Jedź bezpiecznie odc. 822 (zakopianka show)

28 gru 2020
81 908 wyświetleń

Komentarze
  • Mam nadzieję że nagrania i bohaterzy przejść zostali przekazani w odpowiednie ręce.

    Jacek N.Jacek N.20 dni temu
  • jeśli jadę przepisowo, po drodze krajowej, która prowadzi przez wioski, np numer 94, to jestem dużo wolniejszy od tirów...

    Mateusz GrzelińskiMateusz Grzeliński25 dni temu
    • ​@kiha1970 jak jeszcze byłem na kursie jazdy to zapytałem mojego instruktora w Lce: "Marek, przecież widzę jak wszyscy mnie jak wszyscy mnie wyprzedzają. To tak serio jakbym jechał te 10, 20 km więcej od dozwolonej prędkości to chyba nie jest tak źle?" Marek pokręcił głową i powiedział: "Jakbyśmy się wszyscy trzymali się tych prędkości, to nikt by nie ginął na drogach." To mnie przekonało do dość rygorystycznego trzymania się limitów. Ta decyzja ma niestety wyżej opisane konsekwencje.

      Mateusz GrzelińskiMateusz Grzeliński21 dzień temu
    • to prawda, zdarzyło mi się ostatnio kilka razy jechać DK94 i trzymałem się pod 60km/h na 50tce, niestety - naginając przepisy (!) dalej byłem najwolniejszy i za mną tworzył się sznur pojazdów, potworna bezmyślność polskich kierowców... Zakopianką jeźdżę praktycznie codziennie i niestety znajduję potwierdzenie we wszystkim, znowu pośpiech przekładany ponad bezpieczeństwo, znowu bezmyślna i nieodpowiedzialna jazda

      kiha1970kiha197021 dzień temu
  • Odbierać prawo jazdy za takie wszystkie debilne przejawy braku używania zdrowego rozsądku

    wojtala261wojtala26126 dni temu
  • ... i dwie ręce na kierownicy !

    Paweł KowalskiPaweł Kowalski27 dni temu
  • Jako zagraniczny turysta stwierdzam,ze kary za lamanie przepisow sa zbyt niskie,czesto balem sie,ze ktos uderzy moj samochod z tylu,tak blisko lubia jechac.Druga wazna sprawa to polskie drogi przeladowane sa informacjami,a wiadomoze duzo informacji to zadna informacja,prosze ograniczyc ilosc informacji nie zwiazanej z ruchem kolowym,szczegolnie roznego rodzaju reklamy.

    Stan TurskiStan Turski27 dni temu
  • Widzę, że w naszym kraju życie ludzkie nie jest warte kilku kładek dla pieszych.

    Cheerful DriverCheerful Driver29 dni temu
  • Polskę powinno sie wyrzucic z Unii Europejskiej za calkowitą ignorancję prawa drogowego i brak jakiejkolwiek kultury drogowej , zabrac wszelkie dofinansowania i dopiero jak wrocimy do czasów Bieruta to wtedy zrobic test czy umiemy szanowac prawo i zycie ludzkie i EWENTUALNIE wpuscic nas spowrotem ...innego wyjscia nie widze. ja jak zarobie na transporter opancerzony to se kupie z demobilu ...poczuje sie bezpiecznie. skot mi sie bardzo podoba :( to nie jest smieszne , to jest tragiczne.

    Przemysław KosickiPrzemysław KosickiMiesiąc temu
  • tyle znakow i reklam ponastawiali ze mozna sie nimi znudzic po minucie jazdy

    Krzysiek MKrzysiek M2 miesięcy temu
  • Zakopianka jest technicznie trudną i bardzo wymagającą trasą, sam wiele razy nią jechałem. Miejscami przecierałem oczy ze zdumienia jak ludzie tam jeżdżą 🙁są tam wzniesienia doliny i dość ostre zakręty.O przejściach już nie wspomnę, naprawdę jest to trasa wymagającą.Nie jeden "kozak" leżał tam w rowie... Pozdrawiam Pana Marka a szczególnie Panią prowadzącą 🥀♥️Grzegorz z Krakowa

    pisio_ rekpisio_ rek2 miesięcy temu
  • Jezdzilem tam wiele razy trzeba uwazac na skrzyzowaniach to fakt 50km/h ale tam jest tak ze masz 70km/h potem 50km/h przed przejsciem potem znowu 70km/h i znowu przejscie.Zwalnianie i przyspieszanie.....panie zrobta tam kladki dla pieszych jak jest w Szwecji skoro i tak ich tam tak duzo tych pieszych nigdy nie widzialem!

    Daniel MateuszDaniel Mateusz2 miesięcy temu
  • Jeżeli ktoś prawadzi samochód zgodnie z przepisami to nie ma problemu uzwględnia bezpieczeństwo pieszych i wie, że oni są pierwszi, ale tak nie jest więc wniosek jest prosty te prześcia dla pieszych nie mają racji bytu. Mogły by być nad lub pod drogą. Pozdrawiam serdecznie to jest oczywiście moje zdanie i nikt nie musi się z nim zgadzać. Dużo zdrowia dla Pana sekretarza.

    Damian BuzonDamian Buzon3 miesięcy temu
  • Ok mamy się stosować do ograniczeń zgoda,ale kto wymyśla tak idiotyczne drogi od samego patrzenia na te znaki głowa boli,jeszcze przejścia.To nielepiej postawić 50 na całej dľugości jechało by się płynniej. I może jakieś kładki zamiast pasów,ale nie bo lepiej postawić 500 znaków.

    Krzysztof WojciechowskiKrzysztof Wojciechowski3 miesięcy temu
    • jak ustawisz 50 na całej długości to większość będzie jechało szybciej i byłoby więcej wypadków

      NicekovskyNicekovsky2 miesięcy temu
  • A tak to jest rozwiązane w cywilizowanych motoryzacyjnie krajach plworld.info/show/ZXp7g8fSZH7anrA/wideo.html

    Jan CarlJan Carl3 miesięcy temu
  • Mysle ze musza być sygnalizacja świetlna. Szkoda ludzi!

    Helena MojHelena Moj3 miesięcy temu
    • Kilka lat temu na DK94 między Rzeszowem a Przeworskiem też był ten sam problem, ale GDDKiA poszła po rozum do głowy i na każdym przejściu jest zwężenie wraz z betonową wyspą - może na zakopance też to powinni wprowadzić - kilka linków poniżej goo.gl/maps/mmiaK74gYXB2k4278 goo.gl/maps/e9Nmj69kxcTCJ5827 goo.gl/maps/ZwFnAWezULrzVzn47

      Mateusz SzczepańskiMateusz Szczepański3 miesięcy temu
  • 2:33 Też mi brakuje trybu auto dla wycieraczek z tyłu.

    Michał GawronMichał Gawron3 miesięcy temu
  • Uważam, że najlepszym rozwiązaniem aby spowolnić tam ruch na tej drodze byłoby wprowadzenie odcinkowego pomiaru prędkości. Kilkadziesiąt mandatów w ciągu dnia na tyle by zasiliło budżet, że mogliby zrobić tam równie dobrze przejścia nadziemne dla pieszych. Nigdy nie byłem na tej drodze ale myślę, że można ją przyrównać do odcinka autostrady A4 od Wrocławia do Zgorzelca jednym słowem - dramat.

    YogithoYogitho3 miesięcy temu
  • ale jeden rodzynek sie znalazl.. gdyby ludzie widzieli konsekwencje ignorancji tj nie tylko mandaty wysokie ale zdjecia z tragedii innych kierowcow gdzie gineli ludzie w makabrycznych skutkach jak rozczlonkowanie czy tez mokra plama z krwi, mozgu i fragmentow ciala.. jedyne co czlowiek ktory spowoduje wypadek i przyczyni sie do utraty zycia lub zdrowia to sprawca dostaje traume, traume ktora wsiaka gleboko i meczy w snach oraz na drogach bo to wraca i wraca. warto? raporty o wypadkach smiertelnych co roku sa. co roku wielu musi zyc z taka trauma bo zabija na drodze przypadkowe osoby. dzieci czy kobiety.. jak to mowi pan Kondrad w reklamie. "oszczedzmy sobie" tego i wyciagnijmy nauki z bledow innych. kary musialaby byc jak w szwecji byc jakims wiekszym procentem od rocznego wynagrodzenia by ktokolwiek poczul. 500zl mandat? przyjmie, umiechnie sie jeden i drugi i jedzie tak samo.. dopoki mentalnosc oraz swiadomosc nie osiagna nalezytych cech doputy bedzie tak caly czas. myslenie nie boli, trauma zostaje dlugo i nieraz czy dwa przyczynia sie do samobojstw. szerokiej drogi

    k0lib3rekk0lib3rek3 miesięcy temu
  • Po prostu bardzo dużo ludzi jest ignorantami życiowymi a na drodze to świetnie widać, nie trzeba nawet z danym kierowcą rozmawiać, wystarczy dać mu kierownicę do rąk :)

    Michalsky0_0Michalsky0_03 miesięcy temu
  • Ograniczenia w tym miejscu nic nie dają. Dopóki nie znajdzie się tam sygnalizacja świetlna to nic się nie zmieni. Na newralgicznym odcinku Armii Krajowej sygnalizacja już stoi bo nowoczesne rozwiązania z optymalnym zwężeniem nic nie dała.

    Rafal KrawczyqRafal Krawczyq4 miesięcy temu
  • Za wyprzedzanie przed przejściem i na przejściu powinno być 2000zl kary i maksymalną ilość punktów jakie można dać lub dożywotnie odebranie wszystkich praw jazdy.

    Grzegorz MatońGrzegorz Matoń4 miesięcy temu
  • Ciekaw jestem kto definiuje ograniczenia przed przejściami i oznakowania samych przejść, światełko mruga,i mruga i mruga ... i co to daje?? Może czas to zmienić? Mruga wtedy jak ktoś chce przejść!!!!!, są odcinki na drogach gdzie zapala się sygnalizacja czerwona jak przekraczasz prędkość, a w Krakowie progi i progi i progi...., w różnych rejonach kraju różne ograniczenia przed przejściami dla pieszych. Mam wrażenie ze GDDiA nie ma pomysłu na poprawę bezpieczeństwa na przejściach, bo jazda 50km/h wydawać by sie mogło 30km/h po zmroku w deszczu przed przejściem to chyba ... słuszne ale czy życiowe rozwiązanie. Zapewne każdy kierowca doświadczył ze mimo zachowania ostrożności trudno w niektórych sytuacjach dostrzec pieszego ubranego na czarno mimo iż latarnia świeci.

    Bartek RBartek R4 miesięcy temu
  • Bulwersuje mnie fakt jak jadę przepisowo a ktoś trąbi bo rzekomo jadę za wolno Ale przepisy nie pozwalają na szybszą jazdę!!! Jak do nich dotrzeć pan Pyta? Powiem tak, za małe mandaty!!! 500zł większości nie rusza. Proponuję zwiększyć do 10000zł może to niektórych nauczy szacunku! I niech ustawodawca weźmie to pod uwagę!

