Jedź bezpiecznie odc. 806 (nowa organizacja ruchu na Ruczaju w Krakowie)

8 sie 2020
38 985 wyświetleń

Nowa organizacja ruchu na skrzyżowaniu ul. Chmieleniec i Bobrzyńskiego w Krakowie.

Komentarze
  • A to czarne zamiast trawy, w którym są ustawione znaki to są jakieś kamienie, czy czarny smolisty asfalt?

    ozieeizoozieeizoMiesiąc temu
  • Jakby było więcej miejsca to może rondo byłoby lepsze.

    GerwantosGerwantosMiesiąc temu
  • Moim zdaniem te pasy powinny być gdzie indziej

    Mateusz PechtaMateusz PechtaMiesiąc temu
  • Ogólnie znaki pionowe to się śmiać i płakać , np widziałem takie skrzyżowanie gdzie jest koniec drogi wewnętrznej, a nad nim ustąp , to w końcu włączam się do ruchu czy ustępuje ?. Bo to jest różnica .

    Daniel PotakowskiDaniel Potakowski5 miesięcy temu
  • Niechlujne oznakowanie poziome jest jedną z najbardziej wkurzających mnie rzeczy w polskiej infrastrukturze. Znaki postawić im się chce, ale linii przemalować już nie. Szczególnie nienawidzę potworków, gdzie linie na jezdni nie zgadzają się z oznakowaniem - np. jadę drogą z pierwszeństwem, i widzę przede mną trójkąty/linię zatrzymania. I teraz trzeba dumać - przegapiłem (wśród 15 innych znaków) "ustąp pierwszeństwa" czy po prostu linia jest, bo tak zostało. O żółtych oznakowaniach, które dawno nie obowiązują, a dalej są świetnie widoczne już nie wspominam.

    Choobo flexChoobo flex5 miesięcy temu
  • 6:04 "Pojechał tak jak było dawniej". Bo zasady ruchu powinny być PROSTE i INTUICYJNE. Co z tego, że teraz jest mniejsza prędkość, skoro taka organizacja ruchu jest nienaturalna i BĘDZIE prowadziła do sytuacji bardzo niebezpiecznych - dużo bardziej niebezpiecznych niż wcześniej. NIE, to nie jest wina kierowców, którzy "nie znają przepisów", "jeżdżą brawurowo", itd, itp. To jest wina modnego ostatnio podejścia że im bardziej utrudnia się kierowcom życie, tym bezpieczniej / lepiej jest na drogach. W pewnym sensie tak, ale będą niebezpieczne skutki uboczne. Niepopularny obecnie pogląd, ale jako obserwator ruchu z punktu widzenia zarówno pieszego, rowerzysty, jak i kierowcy taką mam obserwację.

    Piotr KrokowskiPiotr Krokowski5 miesięcy temu
  • Chciałam się zapytać jakie zasady są jazdy koło hipermarketów , czy zasada prawej ręki obowiązuje 🤔

    Wiki KowalWiki Kowal5 miesięcy temu
  • Tylko u nas w Polsce taki burdel może być ze skrzyżowaniami, nie a się nic w tym kraju zbudować, już pisałem, jazda autem powinna być przyjemnością a nie ciągłym myśleniem, kto z prawej, lewej 10 znaków na 1 skrzyżowaniu .... (patrz film czas: 4:38)...i tak cały Kraków jest zjebany przez wielkich urzędników ...

    Tomasz DudziakTomasz Dudziak6 miesięcy temu
    • @Bobbydials Nie, ale jeśli dla tomka jazda po Polskich miastach jest za trudna, to niech przesiądzie się do taryfy, wtedy będzie mógł się zrelaksować.

      Zamenis longissimusZamenis longissimus6 miesięcy temu
    • @Zamenis longissimus Taksowki naprawia syf na drogach?

      BobbydialsBobbydials6 miesięcy temu
    • To sobie taksówki zamawiaj.

      Zamenis longissimusZamenis longissimus6 miesięcy temu
    • Tam chyba brakuje jeszcze pare znakow........ale syf

      BobbydialsBobbydials6 miesięcy temu
  • Po pierwsze nie jest to skrzyżowanie ulic Bobrzyńskiego i Chmieleniec. Po drugie pan komentator nie przyjechał w czasie największego natężenia ruchu, kiedy spod pasażu 33 jedzie niekończący się ciąg aut. Po trzecie, ja osoba wyjeżdżająca z góry ulicy Chmieleniec, kiedy miałam skręcić w lewo lub jechać prosto przed zmianami stawałam przed skrzyżowaniem, teraz jak akurat nie ma nikogo z prawej strony to dojeżdżam na maxa, ponieważ wiele razy stałam i czekałam na skręt w prawo, bo kierowca z prawej skręcał w lewa ale miał prawo mnie przyblokować wjeżdżając pod światła bo miał pierszeństwo. Chcę jeszcze powiedzieć, że dla osób mieszkających przy ul.Chmieleniec jest to jedyny wyjazd z osiedla, bo do ul.Lubostroń nie dojedziemy ze względu na szlaban, ludzie z osiedla InterBudu mogę jechac w stornę Kobierzyńskiej

    Aneta KijekAneta Kijek6 miesięcy temu
  • Prosty sposób na zwiększenie czytelności sytuacji i uniknięcie zastanawiania się która ulica z której strefy ma pierwszeństwo przed którą... PIERWSZEŃSTWO ŁAMANE. Wystarczyło je zrobić na relacji "wjazd od dwupasmówki"-"skręt w lewo". Jasno, czytelnie, bez zbędnych objaśnień.

    Michał SzastokMichał Szastok6 miesięcy temu
  • A jeszcze latwiej I lepiej bylo by namalowac tam mini ronda I sprawa zalatwiona.

    WyzszaSzkolaJazdyWyzszaSzkolaJazdy6 miesięcy temu
  • więcej znaków, stref, po co to komu ?

    Łukasz WojciechowskiŁukasz Wojciechowski6 miesięcy temu
  • Przyznam szczerze, że ten niebieski znak jest IMO ciut mylący, wygląda jednak podobnie do strefy skrzyżować równorzędnych (aczkolwiek to też może wynikać z tego, że w moim mieście tych stref jest naprawdę dużo). Nie wystarczyłby w sumie zwyczajny znak skrzyżowania równorzędnego?

    naruciakknaruciakk6 miesięcy temu
  • Zrypane to skrzyzowanie, brak miejsca przed pasami.. A co do suwaka tu to juz widze taxi lub dostawce....

