Jedź bezpiecznie odc. 825 (nowa ulica Krakowska w Krakowie)

29 gru 2020
34 783 wyświetleń

Komentarze
  • Taka zmiana organizacja, z mojej wiedzy ma zachęcać do korzystania z transportu zbiorowego i rowerów lub innych pojazdów osobistych.

    piotrkwipiotrkwi2 dni temu
  • 8:16 A zakaz wyprzedzania i wymijania na przejściu dla pieszych, rowerzysta powinien się zatrzymać zamiast wymijać pojazd na przejściu dla pieszych.

    Piotr DragonPiotr Dragon16 dni temu
  • Na Dietla, chcąc skręcić w prawo, trzeba przejechać przez pas środkowy, przeznaczony dla rowerów i zająć kolejny pas skrajny prawy. Przecina się więc z jeszcze dużą prędkością pas rowerowy, słabo oznaczony, bo wyglądający jak dla autobusów.. To bardzo niebezpieczne dla rowerzystów, szczególnie w deszczu, wieczorem. Dlaczego droga dla rowerów nie została poprowadzona środkiem, przez pas zieleni?

    Michał PileckiMichał Pilecki17 dni temu
  • 3:20 Brak pasów u kierowcy?

    beznickabezbeznickabez24 dni temu
    • I co w związku z tym? Co z tego wynika dla ludzkości?

      ElitokracjaElitokracja16 dni temu
  • Dietla centrum Krakowa, dzieki Bogu wbrew temu co mowi pan Marek nie jest i nie bedzie więcej ulicą "tranzytową " to pojecie zostawny III Obwodnicy i autostradzie a4. Jesli auta zakorkują się na dietla znaczy ze nalezalo jechac rowerem, tramwajem, pieszo.... ;)

    maciekk123PLmaciekk123PL26 dni temu
    • Tak tak tak. Niech żyje nowa normalność, ekologizm i wszystkie gretythunberg tego świata! A Tobie medal! I puchar! Za innowacyjność.

      ElitokracjaElitokracja16 dni temu
  • 7:13 - dlaczego ustępujemy pierwszeństwa? Czy tutaj nie powinna mieć miejsce zasada jazdy na suwak? Wszak jedziemy już w tym samym kierunku, co pojazdy jadące pasem prawym.

    Krzysztof KubackiKrzysztof Kubacki27 dni temu
    • @Piotr K Dziękuję. Inna sprawa, że stwierdzenie "znacznego zmniejszenia prędkości..." jest mało precyzyjne. Mimo to, w sytuacji przedstawionej na filmie faktycznie należy ustąpić pierwszeństwa.

      Krzysztof KubackiKrzysztof Kubacki24 dni temu
    • @Krzysztof Kubacki PORD art. 22 ust. 4a W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, w przypadku gdy nie istnieje możliwość kontynuacji jazdy pasem ruchu z powodu wystąpienia przeszkody na tym pasie ruchu lub jego zanikania, kierujący pojazdem poruszający się sąsiednim pasem ruchu jest obowiązany bezpośrednio przed miejscem wystąpienia przeszkody lub miejscem zanikania pasa ruchu umożliwić jednemu pojazdowi lub jednemu zespołowi pojazdów, znajdującym się na takim pasie ruchu, zmianę tego pasa ruchu na sąsiedni, którym istnieje możliwość kontynuacji jazdy.

      Piotr KPiotr K24 dni temu
    • @Piotr K Jakieś źródło tej informacji?

      Krzysztof KubackiKrzysztof Kubacki24 dni temu
    • Suwaka używamy w sytuacji wyraźnego zmniejszenia prędkości - potocznie "korek", w innych sytuacjach ustępujemy samochodom, które jadą swoim pasem.

      Piotr KPiotr K24 dni temu
  • Sam jeżdżę rowerem często ale zajmowanie pasów dla "autostrad rowerowych" w kraju gdzie przez 8-9 miesięcy w roku rowerzystów ze względów meteorologicznych jest jak na lekarstwo to jest jakaś pomyłka. A potem miasto dziwi się że auta zepchnięte na jeden pas stoją w korkach i generują wg nich smog....To jest celowe działanie (do szukania pretekstów do walki z korkami i smogiem) czy po prostu skrajna nieudolność i głupota urzędu miasta?

    Damian ChDamian Ch29 dni temu
  • Polityka zniechęcenia ludzi do jazdy po Krakowie samochodem ma się świetnie jak widać.A na Dietla wcale nie widać jakoś wzmożonego ruchu rowerzystów.Przed wjazdem do centrum powinna być tablica ostrzegawcza dla przyjezdnych "Uwaga chora organizacja ruchu"

    JM ChopinJM ChopinMiesiąc temu
  • Dobrze Was widzieć w nowym roku. 👍😉

    Prostownik DwupołówkowyProstownik DwupołówkowyMiesiąc temu
  • Dietl się w grobie przewraca. Zainicjował wspaniały kompleks urbanistyczny, który został zaprzepaszczony. Aleja szeroka na 50 m, zabudowana pięknymi kamienicami, zwężona do toru przeszkód ze slalomem dla jednej furmanki. Zostanie pustynia, bo kto chce mieszkać i prowadzić biznes wzdłuż ulicy, na której są permanentne korki. Chyba, że taki jest cel, wyludnić Stradom, wykupić bankrutujących i zrobić państwowy skansen, do którego będzie się dopłacać z podatków.

    Oglądacz JutjubaOglądacz JutjubaMiesiąc temu
  • 6:58 co chłop w taksówce zrobił xD

    KozaKozaMiesiąc temu
    • Sprawdzał nowe amortyzatory :D

      Zamenis longissimusZamenis longissimusMiesiąc temu
  • 6:58 spójrzcie na taksówkę

    A P-CA P-CMiesiąc temu
  • Uważam, że Pan Marek Dworak ma rację i nowa Dietla jest receptą na zakorkowanie centrum miasta.

    THEConrad0THEConrad0Miesiąc temu
  • 6:22 dla mnie to średnio przejrzyste (czepiam się tu tylko oznakowania poziomego). Strzałki na wprost wyglądają nieczytelnie w porównaniu z pozostałymi oznaczeniami i widząc wyraźne strzałki do skrętów oraz brak wyraźnej strzałki do jazdy na wprost tam będą zdarzać się błędy czyli jazda na wprost środkowym pasem. Co to jest to oznaczenie KMK i gdzie jest opisane w Kodeksie Drogowym? Tam są trzy pasy a widzimy 4 grupy strzałek (w dwóch odcieniach) i 3 opisy/symbole z czego jednego nie znam (KMK). To nie jest przejrzyste a nie będzie jeszcze bardziej w godzinach gdy zacznie się ruch. Dziwne, że przy przebudowie nie postanowiono przenieść ruchu autobusów na torowisko jak to ma miejsce np. w Łodzi i sprawdza się bardzo dobrze.

    Sztuczny PolakSztuczny PolakMiesiąc temu
  • Szkoda, że na zawrotce przy ul. Orzeszkowej nie ma takiego pasa jak przy ul. Sebastiana ;(

    KhelaratanKhelaratanMiesiąc temu
  • W końcu odremontowana ulica Krakowska fakt teraz to niebo a ziemia do tego co było.. Tylko te odrapane i zaniedbane kamienice pasują efekt końcowy reprezentacyjny Kazimierza.. Pomalujcie te lampy 😊

    Pawel DobijaPawel DobijaMiesiąc temu
  • 6:58 skacząca taksówka.

    adiosamigo1988adiosamigo1988Miesiąc temu
  • ******* ***!

    Kamil KostkaKamil KostkaMiesiąc temu
  • Kobieto, zdejmij tę maskę!

    IrisIrisMiesiąc temu
    • @Piotr Sarnacki "a kierowco zapnij pas bezpieczenstwa .. bo jak na szybko spojarzalem na art. 39 ust. 2 ustawy to chyba by nalezalo :) ale moge sie mylic ..." ??????????

      Zamenis longissimusZamenis longissimusMiesiąc temu
    • @Iris bez urazy , ale osobiście nie mieszalnym tych tak zwanych "mocodawców" z przepisami i bezpieczeństwem na drogach .. to jest inna kategoria. :)

      Piotr SarnackiPiotr SarnackiMiesiąc temu
    • @Piotr Sarnacki te ustawy są tak samo niedorzeczne jak ich "mocodawcy". Nie mówię o pasach rzecz jasna.

      IrisIrisMiesiąc temu
    • a kierowco zapnij pas bezpieczenstwa .. bo jak na szybko spojarzalem na art. 39 ust. 2 ustawy to chyba by nalezalo :) ale moge sie mylic ...

      Piotr SarnackiPiotr SarnackiMiesiąc temu
  • 9:16 niebezpieczne przejście najlepiej zrobić 1 pas zamiast postawić światła i przenieść przejście dla trochę wcześniej wtedy samochody z Augustyńskiej miały by lepiej wyjeżdżać jeszcze ;) Co za niefrasobliwość urzędników ehh

    Microsoft WiiMicrosoft WiiMiesiąc temu
  • 6:58 w materiale facet nie zwrócił uwagi xd

    Microsoft WiiMicrosoft WiiMiesiąc temu
  • 0:58 Jak ma pojechać rowerzysta? Przy samym krawężniku czy pomiędzy szynami? Wg mnie między szynami. Po pierwsze kierowca i tak nie zdoła wyprzedzić rowerzysty nie naruszając podwójnej ciągłej linii i zachowując co najmniej 80 cm odstęp od roweru (optymalnie to metr odstępu). Poza tym jazda rowerem właściwie rynsztokiem jest niebezpieczna.

    Maciek KucharskiMaciek KucharskiMiesiąc temu
    • Na tego typu wąskich jezdniach, gdzie nie ma wydzielonego osobnego pasa dla samochodów, rowerzyści powinni jechać po torowisku.

      Leszek LeńczukLeszek LeńczukMiesiąc temu
  • Krakowskie drogi to masakra. Jak długo jeszcze ten tępy lud będzie wybierał człowieka który 2km drogi remontuje 4 lata...

