta. Ale innych by pouczali chętnie...

      ElitokracjaElitokracja5 miesięcy temu
  • Panie Marku a ja mam takie pytanie które mnie bardzo nurtuje - czy nie lepiej było by aby przejścia dla pieszych jak tutaj były wsunięte bardziej w głąb ulicy? Samochód oczekujący na możliwość skrętu nie będzie wtedy stał na przejściu i nie będzie utrudniał pieszym przechodzenia. W tej sytuacji nie ma co prawda takiej opcji bo ulica jednokierunkowa ale gdyby auto chciało wjechać w te ulicę ładnie się chowa w ulicy ustępuje elegancko przejścia pieszemu który by akurat przechodził i nie blokował by ruchu na głównej ulicy. Co Pan sądzi o takim pomyśle?

    TURECKITURECKI5 miesięcy temu
    • riesling Właśnie tu jest to ryzyko, że piesi będą ścinać drogę, co może powodować jeszcze bardziej niebezpieczne sytuacje

      p0358p03585 miesięcy temu
    • Przejście dla pieszych, jak sama nazwa wskazuje, jest dla pieszych a nie dla samochodów. Dlaczego pieszy ma nadkładać dogi idąc wzdłuż ulicy?

      rieslingriesling5 miesięcy temu
    • Owszem, powinno być lekko cofnięte od korony skrzyżowania. Tyle, że wtedy też zmniejszy się liczba miejsc postojowych. A długi pojazd i tak zablokuje. W ciasnym mieście to wszystko to jedna wielka improwizacja i szukanie kompromisów.

      ElitokracjaElitokracja5 miesięcy temu
    • Takie umiejscowienie przejścia dla pieszych jest dość karygodnym błędem organizatora ruchu. Dziwne, że prowadzący programu tego nie odnotowują.

      SilnikossSilnikoss5 miesięcy temu
  • Panie Marku, jak to jest, że na zwężeniu 2 pasów do jednego jest korek np.: na 3-6km, który pokonujemy np.: 15-30 minut, a za zwężeniem spokojnie samochody, luźno jadą 60-80km/h? Jak dla mnie to: nie umiemy jazdy na suwak oraz wachlujemy pasami dojazdowymi do zwężenia. Dlaczego każdy pas nie porusza się np. 25-35km/h i płynnie, a mamy zastój co średnia prędkość wynosi max 12km/h... Przecież to czas, ekologia i ekonomia. My wszystko robimy nie tak jak trzeba, a nie ma w tym filozofii: raz jeden pas, raz drugi. Widzimy ruch, do dwóch każdy policzy, nawet do przedszkola chodzić nie musi, ale znajdzie się jeden, drugi.... dziesiąty co to zniszczy, np. próbując zmienić pas 20-40m przed końcem pasa. Gdyby było normalnie, to nie ma różnicy na którym pasie jesteś, bo samochody na zwężeniu jada naprzemiennie z dwóch pasów.

    Marcin PMarcin P5 miesięcy temu
  • Dziękuję za film ☺️☺️

    KobraWarriorKobraWarrior5 miesięcy temu
  • Podejrzewam, że większość nie ustawia się przy lewej stronie bo kompletnie nie ma świadomości, że jest na drodze jednokierunkowej i tak można się ustawić :) Więc z nawyku ustawiają się jak na drodze dwukierunkowej...

    Soulstone0Soulstone05 miesięcy temu
    • @BullByk Przecież pod znakiem zakazu wjazdu jest tabliczka T-22, co widać w 0:39. ;)

      NKaczNKacz5 miesięcy temu
    • Nie wiedzą, zapomnieli, zapomnieli przepisów, nie myślą, są niechlujni. Generalnie z bezmyślności. Ważniejszy smartfon.

      ElitokracjaElitokracja5 miesięcy temu
    • @BullByk Już o to się toczyły boje. Środowiska rowerowe są nawet za tym, żeby tak jeździć nawet tam gdzie nie ma wyznaczonych kontrapasów. Podają przykład Paryża. Tylko, ze tam jest arabsko-komunistyczny burdel i tego nikt nie chce zauważyć.