    Robert TakeyaRobert Takeya6 miesięcy temu
    • spoko jezdze na taxi, bede puszczal , zawsze puszczam, co lepiej nawet jezdzac po Krakowie nie widze problemow z jazda na suwak przez blachy KR , jedynie obce blachy maja z tym problem ;)

      R a VR a V6 miesięcy temu
  • To skrzyżowanie nadaje się tylko do tego, żeby je buldożerem zaorać i zaprojektować od nowa.

    Marek SzewczykMarek Szewczyk6 miesięcy temu
    • skoro nie umiesz rozszyfrowac kto po kim przejezdza to powinienes oddac prawko

      Wisniowy WSNWisniowy WSN17 godzin temu
    • Albo postawić jeszcze z 4 kolejne znaki...

      Michał SzastokMichał Szastok6 miesięcy temu
  • Wezcie w tym Krakowie zmieńcie organizatora ruchu

    rad zierad zie6 miesięcy temu
    • Przecież to jest droga wewnętrzna, co ma do niej organizator ruchu w Krakowie?

      ton ikton ik6 miesięcy temu
  • 2:20 wydaje mi się, że zablokował skrzyżowanie. Nie powinien na nie wjechać, skoro nie mógł kontynuować jazdy.

    Jacek ZdziechJacek Zdziech6 miesięcy temu
  • A nie jest przypadkiem tak, że wyjeżdżając ze strefy ruchu również włączamy się do ruchu? Czy wówczas nie powinniśmy ustąpić pierwszeństwa?

    Jade 十Jade 十6 miesięcy temu
  • w skrócie można to nazwać: skrzyżowanie równorzędne, które nie jest równorzędne.

    g wg w6 miesięcy temu
  • Ahahahah 😂😂😂

    B BB B6 miesięcy temu
  • Kto i dlaczego pozwala na tworzenie takich koszmarnych układów drogowych?! Skrzyżowanie równorzędnie, strefa ruchu, strefa zamieszkania i kolejne skrzyżowanie ze światłami w jednym miejscu. :( Czy nie można było tego lepiej zaprojektować? Może mała wyspa i ruch okrężny był by lepszym rozwiązaniem?!

    LL6 miesięcy temu
  • Szanowna Pani, Szanowny Panie. Jestem obcokrajowcem,nieznam jezyka Polskiego wiec pytam jaki to znak -- Strefa ruchu -- i jak mam sie zachowac.Zaznaczam ze nieznam Polskiego.

    RomanRoman6 miesięcy temu
    • to pozostaje ci ziomus taxi jak nie ogarniasz xd

      R a VR a V6 miesięcy temu
    • To już twój problem. Jesteś w Polsce zapoznaj się ze znakami. Co oznaczają angielskie znaki drogowe w UK i zaznaczam, że nie znam angielskiego

      Czarny KotCzarny Kot6 miesięcy temu
  • Ciezko wyjechac ze strefy zamieszkania i skrecic w lewo na bobrzynskiego...

    Karolina PKarolina P6 miesięcy temu
  • Ja myślę że tam powinna być jeszcze jedna brama lub szlaban ewentualnie drut z kolcami...

    MaciejeicaMMaciejeicaM6 miesięcy temu
  • Aż się prosi o rondko...

    Mały KsiążeMały Książe6 miesięcy temu
  • Jadąc na wprost przez skrzyżowanie, znak skrzyżowania równorzędnego trochę zasłonięty barierą dźwiękochłonną😊.Znak ten powinien być bardziej wysunięty(przymocowany pod znakiem końca strefy ruchu), stąd chyba w ostatniej chwili kierowcy go zauważą lub nie😐.

    Dominik WDominik W6 miesięcy temu
  • 4:42 Maskara ta piesza!

    młody kierowcamłody kierowca6 miesięcy temu
  • Polecam ronda w większości podobnych sytuacji :)

    lath86lath866 miesięcy temu
  • jak zwykle świetny materiał! Daje nadzieję, że TVP jednak może przygotowywać świetne materiały a nie robić ściek.

    ΑΩΑΩ6 miesięcy temu
    • Zważywszy, ile rządów przetrwał ten program...

      Scool plScool pl6 miesięcy temu
  • troszkę pogorszyło.. widać, że Pan tam jeździł tam cale 10minut

    TheZeglarz83TheZeglarz836 miesięcy temu
  • A ja bym się chciał dowiedzieć kto jest odpowiedzialnym za zakorkowanie Nowej Huty,kretyńską sygnalizacją do lewoskrętu???

    PomientyPomienty6 miesięcy temu
  • To chyba zrobili by było trudniej?

    Piotr B.Piotr B.6 miesięcy temu
  • Komunikacyjny potworek, może rondo tam zrobić...

    alfatangokiloalfatangokilo6 miesięcy temu
  • Dla mnie organizator ruchu to jakiś pajac. Po co tak komplikować takie małe skrzyżowanie? Wystarczy odwołać strefę ruchu i strefę zamieszkanie kilkanaście metrów wcześniej na odpowiednich drogach dojazdowych do skrzyżowania, a przy samym skrzyżowaniu z każdej strony ustawić jeden prosty znak informujący o skrzyżowaniu równorzędnym. Nie byłoby ŻADNYCH wątpliwości.

    Edwardo LapiestaEdwardo Lapiesta6 miesięcy temu
    • Rondo przed światłami? Hmmm co może pójść nie tak 🤔

      RaVi0n7RaVi0n76 miesięcy temu
  • 10:01 - a czemu tutaj jedzie auto skoro po prawej stronie widzi inny, biały samochód? No to jest tu ta zasada prawej ręki czy nie ma. Zróbcie sobie pauze w tym momencie i będzie widać jak jedziemy i po prawej mamy samochód, niby łamane pierwszeństwo a je ustapil kierowca pierwszeństwa

    Bunch ProductionsBunch Productions6 miesięcy temu
    • @AWTUNING jezeli sa dobre oznaczenia poziome to wszystko jest jasne i klarowne, kierowcą nie kazdy moze zostac tak jak nie kazdy konczy np. studia.Skoro juz jestes tym kierowca to na pewno jestes bystry,przewidujacy,doskonale obeznany na biezaco z przepisami itd.No ale oczywiscie to jest idealny kierowca a niestety nie kazdy nim jest..to jeden koniec kija a drugi to wlasnie ten ktory stawia znaki ,buduje drogi..bardzo czesto bez wzorcowo kompletnego oznakowania jak i wykonania