    Hetman Wielki ChodkiewiczHetman Wielki ChodkiewiczMiesiąc temu
    • @bakaomaeda Kraków, Warszawa, Łódź i Gdańsk mają potencjał ale musiałyby być zarządzane przez ludzi pokroju Starzyńskiego z 2RP

      Hetman Wielki ChodkiewiczHetman Wielki ChodkiewiczMiesiąc temu
    • Ostatnie wybory to 2 tura Majchrowski vs Wasermann... i tak źle i tak niedobrze.

      bakaomaedabakaomaedaMiesiąc temu
  • 6:23 Totalny chaos informacyjny. Po pierwsze, Czym się różni KMK od BUS ? Czy w przepisach ruchu drogowego istnieje znak KMK? Ja na pierwszy rzut oka widząc ten chaos informacyjny na drodze, też bym BUSpasem pojechał prosto myśląc że ten skrajnie lewy pas służy tylko do skrętu w lewo, bo po pierwsze nie wiem co to znaczy KMK (musiałem sprawdzić w google) a po drugie strzałka na wprost na lewym pasie jest mało widoczna, w porównaniu do strzałki w prawo KMK - co sugeruje że być może strzałka na wprost jest nieaktualna. Jeszcze brakowało dodania tam znaku hulajnogi, że na buspasie można jechać hulajnogą, a na skrajnym lewym powinni dorysować jeszcze znak roweru tak aby rowerzyści mogli skręcać też w lewo.

    Mariusz DMariusz DMiesiąc temu
    • @Mikołaj Sazonov chyba zależy od znaczenia tego skrótu.

      Marcin BermanMarcin BermanMiesiąc temu
    • @Zamenis longissimus obawiam się że nie, powinienem?

      Mikołaj SazonovMikołaj SazonovMiesiąc temu
    • @Mikołaj Sazonov Typie! A jak zobaczysz skrót DCD to pojedziesz danym pasem? Czy nie?

      Zamenis longissimusZamenis longissimusMiesiąc temu
    • @Zamenis longissimus typie, jesteś autem na ulicy, masz napisane tylko KMK. Twoje auto to Komunikacja Miejska w Krakowie? no przecież nie, to po cholere bedziesz tam jechał?

      Mikołaj SazonovMikołaj SazonovMiesiąc temu
    • @Mikołaj Sazonov "Nie wiesz czy jesteś KMK? znaczy nie jesteś i nie dla ciebie tam miejsce. " Ty poważny jesteś? To drogi w Krakowie są tylko dla mieszkańców Krakowa? W domu wszyscy zdrowi? Bo ty nie wyglądasz...

      Zamenis longissimusZamenis longissimusMiesiąc temu
  • Ulica Dietla po skończeniu przebudowy przy Hali Targowej nie będzię już ulicą tranzytową w kierunku ronda grzegórzeckiego

    adrian14131adrian14131Miesiąc temu
  • 1:16 nie przepuścił pieszego na przejściu

    MrCypis70MrCypis70Miesiąc temu
    • Dobra, o szczegóły można się spierać i o milisekundy czy postawił już nogę na pasach czy nie. Wiadomo jedno, że Pan Mareczek by zjechał takiego kierowcę z góry na dół.

      Pawel GocPawel Goc29 dni temu
    • @Justyna Biber Przecież pieszy zrobił krok na pasy w momencie gdy samochód już prawie przez nie przejechał. Jakaś własna inicjatywa artykułu ,który sama wkleiłaś? Chyba że dla Ciebie "na przejściu"=2 metry przed nim ibb.co/p14Y7pc

      Michał PyzikMichał PyzikMiesiąc temu
    • @Levix widać wyraznie że pieszy wchodzi na pasy po tym jak auto już te pasy przekracza.

      RafciomRafciomMiesiąc temu
    • @Justyna Biber Czytanie ze zrozumieniem się kłania, pieszy znajdujący się NA PRZEJŚCIU ma pierwszeństwo przed pojazdem, w którym momencie pieszy jest na przejściu

      LevixLevixMiesiąc temu
    • @Levix Art. 13 ust. 1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię (...), jest obowiązany (...) korzystać z przejścia dla pieszych. *Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo PRZED pojazdem.* Ja znam tylko taki zapis ustawy. Teraz ty wklej ten wymyślony przez ciebie, gdzie to pojazd ma pierwszeństwo przed pieszym. Czekam mądralo od siedmiu boleści.

      Justyna BiberJustyna BiberMiesiąc temu
  • Zabierają pasy ruchu prawie w centrum już i tak zatłoczonego Krakowa na rzecz rowerzystów. Po pandemii spodziewam się wielkich korków w centrum.. btw. szkoda że w zimie jeśli spadnie śnieg pasy dla rowerzystów będą puste i nieużywane. A korki będą rosły...

    Ryszard PrzytułaRyszard PrzytułaMiesiąc temu
    • @rafał promiński Nauka a religia to zupełnie różne rzeczy. Jeśli je mylisz, to niezbyt dobrze o tobie świadczy.

      Corneliu5Corneliu55 dni temu
    • @Corneliu5 każda religia ma swoją naukę a która najlepsza ? Zawsze ta w którą się wierzy .

      rafał promińskirafał promiński5 dni temu
    • Tak, bo ten jeden pas ma takie ogromne znaczenie.. Redukcja ruchu samochodowego na rzecz to komunikacji zbiorowej i rowerzystów to recepta na korki, a nie na odwrót. Szczególnie w części miasta zbudowanej pod pieszych. Proszę się douczyć, zanim sie pan wypowie.

      Corneliu5Corneliu55 dni temu
    • Przy okazji zabierania pasów ruchu dla rowerzystów, zapraszam do centrum Poznania, tam już wszystko zabrali .

      rafał promińskirafał promińskiMiesiąc temu
  • Co to za krakowski wynalazek to "KMK"? Może ktoś się domyśli, że to dla komunikacji, ale skoro nie da się ukarać się za naruszenie, to dlaczego nie korzystać z tego pasa, jeśli inne są zajęte (taryfikator pezewiduje karę za naruszenie znaku P-22, ale napis "KMK" nie jest jego elementem)? isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20190002310

    Jarek AndrzejewskiJarek AndrzejewskiMiesiąc temu
    • To "KMK" można potraktować jak "ODLOTY" i "PRZYLOTY" przed lotniskiem, czyli wskazówkę, ale z pewnością nie zakaz zajęcia takiego pasa ruchu.

      Jarek AndrzejewskiJarek AndrzejewskiMiesiąc temu
    • Już sobie wyobrażam napis "ZDMiKP" w Bydgoszczy. 😉 A na znaku z kierunkami na pasach ruchu mogli dodać obok siebie symbole autobusu i tramwaju - pomniejszyć czcionkę Drogowskaz z "KMK".

      em_ haem_ haMiesiąc temu
  • Do dziś nie wiem w jakim celu był ten remont.

    ShrekShrekMiesiąc temu
    • Ktoś miał wizję, ktoś ideę... A kuzyn zarobił.

      ElitokracjaElitokracja16 dni temu
  • 2:10 Rozumiem ze tramwaj musi dostosowac sie do przepisu jazdy na suwak ??? :))

    szywilszywilMiesiąc temu
  • Krakowska, remont dwa lata ... HAHAHA :)

    szywilszywilMiesiąc temu
  • 8:50 ja tu raczej widzę dwa przejścia przedzielone wyspą, więc nie obowiązuje zatrzymanie jeśli pojazd na pasie obok stoi - patrzymy tylko na pieszych czy nie chcą wejść

    MrRzelichMrRzelichMiesiąc temu
  • 6:57 ała to tipo czerwone... :C

    TheJakubek20TheJakubek20Miesiąc temu
    • dobrze tak złotówie, na zakazie skrecal

      Dragounov RotMGDragounov RotMGMiesiąc temu
  • Drogę rowerową rysowali chyba po mefedronie

    Filip BFilip BMiesiąc temu
  • Po Pandemii za 10 lat.

    Leslaw GawlowskiLeslaw GawlowskiMiesiąc temu
  • Ja się tylko zastanawiam czyj szwagier wygrał przetarg na znaki drogowe ustawione w ciągu ul. Dietla. Wjeżdżając od mostu Grunwaldzkiego wita nas las znaków - do skrzyżowania z Krakowską jest ich ... Z 30? To jest jakiś absurd... Czemu to ma służyć? W Niemczech w życiu czegoś takiego nie widziałem... Nadmiar znaków i organizacja ruchu a la "tor przeszkód slalomem" potęguje wrażenie chaosu.

    Icheb82Icheb82Miesiąc temu
  • Przejazd Dietla dla kogoś, kto jedzie tam pierwszy raz, może być stresujący i trudny. Dużo się tam dzieje - pasy dla rowerzystów, zwężki, wysepki, słupki, zmiany pasów itd. Czuję, że będą tam korki - no chyba że ludzie posłuchają rady któregoś pana z Urzędu Miasta i nie patrząc na pogodę będą zasuwać rowerem przez miasto.

    TomaszTomaszMiesiąc temu
  • Niestety , samochodów przybywa , dróg nie bardzo ,zmienia się tylko organizacja ruchu , wiec co by nie zrobić to i tak będą korki .

    rObSoNrObSoNMiesiąc temu
  • 6:58 dzisiejsi taksówkorze😂😂😂 wyjście z progu. I leć Adam leć 😂😂😂

    PinioPinioMiesiąc temu
    • 102 metry

      Apache AApache AMiesiąc temu
  • Mam wątpliwości czy Krakowska w tej konfiguracji to dobry pomysł. Chodzi o 1 pas (na przeważającym odcinku) dla KMK, samochodów i rowerów. Teraz może i wygląda że jest ok, ale jak skończy się pandemia i większość pracowników wróci do biur ze zdalnej, przyjadą studenci, uczniowie wrócą do szkół to niestety przeczuwam problem. Generalnie wątpliwości Pana Marka co do Dietla powinny dotyczyć też Krakowskiej.

    PiotrPiotrMiesiąc temu
  • 5:55 - kolejny kurier, któremu co chwilę "na chwilę" psuje się samochód... 6:58 - kolejny, który nie widzi gdzie jedzie, no ale przynajmniej poczuł, że źle pojechał.

