Jedź bezpiecznie odc. 807 (nowe rondo na drodze Kraków - Olkusz.)

9 sie 2020
84 653 wyświetleń

Nowe rondo turbinowe w Modlnicy gm. Wielka Wieś na DK 94.

Komentarze
  • Czemu prawy pas nie jest oznaczony wyłącznie znakiem do skrętu w prawo? Mało kto z prawego pasa wjeżdża od razu w jądro ronda aby np. jechać prosto

    Karolina YKarolina Y11 dni temu
  • Ale beznadziejne rondo pierszy raz widze takie coś

    Sylwester WójcikSylwester Wójcik12 dni temu
    • zdecydowanie większa przepustowość niż standardowe rondo dwupasmowe

      NeverGiveUPekNeverGiveUPek7 dni temu
  • Budowac krawezniki na rondach turbinowych, to sie kierujacy naucza pod warunkiem ze sa znaki jak wspomnianym rondzie kolo dworca glownego w Krakowie. KRAWEZNiKi !!!!

    K.A. LewandowskiK.A. Lewandowski18 dni temu
  • Uwielbiam to rondo. Jest bardzo przyjemne

    RambidanRambidan24 dni temu
  • Ja nie rozumiem jak oni mają wiedzieć jakim pasem jechać ja nie ma do tego dobrych znaków drogowych

    FrancuzikFrancuzik25 dni temu
  • Zróbcie na dojezdzie 2 pasy ruchu że strzalkami

    Jerzy ŚwizdorJerzy ŚwizdorMiesiąc temu
  • 2:35 Wejście smoka haha

    super saiyaninsuper saiyaninMiesiąc temu
  • Tak widać, jak się ma kamerę NAD rondem. Zróbcie ujęcia z oczu kierowcy i pokażcie co wtedy widać.

    2REK2REKMiesiąc temu
  • czy to rondo i jego oznakowanie zaprojektował paranoik ?

    JanuszJanuszMiesiąc temu
  • Przekombinowane. Za dużo rodzai rond do których brakuje odpowiednich znaków. Powinien zostać wprowadzony Nowy znak informujący o rondzie turbinowym.

    E GmailE GmailMiesiąc temu
  • Ewidentnie źle oznakowane. Prze rondem znak pioniwy z instrukcja ma stać. A jak spadnie śnieg?

    WiktorWiktorMiesiąc temu
  • Czytam te komentarze to krew zalewa. Źle zaprojektowane rondo. G**** prawda, rondo jest dobrze zaprojektowane, tylko kierowcy d*** i boją się wjechać na wewnętrzny pas, bo myślą, że trudniej z niego wyjechać. Skręcają w lewo i trzymają się prawego pasa, nosz... Na prawdę?? Na skrzyżowaniu z dwoma pasami też z prawego pasa skręcacie w lewo? Obym na Was nie trafił na drodze.

    Emil ObalskiEmil ObalskiMiesiąc temu
    • @Andrzej Janiczek Przeczytałem fragment, na który się powołujesz. Jeśli dobrze zrozumiałem to w świetle prawa zjeżdżając z ronda turbinowego nie zmieniam kieunku ruchu, ani pasa? Według mnie jadąc z Giebułtowa do Krakowa z wewnętrznego pasa, przy zjeździe z ronda, zmieniam kierunek ruchu, więc wrzuciłbym prawy kierunek. Jadąc z Olkusza do Krakowa kierunku nie zmieniam, bo tak prowadzi pas, zatem kierunek jest zbędny?

      Emil ObalskiEmil ObalskiMiesiąc temu
    • @Emil Obalski To skrzyzowania jest Bardzo czytelne, dla tych Co nie znaja przepisow ruchu drogowego jest problem, regułki wykute na pamiec I nie umieja zastosowac ich w praktyce. Odnosnie uzywana kierunkowskazow to jest Bardzo wazne, a zwłaszcza na skrzywowaniach z ruchem okreznym, uzywanie kierunkowskazow jest to informacja dla innych uzytkownikow drogi o zmianie pasa ruchu skretu w lewo lub w prawo, albo zatrzymanie pojazdu . Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym dokładnie okresla, kiedy I Jak nalezy stosowac kierunkowskazow. Art. 22. Ust 5.

      Andrzej JaniczekAndrzej JaniczekMiesiąc temu
    • @Emil Obalski Pan a w necie i tak lepiej na Ty:) A czepiam się bo te "słówka" są niezgodne z PoRD.

      Ewok EndorEwok EndorMiesiąc temu
    • @Ewok Endor Czepia się Pan/Pani słówek, które w tym przypadku nie mają znaczenia...

      Emil ObalskiEmil ObalskiMiesiąc temu
    • @Emil Obalski na "rondzie" nie da się skręcić w lewo

      Ewok EndorEwok EndorMiesiąc temu
  • Już wiele razy zastanawiałem się jak to jest, że na rondach w Zachodniej Europie nigdy nie mam wątpliwości jak je pokonać, chociaż najczęściej jadę przez nie pierwszy lub drugi raz w życiu, a w Polsce często mam wątpliwości nawet na rondach, które już znam. Konkluzja może być tylko jedna: projektanci tych rond nie mają pojęcia jak ronda poprawnie należy projektować, a skutkiem tego jest konieczność tworzenia kolejnych(!!!) filmów instruktażowych, takich jak powyższy! Podstawowy i najbardziej powszechny błąd polega na tym, że te ronda w Polsce są zbyt małe co powoduje, że odstępy pomiędzy zjazdami z ronda są zbyt małe i jeśli na rondzie są dwa pasy ruchu, to kierowca jadący wewnętrznym pasem ma zbyt mało miejsca na zmianę pasa na zewnętrzny pomiędzy pierwszym zjazdem z ronda, a drugim, co doskonale widać na wszystkich filmikach poświęconych technice pokonywania ronda. Jeśli kierowca jadący wewnętrznym pasem i mający zamiar opuścić rondo na drugim zjeździe włączy prawy kierunkowskaz zbyt wcześnie, to wówczas zostanie błędnie zrozumiany, że ma zamiar opuścić rondo na najbliższym zjeździe/wjeździe, a kierowca stojący na tym wjeździe uzna, że może bezpiecznie wjechać na rondo, co doprowadzi do identycznej kolizji, jak ta słynna na radomskim rondzie. Jeśli natomiast kierowca jadący wewnętrznym pasem włączy prawy kierunkowskaz nieco później, to wówczas dojdzie do kolizji z samochodem jadącym po pasie zewnętrznym, które ma zamiar opuścić rondo dopiero na jeszcze następnym zjeździe. Tego typu problemów jakoś nigdy nie mamy jeżdżąc po Zachodniej Europie i warto by autor filmiku nad tym się zastanowił.. Drugi powszechny błąd polega na tworzeniu dwóch (lub więcej) pasów ruchu na rondzie w sytuacji gdy nie są wyznaczone osobne pasy ruchu dla poszczególnych kierunków zjazdu i tutaj klasycznym przykładem zawalanki jest właśnie rondo w Modlniczce! Samo rondo zostało pomyślane sensownie, ale gdyby przy wjeździe na rondo z kierunku Giebułtowa był osobny pas dla jazdy w kierunku Olkusza, a osobny w Kierunku Krakowa, to ani nie byłoby tam korków, ani sytuacji kolizyjnych. Ktoś chciał przyoszczędzić i zepsuł całe rondo! Mam nadzieję, że liczne krytyczne uwagi pod tym filmem skłonią do jakiejś refleksji osoby oraz instytucje odpowiedzialne za organizację ruchu drogowego w Polsce.

    123456789Chris123456789ChrisMiesiąc temu
  • Problem jest wtedy jak z pasa wewnętrznego zjeżdżają bez kierunkowskazu i stojąc przed rondem kminisz, zjeżdża czy objeżdża, a niekiedy prawego kierunkowskazu nie widać

    aguusiaaguusiaMiesiąc temu
  • Czy istnieją jakieś wytyczne do oznaczania rond? Widać z tego, że dowolność znakowania ma się dobrze i nie pozostaje nic innego jak jazda na tzw." czuja".

    Robert SeniorRobert SeniorMiesiąc temu
  • A wystarczyło od strony Giebułtowa na odcinku 20 metrów też zrobić dwa pasy - przecież jest miejsce. Bo skąd kierowca który tam wjeżdża po raz pierwszy ma wiedzieć, że prawy pas nie prowadzi dookoła ronda?!!!! Architekt tego ronda jest niepełnosprawny intelektualnie. Nie mówiąć o tym, że rondo to było budowane prawie rok!!!!! Cały boży ROK!!!!!!

    Jacek PlacekJacek PlacekMiesiąc temu
  • jak to uzywajmy prawego kierunkowskazu, jak to krecmy sie wokol wyspy- przeciez tam jest linia ciagla i sie po niczym nie pokrecisz, bo jestes przypisany do pasa i mozesz poruszac sie tylko za pasem, czyli wypchnie cie automatycznie z ronda- to po co ci ten kierunkowskaz skoro mozesz jechac tylko za pasem

    niunka1niunka1Miesiąc temu
    • co? XD

      Tom MotTom Mot5 dni temu
  • no wlasnie! napiszcie ludziom na pasie na ulicy: OLKUSZ KRAKOW

    niunka1niunka1Miesiąc temu
  • No nie moge! Panowie! Jesli trzeba kierowcom wyjasniac, jak sie poruszac po rondzie, to sie znaczy, ze rondo jest do tzw. d***. Dobre skrzyzowanie nie powinno od kierowcy wymagac ukonczenia dwoch fakultetow! Poruszanie sie w ruchu drogowym ma byc jak oddychanie! a nie jak fizyka kwantowa!

    niunka1niunka1Miesiąc temu
    • @niunka1 Nie rozumiem, bo piszesz jakieś kocopoły. Zjeżdżając z ronda nie zmieniasz pasa ruchu. Jadąc z Giebułtowa do Krakowa skręcasz w lewo wskakujesz na wewnętrzny pas i zjeżdżając z ronda nie zmieniasz pasa ruchu, bo wyjeżdżasz na drogę dwupasmową i trafiasz na lewy pas, nawet pasy tak prowadzą. Byłeś/aś tam kiedyś?

      Emil ObalskiEmil ObalskiMiesiąc temu
    • @Emil Obalski no wlasnie! nie wie, o co biega a sie rzuca, jak padalec! chodzi o to, ze jak zjezdzasz z ronda, a byles na lewym pasie, to masz zmienic pas na prawy. I chodzi o to, ze jak skrecasz w prawo to mozesz zajac albo prawy albo lewy pas- zgodnie z tzw. przepisami. A to jest pokurwione, bo zmusza kierowcow do zachowan niebezpiecznych na srodku skrzyzowania!

      niunka1niunka1Miesiąc temu
    • @niunka1 Nie rozumiem o co Ci chodzi. Gdzie musisz zmienić pas?

