Panie Marku byłem kierowca przez kilka lat vw craftera maxi ,jezdziłem przez kilka lat po całej polsce jakbym miał kamerkę wtedy to bym was zasypał takimi filmami z jazda na czołówkę na mnie, wiele razy musiałem niestety uciekać na poboczne a byłem załadowany.I to uciekałem przed 'tirami" i osobówkami,kilka razy była taka sytuacja że bym zginął
MariuszSr16 dni temu
W Irlandii utrata jazdy na okres 6 miesięcy grozi po przekroczeniu limitu 12 punktów w ciągu 3 lat! A moze u nas mozna by bylo wprowadzic taki przepis?
Kinga Ratynska21 dzień temu
"on kiedys kogos zabije" przerazajace slowa aczkolwiek niestety prawdziwe ;( Policja na podstawie nagran powinna dozywotnie odebrac prawo jazdy!!! Lub dac kare bezwzglednego pozbawienia wolnosc za probe usilowania zabojstwa!!!!!!!
Kinga Ratynska21 dzień temu
Karać jak za próbę zabójstwa na podstawie nagrania! Gdybym jechał z rodziną i taki cymbał wyskoczyłby mi na czołówkę, poszedłbym prawdopodobnie siedzieć za rękoczyny :/
Dawid K25 dni temu
Dopóki nie zacznie się karanie na podstawie anonimowych nagrań, dopóty wszyscy będą czuć się bezkarnie. Change my mind.
Dawid K25 dni temu
Obserwujemy w programie sytuacje, w których koniec końców nic się nie stało. Może ułanom raczej potrzebny jest program w którym widać faktyczne wypadki i ich efekty później?
Michał GawronMiesiąc temu
Pan Marek jest mega gościem, zna auta wszystkie i do tego te bezcenne komentarze :) #wiejegrozą
Coo baMiesiąc temu
Szkolenie się kłania i wychowanie w domu a broń boże gry jak wychowują...
Grażyna SzymkowiakMiesiąc temu
Niech ktoś mi wytłumaczy dlaczego nie można nagrywać i publikować wyczynów tych przestępców drogowych? Prawo chroni przestępców.
Leslaw GawlowskiMiesiąc temu
@simon1313ss3 Można dojść jak masz możliwość sprawdzić. A przeciętny Kowalski nie ma takiej możliwości. Poza tym auto zawsze można zarejestrować na kogoś innego lub pożyczyć.
pogadajzrekaMiesiąc temu
@pogadajzreka po numerze tablic można dojśc że to np twój sąsiad i widziałem filmy gdzie numery był zakrywane. a na stop cham faktycznie nie było cenzury
simon1313ss3Miesiąc temu
@simon1313ss3 Tablice można publikować gdyż nie stanowią one danych czy jakoś tak. Nie można publikować twarzy osób. Obejrzyj sobie filmy "Stop cham Warszawa". Tam jest to chyba wyjaśnione. Nagrywać też można.
pogadajzrekaMiesiąc temu
można lecz nie można publikować wizerunku i tablic aut.
simon1313ss3Miesiąc temu
Do tej pory nie przyniosło opamiętania i nie przyniesie w przyszłości. Tylko radary i też kamery. Trzeba analizować nagrania z kamer. Dla tych którzy prowadzą zgodnie z przepisami nie będzie problemu. Tylko kierowcy którzy łamią przepisy świadomie będą płakać najgłośniej. Łowca Fotoradarów niech się wypcha.
Leslaw GawlowskiMiesiąc temu
Niestety obawiam się, że u nas to dopiero pojazdy autonomiczne coś pomogą
jaca724Miesiąc temu
Czy można takich piratów tzw filmy z takimi zdarzeniami wysyłać na policje?
sławomir gabryelskiMiesiąc temu
Tak , nawet trzeba !!!
Łukasz DębekMiesiąc temu
@1337_kamil 💪💪💪💪👏👏👏👏👍👍👍👍
Łukasz DębekMiesiąc temu
można, jak najbardziej, sam to robię i już ponad 728 osób straciło prawo jazdy dzięki mnie i około 120 siedzi w więzieniu za bycie debilem na drodze :D
1337_kamilMiesiąc temu
Policja ściga nastolatków za wpisy na portalach społecznościowych o strajku kobiet, ale coś mi się zdaje, nie dostali jeszcze rozkazu, żeby tępić tego typu bandytyzm na drogach. Są przecież portale, gdzie dzień w dzień umieszczane są występki kierowców poruszających się po drogach w Polsce. Materiały dowodowe w sprawie wykroczeń i przestępstw drogowych są na wyciągniecie ręki. Ale po co się trudzić. Patrole drogowe zamiast patrolować na potęgę drogi w rewirze, obstawiają dom prezesa. Na drogach ekspresowych i autostradach, jak jeżdżę x lat, doświadczyłem raptem jednej kontroli prędkości pod Tomaszowem Mazowieckim. Panie Marku, jak w tej sytuacji ma być bezpiecznie na drogach, jeśli policja pojawia się na nich od przypadku do przypadku. Kierowcy czują się bezkarnie, ułańska fantazja, a może jeszcze zakorzeniona w potędze polskiej husarii, pobudza do jazdy na krawędzi. Do tego co i raz słyszy się komentarze, że zatrzymanie prawa jazdy nic nie daje, bo w końcu kwitkiem samochodu się nie uruchamia. Jestem ciekaw, jakby tak policja przeprowadziła skuteczną kilkudniową łapankę na drogach, ile przypadków kierowców z cofniętymi uprawnieniami by zatrzymali. Obawiam się, że system penitencjarny stałby się niewydolny, gdyby doszło do osadzenia dziesiątek recydywistów.
Rafael CzMiesiąc temu
W moim mieście siły tzw. policji koncentrują się na wyłapywaniu drobnych pijaczków z nadrzecznych krzaków i parków.. W tym czasie na pobliskiej 2 pasmówce w okolicy szkoły kilku kierowców przejeżdża na chama na czerwonym świetle.. O co tu chodzi..?
2000belusMiesiąc temu
Panie Marku ,ten z czerwonego pojazdu co uniknął wypadku oby nikogo nie zabił ale sam może już niedługo tak pojeździć.Jeździ jak w amoku.
mrGP121212 miesięcy temu
Ostry odcinek. Dawno nie widziałem takich wyczynów 😮
A Zet2 miesięcy temu
Aż mnie ciarki przeszły jak to zobaczyłem
Abra Kadabra2 miesięcy temu
Z gesia skroka ogladalem ten odcinek, az mi z rak nie chce wciaz zejsc. Cos strasznego, az mi sie odechciewa wsiadania za kolko....
Patryk Ruryk2 miesięcy temu
Dokładnie o włos od tragedii
Abra Kadabra2 miesięcy temu
sorry zdarza mi się ponosi mnie jak jadę za kimś i ani to jechać na3 ani 4 biegu i ktoś przedemną jedzie raz 60 raz 80 raz srak to wyprzedzam na pierwszej lepszej okazji sorry
Marsellus Wallace2 miesięcy temu
Może ktoś oczekuje przeprosin, ale dla mnie ważniejsze jest, żebyście tak nie robili.
Amadeo アマデオMiesiąc temu
27 osób tak właśnie jeździ
Rafał Sadura2 miesięcy temu
Jedny program TVP jaki dam rade ogladac :)
piterwrc2062 miesięcy temu
Pani Redaktor nich Pani w końcu skosi tę trawę!
Kuba Śliwa2 miesięcy temu
Trawa bardzo ładna, po co tak ciągle kosić.
Ula KaMiesiąc temu
wczoraj w telewizji byl juz odcinek nr 827 wiec jak widać kręci sie interes
Krzysztof KZ2 miesięcy temu
czyli Pan Marek zrezygnował z funkcji dyrektora i pewnie też nie będzie sobie cisnienia podnosił akcjami w tym programie?
The Atrix2 miesięcy temu
Witam, będą nowe odcinki? :)
Kaśka Róża K.2 miesięcy temu
Ok... Odcinki są, ale na stronie głównej... Szkoda, że nie na YT bo tutaj można mieć subskrypcję. Dlaczego Państwo już nie wrzucacie też na YT? :(
Kaśka Róża K.2 miesięcy temu
Żyję za granicą ponad 12 lat a kiedy jestem w Polsce to autentycznie boję się jeździć. Co to niektórzy wyprawiają na drodze to jest jakaś abstrakcja. Królowie w piętnastoletnich A4 czy B5 🤦♂️ w opłakanym stanie. W Holandii na większości dróg jest zakaz wyprzedzania ( na 80 tkach ) co fakt czasem doprowadza do łez jadąc za kimś 60 ale problemu z takim bandytyzmem jak u nas brak.
Jacob2 miesięcy temu
7:17 a nie przypadkiem wrzuca kierunek aby zasugerowac ze mozna wyprzedzac go?
swierzakii2 miesięcy temu
nie, vtedy sa bliká vpravo
Michal Veselenyi2 miesięcy temu
powinno być 6 PK max a później strata prawo jazdy i cena za nowe prawo jazdy 200% więcej niż za 1 razem i pozniej jak znowu straci to 400%
Krzysztof Kaczmarczyk2 miesięcy temu
2:27 wstyd
golden armor2 miesięcy temu
Kierowcy zawodowi są najgorsi 😧
Krzysztof Czarny3 miesięcy temu
Kierowca peugeota do więzienia na 10 lat
saintkolo13 miesięcy temu
W kaftan i do tworek
Boldizsár3 miesięcy temu
Ile ludzi -kierowców tyle charakterów , tego na egzaminach na prawo jazdy nikt nie przewidzi. Kierowców z brakiem wyobraźni zaczyna ubywać , za szybkie samochody , jeżdżą jak w komputerowych. Brak wyobraźni albo debilizm drogowy!!!!!
woj263 miesięcy temu
18 listopada Pan Marek Dworak został odwołany ze stanowiska dyrektora MORDu. :(
Mapinguari3 miesięcy temu
@Krzysztof Czarny Osiągnął wiek emerytalny i przeszedł na emeryturę
zigzy1002 miesięcy temu
O, a dlaczego? Coś wiadomo? Pozdrawiam...
Krzysztof Czarny3 miesięcy temu
Tak będzie częściej , .. niestety , "nasi są u władzy, tak mówią w TVPiS". Olać tych co jeżdżą zgodnie z przepisami, "śfagra mam w policji , on to załatfi" Taka mentalność zaczyna działać , a już było widać zmianę na lepsze , rozsądniejsze .
Artur Pietrzyk3 miesięcy temu
To co pan mówi to trafi do 000,01% kierowcy ,jezdziłem w trasy i miałem 4 sytuacje gdzie bym stracił życie właśnie takie wyprzedanie przed samym zakrętem
MariuszSr3 miesięcy temu
Polak za kierownicą.
andrzej211113 miesięcy temu
W takiej sytuacji az by sie chcialo za takim pojechac, az sie zatrzyma i mu rece i nogi polamac i zeby powybijac, zeby dostal nauczkę!
ArekBos3 miesięcy temu
Jestem definitywnie za tym aby zaostrzać i utrudniać maksymalnie życie wszystkim tym, którzy nie chcą stosować się do przepisów. Są one tak proste, że jak to Pan Marek nie raz mówił dziecko zdające kartę motorowerową więcej pamięta przepisów niż jego rodzice po zdanym prawie jazdy. Ludzie jeżdżą tak jak jeżdżą inni i dopóki nie będą wyłapywani ci, którzy prawa jazdy nie powinni posiadać dotąd w naszym społeczeństwie na drogach będzie pierdolnik bo inaczej nazwać tego nie można. Ja umiem jeździć i znam przepisy i bardzo miło mi się robi widząc kierowców którzy umieją używać kierunków, utrzymują bezpieczne odstępy i najważniejsze nie wyprzedzają na zakrętach czy przejściach dla pieszych.
Kamiloza3 miesięcy temu
Mój uwilbiany kanał ,lubię się doszkalać oglądając też wariatów by przewidywać więcej . Ja jestem za to obtrąbiwany i oślepiany za to ,iż nie wyprzedzam nie omijam na przejściu i przed dla pieszych ktòre nie ma świateł . Oraz też nie robię slalomu pomiędzy spowalniaczami czy wyspami w jezdni szkoda słów ale dzięki programowi nie przejmuje się .Staram się jeździć prawidłowo .