    Radek68Radek68Miesiąc temu
    • kurierzy łamiący przepisy ruchu drogowe w Polsce to już tradycja kiedyś komuś bramę zastawił

      Bartek WisniewskiBartek WisniewskiMiesiąc temu
  • 8:30 czy rowerzysta nie ma obowiązku również się zatrzymać jeśli pojazd po jego lewej stronie stoi?

    s3nsi millas3nsi millaMiesiąc temu
    • @Marek Kamiński fajna merytoryka ma wstępie. Nie kontynuuję po takiej diagnozie, bo na koniec wyjdzie, że jestem pijak i złodziej 😂🤣😂. Niech zostanie, ze masz rację, bo i ty nie zaśniesz 🤭

      Ireneusz KowalskiIreneusz KowalskiMiesiąc temu
    • ​@Ireneusz Kowalski Przyznajesz się do błędu z łatwością? Moim zdaniem przyznajesz się "przez zaciśnięte zęby", bo oczywiście musiałeś też wpleść jakieś przytyki w moim kierunku, co do słabej wyobraźni. Rozumiem - twoje ego nie pozwoliłoby ci zasnąć w nocy. Mimo wszystko cieszę się, że choć jedna rzecz, o której pisałem do ciebie dotarła i w końcu zacząłeś pisać w miarę merytorycznie. Brawo! A co do tego - "Wykonaj parę razy swój manewr zwolnienia przed i dalszej jazdy bez zatrzymywania się obok pojazdu zatrzymanego przed przejściem dla pieszych." - to może cię zaskoczę, ale robię to praktycznie codziennie i zarówno ja, mój samochód oraz inni uczestnicy ruchu mają się dobrze. Moje zdanie na temat planowanych zmian w pierwszeństwie pieszych jest negatywne. Nie tędy droga, bo idąc tym tokiem myślenia, to można wpisać w ustawie "pieszy ma zawsze i wszędzie pierwszeństwo" i wcale to nie poprawi ich bezpieczeństwa. To trochę jak znoszenie biedy ustawą - nie da się. Moim zdaniem problem jest w kiepskiej edukacji kierowców, co zresztą niejednokrotnie pokazywały rozmowy policji z kierowcami w "Jedź bezpiecznie". Ludzie nie znają podstawowych pojęć jak "wyprzedzanie", "omijanie", "wymijanie", co potem powoduje kolejne problemy ze zrozumieniem innych przepisów i potem powstają twierdzenia w stylu "panie władzo ja nie wyprzedzałem, ja jechałem swoim pasem". Druga sprawa, że ta edukacja powinna być na wysokim poziomie już na etapie kursu, bo obawiam się, że mandat i wyjaśnienie zagadnienia przez policjanta nie do wszystkich dotrze jak należy, bo... "ja już tyle lat mam prawo jazdy i nie będzie mnie nikt uczył".

      Marek KamińskiMarek KamińskiMiesiąc temu
    • @Marek Kamiński z łatwością przyznaję się do błędu i faktycznie zapędzilem się z nowymi przepisami dotyczącymi zatrzymania się pojazdu jeśli pieszy wyraża zamiar wejscia na nie. Nie wziąłem poprawki na polskie realia i wieczną awanturę o "przywileje" kierowców. Ostatecznie liczyłem na twoją wyobraźnię na drodze. Przeliczyłem się. Wykonaj parę razy swój manewr zwolnienia przed i dalszej jazdy bez zatrzymywania się obok pojazdu zatrzymanego przed przejściem dla pieszych. Nie interesuje mnie twoja filozofia na "cenne" sekundy. Jakoś tak stosując zasadę ograniczonego zaufania, po nieprzyjemnych zdarzeniach właśnie metodą jaką preferujesz w związku z rzekomym nie byciem pieszego, wolę się jednak zatrzymać i każdego do tego będę namawiał. Tak czy siak przepis wejdzie w tym roku (jak czytałem) więc Najwyższy czas wyrobić sobie nawyk zatrzymywania się w takiej sytuacji, bo może będzie za późno. Tyle w temacie.

      Ireneusz KowalskiIreneusz KowalskiMiesiąc temu
    • @Ireneusz Kowalski Tak, lubię dyskusje, ale merytoryczne, a nie na takim poziomie jaki reprezentujesz ty. Z twoich komentarzy nie wynika zupełnie nic poza tym, że starasz się postawić w roli eksperta jednocześnie nie przytaczając żadnych sensownych argumentów. Potrafisz tylko pisać teksty typu "rusz tą łepetyną", "ogarnij to póki czas", "kryminał czycha na każdym przejściu". Do tego przytaczasz mi tu jakiś artykuł, który nawet za bardzo nie ma związku z tym o czym tutaj jest mowa. Zaintrygowało mnie natomiast "cwaniakowanie". O jakim moim cwaniakowaniu mówisz? Ja staram Ci się tylko wyjaśnić prostą rzecz - zatrzymanie przed przejściem nie jest konieczne. Natomiast ty z uporem maniaka starasz mi się wmówić, że trzeba się zatrzymać tak jakby przed przejściem był co najmniej znak stopu. Nie dociera do ciebie, że można przepuścić pieszego powoli się tocząc.

      Marek KamińskiMarek KamińskiMiesiąc temu
    • @Marek Kamiński ty lubisz sobie pogadać. A to stara sprawa, poczytaj i zacznij myśleć, a nie cwaniakować: motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/polski-kierowca/news-kierowca-ktory-przepuszcza-pieszych-jest-winnym-wypadku,nId,2484587

      Ireneusz KowalskiIreneusz KowalskiMiesiąc temu
  • Dobrze wiedzieć że już gotowe, Dzięki za info! P.S. Dietla z pewnością się zakorkuje, najpóźniej w szczycie. Odnośnie pod...tematu, ale tylko dla wybrańców. Wspomniana epidemia jak widać nie dotarła na szczęście do wszystkich, mam na myśli umysły niektórych. Nawet kiedy sami się zarażą, nie uwierzą. No jasne, kiedy się wiedzi nie trzeba wierzyć...

    Bolek LolekBolek LolekMiesiąc temu
    • Pamiętaj, że ulicę Dietla w okolicy Hali Targowej czeka mocna reorganizacja. To miejsce będzie, po wybudowaniu tam stacji kolejowej, ogromnym węzłem przesiadkowym. Dlatego ruch w kierunku ronda Grzegórzeckiego będzie mocno ograniczony, a co za tym idzie na całej Dietla w tym kierunku będzie mniejszy ruch.

      Leszek LeńczukLeszek LeńczukMiesiąc temu
  • Chłopie przestań się łudzić. Po jakiej pandemi

    Zenek BlablaZenek BlablaMiesiąc temu
  • Czemu pan nie mówi o urządzeniu odmierzający czas świateł na skrzyżowaniu to też poprawiło by bezpieczeństwo i skończyło przejazdy na żółtym świetle

    Roman BarnaśRoman BarnaśMiesiąc temu
    • To niestety tak nie działa. We Wrocławiu jest skrzyżowanie Wyszyńskiego z Prusa - są sekundniki, a w dni robocze codziennie widzę tam 1-2 pojazdy przejeżdżające nie tyle na żółtym, co już czerwonym świetle...

      loonatic90loonatic90Miesiąc temu
    • Ale wiesz, to jest Kraków, tam zarząd dróg kombinuje, żeby utrudnić jazdę kierowcom.

      CookieCookieMiesiąc temu
  • 4:17 Po ciągłej po prawej i do góry lub nie ryzykować, bo za duże ryzyko dla auta. 6:58 Cwaniak ścina i karma

    młody kierowcamłody kierowcaMiesiąc temu
    • Dzięki za info Łukasz. @Qba _ Możliwe, że ominąłem celowo lub nie zauważyłem, jak coś ciekawego, to dajesz!

      młody kierowcamłody kierowcaMiesiąc temu
    • Tylko 2 rzeczy naliczyłeś? Uuu słabiutko

      Qba _Qba _Miesiąc temu
    • Już to zmienili, jak przypuszczal p. Dworak - w ogóle nie można tam skręcić w lewo, jest nakaz w prawo. Ktoś sobie chyba wcześniej zapomniał. I tak wielu pruje tam w lewo, to inna sprawa...

      Łukasz BieńŁukasz BieńMiesiąc temu
    • Bolciak chyba się lekko zdziwił hehe :)

      Andrzej FAndrzej FMiesiąc temu
  • czy jest jakaś przejedna trasa z zachodu na wschód Krakowa ?? bo obwodnicy nie ma , Opolska zwężona z 3 do 1 pasa , potem na Andersa dramat , Dietla dramat, Mogilska dramat - ciekawe co jeszcze wymyśli zikit i darmozjady

    pablopabloMiesiąc temu
  • ach ta czołówka rodem z roku 99 xD

    altair91100altair91100Miesiąc temu
    • Najlepsza

      Katarzyna NowakKatarzyna NowakMiesiąc temu
  • Ale niektóre te drogi nie ułatwią rowerzystom życia. A zwężenia już przerabialismy u nas w Jaworznie. Bezpiecznie i korki nawet na ulicach gdzie ich nigdy nie było. Taka moda.....

    Dawid HochausDawid HochausMiesiąc temu
    • Ile benzyny sie spali więcej,to "dobre dla ekonomii"

      W. K.W. K.Miesiąc temu
  • 2:05 wyprzedzać rowerzystę można na skrzyżowaniu.

    paswoord1paswoord1Miesiąc temu
  • Jak będę chciał się poważnie doszkolić pojadę do Krakowa.

    Dariusz KsionekDariusz KsionekMiesiąc temu
    • Daj sobie spokój nie ma się tam co pchać samochodem są tramwaje, autobusy itp.. Żeby dobrze jeździć to trzeba wprawy o którą ciężko jak się w Krakowie nie mieszka.

      IstotaIstotaMiesiąc temu
  • 6:30 zapomnial pan Marek dodac ze samochody elektryczne maja przywilej poruszania sie Bus pasem... Pozdrawiam

    Prze-MytnikPrze-Mytnik2 miesięcy temu
    • @Maciek nie ma przepisu, który mówi co to jest KMK, są natomiast przepisy, które określają przeznaczenie pasów ruchu. I tak, dla znaków pionowych jest to §75 ust. 4. znak F-19 „pas ruchu dla określonych pojazdów” wskazuje wyznaczony na jezdni pas ruchu przeznaczony dla pojazdów wskazanych na znaku, a dla znaków poziomych: §91 ust. 3. na pasie ruchu mogą być umieszczone inne niż określone w ust. 1 i 2 napisy lub symbole oznaczające jego przeznaczenie (rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych). Tak więc na pasie może być umieszczony dowolny napis lub symbol (teoretyczmie nawet kutas może być narysowany), a Ty jeżeli się nie zaliczasz do tego oznaczenia, nie możesz z tego pasa korzystać.