      Emil ObalskiEmil ObalskiMiesiąc temu
    • @Emil Obalski no tak, ale jak zjezdzasz to musisz zmienic pas ryzykujac kolizja, bo masz ograniczona widocznosc po prawej stronie z racji tego ze ruch po kole jest w lewo, a dodatkowo ludzie skrecajacy w prawo maja ci sie prawo wpieprzyc na twoj lewy pas bo z nieznanych powodow skrecajacy w prawo ma prawo zajac dowolny pas ruchu- co jest jakims kompletnym nonsensem! Jeszcze raz, bo moze to co mowie nie wybrzmialo: przepisy sa niespojne, bo np.przejazd prosto przez skrzyzowanie jest obarczony zakazem zmiany pasu

      niunka1niunka1Miesiąc temu
    • @niunka1 nie bez powodu jest tam linia przerywana przez, którą można przejechać. Kierowcy jednak wolą przejeżdżać przez ciągłą. Intencja jest prosta - skręcasz w lewo wskakujesz na wewnętrzny pas na rondzie.

      Emil ObalskiEmil ObalskiMiesiąc temu
  • To rondo jest po prostu wadliwe - rondo już na wjeździe powinno rozdzielać pasy ruchu.

    Paweł KasprowiczPaweł KasprowiczMiesiąc temu
  • bardzo Logiczne rozwiazanie na tym Radzie .

    C -0,18 RRC -0,18 RRMiesiąc temu
  • Linia ciągła w Polsce powinna mieć 2 metry wysokości

    Krystian KsKrystian KsMiesiąc temu
  • Co za wiocha z tymi żółtymi barierkami.

    yatsequeyatsequeMiesiąc temu
  • Tu trzeba mur postawić, to wtedy zrozumieją, że z prawego pasa skręca się w prawo, a nie jeździ w kółko.

    Jacek PiątekJacek PiątekMiesiąc temu
    • Zwłaszcza „profesjonalni” kierowcy ciężarówek którzy nie wiedza gdzie i którym pasem, a później jak na filmiku zajeżdżają drogę innym uczestnikom ruchu

      Damian BizowskiDamian BizowskiMiesiąc temu
    • @Jacek Piątek Wjezdzajac na rondo kazdy powinien wiedziec jak sie zachowac a nie myslec czy dobrze jade, może sie uda itp. Ale przekonaj Pan innych.

      Ryszard PłonkaRyszard PłonkaMiesiąc temu
    • @Ryszard Płonka 100% racji, tak powinno być, a nie kolejka Januszy na prawym pasie do zjazdu na ostatnim zjeździe, lub na wprost. Przy Pańskiej propozycji nie ma prawa być kolizji, lub bardzo ograniczona. Pozdrawiam.

      Jacek PiątekJacek PiątekMiesiąc temu
    • BRAWO !!! Ja ten przepis znam z Norwegii i tam nikt nie tamuje ruchu, jezdza płynnie. Wjezdzajac na prawy pas na rondzie musisz miec swiadomosc ,ze musisz go opuscic pierwszym zjazdem i po problemach.Po co na tym rondzie sa dwupasowe zjazdy? Prosze niech Pan spróbuje wytłumaczyc tym piszacym i temu Gosciowi co ten program prowadzi by nie wprowadzał masy ogladajacych w bład.Ten przepis musi obowiazywac w Polscei .To żadna filozofia do zrozumienia i zastosowania...Nawet jezeli tak jak w tym przypadku nie ma zaznaczonego pasa przy wjezdzie, jest na tyle szeroko że mozna ustawic sie przy lewej krawedzi i ustepujac pierwszenstwa tym na srodkowym pasie [bo z zewnetrznego musza zjechac ,tak powinno byc] wjezdzam na srodkowy pas i opuszczam go zjezdzajac na lewy pas , nie na prawy jak wiekszosc to robi. Żebym był dobrze zrozumiany przy zjazdach dwupasowych..Kzde rondo mozna traktowac jak turbinowe Dziekuje i Pozdrawiam!!

      Ryszard PłonkaRyszard PłonkaMiesiąc temu
  • Jezeli Pan opowiada ze prawym pasem na rondzie mozna jezdzic do woli dookoła ronda to mamy problemy. Panstwa program dociera do tysiecy widzów i tak sie zachowuja iak Pan uczy.

    Ryszard PłonkaRyszard PłonkaMiesiąc temu
    • @Michał Gawron Co Ty bredzisz???

      Ryszard PłonkaRyszard PłonkaMiesiąc temu
    • @Ryszard Płonka Skąd pomysł, że skandynawskie przepisy miały by być niepoważne? Istotne jest to, żeby były spójne. A polskie przepisy do jazdy po rondzie to przepisy ogólne. W szczególności nakaz jazdy możliwie blisko prawej krawędzi jezdni.

      Michał GawronMichał GawronMiesiąc temu
    • @Michał Gawron Jakie to te przepisy? Opowiedz mi może mnie przekonasz że w 4 skandynawskich krajach przepisy sa niepoważne.Na tym filmiku co drugi kierowca jezdzi według Twoich przepisów wiec masz dużo zwolennikow.

      Ryszard PłonkaRyszard PłonkaMiesiąc temu
    • @Michał Gawron Powiem Ci ze jestem bardzo ostrozny by nie spotkac takiego Janusza polskich szos.

      Ryszard PłonkaRyszard PłonkaMiesiąc temu
    • ​@Ryszard Płonka Nie będę jeździł jak chcę, tylko będę jeździł zgodnie z przepisami. Ale skoro zamierzasz stosować na siłę skandynawskie nawyki, to - dla mojego bezpieczeństwa - mam nadzieję nie spotkać cię na polskich drogach. :-)

      Michał GawronMichał GawronMiesiąc temu
  • W miejsce ciągłych linii na rondzie zamontować krawężniki

    danekukdanekukMiesiąc temu
  • przecież są znaki więc w czym problem ? może w tym że Ci "kierowcy" nie są zbyt spostrzegawczy?

    JakubJakubMiesiąc temu
  • RONDO TURBINOWE TO NAJLEPSZE I NAJBEZPIECZNIEJSZE ROZWIĄZANIE NA NASZYCH DROGACH .Trzeba tylko patrzeć na znaki.

    Mirek G.Mirek G.Miesiąc temu
    • A jak spadnie śnieg te znaki na jezdni przykryje,wtedy mamy kołomyje.

      Małgosia HeyMałgosia HeyMiesiąc temu
    • Jedzenie pałeczkami to takie proste złapiesz pałeczki i już ....przecież to takie proste

      Andrzej PAndrzej PMiesiąc temu
  • Turysta. Wjeżdżając może nie zbyt uważnie, na ruch okrężny, mniemam że mogę w razie czego objechać jeśli się pomylę. Tu w momencie wjazdu już trzeba wiedzieć i ten ułamek sekundy brakuje powodując kolizje. Domalowałbym strzałkę w prawo, dodałaby pewności znajdującym się na tym pasie że są na niewłaściwym pasie, w razie chęci objechania skrzyżowania. Chociaż linia ciągła mówi wszystko...

    Bolek LolekBolek LolekMiesiąc temu
    • Jak popada deszcz i jest ciemno lub leży śnieg to dopiero jest meksyk. Dlaczego nie ma znaków przed rondem informujących co znajduje się na rondzie?

      Mariusz TrętowskiMariusz TrętowskiMiesiąc temu
    • I tu jest kardynalny bład powinny byc szczałki w prawo...

      Ryszard PłonkaRyszard PłonkaMiesiąc temu
  • Jaka jest filozofia poruszania się po rondzie turbinowym? Jedzie się dokładnie tak samo, jak przy klasycznym rondzie z dwoma pasami ruchu! W klasycznym, gdy chce się jechać w lewo, jedziemy na wewnętrzny, a na rondzie po drugim zjeździe kierujemy się na zewnętrzny i zjeżdżamy na trzecim. Jeżeli ludzie tego nie ogarniają, to nie potrafią jeździć na turbinie. A jak na tym i na tym nie potrafią jeździć, powinni być ponownie kierowani na kurs, bo stwarzają zagrożenie dla innych.

    The_MusicFanThe_MusicFanMiesiąc temu
    • A skąd kierowca jadący tam pierwszy raz ma wiedzieć, że to jest rondo TURBINOWE, które wywiezie go na OUT już na pierwszym zjeździe? A na zwykłym rondzie, jeśli tylko znaki tego nie zabraniają, to sobie można jeździć w kółko i autor nagrania nawet w filmie o tym mówi! Po prostu polscy projektanci nie potrafią poprawnie projektować rond i to jest przyczyną problemów z rondami w Polsce!

      123456789Chris123456789ChrisMiesiąc temu
    • W dodatku bezkolizyjnie o ile ktoś ma oczy xD

      Daniel GłówczyńskiDaniel GłówczyńskiMiesiąc temu
  • Ci kierowcy to idioci, tu nie ma żadnego usprawiedliwienia. To tak jakby na skrzyżowaniu z lewoskrętem skręcić w lewo z prawego albo środkowego pasa.

    OLIgator92OLIgator92Miesiąc temu
  • Brakuje dodatkowego pasa od strony Giebultowa na wjezdzie na to rondo do jazdy w prawo. Inwestycja za pare mln, a szkoda bylo kasy na wykupienie 5m pasa sasiedniej dzialki. Szkoda :(

    piterwrc206piterwrc2062 miesięcy temu
    • Dokładnie! Tutaj leży przyczyna, a nie po stronie kierowców!

      123456789Chris123456789ChrisMiesiąc temu
  • Na tym rądzie jest tylko poprawnie oznakowany jeden zjazd wg znaków pionowych i to tyle co mozna tu zrobić

    Marzenna KrauseMarzenna Krause3 miesięcy temu
    • "rądzie"?

      jarom91jarom913 miesięcy temu
  • ludzie muszą się przyzwyczaić, bo będą jeszcze dwa identyczne i to w niedalekiej przyszłości

    XQ40XQ404 miesięcy temu
  • Najpierw niech urzędasy zbudują pozadnie drogę a potem niech narzekają na inteligentnych kierowcow swojego pokroju. Pierwsze wyjazdy "obok" ronda, drugie i dookola na jednym pasie. proste.

    #BLDM#BLDM4 miesięcy temu
  • niemam prawa jazdy ale wierzcie mi...JESTEM sPECJALISTA Ci kierowcy co tego nie ogarniaja to durnie!!

    malecki0001malecki00014 miesięcy temu
  • Na wyjeździe z Giebułtowa powinny być 2 pasy!!! kto to projektował!!!

    4djtv4djtv4 miesięcy temu
  • Te ronda są różnego typu , jedne są takie , że są pasy dwa wokół i jest przerywana linia , gdzie według przepisu wszędzie możesz zmienić pas ruchu , a są też ronda z linią przerywaną. Tak samo też co innego turbinki .