Tomasz Francuzik3 miesięcy temu
Niemcy wysyłają takich piratów na badania psychiatryczne, a potem na leczenie. Później już mają niezwykle trudno, aby odzyskać prawo jazdy. Takim ludziom to nawet roweru bym nie dał.
Tomasz Pinter3 miesięcy temu
@ozieeizo Dokładnie.
Tomasz Pinter2 miesięcy temu
A Polacy, to znaczy polscy urzędnicy, robią wszystko aby bandyta odzyskał prawo jazdy. Jest do tego celu prowadzony za rączkę.
ozieeizo2 miesięcy temu
Oni i tak uważają się za najlepszych kierowców bo udało im się wyprzedzić na żyletkę a ciamajdy nieudacznicy jadą wolno za ciężarówka.
czary mary3 miesięcy temu
i to jest polska mentalnosc , bo taki kutas wiezie laske i ona cala kwiczy z radosci jak mu sie uda na zyletki tak pojechac ze spowoiduje sraczke u bogu ducha winnych spokojnie jadących kierowcow , u nas mentalnosc sie do europy nie nadaje nas trzeba do austrii lub niemiec wysylac na kursy i egzaminy pr\wa jazdy a tu w polsce moze dozyje by mandaty za kazde wykroczenie wynosily MINIMUM 1000 pln . moze bedzie bezpieczniej.
Przemysław Kosicki3 miesięcy temu
Pytam się, co robi w temacie drogowego bandytyzmu polska policja..?
2000belus3 miesięcy temu
...tak jak u mnie na zadupiu, konsekwentnie jeździ i sprawdza tych co na kwarantannie. Za to na drodze wojewódzkiej hulaj dusza piekła nie ma.
Roman SzumskiMiesiąc temu
Odlicza czas do emerytury.
ozieeizo2 miesięcy temu
Pani redaktor! Odnośnie statystyk wypadków drogowych nie jesteśmy w ogonie Europy..Jesteśmy raczej na samym niechlubnym szczycie..:-)
2000belus3 miesięcy temu
Takie bezmózgowie zasługuje na jedną, jedyną karę - śmierć na drzewie. Wiem, to jest nieładnie tak komuś życzyć, ale oni się tym w ogóle nie przejmują a zabić mogą rodzinę, jadącą na wakacje.
Mariusz Ko3 miesięcy temu
Gratuluję podwójnej czujności ...Pozdrawiam...
Janusz Dereżyński3 miesięcy temu
Po pierwsze więcej uczenia myślenia na drodze na kursach i egzaminach. Myśl: jest łuk i ciągła ale zaraz potem prosta- poczekaj! Masz zjazd z autostrady za 1km i 5 ciężarówek- poczekaj, nie wyprzedzaj na styk. Nie rozpraszaj się komórką, rób przerwy w trasie!!!
Klaud Hardyn3 miesięcy temu
Obawiam się, że samo wpajanie odruchów i myślenia na szkoleniach nauki jazdy to za mało. Często mam wrażenie, że ludzie jeżdżący są w pewien sposób zakompleksieni I chcą udowadniać, że są mistrzami kierownicy i wiedzą lepiej niż stanowią przepisy ruchu drogowego, które notabene mają dwie funkcje - stanowią opis prawidłowej, bezpiecznej jazdy i są podkładka do formalnego wymierzenia kary - patrz: mandaty. Moim zdaniem jedynie podniesienie mandatów, zaostrzenie przepisów dt. Zabierania prawa jazdy i wprowadzenie egzaminów "aktualizujacych", ktore beda sprawdzaly znajomosc przepisów i kulturę jazdy może coś dac (taki ot egzamin co parę lat). Może wtedy dogonimy cywilizacje w przeciągu paru lat...
robert smolarz3 miesięcy temu
Jacy ułani drogowi? To ułamki umysłowe, ameby które jakimś cudem zdobyły prawo jazdy.
Łukasz Winiarczuk3 miesięcy temu
Najlepsi są Ci niby "kierowcy zawodowi" śmiechu warci 90% jeszcze raz na egzamin bym wyslal
szekspir2133 miesięcy temu
chyba głowie Europy a nie ogonie szanowna Pani prowadząca...Pozdrawiam...
Janusz Dereżyński3 miesięcy temu
Dziękuję za lekcję. Człowiek uczy się całe życie. Pozdrawiam i życzę miłych dni...😘🖐
Janusz Dereżyński2 miesięcy temu
Chyba jednak w ogonie, bo w języku polskim nie funkcjonuje związek frazeologiczny "być w głowie czegoś" tylko "być w ogonie czegoś" jako oznaczenie pozycji w jakimś rankingu czy statystyce. Nie wstyd wam tak, youtuberzy, nieudolnie pouczać profesjonalnego dziennikarza? Prawidłowo mówimy, że Polska jest w czołówce państw pod względem trupów i w ogonie europy pod względem bezpieczeństwa.
ozieeizo2 miesięcy temu
Pozdrawiam@Łukasz Winiarczuk
Janusz Dereżyński3 miesięcy temu
Oczywiście, brawo za czujność:)
Łukasz Winiarczuk3 miesięcy temu
Wszak większa szkodliwość społeczna wedle ustawodawcy jest za brak maseczki, skoro odpowiedzialność materialna za te wykroczenia jest niewspółmiernie niska. szkoda słów.
arot773 miesięcy temu
Druga strona medalu jest taka jak widać na powyższych filmach że 90 % kierowców jedzie na zderzaku poprzednika np ciężarówki sam nie wyprzedza ale żeby wyprzedzić jego to trzeba też ciężarówkę przed którą nagle się okazuje że jeszcze też ktoś jedzie, kierowca ciężarówki tez odstępu nie zachowuje i nie ma się gdzie zmieścić .. pod filmikami komentarze jak to się ktoś wpycha a samemu się nie pamięta że należy zostawić miejsce jadąc za poprzedzającym pojazdem ..
Piotr L3 miesięcy temu
Proponuję ogólnopolską akcję drogową pod tytułem "Miejsce dla debila".
Fabian Konarski3 miesięcy temu
"45 lat za kierownicą, to mój staż i nie spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem, na szczęście mnie to nie dotkneło" : Proszę wyjąć auto z garażu i zacząć jeździć, bo PLworld nie zastąpi prawdziwych wrażeń.
Sebastian Stroniewski-Wojtczak3 miesięcy temu
Cóż, jest jak jest i szybko się to nie zmieni. Nawet, gdyby nagle odpowiednie służby zaczęły dbać o bezpieczeństwo na drogach w sposób proporcjonalny do wagi sprawy, mentalność wielu kierowców pozostanie taka sama jeszcze przez lata. Co mogą zrobić ci, którzy chcą po prostu normalnie jechać i dotrzeć w całości od punktu A do punktu B ? Wbrew pozorom: dużo. Przede wszystkim odstępy, słynna zasada 3 sekund. Odpowiedni odstęp od poprzedzającego nas pojazdu nie tylko chroni przed skutkami jego gwałtownego hamowania, ale także umożliwi ewentualnemu szaleńcowi powrót na nasz pas, gdyby w czasie nieodpowiedzialnego wyprzedzania coś poszło nie tak. Dzięki temu jest znacznie większa szansa, że wariat nie uderzy w nas, ani w pojazd przez nami. Poza tym, nie możemy sami pogarszać sytuacji. Jeśli widzimy jakieś szalone manewry, w imię unikania wypadku zachowujmy się racjonalnie, bez chęci pokazania szaleńcowi naszej niechęci do niego. Nie włączajmy świateł drogowych w oczy kierowcy z naprzeciwka, nie utrudniajmy powrotu na prawy pas po zakończeniu wyprzedzania (choćby to było na zakazie czy na podwójnej ciągłej). Lepiej zachować się poprawnie, nie zwiększać ryzyka, a potem ewentualnie wysłać film na Policję. Wariat dostanie punkty karne, a może nawet staci prawo jazdy jeśli łamie przepisy nagminnie. I takie właśnie działanie może realnie zwiększyć bezpieczeństwo na drodze.
Marek Balcerzak3 miesięcy temu
Niezle filmiki 👍
Enpewi 13 miesięcy temu
To są bandyci, którzy wymuszają aby pojazdy jadące z naprzeciwka zwolniły maksymalnie, tak aby oni się zmieścili. Idą na czołowe. Zabrać prawo jazdy za takie coś i tyle.
marek papro3 miesięcy temu
Panie Marku oglądam Pana wypowiedzi od 2014 roku. Nie wiem może już starość i roztropność wpłynęła na moją jazdę ale w 100% popieram pana spostrzeżenia i akceptuję przepisy. Chciałbym aby wszyscy przestrzegali wszystko co nas obowiązuje bo wierzę, że wiele żyć by to ocaliło. Spieram się z wieloma Pańskimi widzami, kłócę się, że nic nie usprawiedliwia łamania przepisów - denerwujący policjant, zawalidroga czy inni użytkownicy, którzy nie przypadną nam do gustu. Moi znajomi mają niezły fan jak jedziemy i mówię, że Marek Dworak nie byłby zadowolony. Znają mnie z tego, że jakiś "Marek Dworak" to mój guru. No cóż odwala Pan kawał dobrej roboty, gratuluję i tak trzymać. Ratuje Pan życie wielu osób i propaguje przestrzeganie przepisów takie jakie są i bezpiecznie zachowanie na drodze - dla wszystkich jej użytkowników. Finalnie wszystkim zależy by bezpiecznie przemieścić się z punktu A do punktu B - możliwie najszybciej ale z dopuszczalnymi w naszej infrastrukturze czasami. Tak trzymać, może kiedyś po pandemii uda mi się wybrać do Krakowa to chętnie zamieniłbym z Panem słówko. Powodzenia!!!!
Hubert Witkowski3 miesięcy temu
@Hubert Witkowski ale nie przejmuj i nie martw się miszczami, ich i tak zbalastują/obejmą przepisami, że będą chodzić do toalety zgodnie z procedurą/instrukcją/regulaminem i pytać o zgodę na oddychanie/myślenie. z jeden strony będą błagać/prosić o przepiski, a z drugiej rzygać nimi i wypróżniać się nimi :) taki to będzie przepisokratyczny stan i efekt długotrwałego obcowania :)
pookrągłostołowy narodowiec3 miesięcy temu
@Hubert Witkowski oj dużo, prosto od mojego dystrybutora :) wiekuistego maryjana maybacha :):). po co czytać? wystarczy objąć, utulić się w przepiskach, one dobrze grzeją, masują, witalizują owieczko-baranki :). z przepiskami dużo raźniej, dają więcej wiary, nadziei i optymizmu :) to takie wielkie natchnienie niczym przyjęcie ducha świętego, który zmienia oblicze owieczki/baranka :). im więcej przepisokracji, tym bardziej szlachetna/wzbogacona/wyregułkowana/wyformułkowana, podległa/poddana/podporządkowana owieczka/baranek :) tak trzymać!!!! :). natchnienie/namaszczenie przepisami to podstawa tego wymiaru :) i warunek konieczny/niezbędny by doszło do zbawienia :)
pookrągłostołowy narodowiec3 miesięcy temu
@pookrągłostołowy narodowiec mój "miszcz" naprawdę dużo brałeś. Nawet nie czytałem co tam kopiowałeś i wklejałeś....
Hubert Witkowski3 miesięcy temu
next is FYI
Hubert Witkowski3 miesięcy temu
@Hubert Witkowski tak więc wiesz, przepisowe zbawienie i królestwo jest blisko :) grunt to zachować bezwzględność/absolut przepisowy :), bo przepisokracja/przepisoteizm to podstawa bytu współczsnej owczarni :). nie zważaj na przepisy wykluczające się/przeczące sobie wzajemnie, stojące w sporze, kolizji, konflikcie, czy na inne martwe/puste, pisane na kolanie i przepychane przez Towarzystwo Legislacyjnych Zbawicieli :) dla Ciebie i Tobie podobnych każdy przepis jest święty, warty/godny i wymagający czci/kultu/uwielbienia, chwały i sławy :):). bądźże pochwalony/pozdrowiony przepisie nieskończony nasza skarbnico wszelakich mądrości/doskonałości/absolutności :):)
pookrągłostołowy narodowiec3 miesięcy temu
Takie "manewry" wołają o pomstę do nieba, to jest bezmyślność kierujacych. Wszystkie materiały powinny zostać przekazane policji, obiór prawa jazdy to minimum, do tego wnioski do sądu o próbę zabójstwa i zagrozenie katastrofy w ruchu drogowym. Takie drastyczne działania mogą doprowadzić, że kierowca trzy razy pomyśli przed wykonaniem manewru.