      NajdosNajdosMiesiąc temu
    • @Najdos Przepis który mowi co to jest kmk, poprosze.

      MaciekMaciekMiesiąc temu
    • @Maciek proste: jeżeli nie jesteś KMK czy innym wynalazkiem, nie możesz tamtędy się poruszać i nie interesuje Cię co ten skrót oznacza. Wtajemniczeni wiedzą i korzystają z pasa.

      NajdosNajdosMiesiąc temu
    • @p0358 Drogi kmk i mpk sa zwykłymi drogami, z inwencją twórczą kogos z zarządu dróg w Krakowie, jesli ktos jest przejazdny to nie bedzie sie zastanawiać co znaczą te skróty na drodze, buspas jest nazwa używaną w całej polsce a to ze Kraków tworzy jakies własne wymysły to juz ich problem. Niema o tym ani słowa w przepisach, dla Mnie kmk może znaczy "komu melisy, komu". Jest kmk, jest. To jest glupia zabawa w zgadnij co urzędnik mial na myśli...

      MaciekMaciekMiesiąc temu
    • Tutaj akurat nie był elektryczny. Ale należy pamiętać o rozróżnieniu buspasów i wewnętrznych dróg KMK/MPK, po których już nie mogą

      p0358p0358Miesiąc temu
  • Z punku widzenia rowerzystów Dietla wcale nie jest zrobiona fajnie tylko tak żeby było wygodnie dla malującego maziaje na drodze. Ten kto projektował krakowską w ogóle nie wziął pod uwagę rowerzystów wkładając tam te płyty betonowe. Przecież tam nie ma żadnej ścieżki pod rowery. Po prostu włodarze krakowa utrudniają życie samochodom przy okazji robiąc beznadziejną infrastrukturę rowerową. Koniec konców ani rowerzyści nie są zadowoleni ani kierowcy.

    jorkee1jorkee12 miesięcy temu
    • To pewnie wpadli na to ci sami mędrcy od ścieżek rowerowych z betonowej kostki…

      P.S.P.S.Miesiąc temu
    • rowerzysta bedzie zmuszony jechać środkiem, miedzy szynami przez co kierowcy to chyba zupełnie nie będą mogli wyprzedzić

      SzwagierRSzwagierRMiesiąc temu
  • Taki program powinno mieć każde większe polskie miasto. Pozdrawiam.

    ReniSizeReniSize2 miesięcy temu
  • TEN REMONT TO KARA DLA MIESZKANCOW. Np fakt, ze Stradomiem nie mozna pojechac na wprost w Krakowska. O zabraniu dwoch pasow na moscie grunwaldzkim juz nie wspomnę. zenada

    Jakub DoeJakub Doe2 miesięcy temu
    • @llemon To już prędzej pewnie zrozumiałbym, gdyby nie było takoej możliwości na skrzyżowaniu Dietla i św. Sebastiana. Przecięcie ciągu Krakowska-Stradomska zupełnie do mnie nie przemawia.

      Łukasz BieńŁukasz BieńMiesiąc temu
    • @Łukasz Bień To prawdopodobnie są decyzje, które mają na celu, zniechęcenie kierowców do korzystania z przejazdu na linii Krakowska-Stradom i odwrotnie. Dzięki temu będzie tam mniejszy ruch. Jak w całym centrum chodzi o ograniczenie ruchu samochodowego. Podobnie było z wprowadzeniem jazdy w jednym kierunku wokół plant.

      llemonllemonMiesiąc temu
    • @llemon A w czym komu przeszkadzał przejazd na wprost na linii Krakowska-Stradomska? Co ma do tego ruch pieszych i zwężenie jezdni?

      Łukasz BieńŁukasz BieńMiesiąc temu
    • noooo, żenada. Lepiej byłoby zlikwidować wszystkie chodniki i dorzucić jeszcze po jednym pasie dla samochodów. Wtedy kierowcy byliby szczęśliwi :-) No i zrobić priorytet dla kierowców, a nie jakieś tramwaje... Zamiast tramwajów, zbudować metro!

      llemonllemon2 miesięcy temu
  • Zmiany na ul.Dietla będzie można ocenić dopiero gdy ruch w Krakowie będzie taki jak rok temu, codziennie poruszam się w centrum i widzę że jest popełniona masa błędów na etapie projektowania które z czasem będą korkowały centrum, od samej Kapelanki do Kotlarskiej. Problem jest w tym ze do opiniowania zmian w ruchu zatrudnia się osoby które są stronnicze komunikacyjnie i skupiają się w 80% na ruchu rowerowym przez co dochodzi do takich utrudnień.

    MrSMAKOSZ13MrSMAKOSZ132 miesięcy temu
    • Też nie do końca. Nową Grzegórzecką jechałem i samochodem i rowerem, w obu przypadkach organizacja jest nieczytelna i kontrintuicyjna. Samochodem udało mi się pojechać prawidłowo, rowerem niestety nie.

      PiotrPiotrMiesiąc temu
    • Tam już przed zamknięciem szkół były korki potworne. Jeszcze zanim tę organizację wymalowali na stałe. Korek od strony Mostu Grunwaldzkiego zaczyna się od samego mostu, jeśli nie skrzyżowanie wcześniej...

      p0358p0358Miesiąc temu
    • Osoby, które projektują takie rozwiązania powinny być ujawniane przy "ich" ulicach . Zdjęcie (bez maseczki i w maseczce), nazwisko i imię. Bez adresu bo to już mogłoby być dla nich niebezpieczne.

      Januszek00naszJanuszek00nasz2 miesięcy temu
  • I to tez fajne 🎄

    Enpewi 1Enpewi 12 miesięcy temu
  • 7:16 wow to nie wiedziałem,że u krakusów nadal jeżdżą liniowo helmuty ;o

    mariustajniakmariustajniak2 miesięcy temu
    • Jeszcze przez chwilę ;) lovekrakow.pl/aktualnosci/koniec-ze-starymi-wiedenczykami-na-popularnej-linii-tramwajowej_38452.html

      Scool plScool plMiesiąc temu
  • Wiedniu jada jest przyjemniejsza bo stan kamienic jest nienaganny a w krakowie wrecz skandaliczy, brudne pobagrane , nie remontowane od lat , wstyd i zal

    lukas Biczaklukas Biczak2 miesięcy temu
    • Problem jest także z tymi remontowanymi, bazgranymi "na bieżąco" (m. in. w ciągu ostatnich kilku miesięcy).

      Scool plScool plMiesiąc temu
  • Kilka pomysłów zaczerpniętych z partnerskiego Wiednia ok ale wydaje mi się że Jazda po Wiedniu jest wiele bardziej przyjemna niż po Krk :)

    Premier KingPremier King2 miesięcy temu
  • A rowerzysta potem nie przepuścił pieszego. Rowery nie mają obowiązku ustępować pieszym na przejściu???

    Rafał GrochalRafał Grochal2 miesięcy temu
    • Jeśli mowa o sytuacji z 8:23, to film się urywa zanim dojechał do przejścia, więc nie wiadomo czy przepuścił.

      NajdosNajdosMiesiąc temu
    • To jest na egzaminie na rowerzystę.Dodajmy do tego jazdę na czerwonym świetle :)

      Kuba NowakKuba Nowak2 miesięcy temu
  • W 7:05 pan Dworak dobrze mówi, ale źle robi. Mówi "zatrzymujemy się", a w rzeczywistości cały czas jedzie. Aż chciałoby się zawołać: "Co to za bylejakość?! Dokąd aż tak spieszy się temu kierującemu?! Dlaczego jeździmy tak niedbale, po swojemu, w ogóle nie zwracając uwagi na przepisy?!"

    Antoni KrajewskiAntoni Krajewski2 miesięcy temu
    • @Radek68 Oczywiście, że ostrożne przejechanie z bardzo małą prędkością nie jest tak niebezpieczne jak przejechanie bez zwracania uwagi na drogę z pierwszeństwem. Ale jednak znak zakazuje wjeżdżania na drogę z pierwszeństwem bez zatrzymania się. Tutaj nie ma żadnego pola do interpretacji. Gdyby ustawodawca chciał, to mógłby tym znakiem nakazać zmniejszenie prędkości do 1, 2 czy 3 km/h. To przecież żaden problem. Jeśli jednak nakazał zatrzymanie się, to oczekuje od kierujących zatrzymania się. Ja również uważam, że gdyby wszyscy jeździli tak jak pan Marek, to na drogach byłoby znacznie łatwiej i bezpieczniej. Jest dobrym kierowcą, ale to nie oznacza, że nie popełnia błędów. Napisałem o tym zatrzymaniu, ponieważ wiem, że Pan Marek przykłada dużą wagę do starannej jazdy. Tym bardziej mnie to zdziwiło. Jeśli uważa, że w związku ze znakiem "stop" wystarczy zwolnić, niech to wyraźnie powie. Bo na razie wygląda to tak, jakby nie umiał ocenić czy pojazd jest w ruchu. Mówi "zatrzymujemy się", a cały czas jedzie.

      Antoni KrajewskiAntoni KrajewskiMiesiąc temu
    • Szczerze? Gdyby tak, jak pan Marek jeździli inni kierowcy, to byłoby wspaniale. Znak STOP różni się od ustąp pierwszeństwa tym, że na tym drugim można przejechać w ogóle nie zwalniając, a na tym pierwszym trzeba się zatrzymać. Zwolnienie do 1 km/h czy zatrzymanie... no fakt, w przepisach jest zatrzymanie, ale mieli napisać, ze można zwolnić do max. 1 km/h? No nie da się. A przecież chodzi o to, aby w miejscach, gdzie jest problem z widocznością, lub występuje inne utrudnienie, mieć pewność, że nic nie jedzie. I tę pewność można mieć jadąc 1 km/h i wtedy albo się całkowicie zatrzymać, albo przyspieszyć. Powtórzę: wiem, literalnie nie zastosował się do znaku, ale ja taką jazdę 1 km/h jednak akceptuję. To jednak jest zupełnie co innego, jak jazda bez jakiegokolwiek zwolnienia.

      Radek68Radek68Miesiąc temu
    • Nic takiego nie mówił...