    Parabelum SQ2LKTParabelum SQ2LKT4 miesięcy temu
    • @rootMySql Ale co da tysiąc, skoro dalej taki delikwent będzie tak samo jeździł, jeszcze z przeświadczeniem, że go "okradli"? Odbieranie PJ i skierowanie na kolejny egzamin. Sobie przypomni przepisy.

      adiosamigo1988adiosamigo19884 miesięcy temu
    • Setki razy można powtarzać, że to nie dotkliwość kary a jej nieuchronność odstrasza przed łamaniem prawa (co widać nawet na powyższym filmie, gdzie wszyscy grzecznie zwalniają przed fotoradarem), ale i tak znajdzie się element, który będzie populistycznie licytował się na coraz to bardziej kuriozalne kwoty. No więc dołączę, i bez kozery powiem: ŻÓŁCI TYSIĄC!!!!

      rootMySqlrootMySql4 miesięcy temu
  • odpowiedź na pytanie: Jak do nich dotrzeć (8:38)? A jak można dotrzeć do głupka pan powie? Tłumaczeniem - NIE - bo on nie rozumie co Pan mu tłumaczy, Karami - też nie - gdyż zapłaci karę ( lub nie zapłaci ) i będzie dalej robił to samo, zabierać prawo jazdy? - także nic to nie da - dla nich to mało warta zalaminowana kartka papieru. Jedyną możliwością jest natychmiastowy przepadek mienia w postaci pojazdu. Natomiast na takie rozwiązanie wolnościowa Europa sobie nie może pozwolić

    Roman RomanowiczRoman Romanowicz4 miesięcy temu
    • Nieprawda. Zatrzymanie prawa jazdy pomaga. Jak nawet jeżdżą to nagle się okazuje że są wstanie to robić zgodnie z przepisami.

      esperto plesperto pl4 miesięcy temu
  • Takie przejscia na 4 pasmowej drodze o ruchu niekierowanym dramat. Czy ktos widzial podobna glupota np w Niemczech. Widac jak to dziala , mozna i przyjebac z 30 nic to nie zmieni tak jak nic nie zmieni ze w miescie jest nawalone przejsc co kilka metrow wiec kierowcy maja je w 4 literach. Polska to idiotyzmy do kwadratu

    Squadra916Squadra9164 miesięcy temu
    • Nie ma ich po prostu. Albo są ze światłami albo są przejścia takie gdzie to pieszy ponosi odpowiedzialność za przejście. Tutaj zamiast durnych przejść tego typu powinny być bezkolizyjne wiadukty a przejście dołem.

      mortimer madheimmortimer madheim3 miesięcy temu
  • Pan Marek- nie tylko wielka wiedza i doświadczenie ale i rzadko spotykana inteligencja i kultura języka. Wystarczy kilka zdań i od razu widać, że mamy do czynienia z kimś na poziomie. Nie tylko uczy przepisów, ale też uczy jak mówić w naszym języku. Pozdrowienia z pomorza.

    Belfer1234Belfer12344 miesięcy temu
  • Z czerwonej kia sie powstrzymal bo sobie przypomnial ze ma 23pkt na koncie 😋😋😋

    Łukasz DębekŁukasz Dębek4 miesięcy temu
  • Pomijając to co widzimy na filmie jedynym sposobem na takich kierowców sa mandaty w wysokości uzależnionej od dochodu.

    Andrzej WuAndrzej Wu4 miesięcy temu
    • Jak w Finlandii - popieram!

      em_ haem_ ha3 miesięcy temu
    • @adiosamigo1988 - tyko tych, którzy szanują swoje prawo jazdy. Ci którzy wjeżdżają na czerwonym, tudzież pędzą po 150km/h w mieście lub wyprzedzają pasami awaryjnymi - nie szanują zarówno innych użytkowników dróg - jak i swoich praw jazdy. Skoro ktoś czegoś nie szanuje - jak może boleć go zabranie owego czegoś?

      Roman RomanowiczRoman Romanowicz4 miesięcy temu
    • @Roman Romanowicz Skierowanie na ponowny kurs każdego zaboli tak samo.

      adiosamigo1988adiosamigo19884 miesięcy temu
    • Rzecz w tym iż najbogatsi "tego świata" doskonale wiedzą jak sprawiać by dochody były równe 0 a w garażu stały Ferrari

      Roman RomanowiczRoman Romanowicz4 miesięcy temu
  • Kiedy była budowana zakopianka ,że tyle tam przejść dla pieszych?

    Enter SandmanEnter Sandman4 miesięcy temu
  • Wszystkie te przejąć powinny być tam zlikwidowane

    rad zierad zie4 miesięcy temu
    • @PsychoMantisPL jaka tam droga wcześniej biegła, że mieszkali przed powstaniem dwupasmówki?

      Enter SandmanEnter Sandman3 miesięcy temu
    • @rad zie serio przez ileś kilometrów masz pdp co 100 metrów?

      PsychoMantisPLPsychoMantisPL4 miesięcy temu
    • @PsychoMantisPL jeśli przejścia są częściej niż 100, 150m to te likwidować, a na innych montować swiatla

      rad zierad zie4 miesięcy temu
    • A może drogę zlikwidować. Ludzie tam mieszkali zanim była dwupasmówka :P polikwidujesz przejścia a ludzie co mają robić?

      PsychoMantisPLPsychoMantisPL4 miesięcy temu
    • @rad zie należy jeszcze dodać, że ja jako świeżo upieczony mgr inżynier chciałbym zwrócić uwagę na konstrukcje na jakich montowane są takie sygnalizatory. Otóż są to konstrukcje, które podczas uderzenia pojazdu powodują przeciążenia niebezpieczne dla pasażerów pojazdu, który uderzy w taką konstrukcję

      Enter SandmanEnter Sandman4 miesięcy temu
  • Zacznijmy od konkretów na tym odcinku 20 kilometrowym jest kilkanaście przejść dla pieszych. Do nie dawna na przejściach obowiązywało ograniczenie do 70 km/h od jakiegoś czasu jest 50. Taki prosty sposób na poprawę bezpieczeństwa to może dajmy tam 20 km/h to będzie jeszcze bezpieczniej. Paranoja polskich dróg, zamiast budować kładki czy tunele to najlepiej walnąć ograniczenie i problem z głowy. Dwupasmowka jedna z najbardziej uczęszczanych dróg w Polsce, szkoda słów....

    Marcin MarcinMarcin Marcin4 miesięcy temu
    • W samo sedno ale Dworak tego już nie powie.

      mortimer madheimmortimer madheim3 miesięcy temu
    • jest tak gdyż: 1. tak się uczy polskich inżynierów drogownictwa 2. kładka to parę milionów - światła ostrzegawcze ( nawet nie sterujące ) - kilkadziesiąt tysięcy 3. dodatkowo można na takich przejściach podreperować budżety gmin, czy policji 4. ja proponuję wprowadzić również przejścia dla pieszych na ekspresowych i autostradach oraz dać pieszemu pierwszeństwo przed pojazdem jeszcze podczas rodzenia się w głowie zamysłu przejścia przez jezdnię.

      Roman RomanowiczRoman Romanowicz4 miesięcy temu
  • Ciekawi mnie czy prywatnie pan Marek jeździ według znaków :) U mnie raz po przesiadce na egzaminie egzaminator wracał do ośrodka jakieś 80 w zabudowanym. ;)

    dupakropkaosiemdupakropkaosiem4 miesięcy temu
    • W moim przypadku po przesiadce egzaminujący prowawdził jedną ręką jakby na luzaku mnie po znajomości wiózł na wakacje nad morze. Może dlatego zdałem za 2-gim razem bo trafiłem na kogoś poważniejszego

      Trolling SpecTrolling Spec4 miesięcy temu
  • Zamiast chrześcijańskich krzyży może jaśniejszy komunikat na wjazdach by się przydał?

    Amadeo アマデオAmadeo アマデオ4 miesięcy temu
  • Czemu nie wprowadzić czegoś takiego ze wiecej kamer przy przejściach , tam jest najniebezpieczniej . I podnieść karę za wyprzedzanie na przejściu dla pieszych . W krakowie na strzelców miałem sytuacje koło pętli autobusowej "Prądnik Czerwony" . Przejście dla pieszych , jadę sobie i widzę dwie kobiety zblizające się do przejeścia to zwloniłem i spokojnie dojeżdzam one wchodzą na przejście a w tym momęcie spoglądnołem w lusterko tak odruchowo z nawyku bo paczę czesto i wyprzedza mnie Mercedes biały , albo to było audi ale nie pamietam dokładnie , zatrąbiłem , kobiety wyprostowało wchodziły akurat na pasy mzoe dwa kroki zrobiły , nie rozglądały się zabardzo na boku bo z jednej strony auta w korku stały , jedno pasmowe drogi a jeszcze przy przejsciu dla pieszych podwójna ciągła . Jak wyjeżdżam z krakowa to czesto jadę przez hutę od aleji Bora komorowskiego , jest tam duzo przejść dla pieszych bez świateł i nie było takiego przejazdu zeby ktoś mnie nie wyprzedzał w okolicy przejścia dla pieszych jak Pana Marka , to jest karygodne , nie powinno tak być , poto są zasady zeby i ch przestrzegać a nie łamać , prędkość to tam pal licho , walnie w drzewo i cwaniaka nie bedzie , ale przejście to mzoe ktogoś zabić . Inna sprawa ze przejscia dla pieszych są słąbo oświetlone , nie widać pieszego po zmroku lub jak pogoda jest bardzo zła i ciemno do tego. I możęcie mówić co chcecie , ale najbezpieczniej jest w korku . Dodam jeszcze jedno , kazdy umie myśleć , jeźdząc samochodem idąc gdzieś coś załatwić , wiec trzeba i myśleć za kogoś tak dla własnego bezpieczeństwa bo ktoś moze sie zagapić , albo coś innego moze się przydarzyć i moze nie myśleć i dochodzi do tragedi . Przecież nikt świadomie nie chce zrobić drugiemu krzywdy czyż nie ? Chyba ze tak to już policja i do wiezienia .

    rObSoNrObSoN4 miesięcy temu
  • Jak przemówić do rozsądku - wystarczy mandat 40-50 tys, pieniądze ściągane z konta nakazem prokuratury w trybie natychmiastowym, 90% kierowców będzie jak do rany przyłóż.

    ZanskiZanski4 miesięcy temu
    • Powodzenia u banków z wyciąganiem 50 tys na raz :)

      Rafi XRafi X4 miesięcy temu
  • We Wrocławiu jest takie miejsce, że jest ograniczenie do 40 i jest przejście dla pieszych ale kierowcy mają to w głębokim poważaniu. Jeżdżę pawie 20 lat i zawsze jestem na tym przejściu wyprzedzany przez wszystkich: samochody, autobusy, ciężarówki, motocykle i to często z prędkością ponad dwukrotnie wyższą niż dopuszczalna. Jeszcze nie trafiłem na kierowcę który jechałbym w tym miejscu zgodnie z przepisami. Ludzie mają za nic zakaz wyprzedzania na przejściu dla pieszych i ograniczenia prędkości jeśli droga jest prosta i szeroka.

    PawelPawel4 miesięcy temu
    • @The Tempted Man Tak, odpowiednio dotkliwe kary lub ich wysoka nieuchronność. Tak to musi wyglądać. Inaczej nigdy przepisy nie będą działać a ilość ofiar nie spadnie. Inaczej nie da się tego osiągnąć, co pokazują zresztą przykłady innych krajów. Niektórzy się po prostu nie nadają do prowadzenia pojazdów mechanicznych i trzeba ich z dróg eliminować.

      esperto plesperto pl4 miesięcy temu
    • ​@The Tempted Man Po części masz rację. Jest zbyt liberalne i przez to nieskuteczne. Mało dotkliwe kary i bardzo niska wykrywalność dają taki właśnie efekt.

      esperto plesperto pl4 miesięcy temu
    • @Mateusz Szymański Zjazd z mostu Warszawskiego. Prosto w Jedności Narodowej a lewo w Wyszyńskiego. Ja jak jadę w Wyszyńskiego to nie daję kierunkowskazu bo uważam to za zbyteczne. To jest moim zdaniem jada po łuku a nie skręt

      PawelPawel4 miesięcy temu
    • Brucknera w stronę Korony?