    Daniel PotakowskiDaniel Potakowski5 miesięcy temu
  • Polakowi trzeba postawic betonowy mur, jak widac linia ciagla to zadna bariera.

    revrev5 miesięcy temu
  • Spieprzyliście temat urzędnicy i tyle. Jeśli na obwiedni są dwa pasy segregujące kierunkowo ruch, to na wlocie też powinny być dwa pasy.

    Marcin BMarcin B5 miesięcy temu
    • @Marcin B niestety na zadym zdjęciu nie mogę zobaczyć. Bo powinien być znak przed radem choć by którędy kierować się na Kraków

      Damian BizowskiDamian BizowskiMiesiąc temu
    • @Damian Bizowski Przed rondem z ruchem okrężnym nawet nie powinno, ale przed turbinowym na którym nie ma możliwości zmiany pasa ruchu, kierowca musi dostać informację który pas zająć.

      Marcin BMarcin BMiesiąc temu
    • @Marcin B nie ma nigdzie przed rondem (nie musi być bezpośrednio przed) oznaczenia gdzie która droga prowadzi?

      Damian BizowskiDamian BizowskiMiesiąc temu
    • @Damian Bizowski Ale na wlocie na rondo jest jeden pas z opcją wyboru dwóch pasów na obwiedni, bez wskazania który gdzie prowadzi.

      Marcin BMarcin BMiesiąc temu
    • @Marcin B masz na radzie dwa pasy i dwa zjazdy jeden zjazd w prawo drogi w lewo. Czego tu nie rozumieć. Światła wam wszędzie ze strzałkami trzeba porobić i kilometrowe korki, ale przynajmniej będzie wiadomo jak światło pokarze to się jedzie na pewniaka.

      Damian BizowskiDamian BizowskiMiesiąc temu
  • Co tak Pana dziwi? Jest źle zaprojektowane i oznakowane. To jest jakieś semi-turbinowa wariacja.

    Marek PiaseckiMarek Piasecki5 miesięcy temu
    • @BullByk Powinno się dać znak zawczasu jak przebiega ruch na rondzie. Ale drugiego pasa tam brakuje, bo nie potrzebnie blokujemy innych gdy oni chcą w prawo, a my w lewo jechać.

      Marcin PMarcin PMiesiąc temu
    • Dokladnie wjezdajac od tej klopotliwej strony mam znak na wprost, wiec konia z rzedem temu kto wpadnie na to jadac 1 raz ze to na wprost to pierwszy zjazd na olkusz (swoja droga - nie ma zadnego znaku informujacego gdzie ktory kierunek prowadzi, wiec nawet nie wiadomo jak sie ustawic przed rondem). Zle oznaczone i zle zaprojektowane z mojej perspektywy.

      BullBykBullByk5 miesięcy temu
  • I w takim miejscu od razu powinien być osobny pas zjazdowy w prawo osobno od ronda... i nie było by problemu

    The GameThe Game5 miesięcy temu
  • W krajach zachodnich na prostych liniach są wbudowane gumowe "garby" nieumożliwiające zmianę pasa, co na polskich rondach turbinowych brak. Dodatkowo kierowcy, którzy są "przejezdni" nie znają zjazdów przed wjazdem na rondo, więc brakuję oznakowanie informacyjne który pas ruchu trzeba zając przed wjazdem na rondo.

    petemeisterpetemeister6 miesięcy temu
    • Dokladnie, to jest krajowa droga, tam sie kilka kierunkow moze spotkac w 1 miejscu. Skad ktos kto mieszka 400 km dalej ma wiedziec ze akurat na tym pasie ma sie ustawic. Jedyny ratunek to chyba dobra nawigacja. A jak ktos zle pojedzie TIRem to na pewno nawroci latwo.

      BullBykBullByk5 miesięcy temu
  • powinni zrobic jak w uk,lewy pas dla wszystkich rond, w lewo i zawracanie, prawy pas prosto i w prawo.

    KrisKris6 miesięcy temu
    • U nas nie da się, komplikowanie tak samo jak na każdym możliwym skrzyżowaniu. Zamiast zrobić tak, żeby było intuicyjnie, trzeba nawalić znaków i nagrywać "jedź bezpiecznie" w najbardziej banalnych do zaprojektowania miejscach.

      PawełPaweł5 miesięcy temu
  • Rondo jest źle oznakowane, poprawnie oznakowane identyczne rondo to rondo Lewandowskiej koło Aldi na Czyżynach.

    Odpowiedzialny OjciecOdpowiedzialny Ojciec6 miesięcy temu
  • Straszne dziwne że z takimi rondami są problemy. Przecież to podstawa. W prawo z prawego pasa, w lewo z lewego. Jak dla mnie ci co nie ogarniają powinni oddać prawa jazdy, przecież to podstawy wiedzy o ruchu zasady ogólne!

    pa0l080pa0l0806 miesięcy temu
    • Nie jest wcale tak do końca że jak np są dwa pasy na rondzie , to np w lewo, zawrócić to musisz z pasa wewnętrznego , możesz i z zewnętrznego zawrócić też , chyba że rondo ma linię ciągła i wtedy wcale nie łamiesz przepisu . Ronda dwu trzy pasmowe są po to by rozładować ruch .

      Daniel PotakowskiDaniel Potakowski5 miesięcy temu
    • Wjeżdżający od kierunku z jednym pasem sygnalizowany jest o skrzyżowaniu o ruchu okrężnym odpowiednio znakami A-7, C-12 i brakiem strzałek kierunkowych. Przepisy nakazują w takiej sytuacji zająć pierwszy prawy wolny pas. Tymczasem po wjeździe na rondo okazuje się, że to nie jest skrzyżowanie o ruchu okrężnym tylko kierunkowe. Skrzyżowanie jest ewidentnie źle i sprzecznie oznakowane.

      Mateusz HerokMateusz Herok5 miesięcy temu
  • Jeśli to głupie pytanie to proszę z ignorować ale czy jadąc rondem skręcając w lewo będąc na lewym pasie czy mogę zmienić pas na wysokości przerywanych linii z lewego na prawy? A tak poza tym to myślę że znak informacyjny z poprowadzonymi liniami z którego pasa w którym kierunku można jechać prawidłowo byłby niezłym rozwiązaniem

    Marcin BorgulaMarcin Borgula6 miesięcy temu
  • Jako zamiejscowy ,chcąc przejechać przez rondo na wprost ,zamiast trzymać się prawego pasa ,muszę zmienić na lewy . I to zaraz po wjechaniu bo już później nie mogę . Muszę obligatoryjnie zjechać z ronda . Antybrawo dla projektujących. Skąd obcy kierowca ma wiedzieć jak się jeździ u Was po podwórzu ,przed stodołą ?

    Piotr RebaczPiotr Rebacz6 miesięcy temu
    • ​@wstretny Ok. A ja uważam, że właśnie wjeżdżając na niezbyt zajęte rondo lepiej zająć prawy. Po pierwsze nie musisz zmieniać pasa z lewego na prawy przed zjazdem, a na rondzie, z uwagi na wygięcie toru jazdy, jest gorsza widoczność prawego pasa i martwego pola. Po co niepotrzebnie komplikować prosty manewr? Po drugie - czytelność. Musisz bardzo dobrze zgrać sygnalizację, żeby kogoś nie wprowadzić w błąd. Jesteś na wewnętrznym i sygnalizujesz prawym kierunkowskazem i nie wiadomo, czy chcesz zjechać tym zjazdem przed którym włączyłeś kierunkowskaz, czy następnym, a teraz tylko zmieniasz pas na prawy, bo będziesz zjeżdżał następnym (wszak nie można zjeżdżać wprost z lewego pasa, chyba że na turbinowym, o ile pasy są odpowiednio poprowadzone). A sygnalizacja też chwilę powinna trwać, a nie tak, że włączasz kierunek od razu ze skrętem kierownicy. Na dużych rondach to mniejszy problem, ale typowe polskie raczej nie są duże. *byla mowa o wyprzedzaniu, nie o omijaniu stojacych pojazdow czekajacych na skret w lewo* Oczywiście - o wyprzedzaniu. Pojazdów na pasie do skrętu w lewo. One nie pojawiają się tam nagle znikąd, tylko muszą tym pasem przez chwilę jechać i zwolnić, żeby w końcu się zatrzymać.

      Michał GawronMichał GawronMiesiąc temu
    • @Michał Gawron dobra bo juz zaczynamy zbaczac na inne tematy, jak sie zamierza jechac na rondzie w lewo, najlepiej zajac lewy pas, bo jak sam zauwazyles by nie blokowac samochodow chcacych skrecic w prawo czy na jadacych na wprost - wiec co za roznica gdybys tez zaja lewy pas gdyby rondo bylo puste? albo jesli bylby bardzo maly ruch, inni widzac ze jedzies wewnetrznym pasem beda wiedzieli ze zamierzasz skrecic w lewo lub zawrocic na rondzie, lepsza komunikacja = mniej niebezpiecznych sytuacji - jadac prawym wedle tego co piszesz tak na prawde nie wiadomo kiedy taki ktos sobie postanowi ze zjedzie, bo w kazdej chwili moze wlaczyc (lub i nie) kierunkowskaz, i inni zamiast plynnie wjechac na rondo, musza na wszelki wypadek hamowac i czekac az ktos sie zdecyduje ktoredy zjechac *"A gdyby nie było przepisu pozwalającego na wyprzedzanie po prawej stronie, to by cały prawy pas musiał stawać za każdym razem jak ktoś zjedzie i się zatrzyma na pasie do skrętu w lewo. Pomyśl czasem chwilę."* byla mowa o wyprzedzaniu, nie o omijaniu stojacych pojazdow czekajacych na skret w lewo