      Katarzyna NowakKatarzyna NowakMiesiąc temu
  • Chwila, wytłumaczy mi ktos co to jest "KMK" obok buspasu?

    MaciekMaciek2 miesięcy temu
    • @Mototerapia Emilian dzięki, tak coś intuicja mi właśnie podpowiadała. Myli mnie ten skrót „KMK”. Widocznie MPK to CAŁE przedsiębiorstwo (łącznie z sekretarkami, biurem i orkiestrą) a KMK to pojazdy należące do MPK

      P.S.P.S.Miesiąc temu
    • @P.S. KMK - Komunikacja Miejska Kraków. Jest pas KMK oraz pas BUS - różnią się tym, że KMK nie ma wyjątków [ tylko pojazdy komunikacji miejskiej mogą sie nim przemieszczać ], a BUSpasem mogą jeździć np. busy, autokary i jeśli jest to wyszczególnione 'na tabliczce' np. motocykle.

      Mototerapia EmilianMototerapia EmilianMiesiąc temu
    • Też mnie to zastanawia od jakiegoś czasu. Czy to jest to samo co MPK? Czy do KMK kwalifikuje się coś ponad flotę MPK?

      P.S.P.S.Miesiąc temu
    • @spawacztwb Bo my Krakusy, mieszkamy we dworze i wychodzimy z dworu na pole, a inni idą z pola na dwór :)

      DariuszDariuszMiesiąc temu
    • @Mototerapia Emilian Tylko ze to w takim razie niema sensu, skoro pasem mkm moga poruszać sie jeszcze auta osobowe to i tak autobusy stoja w korku. Buspas miał upłynnić ruch komunikacji zbiorowej. Ale na dobra sprawe wszystkie inne autobusy i busy tez mogą jechać tym pasem kmk bo z tego co widzę to jest inwencją twórczą Krakowa i nie każdy musi sie zastanawiać co to znaczy. Rownie dobrze moge to odczytać jako "komu melisy komu" zwykła głupota i tyle. XD

      MaciekMaciekMiesiąc temu
  • KMK mój ulubiony skrót. Jako osoba która nigdy nie była w Krakowie czytelny jak... Ulica Dietla to jakaś kompletna porażka. Widać i w Krakowie lobby pedalarskie działa. Ja nie wiem jak można wpaść na tak kretyński pomysł żeby tak zniszczyć całkiem dobrą ulicę. Kto na to wpadł? Personalnie bym chciał wiedzieć. To zbrodniarz wymagający napiętnowania. Korek oczywiście będzie kosmiczny, ale co tam, pedalarze mają pasy. Kto do jasnej kurwy nędzy daje takie przywileje grupie która nie ma prawa jazdy, nie ma żadnego ubezpieczenia, jeździ jak potłuczona? Dobrze że ja w tym Krakowie nie muszę...

    Piotr BorkowskiPiotr Borkowski2 miesięcy temu
    • Typowa odzywka pedalarza który kupiwszy sobie lowelek za 700 złotych myśli że jest czołowym turdefransem światowym i okolic. A tymczasem ja na paliwo miesięcznie wydaję więcej niż ty wydałeś na ten swój pedalarski przyrząd. Ulica Dietla mnie nie interesuje, tak jak cały ten dziwny Kraków, co nie zmienia postaci rzeczy że ulica została spartolona koncertowo, jeszcze się wam uleje ten pomysł. Bo jest chory.

      Piotr BorkowskiPiotr BorkowskiMiesiąc temu
    • Nie stać Cię na rower i zazdrościsz.

      NajdosNajdosMiesiąc temu
    • Pierdolisz glupoty pisiorze. Dietla jest teraz bardzo dobrze zaprojektowana.

      Lucretius EldritchLucretius EldritchMiesiąc temu
    • Większość odcinków tego programu pokazuje, że masa kierowców nie potrafi bezpiecznie i zgodnie z przepisami poruszać się po ulicach, ale Ty, przedstawiciel lobby blachosmrodziarzy, widzisz źdźbło w oku sąsiada, a belki we własnym oku nie zobaczysz :-) Na przebudowanej ulicy Dietla wreszcie jest jakaś równowaga. Swoje miejsce odzyskali piesi, rowerzyści, mieszkańcy zyskali miejsca parkingowe. Tylko Ty biedny i Tobie podobni straciliście jeden pas. No cóż, takie życie.

      llemonllemon2 miesięcy temu
    • Bardzo dobre podsumowanie pedalarstwa!!! :-)

      Januszek00naszJanuszek00nasz2 miesięcy temu
  • Ulica Krakowska zaprojektowana i wykonana bardzo dobrze i czytelnie, czego nie można powiedzieć o ul. Dietla oraz Moście Grunwaldzkim, gdzie zrezygnowano z jednego pasa w każdą stronę i stworzono drogę dla rowerów- to najgorsze, co można było zrobić w tym miejscu. Proponuję policzyć ilu rowerzystów widać na tej "autostradzie rowerowej" w trakcie kręcenia odcinka, oraz okresie od listopada do końca lutego. Wprowadzone rozwiązania to kpina i na miejscu osób, które to projektowały i zatwierdzały ten projekt spaliłbym się ze wstydu, lub oddał całą dokumentację na scenariusz nowego "Misia". Do takich projektów winno się zatrudniać inżynierów a nie aktywistów i "artystów". Ruch jest kolizyjny oraz niebezpieczny zarówno dla kierowców jak i rowerzystów. Fatalne rozwiązania w imię idei, która w tym miejscu Krakowa zwyczajnie się nie sprawdzi. Piszę z perspektywy pieszego, kierowcy, rowerzysty oraz motocyklisty.

    Marek SkotnicznyMarek Skotniczny2 miesięcy temu
    • @Marek Skotniczny Czyli jaki? Mniej samochodów w centrum? Taka jest wieloletnia polityka miasta, przegłosowana i podpisana.

      Tomasz PinterTomasz Pinter2 miesięcy temu
    • @Tomasz Pinter Niestety na ten moment nic nie przemawia za tym, że obrany kierunek zmian jest tym właściwym. Obawiam się, że osiągnięty efekt będzie odwrotny do zamierzonego.

      Marek SkotnicznyMarek Skotniczny2 miesięcy temu
    • Dietla była projektowana przez inżynierów z Politechniki a nie przez jakichś aktywistów. Zresztą zarówno naukowcy Politechniki jak i AGH zgadzają się z kierunkiem zmian.

      Tomasz PinterTomasz Pinter2 miesięcy temu
  • Zamiast usuwać znaki, z zawalonej znakami Polsce, to się dodaje ile się da. Potem pretensje, że kierowca czegoś nie wyłapał.

    Kristof PKristof P2 miesięcy temu
    • Jak nie łapią tych parę znaków to niech popieprzają PIESZO.

      infeltkinfeltkMiesiąc temu
    • W dodatku są na takiej wysokości że bus czy autobus zasłania... i jak się dobrze rozglądasz na jakiejś nieznanej drodze to może w ostatnim momencie zobaczysz ;s chyba najlepsze byłoby malowanie na jezdni znaków ale to nie u nas z tą jakością asfaltu to miesiąc i od nowa robota :D No i też w zimie słabo jak sypnie śniegiem a drogowców jak zwykle zaskoczy zima i wyjadą 7 dni od opadu heh

      majamaja2 miesięcy temu
  • Ciekawe ile miejsc parkingowych poszło się j.... tak jak na karmelickiej i Królewskiej.

    XpresstesisXpresstesis2 miesięcy temu
    • Przecież tam był zakaz parkowania. Były dwa pasy i chodnik, za wąski aby parkować legalnie. Teraz jeden pas jest przeznaczony na parking.

      Tomasz PinterTomasz Pinter2 miesięcy temu
  • Wielki korek juz jest na wjeździe w Dietla z ronda Grunwaldzkiego.

    rieslingriesling2 miesięcy temu
    • A kiedy go tam nie było? Chyba w latach 70, jak jeszcze nie było tam żadnego mostu (teraz Grunwaldzki).

      Tomasz PinterTomasz Pinter2 miesięcy temu
  • Super most, samochody zepchnięte z torowiska, ale jednak nie, tramwaje w korku stoją razem z samochodami, taka sama sytuacja jak na moście królowej Jadwigi w Poznaniu

    MrDeny105MrDeny1052 miesięcy temu
    • @MrDeny105 A kiedy tam nie było korków? Po drugie nie bój się, to zostało tak przeliczone, że korek będzie na kalwaryjskiej I na kapelance. Na Krakowską sygnalizacja nie wpuści tyle aut żeby zakorkować.

      Tomasz PinterTomasz Pinter2 miesięcy temu
    • @Tomasz Pinter wróci ruch to będą korki, tak ciężko wywnioskować?

      MrDeny105MrDeny1052 miesięcy temu
    • Gdzie tam widziałeś tramwaje stojące w korku?

      Tomasz PinterTomasz Pinter2 miesięcy temu
  • Ten garnitur idealnie oddaje mentalność Krakowa. Niby wszystko ładnie ,ale nic nie pasuje ;)

    Dragon BallDragon Ball2 miesięcy temu
    • Lepiej by było w waciaku i gumofilcach?! Wtedy by ci wszystko spasowało?

      RafałRafałMiesiąc temu
  • 3:53 Dobra tresura. Orwell się kłania.

    Jerzy JerzewskiJerzy Jerzewski2 miesięcy temu
  • Nowy samochód, a "stary" kierowca BEZ PASÓW !!!

    HAPPYHAPPY2 miesięcy temu
    • Kup sobie ślepoto okulary. Może sam się doszukasz że Pan Marek ma jednak zapięte pasy.

      Jan JanowskiJan Janowski2 miesięcy temu
  • Ładny XV ! W jedynym słusznym kolorze.

    Jerzy JerzewskiJerzy Jerzewski2 miesięcy temu
  • Zawsze zastanawiała mnie ta skłonność krakowian do utrudniania sobie życia.

    sammlersammler2 miesięcy temu
  • masakra. w lodzi tak samo odwalaja. to wszysztko dziala jak wieczorem jest maly ruch. przy normalnym tylko ludzi wkurwiają .

    xtremextreme2 miesięcy temu
  • Zobaczcie w 6:57 taryfiorz czerwonym tipo co odje....ł:)))

    HelmutHelmut2 miesięcy temu
    • Norma :D czasem to i jednokierunkową potrafią śmignąć wieczorkiem z 200m pod prąd jak się spieszy :P

      majamaja2 miesięcy temu
  • Proponuje pojechać na ulicę Rajską i policzyć znaki drogowe na tej krótkiej ulicy.