      Kamil KamilkowskiKamil Kamilkowski6 miesięcy temu
    • auto jedzie dlatego i nie puszcza bo tamto auto jest w strefie ;) sluchaj uwaznie ;)

      Kamil KamilkowskiKamil Kamilkowski6 miesięcy temu
  • Co? Kompletny bezsens? Rany! Niech to skrzyżowanie wróci do tego co było. Beznadziejne jest to rozwiązanie. To nawet nie wygląda na skrzyżowanie, wszystko to jakieś osiedlowe drogi wyłożone kostką brukową

    Bunch ProductionsBunch Productions6 miesięcy temu
  • Czyli brakuje jedynie linii warunkowego zatrzymania z prostokątów na ul. Chmieleniec przed skrzyżowaniem z ulicą równoległą Bobrzyńskiego.

    bromarbromar6 miesięcy temu
  • jada jak za pania matka

    Artur SkrzętaArtur Skrzęta6 miesięcy temu
  • Widzę to skrzyżowanie po raz pierwszy w życiu, a więc stosowałbym tylko i wyłącznie znaki, a nie "doświadczenie" mówiące jak się na tym konkretnym skrzyżowaniu zachować. I co widać ze znaków - wyjazd zarówno ze stref ruchu jak i strefy zamieszkania NIE JEST włączaniem się do ruchu (na sygnalizatorze świetlnym widać znak "koniec drogi wewnętrznej", a więc strefy ruchu, strefa zamieszkania jak i całe skrzyżowanie znajdują się na drodze wewnętrznej). W związku z tym skrzyżowanie równorzędne w równym stopniu dotyczy osób wyjeżdżających ze strefy zamieszkania; gdy są z prawej strony, mają pierwszeństwo. Znak "Uwaga kierowco, skrzyżowanie równorzędne" to jedynie znak informacyjny i jego brak przy wyjeździe ze strefy zamieszkania zupełnie nic nie zmienia.

    mt2Lukismt2Lukis6 miesięcy temu
    • @mt2Lukis Tam ogólnie jest jeden wielki burdel, jak na wielu osiedlowych uliczkach, deweloperka tworzy pseudouliczki które ni jak pasują do pozostałego układu drogowego. Najlepiej przemyśleć jeszcze raz cały ten węzeł i zrobić nową koncepcję i oznakowanie. Na szczęście to tylko małe skrzyżowanie, boże uchroń tychże projektantów od budowania czegoś o większym znaczeniu ;)

      MarekB198MarekB1986 miesięcy temu
    • @Marcin Berman bardzo niefortunnie jest rozwiązane i oznakowane całe to skrzyżowanie. Zgadzam się, że nawet dla kierowcy, który zna i przestrzega przepisów, pierwszy wjazd w to miejsce, mógłby być szokiem.

      Maciej CzechowskiMaciej Czechowski6 miesięcy temu
    • ​@MarekB198 Znak Ustąp pierwszeństwa na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych (...), punkt 2.2.8, może być ustawiany jedynie przed skrzyżowaniem z drogą z pierwszeństwem. Stosowanie go na tym skrzyżowaniu jest tym bez sensu, gdyż nie ma tu drogi z pierwszeństwem.... A znak "Koniec drogi wewnętrznej" na sygnalizatorze może być jak najbardziej zasadny. Strefy ruchu jak i strefa zamieszkania znajdują się po prostu na w obszarze dróg wewnętrznych. Wyjeżdżając ze stref ruchu czy ze strefy zamieszkania nie wyjeżdżamy na drogę publiczną, a na drogę wewnętrzną nie będącą ani strefą ruchu, ani strefą zamieszkania. Włączanie się do ruchu na drogę publiczną następuje dopiero w momencie minięcia sygnalizatora. Pytanie tylko jaki jest sens w pozostawieniu tylko i wyłącznie tego skrzyżowania jako "Droga wewnętrzna". Prostsze, a niosące identyczne skutki rozwiązanie to usunięcie sprzed tego skrzyżowania znaków "Koniec strefy ruchu" i umiejscowienie go zamiast znaku "Koniec drogi wewnętrznej" na sygnalizatorze.

      mt2Lukismt2Lukis6 miesięcy temu
    • Zwróć jeszcze uwagę na znak ustąp pierszeństwa nad tabliczką koniec strefy zamieszkania widoczny w 02:08 rzadko spotyka się taki zestaw - najczęściej jest jeden znak koniec strefy a potem ewentualnie ustąp. Jak masz tylko koniec strefy to włączasz się do ruchu i wtedy znak ustąp pierszeństwa i tak sie dubluje ze znakiem koniec strefy ( omawiane było w odcinku 692 i możesz jeszcze innych. Zasadności znaku koniec drogi wewnętrznej na wygnalizatorze nie rozumiem - została sprzed zmian?

      MarekB198MarekB1986 miesięcy temu
    • Wyjeżdżając ze strefy zamieszkania włączasz się do ruchu, więc ustępujesz wszystkim.

      Maciej CzechowskiMaciej Czechowski6 miesięcy temu
  • 6:45 , 7:10 no ręce opadają. Szczyt buractwa!

    arturro12 janarturro12 jan6 miesięcy temu
    • To jest niestety plaga....

      marcin mmarcin m6 miesięcy temu
  • Mają tak zrobić, aby osoba, która jest tam pierwszy raz, wiedziała jak jechać

    Pablo PabloPablo Pablo6 miesięcy temu
    • było by to za proste, mogli tam dać jeszcze więcej znaków.

      g wg w6 miesięcy temu
    • Gdy pomyśli, i ma czym, da radę za pierwszym 👍

      TomaskiTomaski6 miesięcy temu
  • Patologii drogowej ciąg dalszy ...tworzy się takie ;skrzyżowania; nie dlatego by było prościej ,łatwiej ,bezpieczniej ,tylko po to by rożnej maści ;experci ; od wszystkiego mogli tłumaczyć ,objaśniać ,teoretyzować...a sami popełniają błędy- /choć są expertami/

    Robert robRobert rob6 miesięcy temu
  • Znaczy ,dobra miejscówa na jakieś naprawy XD Poza tym polskie absurdy drogownictwa i przepisów . Wszystko powinno być tak robione ,żeby nawet dziecko na logikę rozumiało, o co chodzi, a nie robione tak ,że specjalista musi wyjaśniać, co autorzy mieli na myśli !

    Tadek RafałTadek Rafał6 miesięcy temu
    • No fakt. Jak analiza wiersza na języku polskim - nie domyślisz się co autor miał na myśli. xD

      MotolotnikMotolotnik6 miesięcy temu
  • Beznadziejnie zrobione skrzyżowanie. I tyle. Wyjazd powinien być przesunięty.