      ElitokracjaElitokracja5 miesięcy temu
    • No ale przecież są znaki, trzeba patrzeć.

      Andrzej JanikAndrzej Janik5 miesięcy temu
    • Jestem pewien że tak jest, a rowerzyści tylko te wątpliwości zwiększają. Swoją drogą dla mnie to caly czas jest dziwne ze rowerzysta może pod zakaz wjazdu wjechać.

      BullBykBullByk5 miesięcy temu
  • Proponuję namalować strzałki w prawo i w lewo

    Piotr SpólnikPiotr Spólnik5 miesięcy temu
    • @luckie luck To zupełnie coś innego. Pasów ruchy wymiarowych się tam wyznaczyć nie da. Ale można by wprowadzić jakieś nowe oznaczenie.

      ElitokracjaElitokracja5 miesięcy temu
    • @Elitokracja wcisną na jezdni rower z pedałem to mogą i strzałki zmieścić

      luckie luckluckie luck5 miesięcy temu
    • Nie ma takiej możliwości raczej na jezdni o takiej szerokości wyznaczyć pasy ruchu.

      ElitokracjaElitokracja5 miesięcy temu
  • Witam a gdyby odpalić projekt zmiany oznaczeń przejść dla pieszych i to nikomu nie potrzebne pulsujące światło które mruga 24h zamienić na mrugające dla pieszego który chce przejść i naciska przycisk? + może napis chcę przejść co sądzicie? w szczególności po zmierzchu byłby to jasny sygnał dla kierowców że ktoś tam faktycznie tam stoi i oczekuje na możliwość przejścia.

    Bartek RBartek R5 miesięcy temu
    • luckie luck Zdaje się, że w większości miejsc już to wycofali i znowu są na przycisk

      p0358p03585 miesięcy temu
    • @Elitokracja jadę autobusem o 1 w nocy i sobie stoję na czerwonym.....co poradzić

      luckie luckluckie luck5 miesięcy temu
    • @Elitokracja niezły pomysł.....

      luckie luckluckie luck5 miesięcy temu
    • @Elitokracja pierdol ,pierdol....teraz są światła "pandemiczne" ....zmieniają sie co chwilę same bez naciśnięcia,nawet o 1 w nocy

      luckie luckluckie luck5 miesięcy temu
    • Niezły pomysł. Choć kwestia przejść dla pieszych w naszych uwarunkowaniach jest w ogóle do gruntownego remontu. Ale pomysł dobry dla przejść bez świateł. A zauważ, że są już takie przejścia. To błyskowe światło nad znakiem przejścia. Tylko ono bywa uruchamiane na czujnik ruchu. Tyle, że czujniki się psują i albo nie reagują, albo wychwytują tych co przypadkiem są w pobliżu. Ktoś chciał dobrze, ale nie wyczuł jak to będzie w praktyce.

      ElitokracjaElitokracja5 miesięcy temu
  • JAKA JEDNOKIERUNKOWA? DWUKIERUNKOWA dla rowerów. Samochody nie mogą skręcać w lewo z lewej krawędzi jezdni bo zablokują możliwość wjazdu w ulicę rowerzystom. To dopiero byłoby wykroczenie.

    Very Nice PersonVery Nice Person5 miesięcy temu
    • @Łukasz Bień Teoretycznie się wszystko zgadza. Chociaż to nadal nie rozstrzyga jak w takiej sytuacji się ustawić (czy zostawić miejsce dla tego "kontraruchu", czy do samej lewej jak chce pan Dworak). Poza tym jeśli przepisy oraz organizacja są zbyt zawiłe i pokomplikowane, to w praktyce się nigdy nie sprawdzą. Nie mówiąc, że jak będzie zmrok oraz deszcz i przyjedzie obca osoba, to nie ma szans się dokładnie rozeznać w sytuacji. Polacy powinni się organizacji ruchu uczyć od Amerykanów. Nie żeby tam było idealnie, ale chodzi o psychologiczne podejście i prostotę użytkową.