    Dziedzic PruskiDziedzic Pruski2 miesięcy temu
  • Widzę, że w Krakowie odpierdala się to samo co zrobili w Poznaniu.... Nie zazdroszczę Wam... Zobaczycie, że niedługo wprowadzą Wam strefe 30km/h w centrum, zlikwidują całkowicie sygnalizację świetlną, a większość skrzyżowań będzie równorzędnych

    PoznanOnPoznanOn2 miesięcy temu
    • Przecież już robią ograniczenie do 30... mobilnykrakow.pl/mapy/tempo-30/#12.18/50.05825/19.9446

      Scool plScool plMiesiąc temu
    • W Krakowie już w wielu miejscach zlikwidowano sygnalizację świetlną, dzięki czemu przepustowość wzrosła. W Łodzi nie liczą zmiany przepustowości przed i po zmianach? Jestem pewien że jednak liczą

      Tomasz PinterTomasz Pinter2 miesięcy temu
    • @PoznanOn Łukasz Franek dyrektor Zarządu Transportu Publicznego i Łukasz Gryga, Miejski Inżynier Ruchu

      nh1949.artnh1949.art2 miesięcy temu
    • @Podpity Niedźwiedź Teraz też nie rozumiem, januszu.

      rieslingriesling2 miesięcy temu
    • Nie zdziwiłbym się gdyby to był ten co go wyjebali z Poznania... widocznie nigdy nie zrozumieją, że to co ładnie i estetycznie wygląda na papierku w teorii, nie zawsze jest dobre ani tym bardziej bezpieczne w praktyce

      PoznanOnPoznanOn2 miesięcy temu
  • 6.58 proszę zwrócić uwagę na czerwone taxi skręcające w Dietla !?!

    Pawel BielecPawel Bielec2 miesięcy temu
    • Niestety to bolt, więc pojazd do kierowcy raczej nie należy. :)

      k dwak dwaMiesiąc temu
    • @Istota spokojnie, moje auto rynkowo kosztuje 18.000, nie napinaj się 😉

      Krzysztof L.S.R.GKrzysztof L.S.R.GMiesiąc temu
    • @Krzysztof L.S.R.G O pan bogol widzę..

      IstotaIstotaMiesiąc temu
    • To Bolt

      rafalmmrafalmm2 miesięcy temu
    • Jak nowe auto kosztuje 40.000zł to można tak nim jeździć.

      Krzysztof L.S.R.GKrzysztof L.S.R.G2 miesięcy temu
  • 8:00 Dziękuje lewackim projektantom dróg. Już wiem że na Dietla nie zawitam. Nie mam zamiaru jeździć slalomem i pakować się w zastawione przez was pułapki. To samo zrobiliście z Bulwarową. Życzę wam równie pogmatwanego życia.

    Waflo KazmierczykWaflo Kazmierczyk2 miesięcy temu
    • @Waflo Kazmierczyk A co to jest niesprzyjająca pogoda? Bo raczej nie masz na myśli : oberwania chmury, 40 stopniowego mrozu, wichury zrywającej dachy itp. Tak, te są niesprzyjające. Ale każda inna aura jest. Brak tylko odpowiedniej odzieży. I to nie jest trendy, ale korzystne dla wszystkich , łącznie z Tobą. Rowerem, szybciej, zdrowiej, bez problemów z parkowaniem, a i luźniej na jezdniach dla tych co muszą jechac autem. Tak, wiem, że są sytuacje kiedy tylko autem można pojechać.

      iowa406iowa4062 miesięcy temu
    • ​@iowa406 No i ujawniliście wasze lewackie poglądy...W Polsce 2/3 pogody nie sprzyja jeździe na rowerze. I co każesz ludziom jeździć w obcisłych getrach, z parasolem, bo ktoś ci wmówił że tak jest trendy.... A drugi kolega cieszy się że kierowcy wcale do miasta nie wjadą. Pogratulować wam logiki godnej feministek.

      Waflo KazmierczykWaflo Kazmierczyk2 miesięcy temu
    • I to chodzi, żebyś zabrał swojego blachomroda z centrum. Więc sukces jest 100% Brawo Franek& Gryga

      Tomasz PinterTomasz Pinter2 miesięcy temu
    • @Waflo Kazmierczyk A co deszcz ma do jazdy rowerem? Pamiętaj, nie ma złej pogody na jazdę rowerem. Sa tylko źle dobrane ubrania.

      iowa406iowa4062 miesięcy temu
    • @Grzesiek Z pada deszcz idź sie przejechac na swoim rowerze

      Waflo KazmierczykWaflo Kazmierczyk2 miesięcy temu
  • 1:16.. Nie ustąpił Pan pierwszeństwa pieszemu, który już zaczął przechodzić przez przejście dla pieszych.. Pięknie...

    KodiKodi2 miesięcy temu
    • @Kodi Nikt nie twierdzi że nie ma pierwszeństwa. Twierdze tylko że nie wiesz czym jest ustąpienie pierwszeństwa pieszemu, dlatego nie rozumiesz że prowadzący nie popełnił tutaj żadnego wykroczenia.

      esperto plesperto plMiesiąc temu
    • @esperto pl Nie wypisuję bzdur, tylko osoba, która ma ewidentny zamiar przejścia przez przejście dla pieszych i praktycznie już jest jedną nogą na nim, ewidentnie ma pierwszeństwo. ZAWSZE. Tego nie trzeba nawet czytać w żadnych przepisach, tylko po prostu trzeba włączyć logiczne myślenie i myśleć nie tylko o innych samochodach, lecz też o pieszych, podczas prowadzenia pojazdu.

      KodiKodiMiesiąc temu
    • Re Kodi Czy kierujący zmusił pieszą do spowolnienia kroku bądź zatrzymania się. Nie róbmy też z pieszych świętych krów bo za nie długo pod maskę będą z marszu wchodzić, 1:08

      Starszy BratStarszy Brat2 miesięcy temu
    • Przeczytaj kiedy ma miejsce nieustąpienie pierwszeństwa w stosunku do pieszego, bo bzdury wypisujesz.

      esperto plesperto pl2 miesięcy temu
  • Pozdrawiam wszystkich mieszkańców Krakowa. Współczuję Wam tej tragedii drogowej. Przecież to jest jakiś dramat. Nawalone ścieżek rowerowych, jakiś łamańców, droga na torach, tory na drodze, itp, itd.. Zero czytelności, powtarzam ZERO. Co to w ogóle za oznaczenia..KMK?! Stosujcie oznaczenia międzynarodowe.

    ceglowski81ceglowski812 miesięcy temu
    • @Piotr B. To może Ty zajmiesz stołek i zaczniesz projektować?? Na pewno wyjdzie Ci piękny Kraków. taki z "Dziada pra Dziada". Stołki tylko dla "Krakusów z Dziada pra Dziada". Tylko oni znajom sie i fszystko wiedzom...

      llemonllemon2 miesięcy temu
    • Jestem Krakusem z Dziada pra Dziada i to co sie stało z tym miastem gdy wiocha zaczeła tu przyjezdzac i osiadac widac dookoła. Niestety nie ma siły na te durne decyzje bo dookola na stołkach idioci!!

      Piotr B.Piotr B.2 miesięcy temu
  • Buhaha wincyj, wincyj panie takich głupot. KMK? A co to q jest? Centusie znajdźcie mi takowe oznakowanie w PRD? Wincyj znaków, pasów dla rowerów, wincyj słuchania aktywistów w przyciasnych portkach. wincyj regulacji UE i po raz wtóry wincyj regulacji do regulacji. I oczywiście nałożyć podatek od tych regulacji. Przeto wszystkim wincyj cierpliwości w jeździe po czymś takim i wincyj rozsądku przy kolejnych wyborach samorządowych. Wszystko co dobre dla Was w 2021 :-)

    Plebs100Plebs1002 miesięcy temu
  • w tym Krakowie to jest dramat bunkry takie że szok a szkoda słów