      Mateusz SzymańskiMateusz Szymański4 miesięcy temu
  • Tym kretynom bandytom drogowym to zatrzymywać prawko na rok bezwzglednie za to co robią. W przypadku przyłapania na jeździe kiedy zatrzymane to rok pierdla. Nie ma innej metody na tych polmozgow

    Pietrzykow1234Pietrzykow12344 miesięcy temu
    • @Jony Kominiarz 5000 zl w porównaniu z zatrzymaniem prawka nawet na rok to nic. Dla bogatego 5000 zl to tez śmieszna kwota wiec tu ciezko o sprawiedliwą karę. Tylko za złapanie bez prawka ma byc obligatoryjny rok pierdla a nie mandat i jakies śmieszne konsekwencje

      Pietrzykow1234Pietrzykow12344 miesięcy temu
    • zatrzymać prawko to za mało, muszą być wysokie grzywny, nawet 5000 zł

      Jony KominiarzJony Kominiarz4 miesięcy temu
  • Na tym odcinku nie ma jeszcze dramatu ale na odcinku jednojezdniowym dwukierunkowym to momentami walka o życie.

    Karol KrawczykKarol Krawczyk4 miesięcy temu
  • Ja nigdy nie wyprzedzam na przejściu a każdemu kto to robi notorycznie życzę żeby stracił prawo jazdy , z całego serca!!!

    maqic1979maqic19794 miesięcy temu
  • Jeżdżenie polskimi drogami to czasami horror, tyle agresji wśród kierowców , mało wzajemnego szacunku i cierpliwości bo każdy może sie zagapić, jeżdżenie na zderzaku, wyprzedzanie na przejściach , Polacy co z wami?

    maqic1979maqic19794 miesięcy temu
    • A dlaczego tak jest? Klechostan, czy katokomuna. Moim zdaniem poprostu brak logiki.

      Damian BuzonDamian Buzon3 miesięcy temu
  • Sam Pan sobie zaprzeczył mówiąc rondo to droga prosta takie klasyczne że sekretem w prawo czyli można każdym pasem wkoło jechać lub zjechać tylko z prawego pasa. Mówił Pan że prawym pasem wkoło bezsens bo po co lewy jak prawy zapchany to wyjeżdżam z lewego na rondo a później już na rondzie po przejechaniu któregoś zjazdu zmieniam na prawy!

    Tomek WTomek W4 miesięcy temu
  • Najlepiej się nie chrzanić i postawić wszędzie 40. To co ze droga ekspresowa!! Dodać przejścia co 10m i możliwość poruszania się rowerzystów pod prąd. Przecież oni maja zawsze pierwszeństwo.

    Marcin J.S.Marcin J.S.4 miesięcy temu
    • Marcin ty nic nie zrozumiałeś, o czym był ten filmik

      Jony KominiarzJony Kominiarz4 miesięcy temu
    • Przez takich jak ty ten program jest potrzebny...

      Piotr SulejPiotr Sulej4 miesięcy temu
    • To nie jest droga ekspresowa. Ona zaczyna się za Myślenicami w stronę Zakopanego.

      ArekArek4 miesięcy temu
  • 50 km/h to ja tam rowerkiem jeżdżę.

    Valdemaras MValdemaras M4 miesięcy temu
    • @Valdemaras M to już wiem po kim te placki na drodze.

      Danieleczko0589Danieleczko05894 miesięcy temu
    • @Danieleczko0589 Jak pierdnę to 70.

      Valdemaras MValdemaras M4 miesięcy temu
    • Chyba jak pierdniesz.

      Danieleczko0589Danieleczko05894 miesięcy temu
  • Odpowiedź na pytanie z 5:43, Nie, on po prostu jeździ szybko ale bezpiecznie, a znaki są dla frajerów.

    marcin mmarcin m4 miesięcy temu
    • @marcin m zwracam honor, przepraszam

      Jony KominiarzJony Kominiarz4 miesięcy temu
    • @Jony Kominiarz widzę że nie wyłapałeś sarkazmu. Niestety ale tak jeździ większość tzw kierofcuf

      marcin mmarcin m4 miesięcy temu
    • trzeba cie skierować na doszkolenie, piszesz bzdury, jesteś potencjalnym zabójcą

      Jony KominiarzJony Kominiarz4 miesięcy temu
  • Powinny być na kursie oglądane parę h filmików z wypadków, wraz z omawianiem przyczyn. Wraz z pokazanie obrażeń w wyniku wypadku. Trzeba to pokazać, bo liczenie na wyobraźnię u wszystkich jest pomyłką systemu.

    Tomasz DudaTomasz Duda4 miesięcy temu
    • @Jony Kominiarz niestety masz rację

      Tomasz DudaTomasz Duda4 miesięcy temu
    • a czy wiesz że większość społeczeństwa w ogóle nie ma wyobraźni?

      Jony KominiarzJony Kominiarz4 miesięcy temu
  • Odcinkowy pomiar prędkości powinno się stosować, a nie jakieś fotoradary które działają w jednym punkcie.

    Łukasz WiniarczukŁukasz Winiarczuk4 miesięcy temu
    • Właśnie chodzi o to by w tym konkretnym punkcie - przejściu dla pieszych jechać przepisowo. Fotoradar w odpowiednim miejscu idealnie sie sprawdza. Odpowiednim a nie pół kilometra przed.

      Gvert MGvert M4 miesięcy temu
  • Chłop z brodą tłumaczy jak jeździć i narzeka ma kierowców. Zamiast tego zajął by się lobbowaniem na rzecz przebudowy tej najbardziej pojebanej drogi w tym kraju. Ostre zakręty przejście dla pieszych przez droge z dwomapasami ruchu XDDD ale będzie płakał ze ktoś śmie jechać 70km/h na takiej drodze.

    BoBO BOBoBO BO4 miesięcy temu
    • kolejny do wyeliminowania z drogi i to dożywotnio

      Jony KominiarzJony Kominiarz4 miesięcy temu
    • Faktem jest że większość kierowców w naszym kraju nic sobie nie robi z przejść dla pieszych, a pewnie nawet nie wie że istnieje jakiś przepis zabraniający wyprzedzania (sam nie wiedziałem, mimo że dosyć niedawno egzamin zdawałem). Mówię to jako osoba mieszkająca na drugim końcu kraju. Ta cała zakopianka to już wogóle dziwna sprawa, dwujezdniowa 2 pasmowa droga bez skrzyżowań kierowanych, z ciasnymi zakrętami często bez widoczności (wysokie bariery betonowe w skrajni jezdni po wewnętrznej zakrętu), nie ma nawet praktycznie nigdzie pasów rozbiegowych... Nie wiem co projektant sobie wyobrażał licząc na to że byle znaki ograniczające punktowo prędkość zapewnią bezpieczeństwo...

      Piotr SulejPiotr Sulej4 miesięcy temu
    • Wysepki machnąć na każdym takim przejściu to od razu zrobi się bezpieczniej..

      mya amya a4 miesięcy temu
  • Wszystko fajnie tylko kto widział w innych krajach przejścia dla pieszych na drodze szybkiego ruchu.... Takie coś to tylko w Polsce mogli wymyślić i mówię to ja Marcin Najman.

    Marcin NajmanMarcin Najman4 miesięcy temu
    • To nie jest żadna droga szybkiego ruchu.

      esperto plesperto pl4 miesięcy temu
    • coś ci się popieprzyło, to nie jest droga szybkiego ruchu

      Jony KominiarzJony Kominiarz4 miesięcy temu
    • czyli mieszkańcy tych wszystkich miejscowości mają miec uniemożliwione przejście z jeden strony na drugą? Przecież to jest niemożliwe.

      Pietrzykow1234Pietrzykow12344 miesięcy temu
  • Niedawno jakaś laweta przed przejściem w Głogoczowie mrugała mi z tyłu długimi, bo ośmieliłem się zwolnić do 50 gdy było ograniczenie

    Maciej MachMaciej Mach4 miesięcy temu
  • Fotoradary, zapewnią finase na kładki. Światła przed przejściem, lub ograniczenie do 20 i Progi zwalniające, to się nauczą.

    NeativNeativ4 miesięcy temu
    • A we Wrocławiu zrobiono odwrotnie. Zburzono kładkę i zrobiono przejście przez 4 pasy + torowisko tramwajowe po środku 😡 Argument: bo ludzie są stworzeni do chodzenia tylko po płaskim...

      Albert MaciaczykAlbert Maciaczyk4 miesięcy temu
    • Tu potrzebna jest ogólna zmiana mentalności kierowców, najgorsze jest to że z tego co widzę najbardziej arogancko na drodze zachowują się kierowcy zawodowi etc. ogólnie osoby spędzające dużo czasu na drodze.

      Piotr SulejPiotr Sulej4 miesięcy temu
    • Nie nauczą się, przecież już było sprawdzane gdzieniegdzie...

      Piotr SulejPiotr Sulej4 miesięcy temu
  • 3:49 Wyprzedzanie na skrzyżowaniu!

    młody kierowcamłody kierowca4 miesięcy temu
  • 4:32 czy nie powinniśmy wykorzystywać całości pasa rozbiegowego do rozpędzenia się?

    TomaszTomasz4 miesięcy temu
    • @Tomasz Jak na jego umiejętności, a szczególnie wiedzę jest nad wyraz spokojny. Możesz tego nie rozumieć, ale każdy miałby dość na jego miejscu! Dokładasz starań do najmniejszych detali i spotykasz się z kompletnym olewactwem, agresją (jazda na zderzaku). To boli tym bardziej im sami więcej od siebie wymagamy ... Innymi słowy im bardziej jesteś ŚWIADOM (tak można nazywać wyobraźnię) zagrożeń, starasz się - tym bardziej nie możesz wytrzymać, że ktoś nie wypełnia swoich obowiązków w stopniu podstawowym przy okazji jeszcze Tobie powodując niebezpieczeństwo! Nie dziwię się! 1. Pretensjonalny nie pasuje do tego co napisałeś - zobacz definicję. 2. Przecież to nie było do Ciebie tylko do tamtych ...

      młody kierowcamłody kierowca3 miesięcy temu
    • @młody kierowca W moim odczuciu ten komentarz ma pretensjonalny ton ("dzieciaczku") i niepotrzebne łapanie za słówka (emerytura/renta). Co do drugiej części możemy podać sobie ręce, bo mam podobne odczucia - przynajmniej w tej sytuacji. Oglądałem jednak więcej odcinków z panem Markiem i tam jednak (podkreślam moim zdaniem), jego ego wręcz wylewa się z ekranu.