Piotr Guziec3 miesięcy temu
Dawno nie było tak przerażającego odcinka. Za takie zachowania powinno być odbierane prawo jazdy, żadne mandaty!
Prezes3 miesięcy temu
odcinek hanka zamiast w kartony wali w rów
icongnito3 miesięcy temu
Panie Marku. W/g Pana słów,że co będzie dalej od nas to zależy, to rozumiem, że te wszystkie filmy zostały przekazane Policji.
Tomasz S3 miesięcy temu
w tych jak i w poprzednichy przypadkach wszyscy kierujacy prawojazdy do zabrania i zakaz prowadzenia na 3 lata
mistgras3213 miesięcy temu
Ja tylko podziękować chciałam, że od tak dawna powstają te odcinki 👍💛
drzewtuniema3 miesięcy temu
Można jeszcze poruszyć sygnalizowanie wyprzedzania. Ludzie nie używają kierunkowskazów albo jadą cały czas na lewym kierunku. Przecież ludzie nie znają podstaw. Kierunkowskaz powinien być włączony tylko przy zmianie pasa ruchu.
erykko13 miesięcy temu
@Czarny Kropek chodziło mi tylko o ten odcinek, a nie o ogólne przepisy
erykko13 miesięcy temu
Nie tylko. Kierunkowskazu używamy przy zmianie pasa ruch i przy zmianie kierunku ruchu.
Czarny Kropek3 miesięcy temu
Nie nad kierownica, lecz pojazdem...
Mateusz Hyżyński3 miesięcy temu
Pytanie co grozi tym kierowcom za takie manewry? Otóż nic,nul,zero. Nie ma w polskim prawie czegoś takiego jak niebezpieczna jazda. Jest spowodowanie zagrożenia w ruchu lądowym, ale dopóki nie spowodujesz wypadku to cię nie dotyczy. Ewentualnie mogą dostać jakiś śmieszny mandat za wyprzedzanie na podwójnej, nic ponadto.
ble ble3 miesięcy temu
@Starszy Brat ależ oczywiście że da. Czym mniejsza nieuchronność tym większa powinna być dotkliwość. Co z tego że ktoś ma Yanosika. I tak może trafić na cywilny radiowóz albo na kogoś kto wyśle film na policję. Jak będzie wiedział że może dostać za to 3 lata więzienia albo z 500 stawek dziennych to większość się 10 razy zastanowił czy tak wyprzedzać. A jak się nie zastanowi to niech cierpi. Tak jak cierpią ofiary albo rodziny ofiar takich bezmyślnych zachowań. I to nie są błędy tylko działanie z premedytacją.
raf1ks3 miesięcy temu
@raf1ks Moim zdaniem obecna kara jest adekwatna do popełnionego czynu jak na Polskie warunki. Podwyższenie kary nic nie da ponieważ jest za mało patrolujących, po za tym sam używam Yanosika i mniej więcej wiem gdzie można się policji spodziewać.
Starszy Brat3 miesięcy temu
@Starszy Brat ale to co innego niż niebezpieczna jazda. W dodatku kary i tak są za to śmieszne. W Polsce za stworzenie zagrożenia w ruchu grozi do 5 tys zł grzywny i utrata prawa jazdy do lat 3. W UK za niebezpieczną jazdę grozi do 3 lat więzienia i zakaz prowadzenia pojazdów do lat 10. Przyznasz że trochę różnica. Tym bardziej że tam już samo znaczne przekroczenie prędkości kwalifikuje się pod ten paragraf.
raf1ks3 miesięcy temu
Art. 86 Kodeksu Wykroczeń traktuje, że: §1. Kto na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub w strefie ruchu, nie zachowując należytej ostrożności, powoduje zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, podlega karze grzywny. § 3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 1 przez osobę prowadzącą pojazd można orzec zakaz prowadzenia pojazdów.
Starszy Brat3 miesięcy temu
Czemu zamazujecie tablice rejestracyjne ? Każdy taki przypadek powinien wylądować na policji i powinna zostać zastosowana odpowiednia kara za takie "występki".
rtsp3 miesięcy temu
lepiej spóźnić się 5 minut na spotkanie niż być 5 minut przed czasem na swoim pogrzebie...
Ralaith3 miesięcy temu
Śmiem twierdzić, że większość tych ludzi nigdzie się nie śpieszy. Oni nie potrafią inaczej. Płynna spokojna jazda, też potrafi sprawiać dużo przyjemności z prowadzenia pojazdu.
harnaskalisz3 miesięcy temu
Pół biedy jeśli taki kierowca zrobi krzywdę sobie. Gorzej jeśli zaszkodzi niewinnym ludziom.
erykko13 miesięcy temu
To niech Policja pilnuje dróg, a nie noszenia maseczek.
cyga3 miesięcy temu
Ale to kierowcy popełniają wykroczenia i zwalanie win na policję za taki stan nie jest na miejscu.
marek papro3 miesięcy temu
2:38 co na mysli mial autor oznakowania poziomego? Pierwszy raz spotykam sie z takim malowaniem a troche kilometrow po polsce już zrobiłem
marcin .k19893 miesięcy temu
@x D Przed zakrętem to ja widzę tam linię P-4, której przekraczać ani najeżdżać nie można.
raf1ks3 miesięcy temu
@marcin .k1989 w sumie rzeczywiście jest to troche bez sensu bo umożliwia wyprzedzanie tuż przed zakrętem, zwracam honor
x D3 miesięcy temu
@Pawel Dabrow akurat ta na filmie tak. Ale wszystkie drogi jakimi dotad jezdzilem na koncu przerywanej dla obu kierunków mialy jednostronnie przerywana umozliwiajaca wyprzedzanie samochodom z przeciwka a nie tak jak na tym filmie. Stad moje zdziwienie.
marcin .k19893 miesięcy temu
@marcin .k1989 Chyba nie do końca rozumiesz jak działa linia jednostronnie przerywana. Nie oznacza, że nie możesz "wrócić".
Pawel Dabrow3 miesięcy temu
@x D zwroc uwage z ktorej strony jest ta linia przerywana... Pierwszy raz widze zeby tak sie konczyl odcinek do wyprzedzania
marcin .k19893 miesięcy temu
Komentarz z nieco innej perspektywy. Przedstawione przykłady wyprzedzania są karygodne. Może jednak zamiast narzekać na kierowców należałoby uczyć na kursach, że opony trzymają pojazd w zakręcie, że zakręt można bezpiecznie pokonać 90km/h (latem gdy sucho) zamiast 50km/h (gdy jest mokro). Wielu kierowców gdy tylko poczują dociskanie do boczka fotela w zakręcie to zdejmuje nogę z gazu co często powoduje ich nieoczekiwane zachowania na drodze stwarzające zagrożenie. Tutaj jest wina ich nauczycieli. Jednym z ćwiczeń na kursie powinna być coraz szybsza jazda po okręgu (na placu manewrowym) aż do utraty przyczepności. Tylko w ten sposób można oswoić się z prędkością w łuku i nie stanowić późniejszego zagrożenia na drodze. Zbyt ostrożna a tym samym zbyt wolna jazda wcale nie jest bezpieczniejsza od zdecydowanej jazdy i szybszej. Najważniejsza maksyma w ruchu drogowym brzmi: "jedź tak by inni kierowcy wiedzieli co chcesz zrobić".
Krzysztof Młynarczyk3 miesięcy temu
@Krzysztof Młynarczyk Nie strach jest w tych przypadkach problemem, a brak wyobraźni i odpowiedzialności. W części może jest to nawet połączone z nieposzanowaniem życia innych. Te osoby nie tyle nie posiadają umiejętności, co obarczone są problemami psychicznymi. Nie szkoły jazdy, a psychiatria ma wiele do zrobienia.
RaptoR12613 miesięcy temu
@Krzysztof Młynarczyk Ależ ci kierowcy z filmików z pewnością nie boją się prędkości i zakrętów, gorzej z oceną sytuacji. Może to ta ich pewność, że są świetnymi kierowcami nie powstrzymuje ich przed takimi manewrami. Myślę, że podniesienie umiejętności w wieli przypadkach dostarczy nowych "pewniaków" na drogach.
Karol K.3 miesięcy temu
@ble ble gdzie o tym napisałem? Chodzi tylko o to żeby przestać się bać prędkości i zakrętów i potrafić ocenić sytuację
Krzysztof Młynarczyk3 miesięcy temu
Kolejny, który chciałby na kursie prawa jazdy uczyć jazdy rajdowej i wychodzenia z poślizgu. Klupnij się w głowę i po prostu zwolnij. Czy na tym filmie ktoś ma wątpliwości co chcą zrobić ci kierowcy? Nawet kierunkowskazy były włączone.
ble ble3 miesięcy temu
Ucieczka na pobocze na pobocze, którymi chodzą piesi, jadą rowerzyści... Gdy są tam w takie sytuacji nie mają szans... Pytanie moralne: czy moralne jest uciekanie na pobocze bez wcześniejszego sprawdzania ? Może to niemoralne i lepiej staranować debila ? Zwłąszcza jak jedzie się ciężarówką ?
Mały Książe3 miesięcy temu
Kluczem tu jest odruch bezwarunkowy. Nie wiem jaki promil kierowcow moze zachowac zimna krew w sytuacji gdzie w deszczu leci na ciebie rozpędzona 40 tonowa ciezarowka.
marcin .k19893 miesięcy temu
kocham tego chłopa, on już z taką rezygnacją o tym mówi. Ale serio - bez jaj, mam krótko prawko, ale to co widzę na ulicy skutecznie mi odbiera ochotę do jazdy, bo się po prostu boję.
urizen3 miesięcy temu
7:51 Uważam, że te sytuacje są zbyt poważne aby pozostawiać je bez zabierania uprawnień zawodowych. Przecież to głupota, zysk nędznych paru metrów, paru sekund nie jest wart tego ryzyka. O wyprzedzaniu możemy myśleć gdy jest 10 km/h różnicy w prędkościach, ale 2,3,5 km/h to strata czasu i zbyt duże ryzyko. Co za bezczel w ogóle. Najpierw taki pan drogi chce wyprzedzać, a potem ratuj. Co za problem odpuścić i wrócić za tą ciężarówkę? No głupota. Tego nie da się zrozumieć. 8:50 Po prostu uznał tą próbę za nieudaną i ponowił manewr gdy nadarzała się okazja. Tak samo niesumienna policja nie jest w stanie niczego nauczyć. Gdy raz dostaje się karę za wykroczenie, a raz nie, bo jak raz nie było radiowozu w pobliżu co niestety jest codziennością.
Michał Godlewski3 miesięcy temu
@piotr517 Jeżdżę bo lubię, ale mam z tyłu głowy ewentualne konsekwencje swojego błędu czy brawury. Nikogo nie obchodzi opóźnienie czy to, że zdenerwował mnie pasażer.
harnaskalisz3 miesięcy temu
@harnaskalisz Na szczęście nie musze jeździć ani autobusem ani ciężarówką. Po prostu rozumiem dlaczego kierowca Tira nie zwalnia tempa, które ma narzucone przez pogoń za terminami.
piotr5173 miesięcy temu
@piotr517 Trzeba zmienić pracę, zanim kogoś się zabije. No chyba, że prowadzenie ciężarówki to jedyne co w życiu umie. Mówię to ja, kierowca autobusu.
harnaskalisz3 miesięcy temu
Dokładnie. Czyste lenistwo, a może złośliwość? Albo jak Ci się tak spieszy to jedź! ( a ja nie muszę zwalniać bo faktycznie nie muszę ;p )
piotr5173 miesięcy temu
@piotr517 Zgadzam się, tylko dlaczego wyprzedzana ciężarówka nie zwolni na chwilę, tak by cały manewr wykonany został szybciej? Tempomat przeszkadza? To sam się tyczy wyprzedzających się ciężarówek na trasach szybkiego ruchu i autostradach.