    wins899wins8992 miesięcy temu
  • Kościół katolicki usunął drugie przykazanie a czwarte zmienił, a żeby liczba przykazań się zgadzała ostatnie podzielił na dwa, drugie przykazanie zakazuje kłaniać się obrazom i figurom, a czwarte mówi o tym że dniem świętym jest Sabat (Sobota) czyli siódmy dzień tygodnia, nie niedziela (sunday, dzień słońca, dies solis, Sol Invictus -25 grudnia, ). Potwierdzeniem że sobota jest siódmym dniem tyg. jest numeracja dni w amerykańskim kalendarzu, albo słowa księdza w kościele tzn. ,,pierwszy dzień tyg.'' w odniesieniu do niedzieli. Sabat(Sobota) to dzień Pański, a Jezus w ewangelii Marka roz.2 wers 28 powiedział o sobie że jest ,,Panem Sabatu''. Sabat(Sobota) jest pamiątką stworzenia świata...Ciekawostką jest że afrykańscy chrześcijanie z Etiopii (np. Etiopski Kościół Ortodoksyjny) do dzisiaj za dzień święty uważają Sabat(Sobotę) izolacja od ,,odstępczego kościoła katolickiego'' wyszła im na dobre ;) Polecam bar Sabat obok galerii Słonecznej z szóstką w logo w której pełno galerianek, podobieństwo do nieroztropnych panien z przypowieści, Kościoły i obrazy katolickie są naszpikowane symboliką słońca (aureole, monstrancje), katolicyzm to tak naprawdę zakamuflowany kult słońca(solarny) czyli krótko pisząc to jedna Wielka Galeria Słoneczna z obrazami, ale obrazów jest tam mniej niż galerianek w galerii Słonecznej z szóstką w logo ;)). Gdy łamiemy przykazania zdradzamy Boga tzn. cudzołożymy(grzeszymy) w sensie duchowym, ciekawostką jest to że niewiasta(oblubienica, nierządnica) w Biblii symbolizuje Izrael, lud Boży, a Bóg albo Jezus symbolizuje małżonka, oblubieńca. Pytanie za 100 punktów, co powinno spotkać sekretarkę która zmieni korespondencje szefa bez jego zgody? Zaznaczam że nie należę do żadnej denominacji(bezpartyjny) więc proszę mnie nie szufladkować jako np. świadka Jehowy z którymi nie zgadzam się głównie co do natury Jezusa i w kwestii obchodzenia Sabatu(soboty) świadkowie Jehowy twierdzą że 4 przykazanie o sabacie nie obowiązuje a ja twierdze że obowiązuje. Zapraszam na mój kanał(ten z którego piszę) w zakładkę dyskusje tam pełniejsze opisy, polecam również przejrzeć obrazki z pod linków które zamieszczam poniżej. A poniżej linki do bardzo ważnych grafik z opisami. zapodaj.net/97aab7ab6f5e3.jpg.html zapodaj.net/78391720fbecd.jpg.html zapodaj.net/b5ca218aa5c7b.png.html Poniżej zamieszczam obrazek z pełną wersją 10 przykazań z księgi Wyjścia, które znacząco się różnią od okrojonej(wykastrowanej) katechizmowej wersji którą zna większość katolików. zapodaj.net/4daac9a193bd9.jpg.html Na poniższych obrazkach poruszam temat tzw. państwa Izrael bardzo często pomijanego przez tzw. poszukiwaczy prawdy i ludzi ze środowiska protestanckiego, w ostatnim linku z tego paragrafu omawiam przemysł farmaceutyczny w kontekście Biblii. zapodaj.net/2ac90569ab177.jpg.html zapodaj.net/294c6c6931926.png.html zapodaj.net/381dde036559e.jpg.html zapodaj.net/15982c9185bc3.jpg.html Ostatnio coraz więcej ludzi zaczyna się interesować tematyką tzw. znamienia Besti 666, poniżej pod linkiem obrazek z moją analizą w oparciu o Apokalipsę Jana i księgę Daniela. zapodaj.net/c73a701016178.jpg.html zapodaj.net/13e0690bc9611.png.html Poniżej zamieszczam obrazki z analizą katolickiego kultu Maryjnego w oparciu o Biblie. zapodaj.net/3e08198365cbc.jpg.html zapodaj.net/aea7ea676d8e0.png.html zapodaj.net/c193ee8b62601.png.html Poniżej analiza modlitwy różańcowej i wątek jak poprawnie się modlić i do kogo. zapodaj.net/5e068968730dc.jpg.html Ludzie często argumentują że Sabat nie obowiązuje tylko niedziela ponieważ np. w Dziejach Apostolskich 20;7 czytamy ,,W pierwszym dniu po sabacie, kiedy zebraliśmy się na łamanie chleba(łamanie chleba to nie łamanie Jezusa, albo eucharystii)..Problem w tym że ten wers powinien być z greki przetłumaczony tak ,,Podczas jednego Sabatu ...jak ktoś nie wierzy poniżej wklejam link do obrazka z analizą tego wersetu z greki, jeden z polskich przekładów z 16 wieku bardzo podobnie tłumaczy ten wers, widocznie Stare tłumaczenia Biblii nie są tak przekłamane jak nowe. zapodaj.net/5b643eac1d852.jpg.html Poniżej kilka słów o tym jak np. wg. nauczania Jezusa obchodzić Sabat. zapodaj.net/b1947c1825d54.jpg.html Na poniższych obrazkach analizuje tzw. Eucharystie i to czy słowa Jezusa ,,to jest moje ciało'' z Biblijnego punktu widzenia należy rozumieć literalnie czy symbolicznie, na poniższych obrazkach badam dogłębnie kwestię, co Jest Tym pokarmem który daje życie wieczne, jak również symbolikę krwi i ciała w Starym Testamencie jak i Nowym. zapodaj.net/d2e806a2ad403.jpg.html zapodaj.net/80edceb27ac4e.png.html Pod poniższymi linkami moja analiza jednego z najbardziej kontrowersyjnego wątku jakim są trzy kwestie tzn. zbawienie z łaski, poprawne pojęcie miłości i PRAWO Boga(10 przykazań) niedzielni protestanci i świadkowie Jehowy twierdzą że zbawienie z łaski i nowotestamentowa miłość znoszą Starotestamentowe przykazania z góry Synaj, postaram się udowodnić że te trzy kwestie nie wykluczają się nawzajem, tylko zazębiają się i uzupełniają. zapodaj.net/fd5de373e0b43.jpg.html zapodaj.net/3d34e928dd485.jpg.html Poniżej parę słów o Starotestamentowej świątyni i Arce Przymierza(z 10 przykazaniami) znajdującej się w świątyni i o tym jak to ma się do Nowotestamentowej świątyni jaką jesteśmy my i nasze ciała. zapodaj.net/448527fd7e6ea.png.html Tekst z poniższego linku postanowiłem tutaj umieścić z powodu bardzo dziwnych zbiegów okoliczności które miałem z jego powodu, chodzi o to że Facebook zablokował mi możliwość komentowania na czas nieokreślony po wpisaniu tekstu z obrazka w komentarz, z kolei na You Tube komentarz z tym tekstem nie wyświetla się(znika po chwili), najdziwniejsze jest to że za pierwszym razem kiedy pisałem tekst pod poniższy link za oknem momentalnie zerwał się wiatr, który spowodował chwilową przerwę w dostawie prądu, przez co straciłem pisany tekst w komputerze, ale to pewnie tylko przypadek ;) zapodaj.net/922e2d19b44d6.jpg.html Na poniższym obrazku analizuje, czy aby na pewno zgodnie z oryginalnym greckim językiem imię Piotr znaczy słowo skała, czy może jednak kamyk albo odłamek skały, i czy wg. greckich manuskryptów Jezus powiedział (czyli skała) w odniesieniu do Piotra. zapodaj.net/563cbf9e13574.jpg.html Poniżej link do obrazka z zaleceniami związanymi z dietą Biblijną. zapodaj.net/e0fa90804a246.jpg.html Na poniższym obrazku opisuje wątek chrztu i to czy z Biblijnego punktu widzenia powinno się chrzcić noworodki, jak również to jakie są warunku przyjęcia chrztu. zapodaj.net/b31cd71bfcbc0.jpg.html Poniżej link do grafiki omawiającej czy z Biblijnego punktu widzenia, powinniśmy klękać przed papieżem albo księdzem w konfesjonale. zapodaj.net/c1d0d355bd393.jpg.html Na poniższym obrazku opisuje wątek śmierci tzn. czy wg. Biblii po śmierci jesteśmy nieświadomi(śpimy), poruszam również kwestie nauki o czyśćcu tzn. udowadniam że w pierwszych wiekach jej nie było, analizuje również wątek czy powinniśmy modlić się do zmarłych(świętych) zapodaj.net/7963f5c706a2b.jpg.html Poniżej link do grafiki z wypowiedzią Jezusa, polecam zapoznać się z nim osobą które twierdzą że cuda, uzdrowienia zawsze są dowodem że dana osoba bądź religia podoba się Bogu. zapodaj.net/5a178150cf34b.jpg.html A tutaj parę słów o duchu kundalini(wąż), który też może uzdrawiać. zapodaj.net/b9eaad4cdfddf.png.html Na poniższych obrazkach omawiam temat związany z naturą Jezusa tzn. czy Jezus jest Bogiem Najwyższym(Trójca) czy może tak jak twierdzą świadkowie Jehowy że Jezus jest stworzeniem, czy może jednak natura Jezusa leży między tym co głosi katolicyzm, a tym co głoszą świadkowie Jehowy. Ciekawostką jest że Świadkowie Jehowy nauczają że Jezus stał się Chrystusem(Namaszczonym) dopiero w momencie chrztu, a przecież czytamy że Jezus został poczęty z Ducha Bożego, a gdyby tak nie było, miałby skażoną grzechem genetykę(po Adamie) i nie mógłby mieć bezgrzesznej natury, by złożyć siebie w ofierze za grzechy ludzi. Poniższe wersy polecam świadkom Jehowy, jak i Sabat ;) Łk 2:11 ,,Gdyż dziś narodził się wam Zbawiciel, którym jest Chrystus Pan, w mieście Dawidowym.'' i ten wers 2 List Jana 1:7 ,,Bo wyszło na świat wielu ZWODZICIELI, którzy nie chcą uznać, że Jezus Chrystus przyszedł w ciele. Taki jest ZWODZICIELEM i antychrystem.'' zapodaj.net/f7922f3ca7583.jpg.html zapodaj.net/f53e516548ad7.jpg.html Poniżej analiza w oparciu o grekę i hebrajski wątku czy słowo Elohim(hebr.), Theos(gr.) tłumaczone w Bibliach na Bóg zawsze się odnosi do Boga Najwyższego(Ojca Jezusa) zapodaj.net/ce36a956218b1.png.html Polecam też przeczytać opracowanie mojego brata w wierze, czyli admina Na Sam Szabat, którego grafiki wykorzystuje do swoich opisów z pod linków. drive.google.com/drive/folders/1W1n3Lyj0Dv-I8USKkWJ9KQOKZkPehpVQ?fbclid=IwAR15hDG_wlrdmC25HDW16c30B5P0vlOewsskqsBOxJW67w1vRa-vcsE4MWw Poniżej analizuje zagadnienie czym jest Imię Boże i czy forma Jehowa jest poprawna, polecam przeczytać szczególnie Świadkom Jehowy. zapodaj.net/cb959f68dc9f3.png.html zapodaj.net/d126572b94f71.png.html A poniżej pozostałe. zapodaj.net/319607145b2bb.jpg.html zapodaj.net/e69d875511e7e.jpg.html zapodaj.net/fa4373baf4bba.png.html zapodaj.net/d642896d80012.jpg.html zapodaj.net/dfdd33672b974.png.html ;;;;

    Geralt [Sabatiel]Geralt [Sabatiel]2 miesięcy temu
    • Nie ma czegoś takiego jak drugie , trzecie czy czwarte przykazanie bo one nie są i nigdy nie były ponumerowane więc tu nikt niczego nie zmieniał. A to co ma kościół w swoim katechizmie to już inna kwestia. Jak już twierdzisz, że kościół zmienił przykazanie, które zabrania się komuś kłaniać to pasowałoby nie wyciągać z kontekstu słów tylko wyjaśnić dokładnie o co chodzi. Te przykazanie mówi wyraźnie komu nie wolno się kłaniać, a mianowicie temu co jest wysoko na niebie, głęboko pod wodą..., więc co jest wysoko na niebie i pod wodą? Ano jest słońce, gwiazdy i podwodne bożki, którym kłaniali się i czcili poganie. Chrystus nigdy nie powiedział - nie będziesz sobie robił mojego wizerunku. Druga sprawa to każdy katolik wie, że Bóg jest w Niebie a figury i obrazy mają tylko charakter symboliczny i nawet jeśli się pokłoni czy ucałuje stópki Jezusa to zrobi to symbolicznie, a nie oddaje czci drewnianej rzeźbie jako bogu jak czynili to poganie.