      TomaszTomasz3 miesięcy temu
    • Pierwsza rzecz: rentę? Dzieciaczku pomyliły Ci się pojęcia! Jak coś to najwyżej ma pewnie emeryturę ... Druga: Żadne ego! Powiedział, to np. w sensie, że jeśli samochód był w gorszym stanie technicznym, to tym bardziej nie powinien jechać szybciej lub dopytuje, że prędkością się pokazuje kto ma lepszy samochód? O umiejętnościach może mieć też wiele znaczeń. Podobnie jak w poprzednim czyli pokazywanie większą szybkością swoich umiejętności lub że skąd tamten wie, że jest lepszy? Chodzi tu po prostu o manifestację typu:"mogę szybciej niż Ty, pokażę Ci jak jechać, prowadzisz za wolno" - było to w poprzednich odcinkach, teraz ubrane w inne słowa, ale tak, to jest jak się nie ogląda wszystkich programów ...

      młody kierowcamłody kierowca3 miesięcy temu
    • Pan Marek wyjaśnia to w 5:42 ,,..czy on ma lepszy samochód niż ja? Czy on ma większe umiejętności niż ja?.." Dziw że z takim ego jeszcze się mieści do suva, kolejne sezony to już zza kierownicy jakiegoś dostawczaka będą kręcone ;)

      Kris BachaKris Bacha3 miesięcy temu
    • On w o ogóle nie przyspieszył na tym pasie, jak dalej będzie taki żwawy to mu rentę odbiorą =D

      A BA B3 miesięcy temu
  • Film pokazuje przede wszystkim jak patoligicznie zrealizowana jest ta droga.

    Michał MrówczyńskiMichał Mrówczyński4 miesięcy temu
    • Serdecznie współczuję ludziom, którzy muszą wbijać z podporządkowanej ze skrętem w lewo na którymkolwiek skrzyżowaniu na tym odcinku. No samobójstwo.

      TomaszTomasz4 miesięcy temu
  • Ludzie ignorują znaki bo jest ich za dużo. Niektóre zbędne, nie informujące o niczym ważnym, niektóre stoją całymi miesiącamiami w miejscach nie stwarzających zagrożenia . Dużo ograniczeń jest tyko po to, aby policja miała z czego egzekwować mandaty. Nauczać kultury na drodze należy już w szkołach , może zamiast nauki religii . Kursy prawa jazdy robić dla samej nauki ,a nie dla kasy, i z większym naciskiem na praktykę ,a nie na idiotyczną często teorię.Zmienić mentalność wyższymi karami finansowymi. Pijakom zabierać samochody na poczet odszkodowań i poprawy warunków na drogach. Policja nie w krzakach , ale na drogach. Za złe oznakowanie karać wykonawców infrastruktury drogowej. Eliminować i piętnować publicznie absurdy drogowe.

    Jan bez ziemi.Jan bez ziemi.4 miesięcy temu
  • Bo zamiast uczyć tego na kursach prawa jazdy to kroicie młodych ludzi na kase nie przekazujaz żadnej wiedzy praktycznej dajecie bezsensowne 1000 pytań do nauki zamiast uczyć praktycznej jazdy i przygotować do zagrożeń na drodze albo jak samochód może sie zachować w danej sytuacji. Co za głab wymyslił pytania typu wymiar tablicy rejestracyjnej albo grubość asfaltu no k.....

    MarMar4 miesięcy temu
  • totalnie nie poprawnie przyjęta pozycja za kierownicą , taki ekspert ....

    MorrdiMorrdi4 miesięcy temu
  • Jak dotrzeć do kierowców? 5 minut w Wiadomościach zamiast prymitywnej propagandy Jacka Kurskiego. W końcu za coś podatnicy płacą.

    Arek BArek B4 miesięcy temu
    • Jakby codziennie przez 5 lat trąbili o wyprzedzaniu na przejściu dla pieszych zamiast „winy Tuska” i na przejściach dla pieszych byłoby choć trochę bezpieczniej...

      Łukasz SkrŁukasz Skr4 miesięcy temu
  • Wysokość mandatów już dawno powinna być przemnożona razy 10. Przecież takie 500zł to jest NIC.

    Justyna BiberJustyna Biber4 miesięcy temu
    • @Neativ "Wystarczy by wysokość mandatu uzależnić od zarobków, ewentualnie zwiększyć ilość punktów za wykroczenia." - słaby pomysł biorąc pod uwagę, że większość pracuję oficjalnie za najniższą płacę itp.

      Justyna BiberJustyna Biber4 miesięcy temu
    • Wystarczy by wysokość mandatu uzależnić od zarobków, ewentualnie zwiększyć ilość punktów za wykroczenia.

      NeativNeativ4 miesięcy temu
    • I jakieś konkretne prace społeczne.

      Tomdzik007Tomdzik0074 miesięcy temu
  • Instruktor sam stwarza największe zagrożenie i jeszcze chce pouczać idiota😆 to nie kierowcy jeżdżą niebezpiecznie tylko w Polsce drogi są niebezpieczne, bez ładu i składu.

    Kamil MKamil M4 miesięcy temu
    • Co tam jest bez ładu?

      Color of RoadColor of Road4 miesięcy temu
    • @Justyna Biber no oczywiście, w swoim otoczeniu "biznesowym" nie znasz też nikogo z kulturą, osobista i brakiem egoistyczno-narcystycznego zadufania w sobie i przerostem miłości własnej. Nie kompromituj się kobieto, bo ośmieszasz się. :) "Biznesmenka" od siedmiu boleści, co mądrości na, YT wypisuje :D No cóż, prostactwo w PL to dość częsta przypadłość "elyt". ;D

      fiorehencerbinfiorehencerbin4 miesięcy temu
    • @fiorehencerbin średnia krajowa jest dla zwykłych roboli (fizoli). Osobiście nie znam w swoim otoczeniu biznesowym czy znajomych by ktoś zarabiał mniej niż XX.XXX,00 zł Średnią krajową to płaci się pracownikom.

      Justyna BiberJustyna Biber4 miesięcy temu
    • @Justyna Biber dziękuję za uświadomienie, że jak się ma średnie wykształcenie to jest się głupim. Chyba będę musiał zapomnieć nieco wiedzy np. z astrofizyki i kilku języków - w tym łaciny. No i przede wszystkim zejść do średniej krajowej z zarobkami, bo głupkowi nie wypada zarabiać więcej niż ludzie po studiach. ;)

      fiorehencerbinfiorehencerbin4 miesięcy temu
    • Taki krótki twój tekst - a już tak dużo o tobie wiadomo: młody (max 24 lata), głupi (max średnie wykształcenie) nieudacznik życiowy (pracujący w kurierce lub sracz na koła naczepy (TIR-owiec)). Mniej jadu, frustracji - a będzie ci się w końcu żyło lepiej.

      Justyna BiberJustyna Biber4 miesięcy temu
  • Jakby każdy miał jechać tak jak szeryf na filmie to trasa z Krakowa do Myślenic trwałaby wieczność, a poprawa bezpieczeństwa byłaby kwestia co najmniej dyskusyną. Problemem nie są kierowcy (nie mylić z rajdowcami), którzy zwyczajnie wykorzystują infrastrukturę (która sprzyja szybkiej jeździe), tylko niedostosowanie przejść dla pieszych dla tego typu drogi. Bo kto powie, ze obowiązek zatrzymania się przed przejściem jest dobrym pomysłem, jeśli 100m wcześniej można jechać 120 km/h. A biorąc pod uwagę jak krętą drogą jest zakopianka i ile jest miejsc z ograniczona widocznością to jest to przepis na karambol. Mędrzec na filmie pięknie zastosował się do przepisów, tylko szkoda, ze oderwanych od rzeczywistości.

    NaturalBornKillaNaturalBornKilla4 miesięcy temu
    • @Sawanstor dziękuję za komentarz. Ja nie oceniam rozwiązań na tej drodze. Zaprotestowałem tylko na stwierdzenie, że nie ma możliwości obniżenia prędkości o 50km/h na odcinku 30m. Jeździmy wszyscy bezpiecznie, dostosowujmy prędkość do ograniczeń i warunków - dla wspólnego dobra. Pozdrawiam.

      Justyna BiberJustyna Biber3 miesięcy temu
    • @Justyna Biber dobrze, że udało się Pani znaleźć przepisy, ale logicznego myślenia niestety zero. Mówiąc, że w ciągu kilkudziesięciu metrów trzeba ze 100km/h hamować do 50km/h nie oznaczało, że jest bezpośrednio znak ograniczenia prędkości do 50km/h, to chyba logiczne. Ale dobrze, przyjmijmy że między znakiem 70 a 50 jest 70 metrów odstępu, dopuszczalna prędkość przed 70 to 100km/h. Wiesz ile to 100km/h wyrażone w metrach na sekundę? Nie? Otóż proszę bardzo, to jest 27.7m/s. Co to oznacza? Że w ciągu 2.5 sekundy ze 100km/h trzeba zmienić prędkość do 50km/h. Brzmi szybko, nie sądzi Pani? 😉 Oczywiście można się kłócić, że przecież znak 70, to powinno się wcześniej do 70 wyhamować i jest to słuszne, ale nie jeśli znak jest na zakręcie, a dodatkowo jest zjazd z góry, przecież w zimie taka jazda na hamulcu jest zdecydowanie niebezpieczna. Dobrze, że umiała znaleźć Pani przepis, ale sama sobie Pani strzeliła w kolano, bo 70m to żadna odległość na hamowanie ze 100km/h 😉

      SawanstorSawanstor3 miesięcy temu
    • @Sawanstor - podałem ci podstawę. Może jakiś komentarz z twojej strony?

      Justyna BiberJustyna Biber4 miesięcy temu
    • @Sawanstor " w takim razie powolaj się na nie" ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 3 lipca 2003 r.w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach Załącznik nr 1: Dział: 3.2.34.4. Cytat z rozporządzenia: "Stosowanie znaku B-33 W celu uniknięcia zaskakiwania kierowców koniecznością nagłego znacznego ograniczenia prędkości należy stosować zasadę stopniowego jej zmniejszania, jeżeli różnica pomiędzy dopuszczalną prędkością na danym odcinku drogi a prędkością, która ma być wprowadzona, przekracza 30 km/h. *W takich przypadkach należy stosować znaki stopniujące ograniczenie prędkości, to jest pokazujące prędkość pośrednią.* Dopuszcza się niestosowanie stopniowania prędkości przy różnicy prędkości 40 km/h, jeżeli początkowa prędkość dopuszczalna nie przekracza 90 km/h. Odpowiednie wartości na znakach należy podawać zgodnie z przedstawionymi w tabeli 3.2. *Przy stopniowym zmniejszaniu dopuszczalnej prędkości odległość między znakami B-33 powinna wynosić od 100 m do 70 m"* koniec cytatu. Czyli nie może być redukcji jak piszesz: "Ograniczenia do 50km/h ze 100km/h" - bo nie można wprowadzić bezpośrednio takiej redukcji. Musi być redukcja pośrednia "w ciągu dosłownie 30 metrów jest czymś śmiesznym" - minimalna odległość to 70m, a ponieważ musi być zastosowana redukcja pośrednia to mamy 2 x 70m = 140m Więc śmieszny jesteś ty z nieznajomością przepisów. Zrobiłeś dwa blędy w jednym zdaniu.

      Justyna BiberJustyna Biber4 miesięcy temu
    • @Justyna Biber w takim razie powolaj się na nie

      SawanstorSawanstor4 miesięcy temu
  • Do kierowców dzbanów!!! W takich warunkach jak na filmie i w czasie mgły przełączamy światła na mijania ręcznie, a nie jeździmy na automacie i światłach dziennych bo po prostu was kierowców szczególnie od tyłu nie widać.

    Mariusz IwaszkoMariusz Iwaszko4 miesięcy temu
    • Może doprecyzuję częstszy przypadek: ustawa PoRD nakazuje jazdę na światłach mijania podczas opadów. Tyle, kropka. Opadów. KAŻDYCH. A co widzimy? Już nie czepiając się spadających sporadycznych kropel deszczu (co też jest padem) - ale obfity deszcz, mżawka za chwilę opady ŚNIEGU (!) - a tu baranki i baranice jadą szczęśliwi na światłach dziennych. Za mało policji drogowej na naszych drogach... za mało... a tyle byłoby pożytku dla budżetu i bezpieczeństwa. I można by w końcu wyeliminować tych wszystkich pseudokierujących co przepisy i bezpieczeństwo tylko im przeszkadza w prowadzeniu samochodu.