Karol K.3 miesięcy temu
Ja mam takie pytanie do Państwa. Dlaczego nazywacie te ameby drogowe kierowcami?
Szymon W.3 miesięcy temu
820 odcinków i dalej jedno intro. Szanuję
MADE_IN_POLAND3 miesięcy temu
W m jak Miłość Też długo było pierwsze Intro. To normalne
Robert Rzechowski3 miesięcy temu
Tradycja to podstawa. No i tematyka cały czas niezmienna a przypadków do omawiania przybywa i ciągle wracają te same błędy.
Michał Godlewski3 miesięcy temu
Tym , którym udało się takie wyprzedzanie , powinno się włączać nagrania tych co im się nie udało. Takie manewry jak ma tych nagraniach powinny byc traktowane jak usiłowanie zabójstwa lub ciężkiego uszczerbku na zdrowiu.
Patryk Gradomski3 miesięcy temu
Napisałem wcześniej komentarz w podobnym tonie to otrzymałem odpowiedź, prawdopodobnie od takiego idioty jak ci z nagrania "to się schłostaj, na dobry początek.". W pełni popieram takie postulaty.
Piotr3 miesięcy temu
Bo w Polsce nie jeżdżą Tylko się ścigają, wyścigi dla większości tą są i EGO wielkie do tego ,,,,,,
INKWIZYTOR1978 LOBO3 miesięcy temu
6:50 ale skubany nawet prawy kierunek zdążył dać przy tym wszystkim xD
Drenn33 miesięcy temu
Dopóki za takie brutalne wyprzedzania nie będzie groził zarzut usiłowania zabójstwa albo przynajmniej usiłowanie spowodowania katastrofy w ruchu lądowym i zawiasy albo więzienie, dotąd kierowcy będą robić co im sie podoba. Jeżeli przez 45 lat pan prowadzący nie spotkał się z takimi akcjam8, to chyba jeździ z biura do domu w m8eście. W trakcie mojej pracy 10 lat w podróży praktycznie mam co miesiąc sytuację, że muszę hamować, żeby ktoś wyprzedzający nie zabił mnie. Serio, albo ja jestem takim pechowcem a Pan szczęściarzem, albo po prostu więcej jeżdżę i statystycznie tych sytuacji mam więcej, natomiast to jest chleb powszedni w transporcie drogowym.
Mario Dario3 miesięcy temu
@Piotr W tych sytuacjach o których mówię, gdyby nie hamowanie to kończył bym w kostnicy. Średnio co miesiąc miałem takie i prawie takie sytuacje.
Mario Dario3 miesięcy temu
W pełni popieram. Natomiast myślę, że panu Markowi chodziło o takie skrajne sytuacje jak te z filmu a nie że w ogóle musiał hamować, bo ktoś nie umie jeździć, takie lżejsze były wielokrotnie w programie z jego kamery, raz nawet stłuczka. I pewnie faktycznie jeździ głównie po mieście.
Piotr3 miesięcy temu
Dokładnie, usiłowanie zabójstwa! Inaczej tego się nie ukróci.
Przemek BT3 miesięcy temu
P.Marku ,takich idiotów nic nie nauczy ,nawet wypadek , może na chwilę zabastują ,ale jak już poczują się pewniej znowu to samo robią za kółkiem. Aż dziw bierze ,że przez tyle czasu nie miał Pan takie sytuacji , bo w swoim niewielkim stażu , miałem takich sytuacji ze trzy lub cztery. W tym dwie przyprawiły mnie o szybsze bicie serca. Takich ludzi powinno się kategorycznie usuwać z dróg .
Tadek Rafał3 miesięcy temu
@BluesyBor ale nie jest. Niestety ale w naszym kraju jest na takie zachowania ogromne przyzwolenie. Oczywiście że są inne sporty zapewniające adrenalinę. Tyle że one są po pierwsze droższe, a po drugie wymagają jednak umiejętności. A to są ludzie którzy wolą iść na łatwiznę. I nie będą przejmować się innymi. Czy alkoholik albo narkoman przejmuje się innymi? Niszczy życie swoich najbliższych bardzo często i ma to gdzieś. Tu żadne prośby, edukacja, nawoływanie nie pomogą. Dokąd państwo nie weźmie się za takich i nie wyeliminuje ich z dróg, oni będą po tych drogach szaleć i narażać na niebezpieczeństwo innych użytkowników.
esperto pl3 miesięcy temu
@esperto pl to niech się zajmą czymś innym, polecam skoki na spadochronie czy wspinaczkę wysokogórską. Samych siebie mogą narażać ile dusza zapragnie, ale narażanie innych musi być bezwzględnie karane.
BluesyBor3 miesięcy temu
@BluesyBor Bo to są ludzie silnie uzależnieni od adrenaliny. To tak samo silne uzależnienie jak w przypadku alkoholików czy narkomanów.
esperto pl3 miesięcy temu
W pierwszym zdaniu racja, sam znam człowieka który przez taką jazdę wylądował w szpitalu z bardzo poważnymi obrażeniami - i miał szczęście że tylko tyle, bo wbił się osobowym czołowo w Stara, łatwo sobie wyobrazić jakie miał szanse. Groził mu paraliż od pasa w dół, ale się wylizał... i dalej jeździ jak opętany. Wniosków nie wyciągnął praktycznie żadnych.
BluesyBor3 miesięcy temu
Ciekawostka: Pierwszy filmik był na napisach końcowych ubiegłego ;)
Grzegorz Gasior3 miesięcy temu
Nie ma policji na drogach, jest przyzwolenie na takie zachowania, a wystarczyłyby lotne patrole kursujące na drogach
En S3 miesięcy temu
Wystarczy usadzic jednego miśka przed komputerem i niech ogląda stopchama czy polskie drogi i odpowiednio nagradza bohaterow
marcin .k19893 miesięcy temu
Tu redaktorzy i tak jeszcze w miarę delikatnie odnoszą się do tych sytuacji ,zapewne na usta nasuwają się gorsze słowa...
innovations3 miesięcy temu
45 lat stazu, chyba tylko po miescie
Choobo flex3 miesięcy temu
Logika godna pozazdroszczenia. Wiadomo, w miastach nikt nie wyprzedza, nikt nie popełnia wykroczeń, przestępstw. No i pamiętajmy o tej nadrzędnej zasadzie - wszyscy kłamią :)
Faktyczni bo Ulani to byli chlopy z jajami a ci to chlopy bez muzgu i z jajami niejest lepiej.
Roman2 miesięcy temu
Zróbcie film w którym pokażecie prawdziwe śmiertelne wypadki, może to da do myślenia,bo jazda na trzeciego jest nagminna...Ja jeżdżę od ponad roku i miałem już kilka takich sytuacji,w tym jedną nawet na moście z podwójną ciągłą...Nie było gdzie uciec,baba zahamowała i minęliśmy się o centymetry i kilka setnych sekundy.
Istota3 miesięcy temu
Wyprzedza na żółtych znakach, które zabraniają wyprzedzania i na podwójnej ciągłej Lini. Pozdrawiam.
Kazimierz Kopyt3 miesięcy temu
@Kazimierz Kopyt aha - czyli znaki ostrzegawcze. Po prostu cię nie zrozumiałem.
Justyna Biber3 miesięcy temu
@Justyna Biber Znaki ostrzegawcze. Np. Niebezpieczny zakręt w prawo, lewo, przejazd kolejowy z zaporami i bez zapór, zwężenie drogi. Generalnie znaki które o czymś ostrzegają.
Kazimierz Kopyt3 miesięcy temu
Jakie to są żółte znaki, które wprowadzają zakaz wyprzedzania? Pierwsze słyszę o takich.
Justyna Biber3 miesięcy temu
Pewnie nie napiszę nic nowego i pojawiały się tego typu propozycje, ale... Dlaczego ten program jest tylko w TVP Kraków? Szczerze to zamieniłbym te niezmiernie ciekawe seriale na TVP1 czy TVP2 na właśnie taki program. Edukacja na drogach moim zdaniem jest bardzo ważna, szczególnie że aut przybywa. Jakby była jakaś petycja o wrzucenie Jedź bezpiecznie do ogólnopolskich kanałów, to ja podpisuję się rękami i nogami i czym tam jeszcze mogę.
nynek3453 miesięcy temu
@malecki0001 ale to i tak jet TVP
Piotr3 miesięcy temu
puszczajac to w telewizji polskie mocno by stracilo na wiarygodnosci
malecki00013 miesięcy temu
DRAMAT tym ludziom powinno pokazywać się zdjęcia po poważnych wypadkach zmasakrowane ciała i krew bo debile inaczej nie zrozumieją
wins8993 miesięcy temu
to jest dramat masakra
wins8993 miesięcy temu
Właśnie ze strachu przed tą dziczą praktycznie przestałem poruszać się samochodem po kraju. Wolę stracić na czasie i tłuc się pociągiem niż ryzykować życie na polskich drogach
P.S.3 miesięcy temu
Pomysł zacny, tylko co w wypadku, kiedy przez takie indywidua wykolei się pociąg?
Scool pl3 miesięcy temu
8:30 Rej RKL ten typ tak ma trzeba z tym żyć
Travolta 333 miesięcy temu
Za takie manewry powinni odbierać uprawnienia! Kategorycznie! Debilizm do kwadratu... :( Skąd oni się biorą? :(
Szelest3 miesięcy temu
Hehe, "poprzedni program o wyprzedzaniu wzbudził tak wielki odzew, że nie pozostaje nam nic innego jak kontynuować temat w tym odcinku" powiedziała Pani Beata wrzucając dwa odcinki naraz. :))))))
Ja Seba Wu3 miesięcy temu
@Ja Seba Wu no i oczywiście odzew był po premierze w telewizji, bo precież ludzie piszą maile do telewizji, na pewno, bardzo często (no dobra, do tego programu czasem piszą, ale bez przesady)
Jan Marczyński3 miesięcy temu
@miki Aha, a Pani Beata ubrała się tak samo i usiadła w tym samym miejscu... Pan Marek też jakoś podjechał tam, gdzie był poprzednio... :)))
Ja Seba Wu3 miesięcy temu
premiera jest w TVP3 a nie na jutóbie
miki3 miesięcy temu
Zjeżdżanie na pobocze tylko zachęca do takiego wyprzedzania. Nie po to mam poduchy, żeby przed idiotą uciekać.
adiosamigo19883 miesięcy temu
@Michal Kapustka Napisz ze zrozumieniem ten komentarz. Nie ma tam informacji, czy Cię zablokował, czy tylko nie pozwolił złamać prawa. Jeśli jadę sporo poniżej dopuszczalnej prędkości (ecodriving, bo jadę na oparach, wiozę wrażliwy ładunek), to współpracuję i pomagam się wyprzedzić. Jeśli jadę ~90 poza zabudowanym i ktoś mnie próbuje wyprzedzać, to nie ja tutaj jestem osobą, która powinna się starać być miłym.
adiosamigo19883 miesięcy temu
@adiosamigo1988 przeczytaj zrozumieniem mój komentarz. Pomogę ci słowo 'mocno' zamień na "są pojebani i "
Michal Kapustka3 miesięcy temu
@Michal Kapustka Zablokował? Stanął w miejscu nie pozwolił dalej jechać? Czy może po prostu chciał uniknąć ratowania debila przed czołówką?
adiosamigo19883 miesięcy temu
Ci kierowcy mocno przesadzili swoim zachowaniem. Kultura na drodze powinna być jak ktoś chce jechać szybciej niż ja to mu zjadę na pobocze jeśli jest możliwość. Miałem też sytuacje że kierowca przede mna specjalnie mnie blokował żebym go nie wyprzedził to jest czyste chamstwo.
Michal Kapustka3 miesięcy temu
Szczególnie jak taki narwaniec jedzie cięższym autem i bez problemu Cię zepchnie, a Ty chcesz spokojnie dojechać do domu bez problemów. Czasem lepiej takiemu ustąpić i później zgłosić go na policję, niż stroić bohatera i narażać siebie oraz innych. Pamiętaj, że poduszki to tylko element łagodzący skutki, a nie je zupełnie likwidujący.
nynek3453 miesięcy temu
co to przelatuje w 3:04 nad drogą? :o
Bitter3 miesięcy temu
w szybie odbicie swiateł tylnych ..
smok wawelski3 miesięcy temu
Nic, to światła wymijanego auta odbijają się tak na szybie.