    Pe WuPe Wu6 miesięcy temu
  • Kilka minut wcześniej? Wakacje są, a ja stoję w korkach jak by był listopadowy piątek 🤒🙏

    lmsondapl13lmsondapl136 miesięcy temu
  • Nazwa HD TVP - ale żart hahhahaha, HD a w 720p puszczją, gdzie juz nawet YT nie nazywa tego HD i zabrali czerwony znnacznik z literkami HD.W czasach VHS to by bylo HD, a teraz zwyczajna rozmyta pikseloza :)

    Sheer EnergySheer Energy6 miesięcy temu
    • @Misza Teoretycznie masz racje, jednak moje oko nie odbiera juz 720p jako ostry obraz, wyglada dawne dvd, a czasem nawet po kompresji yt jak vhs 😊. Yt usunal znaczek hd przy 720p. Kiedys podawali odleglosci do ekranu z ktorych da sie zobaczyc zysk rozdzielczosci.Byly one nie prawdziwe.Ja widze lepsza szczegolowosc na wyswietlaczu 1080p i zrodlowym w 2160p z odleglosci okolo 2 metrow, a moze nawet 2,5. Okularow nigdy mi nie przypisano.

      Sheer EnergySheer Energy5 miesięcy temu
    • @Misza 1080p = HD, przedrostek full jest po to, by podkreślić, że wszystko niżej nie jest pełnym HD. Dla 720p bardziej odpowiednim określeniem jest "HD Rady", coś jak określanie LTE+ mianem 5G Ready ;)

      asusvw222sasusvw222s5 miesięcy temu
    • HD - 720p Full HD - 1080p 2k - 1440p 4k Ultra HD - 2160p 8k Ultra HD - 4320p Tak więc HD się nie zmieniło, było i nadal jest 720p.

      MiszaMisza5 miesięcy temu
    • @asusvw222s W dobie 8k , to 1/8 HD :), albo powiedzmy 1/4 HD bo jeszcze 4k nawet w pelni nie funkcjonuje. Ale tvp w TV nadaja w 1080 co prawda "i" a nie "p", jednak wygląda znacznie lepiej niz tu.

      Sheer EnergySheer Energy6 miesięcy temu
    • "Pół-HD" powinno się nazywać;)

      asusvw222sasusvw222s6 miesięcy temu
  • Czy pan Marek mógłby w każdym odcinku pokazywać np jak ustawić lusterka, światła, zaglowek, poziom kierownicy itd. Jak się zachować po wypadku albo jak znakowac pojazd po awarii na drodze, trójkąt i ze trzeba się oddalić od pojazdu. Wyjaśnić martwy punkt, pokazać długość drogi hamowania w zależności od nawierzchni, pogody i prędkości. Dorzucilbym się do sfinansowania takich demonstracji. Myślę że wiele by to uswiadomilo kierowcom jak ważny jest bezpieczny odstęp.

    tenktorypiszetenktorypisze6 miesięcy temu
  • Może by jakąś petycję żeby emitowano program przed wiadomościami w TVP?

    tenktorypiszetenktorypisze6 miesięcy temu
    • A może zamiast wiadomości TVP?

      Jakub WęgrzynJakub Węgrzyn6 miesięcy temu
  • Koncentracja Uwaga Ostrożność Panie Marku jak ja pana szanuję

    Jan ZielińskiJan Zieliński6 miesięcy temu
  • Nie ważne jak bardzo usprawnione macie pomysły to i tak tym kierowcom wiatr w oczy będzie wiał. Nawet gdyby betonowe separatory dla trzech wlotow poprowadzić do świateł to też będzie źle bo tak.

    Dark CoconutDark Coconut6 miesięcy temu
  • Niby wszystko OK zgodnie z literą prawa dla tych tam mieszkających może i OK ale z definicji będzie to generator dzwonów dlaczego bo raczej regułą jest to że wyjazd z osiedla ... A tu cyk zmiana. Ja wiem będzie winny ten kto wjedzie. Ale po co takie zmiany ? Nie lepiej było tam postawić co innego ? Ja wiem gówniana tzw deweloperka to wszędzie generator problemów. Ale nie uważam aby zmieniać przez to ogólne przyjęte zasady ruchu chcieli se kupić na takim osiedlu gdzie pewnie nie ma gdzie zaparkować a teraz wyjechać to niech se stoją i się kiwają. Teraz czekajmy jak geniusze z zikitu (czy jak tam sie to teraz zwie) zaczną zmieniać pierwszeństwa na rondach. I tak juz naprowadzali masę dość kontrowersyjnych rozwiązań pewnie jednych lepszych innych gorszych (na ogół jednak tych 2-gich)

    Marcin RfLabMarcin RfLab6 miesięcy temu
  • Ano właśnie. Organizacja ruchu to jedno. Jeszcze kierowcy musieliby się nauczyć, a przede wszystkim to chcieć współpracować. Wtedy naprawdę zaczęłoby się przyjemniej jeździć...

    jednoreki666jednoreki6666 miesięcy temu
    • @AWTUNING nie lepiej zaśpiewać le le le le le, albo ali ali ali ali ? :)

      pookrągłostołowy narodowiecpookrągłostołowy narodowiec6 miesięcy temu
    • @Korfanty Walikonik Nie śledzę tego wszystkiego na bieżąco i nie wnikam w te wszystkie struktury, więc szczegółów nie znam. Ale że wszędzie są układy i układziki, to każdy wie. Tylko jakbym tak chciał rzetelnie o tym pomyśleć i to ogarnąć, to nabawiłbym się chronicznej migreny, albo zwichnął sobie mózg. Wiem tylko tyle, że układy i zatrudnianie po znajomości nie zawsze jest złe. Owszem, z perspektywy szukającego pracy może jest to krzywdzące, bo nie daje równych szans i nieznajomych/nieznanych od razu skreśla. Ale z drugiej strony patrząc, to gdybym ja miał dokonać wyboru, to wybrałbym kogoś, kogo znam i jestem go pewny. To by oznaczało, że musiałby mieć odpowiednie kompetencje. Dla mnie samo to, że kogoś znam, nie jest wystarczającym argumentem do powierzenia mu konkretnego stanowiska. Jeśli miałbym kogoś polecić, to dokładnie tak samo, tylko kogoś, kogo jestem pewny, żeby nie narobić sobie wstydu. No ale zgadzam się, że przyjmowanie kogoś z góry już zaplanowanego, ale bez kompetencji, to już jest czyste skurwysyństwo...