      Justyna BiberJustyna Biber4 miesięcy temu
  • A czemu by nie zrobić na zakopiance odcinkowego pomiaru prędkości?

    FruitekFruitek4 miesięcy temu
    • @Marcin Kołodyński gdyby wszyscy nie jeździli myśląc tylko o sobie i dostosowywali prędkość do warunków to byśmy żadnych ograniczeń ani świateł na drogach krajowych nie potrzebowali...

      Piotr SulejPiotr Sulej4 miesięcy temu
    • @Piotr Sulej no to światła jak na drodze do Warszawy. Jak ktoś nie umie jeździć to zawsze znajdzie problem

      Marcin KołodyńskiMarcin Kołodyński4 miesięcy temu
    • @Marcin Kołodyński a no dlatego że czasem na tą zakopiankę trzeba się włączyć do ruchu, lub, o zgrozo, ją przeciąć skręcając w lewo np.

      Piotr SulejPiotr Sulej4 miesięcy temu
    • @Justyna Biber fajny pomysł, mandaty by utrzymywały deptaki, i bezpieczeństwo większe. Tylko to mieszkańcy muszą z tym działać

      NeativNeativ4 miesięcy temu
    • @Marcin Kołodyński Do takiej kary dorzuciłbym utratę prawka, a może i konfiskatę samochodu na wszelki wypadek, na rok.

      Tomdzik007Tomdzik0074 miesięcy temu
  • i pan jest instruktorem jazdy.....masakra

    Krzysztof WdowiakKrzysztof Wdowiak4 miesięcy temu
    • @Januszek00nasz nikt nie wie, ta osoba ma po prostu jakiś potworny kompleks wobec kurierów i kierowców jeżdżących tirami

      NaturalBornKillaNaturalBornKilla4 miesięcy temu
    • @Justyna Biber Oo widzę, ze nie tylko pod moim komentarzem się udzielasz s podobny sposób

      NaturalBornKillaNaturalBornKilla4 miesięcy temu
    • Aosochozi?

      Januszek00naszJanuszek00nasz4 miesięcy temu
    • A ty kim jesteś? Na razie pracujesz w kurierce bo jedyne twoje osiągnięcie to z trudem (dopiero za którymś podejściem zdane prawko)... ale kiedyś... to ty będziesz KIMŚ... kiedyś... hahaha tylko już tyle lat minęło i nadal latasz z paczuszkami, co? Ale fajnie, że masz marzenia.

      Justyna BiberJustyna Biber4 miesięcy temu
  • Najzabawniejsze w tym wszystkim jest to ze każdy z tych ludzi mówi potem wszem i wobec jakim to jest wspaniałym kierowca i jak dobrze jeździ komedia u nas w Warszawie jest to samo jedzie się 80 przy ograniczeniu 50 i to grupowo 😱

    Enpewi 1Enpewi 14 miesięcy temu
    • @Enpewi 1 mniejsza o reguły bo w wielu miejscach ograniczenia są celowo na wyrost bo "jak będzie 50 to szybciej jak 80 nie pojadą" etc. ale ogólny brak jakiejkolwiek wyobraźni i dostosowania prędkości do warunków jest problemem, w nocy, szeroką prostą, niech sobie jadą i 90- ryzyko stania się czegokolwiek jest niskie, ale większość jedzie tak samo szybko niezależnie od warunków, czy duży ruch, czy brak widoczności, cisną równo i próbują poganiać tych co jadą rozsądnie lub wyprzedzają "zawalidrogę" zwykle w najmniej odpowiednim miejscu. Potem "zawalidrogi" czują się zastraszone, przyspieszają i też jeżdżą szybko z przyzwyczajenia, organizator widzi że wszyscy jeżdżą za szybko więc ustawia bardziej restrykcyjne ograniczenia, a kierowcy tylko lamentują że to aby mogli mandaty klepać a karuzela się dalej kręci.

      Piotr SulejPiotr Sulej4 miesięcy temu
    • @Justyna Biber jak można myśleć ze jest się dobrym kierowca jak się nie szanuje reguł ?

      Enpewi 1Enpewi 14 miesięcy temu
    • to są najczęściej zwolennicy oksymoronu: "jeżdżę szybko ale bezpiecznie" 🤦‍♀️

      Justyna BiberJustyna Biber4 miesięcy temu
    • @Kamil M a ty się zesraj

      Enpewi 1Enpewi 14 miesięcy temu
    • Olaboga nie zesraj się. Jak ta jazda autem jest dla ciebie tak niebezpieczna to przestań jeździć autem🙀

      Kamil MKamil M4 miesięcy temu
  • Wydaje mi się że 99% kierowców, nawet nie wie, że popełniło wykroczenie - wyprzedzanie na przejściu dla pieszych. Panie Marku, wielka prośba: proszę nie mówić, nie nazywać pojazdu ciężarowego tir. Ten termin to wymysł dziennikarzy, którzy nie mają pojęcia o ruchu drogowym. Prawo jazdy jest na pojazd ciężarowy z przyczepą, nie na tira. Dziękuję

    Mar KoMar Ko4 miesięcy temu
    • Pojazd członowy, tir jeden czort

      NeativNeativ4 miesięcy temu
    • @Justyna Biber ojej. Straszne.

      Mar KoMar Ko4 miesięcy temu
    • @Mar Ko - spoko w końcu się dowiesz kto to jest kierowca. A ja nadal defekujących - jak ty - na koło naczepy będę nazywał tirowcem, a ich pojazdy tirami. 😎

      Justyna BiberJustyna Biber4 miesięcy temu
    • @Justyna Biber ojej Justysiu, urzekła mnie twoja historia. Idę do księgarni po kodeks dzbanuszku.

      Mar KoMar Ko4 miesięcy temu
    • Mariuszku - czepiasz się o potoczną nazwę TIR na ciężarówki, a sam się nie popisałeś pisząc: "99% *kierowców,* nawet nie wie, że *popełniło wykroczenie"* Zrobiłeś ten sam błąd, o który się czepiasz. Jakim cudem kierowca może popełnić wykroczenie? Zanim się pogrążysz - odsyłam do art. 2 ustawy PoRD - tam są podstawowe pojęcia, których uczą na pierwszych wykładach w OSK. Ale wnioskuję, że jesteś tirowcem - więc wymagać za dużo nie mogę - ale może... może... weźmiesz pierwszy raz w życiu ustawę PoRD zanim mi odpowiesz.

      Justyna BiberJustyna Biber4 miesięcy temu
  • kto zakopianka nie jechal przynajmniej 180km/h niech pierwszy rzuci kamieniem

    GonBaoGonBao4 miesięcy temu
    • mordercy?

      a certified retarda certified retard4 miesięcy temu
    • Za Myślenicami na odcinku ekspresowym (120 dopuszczalne) na prostej to jeszcze jeszcze... na zaprezentowanym odcinku to morderca za kółkiem.

      PiroWolfPiroWolf4 miesięcy temu
    • Bardzo chętnie, jednego zjeba mniej i już bezpieczniej na drogach, pomyśleć że przez takie gówna giną na drogach wartościowi ludzie

      S KS K4 miesięcy temu
  • Bo ten TIR wlecze za sobą 24 tony ładunku, a zakopianka jest górzysta drogą i niech Pan wybaczy, ale jazda za Panem, załadowanym zestawem na trasie Kraków - Myślenice to z całym szacunkiem ale nie będzie przyjemnością, bo pan np. w Gaju za fotoradarem przyciśnie i pojedzie w pięknym subaru w siną dal, a ten tym Manie będzie się bujał 30 na godzinę do Mogilan. Punkt widzenia się zmienia od punktu siedzenia panie Dworak. Pozdrawiam

    Wojciech JW2305Wojciech JW23054 miesięcy temu
    • @Justyna Biber Droga pani gdyby jeden na 5 kierowców samochodów osobowych znał przepisy ruchu drogowego i je stosował, to Pan Dworak nie miałby o czym programów nagrywać. Proszę spojrzeć na statystyki wypadków do ilu doprowadzają kierowcy zawodowi, a ilu kierowcy tzw osobówek posiadający amatorskie prawo jazdy. A co do kierowców ciężarówek, gdyby nie Ci panowie i panie też już troszke, to nie miała by pani co do gara włożyć i w co się ubrać i proszę nie obrażać tych ludzi, bo ja nikomu w swoim wpisie nie ubliżyłem. Pozdrowiam serdecznie.

      Wojciech JW2305Wojciech JW23054 miesięcy temu
    • Dlatego jestem zwolennikiem, większych kar, dla kierowców ciężarówek, itp.

      NeativNeativ4 miesięcy temu
    • Czyli jak ktoś będzie szedł po pasach to należy go rozjechać bo jaśnie pan w ciężarówce musi jechać? 24 tony plus ciągnik to dużo większa odpowiedzialność na drodze bo wystarczy jeden przypadek że ktoś wejdzie na przejście i tragedia murowana bo nie wyhamujesz takiego zestawu tak jak osobówka. Bezpieczeństwo na drodze jest chyba ważniejsze niż parę minut mniej na trasie.

      MevistoMevisto4 miesięcy temu
    • "szlak", "Punk" - nie dziwię się, że jedyne osiągnięcie to dobre wys$anie się na koło naczepy.

      Justyna BiberJustyna Biber4 miesięcy temu
  • Gość totalnie oderwany od rzeczywistości, należy się premia za bycie służbistą 😂

    HallseHallse4 miesięcy temu
    • @Betelgeza Star prędkość zmniejsza czas reakcji? XD Coś Ci się lekko pomieszało ;) Wszyscy obwiniają prędkość za winowajce. Ale gdy dochodzi do śmiertelnych wypadków, potrąceń czy kolizji przy małych prędkościach to się już o tym nie mówi. Gdyby ludzie podczas kierowania autem patrzyli na drogę, a nie wszystko inne i skupiali się nad tym co mają robić oraz myśleli za kierownicą to by do takich zdarzeń drogowych dochodziło dużo mniej. I tak, prędkość może zabić, a i owszem. Możesz jechać 20, albo i 120. Ważne czy jesteś zdolny tyle jechać i czy Ci na to warunki pozwalają. Bo jeżeli ktoś pędzi po drodze, gdzie co chwilę są przejścia i to np nie oświetlone to jest po prostu debilem. Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia. Obwinianie wszystkich o samą prędkość jest po prostu głupie ;)

      PanczoPanczo4 miesięcy temu
    • @Panczo To tylko komentarz do twoich słów, że nie prędkość zabija tylko głupota. Nadmierną prędkość jest praprzyczyną większości niebezpiecznych zdarzeń na drogach, po pierwsze skraca czas reakcji, po drugie pogarsza skutki wypadków.

      Betelgeza StarBetelgeza Star4 miesięcy temu
    • @Betelgeza Star Heh, śmieszny jest ten Twój komentarz Ci powiem ;) Taki, nic nie wnoszący do tematu panie na pewno do bólu przezorny i bezpieczny ;)

      PanczoPanczo4 miesięcy temu
    • @S K jeżeli z daleka nie widzę dobrze czy ktoś jest na pasach to po prostu nie cisnę jak idiota. Jeżeli z daleka widać, że jest pusto to nie wiem po cholere mam marnować paliwo i czas, żeby zwalniać do 50

      PanczoPanczo4 miesięcy temu
    • @Panczo gdyby głupota zabijała to już byś nie żył...