      wstretnywstretnyMiesiąc temu
    • @wstretny *No więc twój wniosek o tym, że jeżdżę tylko lewym pasem jest błędny. Nie dziwne, bo nawet nie bardzo go miałeś z czego wyciągnąć.* Szkoda, że tak późno, ale cieszę się, że w _końcu_ załapałeś! *no coś zaczynasz kręcić, bo przedtem napisałeś że zawsze masz się trzymać prawego pasa bo taki jest nakaz, i jedynie możesz go użycz podczas wyprzedzania lub wymijania* (…) Czyżbyś miał takie problemy z wyobraźnią? Jeśli prawy pas jest stosunkowo zajęty, to jedzie wolniej i są spore szanse na korek, więc wjeżdżam na lewy, zamiast na siłę wpychać się na prawy. I wyprzedzam pojazdy na prawym pasie. Czy to takie trudne? *no sam napisałeś że jest nakaz jazdy po prawej - czyli w mieście dajmy na to jeśli na trzy pasmowej drodze zrobi się luka na skrajnie prawym pasie to mam od razu tam zjeżdżać* (…) Nie musisz od razu, wystarczy, żebyś nie trzymał się ciągle lewego pasa, gdy nie ma takiej potrzeby. I luka, oczywiście, musi być na tyle duża, żebyś mógł zachować bezpieczne odległości między pojazdami. Jeśli masz zamiar skręcać w lewo za 3 kilometry, to też jedziesz lewym? A gdyby nie było przepisu pozwalającego na wyprzedzanie po prawej stronie, to by cały prawy pas musiał stawać za każdym razem jak ktoś zjedzie i się zatrzyma na pasie do skrętu w lewo. Pomyśl czasem chwilę. *cóż za bezsensowny przykład - jeżeli jesteś taki przepisowy to wiedz że właśnie przepisy zmuszają mnie do takiego zachowania by do tego nie doszło, art. 3 PORD oraz znak B-36 - zakaz zatrzymywania się - nie dotyczy pojazdów unieruchomionych ze względu na warunki lub przepisy ruchu drogowego.* Gratuluję, właśnie podałeś cytat, który potwierdza to, co napisałem. _Nie dotyczy pojazdów unieruchomionych ze względu na warunku ruchu drogowego_. Jak ktoś stoi przed Tobą, to cię zakaz zatrzymywania się _nie dotyczy_. *podaj przepis odnośnie takiej sytuacji, bo wedle przepisów nikt nie ma takiego obowiązku wpuszczać kogokolwiek jeśli włączył prawy kierunkowskaz* Czy ty naprawdę aż nie umiesz czytać ze zrozumieniem? Nie ma takiego przepisu i nigdzie nie sugerowałem nawet, że taki istnieje. *yyy, no bo mogą, właśnie po to te strzałki* Nie mogą na większości rond z takimi strzałkami, bo większość nie jest turbinowa tak jak to na filmie.

      Michał GawronMichał GawronMiesiąc temu
    • @Michał Gawron *"Ale widzę, że jesteś jednym z królów szos, którzy jeżdżą wyłącznie lewym pasem"* No więc twój wniosek o tym, że jeżdżę tylko lewym pasem jest błędny. Nie dziwne, bo nawet nie bardzo go miałeś z czego wyciągnąć. *"Nieprawdą jest, że w Polsce nie działa jazda lewym pasem po rondzie - codziennie taką widuję, sam wjeżdżam na lewy, jeśli są spore szanse na korek, bo po co mam blokować tych, co chcą od razu skręcić w prawo?"* no coś zaczynasz kręcić, bo przedtem napisałeś że zawsze masz się trzymać prawego pasa bo taki jest nakaz, i jedynie możesz go użycz podczas wyprzedzania lub wymijania - a teraz piszesz, że używasz lewego pasa gdy są *"spore szanse"* na korek - no trochę to hipokryzją zalatuje, w takim razie każdy lewopasmowiec może tak powiedzieć i mieć wymówkę *"Co do liczby pasów na drodze: nikt cię nie zmusza do zmiany pasa na prawy, jeśli jest zajęty. Żaden przepis, żadne prawo. Zajmiesz go wtedy, kiedy będzie taka możliwość."* no sam napisałeś że jest nakaz jazdy po prawej - czyli w mieście dajmy na to jeśli na trzy pasmowej drodze zrobi się luka na skrajnie prawym pasie to mam od razu tam zjeżdżać, tylko po to by za paręnaście sekund znowu zmieniać pas na lewy bo na przykład będę skręcać w lewo? lub pas będzię prowadzić w innym kierunku niż ja chcę jechać? jak ma się do tego przepis który pozwala wyprzedzać po prawej stronie? bo skoro można wyprzedzać po prawej stronie, to oznacza że wyprzedzany nie jechał jak najbliżej prawej krawędzi jezdni..?? *"Tak samo jak nikt cię nie nie zmusza do jebnięcia kogoś w tył li tylko dlatego, że zrobił się korek, samochód przed tobą stanął, ale był znak zakazujący zatrzymywania się"* cóż za bezsensowny przykład - jeżeli jesteś taki przepisowy to wiedz że właśnie przepisy zmuszają mnie do takiego zachowania by do tego nie doszło, art. 3 PORD oraz znak B-36 - zakaz zatrzymywania się - nie dotyczy pojazdów unieruchomionych ze względu na warunki lub przepisy ruchu drogowego. *"Ba, jeśli włączysz prawy kierunkowskaz na drodze, to na pewno znajdzie się ktoś, kto cię wpuści na ten prawy pas. To nie jest tak, że po drogach jeżdżą same chamy."* podaj przepis odnośnie takiej sytuacji, bo wedle przepisów nikt nie ma takiego obowiązku wpuszczać kogokolwiek jeśli włączył prawy kierunkowskaz *"Ponadto, w razie obawy o wypadek, zawsze obowiązuje cię nakaz trzymania bezpiecznej odległości od pojazdu poprzedzającego. Spokojnie będziesz miał czas na wyhamowanie, jeśli nie jeździsz na zderzaku. Utrzymuj odległość „trzech sekund”, a nie będzie żadnego problemu."* ja o siebie się nie boję bo nie jeżdżę na zderzakach, a to że będę przestrzegać tego przepisu nie oznacza że ktoś za mną też będzie *"Problem z tym co jest na filmie jest taki, że nie jest wystarczająco dobrze oznakowane"* byłem na tym rondzie świeżo po wybudowaniu, wjeżdżałem i zjeżdżałem ze wszystkich stron, chyba wszystkie kombinacje przerobiłem - nie miałem żadnego problemu w zrozumieniu rozkładu, a wręcz oznakowanie mi pomogło *" bo ludzie myśleli, że mogą ot tak po prostu zjechać drugim zjazdem wprost z wewnętrznego pasa, bo przecież była strzałka sugerująca, że ten pas tak właśnie prowadzi "* yyy, no bo mogą, właśnie po to te strzałki

      wstretnywstretnyMiesiąc temu
    • ​@wstretny No więc twój wniosek o tym, że jeżdżę tylko prawym pasem jest błędny. Nie dziwne, bo nawet nie bardzo go miałeś z czego wyciągnąć. Ale widzę, że jesteś jednym z królów szos, którzy jeżdżą wyłącznie lewym pasem. Uprzedzając pytanie - widzę po tym co napisałeś. A teraz wydaje mi się, że mogłeś trochę zapomnieć wątek, więc przypomnę: Piotr napisał o problemie, że musi jechać rondem lewym pasem, żeby zjechać drugim zjazdem, czego może nie widzieć od razu i nie wiedzieć, że to rondo jest turbinowe, bo jest zamiejscowy. Ty mu odpowiedziałeś, że skoro chce jechać drugim zjazdem, to powinien jechać lewym pasem. Tak po prostu, niezależnie od sytuacji. Tylko dlatego, że zamierzał zjechać drugim zjazdem. I tyle. Nie musiałby skakać między pasami w żaden sposób, gdyby jechał cały czas prawym pasem (najbezpieczniej jak się da), użyłby lewego tylko gdyby prawy się zakorkował. Dywagacje o zajmowaniu od razu lewego pasa dopisałeś dopiero później. Nieprawdą jest, że w Polsce nie działa jazda lewym pasem po rondzie - codziennie taką widuję, sam wjeżdżam na lewy, jeśli są spore szanse na korek, bo po co mam blokować tych, co chcą od razu skręcić w prawo? Co do liczby pasów na drodze: nikt cię nie zmusza do zmiany pasa na prawy, jeśli jest zajęty. Żaden przepis, żadne prawo. Zajmiesz go wtedy, kiedy będzie taka możliwość. Tak samo jak nikt cię nie nie zmusza do jebnięcia kogoś w tył li tylko dlatego, że zrobił się korek, samochód przed tobą stanął, ale był znak zakazujący zatrzymywania się. Ba, jeśli włączysz prawy kierunkowskaz na drodze, to na pewno znajdzie się ktoś, kto cię wpuści na ten prawy pas. To nie jest tak, że po drogach jeżdżą same chamy. Ponadto, w razie obawy o wypadek, zawsze obowiązuje cię nakaz trzymania bezpiecznej odległości od pojazdu poprzedzającego. Spokojnie będziesz miał czas na wyhamowanie, jeśli nie jeździsz na zderzaku. Utrzymuj odległość „trzech sekund”, a nie będzie żadnego problemu. Trend na ronda turbinowe jest spoko, bo takie są bezpieczne. Problem z tym co jest na filmie jest taki, że nie jest wystarczająco dobrze oznakowane. Jest C12, który sugeruje, że pasy biegną naokoło wyspy, a okazuje się, że biegnie w sumie tylko jeden, wewnętrzny. Przynajmniej jest o tyle dobrze, że są strzałki P8 na tym rondzie, ale ludzie nauczyli się je ignorować, bo te strzałki były bezsensownie domalowywane do każdego ronda w ostatnich latach, co powodowało kolizje, bo ludzie myśleli, że mogą ot tak po prostu zjechać drugim zjazdem wprost z wewnętrznego pasa, bo przecież była strzałka sugerująca, że ten pas tak właśnie prowadzi - wprost do zjazdu. Na szczęście widzę, że trend ten ustaje, a przynajmniej w moim mieście z wielu rond te strzałki poznikały, a inne przerobiono na turbinowe, i to takie dobrze oznakowane.

      Michał GawronMichał GawronMiesiąc temu
  • a czy to rondo jest oznakowane tablicami kierunkowymi ? Nie, inżynierka od ulicznej ruchawki unika jak ognia tablic kierunkowych bo nie jesteśmy w Niemczech. Winny inżynier ruchawica nie kierowca !!! Co ciekawe Pan Marek, przynajmniej do 5 minuty tego nie dostrzega, a skąd on wie z którego pasa do Olkusza, tablic ani hu, hu.

    Zenon JuszkiewiczZenon Juszkiewicz6 miesięcy temu
    • @wstretny Ta a przyjezdny jak ja na pewno bedzie wiedzial jak ma jechac. Jedziesz sobie z Krakowa i wiesz ze droga krajowa jesdzie na wprosta a moze jednak odbija w lewo? Wiedizalbys jakbys mial jakis znak informujacy przed rondem, ale go nie ma. Wiec chybil trafil. Bez nawigacji amen.

      BullBykBullByk5 miesięcy temu
    • @Zenon Juszkiewicz odnośnie tego ronda to mam inne zdanie, ale nieważne

      wstretnywstretny5 miesięcy temu
    • @wstretny jeżeli ludzie robią błędy to znaczy że jest do kitu

      Zenon JuszkiewiczZenon Juszkiewicz5 miesięcy temu
    • @Zenon Juszkiewicz jak masz problem ogarnąć takie proste oznakowanie to gratuluje :-)

      wstretnywstretny5 miesięcy temu
    • @wstretny dwie strzałki na wprost to Kraków. Oczywista oczywistość. Trzy na wprost to Wieliczka.