      jednoreki666jednoreki6666 miesięcy temu
    • @Korfanty Walikonik No nie do końca. Kiedyś jakoś z większym pomyślunkiem się wszystko robiło. Ostatnie 10 lat przyniosło to, o czym piszesz. A dlaczego to są ludzie bez kompetencji? Wydaje mi się, że jest pewna analogia do innej branży, którą znam z doświadczenia i od środka. Spotkałem w życiu kilku inżynierów, z kursami, szkoleniami i wszelkimi możliwymi uprawnieniami. Dopóki poruszali się tylko po papierze, można było odnieść wrażenie, że są geniuszami. Problem się pojawiał, kiedy wchodzili na budowę. Nie będzie dużo przesady jak powiem, że się gubili, bo doznawali szoku, kiedy odkrywali, że w rzeczywistości jest jeszcze trzeci wymiar. Bo studia niby dają tytuł, ale nie doświadczenie. A jak się w danej branży nie popracuje na tym "najniższym" stanowisku i się nie pozna pracy od podstaw, nie można być dobrym, kiedy się awansuje. A układy. No cóż. Tego nigdy się nie uniknie. Ale gdyby to było z zachowaniem zdrowego rozsądku, tzn nie przyjmowałoby się ludzi niekompetentnych, to podejrzewam, że nikt by się nie czepiał. Sam aktualne stanowisko dostałem po znajomości. Ale nie dlatego, że jestem synem kogoś ważnego, czy wpływowego. Ale dlatego, że człowiekowi, którego poznałem na jednej robocie tak się spodobało moje podejście do pracy, że kiedy zmienił pracę, zrobił wszystko, żeby pociągnąć mnie za sobą. Ale na załatwieniu wejścia się skończyło. Pozycję musiałem wypracować sobie sam. Po ok roku mi się przyznał, że dostał od kierownika ultimatum, że skoro się na mnie uparł, to dadzą mi szansę, ale jeśli się nie sprawdzę, to leci razem ze mną. Gdybym wiedział o tym przed faktem, nie zdecydowałbym się na ten krok...

      jednoreki666jednoreki6666 miesięcy temu
    • @Korfanty Walikonik A to, że odnoszę wrażenie, że za projektowanie dróg wziął się ktoś, kto nigdy za kierownicą nie siedział, to osobna historia...

      jednoreki666jednoreki6666 miesięcy temu
  • 1:36 przecież pan Marek włącza się do ruchu. Seat ma pierwszeństwo.

    NajdosNajdos6 miesięcy temu
    • Zauważ, że seat ma dokładnie taką kombinację znaków. A to oznacza, że są to drogi równorzędne...

      jednoreki666jednoreki6666 miesięcy temu
    • Zgodnie z twoją logiką Seat też włącza się do ruchu.

      Piotr WoźnicaPiotr Woźnica6 miesięcy temu
    • rownorzedne kolego pan marek ma pierwszenstwo

      Tomek WTomek W6 miesięcy temu
  • the wheels on the bus goes round and round

    xtremextreme6 miesięcy temu
  • Debile- kasa za grunt, a układ ulic z dupy.

    Plebs100Plebs1006 miesięcy temu
    • Kto zaakceptował taki układ drogowy...

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko6 miesięcy temu
  • 7:40 - a skąd mam o tym wiedzieć? Jaki znak na mojej drodze o tym mnie informuje? Jedyne co wiem, to to, że wjeżdżam w strefę skrzyżowań równorzędnych, czyli tych z prawej mam przepuścić.

    JarekMa2JarekMa26 miesięcy temu
    • @Piotr Pilinko No nie zaprzeczam, powinno być to widoczne dla wszystkich na skrzyżowaniu. Ja bym poszedł na łatwiznę i po prostu zrobiłbym tam rondo - problem byłby z głowy.

      Piotr WilkPiotr Wilk6 miesięcy temu
    • @Piotr Wilk Ten znak jest widoczny dla wyjeżdżających ze strefy zamieszkania, lub wjeżdżających do niej - ustawiony równolegle nie jest widoczny.

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko6 miesięcy temu
    • @Piotr Wilk Oczywiście. Bo najpierw musisz wjechać na połowę skrzyżowania, żeby zajrzeć w tym miejscu w prawo, czy masz pierwszeństwo. Jedna z wielu bzdur w polskim kodeksie drogowym.

      JarekMa2JarekMa26 miesięcy temu
    • Znak "strefa zamieszkania" na wjeździe w strefę zamieszkania.

      Piotr WilkPiotr Wilk6 miesięcy temu
  • Jeden wielki bałagan, ale dyskutować można w nieskończoność, a i tak bałagan pozostanie.

    Jan ZotalJan Zotal6 miesięcy temu
  • też uważam, że oznakowanie jest z kosmosu - jeżeli rozczytanie oznakowania przy pierwszym jego przejeździe sprawia bardzo duże trudności, tzn. że organizator się nie spisał btw. ja zawsze uważałem, że rozwiązaniem tamtejszych problemów byłoby uniemożliwienie wyjazdu spod np. Lewiatana w ten prosty sposób i wymuszenie odgięcia toru jazdy tam w lewo (bit.ly/3krPcJB) - czy nie byłoby to lepsze rozwiązanie? pewnie trzeba byłoby porozumieć się z właścicielem gruntów, ale to chyba jest realne...

    Julian NawałkaJulian Nawałka6 miesięcy temu
  • tu też równorzędne i też są problemy plworld.info/show/mIZtqaytnaaceso/wideo.html

    06mateusz1206mateusz126 miesięcy temu
  • Rond w Polsce mamy za dużo, w wielu miejscach nie są potrzebne. Tutaj jednak moim zdaniem by się przydało. Trochę trzeba by było je odciągnąć od skrz. ze świat. i by było ok.

    Apache AApache A6 miesięcy temu
    • @Piotr Pilinko Co druga obwodnica miasta do 50k mieszkańców ma przynajmniej jedno rondo w swoim przebiegu. I owszem korkuja się...O tym pisałem w gł. komentarzu.

      Apache AApache A6 miesięcy temu
    • "Ronda" wymagają bardzo dużo miejsca. Do tego SoRO jednopasowe jest najmniej przepustowym typem skrzyżowania i by raczej blokowało tu ruch (zwłaszcza, że od razu na wyjeździe byłaby sygnalizacja świetlna), a na "rondo" wielopasowe nie ma tam miejsca.