      Betelgeza StarBetelgeza Star4 miesięcy temu
  • Czy w tym kartonowym kraju w końcu ktoś odważy się wprowadzić mandaty wyższe niż 500 zł? Chłop który zapier**** SUVem prawie 2x dozwoloną prędkość nawet nie próbował udawać, że kwota mandatu robi na nim jakieś wrażenie...

    Tomasz WoźniakTomasz Woźniak4 miesięcy temu
  • Adekwantna sytuacja na E75, odcinek Łódź - Tuszyn. Ograniczenie do 70 km/h, skrzyżowania na światłach + przejścia dla pieszych po drodze. I tak jeżdżę nieco szybciej (80-90 km/h), choć staram się tutaj ograniczać. A i tak wszyscy (podkreślam wszystkie osobówki, TIRy jadą z tą samą prędkością co ja) wyprzedzają mnie na lewym pasie i to z taką prekością, że aż auto się kołysze. To samo na trasie średnicowej w Rudziel Śląskiej. Zresztą tam to już jest znany odcinek na całą Polskę, gdzie kierowcy notorycznie nie wyrabiają na pewnym zajefajnym zakręcie - właśnie z powodu nadmiernej prędkości.

    Djuracelka i jest moc :)Djuracelka i jest moc :)4 miesięcy temu
    • @RastamanJungle i prawie codziennie nieoznakowane BMW trzepie hajsik :)

      Kuba MarkuszewskiKuba Markuszewski4 miesięcy temu
    • @RastamanJungle W sumie trochę polemizowałbym, czy ograniczenie za Rzgowem jest taką bzdurą, bo za chwilę jest zjazd na obwodnicę, kierowcy, którzy na nią zjeżdżają mocno zwalniają prędkość, zanim wskoczą na prawy pas do zjazdu, poza tym nieco dalej (tuż przed samym Tuszynem) są światła (skrzyżowanie z drogą po prawej - w kier. na szpital w Tuszyn-Lesie). Zresztą nie tyle chodzi mi już o samą zasadność tych ograniczeń, ile o to, że praktycznie każdy kierowca grubo przekracza prędkość. I bynajmniej nie mam na myśli tylko odcinka za Rzgowem.

      Djuracelka i jest moc :)Djuracelka i jest moc :)4 miesięcy temu
    • Od Lodzi jedziesz do Rzgowa jest 70tka, nie ma zadnych przejsc bez swiatel aczkolwiek sa zabudowania i zjazdy do roznych firm i to o tym fragmencie zapewne piszesz. Lodz - Rzgow. Potem od Rzgowa do Tuszyna masz 3 pasy nowego asfaltu z barierkami otoczonego dodatkowo lasami gdzie rowniez obowiazuja 70tka i to jest totalna bzdura. Trzy pasy zero zabudowan i 70tka.

      RastamanJungleRastamanJungle4 miesięcy temu
  • Jedynie wysuwający się 10 metrów przed pasami pancerny mur by pomógł. Zeskrobałoby się kilku pierwszych delikwentów i spokój :P A na poważnie to strach się bać. W tym kraju każdy, kto stosuje się do znaków jest tylko otrąbiony z każdej strony.

    FraukaFrauka4 miesięcy temu
  • A później jest płacz, że są stawiane sygnalizacje świetlne na takich przejściach i w konsekwencji będą jechać wolniej te odcinki niż przestrzegając obecnych przepisów

    rondsronds4 miesięcy temu
  • Skoro 100kmh na dwupasmówce przy lekkim opadzie nie jest bezpieczne w aucie z napędem na 4 koła i kupą systemów to z jaką prędkością poruszał się Pan zimą 30-40 lat temu? 5kmh? Gdy nie było wspomagania, absu, kontroli trakcji a nawet zimówek.

    Kuba MarkuszewskiKuba Markuszewski4 miesięcy temu
    • A co jest dziwnego w tym że wtedy trzeba było jechać 5 km/h? A dzisiaj jak są skrzyżowania w poziomie + przejścia bez świateł trzeba max 50 km/h? Czy to że jezdnia ma dwa pasy to coś nadzwyczajnego?

      rieslingriesling4 miesięcy temu
    • Kuba Markuszewski zapewne wtedy był jednym z tych osób które widzimy na filmie w samochodach wokół i kiedyś postanowił dostać się do tv i uprawiać hipokryzję za pieniądze.

      Dawid KrawczykDawid Krawczyk4 miesięcy temu
    • mnie to bawi ogolnie nie jestem jakims rajdowcem by jak najszybciej pojechac bo mnie jazda szybka na wprost nie kreci ale bawi mnie to gdy jade sobie te 90/100 wszyscy mnie wyprzedzaja i gdy zbliza sie zakret a nie daj boze deszczyk pada to musze przez nich zwalniac bo ostre luki juz ich przerastaja, ostatnio jednak chyba rekordy bili bo spadl snieg i na 90 jechali niektorzy 37, to jedynie w sytuacjach gdy jest biala droga badz gololedz nie jestem wyprzedzany

      LFS JujekLFS Jujek4 miesięcy temu
    • Zacznijmy od tego że 40 lat temu to mało było dwupasmówek :P I też kultura ludzi była inna każdy patrzył czy jadą auta bo nie było świateł na pasach jak teraz jak w ogóle jakieś pasy były to już dobrze. Niestety ale wszystko idzie w tym kierunku że będą jeszcze zmniejszać prędkości na drogach bo kupi taki Janusz nowe auto w leasingu albo kredycie co się rozpędza w 6-10 sekund do setki a umiejętności zero i tu jest problem.

      majamaja4 miesięcy temu
  • Problemem nie są kierowcy tylko spec co zaprojektował tą drogę z przejściami i ograniczeniami.

    ManfredManfred4 miesięcy temu
  • Sposób na uspokojenie dziczy na polskich drogach jest prosty i zapewne Pan doskonale o tym wie: wprowadzić wyższe mandaty, połączyć je z wysokościa składki OC oraz wprowadzić poczucie nieuchronności kary, czyli zwiększyć obecność policji na drogach. Taki system w krajach cywilizowanych jak chociażby USA czy Kanada działa doskonale. Nikt, nawet pozorny „bogacz” w leasingowanym Porsche nie pozwoli sobie na łamanie przepisów, bo skok wysokości ubezpieczenia na kolejne lata jest ogromny, idący w tysiące dolarów, zwłaszcza w przypadku recydywy czyli nagminnego łamania przepisów ruchu drogowego. Ale nie ma woli politycznej w Polsce, żeby to wprowadzić przez co roczne koszty skutków wypadków drogowych wynoszą MILIARDY złotych, nie licząc tragedii osobistych z tym związanych.

    Sonny BurnettSonny Burnett4 miesięcy temu
    • @Sonny Burnett liczba ludności nie ma znaczenia bo dane się podaje per capita, wyraziłem się niejasno, ofiar śmiertelnych jest niecałe dwa razy więcej niż w PL

      S KS K4 miesięcy temu
    • @UCWDvtkrPknhYKiMihYyAWTA w Polsce - 7.7 śmierci na 100 tys mieszkańców (2019), w USA - 12.4 na 100 tys mieszkańców (2018). Jeśli chodzi o śmierci na drogach w stosunku do liczby pojazdów to rzeczywiście Amerykanie tylko trochę nas wyprzedzają, ale jednak wyprzedzają, a to pomimo droższych i ogólnie bezpieczniejszych aut. Niemniej jednak dalej jest to chlew, zarówno w PL jak i USA, w porównaniu do kultury jazdy takiej Finlandii, Norwegii, czy nawet gęściej zaludnionych Niemiec, gdzie na 100 tys ludzi przypadają 2 (i 4 dla Niemiec) ofiary śmiertelne rocznie. en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate

      S KS K4 miesięcy temu
    • @S K 7:11 ofiar śmiertelnych na sto tysięcy mieszkańców "na korzyść" USA - faktycznie super wynik dla Polski, zwłaszcza biorąc pod uwagę absolutnie nieporównywalną ilość ludności, samochodów oraz natężenia ruchu w obydwóch krajach.

      Sonny BurnettSonny Burnett4 miesięcy temu
    • USA krajem cywilizowanym? Sprawdź sobie statystyki wypadków, na osobę dwa razy więcej niż Polsce, gorzej jest tylko w krajach trzeciego świata

      S KS K4 miesięcy temu
    • Za bardzo się boją o elektorat wśród januszy w golfie, sebiksów w beemkach , bo takimi Polska stoi 😱

      Ivąka PotarganaIvąka Potargana4 miesięcy temu
  • Chopek jakie przepisy czy te ograniczenia i fotoradary są zgodne z przepisami ????? czy w demokratycznym kraju mieszkańcy głosowali demokratycznie żeby był ten znak 50 ?????? czy fotobudka????

    Ada AdAda Ad4 miesięcy temu
    • @S K przecież polska nie istnieje jest tylko tworem teoretycznym polinem i kupą kamieni z takimi wczesniejszymi przystawkami jak ty i dlatego polska jest tak biedna bo takie ciule jak ty decydują

      Ada AdAda Ad4 miesięcy temu
    • @Rafał M twój tata też by mądrzej zrobił gdyby zamiast ciebie udupił sernik abo przynajmniej serek homogenizowany bo na sernik by mu pewno nie starczyło, a jak ci się demokracja nie podoba to wypierniczaj do jakiegoś reżimu np korei

      Ada AdAda Ad4 miesięcy temu
    • Ada ad jak nie masz nic mądrego do napisania to lepiej nie pisz.

      Rafał MRafał M4 miesięcy temu
    • Są zgodne z przepisami, nie głosowali, bo Polska by przestała by istnieć gdyby ludzie jak ty podejmowali decyzje.

      S KS K4 miesięcy temu
  • Dziadek jest irytujący niesamowicie. Niech lepiej wyjedzie gdzieś na plażę żeby się przyzwyczajać do piachu

    Szybkie QuadySzybkie Quady4 miesięcy temu
    • A ty młodzieńcze jedz do lasu i daj ludziom żyć na drogach.

      Rafał MRafał M4 miesięcy temu
    • Skoro jeździsz jak ludzie na filmie, to jest ci zdecydowanie bliżej do piachu niż temu "dziadkowi" ;)

      S KS K4 miesięcy temu
    • w czym ci przeszkadza ten ''dziadek'' ? W łamaniu przepisów ? To lepiej oddaj prawo jazdy, o ile je posiadasz

      bas_skobas_sko4 miesięcy temu
  • Przepuszczanie pieszych na tych przejściach to powodowanie zagrożenia. Ile było z tego powodu wypadków? Jednym rozwiązaniem są kładki i przejścia podziemne.

    nie mamnie mam4 miesięcy temu
    • Zawsze można liczyć na takich Januszy kierownicy, że co się odezwą to bzdura.

      Betelgeza StarBetelgeza Star4 miesięcy temu
    • XD gdyby inni nie zapierdalali 100kmh przed przejściem to by nie było zagrożenia. Ale trza se dupnąć, i być te 10 minut szybciej :V

      ShiroDevShiroDev4 miesięcy temu
  • Jak to jechać 50 na godz. Furą za 100 tyś coś pan zwariował ,wszystkie systemy bezpieczeństwa co się tam przejmować przejściami dla pieszych których nawet nie widzą , ręce opadają brak słów 😧

    Wiki KowalWiki Kowal4 miesięcy temu
  • Gdy widzę w lusterku że ktoś pędzi lewym pasem to nie zatrzymuje się aby przepuścić pieszego chyba że wejdzie na przejście. Po drugie prędkość bezpieczna dla każdego jest inna jedni jeżdżą 50 na 70 i się boją a drugi leci 80 i czuje się pewnie.