      ElitokracjaElitokracja5 miesięcy temu
    • @Elitokracja Jeśli nie ma wyznaczonego pasa do jazdy w przeciwną stronę, to jest kontraruch, a nie kontrapas. Do kontraruchu nie potrzeba znaków poziomych. Co nie zmienia faktu, że wjeżdżający od „głównej” strony wiedzą od razu o tym kontraruchu.

      Łukasz BieńŁukasz Bień5 miesięcy temu
    • @Marcin Talma Nie, nie zawsze znak zakazu wjazdu oznacza, że to jest droga jednokierunkowa. Czasem może to być dwukierunkowa - można wjechać tylko od jednej strony, ale też ta samą stroną wyjechać po zawróceniu (np. Floriańska w Krakowie).

      Łukasz BieńŁukasz Bień5 miesięcy temu
    • Jednym słowem ogólnie bałagan. Kontrapas znakami poziomymi nie jest wyznaczony, a pionowymi tak. Pan Dworak proponuje rowerzystom jechać w środek. Pewnie niektórzy by tu mogli dyskutować ze dwa lata, czy słusznie. Ogólnie lekki nieporządek.

      ElitokracjaElitokracja5 miesięcy temu
    • @Very Nice Person I po takim oznaczeniu problem sie rozwiazuje.

      BullBykBullByk5 miesięcy temu
  • Weźcie zmieńcie to stare intro!

    Daniel TataraDaniel Tatara5 miesięcy temu
    • Czekają aż stanie się oldschool'owo modne i uzyska miano zabytku.

      ElitokracjaElitokracja5 miesięcy temu
  • W Krakowie to deprecjonują te ciągłe linie nieustannie.

    lulu5 miesięcy temu
    • @Elitokracja na kasztanowej jak jadę przegubem i widzę auto znad przeciwka,to zamykam oczy i dodaje gazu;)

      luckie luckluckie luck5 miesięcy temu
    • @luckie luck W pewnych sytuacja całe szczęście, że nie mur. Ominięcie awarii. Gabaryty. Ale szanować się powinno. I z głową.

      ElitokracjaElitokracja5 miesięcy temu
    • ale ładnie sie wypowiedziałeś ...5+

      luckie luckluckie luck5 miesięcy temu
    • i basta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      luckie luckluckie luck5 miesięcy temu
    • ja ci to mówię jako szofer zawodowy,że podwójna ciągła to nie mur!!!!!

      luckie luckluckie luck5 miesięcy temu
  • Proponuję zrobić filmik o zakopiance. Odcinek Kraków - Myślenice , to jakiś horror. 99% kierowców nie zważa na żadne przepisy.... Wystarczy trochę deszczu i "mistrzowie" prostej lądują po rowach/barierkach.

    Paweł BPaweł B5 miesięcy temu
    • Bo to jest tor wyścigowy. Droga małpiego rozumu...

      ElitokracjaElitokracja5 miesięcy temu
  • Juz 2 tydzien ogladam stare filmiki ;) wkoncu nowy!

    Robert TakeyaRobert Takeya5 miesięcy temu
    • @Spiele Kocik I ja :)

      Stanisław SzewczakStanisław Szewczak5 miesięcy temu
    • gyrayec No i tutaj na YT nieco wyższa jakość, szkoda, że z takim opóźnieniem dodają, chociaż ostatnio na szczęście mniejsze

      p0358p03585 miesięcy temu
    • Nie oglądaj starych, bo się przytrujesz.

      ElitokracjaElitokracja5 miesięcy temu
    • @MamutatumaM Tylko, że tam nie można dodawać komentarzy...

      gyrayecgyrayec5 miesięcy temu
    • ​@MamutatumaM właśnie obejrzałem, mam miesiąc odcinków z głowy

      Daniel TataraDaniel Tatara5 miesięcy temu
PLworld