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko6 miesięcy temu
    • @Paweł Podolec No z ostatnim zdaniem się zgadzam w 100% mając na myśli nie tylko to osiedle. Blokowałoby się, bo ludzie zapominają, że rondo to też skrzyżowanie i nie wolno na nie wjechać, bez możliwości opuszczenia..

      Apache AApache A6 miesięcy temu
    • Nie ma chyba na tyle miejsca. Byłoby to rondo, które byłoby ignorowane przez busiki i jakieś dostawczaki a dodatkowo blokowało by się przy czerwonyn świetle. Tutaj jedyne dobre rozwiązanie to było niedopuszczenie do budowy tych dróg w takim układzie na etapie prac deweloperskich

      Paweł PodolecPaweł Podolec6 miesięcy temu
  • 2:03 , dlaczego Pan Dworak mówi " czyli włączamy się do ruchu"?

    Dziadek MrózDziadek Mróz6 miesięcy temu
  • Przy takiej organizacji ruchu przydaloby sie zdjac baner z plotu, ktory blokuje widok, gdy jedzie sie ulica chmieleniec

    kgkg6 miesięcy temu
    • Dokładnie o tym samym dzisiaj pomysalem wyjezdzajac z osiedla. ...

      Michał LaskowskiMichał Laskowski6 miesięcy temu
  • I to jest ta Polska. Zamiast postawić szykany, progi zwalniające na drodze, na której kierowcy jadą za szybko, to bawicie się w bicie rekordu postawionych znaków na m^2. Skąd kierowca ma wiedzieć, że skrzyżowanie równorzędne nie obejmuje tej drogi ze strefą zamieszkania, skoro znak informujący o skrzyżowanie równorzędnym go przerasta? Na zachodzie skrzyżowania są tak budowane (nawet na takich osiedlach), że nawet dziecko potrafi je bezpiecznie przejechać. Kiedy zrozumiemy, że to nie znaki spowalniają ruch czy odpowiadają za jego bezpieczeństwo, ale infrastruktura, która wymusza pewne zachowania? W Niemczech wystarczy zawęzić drogę albo wymalować linię warunkowego zatrzymania przed skrzyżowaniem - tego nawet tutaj nie ma, a na pewno poprawiłoby ruch na tym skrzyżowaniu. A przede wszystkim najważniejsza jest konsekwentność w budowaniu i oznaczaniu skrzyżowań. Ile razy w tym programie okazywało się, że zabrakło oznakowania albo na jednej drodze ono jest, a na innych drogach w obrębie skrzyżowania nie ma nic... Sam pan Dworak w tym filmie chce się bawić w jakąś jazdę jeden w jeden i sam zauważył, że zablokował skrzyżowanie. Ale przecież odpowiednia infrastruktura zanegowałaby sens takich apeli. Czy pan Dworak będzie apelował do kierowców, jak jeździć na każdym skrzyżowaniu w Polsce?

    SynPolskiejZiemiSynPolskiejZiemi6 miesięcy temu
  • Jeden wyjazd z dwóch sporych osiedli, to musi rodzić problemy - kto to w ogóle projektował?

    Jan SmugaJan Smuga6 miesięcy temu
    • Interbud

      TheSal0monTheSal0mon6 miesięcy temu
    • @Piotrek B Developer dba wyłącznie o własny interes. Pytanie - kto zaakceptował taki układ drogowy?

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko6 miesięcy temu
    • Majchrowski dostał w łapę

      06mateusz1206mateusz126 miesięcy temu
    • Developer

      Piotrek BPiotrek B6 miesięcy temu
  • Droga wewnętrzna, strefa ruchu, strefa zamieszkania, równorzędne. Jeszcze zrobić na środku wysepkę ale bez znaku o ruchu okrężnym i mamy komplet. Typowa patologia znakowa w Polsce. Ciekawe co ma zrobić w tym miejscu osoba z zagranicy

    MaciekMaciek6 miesięcy temu
    • A ja proponuję jeszcze dać znak "nisko przelatujące samoloty" - tak na wszelki wypadek, gdyby kierowcy zbyt szybko rozczytali obecne znaki drogowe. A co, niech też patrzą do góry!

      ReaderReader6 miesięcy temu
    • osoba zaa granicy ma zrobic analogicznie to samo co my za granicą ;) i tak, oczywiscie, przepisy na calym swiecie sa inne,czasami sa podobne a czasami wrecz identyczne.i to jest wlasnie problem

      Kamil KamilkowskiKamil Kamilkowski6 miesięcy temu
    • To nie tylko Kraków - zapraszamy na wrocławskie Jagodno, nowa ulica, podobne podwójne skrzyżowanie - główne ze światłami plus zaraz obok kolejne czterowlotowe - jedna strefa zamieszkania, jedna strefa ruchu, dwie drogi na skrzyżowaniu równorzędnym ... A miejsca tyle że aż się prosi o duże, dwupasowe rondo. Co ciekawe, deweloper nie miał nic wspólnego z tym - to zarządca drogi zrobił sam z siebie taki horrorek.

      MaciekMaciek6 miesięcy temu
    • Nie wiem, czy w tym programie prezentowane są patologie, czy po prostu tak wygląda układ drogowy w Krakowie. Jeśli to drugie, to kondolencje dla mieszkańców...

      Piotr PilinkoPiotr Pilinko6 miesięcy temu
    • proponuję dodać znak uwaga na sarny

      06mateusz1206mateusz126 miesięcy temu
  • Łomatko, kolejna organizacja ruchu zrobiona dla wspaniałości systemu, a nie dla ludzi...

    130rapid130rapid6 miesięcy temu
  • Dla 3 wlotów skrzyżowania reguła prawej ręki ma zastosowanie, a dla czwartego już nie? :DDDD Czyli znowu wymagamy od kierowców, żeby czytali znaki na bocznych wlotach. Proponuję organizatorowi ruchu, żeby spróbował czytać książki. Patrząc tylko na krawędzie i rewersy kartek. To podobny stopień trudności. Cóż, trudno stworzyć klarowną organizację ruchu na granicy Królestwa Strefy Zamieszkania, Królestwa Strefy Ruchu i Królestwa Drogi Wewnętrznej.

    130rapid130rapid6 miesięcy temu
    • @130rapid miesci sie istota problemu, bo ludzie sa przytloczeni iloscia znakow, ale to tylko pozory.Jak ktos zna przepisy to zaden problem.Co innego,ze wiekszoac ludzi nie umie tych znakow poprawnie interpretowac.