Rafał Rafał3 miesięcy temu
Włos się na głowie jeży!
1Fismol3 miesięcy temu
Na problem niewlasciwego wyprzedzania moze tez wplywac to, iz tego manewru nie uczy sie na kursie na prawko...
Piotr Kotłowski3 miesięcy temu
@Drenn3 no to wyprzedzales traktory na drodze gruntowej typie xD
Piotr Kotłowski3 miesięcy temu
@Piotr Kotłowski sory typie, mieszkam w takim zadupiu, że nawet dwupasmowej drogi w jednym kierunku nie mamy i wokół las oraz pola.Troszkę więc się pomyliłeś, bo mam tu zajebiste miejsce na naukę wyprzedzania. Chciałeś błysnąć, to trzeba było brokatem sypnąć :)
Drenn33 miesięcy temu
@Drenn3 wyprzedzanie ciagnika w miescie na 2 pasach w 1 kierunku sie nie liczy xD
Piotr Kotłowski3 miesięcy temu
@Piotr Kotłowski dwa miesiące mi zajęło. Jak zdałem prawo jazdy nie uważałem się za kierowcę który umie jeździć. Jeździłem bardzo ostrożnie I z każdym dniem jeździłem coraz odważniej po dwóch miesiącach uznałem że umiem dobrze jeżdzić. A po 6 miesiącach uznałem że bardzo dobrze umiem jeździć. I kiedyś przyjdzie czas że uznam że umiem jeździć perfekcyjnie. Zaznaczam że zawsze można ulepszyć swoja umiejętność jazdy. W pierwszych miesiącach zastosowałem zasadę ograniczonego zaufania do moich umiejętności jazdy.
Michal Kapustka3 miesięcy temu
To słaby kurs pan przechodził. Mnie uczono wyprzedzania.
Drenn33 miesięcy temu
plworld.info/show/e3esg6jJjpbep6Q/wideo.html ten przynajmniej wyprzedził
Paweł Iwat3 miesięcy temu
Czy szanowna redakcja mogła by zrobić material o kolizji w tym jednym miejscu bo to chyba nie zbieg okoliczności że tyłu kierowców nie potrafi dostosować prędkości do warunków panujących na drodze plworld.info/show/hIObZrSqsXu7iJc/wideo.html
Ja chyba Ty3 miesięcy temu
@Ja chyba Ty na większości zakrętów ograniczenia są mocno zawyżone np 60-70km/h na zakrętach które bez problemu da się przejechać z prędkością 100+. Ludzie się przyzwyczaili i zwyczajnie ignorują ograniczenia w takich miejscach. Tutaj jak widać przy wyższych prędkościach się wypada z zakrętu.
K M3 miesięcy temu
@K M jest wiele zakrętów i wiele ograniczeń na nich a nie ma tylu wypadków na nich tu też widać że auta jadą z tą samą lub podobna prędkością i jedni wylatują a inni nie jest to szeroka droga i jak łatwiej dać ograniczenie do 30 nawet jak coś nie tak jest konstrukcyjnie w tym odcinku .
Ja chyba Ty3 miesięcy temu
W przypadku tego miejsca i Zakrętu Idiotów na S1 nie ma czego tłumaczyć. Ludzie ignorują ograniczenia i wylatują z drogi.
K M3 miesięcy temu
7:04 pamiętam, że kiedyś włączenie lewego kierunkowskazu w ten sposób oznaczało w "mowie" kierowców - "możesz wyprzedzać , droga wolna".
Zygmunt Majewski3 miesięcy temu
Prawego
Xertija Gee3 miesięcy temu
Raczej na odwrót prawy droga wolna lewy droga zajęta. Obecnie nie stosuje takich praktyk z powody coraz większej grupy osób upośledzonych na drogach.
Starszy Brat3 miesięcy temu
@Tadek Rafał Jestem tego samego zdania
ReniSize3 miesięcy temu
Ja nigdy nie ufam takim " pomocnikom" wolę sam być pewny czy mogę.
Panie Marku byłem kierowca przez kilka lat vw craftera maxi ,jezdziłem przez kilka lat po całej polsce jakbym miał kamerkę wtedy to bym was zasypał takimi filmami z jazda na czołówkę na mnie, wiele razy musiałem niestety uciekać na poboczne a byłem załadowany.I to uciekałem przed 'tirami" i osobówkami,kilka razy była taka sytuacja że bym zginął
W Irlandii utrata jazdy na okres 6 miesięcy grozi po przekroczeniu limitu 12 punktów w ciągu 3 lat! A moze u nas mozna by bylo wprowadzic taki przepis?
"on kiedys kogos zabije" przerazajace slowa aczkolwiek niestety prawdziwe ;( Policja na podstawie nagran powinna dozywotnie odebrac prawo jazdy!!! Lub dac kare bezwzglednego pozbawienia wolnosc za probe usilowania zabojstwa!!!!!!!
Karać jak za próbę zabójstwa na podstawie nagrania! Gdybym jechał z rodziną i taki cymbał wyskoczyłby mi na czołówkę, poszedłbym prawdopodobnie siedzieć za rękoczyny :/
Dopóki nie zacznie się karanie na podstawie anonimowych nagrań, dopóty wszyscy będą czuć się bezkarnie. Change my mind.
Obserwujemy w programie sytuacje, w których koniec końców nic się nie stało. Może ułanom raczej potrzebny jest program w którym widać faktyczne wypadki i ich efekty później?
Pan Marek jest mega gościem, zna auta wszystkie i do tego te bezcenne komentarze :) #wiejegrozą
Szkolenie się kłania i wychowanie w domu a broń boże gry jak wychowują...
Niech ktoś mi wytłumaczy dlaczego nie można nagrywać i publikować wyczynów tych przestępców drogowych? Prawo chroni przestępców.
@simon1313ss3 Można dojść jak masz możliwość sprawdzić. A przeciętny Kowalski nie ma takiej możliwości. Poza tym auto zawsze można zarejestrować na kogoś innego lub pożyczyć.
@pogadajzreka po numerze tablic można dojśc że to np twój sąsiad i widziałem filmy gdzie numery był zakrywane. a na stop cham faktycznie nie było cenzury
@simon1313ss3 Tablice można publikować gdyż nie stanowią one danych czy jakoś tak. Nie można publikować twarzy osób. Obejrzyj sobie filmy "Stop cham Warszawa". Tam jest to chyba wyjaśnione. Nagrywać też można.
można lecz nie można publikować wizerunku i tablic aut.
Do tej pory nie przyniosło opamiętania i nie przyniesie w przyszłości. Tylko radary i też kamery. Trzeba analizować nagrania z kamer. Dla tych którzy prowadzą zgodnie z przepisami nie będzie problemu. Tylko kierowcy którzy łamią przepisy świadomie będą płakać najgłośniej. Łowca Fotoradarów niech się wypcha.
Niestety obawiam się, że u nas to dopiero pojazdy autonomiczne coś pomogą
Czy można takich piratów tzw filmy z takimi zdarzeniami wysyłać na policje?
Tak , nawet trzeba !!!
@1337_kamil 💪💪💪💪👏👏👏👏👍👍👍👍
można, jak najbardziej, sam to robię i już ponad 728 osób straciło prawo jazdy dzięki mnie i około 120 siedzi w więzieniu za bycie debilem na drodze :D
Policja ściga nastolatków za wpisy na portalach społecznościowych o strajku kobiet, ale coś mi się zdaje, nie dostali jeszcze rozkazu, żeby tępić tego typu bandytyzm na drogach. Są przecież portale, gdzie dzień w dzień umieszczane są występki kierowców poruszających się po drogach w Polsce. Materiały dowodowe w sprawie wykroczeń i przestępstw drogowych są na wyciągniecie ręki. Ale po co się trudzić. Patrole drogowe zamiast patrolować na potęgę drogi w rewirze, obstawiają dom prezesa. Na drogach ekspresowych i autostradach, jak jeżdżę x lat, doświadczyłem raptem jednej kontroli prędkości pod Tomaszowem Mazowieckim. Panie Marku, jak w tej sytuacji ma być bezpiecznie na drogach, jeśli policja pojawia się na nich od przypadku do przypadku. Kierowcy czują się bezkarnie, ułańska fantazja, a może jeszcze zakorzeniona w potędze polskiej husarii, pobudza do jazdy na krawędzi. Do tego co i raz słyszy się komentarze, że zatrzymanie prawa jazdy nic nie daje, bo w końcu kwitkiem samochodu się nie uruchamia. Jestem ciekaw, jakby tak policja przeprowadziła skuteczną kilkudniową łapankę na drogach, ile przypadków kierowców z cofniętymi uprawnieniami by zatrzymali. Obawiam się, że system penitencjarny stałby się niewydolny, gdyby doszło do osadzenia dziesiątek recydywistów.
W moim mieście siły tzw. policji koncentrują się na wyłapywaniu drobnych pijaczków z nadrzecznych krzaków i parków.. W tym czasie na pobliskiej 2 pasmówce w okolicy szkoły kilku kierowców przejeżdża na chama na czerwonym świetle.. O co tu chodzi..?
Panie Marku ,ten z czerwonego pojazdu co uniknął wypadku oby nikogo nie zabił ale sam może już niedługo tak pojeździć.Jeździ jak w amoku.
Ostry odcinek. Dawno nie widziałem takich wyczynów 😮
Aż mnie ciarki przeszły jak to zobaczyłem
Z gesia skroka ogladalem ten odcinek, az mi z rak nie chce wciaz zejsc. Cos strasznego, az mi sie odechciewa wsiadania za kolko....
Dokładnie o włos od tragedii
sorry zdarza mi się ponosi mnie jak jadę za kimś i ani to jechać na3 ani 4 biegu i ktoś przedemną jedzie raz 60 raz 80 raz srak to wyprzedzam na pierwszej lepszej okazji sorry
Może ktoś oczekuje przeprosin, ale dla mnie ważniejsze jest, żebyście tak nie robili.
27 osób tak właśnie jeździ
Jedny program TVP jaki dam rade ogladac :)
Pani Redaktor nich Pani w końcu skosi tę trawę!
Trawa bardzo ładna, po co tak ciągle kosić.
wczoraj w telewizji byl juz odcinek nr 827 wiec jak widać kręci sie interes
czyli Pan Marek zrezygnował z funkcji dyrektora i pewnie też nie będzie sobie cisnienia podnosił akcjami w tym programie?
Witam, będą nowe odcinki? :)
Ok... Odcinki są, ale na stronie głównej... Szkoda, że nie na YT bo tutaj można mieć subskrypcję. Dlaczego Państwo już nie wrzucacie też na YT? :(
Żyję za granicą ponad 12 lat a kiedy jestem w Polsce to autentycznie boję się jeździć. Co to niektórzy wyprawiają na drodze to jest jakaś abstrakcja. Królowie w piętnastoletnich A4 czy B5 🤦♂️ w opłakanym stanie. W Holandii na większości dróg jest zakaz wyprzedzania ( na 80 tkach ) co fakt czasem doprowadza do łez jadąc za kimś 60 ale problemu z takim bandytyzmem jak u nas brak.
7:17 a nie przypadkiem wrzuca kierunek aby zasugerowac ze mozna wyprzedzac go?
nie, vtedy sa bliká vpravo
powinno być 6 PK max a później strata prawo jazdy i cena za nowe prawo jazdy 200% więcej niż za 1 razem i pozniej jak znowu straci to 400%
2:27 wstyd
Kierowcy zawodowi są najgorsi 😧
Kierowca peugeota do więzienia na 10 lat
W kaftan i do tworek
Ile ludzi -kierowców tyle charakterów , tego na egzaminach na prawo jazdy nikt nie przewidzi. Kierowców z brakiem wyobraźni zaczyna ubywać , za szybkie samochody , jeżdżą jak w komputerowych. Brak wyobraźni albo debilizm drogowy!!!!!
18 listopada Pan Marek Dworak został odwołany ze stanowiska dyrektora MORDu. :(
@Krzysztof Czarny Osiągnął wiek emerytalny i przeszedł na emeryturę
O, a dlaczego? Coś wiadomo? Pozdrawiam...
Tak będzie częściej , .. niestety , "nasi są u władzy, tak mówią w TVPiS". Olać tych co jeżdżą zgodnie z przepisami, "śfagra mam w policji , on to załatfi" Taka mentalność zaczyna działać , a już było widać zmianę na lepsze , rozsądniejsze .