      XpresstesisXpresstesis2 miesięcy temu
    • Zdrowi w domu wszyscy?

      Skuter_MexaSkuter_Mexa2 miesięcy temu
  • No ja nie wiem, co te Krakusy mają z tym oznakowaniem poziomym, że go nie widać nawet na nowo otwartej ulicy.

    bromarbromar2 miesięcy temu
    • @Wolf3D A Jak było wcześniej jak spadał śnieg?

      Tomasz PinterTomasz Pinter2 miesięcy temu
    • ciekawe jak tam jest jak spadnie snieg

      Wolf3DWolf3D2 miesięcy temu
  • 6:58 ładnie taxi poleciało haha

    Jakub BielakJakub Bielak2 miesięcy temu
    • hahah też zwróciłem uwagę :D

      patrys4891patrys48912 miesięcy temu
  • 6:57 Ooo i oczywiście złotówa na stopie jedzie bez zatrzymania.

    Łukasz GąsiorowskiŁukasz Gąsiorowski2 miesięcy temu
    • Ale jak ładnie w nagrodę przysadził w znacznik :)

      DD ReporterDD Reporter2 miesięcy temu
  • Zamiast ułatwiać i udrażniać drogi to nieustannie zmniejsza się ich przepustowość przez takie bzdurne rozwiązania. Czy naprawdę nie można było zrobić jednej szerokiej drogi rowerowej przy torowisku gdzie są spore pasy zieleni, tylko koniecznie trzeba było rezygnować z jednego pasa ruchu? Takimi właśnie sposobami mamy i będziemy mieli w Krakowie ciągłe korki...

    Konrad404Konrad4042 miesięcy temu
    • To może ludzie przesiądą się z samochodów na rowery.

      NajdosNajdosMiesiąc temu
    • Zbyt dużo osób chodzi tam (prawie codziennie) całą szerokością z pieskami... Nie widzę opcji, aby znaleźć kompromis pomiędzy interesami spacerowiczów, a rowerzystami.

      Scool plScool plMiesiąc temu
  • W zyciu nie widziałem durniejszej organizacji ruchu. Na co rowerzystom drogi w miescie jak uzywają ich 3 miesiące w roku za to kosztem samochodów. Bezsensowne parcie na karanie aut widze weszło w krew władzom do tego skrzyżowania to zawsze zagadka, strach w oczach, tam chyba niebezpiecznie byc w ogole uzytkownikiem ruchu jakiegokolwiek.

    Wolf3DWolf3D2 miesięcy temu
    • @Najdos ta pogoda ? I jeździć z tymi wariatami za kierownicą ?

      Wolf3DWolf3DMiesiąc temu
    • @Wolf3D to zachęta do przesiadki na rower.

      NajdosNajdosMiesiąc temu
    • @Tomasz Pinter w zimę ?porównaj te dane z autami

      Wolf3DWolf3D2 miesięcy temu
    • Tu masz ile osób jeździ codziennie po Krakowie. Więc nie wypisuj bzdur. mobilnykrakow.pl/rowery/#otwarte-dane

      Tomasz PinterTomasz Pinter2 miesięcy temu
    • @Patryk Jaźwa tak wiem i dla tych 5 osób wybudowaliśmy drogę aby w deszcz zamiecie i zawieje dobrze się im jeździło.

      Wolf3DWolf3D2 miesięcy temu
  • 6:58 miejski off road

    Mateusz LaskowskiMateusz Laskowski2 miesięcy temu
  • Znowu jakieś niesamowite rozwiazania komunikacyjne. Dopoki na stanowiskach Zarzadu Dróg beda wsioki ktore przybyły do Krakowa to tak bedzie. To są ludzie ktorzy moze sprawdzali sie w malych miasteczkach lub na swoim obejsciu ale takie miasto ich przerasta! Przykladow mnóstwo!

    Piotr B.Piotr B.2 miesięcy temu
    • Mylisz się Waść. To są miastowi którzy na serio traktują bajdurzenia niedorosłych dziewczątek z zamorskiego kraju.

      Jerzy JerzewskiJerzy Jerzewski2 miesięcy temu
  • Narobią tych pasów dla rowerzystów a potem są one puste przez 1/3 roku i zaskoczenie że korki się robią ...

    rolfdfhrolfdfh2 miesięcy temu
    • jazda na rowerze w zimę ma niewiele wspólnego z inteligencją

      rolfdfhrolfdfhMiesiąc temu
    • Jak ktoś jest inteligentny to przesiądzie się na rower. Jak nie, to będzie tworzył korki i dam w nich stał oraz zmuszał do stania tych, co naprawdę potrzebują transportu samochodowego.

      NajdosNajdosMiesiąc temu
  • Uważajmy na rowerzystów, myślmy za nich niech oni robią co chcą i nie myślą, a my za nich będziemy myśleć. Nie ma tak. Na drodze każdy powinien myśleć za siebie i powinien mieć świadomość możliwych zagrożeń i zachowywać szczególną ostrożność. Rowerzyści powinni się tego uczyć zanim wsiądą na rower. Na rowerzyście ciąży taka sama odpowiedzialność jak na kierowcy. Jeżeli nie umie się z nią pogodzić to lepiej aby sprzedał rower zanim komuś zrobi krzywdę beztrosko pedałując przed siebie i nie dbając gdzie i po czym jedzie.

    Michał GodlewskiMichał Godlewski2 miesięcy temu
    • Tylko że większość wypadków drogowych rowerzysta-kierowca jest z winy kierowcy. Patrz statystyki policyjne. Na dodatek rowerzysta jest nie chroniony użytkownikiem dróg, podobnie jak piesi.

      Tomasz PinterTomasz Pinter2 miesięcy temu
    • Bo to jest jakis fenomen! Jadac autem i zblizajac sie do jakiegokolwiek skrzyzowania kątem oka patrzysz i rejestrujesz co się dzieje lub co sie moze wydarzyć...i nawet jak masz pierwszenstwo to sie zatrzymasz jak ktos ma w ciebie wjechac..a u rowerzystów odwrotnie. On ma zakodowane ze ma pierszenstwo i jedzie nierozgladajac sie. Malo to takich sytuacji ze auto skreca w prawo dajac kierunkowskaz a rower po jego prawej stronie chce jechac prosto..i nawet jak wiadome jest ze winny bedzie kierowca..to rowerzysta nie zwolni! Przewróci się obije siebie auto..no ale mial pierszenstwo!! Dla mnie nie do zrozumienia 😎

      Piotr B.Piotr B.2 miesięcy temu
  • Panie Marku, delikatnie krytykując zwężenie Dietla, stał się Pan wrogiem "aktywistów", jeszcze większym, niż do tej pory. Super, że nie wszyscy się zachwycają tymi malowankami.

    Marek PieniążekMarek Pieniążek2 miesięcy temu
  • Jak strzałki "spychają" to warto zaznaczyć, że musimy się upewnić czy możemy zmienić pas, Marku !!!

    smok wawelskismok wawelski2 miesięcy temu
  • Dobrze ze takie zmiany sa wprowadzane, to tylko przyspiesza decyzje o zakupie nieruchomosci za miastem bo w coraz ciezej bezstresowo sie poruszac :D

    XyntraXyntra2 miesięcy temu
  • Ja rozumiem, ze rower ma byc uprzywilejowanym srodkiem transportu. Niech kudzie jezdza na rowerach, ale absolutnie nie rozumiem dlaczego prawnie dopuszczone sa sytuacje sla rowezystow niebezpieczne. Skoro samochod nie moze wyprzedzac/omijac pojazdu na skrzyzowaniu to dlaczego rowerzysta moze? Powoduje tym dla siebie wieksze niebezpieczenstwo - moim zdaniem. Jakos chyba zbyt czesto trafiam na rowerzystow, ktorzy w ruchu miejskim czuja sie niezniszczalni. Mam poerwszenstwo - jade, mam prawo -jade, nie wazne co sie dzieje na drodze. Odrobina rozwagi i przede wszystkim znajomosc przepisow powinna byc minimum. Jak to sie mowi: cmentarze sa pelne ludzi, ktorzy mieli pierszenstwo.

    Wojciech IranowskiWojciech Iranowski2 miesięcy temu
    • Samochód może omijać na skrzyżowaniu, tylko wyprzedzać nie może i rowerzystów też się to tyczy. Wyjątkiem jest dopuszczenie wyprzedzania pojazdu sygnalizującego zamiar skrętu.

      NajdosNajdosMiesiąc temu
    • Przykład wzięto z Indii. Tak zwane "święte krowy"

      Waflo KazmierczykWaflo Kazmierczyk2 miesięcy temu
    • no właśnie a dlaczego nie ma osobnych pasów i dróg dla tylko motorów i skuterów(typu znak B-3 )

      John Paul IIIJohn Paul III2 miesięcy temu
  • 2:57 Po lewej przykład "idealnego" parkowania

    Paweł MarciniakPaweł Marciniak2 miesięcy temu
    • Pomimo ogromnych zmian, "na Krakowskiej bez zmian" ;)

      Scool plScool plMiesiąc temu
  • Lewoskręt z Pl. Wolnica na Krakowską jest niedozwolony wg komunikatu ZDMK z 23.11 - sęk w tym, że brakuje znaku zakazującego tego skrętu :)

    Michał LitwaMichał Litwa2 miesięcy temu
    • Jest już od kilkunastu dni znak nakazu skrętu w prawo. Zreszta dość często olewany, jak na razie.

      Łukasz BieńŁukasz BieńMiesiąc temu
    • To pewnie bedzie tak: Wszyscy sie przyzwyczaja ze mozna skrecac az pewnego razu pojawi sie znak zakazu skretu a policja bedzie stala na Krakowskiej 😎

      Piotr B.Piotr B.2 miesięcy temu
PLworld