      Zenon JuszkiewiczZenon Juszkiewicz5 miesięcy temu
  • 7:00 coś dla męskiego oka

    xMenekxMenek6 miesięcy temu
  • Byłem.sprawdzilem. U nas w mieście jest identyczny układ skrzyżowania. 3 rozjazdy, turbinowe i ten jeden wygląda jakby na wprost a drugi w lewo. Znaki i strzałki pokazują że pierwszy zjazd z ronda jest w prawo, drugi prosto . A na tym na waszym filmie pierwszy prosto, drugi zjazd w lewo. Dlatego jest mylące

    Piotr TorokPiotr Torok6 miesięcy temu
  • Pod znakiem "Ruch okrężny" powinna być informacja że to jest rondo turbinowe.. No ale to Polska..

    thomas01000thomas010006 miesięcy temu
    • Prawie. Nie powinno być znaku C-12 bo rondo turbinowe nie jest rondem zorganizowanym okrężnie tylko kierunkowo

      passenger9000passenger90005 miesięcy temu
  • Organizator ruchu wodnego

    YUKONYUKON6 miesięcy temu
  • Ronda sa po to zeby nie bylo wypadkow a tu na odwrot oznakowanie do bani

    YUKONYUKON6 miesięcy temu
  • 1:52 Wina patrzenia metr przed zderzak

    młody kierowcamłody kierowca6 miesięcy temu
  • Tego co to rondo oznakowal, powinni wyposazyc w tubke wazeliny i do puchy na 2 miesiace.A po wyjsciu niech pracuje tam, gdzie jak cos spieprzy, to bez konsekwencji.Ale tu jest polin, tu rzadza uklady,machlojki i sprzedawczyki.Juz niedlugo wprowadza poerwszenstwo pieszego przed pociagami, a nawet na morzu tankowiec bedzie musial kotwice zarzucac, zeby przepuscic kajak.Bo po co logika, a do czego, a na co to komu...

    Sheer EnergySheer Energy6 miesięcy temu
  • nie widze zadnego problemu.Zawracasz to wjezdzasz na lewy pas.A jak ludzie wjezdzaja na prawy pas zawracajac to nie dziwota,ze przecinaja linie ciagla.Warto zaznaczyc,ze jazda na kierunek olkusz to tez zawracanie.

    Wisniowy WSNWisniowy WSN6 miesięcy temu
  • Swietny przepis,jak spier.....ć proste skrzyżowanie jakim jest rondo i utrudnić kierowcom korzystanie z niego.Jak można podnieść bezpieczeństwo,kiedy każdy wjeżdżający na skrzyżowanie musi przeciąć dwa pasy??Jak to się ma do idei budowy/przebudiwy skrzyżowań na bezkolizyjne? W Holandii,zamiast nic nieznaczącej linii dla Polaków wstawia się krawężniki,znacznie bardziej przemawiają do wyobraźni.

    freightleitnerfreightleitner6 miesięcy temu
  • 5:02 Dlaczego na prawym pasie jest strzałka na wprost?

    Iga CzykIga Czyk6 miesięcy temu
    • @Rafał Kus Skad wiesz ze ma 3 zjazdy jak nie ma zadnej tablicy informujacej o tym. rownie dobrze moze miec 4,5,6 zjazdow

      BullBykBullByk5 miesięcy temu
    • Bezkolizyjny przejazd do jazdy na wprost z racji że rondo dwupasmowe i ma 3 tylko zjazdy i właśnie dlatego z prawego jedziemy prosto oczywiście oznakowanie jest jakie jest

      Rafał KusRafał Kus6 miesięcy temu
  • Dla mnie mylący jest ten znak poziomy.. Oznacza że tym pasem pojadę na wprost a okazuje się on prowadzi tylko do pierwszego zjazdu i wychodzi to jakby na rondzie jechało się w prawo a nie na wprost

    Aleksander DziamskiAleksander Dziamski6 miesięcy temu
    • @Korfanty Walikonik To w takim razie po co są znaki?

      Aleksander DziamskiAleksander Dziamski6 miesięcy temu
    • Nie ma tam takiej sytuacji.

      LL6 miesięcy temu
    • Popieram 100 % to Rondo myli kierowcow

      YUKONYUKON6 miesięcy temu
  • Brakuje doznakowania poziomego gdzie jest tylko jeden pas wjazdowy - domalować na prawym pasie strzałkę w prawo, a na lewym prosto/w lewo.

    MAZZY137MAZZY1376 miesięcy temu
  • Zamiast linii ciągłych separatory i skończy się cwaniakowanie. 7:00 fajna pani 😎

    RafałRafał6 miesięcy temu
    • a myslalem ze tylko ja zauwazylem :>

      xMenekxMenek6 miesięcy temu
  • Przez to rondo w Giebultowie jest dramat.

    Jarosław StefaniukJarosław Stefaniuk6 miesięcy temu
    • Raczej przez kierowców co próbują z prawego w lewo jechać

      pa0l080pa0l0806 miesięcy temu
  • Do wszystkich mądrych inaczej typu @Maciej Bąk i​ @mario mario - jakie oznaczenia informują o tym, że aby od strony Giebułtowa nie musieć skręcić w prawo, trzeba od razu zająć lewy pas na rondzie, bo po pierwsze - z prawego pasa nie można pojechać prosto, po drugie - jak się zajmie prawy pas, to nie będzie można go już zmienić? Wyjaśnijcie mi, mistrzowie, skąd kierowca nadjeżdżający od strony Giebułtowa ma to wiedzieć?

    gwidoszgwidosz6 miesięcy temu
    • @Abc Cde brakuje w tym kraju zrozumienia czym jest rondo. Nie da się z ronda skręcić w lewo. Rondo, czy tez skrzyżowanie o ruchu okrężnym, to nie JEDNO SKRZYŻOWANIE jak się wielu wydaje, ale seria skrzyżowań wlotów (wylotów) z jezdnią jednokierunkową, na której ruch odbywa się wokół wyspy. Tak więc, jeśli rondo jest puste, to zajmowanie lewego pasa jest nie tylko niepotrzebne, ale de facto sprzeczne z art. 16 PORD. "rondo" z powyższego filmu tak naprawdę nie jest rondem zgodnie z konwencją wiedeńską i powinno być inaczej oznakowane, albo przebudowane.

      Max PolankoMax Polanko5 dni temu
    • Podstawy ruchu, na zadanym rondzie i skrzyżowaniu nie można skracać w lewo z prawego pasa

      pa0l080pa0l0806 miesięcy temu
    • Tym przepisem być może będzie art. 22 ust. 2 pkt 2 PoRD, czyli obowiązek zajęcia skrajnego lewego pasa na skrzyżowaniu (tu ronda), jeżeli kontynuujesz jazdę w lewo (względem kierunku wjazdu). Nie zmienia to jednak faktu, że na wjeździe od Giebułtowa oznakowanie przydałoby się poprawić...

      Abc CdeAbc Cde6 miesięcy temu
  • A wystatczyloby budowac ronda klasyczne, a nie kombinowac z turbinowymi czy hybrydowymi. Kierowca widzac znak o ruchu okreznym obecnie nie wie czego sie spodziewac na rondzie.

    J PJ P6 miesięcy temu
    • klasyczne, czyli wszyscy na zewnętrznym pasie, wewnętrzny nówka nieużywany.

      DiacoDiaco6 miesięcy temu
    • To niech patrzy na znaki, a nie jedzie jak cielak.

      P WeP We6 miesięcy temu
  • Mur postawic i chu.

    Robert TakeyaRobert Takeya6 miesięcy temu
  • większość kierowców jest albo ślepych, nie widzą znaków poziomych i pionowych albo każde rondo pokonują na pamięć, wszystkie jednakowo będąc kompletnym ignorantami EDIT jakby zamiast ciągłej na rondzie był murek do wysokości kół?

    Maciej BąkMaciej Bąk6 miesięcy temu
  • Zawsze uważałem że ronda to tylko takie teoretyczne pomaganie ruchu. W rzeczywistości ronda są najniebezpieczniejsze skrzyżowania, same problemy! I płynności jak widać też nie ma

    O.L.K. TransO.L.K. Trans6 miesięcy temu
    • @O.L.K. Trans ok rozumiem ale gdyby kierowcy stosowali się do przepisów i współpracowali a nie próbowali każdego wyprzedzić żeby być pierwszym to te ronda znakomicie poprawiały by przepustowość skrzyżowań. Na światłach każdy stoi, na rondzie cały czas można jechać. Problemy zaczynają się przez złe nawyki polskich kierowców takie jak trzymanie się kurczowo lewego pasa, nie ustawianie się do skrętu po właściwej stronie drogi. Ba jestem przekonany że spora część kierowców nawet nie ma pojęcia o tym ze do skrętu w lewo należy ustawić się przy samym lewym pasie a w prawo przy prawej krawędzi jezdni. No cóż na kursach na prawo jazdy nie uczą przepisów i jak jeździć, tylko uczą jak zdać egzamin państwowy, przez co mamy mnóstwo kierowców z uprawnieniami którzy nie umieją jeździć, nawet nie umieją poprawnie wykonać podstawowych manewrów jak zmiana pasa czy wączanie sie do ruchu.

      pa0l080pa0l0806 miesięcy temu
    • @pa0l080 skoro kierowcy są problemem to i ronda problemu na różnych przecinkach nie rozwiążą a tylko mnóstwo kosztują i zwalniają wszystkich i przejazd z A do B się wydłuża, a przecież żyjemy w świecie gdzie powinno to właśnie być odwrotnie

      O.L.K. TransO.L.K. Trans6 miesięcy temu
    • Problemem są kierowcy a nie ronda. Jak ignorują podstawy ruchu drogowego: nie skręcamy w lewo z prawego pasa, to mają problemy.

      pa0l080pa0l0806 miesięcy temu
    • @Noxx też tak mam. Muszę też opowiedzieć o tym: pracuje przy zatłoczonej małej uliczce i jest obok skrzyżowania. Kiedyś łamane pierwszeństwo, teraz małe rondo. Kiedyś sobie dobrze działało, żadnych kolizji i żadnych klaksonów. Trochę tylko się czekało ale dało radę wyjechać. Teraz słychać co godzinę klaksony i już była pierwsza kolizja, sam bym prawie miał a byłem na rondzie i tamten jeszcze nie dojechał a już miał pretensje że ja jadę i dał klakson. To są takie przykłady które właśnie są przeciwko rond a są realne. Rondo nie jest zawsze odpowiedź na każde "skrzyżowanie normalne"

      O.L.K. TransO.L.K. Trans6 miesięcy temu
    • @O.L.K. Trans Obejrzałem, sytuacja w 43sek to coś czego sam się obawiam na dwupasmowych rondach. Wideo-rejestrator w każdym własnym samochodzie to jednak podstawa...