To co pan mówi to trafi do 000,01% kierowcy ,jezdziłem w trasy i miałem 4 sytuacje gdzie bym stracił życie właśnie takie wyprzedanie przed samym zakrętem
Polak za kierownicą.
W takiej sytuacji az by sie chcialo za takim pojechac, az sie zatrzyma i mu rece i nogi polamac i zeby powybijac, zeby dostal nauczkę!
Jestem definitywnie za tym aby zaostrzać i utrudniać maksymalnie życie wszystkim tym, którzy nie chcą stosować się do przepisów. Są one tak proste, że jak to Pan Marek nie raz mówił dziecko zdające kartę motorowerową więcej pamięta przepisów niż jego rodzice po zdanym prawie jazdy. Ludzie jeżdżą tak jak jeżdżą inni i dopóki nie będą wyłapywani ci, którzy prawa jazdy nie powinni posiadać dotąd w naszym społeczeństwie na drogach będzie pierdolnik bo inaczej nazwać tego nie można. Ja umiem jeździć i znam przepisy i bardzo miło mi się robi widząc kierowców którzy umieją używać kierunków, utrzymują bezpieczne odstępy i najważniejsze nie wyprzedzają na zakrętach czy przejściach dla pieszych.
Mój uwilbiany kanał ,lubię się doszkalać oglądając też wariatów by przewidywać więcej . Ja jestem za to obtrąbiwany i oślepiany za to ,iż nie wyprzedzam nie omijam na przejściu i przed dla pieszych ktòre nie ma świateł . Oraz też nie robię slalomu pomiędzy spowalniaczami czy wyspami w jezdni szkoda słów ale dzięki programowi nie przejmuje się .Staram się jeździć prawidłowo .
Niemcy wysyłają takich piratów na badania psychiatryczne, a potem na leczenie. Później już mają niezwykle trudno, aby odzyskać prawo jazdy. Takim ludziom to nawet roweru bym nie dał.
@ozieeizo Dokładnie.
A Polacy, to znaczy polscy urzędnicy, robią wszystko aby bandyta odzyskał prawo jazdy. Jest do tego celu prowadzony za rączkę.
Oni i tak uważają się za najlepszych kierowców bo udało im się wyprzedzić na żyletkę a ciamajdy nieudacznicy jadą wolno za ciężarówka.
i to jest polska mentalnosc , bo taki kutas wiezie laske i ona cala kwiczy z radosci jak mu sie uda na zyletki tak pojechac ze spowoiduje sraczke u bogu ducha winnych spokojnie jadących kierowcow , u nas mentalnosc sie do europy nie nadaje nas trzeba do austrii lub niemiec wysylac na kursy i egzaminy pr\wa jazdy a tu w polsce moze dozyje by mandaty za kazde wykroczenie wynosily MINIMUM 1000 pln . moze bedzie bezpieczniej.
Pytam się, co robi w temacie drogowego bandytyzmu polska policja..?
...tak jak u mnie na zadupiu, konsekwentnie jeździ i sprawdza tych co na kwarantannie. Za to na drodze wojewódzkiej hulaj dusza piekła nie ma.
Odlicza czas do emerytury.
Pani redaktor! Odnośnie statystyk wypadków drogowych nie jesteśmy w ogonie Europy..Jesteśmy raczej na samym niechlubnym szczycie..:-)
Takie bezmózgowie zasługuje na jedną, jedyną karę - śmierć na drzewie. Wiem, to jest nieładnie tak komuś życzyć, ale oni się tym w ogóle nie przejmują a zabić mogą rodzinę, jadącą na wakacje.
Gratuluję podwójnej czujności ...Pozdrawiam...
Po pierwsze więcej uczenia myślenia na drodze na kursach i egzaminach. Myśl: jest łuk i ciągła ale zaraz potem prosta- poczekaj! Masz zjazd z autostrady za 1km i 5 ciężarówek- poczekaj, nie wyprzedzaj na styk. Nie rozpraszaj się komórką, rób przerwy w trasie!!!
Obawiam się, że samo wpajanie odruchów i myślenia na szkoleniach nauki jazdy to za mało. Często mam wrażenie, że ludzie jeżdżący są w pewien sposób zakompleksieni I chcą udowadniać, że są mistrzami kierownicy i wiedzą lepiej niż stanowią przepisy ruchu drogowego, które notabene mają dwie funkcje - stanowią opis prawidłowej, bezpiecznej jazdy i są podkładka do formalnego wymierzenia kary - patrz: mandaty. Moim zdaniem jedynie podniesienie mandatów, zaostrzenie przepisów dt. Zabierania prawa jazdy i wprowadzenie egzaminów "aktualizujacych", ktore beda sprawdzaly znajomosc przepisów i kulturę jazdy może coś dac (taki ot egzamin co parę lat). Może wtedy dogonimy cywilizacje w przeciągu paru lat...
Jacy ułani drogowi? To ułamki umysłowe, ameby które jakimś cudem zdobyły prawo jazdy.
Najlepsi są Ci niby "kierowcy zawodowi" śmiechu warci 90% jeszcze raz na egzamin bym wyslal
chyba głowie Europy a nie ogonie szanowna Pani prowadząca...Pozdrawiam...
Dziękuję za lekcję. Człowiek uczy się całe życie. Pozdrawiam i życzę miłych dni...😘🖐
Chyba jednak w ogonie, bo w języku polskim nie funkcjonuje związek frazeologiczny "być w głowie czegoś" tylko "być w ogonie czegoś" jako oznaczenie pozycji w jakimś rankingu czy statystyce. Nie wstyd wam tak, youtuberzy, nieudolnie pouczać profesjonalnego dziennikarza? Prawidłowo mówimy, że Polska jest w czołówce państw pod względem trupów i w ogonie europy pod względem bezpieczeństwa.
Pozdrawiam@Łukasz Winiarczuk
Oczywiście, brawo za czujność:)
Wszak większa szkodliwość społeczna wedle ustawodawcy jest za brak maseczki, skoro odpowiedzialność materialna za te wykroczenia jest niewspółmiernie niska. szkoda słów.
Druga strona medalu jest taka jak widać na powyższych filmach że 90 % kierowców jedzie na zderzaku poprzednika np ciężarówki sam nie wyprzedza ale żeby wyprzedzić jego to trzeba też ciężarówkę przed którą nagle się okazuje że jeszcze też ktoś jedzie, kierowca ciężarówki tez odstępu nie zachowuje i nie ma się gdzie zmieścić .. pod filmikami komentarze jak to się ktoś wpycha a samemu się nie pamięta że należy zostawić miejsce jadąc za poprzedzającym pojazdem ..
Proponuję ogólnopolską akcję drogową pod tytułem "Miejsce dla debila".
"45 lat za kierownicą, to mój staż i nie spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem, na szczęście mnie to nie dotkneło" : Proszę wyjąć auto z garażu i zacząć jeździć, bo PLworld nie zastąpi prawdziwych wrażeń.
Cóż, jest jak jest i szybko się to nie zmieni. Nawet, gdyby nagle odpowiednie służby zaczęły dbać o bezpieczeństwo na drogach w sposób proporcjonalny do wagi sprawy, mentalność wielu kierowców pozostanie taka sama jeszcze przez lata. Co mogą zrobić ci, którzy chcą po prostu normalnie jechać i dotrzeć w całości od punktu A do punktu B ? Wbrew pozorom: dużo. Przede wszystkim odstępy, słynna zasada 3 sekund. Odpowiedni odstęp od poprzedzającego nas pojazdu nie tylko chroni przed skutkami jego gwałtownego hamowania, ale także umożliwi ewentualnemu szaleńcowi powrót na nasz pas, gdyby w czasie nieodpowiedzialnego wyprzedzania coś poszło nie tak. Dzięki temu jest znacznie większa szansa, że wariat nie uderzy w nas, ani w pojazd przez nami. Poza tym, nie możemy sami pogarszać sytuacji. Jeśli widzimy jakieś szalone manewry, w imię unikania wypadku zachowujmy się racjonalnie, bez chęci pokazania szaleńcowi naszej niechęci do niego. Nie włączajmy świateł drogowych w oczy kierowcy z naprzeciwka, nie utrudniajmy powrotu na prawy pas po zakończeniu wyprzedzania (choćby to było na zakazie czy na podwójnej ciągłej). Lepiej zachować się poprawnie, nie zwiększać ryzyka, a potem ewentualnie wysłać film na Policję. Wariat dostanie punkty karne, a może nawet staci prawo jazdy jeśli łamie przepisy nagminnie. I takie właśnie działanie może realnie zwiększyć bezpieczeństwo na drodze.
Niezle filmiki 👍
To są bandyci, którzy wymuszają aby pojazdy jadące z naprzeciwka zwolniły maksymalnie, tak aby oni się zmieścili. Idą na czołowe. Zabrać prawo jazdy za takie coś i tyle.
Panie Marku oglądam Pana wypowiedzi od 2014 roku. Nie wiem może już starość i roztropność wpłynęła na moją jazdę ale w 100% popieram pana spostrzeżenia i akceptuję przepisy. Chciałbym aby wszyscy przestrzegali wszystko co nas obowiązuje bo wierzę, że wiele żyć by to ocaliło. Spieram się z wieloma Pańskimi widzami, kłócę się, że nic nie usprawiedliwia łamania przepisów - denerwujący policjant, zawalidroga czy inni użytkownicy, którzy nie przypadną nam do gustu. Moi znajomi mają niezły fan jak jedziemy i mówię, że Marek Dworak nie byłby zadowolony. Znają mnie z tego, że jakiś "Marek Dworak" to mój guru. No cóż odwala Pan kawał dobrej roboty, gratuluję i tak trzymać. Ratuje Pan życie wielu osób i propaguje przestrzeganie przepisów takie jakie są i bezpiecznie zachowanie na drodze - dla wszystkich jej użytkowników. Finalnie wszystkim zależy by bezpiecznie przemieścić się z punktu A do punktu B - możliwie najszybciej ale z dopuszczalnymi w naszej infrastrukturze czasami. Tak trzymać, może kiedyś po pandemii uda mi się wybrać do Krakowa to chętnie zamieniłbym z Panem słówko. Powodzenia!!!!
@Hubert Witkowski ale nie przejmuj i nie martw się miszczami, ich i tak zbalastują/obejmą przepisami, że będą chodzić do toalety zgodnie z procedurą/instrukcją/regulaminem i pytać o zgodę na oddychanie/myślenie. z jeden strony będą błagać/prosić o przepiski, a z drugiej rzygać nimi i wypróżniać się nimi :) taki to będzie przepisokratyczny stan i efekt długotrwałego obcowania :)
@Hubert Witkowski oj dużo, prosto od mojego dystrybutora :) wiekuistego maryjana maybacha :):). po co czytać? wystarczy objąć, utulić się w przepiskach, one dobrze grzeją, masują, witalizują owieczko-baranki :). z przepiskami dużo raźniej, dają więcej wiary, nadziei i optymizmu :) to takie wielkie natchnienie niczym przyjęcie ducha świętego, który zmienia oblicze owieczki/baranka :). im więcej przepisokracji, tym bardziej szlachetna/wzbogacona/wyregułkowana/wyformułkowana, podległa/poddana/podporządkowana owieczka/baranek :) tak trzymać!!!! :). natchnienie/namaszczenie przepisami to podstawa tego wymiaru :) i warunek konieczny/niezbędny by doszło do zbawienia :)
@pookrągłostołowy narodowiec mój "miszcz" naprawdę dużo brałeś. Nawet nie czytałem co tam kopiowałeś i wklejałeś....
next is FYI
@Hubert Witkowski tak więc wiesz, przepisowe zbawienie i królestwo jest blisko :) grunt to zachować bezwzględność/absolut przepisowy :), bo przepisokracja/przepisoteizm to podstawa bytu współczsnej owczarni :). nie zważaj na przepisy wykluczające się/przeczące sobie wzajemnie, stojące w sporze, kolizji, konflikcie, czy na inne martwe/puste, pisane na kolanie i przepychane przez Towarzystwo Legislacyjnych Zbawicieli :) dla Ciebie i Tobie podobnych każdy przepis jest święty, warty/godny i wymagający czci/kultu/uwielbienia, chwały i sławy :):). bądźże pochwalony/pozdrowiony przepisie nieskończony nasza skarbnico wszelakich mądrości/doskonałości/absolutności :):)
Takie "manewry" wołają o pomstę do nieba, to jest bezmyślność kierujacych. Wszystkie materiały powinny zostać przekazane policji, obiór prawa jazdy to minimum, do tego wnioski do sądu o próbę zabójstwa i zagrozenie katastrofy w ruchu drogowym. Takie drastyczne działania mogą doprowadzić, że kierowca trzy razy pomyśli przed wykonaniem manewru.