    Dominik PłoskonkaDominik Płoskonka4 miesięcy temu
    • Jeszcze trochę, i będzie mieć pierwszeństwo pieszy przed pasami. Normalnie kamerke kupic, i wysyłać nagrania na policję. Czerwone światło i przejście dla pieszych to świętość

      NeativNeativ4 miesięcy temu
    • Jest rożnica między: ,,wiem, że jadę z bezpieczną predkością" a ,,jestem przekonany (łudzę się) że jadę z bezpieczną prędkością". Gdyby było jak Pan mówi, to nie byłoby tyle krzyży przy drogach.

      Adam kłysAdam kłys4 miesięcy temu
  • Fotoradar nie powinien być widoczny wtedy by się nauczyli jeździć przepisowo 🤔

    Dontomas WarszawaDontomas Warszawa4 miesięcy temu
  • Co robi policja? Tam gdzie powinni być to ich niema.

    Kamil HameraKamil Hamera4 miesięcy temu
    • Pilnuja kaczora.

      Krzysztof WojciechowskiKrzysztof Wojciechowski3 miesięcy temu
  • Na skrzyżowaniu o dwóch pasach, można przecież wyprzedzać,czy się coś zmieniło? Jak nie ma w pobliżu,przejścia dla pieszych, to wyprzedzać można.

    Zbyszek ZielińskiZbyszek Zieliński4 miesięcy temu
    • @Marcin Pawłowski wyjątkiem są ronda, z tego co wiem, ale inne skrzyżowania mają dokładnie tak jak pan opisuje

      Max XamMax Xam4 miesięcy temu
    • jeżeli ruch na skrzyżowaniu nie jest kierowany to nie można.

      Marcin PawłowskiMarcin Pawłowski4 miesięcy temu
  • "piesza przeszla, pozwolilismy jej przezyc". Mistrzostwo:D

    marcin .k1989marcin .k19894 miesięcy temu
  • Wciąz nie rozumiem dla czego nie ma bezkolizyjnych zjazdow/wjazdow i podziemnych/nadziemnych przejsc dla pieszych. Niby nowa droga a stare rozwiazania...

    MrJaackooMrJaackoo4 miesięcy temu
    • @marcin .k1989 ja rozumiem, że wolisz iść 25 min niż zginąć, ale właśnie dla mnie to jest problemem, że ty będąc pieszym boisz się o własne życie, ja akurat od kilku dobrych lat jestem tylko kierowcą, ale rozumiem pieszych na zakopiance, dlatego raz nie wyprzedzam, dwa zwalniam a trzy o ile oczywiście to możliwe przepuszczam pieszego, ja sam będąc kiedyś pieszym musiałem dwa razy czekać na policję będąc świadkiem jak facet, który mnie puszczał dostał w dupę, dwa razy! przechodząc dosłownie może z 30 razy przez zakopiankę... Dla mnie dwa wyjścia, albo dużo więcej kładek, albo światła działające tylko wtedy jak pieszy będzie chciał przejść, żadne ograniczenia czy dobre oznakowanie nic nie daje.. a tak na marginesie jeszcze jedna sytuacja tym razem jako kierowca skręcający w prawo z zakopianki, tuż przed pasami, dając jakoś 300 m wcześniej kierunkowskaz, by kierwoca jadacy za mógł zwolnić, ledwo udało mi się skręcić i zatrzymać tuż przed krawężnikiem, bo kierowca ciężarówki jadący za mną zamiast zwalniać jeszcze przyspieszał, a co najlepsze puścił mi długie światła i zaczął trąbić na mnie .... dramat i strach

      MrKamilinhoMrKamilinho4 miesięcy temu
    • @MrKamilinho powiedz mi gdzie ja pisalem o tej konkretnej dziewczynie. Napisalem ogolnie o pieszych ktorych na zakopiance widze multum. A skrzyzowanie w gaju przy salonie Dafa to niedlugo bedzie oswietlone zniczami jak cmentarz 1go listopada. Tak czy inaczej... Nie ma przejścia dla pieszych to sie nie przechodzi. Wole isc 25min niz zginac pod kolami auta

      marcin .k1989marcin .k19894 miesięcy temu
    • @tom live nie pamietam juz kiedy bylem pieszym. Ale jesli bylem to korzystalem z przejsc dla pieszych jak kladek nie bylo. A ostatnio nawet z rowerem nie mam problemu przejsc po kladce.

      marcin .k1989marcin .k19894 miesięcy temu
    • @marcin .k1989 powiedz mi gdzie miała przejść ta dziewczyna, która przechodziła przez pasy na filmiku? Przez kładkę w Gaju ? Oddaloną o około kilometr? I to jeszcze idąc wzdłuż zakopianki, bo idąc drogą przystosowana dla pieszych jest o wiele dalej, mało tego ten pieszy musiałby zrobić kilometr do kładki, a później kolejny kilometr w dół, to jest pieszo 25 min, to ty w 25 min jadąc autem jesteś wstanie przejechać z 40 km, więc uważam, że jak zwolnisz na chwilę, żeby przepuścić pieszego, siedząc sobie w ciepłym autku, to naprawdę wielka krzywda ci się nie stanie...

      MrKamilinhoMrKamilinho4 miesięcy temu
    • ​@marcin .k1989 A ty pewnie z nich korzystasz to brawo jeden porządny pieszy się znalazł.

      tom livetom live4 miesięcy temu
  • Panie Marku. Jedyne a zarazem derastyczne rozwiązanie to przed przejściem dla pieszych trzeba wprowadzić progi albo maty zwalniające. Nie stety ale innego rozwiązania niema. Ja już zauważyłem że w niektórych miejscach niebezpiecznych jak szkoła są postawione takie progi zwalniające i zdecydowanie kierowcy są zmuszeni na zwolnienie zredukowanie biegu na drugi bo inaczej można urwać zderzak miskę olejową czy coś innego. Chodź sam jestem kierowca to zgadzam się na takie rozwiązanie. Nie wszędzie oczywiście ale tam gdzie jest duży ruch i pieszy nie ma możliwości przejścia bezpiecznie przez jednię to nie stety ale sami sobie wstawiamy te progi. Przecież jesteśmy i kierowcami i pieszymi pozdrawiam ✌️ 😉

    fragles231fragles2314 miesięcy temu
    • @fragles231 Ważne że fotoradar zauważy pojazd łamiący przepisy.

      Andrzej WAndrzej W4 miesięcy temu
    • @Andrzej Nowak Może specjalne kamery zainstalowane przy przejściach, działające co prawda non stop ale ich nagranie mógłby przeglądać co jakiś czas funkcjonariusz drogówki i odpowiednio karać mandatami kierowców rażąco łamiących przepisy plus kampania nt bezpiecznej jazdy i zaistnieniu takiego monitoringu, choćby w wybranych 2 newralgicznych miejscach na zakopiance

      Joanna BasiagaJoanna Basiaga4 miesięcy temu
    • @Andrzej Nowak Tylko szanowny kolego fotoradar można przegapić i jechać dalej a przy progu zwalniającym niema szans jechać z większą prędkością. A jak już ktoś się odważy to poczuje zdecydowanie na co najechał. I szczerze to wolałbym żeby to był próg zwalniający niż pieszy potrącony a nie daj Boże zabity. Ale też chciałbym być za fotoradarami. Ostatnio zauważyłem podświetlane tablice z informacją ograniczenia prędkości i podziękowanie że stosuje się do przepisów. Nie ukrywam że bardzo mi się to podoba ponieważ z bardzo daleka można już zauważyć taką tablice a samo podziękowanie to jakoś tak miłej na sercu się robi. To oczywiście moje zdanie nie każdy musi się zgadzać

      fragles231fragles2314 miesięcy temu
    • Wystarczyłyby wszędzie fotoradary.

      Andrzej NowakAndrzej Nowak4 miesięcy temu
  • Ustawić fotoradar na każdym z ograniczeń, podnieść mandaty o 100%. Do następnych wakacji wszyscy zostaną odpowiednio wychowani.

    mareckikmareckik4 miesięcy temu
    • Łapać, karać, czipować, podnosić OC itp, przyklejać na maskę naklejki albo jak cielakom takie "kolczyki" (dżołk). Teraz po 8 punktach (ała) i paru stówkach (bolało mniej niż punkty) to wiem. Zobaczyłem jaka jest różnica.

      Andrzej WAndrzej W4 miesięcy temu
    • @Jałokim na co dzień pewnie nie, bo przez święta mało jeździłem... ciężko mi przeliczyć na dni jakiś milion zrobionych kilometrów po kraju i większości krajów europejskich. Tych cywilizowanych krajów, gdzie kierowców udało się znakomicie wychować, a przekraczanie prędkości jest społecznie nieakceptowalne.

      mareckikmareckik4 miesięcy temu
    • zakładam, że pan nie jest kierowcą na codzień

      JałokimJałokim4 miesięcy temu
  • Jeszcze troche i zrobia przy kazdym przejsciu dla pieszych zwezenie do 1 pasa tak jak to ma miejsce w krakowie bo capy nie wiedza ze przed i na przejsciu sie nie wyprzedza

    maczupakabra89maczupakabra894 miesięcy temu
    • Jakoś z dziczą sobie trzeba radzić.

      Andrzej WAndrzej W4 miesięcy temu
  • Wprowadzic odcinkowy pomiar predkosci i sie skonczy

    maczupakabra89maczupakabra894 miesięcy temu
    • Odcinkowy pomiar liczy średnią prędkość na danym odcinku. Na Zakopiance jest wiele różnych ograniczeń prędkości więc nie da się chyba zrobić odcinkowego pomiaru. Pomysł z progami wydaje się najrozsądniejszy.

      Krzysztof MłynarczykKrzysztof Młynarczyk4 miesięcy temu
  • Bardzo nie lubię jeździć tym odcinkiem Zakopianki, rzadko widzę kierowców, którzy zwalniają przed przejściami. Za każdym razem jestem w takich miejscach wyprzedzana przez osobówki, autokary, busy, ciężarówki i tiry (o zgrozo!). Na prawdę nie wiem co ci ludzie mają w głowach. Zdecydowanie powinny zostać zrobione właściwe przejścia (kładki itp.), jednak zła infrastruktura nie upoważnia nikogo do łamania przepisów. Mandaty w górę, policja na drodze, fotoradary i zmiana przejść. Powinno być lepiej

    Kaja BrozekKaja Brozek4 miesięcy temu
    • @p0358 masz rację, jazda byłaby przyjemniejsza i bezpieczniejsza. Niestety nie ma co liczyć na zmianę, dlatego pomimo uciążliwości zwolnienie do wymaganej prędkości jest niezbędne. O ile wcześniej dojedzie się na miejsce jadąc jak wariat? 3-4 minuty?? Warto ryzykować?

      Kaja BrozekKaja Brozek4 miesięcy temu
    • Sygnalizacje świetlne, tak jak na podobnych drogach z Warszawy, i problem byłby rozwiązany. Piesi bezpieczni, a kierowcy nie muszący zwalniać bez potrzeby

      p0358p03584 miesięcy temu
  • Ja to bym pozdejmowal te znaki i podniósł prędkość i po problemie.