      NoxxNoxx6 miesięcy temu
  • Owszem, jednym ułatwiło, innym SPOWOLNIŁO. Często tworzą się tam korki - przed utworzeniem tego "ronda" jadąc prosto Krk Olkusz po prostu się jechało... Inna sprawa, że rondo olbrzymie, ale można było zrobić szersze. Neverind...

    EmpireusEmpireus6 miesięcy temu
  • Dlaczego przy zjeździe na Olkusz trzeba dać na prawym pasie kierunkowskaz? Przecież jest tam ciągła linia prowadząca.

    paswoord1paswoord16 miesięcy temu
    • @Marcin Berman "C12 mówi że jazda na wprost to jazda wokół wyspy ccentralnej" - zgadza się, ale tam jest jeszcze P8a oraz F10 więc jeśli jadę prosto to nie sygnalizuję zmiany kierunku kierunkowskazami.

      LL6 miesięcy temu
    • @Marcin Berman "jazda zgodnie z linią prowadzącą to skręt" - czy możesz wskazać punk w kodeksie, który to potwierdza? To jak sygnalizować skręt, skoro jazda prosto to skręt i należy to sygnalizować kierunkowskazem? Bez sensu.

      LL6 miesięcy temu
    • @Reader Wystarczy spojrzeć dalej niż 2m przed maskę.

      dr Franzdr Franz6 miesięcy temu
    • Właśnie, znak "ruch okrężny” C-12 przeczy wyjazdowi prawym pasem. Ciach i linia ciągła wymusza zjazd poza rondo. Stąd to zagubienie kierowców. Chyba że TIR, to z góry widzi co tam wymalowane.

      ReaderReader6 miesięcy temu
    • @RuqueFyyarr ale w tym przypadku nie zmieniamy kierunku, jedziemy prosto, zgodnie z aktualnym oznakowaniem! O to jest problem tego skrzyżowania. Oznakowanie do zmiany.

      LL6 miesięcy temu
  • Przy dwóch pasach dochodzących do ronda, mylące jest oznakowanie poziome (strzałki na pasach). Strzałki na pasie prawym powinny być nie "na wprost", a po prostu "w prawo". Problem z głowy. Każdy będzie wiedział, że prawy pas wyrzuca go w prawo, a z lewego może jechać na wprost lub w lewo.

    miskumisku6 miesięcy temu
    • @L Może mówimy o innym wjeździe. Ja miałem na myśli 5:07. Tu z prawego pasa nie można jechać prosto.

      miskumisku6 miesięcy temu
    • Z prawego też można prosto.

      LL6 miesięcy temu
  • Winien być znak: rondo turbinowe

    kwaki 7kwaki 76 miesięcy temu
  • No pięknie ja się dopiero zorientowałem oglądając to drugi raz, że to rondo ma 3 drogi. Jakaś moda się robi żeby każde rondo działało inaczej.

    Piotr TorokPiotr Torok6 miesięcy temu
  • Zaraz będą krzyki, ale oznakowanie poziome wszystko tłumaczy...

    Michał MotykaMichał Motyka6 miesięcy temu
  • Wszystko w Polsce popieprzone. Doktoryzować się trzeba z rond. Robiłem prawko kiedyś w USA. Zasady ruchu i używane znaki drogowe maksymalnie proste. Tu niewiadomo co robić.

    Piotr Rajmund KoprowskiPiotr Rajmund Koprowski6 miesięcy temu
    • @Capital M M - chłopczyku chciałeś zabłysnąć - ale jak to u ciebie normalne w życiu: znów nie wyszło. Ronda turbinowe po pierwsze nie są wymysłem polskim, po drugie są szeroko stosowane w innych krajach. Wychyl nieudaczniku czasami nos z nad zmywaka - to ci wyjdzie na zdrowie. "Jezdzilem w ielu krajach" hahahaha - wejście na Czantorie i obejście słupka granicznego to jeszcze nie wyjazd za granice.

      Justyna BiberJustyna Biber6 miesięcy temu
    • Piotr Rajmund Koprowski Jak to nie ma? A p Justyna Biber to co? Typowa przedstawicielka elyty uwazajaca innych za idiotow. Jezdzilem w ielu krajach. Mieszkam obecnie za granica i powiem szczerze obecnosci ‘rond turbinowych’ nie stwierdzilem. Ronda sa albo z jednym pasem ruchu po to zeby ruch byl bezkolizyjny albo spowolniony. Sa tez ronda wielopasmowe ale tam obowiazuja jasne reguly ktore wszyscy znaja i jak dotad wypadkow na rondach nie widzialem. Przepisy po prostu maja byc maksymalnie proste zeby je bylo latwo zapamietac i stosowac . Inna sprawa to styl jazdy ktory akurat w Pl pozostawia wiele do zyczenia.

      Capital M MCapital M M6 miesięcy temu
    • @Justyna Biber myśli Pani, że u nas za kółkiem nie ma ludzi z IQ

      Piotr Rajmund KoprowskiPiotr Rajmund Koprowski6 miesięcy temu
    • W USA wszystko jest uproszczone by wiecznie poszkodowani (jak u nas pederaści) afrykanczycy mogli zdać. Dlatego amerykanskie prawo jazdy w Europie - i słusznie - nie jest honorowane. Przecież u nas wymaga się więcej od zdającego ma kartę rowerowa...

      Justyna BiberJustyna Biber6 miesięcy temu
  • No świetnie, czyli jakby pierwszy zjazd od strony Giebułtowa nie był de facto w prawo, a np. po przeciwnej stronie ronda to mam się domyślać na który pas wjechać? Super oznakowanie z tego kierunku!

    Hamper26Hamper266 miesięcy temu
  • 7:10 no przeciez sam Pan Marek chwile wczesniej powiedzial ze poruszając się po rondzie w okół to tak jakby jechał na wprost. Wielokrotnie w poprzednich odcinkach powtarzał ze rondo to zakrzywiona, zapętlona droga na wprost, a zjazdy to występujące po sobie kolejne skręty w prawo.

    Rupercik85Rupercik856 miesięcy temu
    • Bo Pan Marek miesza. Rondo zorganizowane zgodnie z zasadami ruchu okrężnego - jak to Pan Marek mówi 'rondo klasyczne'. To jest rondo zorganizowane kierunkowo. Problemem jest fakt, że uważa się 'rondo' za synonim 'ruchu okrężnego'. A tak nie jest - rondo to budowla drogowa a nie pojęcie z zakresu prawa o ruchu drogowym

      passenger9000passenger90006 miesięcy temu
  • Proszę mi powiedzieć co w zimie, jak spadnie śnieg? skąd mam wiedzieć że to rondo turbinowe? bo jak nie to stosuję zasady jak na normalnym rondzie, to co wtłaczało się do głów kierowców, że należy ZJEŻDŻAĆ Z PRAWEGO PASA!!!

    elpg pldelpg pld6 miesięcy temu
    • @Skręć W Lewo Ja podałam prostą zasadę na jazdę bezkolizyjna, ale to już kierowca zdecyduje co zrobi, bo mu przepisy pozwalają. Jak chcesz to sobie możesz pojeździć nawet dookoła zewnętrznym, tylko po co?

      S. ArtiviaS. Artivia6 miesięcy temu
    • Jak nie będziesz widział oznakowania to zachowaj się jak na rondzie nie oznakowanym i tak przejedziesz przepisowo. Skrajny prawy do zjazdu w prawo i na wprost (przy więcej niż trzech rozgałęzieniach) Każdy dalszy skręt za twoją dwunastą od momentu wjazdu na rondo - pas wewnętrzny. Przy zjeździe z pasa wewnętrznego w prawo zawsze ustąp pierwszeństwa pojazdowi jadącemu prawym pasem. Simple!

      S. ArtiviaS. Artivia6 miesięcy temu
    • @karol k. tak jest w oryginale holenderskim - fizyczna bariera utrudniającą zmianę pasa, nie linia. A co trzeba zrobić? Poprawnie oznakować pionowo - usunąć bezprawnie postawimy znak C-12 ruch okrężny na początek

      passenger9000passenger90006 miesięcy temu
    • @karol k. O geniuszu!!!!

      elpg pldelpg pld6 miesięcy temu
    • Trzeba postawić 40 cm krawężnik w miejscu ciągłej linii, jak nie pomoże to 60cm i pogrubić, kolejnym krokiem będzie oklejenie odblaskową taśmą później ulotki do mieszkań lub reklama w lokalnej prasie informująca jak jeździć po rondzie

      karol k.karol k.6 miesięcy temu
  • Problem taką tablice zamontować? images.app.goo.gl/DswKFwryX3nY6Kfp9

    Rupercik85Rupercik856 miesięcy temu
    • @misku Możesz, ten znak mówi, że lewy pas służy do jazdy "prosto", czyli każdy drugi, trzeci, n-ty wyjazd z ronda obsłużysz z lewego pasa.

      ReaderReader6 miesięcy temu
    • To nie mogę zawrócić? :-(

      miskumisku6 miesięcy temu
  • Nie nazywajcie tych dzbanów kierowcami to są posiadacze prawa jazdy które powinni po kolei tracić

    PolskieDrogi StanUmysłuPolskieDrogi StanUmysłu6 miesięcy temu
  • Uwazam ze cale rondo jest zle oznakowane bo za duzo jest ciaglych lini.Na calym rondzie powinny byc tylko linie przerywane.Nowo przyjezdzajacy z np.ze Szczecina bedzie mial problem ze musi wjechac na drugie pasmo aby jechac dalej po rondzie.Uwazam to za nie praktyczne rozwiazanie,widac bylo ze wiele samochodow ma z tym systemem problem.U nas w Berlinie nie uzywa sie tak duzo ciaglych lini na radzie,wiecej linie przerywane co nie powoduje ze kierowcy nie wpadaja w panike jak wjada niewlasciwe pasmo..Wystarczy wczesniej przed zmiana pasa zobaczyc czy moge zmienic pas i wlaczyc kierunkowskaz.Trzeba kierowcom przyjezdnym ulatwiac zycie a nie tylko tubylcom.

    Hans KlossHans Kloss6 miesięcy temu
  • Nadal będę uważał, że kierunkowskaz powinien być używany i lewy i prawy. Jako kierowca dojeżdżający do ronda patrząc na lewo lepiej widać lewy kierunkowskaz pojazdu na rondzie niż prawy. Jeśli nie widzę lewego kierunkowskazu mogę przypuszczać, że kierowca zjeżdża właśnie a nie przecina mój wjazd. A zgodnie z teorią muszę czekać aż kierowca wykona manewr skrętu, lub uda mi się zauważyć jego prawy kierunkowskaz. Są małe ronda i duże. Na małych tylko wieczorem widać prawy kierunkowskaz. Na dużych wcześniej. To by usprawniło wjazd. Bo albo czekam albo sprawnie ruszam. Ja już na rondzie mrugam w lewo, a jak wiem, że chce zjechać mrugam w prawo. Czy to nie jest czytelniejsze ?