      Wisniowy WSNWisniowy WSN15 godzin temu
    • @Wisniowy WSN "Takie skrzyzowania sa trudne na pierwszy rzut oka". Dzięki. W tym zdaniu mieści się istota problemu. Wśród kierowców był, jest i będzie całkiem duży udział sierot. W każdym kraju. Nie można im robić łamigłówek na drodze, bo mogą sobie zrobić krzywdę. :D

      130rapid130rapid15 godzin temu
    • @130rapid moja wypowiedz nie mialabyc szydercza.Popostu takie skrzyzowania sa trudne na pierwszy rzut oka.A tak naprawde sa bardzo proste z wiedza o znakach.

      Wisniowy WSNWisniowy WSN16 godzin temu
    • @Wisniowy WSN Każdy jest mistrzem na swojej szosie. :)

      130rapid130rapid16 godzin temu
    • akurat to skrzyzowanie jest bardzo proste i nikt nie potrzebuje wiedziec,ze na jednym wlocie nie obowiazuje zasada prawej reki, bo ono nigdy by nie mialo pierwszenstwa! Przez takie sierotki jak Wy to sa wypadki ba drogach

      Wisniowy WSNWisniowy WSN17 godzin temu
  • Wiecej odcinkow z policja poprosze ;)

    IroManiakIroManiak6 miesięcy temu
    • Dokładnie tak :)

      IroManiakIroManiak6 miesięcy temu
    • Najlepiej z Panem Policjantem, który merytorycznie masakruje przygłupich kierowców.

      Trust No OneTrust No One6 miesięcy temu
  • W minucie 2:14 skrzyżowanie zostało zablokowane przez kierowce prowadzącego program. Gdyby Audi chało jechać prosto lub skręcić w lewo musiało by zjechać na przeciw legły pas by ominąć samochód prowadzącego program. w minucie 4.20 jest widzimy prawidłowe zachowanie. Postawienie równorzędnego skrzyżowania blokuje wjazd na skrzyżowanie dla jadących prosto. Teraz jak chcemy wyjechać płynnie na skrzyżowanie ze światłami to musimy wyjeżdżać drogą z prawej strony i egzekwować swoje pierwszeństwo. Nie znam tego osiedla ale jeśli droga na wprost jest naturalnym wyjazdem z tego osiedla z większą intensywnością ruchu to będą jaja.

    Pawel LepiszPawel Lepisz6 miesięcy temu
    • Tak, a prowadzący przyznał się że był to błąd.

      HyldenLordHyldenLord6 miesięcy temu
  • Maleńkie rondo na środku i po problemie - po co w ogóle budować takie potworki?

    Krzysztof ŚciraKrzysztof Ścira6 miesięcy temu
    • Kiepski pomysł choćby ze względu na to skrzyżowanie z sygnalizacja na Bobrzyńskiego (bezkolizyjny skręt w lewo)

      TheSal0monTheSal0mon6 miesięcy temu
    • @Dziadek Mróz Zetnie tak samo jak autobus będzie skręcał z dwóch pasów żeby się zmieścić w zakręt. Nie ja jestem organizatorem drogi, ja się tylko zgadzam że małe rondo rozwiązałoby problem 3ech rodzajów dróg na tym skrzyżowaniu i tyle. A prawda jest taka że można byłoby zostawić tylko strefe zamieszkania, a resztę uznać jako zwykłe drogi - no ale patodeweloperka rządki w Polsce.

      MaciekMaciek6 miesięcy temu
    • @Maciek Co znaczy zetnie? na rondzie ruch odbywa się po obwodzie. Ile zetnie? 10% 90% a może zupełnie prosto?

      Dziadek MrózDziadek Mróz6 miesięcy temu
    • @wertumnus wątpię żeby jeździły tamtędy tiry. Można wymalować rondo samą farbą, w razie potrzeby coś większego po prostu zetnie

      MaciekMaciek6 miesięcy temu
  • Mam pytanie. Przy wyjeździe z drogi są 2 znaki - opuszczenie strefy ruchu i skrzyżowanie równorzędne. Pierwszy z nich nakazuje mi ustąpić wszystkim pierwszeństwa, drugi z nich tylko tym po prawej stronie. Czy nie uważacie, że to wprowadza w błąd? Skąd mam wiedzieć, który ze znaków jest ważniejszy? Jeśli czegoś nie wiem proszę o wyjaśnienie.

    RobaczekBaczekRobaczekBaczek6 miesięcy temu
    • @Paweł Podolec hehe, masz rację - pisałeś o znaku informacyjnym a ja miałem na myśli ostrzegawczy i się dopiero teraz dogadaliśmy :D

      fatal_mannerfatal_manner6 miesięcy temu
    • @fatal_manner zobacz znak D48, pozdro

      Paweł PodolecPaweł Podolec6 miesięcy temu
    • @Paweł Podolecjeśli jesteś tego pewien to podaj podstawę prawną która stwierdza, że taki znak jest prawidłowy. Biorąc pod uwagę KD to znaki ostrzegawcze mają mieć kształt trójkąta. Jednak nie wiem czy mogą znajdować się na tle innego kształtu.

      fatal_mannerfatal_manner6 miesięcy temu
    • Tu niestety organizator ruchu nasiał tyle znakow, ze chyba sam sie w nich pogubił. Koniec strefy ruchu z 2 wlotow. Ok, mijajac je włączamy sie do ruchu, tylko pojawia sie kolejny problem. Ci jadacy z Borzyńskiego (tej czesci publicznej - wielopasmowej) maja zaraz po skrecie w Chmieleniec znak droga wewnetrzna. Znak koniec drogi wewnetrznej rowniez mamy tuz przed sygnalizacja swietlna. Wniosek z tego taki, ze mijajac znak koniec strefy ruchu, to tak naprawde do ruchu sie nie włączamy, bo wciaz jestesmy na drodze wewnetrznej czyli nie publicznej. Czyli za kolizje na tym skrzyzowaniu nie dostaniemy punktow karnych, a jakby sie trzymac kurczowo przepisow, to generalnie na tym skrzyzowaniu nie obowiazuja przepisy PoRD ;) Do tego wszystkiego jeszcze wyjazd ze strefy zamieszkania. Oczywiscie taki wyjazd jak slusznie zauwazyl pan M Dworak nie tworzy skrzyzowania, ale trzymajac sie przepisow, to przeciecia sie Chmieleniec i Bobrzynskiego (tej lokalnej) rowniez nie wypełnia definicji skrzyzowania. Reasumujac moze i zmiany słuszne (ale nie mi to oceniac, bo mieszkam daleko od Kr wiec pewnie nawet nigdy tam nie bede) natomiast napewno oznakowanie delikatnie mowiac bardzo zagmatwane i wzajemnie sprzeczne i wydaje mi sie, ze oznakowanie powinno byc uniwersalne. Tak aby kazdy znajacy przepisy wiedzial dokładnie jaka jest organizacja, a nie zeby trzeba było wprowadzac czyjas interpretacje. Przeciez nie wszyscy kierowcy ogladaja ten program. Chyba najlepszym rozwiazaniem by było wyciecie wszystkich znakow, a tuz przed swiatłami postawic koniec strefy ruchu (analogicznie po 2 stronie ulicy poczatek strefy ruchu - zamiast droga wewnetrzna). Wtedy wszystko by było jasne, organizacja byłaby dokładnie taka jak teraz i co najwazniejsze zgodna z przepisami.