Dawno nie było tak przerażającego odcinka. Za takie zachowania powinno być odbierane prawo jazdy, żadne mandaty!
odcinek hanka zamiast w kartony wali w rów
Panie Marku. W/g Pana słów,że co będzie dalej od nas to zależy, to rozumiem, że te wszystkie filmy zostały przekazane Policji.
w tych jak i w poprzednichy przypadkach wszyscy kierujacy prawojazdy do zabrania i zakaz prowadzenia na 3 lata
Ja tylko podziękować chciałam, że od tak dawna powstają te odcinki 👍💛
Można jeszcze poruszyć sygnalizowanie wyprzedzania. Ludzie nie używają kierunkowskazów albo jadą cały czas na lewym kierunku. Przecież ludzie nie znają podstaw. Kierunkowskaz powinien być włączony tylko przy zmianie pasa ruchu.
@Czarny Kropek chodziło mi tylko o ten odcinek, a nie o ogólne przepisy
Nie tylko. Kierunkowskazu używamy przy zmianie pasa ruch i przy zmianie kierunku ruchu.
Nie nad kierownica, lecz pojazdem...
Pytanie co grozi tym kierowcom za takie manewry? Otóż nic,nul,zero. Nie ma w polskim prawie czegoś takiego jak niebezpieczna jazda. Jest spowodowanie zagrożenia w ruchu lądowym, ale dopóki nie spowodujesz wypadku to cię nie dotyczy. Ewentualnie mogą dostać jakiś śmieszny mandat za wyprzedzanie na podwójnej, nic ponadto.
@Starszy Brat ależ oczywiście że da. Czym mniejsza nieuchronność tym większa powinna być dotkliwość. Co z tego że ktoś ma Yanosika. I tak może trafić na cywilny radiowóz albo na kogoś kto wyśle film na policję. Jak będzie wiedział że może dostać za to 3 lata więzienia albo z 500 stawek dziennych to większość się 10 razy zastanowił czy tak wyprzedzać. A jak się nie zastanowi to niech cierpi. Tak jak cierpią ofiary albo rodziny ofiar takich bezmyślnych zachowań. I to nie są błędy tylko działanie z premedytacją.
@raf1ks Moim zdaniem obecna kara jest adekwatna do popełnionego czynu jak na Polskie warunki. Podwyższenie kary nic nie da ponieważ jest za mało patrolujących, po za tym sam używam Yanosika i mniej więcej wiem gdzie można się policji spodziewać.
@Starszy Brat ale to co innego niż niebezpieczna jazda. W dodatku kary i tak są za to śmieszne. W Polsce za stworzenie zagrożenia w ruchu grozi do 5 tys zł grzywny i utrata prawa jazdy do lat 3. W UK za niebezpieczną jazdę grozi do 3 lat więzienia i zakaz prowadzenia pojazdów do lat 10. Przyznasz że trochę różnica. Tym bardziej że tam już samo znaczne przekroczenie prędkości kwalifikuje się pod ten paragraf.
Art. 86 Kodeksu Wykroczeń traktuje, że: §1. Kto na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub w strefie ruchu, nie zachowując należytej ostrożności, powoduje zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, podlega karze grzywny. § 3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 1 przez osobę prowadzącą pojazd można orzec zakaz prowadzenia pojazdów.
Czemu zamazujecie tablice rejestracyjne ? Każdy taki przypadek powinien wylądować na policji i powinna zostać zastosowana odpowiednia kara za takie "występki".
lepiej spóźnić się 5 minut na spotkanie niż być 5 minut przed czasem na swoim pogrzebie...
Śmiem twierdzić, że większość tych ludzi nigdzie się nie śpieszy. Oni nie potrafią inaczej. Płynna spokojna jazda, też potrafi sprawiać dużo przyjemności z prowadzenia pojazdu.
Pół biedy jeśli taki kierowca zrobi krzywdę sobie. Gorzej jeśli zaszkodzi niewinnym ludziom.
To niech Policja pilnuje dróg, a nie noszenia maseczek.
Ale to kierowcy popełniają wykroczenia i zwalanie win na policję za taki stan nie jest na miejscu.
2:38 co na mysli mial autor oznakowania poziomego? Pierwszy raz spotykam sie z takim malowaniem a troche kilometrow po polsce już zrobiłem
@x D Przed zakrętem to ja widzę tam linię P-4, której przekraczać ani najeżdżać nie można.
@marcin .k1989 w sumie rzeczywiście jest to troche bez sensu bo umożliwia wyprzedzanie tuż przed zakrętem, zwracam honor
@Pawel Dabrow akurat ta na filmie tak. Ale wszystkie drogi jakimi dotad jezdzilem na koncu przerywanej dla obu kierunków mialy jednostronnie przerywana umozliwiajaca wyprzedzanie samochodom z przeciwka a nie tak jak na tym filmie. Stad moje zdziwienie.
@marcin .k1989 Chyba nie do końca rozumiesz jak działa linia jednostronnie przerywana. Nie oznacza, że nie możesz "wrócić".
@x D zwroc uwage z ktorej strony jest ta linia przerywana... Pierwszy raz widze zeby tak sie konczyl odcinek do wyprzedzania
Komentarz z nieco innej perspektywy. Przedstawione przykłady wyprzedzania są karygodne. Może jednak zamiast narzekać na kierowców należałoby uczyć na kursach, że opony trzymają pojazd w zakręcie, że zakręt można bezpiecznie pokonać 90km/h (latem gdy sucho) zamiast 50km/h (gdy jest mokro). Wielu kierowców gdy tylko poczują dociskanie do boczka fotela w zakręcie to zdejmuje nogę z gazu co często powoduje ich nieoczekiwane zachowania na drodze stwarzające zagrożenie. Tutaj jest wina ich nauczycieli. Jednym z ćwiczeń na kursie powinna być coraz szybsza jazda po okręgu (na placu manewrowym) aż do utraty przyczepności. Tylko w ten sposób można oswoić się z prędkością w łuku i nie stanowić późniejszego zagrożenia na drodze. Zbyt ostrożna a tym samym zbyt wolna jazda wcale nie jest bezpieczniejsza od zdecydowanej jazdy i szybszej. Najważniejsza maksyma w ruchu drogowym brzmi: "jedź tak by inni kierowcy wiedzieli co chcesz zrobić".
@Krzysztof Młynarczyk Nie strach jest w tych przypadkach problemem, a brak wyobraźni i odpowiedzialności. W części może jest to nawet połączone z nieposzanowaniem życia innych. Te osoby nie tyle nie posiadają umiejętności, co obarczone są problemami psychicznymi. Nie szkoły jazdy, a psychiatria ma wiele do zrobienia.
@Krzysztof Młynarczyk Ależ ci kierowcy z filmików z pewnością nie boją się prędkości i zakrętów, gorzej z oceną sytuacji. Może to ta ich pewność, że są świetnymi kierowcami nie powstrzymuje ich przed takimi manewrami. Myślę, że podniesienie umiejętności w wieli przypadkach dostarczy nowych "pewniaków" na drogach.
@ble ble gdzie o tym napisałem? Chodzi tylko o to żeby przestać się bać prędkości i zakrętów i potrafić ocenić sytuację
Kolejny, który chciałby na kursie prawa jazdy uczyć jazdy rajdowej i wychodzenia z poślizgu. Klupnij się w głowę i po prostu zwolnij. Czy na tym filmie ktoś ma wątpliwości co chcą zrobić ci kierowcy? Nawet kierunkowskazy były włączone.
Ucieczka na pobocze na pobocze, którymi chodzą piesi, jadą rowerzyści... Gdy są tam w takie sytuacji nie mają szans... Pytanie moralne: czy moralne jest uciekanie na pobocze bez wcześniejszego sprawdzania ? Może to niemoralne i lepiej staranować debila ? Zwłąszcza jak jedzie się ciężarówką ?
Kluczem tu jest odruch bezwarunkowy. Nie wiem jaki promil kierowcow moze zachowac zimna krew w sytuacji gdzie w deszczu leci na ciebie rozpędzona 40 tonowa ciezarowka.
kocham tego chłopa, on już z taką rezygnacją o tym mówi. Ale serio - bez jaj, mam krótko prawko, ale to co widzę na ulicy skutecznie mi odbiera ochotę do jazdy, bo się po prostu boję.
7:51 Uważam, że te sytuacje są zbyt poważne aby pozostawiać je bez zabierania uprawnień zawodowych. Przecież to głupota, zysk nędznych paru metrów, paru sekund nie jest wart tego ryzyka. O wyprzedzaniu możemy myśleć gdy jest 10 km/h różnicy w prędkościach, ale 2,3,5 km/h to strata czasu i zbyt duże ryzyko. Co za bezczel w ogóle. Najpierw taki pan drogi chce wyprzedzać, a potem ratuj. Co za problem odpuścić i wrócić za tą ciężarówkę? No głupota. Tego nie da się zrozumieć. 8:50 Po prostu uznał tą próbę za nieudaną i ponowił manewr gdy nadarzała się okazja. Tak samo niesumienna policja nie jest w stanie niczego nauczyć. Gdy raz dostaje się karę za wykroczenie, a raz nie, bo jak raz nie było radiowozu w pobliżu co niestety jest codziennością.
@piotr517 Jeżdżę bo lubię, ale mam z tyłu głowy ewentualne konsekwencje swojego błędu czy brawury. Nikogo nie obchodzi opóźnienie czy to, że zdenerwował mnie pasażer.
@harnaskalisz Na szczęście nie musze jeździć ani autobusem ani ciężarówką. Po prostu rozumiem dlaczego kierowca Tira nie zwalnia tempa, które ma narzucone przez pogoń za terminami.
@piotr517 Trzeba zmienić pracę, zanim kogoś się zabije. No chyba, że prowadzenie ciężarówki to jedyne co w życiu umie. Mówię to ja, kierowca autobusu.
Dokładnie. Czyste lenistwo, a może złośliwość? Albo jak Ci się tak spieszy to jedź! ( a ja nie muszę zwalniać bo faktycznie nie muszę ;p )
@piotr517 Zgadzam się, tylko dlaczego wyprzedzana ciężarówka nie zwolni na chwilę, tak by cały manewr wykonany został szybciej? Tempomat przeszkadza? To sam się tyczy wyprzedzających się ciężarówek na trasach szybkiego ruchu i autostradach.
Ja mam takie pytanie do Państwa. Dlaczego nazywacie te ameby drogowe kierowcami?
820 odcinków i dalej jedno intro. Szanuję
W m jak Miłość Też długo było pierwsze Intro. To normalne
Tradycja to podstawa. No i tematyka cały czas niezmienna a przypadków do omawiania przybywa i ciągle wracają te same błędy.
Tym , którym udało się takie wyprzedzanie , powinno się włączać nagrania tych co im się nie udało. Takie manewry jak ma tych nagraniach powinny byc traktowane jak usiłowanie zabójstwa lub ciężkiego uszczerbku na zdrowiu.
Napisałem wcześniej komentarz w podobnym tonie to otrzymałem odpowiedź, prawdopodobnie od takiego idioty jak ci z nagrania "to się schłostaj, na dobry początek.". W pełni popieram takie postulaty.
Bo w Polsce nie jeżdżą Tylko się ścigają, wyścigi dla większości tą są i EGO wielkie do tego ,,,,,,
6:50 ale skubany nawet prawy kierunek zdążył dać przy tym wszystkim xD
Dopóki za takie brutalne wyprzedzania nie będzie groził zarzut usiłowania zabójstwa albo przynajmniej usiłowanie spowodowania katastrofy w ruchu lądowym i zawiasy albo więzienie, dotąd kierowcy będą robić co im sie podoba. Jeżeli przez 45 lat pan prowadzący nie spotkał się z takimi akcjam8, to chyba jeździ z biura do domu w m8eście. W trakcie mojej pracy 10 lat w podróży praktycznie mam co miesiąc sytuację, że muszę hamować, żeby ktoś wyprzedzający nie zabił mnie. Serio, albo ja jestem takim pechowcem a Pan szczęściarzem, albo po prostu więcej jeżdżę i statystycznie tych sytuacji mam więcej, natomiast to jest chleb powszedni w transporcie drogowym.