    Mirosław MajcherMirosław Majcher6 miesięcy temu
    • Też jestem za. Nie ma również jak dla mnie znaczenia jakie są przepisy w tym przypadku, bo ja mam dawać sygnał innym kierowcom by upłynnić ruch, a nie trzymać się sztywno czy przekraczam linię czy nie.

      S. ArtiviaS. Artivia6 miesięcy temu
  • Nie pomyśleli o jeszcze jednym: wyjeżdżając z Giebultowa i chcąc jechać w stronę Krakowa trzeba wbić się od razu przez dwa pasy na lewy... I weź tu to zrób w godzinach popołudniowych...

    Dominik CieślikDominik Cieślik6 miesięcy temu
  • Postawić przy samym wjeździe na rondo jakie są pasy i strzałki. Ogólnie trzeba patrzeć na znaki i tyle, troszkę pomyśleć...

    Good NightGood Night6 miesięcy temu
  • Rondo ma być zrozumiałe dla kierowców i łatwe w obsłudze. Drogi są dla kierowców a nie, że kierowcy są po to, żeby ZIKIT miał pracę

    TechnoLoggiaTechnoLoggia6 miesięcy temu
  • Rondo źle zaprojektowane - powinno być na całym obwodzie; po dwa pasy + wjazdy i zjazdy. Teraz redaktorzy będą pouczać kierowców, zamiast powiedzieć to co oczywiste, ze rondo należy przebudować. Ale jak to powiedzieć, kiedy dopiero co wyrzucono pieniądze w błoto w zly projekt.

    Piotr ŚcigalskiPiotr Ścigalski6 miesięcy temu
    • ​@Piotr Ścigalski Auto z naczepą czyli takie które poprzez swoje gabaryty ma problem z manewrowaniem ma prawo zająć oba pasy ruchu, a Ty autem osobowym musisz mu to umożliwić. W moim mieście ronda turbinowe są to największe ronda. Małe ronda z dwoma pasami ruchu nie mają żadnych oznakowań prócz znaku informującego o rodzaju skrzyżowania.

      S. ArtiviaS. Artivia6 miesięcy temu
    • @Kamil Rzeziński Oczywiście nigdy Pan nie widział ograniczeń tonażu na drogach, bo to dla poruszających się rowerami mało istotny znak. Dalsza dyskusja jest bezprzedmiotowa, bo jakby takie rozwiązanie sprawdziłoby się na tej konkretnie drodze, to nie byłoby tak dużo wypadków i takie wielkie korki, a wówczas reportaż tv byłby niepotrzebny. Ronda czy drogi należy przystosowywać (projektować) do panującym na nich ruchu, a nie odwrotnie, a idąc Pana tropem myślenia, to ruch powinno się ograniczać poprzez nowoczesne ale nie adekwatne do danej sytuacji rozwiązania.

      Piotr ŚcigalskiPiotr Ścigalski6 miesięcy temu
    • @Piotr Ścigalski idąc Pana tropem rozumowania to takie ronda nigdzie nie miałyby racji bytu, ponieważ zawsze może się pojawić jakaś ciężarówka

      Kamil RzezińskiKamil Rzeziński6 miesięcy temu
    • @Kamil Rzeziński Drogi Panie. Ronda turbinowe przystosowane są do małego ruchu pozbawionego TIR-ów ect. To tak jakby Pan na ruchliwej autostradzie wprowadził jeden pas ruchu z mijankami. Tylko to nie byłaby wtedy autostrada tak jak i ten wytwór nie jest pełnosprawnym rondem dla dużego ruchu. Kraków jest przykładem jak można udanie zniechęcać ludzi do pouszania się po mieście samochodem - nawet elektrycznym. Tyle w temacie dla tzw. młodych "ekologicznych drogowców" po współczesnych Politechnikach, okupujących wydziały drogowe w administracji, a poruszajacych się rowerami czy na deskach oraz uważającymi, że dla wszystkich takie "wrotkowanie" jest najlepszym rozwiązaniem. Pozdrowienia.

      Piotr ŚcigalskiPiotr Ścigalski6 miesięcy temu
    • Polacy jeszcze nie gotowi na takie nowinki drogowe

      Postrach StarosielcPostrach Starosielc6 miesięcy temu
  • Za krótka Linia przerwana

    Fuga 2kFuga 2k6 miesięcy temu
  • Nie zgadzam się z tym, by nie używać kierunkowskazów przed wjazdem na rondo. Dopóki nie mamy specjalnych znaków dotyczących rond jest to nielogiczne. Manewr powinniśmy sygnalizować z odpowiednim wyprzedzeniem, a więc np. wtedy gdy pojawią się znaki poziome lub pionowe (strzałki). A informację o tym, że dojeżdżamy do ronda mamy często pod sam koniec (nie mówię o tym konkretnym przypadku). Tym samym takie oznakowanie jest jedynie dla osób tutejszych, a jak ktoś jest przyjezdnym nie musi wiedzieć czy zbliża się do ronda czy do klasycznego skrzyżowania. Moim zdaniem, jeśli strzałki są namalowane to kierunków używamy (chodzi mi o skręt w lewo i zawracanie), jeśli ich nie ma to kierunków używać nie musimy. Oczywiście cały czas prawy kierunkowskaz podczas zjazdu.

    erykko1erykko16 miesięcy temu
  • przed wjazdem na rondo podpisac lewy pas KRK, prawy OLK

    tenktorypiszetenktorypisze6 miesięcy temu
  • Rondo jest wybudowane za małe, za wąskie, ludzie permanentnie najeżdżają na linię ciągłą... ale przyczyną tego galimatiasu jest ZŁE oznakowanie!!! przyjezdni dojeżdżając do ronda nie wiedzą gdzie pojadą z którego pasa.

    Albercik KAlbercik K6 miesięcy temu
    • Wiem że nie ma przepisu zabraniającego przejechania całego ronda (normalnego, czy też drogi o ruchu okrężnym) prawym pasem. I tu jest problem. Nauczeni jazdy polegającej na kurczowym trzymaniu się prawego pasa gdy jadą w lewo, zawracają czy nawet jadą na wprost. Jak widać wielu nie ma z tym problemu, a ci co mają nie potrafią po rondzie jeździć.

      mietek absolwentmietek absolwent6 miesięcy temu
  • Żadną linię prowadzącą. Dodatkowe linie po co? Są takie specjalne bitumiczne "krawężniki", które należałoby umieścić w miejscu linii ciągłej.

    Marcin KuleszaMarcin Kulesza6 miesięcy temu
    • @Boombastic Fantastic Tak i blokujmy rondo w zimie kilka razy dziennie na kilkadziesiąt minut bo ekipa więźniów musi odśnieżyć. A potem pomnóż to przez ilość rond w Polsce. Braknie Ci więźniów ;)

      Andrei VoytechovskyAndrei Voytechovsky6 miesięcy temu
    • @Andrei Voytechovsky są wieźniowie niech robią to jesli snieg wg. spadnie

      Boombastic FantasticBoombastic Fantastic6 miesięcy temu
    • A jak z odśnieżaniem takich krawężników?

      Andrei VoytechovskyAndrei Voytechovsky6 miesięcy temu
    • @Pawel Pawlowski Ja proponuje bariery betonowe takie na 1.5m wysokie grube na 10 cm to tiry nie będą wyrywać.

      Boombastic FantasticBoombastic Fantastic6 miesięcy temu
    • Takie krawężniki nic nie dadzą. W miejscowości Puławy powstało rondo turbinowe (moim zdaniem bardzo fajne) i tam umieszczono na linich ciągłych krawężniki. Niestety TiR-y ciągle wyrywały je z asfaltu.

      Pawel PawlowskiPawel Pawlowski6 miesięcy temu
  • Jak dla mnie niepojete jest to ze decydujaca osoba jest zarzadca ruchu bo dla niego cos co jest oczywiste dla innego moze byc nie jasne nie twierdzę ze to jest jakies skomplikowane rondo ale rzeczywiscie tak jak piszą inni z jednej strony jest to rondo turbinowe z dwoma pasami do wjazdu a z drugiej już z kombinowany z jednego pasa nie ma jakiś konkretnych wytycznych norm jak ma wyglądać rondo turbinowe zeby kazdy korzystał z takiego sameho gdzie kolwiek jest w polsce

    Travolta 33Travolta 336 miesięcy temu
    • Czarny Kot zrozumiałem, ale uważam, że stosując się do znaków i przepisów ogólnych można bezpiecznie przejechać każde skrzyżowania w kraju. Wdrażanie jednolitych rond w całym kraju byłoby szkodliwe dla lokalnych warunków ruchu, a każda anomalia „zaskakiwałaby” kierowców jeżdżących przez ronda na pamięć.

      Cycling KamCycling Kam6 miesięcy temu
    • Nie dziwie mu się, że nie zrozumiał. Nawet 10-ciolatek napisałby to "zdanie" lepiej pod względem interpunkcji...

      Rafał ZRafał Z6 miesięcy temu
    • @Cycling Kam Nic nie zrozumiałeś co kolega napisał

      Czarny KotCzarny Kot6 miesięcy temu
    • Wystarczy czytac znaki. Sa takie same w calym kraju.

      Cycling KamCycling Kam6 miesięcy temu
  • Chwalą się rondem a już od pierwszego spojrzenia widać, że wybudowany został bubel. Kto mądry zaprojektował i kto inteligentny zaakceptował pojedynczy pas wjazdowy na rondo turbinowe?! Na rondzie turbinowym muszą być dwa pasy wjazdowe i dwa pasy zjazdowe.

    Czarny KotCzarny Kot6 miesięcy temu
    • @Czarny Kot przed wjazdem nic nie ma?

      mietek absolwentmietek absolwent6 miesięcy temu
    • @mietek absolwent Żadnych strzałek nie widać.

      Czarny KotCzarny Kot6 miesięcy temu
    • @Czarny Kot Na ziemi są takie strzałeczki wymalowane.

      mietek absolwentmietek absolwent6 miesięcy temu
    • @Andrei Voytechovsky Dlatego w związku z tym co napisałeś żaden "Kazimierz" nie powinien stawać przed kamerą i narzekać że dzieją sie dziwne rzeczy na rondzie a takie rzeczy dzieją sie bo jest jeden pas wjazdowy i brak oznakowania na jezdni jaki pas dokąd nas prowadzi. Ps. Jest tam przed wjazdem jakiś znak pionowy z informacją gdzie prowadzi pas zewnętrzny a gdzie wewnętrzny?

      Czarny KotCzarny Kot6 miesięcy temu
    • @Czarny Kot Też nie widzę specjalnego powodu żeby rondo turbinowe na wjeździe miało koniecznie dwa pasy. Wiadomo, że lepiej jak są dwa, ale czasami się nie da po prostu - ale i tak lepiej rondo niż to co było wcześniej. Droga od Giebułtowa jest za wąska żeby zrobić tam dwa pasy i nie da się jej poszerzyć po są prywatne posesje blisko po obu stronach.