      Moo NaturalKaMoo NaturalKa6 miesięcy temu
    • @Michał Sobczyk nie chyba tylko na pewno, tam jest 5 zasad pozostalem to 20kmh, parkowanie tylko w wyznaczonym miejscu , hopki noe muszą być oznaczone i wyjeżdżając stamtąd ustępujesz innym

      06mateusz1206mateusz126 miesięcy temu
  • Wszystko jasno wytłumaczone. Zastanawia mnie jedno, dlaczego zarządca drogi musiał postawić aż dwa znaki w odstępie 1 metra. Może lepiej postawić jeden słupek i na nim umieścić wszystkie znaki które tyczą się tego skrzyżowania. Jaśniej, przejrzyściej i taniej 🤷‍♂️

    Michał Badziu881Michał Badziu8816 miesięcy temu
    • @Radek68 racja , ponadto umieszczenie dwóch znaków na jednym słupku ma znaczenie np. ostry zakręt i 70 to znaczy że tylko na zakręcie masz 70 albo nazwa miejscowości i 40 znaczy że na terenie całej miejscowości jest 40

      06mateusz1206mateusz126 miesięcy temu
    • To skrzyżowanie jest głupie, a mimo Twojej wypowiedzi, że _"Wszystko jasno wytłumaczone,"_ nie zostało jednak jasno wytłumaczone. Odstęp jest po to, że *niby* najpierw wyjeżdżamy ze strefy ruchu, potem jedziemy już sobie droga publiczną, a potem dopiero natrafiamy na skrzyżowanie równorzędne. Tylko po co, skoro z drugiej strony oba znaki są na tym samym słupku? A zaraz za tym, już na następnym skrzyżowaniu (tym ze światłami) jest jeszcze znak "koniec drogi wewnętrznej", co już w ogóle jest jakimś absurdem, bo skoro tam jest wyjazd, to jak niby wcześniej "włączmy się do ruchu" jak nadal jesteśmy na drodze wewnętrznej? Ech...

      Radek68Radek686 miesięcy temu
    • "Serdecznie dziękuję" za organizację ruchu, którą trzeba wyjaśniać i interpretować przez 10 minut, zamiast ogarnąć w 5 sekund.

      130rapid130rapid6 miesięcy temu
  • 6:50 i 7:15 cwaniactwo na maxa.Po 3stówy mandatu dla nich i im się odechce na przyszłość.

    mrGP12121mrGP121216 miesięcy temu
    • Takie sytuacje są codziennością szczególnie między 7 a 9 rano. Mieszkam tam od kilku lat a nigdy nie widziałem policji na tym skrzyżowaniu. A byłoby na czym robić kasę (skrzyżowanie przedstawione w odcinku + ograniczenie prędkości do 50 km/h na Bobrzyńskiego)

      TheSal0monTheSal0mon6 miesięcy temu
  • 4:43 co ten pieszy odpierdala. Swieta krowa czy co. Wlaczyla się nieśmiertelność

    MrMaxi8810MrMaxi88106 miesięcy temu
    • blond plereza wszystko tłumaczy :) studentka z kampusu pewnie - to przyszłość tego kraju więc włazi na czerwonym bo co tam, wolno mnie :) lepiej uważać i puszczać bo nie ma wyjścia, tych studentów tam akurat są tysiące bo 2min do kampusu. Tak ogólnie to mam wrażenie ze intencją tej dziwacznej organizacji był interes hotelu a nie sprawność ruchu - najlepiej zdałoby się mikro rondko i wszystko byłoby jasne i proste.

      zjawekzjawek6 miesięcy temu
    • piesza :) i widać rozumem nie grzeszy

      RediT CompanyRediT Company6 miesięcy temu
  • "Jakbym wiedział..." - przecież to jest typowe wjechanie na skrzyżowanie bez braku możliwości jego opuszczenia. Tak duże auto spowodowało w tym miejscu spore utrudnienie ruchu dla innych uczestników, nawet inni kierowcy na nagraniu czekają podczas czerwonego światła zaraz przed skrzyżowaniem.

    TheTolkadeTheTolkade6 miesięcy temu
    • No dobra, ale to niby ten z prawej miałby tam wjechać? Jak by wjechał, to też blokowałby "skrzyżowanie". Czyli co, nikt nie ma prawa tam wjechać, gdy pali się czerwone na następnym? To w ogóle jest porąbany układ, w jednym miejscy dwie strefy ruchu, jedna strefa zamieszkania i całość, jako droga wewnętrzna (zobacz: 4:42) i do tego niby skrzyżowanie równorzędne, ale nie do końca, bo tu dwa wyjazdy z tych stref, jedna z zamieszkania i całość na drodze wewnętrznej. Kto to, będąc przyjezdnym, od razu to ogarnie?

      Radek68Radek686 miesięcy temu
    • @wertumnus z tymi "kretyńskimi interpretacjami" to Pan trochę przecholował. Obejrzałem wszystkie ponad 800 odicnków i i na palcach jednej ręki mogę policzyć sytuacje kiedy komentarz prowadzącego wzbudził we mnie mieszane uczucia. Uważam, że Pan Dworak to wysokiej klasy ekspert i rozumiem, że coś może się nie podobać ale takie komentarze jak powyżej są nieuprawnionei niesprawiedliwe... 🤨👎

      Mariusz BolewiczMariusz Bolewicz6 miesięcy temu
    • @Luki G Na szczęście na końcu filmu pojawiła się refleksja, że powinien jednak inaczej :)

      TheTolkadeTheTolkade6 miesięcy temu
PLworld