    DomsatanaDomsatana4 miesięcy temu
    • @S K nie mierz wszystkich swoją miarą

      DomsatanaDomsatana4 miesięcy temu
    • I wyjebał się w drzewo na pierwszym zakręcie, jednego debila mniej i po problemie

      S KS K4 miesięcy temu
    • To jeszcze kup sobie dom przy zakopiance po przeciwnej stronie sklepu, gdzie codziennie będziesz chodził po bułki ;)

      Mr PaletteMr Palette4 miesięcy temu
  • Proszę zróbcie program o jeździe na światłach dziennych w deszczu i przy ograniczonej widzialności. Zgroza autostrad. Szaro, deszcz, rozpylona woda i nagle pojazd w środku tego. Nic się z tyłu nie świeci, a ludzie myślą, że jak mają światła automatyczne to nic nie trzeba robić.

    Marek SmętMarek Smęt4 miesięcy temu
    • @Krzysztof Młynarczyk Tak się składa, że mam Leona, w którym właśnie dzienne zapalają także postojowki z tyłu. Tak jest to zakodowane od nowości i czasami myślę, że milicja moze się o to przyczepić. Nie zmienia to faktu, że kierowca zobowiązany jest do stosowania właściwego oświetlenia niezależnie od posiadania automatu. Jest mgła, deszcz itp. to upewniam się, że mijania są włączone i tyle.

      Marek SmętMarek Smęt4 miesięcy temu
    • @Andrzej W Światła dzienne działają tylko z przodu. Jeśli są włączone światła do jazdy dziennej i świeci się również z tyłu czerwone to jest to niezgodne z przepisami i można dostać mandat albo może zostać zabrany dowód rejestracyjny i dostać skierowanie na stacje diagnostyczną. Takie sytuacje występują jedynie gdy ktoś dokłada sobie dzienne nie znając warunków ich używania a jedynie po to żeby zamiast żarówki H4 świeciła się listwa diodowa bo to fajnie wygląda.

      Krzysztof MłynarczykKrzysztof Młynarczyk4 miesięcy temu
    • @Krzysztof Młynarczyk Dlatego jeździ się na światłach mijania które gwarantują snop do przodu i czerwone (które są OBOWIĄZKOWE) do tyłu. Bardzo dużo samochodów, nie wiem dlaczego, nie ma świateł dziennych sprzęgniętych z czerwonymi z tyłu.

      Andrzej WAndrzej W4 miesięcy temu
    • Każdy automat ma ustawianą czułość zadziałania. 99% kierowców jeździ na ustawieniach fabrycznych i mają w nosie rzeczywiste warunki na drodze. Moim zdaniem to wina parametrów homologacji a nie kierowców. Czułość automatu oświetlenia powinna być ściśle zdefiniowana a światła powinny zapalać się również automatycznie przy włączeniu wycieraczek.

      Krzysztof MłynarczykKrzysztof Młynarczyk4 miesięcy temu
    • @Jan Janowski A dzienne u niektórych jak świeczki albo brudne .

      mrGP12121mrGP121214 miesięcy temu
  • Po obejrzanym materiale i własnych obserwacjach u siebie w mieście i poza stwierdzam że 90 % kierowców to idioci , za nic mają swoje życie i innych, nic dziwnego że tyle wypadków jest i co najgorsze czytają w internecie czy w tv że zginęły np 3 osoby i nie rusza to kierowców! żadnej refleksji! że moja jazda może też tak się skończyć tragicznie! Tylko bat wysokie mandaty albo wypadek niestety nauczy może myślenia i odpowiedzialności

    palombo hehpalombo heh4 miesięcy temu
    • @Jan Kowalski A to zależy co rozumiemy przez słowo 'wypadek' bo ja śledząc jedną ze stron na fb niemalże codziennie dostaje powiadomienia o jakimś 'wypadku' i korkach przez to, a w czasie deszczu i jeszcze jak jest weekend czyli dużo nie miejscowych to tym bardziej. Kiedyś na odcinku Myślenice-Mogilany w trakcie deszczowej pogody widziałam na poboczu łącznie 5 samochodów. Na przejściu zwłaszcza tym w okolicach zjazdu na Bielsko Białą i dalej w stronę krk za BP także często wjeżdżają sobie kierowcy w tyłki. Więc wcale nie od takiego wielkiego dzwonu. Dla mnie jednak inny spory problem to po prostu 'jazda na zderzaku' i brak obserwacji co się dzieje wokół nas i przed nami oraz brak reakcji no i to kretyńskie przeświadczenie, że 'jak mam pierwszeństwo to mi wszystko wolno i jadę na pałę'

      RosselliniqueRossellinique4 miesięcy temu
    • Tak jest, nadzieja w odcinkowych pomiarach prędkości na drogach, może uspokoi sytuację, system przeliczy czy została przekroczona prędkość i mandat wyśle na adres, ale Polacy kombinatorzy są niestety.

      AnonymousAnonymous4 miesięcy temu
  • uwaga.tvn.pl/reportaze,2671,n/patryk-nieklan-finalista-z-mam-talent-walczy-o-powrot-do-zdrowia,332548.html Myślę że na każdym każdym kursie prawa jazdy do oglądnięcia + zamiast mandatu kilka godziń społecznych do odpracowania przy ofiarach wypadków komunikacyjnych. Jak jeden z drugim zobaczy że człowiek po 2 latach od wypadku jest w stanie napić się sam wody ze szklanki to może coś zrozumie.

    Adam LigasAdam Ligas4 miesięcy temu
  • Moim zdaniem powinien Pan wnioskować do rządu aby PODNIEŚLI wysokość mandatów na wzór innych krajów rozwiniętych. Jeżdżąc po Europie widzę jak POLACY IDEALNIE jeżdżą jak mają na sobie widmo 500euro za przekroczenie prędkości. Tylko granica PL nastaje widmo się ulatnia. Co to jest 100zł za przekroczenie 10km/h! Na zakupy więcej się teraz wydaje w byle spożywczym. 500zł za 50km/h? Phi... może 10 lat temu był to pieniądz. 20 lat temu zarabiało się 770-1000zł/mies (normalna pensja początkującego kierowcy). Od tego czasu mandaty się nie zmieniły, a zarabiana kasa już tak i to kilkukrotnie. Może teraz zostanę zmasakrowany przez większość rzeszę ŁAMIĄCYCH przepisy prędkości, ale cóż. Takie przyzwolenie społeczne rządzących.

    siesio1siesio14 miesięcy temu
    • @Jan Kowalski jest mnóstwo kulawych przepisów i nieprzemyślanych inwestycji, które powinny być naprawione, ale to nie tylko w naszym kraju tak jest. Mandaty w stosunku do zarobków również są dość wysokie. Mentalność polska to jest największy problem dróg... Nieuchronność kary dała by wielu do myślenia.

      MrLogicsysMrLogicsys4 miesięcy temu
    • Najpierw należałoby zrobić przegląd oznakowania w Polsce. Następnie przenieść uprawnienie/obowiązek organizacji ruchu z gminy na ITD. To co dzisiaj dzieje się z oznakowaniem dróg to pomyłka. Przykład: w jednej gminie ograniczenie przy przystanku autobusowym do 50km/h a w sąsiedniej do 70km/h. Oba przystanki w polu a obok drogi do wsi, które leżą jakieś 300-500m od drogi głównej.

      Krzysztof MłynarczykKrzysztof Młynarczyk4 miesięcy temu
    • Nie wysokość mar, tylko nieuchronność kary. Zabierać prawko za przekroczenie prędkości i inne przewinienia na 3 miesiące i więcej...

      MrLogicsysMrLogicsys4 miesięcy temu
    • @Wiki Ri ale to prędkość ma największy wpływ na ilość ofiar. I w dodatku jest to najczęściej prędkość przekraczana z premedytacją a nie wynik błędu. Nie ma innego czynnika który tak łatwo wyeliminować jednocześnie obniżając w ten sposób ilość ofiar na drogach.

      raf1ksraf1ks4 miesięcy temu
    • Od dawna o tym mówię - mandaty w Polsce są śmiesznie niskie. A co do przekraczania prędkości - od tego właśnie bierze się większość innych wykroczeń, ot choćby to wyprzedzanie na przejściach i przed przejściem.

      Radek68Radek684 miesięcy temu
  • dwie paczki i poszedł

    warsawnightracingwarsawnightracing4 miesięcy temu
  • Zakoianka to przykład jak droga nie powinna być zaprojektowana/organizacja ruchu (skrzynia, przejścia).

    LL4 miesięcy temu
  • Płakać to trzeba nam zarządem dróg 😉 kto wymyśla przejścia dla pieszych na takiej drodze ... wychamowanie nagle do zera by przepuścić pieszego może tylko spowodować wypadek

    DamiDami4 miesięcy temu
    • Dami To nie jest autostrada a przejście dla pieszych w miejscu gdzie żyją ludzie to rzecz normalna. Zacznij szanować innych a nie tylko ja, ja i ja.

      Kris MOREKris MORE4 miesięcy temu
    • @Dami Tyle, że piesi sami mają gdzieś swoje życie skoro wielokrotnie wolą przejść w miejscu gdzie ich nie widać i nie ma pasów zamiast przejść kładką która jest kilkaset metrów dalej.

      RosselliniqueRossellinique4 miesięcy temu
    • @ErufenPL wam to najbardziej te znaki przeszkadzają ograniczające prędkość a nie żadne przejścia.

      DD ReporterDD Reporter4 miesięcy temu
    • @DD Reporter Ty to chyba jeździłeś (lub jeździłaś) tylko w teorii xD ta droga to pomyłka... co chwilę przejścia i inne gówniane pomysły... przejścia to albo górą albo dołem przy takiej drodze...

      ErufenPLErufenPL4 miesięcy temu
    • @Dami Nie. Zagrożenie, jak sam słusznie zauważyłeś, stwarzają kierowcy.

      DD ReporterDD Reporter4 miesięcy temu
  • Pozdrowienia dla wszystkich, którzy nie wyprzedzają na przejściach dla pieszych i zachowują na nich ostrożność!

    Dominik BorekDominik Borek4 miesięcy temu
    • dziękuję , pozdrawiam

      mieciuTKmieciuTK4 miesięcy temu
    • Dziękuję, również pozdrawiam

      Łowca BurakówŁowca Buraków4 miesięcy temu
  • 2:59 Oczywiście, że nie. Kto regularnie jeździ Zakopianką, ten wie, że fotoradar w Gaju od zawsze stoi w jednym kierunku.

    FenthinFenthin4 miesięcy temu
    • @Jan Kowalski W tym miesiącu widziałem ekipę, która w nim majstrowała więc nie byłbym pewny, że jest pusty.

      Arek BArek B4 miesięcy temu
  • Przed każdym przejściem foto radar i po sprawie

    LolekLolek4 miesięcy temu
    • @ErufenPL nie mam wątpliwości że każdy radar na siebie zarobi sam

      yolk7777yolk77774 miesięcy temu
    • @yolk7777 Spoko, ale sponsorujesz każdy taki fotoradar w takim razie ;)

      ErufenPLErufenPL4 miesięcy temu
    • @ErufenPL tak, ale skoro już są to kierowcy powinni się dostosować. Skoro tego nie robią to fotoradar przed każdym przejściem ich nauczy

      yolk7777yolk77774 miesięcy temu
    • nie fotoradar tylko przejścia nad jezdnią lub pod... na takiej drodze nie powinno być takich klasycznych przejść...

      ErufenPLErufenPL4 miesięcy temu
PLworld