      Andrei VoytechovskyAndrei Voytechovsky6 miesięcy temu
  • Jechałem tym rondem parę razy kiedy jechałem z Krakowa do Olkusza czy z Olkusza do Krakowa. Nie ma problemu z jazdą prosto. Raz jechałem przez Giebułtów i nie z tego co pamiętam pojechałem poprawnie, nie musiałem ani jechać w prawo i później gdzieś zawracać ani zmieniać pas na rondzie kiedy była linia ciągła. Dziwie się że ludzie mają problem z tym rondem.

    RickardRickard6 miesięcy temu
  • Brak oznaczeń pionowych miejscowości przed rądem

    Mariusz StaMariusz Sta6 miesięcy temu
    • O tak, nie wiem dlaczego w Polsce nie stosuje się oznaczeń numerów dróg na jezdni

      Czarny KotCzarny Kot6 miesięcy temu
    • rondem*

      Alpina B9Alpina B96 miesięcy temu
  • Wystarczyło strony Gebyłtowa zrobić dwa pasy do wjazdu na rondo i oznaczyć wszystko jak na dworcu.

    mmismmis6 miesięcy temu
    • @Boombastic Fantastic Aha :)

      Andrei VoytechovskyAndrei Voytechovsky6 miesięcy temu
    • @Andrei Voytechovsky wykupić posesje i powiększyć drogę.

      Boombastic FantasticBoombastic Fantastic6 miesięcy temu
    • Po co, przeciez chyba logiczne, ze skoro obracasz pojazd o 270 stopni to zajmujesz wewnetrzny pas

      Cycling KamCycling Kam6 miesięcy temu
    • Raczej nie ma tam miejsca. Posesje prywatne za blisko drogi

      Andrei VoytechovskyAndrei Voytechovsky6 miesięcy temu
  • Rondo jest ma wszystkie wady zwyklego i turbinowego ronda a nie ma ich zalet. Skoro realizatorzy w kilkanascie minut programu trafili na wypadek i kilku kierowcow ktorzy pojechali zle znaczy ze jest zle zaprojektowane. Kierowca ktory jedzie pierwszy raz musi byc jasnowidzem i odgadnac co projektant mial na mysli. Bo jak zle odgadnie to nie ma jak pojechac bez lamania przepisow.

    MrKamkatMrKamkat6 miesięcy temu
    • @Cycling Kam To właśnie Ty nie potrafisz. "ale jazda w lewo z zewnętrznego to nie normalni kierowcy tylko patologia, ..." Ty jesteś tą patologią, bo nic nie rozumiesz.Na rondach jezdzimy tylko i wylącznie po okręgu!!!Nie ma tam zadnego skręcania, a juz na pewno nie w lewo.Bo jadac ciagle jednym pasem w kólko nigdzie nie skręcasz- w sesie nie opuszczasz skrzyzowania(bo kierownica skrecasz, zeby sie wpisac w okrag).A opuszczasz rondo na zjazdach tylko w prawo, chyba, ze jestes w Anglii, Australii czy Japonii itp. Jadąc prawym po rondzie w kółko jestem na bezkolizyjnym, jeśli chodzi o wine w razie kolizji.A Ty probujesz ludzi namawiać do jazdy wewnetrznymi, gdzie beda ZAWSZE na kolizyjnym przy zjezdzaniu z ronda bo musza przeciac pas. Skrecajac w lewo na skrzyzowaniu klasycznym ze światłami, musisz ustapic tym z naprzeciwka gdyz maja zielone i przecinasz ich pas.Jestes na kolizyjnym.Nie jest to analogia do jazdy po rondzie prawy i opuszczania go w prawo. Na rondzie jezdzac prawym pasem nie przecinam niczyjego pasa przy opuszczeniu skrzyzowania, czy jak bys to chcial nazywac skrecie w prawo. Powiedziec " na rondzie skrec w lewo" to jak powiedziec "cofać do tyłu" albo jeszcze lepiej "zjedz wode". Prawidlowo nalezy powiedziec " na rondzie 3ci wyjazd" Widze masz silne problemy z językiem polskim.Busy nie sa ponadgabarytowymi pojazdami.Prędzej najwiekszy z Hammerów z racji szerokosci, o ile sie nie zmiesci na polskim pasie ruchu.Jesli sie miesci - to nie jest ponadgabarytem.

      Sheer EnergySheer Energy6 miesięcy temu
    • Sheer Energy skręt w lewo na skrzyżowaniu pord dopuszcza z lewej krawędzi jezdni. Naturalne że zajmujesz wewnętrzny pas. Ponadgabarytowy pojazd do inna rozmowa, ale jazda w lewo z zewnętrznego to nie normalni kierowcy tylko patologia, która niestety znalazła w tym kraju wiele autorytetów w zakresie brd. Przykład tego ronda obnaża ich złą interpretacje kodeksu bo kierowcy nie potrafią przejechać primytywnego ronda z 3 (!!!) wlotami.

      Cycling KamCycling Kam6 miesięcy temu
    • @Cycling Kam Jest dozwolone to sie jezdzi.Kiedys w Wawie na duzym rondzie 3 a moze i 4 pasmowym juz nie pamietam, jechalem busem dlugosci 7m.W takim pojezdzie nie moge spojrzec przez prawe ramie czy mam wolne, a lusterko ma martwa strefe.I osobowka jechala prawym pasem na 3 wyjazd powiedzmy, a ja na drugi lewym.I gdybym nie odbil to bysmy sie zderzyli, a wina bylaby moja.Wiec teraz staram sie jezdzic tylko prawym pasem, co prawo doouszcza.No chyba, ze jade osobowka, wtedy pol biedy, jak tfzeba zatrzymam sie na srodku ronda i przepuszcze, normalnych kierowcow jadacych prawym pasem. Tutaj oznakowanie wola o pomste, a wjazd od Giebultowa powinien miec dwa pasy, nawet jesli tylko na dlugosci 10metrow, bo na dluzsze miejsca brak.I oznakowanie pionowe!!!!!!

      Sheer EnergySheer Energy6 miesięcy temu
    • Nicekovsky niestety jak sie jezdzilo po zewnetrznym pasie ronda niezaleznie od kierunku zjazdu przez cale zycie, to potem jest wielki placz

      Cycling KamCycling Kam6 miesięcy temu
    • Niestety, w Polsce sporo ludzi nie umie jeździć po rondzie. Jakbyś obejrzał pozostałe odcinki programu, innych [Stop Cham, Polscy Kierowcy] to byś zauważył że nawet małe, proste rondo potrafi być problematyczne. Przez wjazdem masz pokazane gdzie musisz pojechać by trafić do danej miejscowości. Rondo tutaj ma zaletę - usprawnia ruch (niestety kierowcy to komplikują), jedyna wada, a raczej brak informacji że jak chcesz pojechać gdzie indziej niż w prawo, musisz wjechać na środkowy, wewnętrzny pas.

      NicekovskyNicekovsky6 miesięcy temu
  • Nie rozumiem tej sytuacji.Gdy wjeżdża się na nieznane nam rondo i nie orientuje się w kierunkach, zawsze można sobie wjechać na wewnętrzny pas i powoli się zorientować w tablicach informacyjnych. Przecież to żaden wstyd zatoczyć sobie kółeczko, zawrócić aby dobrze pojechać... No może faktycznie większy wyczyn tutaj będzie dla dostawczaków/Tirów.

    JYJJYJ6 miesięcy temu
  • Tu nie ma czego tłumaczyć. Jak ktoś nie jest w stanie przepisowo przejechać przez to rondo to powinien oddać prawo jazdy. Wszystko jest narysowane jak debila, ale jak widać to zbyt trudne dla naszych mistrzów kierownicy.

    mario mariomario mario6 miesięcy temu
    • @Kacperek Maksio Co on zauwazyl ten mario?Nic, taki spostrzegawczy😂😂😂

      Sheer EnergySheer Energy6 miesięcy temu
    • @Kacperek Maksio Wystarczy sobie wpoić prostą zasadę odnośnie rond z dwoma pasami, jazda w prawo i na wprost z prawego pasa zas jazda na wprost, w lewo i zawrotka z pasa lewego. W przypadku tego ronda wystarczy patrzyc na oznaczenia. W polsce niestety przeciętny janusz kierownicy objeżdża całe rondo zewnętrznym pasem i jest no nagminna praktyka.

      mario mariomario mario6 miesięcy temu
    • Skoro jesteś taki mądry, to powiedz, jakim cudem wjeżdżający od strony Giebułtowa ma wiedzieć, że aby jechać prosto, musi zająć od razu lewy pas na rondzie.

      gwidoszgwidosz6 miesięcy temu
  • Na początku byłem zdanie żeby rozstawić kolczatki na tych gamoni co tak zmieniają pas ruchu. Ale jak tak oglądam ten odcinek to wychodzi na to że to wogóle nie jest oznakowane. Skąd ja jako kierowca nie z tego miejsca miałem wiedzieć że organizator sobie tak to przemyślał że prawy pas jest tylko do skrętu w prawo, wiadomo powinno się korzystać z lewego pasa do skrętu w lewo, ale na normalnych rondach z dwoma pasami ruchu nie ma takiego obowiązku i mogę sobie jeździć w kółko prawym pasem ile mi się podoba. A samo rondo nie nazwałbym rondem turbinowym tylko bardziej zwykłym z dwoma pasami ruchu na którym organizator wymusił na kierowcach kulturę jazdy jaka powinna być na zwykłym dwopasowym rondzie z przerywanymi liniami

    ChuZZZtaChuZZZta6 miesięcy temu
    • @Pawel Pawlowski Hmm ale do takiej sytuacji może dojść tylko wtedy gdy usiłujesz skręcić w prawo z lewego pasa, co jest zabronione. Gdybyś zmienił wcześniej pas na prawy przed swoim wylotem, to nikomu nie musiałbyś ustępować przy opuszczaniu ronda

      Andrei VoytechovskyAndrei Voytechovsky6 miesięcy temu
    • Przed wjazdem na rondo jest tablica na której jest pokazane jak jechać

      Emilia EmiliaEmilia Emilia6 miesięcy temu
    • @Cycling Kam I jeszcze przez takich są wypadki, bo wpadasz na rondo chcesz jechać prosto obok Ciebie wjeżdża taki gość. Myślisz skreci w prawo albo poleci prosto jak ty. A on wali w lewo z prawego pasa. Wiem musisz takiemu "kierowcy" ustąpić ale no ku....Dlatego więcej turbinowych poproszę.

      Pawel PawlowskiPawel Pawlowski6 miesięcy temu
    • To jest typowe rondo turbinowe, a problemy maja wlasnie ci, ktorzy cale zycie jezdza po prawym pasie niezaleznie od kierunku jazdy

      Cycling KamCycling Kam6 miesięcy temu
PLworld