@Piotr W tych sytuacjach o których mówię, gdyby nie hamowanie to kończył bym w kostnicy. Średnio co miesiąc miałem takie i prawie takie sytuacje.
W pełni popieram. Natomiast myślę, że panu Markowi chodziło o takie skrajne sytuacje jak te z filmu a nie że w ogóle musiał hamować, bo ktoś nie umie jeździć, takie lżejsze były wielokrotnie w programie z jego kamery, raz nawet stłuczka. I pewnie faktycznie jeździ głównie po mieście.
Dokładnie, usiłowanie zabójstwa! Inaczej tego się nie ukróci.
P.Marku ,takich idiotów nic nie nauczy ,nawet wypadek , może na chwilę zabastują ,ale jak już poczują się pewniej znowu to samo robią za kółkiem. Aż dziw bierze ,że przez tyle czasu nie miał Pan takie sytuacji , bo w swoim niewielkim stażu , miałem takich sytuacji ze trzy lub cztery. W tym dwie przyprawiły mnie o szybsze bicie serca. Takich ludzi powinno się kategorycznie usuwać z dróg .
@BluesyBor ale nie jest. Niestety ale w naszym kraju jest na takie zachowania ogromne przyzwolenie. Oczywiście że są inne sporty zapewniające adrenalinę. Tyle że one są po pierwsze droższe, a po drugie wymagają jednak umiejętności. A to są ludzie którzy wolą iść na łatwiznę. I nie będą przejmować się innymi. Czy alkoholik albo narkoman przejmuje się innymi? Niszczy życie swoich najbliższych bardzo często i ma to gdzieś. Tu żadne prośby, edukacja, nawoływanie nie pomogą. Dokąd państwo nie weźmie się za takich i nie wyeliminuje ich z dróg, oni będą po tych drogach szaleć i narażać na niebezpieczeństwo innych użytkowników.
@esperto pl to niech się zajmą czymś innym, polecam skoki na spadochronie czy wspinaczkę wysokogórską. Samych siebie mogą narażać ile dusza zapragnie, ale narażanie innych musi być bezwzględnie karane.
@BluesyBor Bo to są ludzie silnie uzależnieni od adrenaliny. To tak samo silne uzależnienie jak w przypadku alkoholików czy narkomanów.
W pierwszym zdaniu racja, sam znam człowieka który przez taką jazdę wylądował w szpitalu z bardzo poważnymi obrażeniami - i miał szczęście że tylko tyle, bo wbił się osobowym czołowo w Stara, łatwo sobie wyobrazić jakie miał szanse. Groził mu paraliż od pasa w dół, ale się wylizał... i dalej jeździ jak opętany. Wniosków nie wyciągnął praktycznie żadnych.
Ciekawostka: Pierwszy filmik był na napisach końcowych ubiegłego ;)
Nie ma policji na drogach, jest przyzwolenie na takie zachowania, a wystarczyłyby lotne patrole kursujące na drogach
Wystarczy usadzic jednego miśka przed komputerem i niech ogląda stopchama czy polskie drogi i odpowiednio nagradza bohaterow
Tu redaktorzy i tak jeszcze w miarę delikatnie odnoszą się do tych sytuacji ,zapewne na usta nasuwają się gorsze słowa...
45 lat stazu, chyba tylko po miescie
Logika godna pozazdroszczenia. Wiadomo, w miastach nikt nie wyprzedza, nikt nie popełnia wykroczeń, przestępstw. No i pamiętajmy o tej nadrzędnej zasadzie - wszyscy kłamią :)
8:20 ... plworld.info/show/Y3msfMzWn6yYZKg/wideo.html
4:17 - nie ułanów lecz UŁOMÓW ..
Faktyczni bo Ulani to byli chlopy z jajami a ci to chlopy bez muzgu i z jajami niejest lepiej.
Zróbcie film w którym pokażecie prawdziwe śmiertelne wypadki, może to da do myślenia,bo jazda na trzeciego jest nagminna...Ja jeżdżę od ponad roku i miałem już kilka takich sytuacji,w tym jedną nawet na moście z podwójną ciągłą...Nie było gdzie uciec,baba zahamowała i minęliśmy się o centymetry i kilka setnych sekundy.
Wyprzedza na żółtych znakach, które zabraniają wyprzedzania i na podwójnej ciągłej Lini. Pozdrawiam.
@Kazimierz Kopyt aha - czyli znaki ostrzegawcze. Po prostu cię nie zrozumiałem.
@Justyna Biber Znaki ostrzegawcze. Np. Niebezpieczny zakręt w prawo, lewo, przejazd kolejowy z zaporami i bez zapór, zwężenie drogi. Generalnie znaki które o czymś ostrzegają.
Jakie to są żółte znaki, które wprowadzają zakaz wyprzedzania? Pierwsze słyszę o takich.
Pewnie nie napiszę nic nowego i pojawiały się tego typu propozycje, ale... Dlaczego ten program jest tylko w TVP Kraków? Szczerze to zamieniłbym te niezmiernie ciekawe seriale na TVP1 czy TVP2 na właśnie taki program. Edukacja na drogach moim zdaniem jest bardzo ważna, szczególnie że aut przybywa. Jakby była jakaś petycja o wrzucenie Jedź bezpiecznie do ogólnopolskich kanałów, to ja podpisuję się rękami i nogami i czym tam jeszcze mogę.
@malecki0001 ale to i tak jet TVP
puszczajac to w telewizji polskie mocno by stracilo na wiarygodnosci
DRAMAT tym ludziom powinno pokazywać się zdjęcia po poważnych wypadkach zmasakrowane ciała i krew bo debile inaczej nie zrozumieją
to jest dramat masakra
Właśnie ze strachu przed tą dziczą praktycznie przestałem poruszać się samochodem po kraju. Wolę stracić na czasie i tłuc się pociągiem niż ryzykować życie na polskich drogach
Pomysł zacny, tylko co w wypadku, kiedy przez takie indywidua wykolei się pociąg?
8:30 Rej RKL ten typ tak ma trzeba z tym żyć
Za takie manewry powinni odbierać uprawnienia! Kategorycznie! Debilizm do kwadratu... :( Skąd oni się biorą? :(
Hehe, "poprzedni program o wyprzedzaniu wzbudził tak wielki odzew, że nie pozostaje nam nic innego jak kontynuować temat w tym odcinku" powiedziała Pani Beata wrzucając dwa odcinki naraz. :))))))
@Ja Seba Wu no i oczywiście odzew był po premierze w telewizji, bo precież ludzie piszą maile do telewizji, na pewno, bardzo często (no dobra, do tego programu czasem piszą, ale bez przesady)
@miki Aha, a Pani Beata ubrała się tak samo i usiadła w tym samym miejscu... Pan Marek też jakoś podjechał tam, gdzie był poprzednio... :)))
premiera jest w TVP3 a nie na jutóbie
Zjeżdżanie na pobocze tylko zachęca do takiego wyprzedzania. Nie po to mam poduchy, żeby przed idiotą uciekać.
@Michal Kapustka Napisz ze zrozumieniem ten komentarz. Nie ma tam informacji, czy Cię zablokował, czy tylko nie pozwolił złamać prawa. Jeśli jadę sporo poniżej dopuszczalnej prędkości (ecodriving, bo jadę na oparach, wiozę wrażliwy ładunek), to współpracuję i pomagam się wyprzedzić. Jeśli jadę ~90 poza zabudowanym i ktoś mnie próbuje wyprzedzać, to nie ja tutaj jestem osobą, która powinna się starać być miłym.
@adiosamigo1988 przeczytaj zrozumieniem mój komentarz. Pomogę ci słowo 'mocno' zamień na "są pojebani i "
@Michal Kapustka Zablokował? Stanął w miejscu nie pozwolił dalej jechać? Czy może po prostu chciał uniknąć ratowania debila przed czołówką?
Ci kierowcy mocno przesadzili swoim zachowaniem. Kultura na drodze powinna być jak ktoś chce jechać szybciej niż ja to mu zjadę na pobocze jeśli jest możliwość. Miałem też sytuacje że kierowca przede mna specjalnie mnie blokował żebym go nie wyprzedził to jest czyste chamstwo.
Szczególnie jak taki narwaniec jedzie cięższym autem i bez problemu Cię zepchnie, a Ty chcesz spokojnie dojechać do domu bez problemów. Czasem lepiej takiemu ustąpić i później zgłosić go na policję, niż stroić bohatera i narażać siebie oraz innych. Pamiętaj, że poduszki to tylko element łagodzący skutki, a nie je zupełnie likwidujący.
co to przelatuje w 3:04 nad drogą? :o
w szybie odbicie swiateł tylnych ..
Nic, to światła wymijanego auta odbijają się tak na szybie.
Włos się na głowie jeży!
Na problem niewlasciwego wyprzedzania moze tez wplywac to, iz tego manewru nie uczy sie na kursie na prawko...
@Drenn3 no to wyprzedzales traktory na drodze gruntowej typie xD
@Piotr Kotłowski sory typie, mieszkam w takim zadupiu, że nawet dwupasmowej drogi w jednym kierunku nie mamy i wokół las oraz pola.Troszkę więc się pomyliłeś, bo mam tu zajebiste miejsce na naukę wyprzedzania. Chciałeś błysnąć, to trzeba było brokatem sypnąć :)
@Drenn3 wyprzedzanie ciagnika w miescie na 2 pasach w 1 kierunku sie nie liczy xD
@Piotr Kotłowski dwa miesiące mi zajęło. Jak zdałem prawo jazdy nie uważałem się za kierowcę który umie jeździć. Jeździłem bardzo ostrożnie I z każdym dniem jeździłem coraz odważniej po dwóch miesiącach uznałem że umiem dobrze jeżdzić. A po 6 miesiącach uznałem że bardzo dobrze umiem jeździć. I kiedyś przyjdzie czas że uznam że umiem jeździć perfekcyjnie. Zaznaczam że zawsze można ulepszyć swoja umiejętność jazdy. W pierwszych miesiącach zastosowałem zasadę ograniczonego zaufania do moich umiejętności jazdy.
To słaby kurs pan przechodził. Mnie uczono wyprzedzania.
plworld.info/show/e3esg6jJjpbep6Q/wideo.html ten przynajmniej wyprzedził
Czy szanowna redakcja mogła by zrobić material o kolizji w tym jednym miejscu bo to chyba nie zbieg okoliczności że tyłu kierowców nie potrafi dostosować prędkości do warunków panujących na drodze plworld.info/show/hIObZrSqsXu7iJc/wideo.html
@Ja chyba Ty na większości zakrętów ograniczenia są mocno zawyżone np 60-70km/h na zakrętach które bez problemu da się przejechać z prędkością 100+. Ludzie się przyzwyczaili i zwyczajnie ignorują ograniczenia w takich miejscach. Tutaj jak widać przy wyższych prędkościach się wypada z zakrętu.
@K M jest wiele zakrętów i wiele ograniczeń na nich a nie ma tylu wypadków na nich tu też widać że auta jadą z tą samą lub podobna prędkością i jedni wylatują a inni nie jest to szeroka droga i jak łatwiej dać ograniczenie do 30 nawet jak coś nie tak jest konstrukcyjnie w tym odcinku .
W przypadku tego miejsca i Zakrętu Idiotów na S1 nie ma czego tłumaczyć. Ludzie ignorują ograniczenia i wylatują z drogi.
7:04 pamiętam, że kiedyś włączenie lewego kierunkowskazu w ten sposób oznaczało w "mowie" kierowców - "możesz wyprzedzać , droga wolna".
Prawego
Raczej na odwrót prawy droga wolna lewy droga zajęta. Obecnie nie stosuje takich praktyk z powody coraz większej grupy osób upośledzonych na drogach.
@Tadek Rafał Jestem tego samego zdania
Ja nigdy nie ufam takim " pomocnikom" wolę sam być pewny czy mogę.
prawego nie lewego